Peugeot 308 (SW p. 26)

ENTE zei:
oj3ukl.jpg

Fraai hoor! Nu nog met 16 inch Quartz velgen, het glazen dak, en de 'active' neus. Laat maar komen!

Zo... weer een nieuwe video van een HB in Gris Artense met 17inch velgen

[ Klik ]

Een 3D model van de 308 is [ hier ] te downloaden.

Nice! Het wachten duurt (te) lang en dus moeten we ons vermaken met dit soort shots. Wel mooi ding!

Ik heb vandaag ook maar een update qua levering gevraagd aan de LM. Kijken wat die nog boven water kunnen krijgen.

Mcsluis zei:
Zo... weer een nieuwe video van een HB in Gris Artense met 17inch velgen

[ Klik ]

Een 3D model van de 308 is [ hier ] te downloaden.

Had beter zijn geluid kunnen muten - maar die zilveren toont in deze kleur en bij dit licht goed hoe sterk het design van de C-stijl is.

Ik ben het wachten nu ook echt wel beu !

Augustus !!! mijn Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive besteld en het blijft maar vaag wanneer die eindelijk gaat komen. Doet Peugeot Davo aan klant tevredenheid onderzoek, die dealer blijft ook maar vaag als ik er naar vraag. Is niet hun directe schuld maar aan communiceren wordt daar ook niet gedaan. Ik mag het bijna niet zeggen ondanks dat ik de auto leuk vind heb ik een grote kater aan hoe het tot nu toe gegaan is. Is dit de normale gang van zaken bij Peugeot ?

Jeetje ja, augustus 2013 besteld of komt hij in augustus. Jij spant de kroon, om over peugeot nog maar te zwijgen. Ja, hte gaat met name over de communicatie. Geen nieuws, is ook nieuws. Nu moeten wij weer in de telefoon klimmen. Het halen van je informatie. Ze kunnen nu ook wel onderhand een brief versturen vanuit peugeot NL met enige extra uitleg over deze serieuze vertraging. Of is dat heel gek gedacht en moet ik niet zeuren? Maar dat zeuren heeft wel een oorzaak :|

E-One zei:
Jeetje ja, augustus 2013 besteld of komt hij in augustus. Jij spant de kroon, om over peugeot nog maar te zwijgen. Ja, hte gaat met name over de communicatie. Geen nieuws, is ook nieuws. Nu moeten wij weer in de telefoon klimmen. Het halen van je informatie. Ze kunnen nu ook wel onderhand een brief versturen vanuit peugeot NL met enige extra uitleg over deze serieuze vertraging. Of is dat heel gek gedacht en moet ik niet zeuren? Maar dat zeuren heeft wel een oorzaak :|

Wel ja gaat mij erom dat als je zelf niet gaat bellen dat je niets weet. Ik kan mij wat inbeelden bij productie problemen, maar dat hoor je ook niet. Eerst februari, dan begin april en als ik er niet zelf om gevraagd had had ik niets eens geweten dat ze juni niet meer gaan halen.

Ik heb me ook maar even aangemeld. Lees al een paar weken mee hier. Ook ik wacht op een 308 blue lease premium 120 pk diesel, besteld op 4 februari. Inmiddels ook van levermaand april, naar mei en nu naar week 23. Ook al tig keer zelf geïnformeerd via leasemaatschappij en dealer omdat ik steeds niks hoorde, maar alles blijft ondanks inspanningen van mijn kant uit vaag en onduidelijk. Erg frustrerend! Ik snap helemaal de frustratie als je al in augustus besteld hebt. Slecht voor de klantenbinding.... Ondertussen weet ik ook echt niet meer wat ik moet geloven en wanneer ik de auto kan verwachten???

E-One zei:

Ik snap niet dat je anno 2014 als klant niet een inlog kan krijgen waar je de productie status van je auto kan bekijken. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn!?

De officiële productie van de 308 SW is nog maar net begonnen en ik denk (mijn mening dus), dat de fabrikant/importeur te snel gekomen is met de papierenintroductie van de SW ten behoeve van de leasemarkt in ons land. Ik vermoed ook verder dat (hetgeen misschien ook logisch is) eerst de franse markt voorzien wordt van SW's. Ik heb begrepen dat de SW's , die getoond werden in ons land tot dusver, uit de voorproductie waren.
Ik zou, als ik u was, de dealer in kwestie toch incidenteel blijven bellen over de daadwerkelijke productiedatum/afleverdatum.

Maar we hebben het hier niet over de SW! We hebben het hier over de HB's met bestellingen uit het mooie 2013, en dus lijkt het fout te gaan bij de productie vd 120pk 14%er diesel voor NL Vreemde gang van zaken blijf ik vinden en die mensen die een SW hebben besteld moeten vrezen mrt grote vrees. Of zijn ze de HB vergeten en zien we straks nog eerder SW's? Dat zou een nachtmerrie zijn. We willen meer duidelijkheid. Morgen maar eens een mail aan wagen richting Peugeot NL?

Die 'inlog' zou echt een vooruitgang zijn en ik zou dat als eerste willen aanbieden als ik een automerk zou zijn.

Ik vond 3 maanden wachten op mijn huidige nissan QQ al lang, ooit toendertijd.8-)

Gisteren navraag gedaan bij mijn dealer in Helmond. Ik kreeg de volgende mail terug:

"De productie van de nieuwe 308 met euro 6 motoren start in juni. Op dit moment kan ik helaas niet concreter zijn wat dat in jou geval zou betekenen."

Ik ben heel benieuwd hoe het er nu echt voor staat..

