Peugeot 308 (SW p. 26)

Geen idee Rick, het zal wel electronische muziek compilatie zijn. Een crash in het echt klinkt anders ...

rickm zei:
ffocus08 zei:
crashtest '308 in de prak' met 5 sterren:

> komt goed uit de test, liever niet in praktijk ....

video van de crashtest

score overzicht op ncap site

Zeg, die video, daar zit geluid onder.

Is dat geluid v/d crash? Van een staalfabriek? Of is dit electronische moron 'muziek'?

Just asking.
Rick M, 17 jaar.

17 Jaar en dit moron?? Muziek noemen Haha
Ah ik geef toe hier een goed stuk van Beethoven onder en het geeft het een wat dramatischer effect.

Persoonlijk vind ik het wel een lekker deuntje bij het crashen moet ik zeggen.(:B

Han van O, 30 jaar

Bij Peugeot Hylkema zijn de eerste 14% 308 modellen binnengekomen. Zie de tweet: Twitter Hylkema In de kenteken reeks 7-TTP-25 en verder staan al behoorlijk wat 308 blue lease modellen geregistreerd. De stroom lijkt dus goed op gang te komen.

Tot die tijd maar even plaatjes kijken. Ook van Twitter:

2r6ceoz.jpg

346npy9.jpg

Boswachter De Leeuw:
"Valt er te lachen dames?"

Vrouwkes:
"We hebben 'm - onze SW is geleverd!" (tu)

Mijn dealer zijn laatste nieuws vwb de levering van mijn 308 HB BLP (voorheen de Executive) is nu gezet op 6 juni (bestelling eind Nov 2013 en eerste afleverweek was oorspronkelijk week 19). Hij gaf mij nog mee dat elke 308 HB met 14% diesel zo'n 50 dagen vertraagd is. Andere toevoeging was het 'nieuws' dat alle 308's met 14% motor die van de band lopen richting Nederland worden verscheept.

Golf's 'achteras' bokt / maakt lawaai / stuitert:

https://www.autobild.de/artikel/vw-golf-probleme-mit-hinterachse-5118363.html

Ik zeg, KANSEN! :}(tu):D

E-One zei:
Mijn dealer zijn laatste nieuws vwb de levering van mijn 308 HB BLP (voorheen de Executive) is nu gezet op 6 juni (bestelling eind Nov 2013 en eerste afleverweek was oorspronkelijk week 19). Hij gaf mij nog mee dat elke 308 HB met 14% diesel zo'n 50 dagen vertraagd is. Andere toevoeging was het 'nieuws' dat alle 308's met 14% motor die van de band lopen richting Nederland worden verscheept.

Mijn 308 is heb ik ook eind November bestelt, vandaag van de dealer te horen krijgen dat hij al in Nederland is en dat ik hem deze week kan komen halen.

De afleverweek van mijn 308 was oorspronkelijk ook week 19.

Ik ben wel blij dat hij deze week komt mijn vw polo bluemotion ben ik nu wel zat!

Mkipz zei:
E-One zei:

Mijn 308 is heb ik ook eind November bestelt, vandaag van de dealer te horen krijgen dat hij al in Nederland is en dat ik hem deze week kan komen halen.

De afleverweek van mijn 308 was oorspronkelijk ook week 19.

Ik ben wel blij dat hij deze week komt mijn vw polo bluemotion ben ik nu wel zat!

Kijk dat is het nieuws (belletje/mailtje) waar je naar op zoek bent! Die van mij stond ook stond ook al die tijd op 201419 dus die overeenkomst is er wel. Mijn dealer vertelde mij uiteraard ook dat die '6 juni' ook zomaar naar voren geschoven kan worden. Dat hoop je uiteraard, maar ik heb er een hard hoofd in. Wie weet...

Volgens mij staan ze (de SW's) inmiddels volop bij de dealers! Ik zag er in Bergen op Zoom 2 staan, klaar te maken voor aflevering!

Dealer in Zwolle heeft vandaag ook zijn eerste 308 SW's binnen gekregen voor de dealerintroductie.

Daarnaast staat mijn 308SW BLE nog steeds voor aankomst week 23 in NLD. Productie lijkt dus nu goed op schema te zijn voor de SW's.

Hmm, begin april is mijn 308 HB BLE 14% (diesel) besteld. Half april gehoord dat de levering op half juni stond. Als ik hier verhalen lees dat nu pas auto's van november geleverd worden, kan dat betekenen dat ze nu als een malle aan het leveren zijn of dat mijn datum niet zo heel realistisch is door gegeven :S

Ik heb daarnet ook contact gehad met de dealer Davo voor mijn Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive besteld in Augustus '13. Status is nu dat de auto wordt verwacht op de Peugeot parking in Oosterhout volgende week. De transporteur heeft dan 5 dagen de tijd om de auto af te leveren bij de dealer die ook een week nodig heeft voor het klaarmaken (lees installatie trekhaak, kenteken registratie denk ik etc, rijklaar maken).

