Peugeot 308 (SW p. 26)

Volgens mij zit het zo: vorm hetzelfde, bekleding anders (want geen leer/massage/electrisch verstelbaar). Zie afbeelding die ENTE o.a. op de pagina gepost heeft.

sfs zei:
marco71 zei:
NitroNL zei:
Wanneer was deze besteld?

Deze is eind maart in gang gezet en 9 april besteld bij de dealer
omdat er premium stoelen in zitten word hij in de eerste week van juli gemaakt en komt hij in de 2e of 3e week naar Nederland

Zijn deze premium stoelen nog anders dan de elektrisch verstelbare + massage functie + leer zoals in mijn 308 HB BLP?

Vrijdag ophalen en zaterdag direct er mee op vakantie naar Kroatië. Staan er ook campings als Poi geregistreerd?

zijn de zelfde stoelen alleen zonder massage functie dat kan niet op de sw ble
wel met leer bekleed

Leer met massage en verwarming kan wel op BLE, aftermarket via de dealer bij DK Schweizer
Wel even aangeven bij bestelling want massagefunctie zit niet standaard in het 'aftermarket' pakket.

Vandaag voor eerst een 308SW in het wild op de weg gezien hier in Eindhoven. Blijft een prachtige wagen om te zien!

ENTE zei:
Leer met massage en verwarming kan wel op BLE, aftermarket via de dealer bij DK Schweizer
Wel even aangeven bij bestelling want massagefunctie zit niet standaard in het 'aftermarket' pakket.

Oke nou alleen geen massage functie voor de rest het zelfde vind ik oke (tu)

Vandaag ook maar eens de dealer gebeld over een plusminus afleverdatum. Week 29 komt ie binnen en ze hebben een weekje nodig voor het leer en de velgen e.d. Zal dus halverwege week 30 worden... Helemaal niet verkeerd, gezien pas de 1e week Mei besteld is.
Nog steeds de eerste Dark Blue met luxe stoelen in ROOD leer bij deze dealer!

Jeetje80 zei:

Spannende combi(tu)
Nieuwsgierig naar de foto's.

Had ook eerst donkergrijs met rood leer in de offerte staan. Daarna zag ik de combi zwart met cognackleur leder bij een BMW en ben ik als een blok gevallen:}

ENTE zei:
Jeetje80 zei:

Spannende combi(tu)

Had ook eerst donkergrijs met rood leer in de offerte staan. Daarna zag ik de combi zwart met cognackleur leder bij een BMW en ben ik als een blok gevallen:}

Voor het bruine leer of de zwarte auto of beide?

Dat Twitter kanaal van Peugeot NL is 'laat ik het netjes zeggen' niet helemaal slim bezig; daar is niet over nagedacht:

@PeugeotNL: Wist je dat: Er een 230 volt stopcontact in de nieuwe #Peugeot308 SW zit? Daar is over nagedacht.

eg31qc.jpg

DienBrabander zei:
Vandaag voor eerst een 308SW in het wild op de weg gezien hier in Eindhoven. Blijft een prachtige wagen om te zien!

Helemaal eens !!
Vanavond ook een gezien richting Utrecht, een witte. Wat een mooie lijnen, geeft een comfortabele en elegante indruk alleen al aan de buitenkant.
De gelukkige berijder ziet alles vanaf de binnenkant.... Laat ze maar komen.

p.s.
Ik zie trouwens ook steeds meer Leon ST in het wild verschijnen. Ook mooi, maar toch laat de 308 een grotere indruk bij me achter.
Vermoedelijk nodigt de Leon meer uit tot sportief rijden, ze komen tenminste vrij snel voorbij. Kan ook aan mezelf liggen, hou wel van relaxed 140.....B)

Inderdaad! 230V is een combinatie-optie met Keyless Entry / Start-Stop.
Deze optie is te bestellen vanaf Allure / BLP.
Overigens vind ik dat dat slecht is gecommuniceerd in NL. In de FR en UK folders /prijslijsten is dat wel iets duidelijker gedaan.

Verder zou Peugeot NL eens moeten overwegen om voor de SW 2.0 BlueHDi (en misschien ook de 1.2 e-THP 130) een BLP-versie uit te brengen.
Als ie dan toch in de 20% valt, dan kunnen die 3 grammen CO[sub]2[/sub] extra er ook nog wel bij...

Sowieso zullen ze de BLE serie wel schrappen in de huidige vorm, 2015 is dat hele 14% verhaal van de baan voor de huidige specificaties.
Of zouden ze bij PSA net zo slim zijn als bij Volvo?

