Peugeot 308 (SW p. 26)

Joehoe! Gefeli. Je ligt bovenaan de stapel met een 'Okt 2013 bestelling' en het lijkt dus ook zo te zijn dat je nu een van de eerste bent. Goed gedaan.

E-One zei:
With good reason too – the Peugeot 308 is one of the sharpest to drive, best looking, generously-equipped and value for money hatchback’s the firm has offered in the last decade.

Zag het. Wilde ik ook kopiëren.;)
Maar dan had er moeten staan:

With good reason too – the Peugeot 308 is one of the sharpest to drive, best looking, generously-equipped and value for money hatchback’s .... in it's segment.

Mcsluis zei:
Mangoöloog zei:
Eind januari een Blue Lease premium HB besteld, op benzine... Lekker dwars voor de geen 14% of 20% gekozen maar gewoon de volle mep van 25% bijtelling betalen.

Even uit nieuwsgierigheid. Een BLP met 25% bijtelling? Die combi zie ik niet in de brochures. De 1.2's zijn allemaal 20%. De 1.6 155PK is idd 25%, maar die is weer niet een een BLP uitvoering te krijgen.

De uitvoering die ik heb besteld is de "ouderwetse" 1.6 thp 120pk, zoals die eerst als BLE te bestellen was. Inmiddels is deze combi niet meer te bestellen omdat deze motorisering wat betreft de lease uitvoeringen is vervangen door de 1.2 3-pitter. Mijn redenatie om specifiek voor de 1.6 te kiezen is dat ik geen fijne ervaringen heb met kleine motortjes met relatief veel vermogen. 1.6 liter en 120 pk zijn nog waarden die ook zonder turbo te realiseren zijn en dus in mijn optiek een fijnere rijervaring bieden.

Patrickdillen1 zei:
Goed nieuws vanuit mijn dealer:

We hebben zojuist de eerste 308 1.6 (14%) diesel binnen gekregen. Ik kan zien dat die van u een chassisnummer heeft en waarschijnlijk al in Nederland is. De planning van Peugeot geeft aan dat hij volgende week bij ons gelost wordt. We houden het in de gaten!

Ik heb een 308 1.6 Bluelease premium besteld met lederen bekleding, 18 inch en alle opties. Oktober 2013 besteld bij Wassink Opgenoort te Doetinchem.

Leuk !!! Ik ben heel erg benieuwd of ik volgende week ook is goed nieuws krijg (augustus BLP 14% bestelling). Dan kan ie mee op huwelijksreis als hij voor 2 juni wordt uitgeleverd. Succes iedereen met de 14% hatchback, ik volg de updates op ! !

Heeft iemand intussen duidelijkheid over de DAB+ ontvangst voor de nederlandse modellen?

In de handleiding van de auto wordt er gesproken over DAB, wat intussen voor NL al achterhaald is, de vraag is of dat om een optie gaat die wij niet hebben of DAB standaard is ? In de specificaties als je van de bestellingen wordt er met geen woord over gerept. DAB+ is nu de standaard voor Nederland sinds enkele maanden, de meeste radiozenders zijn intussen over.

Aankondiging van preview of moet ik al zeggen introductie op Twitter:

@NefNoord: Introductieavond nieuwe Peugeot 308SW op woensdag 28 mei om 19.00uur in het FC Groningen stadion! Meld u nu aan! Link

2u70npx.jpg

Plaatje van introductie-verkoop-training 308.Ook van Twitter.

@WKNegen: gelijk even een lesje omgaan met ongeduldige earlyadopters verwerken in de klasjes:T

Purple zei:
Heeft iemand intussen duidelijkheid over de DAB+ ontvangst voor de nederlandse modellen?

In de handleiding van de auto wordt er gesproken over DAB, wat intussen voor NL al achterhaald is, de vraag is of dat om een optie gaat die wij niet hebben of DAB standaard is ? In de specificaties als je van de bestellingen wordt er met geen woord over gerept. DAB+ is nu de standaard voor Nederland sinds enkele maanden, de meeste radiozenders zijn intussen over.

Mijn 308 Allure heeft het in ieder geval (nog) NIET.

Goedenavond,

Vandaag is mijn Peugeot 308 1.6 Blue HDI Allure bij de dealer binnengekomen, en ik kan hem volgende week vrijdag ophalen. :)

Ik heb de auto trouwens eind Oktober 2013 besteld.

Dus nog een weekje, en dan kan ik er eindelijk mee de weg op!

Gilletti zei:
Purple zei:

Mijn 308 Allure heeft het in ieder geval (nog) NIET.