Pas de week daarop wordt hij dan uitgeleverd. De huwelijksreis met de auto binnen twee weken gaan we niet halen dus, dat had ik echt niet verwacht bij de bestelling :-(

We zijn nog niet klaar dus. In ieder geval is er enige voortgang te melden al snap ik niet dat november bestelde auto's deze week toch eerder komen. Bizar.

SailingDuck zei:
Hmm, begin april is mijn 308 HB BLE 14% (diesel) besteld. Half april gehoord dat de levering op half juni stond. Als ik hier verhalen lees dat nu pas auto's van november geleverd worden, kan dat betekenen dat ze nu als een malle aan het leveren zijn of dat mijn datum niet zo heel realistisch is door gegeven :S

Je weet toch wel dat die 14% BlueHDI nog niet geproduceerd werd en daardoor nog niet eerder leverbaar was? :S

Alhoewel ik zelf uiteindelijk voor een Astra heb gekozen volg ik dit topic nog steeds met veel belangstelling. De 308 SW stond ook hoog op mijn lijstje. Vanmorgen toen ik onderweg was zag ik vanuit Bergen op Zoom/Antwerpen een trailer met een stuk of 6 SW's richting Vlissingen rijden. Wellicht wat Zeeuwse forummers die binnenkort goed nieuws krijgen?! (tu)

Op de Facebook pagina van Peugeot Nederland staat te lezen dat de SW vanaf vandaag bij de dealer in de showroom staat! Dat is dan toch 10 dagen eerder dan gepland (:B
Misschien valt het allemaal wel mee met die levertijden!
Denk dat de auto gewoon veel te vroeg kon worden voorbesteld...
Maar aan de andere kant....de Seat leon st stond eind nov bij de dealer, en daarvan zie ik er ook nog maar bar weinig van op de weg..
We gaan het zien (:P)

Gilletti zei:
SailingDuck zei:

Je weet toch wel dat die 14% BlueHDI nog niet geproduceerd werd en daardoor nog niet eerder leverbaar was? :S
Klopt, maar neem toch aan dat er in het half jaar erna nog wel het een en ander verkocht is ;)

Vanmorgen reed hier een Gris Moka SW met COTY stickers door de straat.
Zal wel een demo zijn van Nefkens Utrecht want die zit hier even verderop.
Nee geen foto's. :T

niels77 zei:
Maar aan de andere kant....de Seat leon st stond eind nov bij de dealer, en daarvan zie ik er ook nog maar bar weinig van op de weg..

Ik rijd al bijna een maand in de Leon ST ecomotive, terwijl hij eigenlijk pas deze week geleverd zou worden. Wat dat betreft doet Seat wel iets beter aan verwachtingsmanagement. Ik hoefde ook 'maar' 3 maanden te wachten...

Kosj zei:
Bij Peugeot Hylkema zijn de eerste 14% 308 modellen binnengekomen. Zie de tweet: Twitter Hylkema In de kenteken reeks 7-TTP-25 en verder staan al behoorlijk wat 308 blue lease modellen geregistreerd. De stroom lijkt dus goed op gang te komen.

CO2 waarde van 88 g/km bij RDW registratie (milieuprestaties) opmerkelijk in deze reeks vanaf 7-TTP-25 ?

SeatLeon2014 zei:
niels77 zei:

Ik rijd al bijna een maand in de Leon ST ecomotive, terwijl hij eigenlijk pas deze week geleverd zou worden. Wat dat betreft doet Seat wel iets beter aan verwachtingsmanagement. Ik hoefde ook 'maar' 3 maanden te wachten...

Minder vraag naar de SEAT?

dmp61 zei:
Kosj zei:

CO2 waarde van 88 g/km bij RDW registratie (milieuprestaties) opmerkelijk in deze reeks vanaf 7-TTP-25 ?

Wat is opmerkelijk? De 1.6 blue-HDI heeft een Co2 uitstoot van 88 g/km, sowel HB als SW. staat gewoon in brochures. In de eerste brochures stond idd 85 g/km, maar dit is vrij snel aangepast.

Mcsluis zei:
dmp61 zei:
Kosj zei:

Wat is opmerkelijk? De 1.6 blue-HDI heeft een Co2 uitstoot van 88 g/km, sowel HB als SW. staat gewoon in brochures. In de eerste brochures stond idd 85 g/km, maar dit is vrij snel aangepast.

In de (1) april prijslijst/brochure download wordt m.i. nog steeds 82/84 g/km bij de HB vermeld (sw 85/88)!

20hkhtw.jpg

s2fktl.jpg

Ook via Twitter:

@hylkemapeugeot: HIJ IS BINNEN! De nieuwe Peugeot 308 SW zal vanaf vandaag bij al onze vestigingen te zien zijn! https://t.co/Pi1zmAqvES

@PeugeotNL: Zelfde naam, 100% nieuw: De Peugeot 308 SW staat vanaf vandaag bij de Peugeot dealer. https://t.co/xSo4CAA0gp

(Ff zeuren: de SW staat nog niet overal....:T )

Heb vandaag in een SW 1.2 THP mogen zitten en de auto ook gestart, wat loopt dat motortje mooi! Het bleek de demo te zijn, die nog z'n 0 beurt moet krijgen, dus binnenkort een proefritje!