Ik mis inderdaad ook gewoon een simpele opsomming van de standaard uitrusting in de brochure.

Met je laatste opmerking ben ik het zeker eens, Hans406. Bij zo'n sterkere motor vind ik ook zo'n luxe uitvoering wel passen.

Overigens zag ik vandaag een Berline staan in Gris Artense met de 16 inch Grenat velgen (pagina 2: https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/80/8090-2079f0.pdf):

jante-alliage-leger-grenat-16.jpg

Naar mijn mening net een maatje te klein, dan is 17 inch Rubis of Emeraude mooier. Het model velg lijkt ook wel erg veel op een wiel wat leverbaar was op de vorige Passat:

PassatChicagosc.jpg

Wel een nette velg(tu)

Maar inderdaad vallen de 16" een beetje weg onder het ontwerp. Ik zag 'm laatst op 15"....:O brrrr.

(en dan te bedenken dat er 14" onder mijn e30 zitten; was destijds heel stoer met 195/60:D )

ENTE zei:
(en dan te bedenken dat er 14" onder mijn e30 zitten; was destijds heel stoer met 195/60:D )

Heey, wat een bekende bandenmaat... Niet gek opkijken als de E30 straks op 4 kratjes van een niet nader te noemen merk bier staat ;)

ENTE zei:
Jeetje80 zei:

Spannende combi(tu)

Juist daarom ben ik voor het rode leer gegaan... Iedereen gaat voor een bruin- of zwarttint leer.
Mijn huidige passat is helemaal zwart, buitenkant, leer, noem maar op. Afgewerkt met geborsteld aluminium. Wil nu wel eens wat anders!

ENTE zei:
Dat Twitter kanaal van Peugeot NL is 'laat ik het netjes zeggen' niet helemaal slim bezig; daar is niet over nagedacht:

@PeugeotNL: Wist je dat: Er een 230 volt stopcontact in de nieuwe #Peugeot308 SW zit? Daar is over nagedacht.

@allen die PeugeotNL volgt: wist je dat de voeding voor dat 230V contact uit de 12V boordbatterij komt?
[size=x-small]lekker zinvol[/size];)
[size=x-small]ps. let ook op de kleine letter na de dubbele punt. Hoofdletter is niet nodig, PE NL. Het is geen opsomming of een letterlijk citaat[/size];)

Hij is binnen!

308 BLP 120PK
18" black saphire
Gris Artense
Keyless entry + Startbutton
Getinte ramen achter
Volledig leren bekleding + Elektrische stoelen / verwarming / massage
Geen type aanduiding achter
Securite pakket
Achteruitrijcamera
EBS versterker
EBS Subwoofer

1e indruk is positief. Voelt degelijk, zit erg lekker, rijdt comfortabel, goed afgewerkt, lekkere feedback in het stuur. Gisteren van Groningen mee naar Den Haag gereden. Lekker rustig aan gedaan, maar motor voelt pittig genoeg. Geluid klinkt ook prima. De dealer heeft de sub onder de bijrijders stoel weggewerkt en een remote voor het sub volume ingebouwd in de middenconsole onder de armsteun.

Even snel een voorproefje, meer volgt dit weekend:
full.jpg

prachtig mcsluis!
Heb je een foto van het interieur? Hoe is de stoel massage?
Wanneer had je hem besteld?

Erg mooie configuratie, McSluis! Gris Artense komt ook heel goed uit op jouw foto, chique kleur. Het enige wat ik anders had ik gedaan waren je wielen; ik had gekozen voor antraciet/grijs i.p.v. hoogglans zwart i.v.m. het sneller vies ogen van de wielen bij zwart.

Veel plezier gewenst :)!

Gaaf Mcsluis! En ik maar wachten 8-) Lijkt wel of ze die van mij aan iemand anders hebben meegegeven.

Dat Gris is echt netjes.

Goed om te horen dan de EBS doet wat hij moet doen. En ook leuk om de inbouwdetails te horen. Ik hoop dat het bij mij ook goed gaat met de inbouw, want elke dealer zal het weer net even anders voor ogen hebben.

Durashift zei:
ENTE zei:

@allen die PeugeotNL volgt: wist je dat de voeding voor dat 230V contact uit de 12V boordbatterij komt?
[size=x-small]lekker zinvol[/size];)
[size=x-small]ps. let ook op de kleine letter na de dubbele punt. Hoofdletter is niet nodig, PE NL. Het is geen opsomming of een letterlijk citaat[/size];)

"Allen die Peugeot NL VOLGEN, (komma, geen : . ), wisten JULLIE dat......"