Wel ik neem aan dat dit niet met een firmware upgrade aan te passen is. Het blijft FM radio dus voor de NL rijders.

Waar ik in sommige landen standaard of optioneel DAB op de prijslijsten zag, heb ik het in NL niet gezien in de prijslijsten tot nu toe.
Dus dan zal het zo zijn dat de NL importeur heeft besloten deze optie niet op te nemen in de prijslijsten.
Maar als het goed is kan ik je over 2 weken vertellen hoe het klinkt zonder DAB... :) (1.6 BlueHDI Allure, besteld in nov 2013)

Kijk, het begint te 'stromen' - de uitleveringen. (tu)

@Ente.. Zouden de 'verkoperts' op zo'n hippe poef moeten gaan zitten om naar een slide-show/training te kijken?:(

Denk het wel. Lang leve Twitter, alles is inzichtelijk. Lekker knus van poefje naar peugje en dan pilsje in de hotelbar.
En morgen met kater weer een dag vol gekkigheid:T

Die poefjes moeten ze in de achterbak stouwen en kijken of het meer is dan die groene 14% dingen uit de skoda octavia reclame.

Ik hoop dat de euro6 bestellingen na op gang komen...hopen..het lijkt erop. Wachten is nu op de eerste pic hier op 'ons' forumpje.

Hier hebben ze het over de SW maar de blue euro6 diesels worden ook besproken: https://www.express.co.uk/life-style/cars/475043/The-new-Peugeot-308-impresses-with-some-great-new-features

The new turbo-diesel engines both pull very strongly, even from low revs, and in 1.6-litre form result in a 0 to 60mph time of 10.1 seconds and 123mph top speed.

Despite being slightly slower than the 2.0-litre the 1.6 is the more appealing of the two thanks to better refinement which results in lower noise levels inside, particularly under acceleration.

E-One zei:
Ik hoop dat de euro6 bestellingen na op gang komen...hopen..het lijkt erop. Wachten is nu op de eerste pic hier op 'ons' forumpje.

Ga je dan aan de buitenkant het verschil zien met de andere reeds bestaande versies? ;)
Maar ben het me je eens, nieuwe afleveringen en meer gebruikerservaringen zouden het topic wel wat opfleuren (als de ervaringen positief zijn dan :T ).

Zojuist Peugeot NL maar weer eens een Facebook berichtje gestuurd. Hopen dat ze meer kunnen vertellen dan de dealer.

Gilletti zei:
E-One zei:

Ga je dan aan de buitenkant het verschil zien met de andere reeds bestaande versies? ;)

Wat dacht je met zo’n BlueHDi batch achterop! Ben je gelijk ook het braafste jongetje/meisje van Nederland! Zo zie je over het algemeen ook gelijk wie er wordt gesubsidieerd en wie niet:D.

Yep! En de Nederlandse wegen blijven nu nog een beetje verstokt van de new 308's is mijn bescheiden mening. Soort stilte voor de '14%-diesel'-storm. Ons Nederlandse autopark is nou eenmaal bijtellings gericht (of gezind). Ik wacht dus op het moment dat het 'zwart' zal zien van de Euro6 Blue eHDi's in de 308 HB en de 308 SW's. Gewoon leuk.

dmp61 zei:
Gilletti zei:
E-One zei:

Wat dacht je met zo’n BlueHDi batch achterop! Ben je gelijk ook het braafste jongetje/meisje van Nederland! Zo zie je over het algemeen ook gelijk wie er wordt gesubsidieerd en wie niet:D.

Om de achterkant zo clean mogelijk te houden, heb ik de dealer gevraagd om alle logo's en teksten te verwijderen behalve de leeuw. Met al die plakkers wordt de achterkant er niet mooier op.

Mcsluis zei:
dmp61 zei:
Gilletti zei:
E-One zei:

Om de achterkant zo clean mogelijk te houden, heb ik de dealer gevraagd om alle logo's en teksten te verwijderen behalve de leeuw. Met al die plakkers wordt de achterkant er niet mooier op.
Dat wil ik ook heel graag! moet je dat bij aflevering vragen of al wat eerder?

Mijn datum staat nogsteeds op 10juni afleveren (Blue E-hdi 14% besteld Oktober 2013) net een bevalling dit? ;)

HanTheMan zei:

Mijn datum staat nogsteeds op 10juni afleveren (Blue E-hdi 14% besteld Oktober 2013) net een bevalling dit? ;)

Ik heb het gelijk bij de bestelling doorgegeven. Volgens mij moet een mailtje voldoende zijn!