Net bij de dealer geweest. Mijn SW BLE 1.6 komt volgende week naar Nederland. Waarschijnlijk levering w24 of 25. In ieder geval met de 308 naar Italië deze zomer!!!

Ook bij dealer geweest . Hij is gisteren binnen gekomen. Levering binnen een week.
Trekhaak is er vandaag op gezet.

Besteld begin april. (Auto gekozen, die al in bestelling stond)

Dat zijn de betere berichten! Begin april besteld en nu al in Nederland, dat is helemaal luxe. Hopelijk komt mijn februari bestelling er ook aan dan.

New308 zei:
Dat zijn de betere berichten! Begin april besteld en nu al in Nederland, dat is helemaal luxe. Hopelijk komt mijn februari bestelling er ook aan dan.

Die van is op 13 februari besteld. De dealer vertelde dat de eerste productielichting 1.6 diesel voor NL is.

Afgelopen maandag heb ik nog een reactie ontvangen van Peugeot NL op een mail die ik had gestuurd met daarin de boodschap om betere communicatie te verzorgen bij een vertraging meer dan 50 dagen en of het een idee was om de klant zelf online een leveringstatus kan checken in een klantportaal. Helaas werd mijn 'boodschap' niet begrepen en heeft men ipv dat met de dealer contact opgenomen en gevraagd om een afleverdatum. Via Peugeot NL kreeg ik vervolgens JUNI/JULI door voor mijn 308 HB 1.6 Euro6 Blue eHDi. En dat terwijl de dealer zelf mij had ingelicht met een datum van 6 juni.

Ze zullen mijn suggesties doorgeven aan de betreffende afdelingen zodat die mee kunnen nemen in hun procesontwikkeling.

MOTORHEAD83 zei:
New308 zei:

Die van is op 13 februari besteld. De dealer vertelde dat de eerste productielichting 1.6 diesel voor NL is.

Er zijn er momenteel nog geen afgeleverd in Nederland begrijp ik? De mijne is op drie februari besteld: een blue lease executive 1.6e-HDi E6. Eens zien of week 23 haalbaar is.....?

@E-one; slecht zeg. Nog geen duidelijkheid. Lekker makkelijk om juni/juli te roepen, blijft vaag. Ik begrijp er steeds minder van hoe het in elkaar steekt geloof ik. Dealers zouden toch ook niet zomaar iets moeten roepen lijkt me?

Ondertussen nog maar wat vermaak: https://www.pocket-lint.com/review/128639-peugeot-308-review-2014-review?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=social

E-One zei:
Afgelopen maandag heb ik nog een reactie ontvangen van Peugeot NL op een mail die ik had gestuurd met daarin de boodschap om betere communicatie te verzorgen bij een vertraging meer dan 50 dagen en of het een idee was om de klant zelf online een leveringstatus kan checken in een klantportaal. Helaas werd mijn 'boodschap' niet begrepen en heeft men ipv dat met de dealer contact opgenomen en gevraagd om een afleverdatum. Via Peugeot NL kreeg ik vervolgens JUNI/JULI door voor mijn 308 HB 1.6 Euro6 Blue eHDi. En dat terwijl de dealer zelf mij had ingelicht met een datum van 6 juni.

Ze zullen mijn suggesties doorgeven aan de betreffende afdelingen zodat die mee kunnen nemen in hun procesontwikkeling.

Je boodschap niet "begrepen"? Lullige afweerreactie.
Toch: Wellicht kan het geen kwaad iets bondiger / nauwkeuriger te schrijven.

Mcsluis zei:
Ondertussen nog maar wat vermaak: https://www.pocket-lint.com/review/128639-peugeot-308-review-2014-review?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=social

Hoppa!! PSA might take this as a HUGE compliment:

Perhaps Peugeot's greatest triumph with the 308 is to make it feel a good deal more premium than some decidedly premium-badged German machinery. It even manages to make them look decidedly poor value.

Ook aardig:

Looks sophisticated and elegant, high quality interior, refined and relaxing to drive, well equipped and good value

En nog meer van dattum:

What we really like is that the ride is really fluent and well dampened. Surely that's more important on our pot-holed roads than a few final degrees of handling prowess? Certainly, it's far better and, in our view, just generally nicer to drive than the new Mercedes A-Class. It's also extremely refined and quiet.

The one piece front seats - while looking suspiciously like Darth Vadar when rendered in black - are comfortable for the long haul and the whole car has a really fluent, sophisticated feel to it. Bravo Peugeot.

Zojuist twee ladingen (vrachtwagen + trailer, beide dubbeldeks en dat x 2) 308 SW Mastricht binnen zien rijden. Komen er dus weer wat aan!

rickm zei:
E-One zei:

Je boodschap niet "begrepen"? Lullige afweerreactie.
Toch: Wellicht kan het geen kwaad iets bondiger / nauwkeuriger te schrijven.

Klopt. Als je begrijpt wat ik bedoel :D
Communiceren - Zender - Ontvanger blabla
In de daadwerkelijk verzonden mail stond het wel beter verwoord, maar het kan verkeren. :O

Terug
Bovenaan