Gisteren de nog ontbrekende kabel laten installeren zodat de EBS amp en subwoofer nu werken.
Geloof me, meer bas dan je nodig hebt :-). Had ook een upgrade van de speakers laten installeren dus precies te traceren wat de kwaliteit voor welk deel veroorzaakt is niet mogelijk, maar dit EBS stuk doet echt heel veel voor de volheid van het geluid. Stuk minder "blikkerig". Meer dan tevreden!

Crabro zei:
Gisteren de nog ontbrekende kabel laten installeren zodat de EBS amp en subwoofer nu werken.
Geloof me, meer bas dan je nodig hebt :-). Had ook een upgrade van de speakers laten installeren dus precies te traceren wat de kwaliteit voor welk deel veroorzaakt is niet mogelijk, maar dit EBS stuk doet echt heel veel voor de volheid van het geluid. Stuk minder "blikkerig". Meer dan tevreden!

Goed om te horen! Bij jou ook de remote tbv sub volume regelaar ingebouwd in de middenconsole? Subwoofer onder de bijrijderstoel?

Zou toch ook heel graag nog het verschil willen horen tussen 'zonder en met' speaker upgrade...

Goed om te horen! En dat jij het kan 'horen'. Mijn 308 HB 14% diesel BLP (met 2x EBS) staat nu voor as ma 16-6 bij de dealer en dan nog 2 weken voor het monteren van de accessoires. Dus 30 juni gaat het dan eindelijk gebeuren voor mij. Bestelling eind Nov 2013. Zien, dan geloven.

i5iu.jpg

2z0tn.jpg

668w.jpg

5lpw.jpg

Gisteren afgeleverd en al een beetje kunnen toeren. Wat rijden ze fijn !!
De combinatie parelmoer met grijs ligt misschien niet voor de hand, maar het ziet er gelikt uit.
Als je in de auto zit doet het grijs niet allen chique, maar ook heel fris aan en geeft een ruim gevoel.
De stoelen zitten als gegoten en op de snelweg is de rust weldadig. Dit is zeker een topauto om mee op vakantie te gaan, en dan mag het best ver weg zijn.
Zodra er wat meer kilometers gereden zijn zal ik een duo review plaatsen met zowel mijn ervaringen, als die van mijn dochter.

Weet iemand welke kleur dit is? Wordt gebuikt in elk filmpje van de 308 SW.

Pure-Qualite-Peugeot-Nouvelle-308-SW.jpg

Gris Alaminum of Gris Artese?

207cc zei:
De combinatie parelmoer met grijs ligt misschien niet voor de hand, maar het ziet er gelikt uit.
Als je in de auto zit doet het grijs niet allen chique, maar ook heel fris aan en geeft een ruim gevoel.
De stoelen zitten als gegoten en op de snelweg is de rust weldadig. Dit is zeker een topauto om mee op vakantie te gaan, en dan mag het best ver weg zijn.
Zodra er wat meer kilometers gereden zijn zal ik een duo review plaatsen met zowel mijn ervaringen, als die van mijn dochter.

Mooi die kleur icm die velgen. Dat lichte interieur ziet er idd fris uit. Het zou echter niets voor mij zijn aangezien ik de lunch nog al eens nuttig in de auto. :D

207cc zei:
i5iu.jpg

2z0tn.jpg

668w.jpg

5lpw.jpg

Je kunt wel zien wat je werk is (tu)

Persoonlijk houd ik van wat meer contrast tussen exterieur- en interieurkleur, maar dit valt me niet tegen. Hebben jullie exact dezelfde uitvoering besteld?

Ander vraagje: kan het zijn dat voor het zelfde pand een paar jaar terug een Peugeot 106 Rallye op de foto is gezet (ten behoeve van verkoop)? De locatie komt mij zo bekend voor van de advertentiefoto's van mijn 106 Rallye.

its_me_leon zei:
207cc zei:

Mooi die kleur icm die velgen. Dat lichte interieur ziet er idd fris uit. Het zou echter niets voor mij zijn aangezien ik de lunch nog al eens nuttig in de auto. :D

Ja dat wil ik ook wel eens doen :P Gewoon zwart dan zie je het minst.

Gisteren de handtekening gezetB)
Het is geworden een 308 SW 1.2 premiere 130, na proefrit vorige week overtuigd.
Kleur Gris Moka, met de gebruikelijke premiere optie's en als extra:
Driver Sport pakket
CD speler
Achteruitrijcamera, met dode hoek detectie en actieve parkeerhulp.