Mcsluis zei:
HanTheMan zei:

Ik heb het gelijk bij de bestelling doorgegeven. Volgens mij moet een mailtje voldoende zijn!
Oke, had niet verwacht dat het überhaupt zou kunnen. Bedankt voor het bericht.

J_P_P zei:
Mcsluis zei:
HanTheMan zei:

Oke, had niet verwacht dat het überhaupt zou kunnen. Bedankt voor het bericht.

Meestal is een föhn voldoende.

dmp61 zei:
Gilletti zei:
E-One zei:

Als je daar echt zoveel problemen mee hebt kun je ook een bivakmuts op doen, waar mensen toch toch soms moeilijk over kunnen doen. 8-)

De batches kan je gewoon zelf verwijderen met een föhn. Daarna even goed poetsen om eventuele restanten te verwijderen, wees heel erg voorzichtig met stickerverwijderaar. Je kan dan beter terpetine gebruiken

Heb dit tot nu toe bij al mijn nieuwe auto's gedaan en ga dit bij de 308 ook weer doen :)

voiture zei:
Je ziet de 308 inderdaad nog maar sporadisch.

In NL ca 1200 stuks tot nu toe.

Pas vanaf 5000 is de kans relatief groot dat je bij een doorsnee rit een nieuw model op je netvlies krijgt.
(zeggen mensen die er voor hebben doorgeleerd)

Doubleyou308SW zei:
dmp61 zei:
Gilletti zei:
E-One zei:

Als je daar echt zoveel problemen mee hebt kun je ook een bivakmuts op doen, waar mensen toch toch soms moeilijk over kunnen doen. 8-)

Ik vind het anders wel een net stickertje:
peugeot-508-BlueHDi-2931.jpg

Maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat je hem er af krabt, zeker bij bepaalde lakkleuren.

Van Twitter geplukt:

@hunnikautogroep: Bekijk de #peugeot308SW en de #CitroënC4Cactus tijdens de Franse Dagen in Amerongen.
Meer infoKlik

Dit weekend dus een SW in Amerongen!

Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij. Verwachting is nog steeds week 23 (levering in Nederland) en dan zou ik hem half juni ontvangen. Het zal mij benieuwen....

De levering lijkt van de BL(P) HB 14% lijkt nu echt op gang te komen. Goed nieuws! Ik ben erg nieuwsgierig naar de eerste ervaringen.

Vanmorgen gezien op A28 een autotransport met 308SW's, reed naar het noorden. Zullen vast bedoeld zijn voor de showrooms.

Mijn keuze is geworden een Gris Aluminium - 308 SW BLE,
.... Overigens toch nog een groot aantal foto's kunnen vinden in deze kleur, zijn gebruikt voor officiele fotosessies:

Link naar de site met foto's

photo-peugeot-308-2-1-sw-3-044_960.jpg

Vandaag in het nieuws: Autoverkoper moet E-mails gaan beantwoorden(:P)
Even een sidekick, volgend op de 'communicatie discussie'

Jammer van de stereotype kop boven het artikel.

metronieuws zei:
(..)
"Veel klanten communiceren nu via e-mail of andere online media", zegt Sander den Heijer, product manager bij AutoTrack. Hij krijgt geregeld klachten van potentiële autokopers dat ze geen antwoord op hun mail krijgen. "En dan is de klant dus weg."
(..)
Na het veelvuldig ontvangen van e-mails met vragen over prijs en levertijd ontstaat de kans dat de autoverkoper ook minder op zijn online communicatiestijl gaat letten. "Autoverkopers moeten niet meegaan in de soms ronduit botte benadering van de consument, maar moeten blijven communiceren op een manier die bij hen past en hen onderscheidt van andere autobedrijven. Uiteraard moet dit duidelijk zijn, maar ook snel", stelt Den Heijer.

Eens dat je jezelf niet moet verlagen tot het 'klantniveau' wat soms abominabel kan zijn.. Toch, ook voor de consument geldt "behandel een ander zoals jij ook behandelt wilt worden".. vind ik.

metronieuws zei:
Inmiddels zijn er volgens AutoTrack ook autodealers die inspringen op de nieuwe vorm van klantcontact hebben. Zo zijn er verkopers die snel even met de smartphone een filmpje maken van de auto waar de vragen over zijn gesteld en dat als antwoord meesturen. "Op deze manier laat je zien dat je bereid bent om moeite te doen voor de potentiële autokoper, toon je de identiteit van jouw bedrijf en win je het vertrouwen van de vrager", aldus Den Heijer.

(tu) goed bezig als je dat als verkoper doet..

Volledig artikel.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/autoverkopers-missen-de-gladde-praatjes-met-klant/SrZneo!BWg1kya8qXEDo/

Vanmorgen een witte 308SW op Nederlands kenteken (..-TRT-.) in Apeldoorn Centrum.
Was net te laat met de camera.......:(

Imposante wagen, moet ik zeggen. En ik vind persoonlijk de "goedkope" neus (die deze had) mooier dan die met die ledjes-boog. Blijf erbij dat de ledjes te ver uit elkaar staan.
16" is wel wat klein voor zo'n grote bak.

Vandaag een bericht gekregen van Peugeot NL. De eerste 's 120 en 150pk diesels komen juli en.augustus in NL aan

Essai-video-nouvelle-peugeot-308-2013-3.jpg

Kan iemand mij vertellen welke kleur dit is?
Als ik de andere foto's hier bekijk lijkt het me geen Gris Artense, maar ik vind het ook niet op Gris Alu lijken.

Dit is de kleur (en velgen :) ) die ik graag wil bestellen...

fuoubb.jpg

Foto's van testrijders op Twitter.....daar zijn er opeens best veel van!

Zalig zijn zij die gekocht hebben zonder te ervaren

[size=small]vrij naar Johannes 20:29[/size]:}

Alias81 zei:

Als ik de andere foto's hier bekijk lijkt het me geen Gris Artense, maar ik vind het ook niet op Gris Alu lijken.

Zo zie je 'm in zijn volle glorie.
Fraai!

Alias81 zei:

De belichting bij fotograferen doet heel veel.
Ik twijfel.
Enerzijds denk ik dat het een gris alu is, anderzijds lijkt het op de artense.
Bij vergelijking van kleuren bij de dealer vond ik de artense in eerste instantie wel warmer aandoen, maar als je er langer naar kijkt, en ook langer naar de alu, dan vind ik de alu toch helderder voor de dag komen. Dat was onze motivatie om voor alu te gaan.

Hieronder een foto van een gris aluminium in schaduw genomen, dan komt hij mooi uit:

peugeot-308-576x398.jpg

MOTORHEAD83 zei:
New308 zei:
MOTORHEAD83 zei:
Vandaag een bericht gekregen van Peugeot NL. De eerste 's 120 en 150pk diesels komen juli en.augustus in NL aan

SWs neem ik aan?

Ja idd de sw's

Kreeg vanavond bericht van de dealer dat mijn 308 SW BLE 120pk kleur zwart, in week 26 (laatste week juni) wordt geleverd. Planning was 1e week juni, dus dat valt nog mee.

ffocus08 zei:
Alias81 zei:

De belichting bij fotograferen doet heel veel.
Ik twijfel.
Enerzijds denk ik dat het een gris alu is, anderzijds lijkt het op de artense.
Bij vergelijking van kleuren bij de dealer vond ik de artense in eerste instantie wel warmer aandoen, maar als je er langer naar kijkt, en ook langer naar de alu, dan vind ik de alu toch helderder voor de dag komen. Dat was onze motivatie om voor alu te gaan.

Hieronder een foto van een gris aluminium in schaduw genomen, dan komt hij mooi uit:

peugeot-308-576x398.jpg

Hoe het ook zij: het blijft het handigste om kleuren in het echt te bekijken. Alleen dan ervaar je hoe die in het echt uit komt. Zoek dus een dealer op die er 1 in Gris Artense (of Gris Aluminium) heeft staan en ga 'm bekijken.

Deze week ook mijn nieuwe Peugeot 308 sw besteld met de volgende specificatie:

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 Blue HDI 120 PK
Kleur Gris Moka met zwart leer.
Optie:
Achteruitrijcamera, premiumstoelen
Accessoires:
Lichtmetaal 17 inch diamantée RUBIS, instaplijst geborsteld RVS, pookknop geborsteld aluminium, EBS active subwoofer en booster amplifier, trekhaak afneembaar, adapter 13 naar 7-13, allesdragers, dakkoffer 420 lt, Thule fietsdrager op trekhaak, leerpakket met stoelverwarming,
mat bagageruimte omkeerbaar en inzetbak bagageruimte omkeerbaar, mattenset voorgevormd naaldvilt voor en achter, tetrax xway telefoonhouder, bergruimte onder hoedenplank, colberthanger, bagagestoppers, beschermlijst dorpel bagageruimte folie en EHBO etui.

Terug
Bovenaan