Voor de winter nog 16" Ligne-S velgen met winterbanden.
Voor de zomer 17" Rubis.

En het mooiste van alles............rijden over zo'n 2 weken(tu)
Er staan nl de nodige premiere's in NL, en mijn dealer heeft een ruil met een ande dealer kunnen maken.
Vandaar ook de extra optie's, camera en CD speler, had voor mij niet gehoeven, maar zat op deze auto en met een mooie deal
zijn we eruit gekomen.
Nu dus nog 2 weekjes, en straks met de nieuwe auto op vakantie B)
Op het wensenlijstje staat nog wel de EBS versterker en Sub, ik begrijp uit de ervaringen hier dat die uitstekend zijn werk doet.

its_me_leon zei:
207cc zei:

Dan leer je toch om op jezelf te knoeien i.p.v. op het interieur :) , of om gewoon netjes te eten natuurlijk.

207cc zei:

Dat twee-kleurige dashboard met lichte bekleding is echt ZO mooi :-)
Jammer dat het niet op de SW BLE geleverd wordt....

MNJW zei:
Crabro zei:

Goed om te horen! Bij jou ook de remote tbv sub volume regelaar ingebouwd in de middenconsole? Subwoofer onder de bijrijderstoel?

Zou toch ook heel graag nog het verschil willen horen tussen 'zonder en met' speaker upgrade...

Remote idd in de middenconsole en sub onder de stoel. Prima weggewerkt. Heb zelf een week rondgereden met alleen de speakerupgrade (vanwege onbrekende kabel) en nu de EBS wel werkt maakte dat nog wel een extra groot verschil. (Kan dus niet vergelijken met fabrieksysteem).

@Poekoek

"Je kunt wel zien wat je werk is thumbs up

Persoonlijk houd ik van wat meer contrast tussen exterieur- en interieurkleur, maar dit valt me niet tegen. Hebben jullie exact dezelfde uitvoering besteld?

Ander vraagje: kan het zijn dat voor het zelfde pand een paar jaar terug een Peugeot 106 Rallye op de foto is gezet (ten behoeve van verkoop)? De locatie komt mij zo bekend voor van de advertentiefoto's van mijn 106 Rallye."

Dank voor compliment !!

Het aardige met dat contrast is dat je door de getinte ruiten van buiten niet zoveel van het interieur ziet en als je in de auto zit, zie je de kleur van de buitenkant niet.
We hebben bijna dezelfde uitvoering. Mijn dochter heeft een BLP met dezelfde opties (zo'n beetje alles behalve Denon en cd speler) alleen zonder leer maar met zwarte bekleding.

Als de foto van je 106 Rallye is gemaakt in Zuid-Limburg, zou het kunnen, alleen niet door mij.

Die foto's zijn daar dan niet gemaakt, die zijn volgens mij ergens in de Betuwe gemaakt destijds. Pand leek er nogal op en dan ook nog iemand die een Peugeot heeft.

Veel plezier met jullie auto's (tu)

Crabro zei:
207cc zei:

Dat twee-kleurige dashboard met lichte bekleding is echt ZO mooi :-)
Jammer dat het niet op de SW BLE geleverd wordt....

Je hebt een goede smaak :)
Bij de HB is grijs leer ook niet in de BLP leverbaar. Omdat ik dit persé wilde werd het een Allure. Een medewerker van de dealer had zijn twijfels over de combinatie, maar zei gisteren bij de aflevering: "Ik weet niet hoe snel ik mijn woorden terug moet nemen, wat is dit mooi !" Echt leuk, zo'n reactie.

Licht 2-tone interieur is top.

Ik heb 2x een auto met licht interieur gehad. Een Skoda en een Mazda.
Gekozen vanwege de frisse, chique looks.
Maar ik heb wel steeds in de stress gezeten over het vermijden van vervuiling van de stof. Opletten welke kleren je aan hebt (geen nieuwe spijkerbroek dus).
Je auto ergens achterlaten voor een onderhoudsbeurt en de auto ophalen was ook steeds spannend.

Dat is ook de reden dat ik er nu niet meer aan begonnen ben. Ik heb nu wel weer 2-tone maar met zwart en camel. Ook chique maar zonder sores.
Lichte kleur bekleding zou ik alleen nog nemen met leer, maar dat kost weer een flinke duit extra.
Bij een auto (Mazda) was de lichte kunststof vergeeld. Ook een afknapper.

Terug
Bovenaan