Ok thans voor die info. Dus de SW bestellers met de 120pk 14% diesel hebben geen hinder lijkt het dan, want die begonnen toch al ongeveer juni met prodructie (incl de nieuwe nachtdienst). Het zijn de HB bestellers die ze moeten teleurstellen met een late start van juni in de fabriek. Enkel misschien voor de NL batch/run. Nog een maand misschien dan wachten...oh nee, ik zou nergens meer op hopen:D

De laatste keer dat ik contact had met mijn dealer vertelde hij dat mijn 1.6 SW over 2 weekjes(eind mei) verwacht werd. Ik zou mijn auto in de eerste week juni mogen afhalen.

Maar ook hier zijn er problemen met de informatie voorziening (zie eerde post). Alle informatie moet zelf gehaald worden, er is weinig pro-actieve communicatie vanuit de dealer of Peugot Nederland.

Zodra je je handtekening op het bestelformulier hebt gezet, lijken ze vrijwel direct te vergeten dat klant koning is.

Ook ik klim vanmiddag maar weer even in de telefoon voor een update.

Vroeger zag je hier nog wel eens een verdwaalde Peugeot medewerker rondhangen met handige info...:p

Klopt, ik zat daar vanochtend ook nog aan te denken! (:P), want nu is het akelig stil

Idd! Even voor de duidelijkheid, zijn we nu aan het speculeren over vertraging/levering pas in juli/augustus van de 120PK HB?
Of heeft er iemand al van zijn dealer de bevestiging dat levering in juni per definitie niet meer haalbaar is?

Dat de SW niet in mei/juni uitgeleverd zou kunnen worden was volgens mij vanaf het begin al duidelijk.

Gisteren dealer aan de telefoon gehad. Mijn 308 BLE HB is geproduceerd en staat in Frankrijk klaar voor transport naar NL. Over anderhalve week is ie hier en over +/- 3 weken kan ik de auto ophalen.
Bestelling dateert van januari.

Goedemorgen,

Even weer een kleine update. Bij ons is inmiddels de eerste 308 1.6 Blue HDI binnen gekomen (klantenauto). De overige auto's staan gepland vanaf week 21 (allemaal hatchback) een stuk of 15 hiervan hebben al een chassisnummer. De eerste SW die bij ons binnenkomt is in week 23 (klantenauto) onze "showroomauto" zal 20 mei binnen zijn. Er zijn voor zo ver ik weet geen "vertragingen" voor de premium stoelen, maar sommige dealers dekken zich in.

Helaas moet ik beamen dat de communicatie rondom de leverdata rond uit slecht is, ik denk niet eens dat een dealer of peugeot nederland daar veel aan kan doen. Ik heb dit vaker meegemaakt rondom de introductie van nieuwe modellen, alles moet opgestart worden en mensen zijn afhankelijk van de informatie van de fabriek (en bijkomend "probleem" is dat de auto behoorlijk goed verkoopt, ook in andere landen).

Mocht de dealer aangeven dat de levertijd onbekend is (status 99999999), ga er dan vanuit dat er echt niets bekend is (een "ongeveer" indicatie is op eigen risico).

Overigens is de accessoire folder van de 308SW nu ook bij de dealer te vinden.

speedtouch zei:
E-One zei:
Maar we hebben het hier niet over de SW!

Foutje van mij. Het gaat in dat geval inderdaad om de euro 6 motor. Het lijkt me inderdaad vreemd als de dealers dat niet terugkoppelen naar de klant toe.

Vanaf het begin was al duidelijk dat de Euro6 motor (in de hatchback) pas beschikbaar zou zijn vanaf voorjaar 2014. In eerste instantie zou de productie in april 2014 zijn, dit is verschoven naar mei. De productie vindt enigszins geclusterd plaats, dus je kunt ervan uit gaan dat er op dit moment heel veel 308 1.6 BlueHDi's geproduceerd worden (en dat dus ook het doek is gevallen voor de 115 pk e-HDi).
Uitlevering zal dus inderdaad eind mei, begin juni zijn. Dit is ook wat mijn dealer tot nu toe gecommuniceerd heeft. (Davo Den Haag) Ik heb hierover trouwens netjes een mailtje gehad.

speedtouch zei:
E-One zei:
Maar we hebben het hier niet over de SW!

Foutje van mij. Het gaat in dat geval inderdaad om de euro 6 motor. Het lijkt me inderdaad vreemd als de dealers dat niet terugkoppelen naar de klant toe.

Deze bovenstaande informatie is totaal nieuw voor mij.

De Euro6 motor wordt al geproduceerd (e-HDI blok), de BlueHDI is de afgeknepen broer daarvan.

Mijn HB staat ook week 23, zoals vele een pagina terug al aangeven dat zij ook allemaal indicatieve levertijd in juni hebben gekregen. "indentiteitonbekend" bevestigt dit nogmaals.

CycloneX zei:
...

De Euro6 motor wordt al geproduceerd (e-HDI blok), de BlueHDI is de afgeknepen broer daarvan.
...

De Euro 6 motor is de 120 pk BlueHDi, de 115 pk e-HDi is Euronorm 5. Dus ik snap het afknijpen niet helemaal.
Technisch is het natuurlijk bijna hetzelfde, zeker qua motorblok, maar ik kan me voorstellen dat het logistiek nog wel een dingetje is om in de productie om te schakelen van e-HDi naar BlueHDi, denk alleen maar aan het AdBlue gebeuren.

Er308 zei:
Gisteren dealer aan de telefoon gehad. Mijn 308 BLE HB is geproduceerd en staat in Frankrijk klaar voor transport naar NL. Over anderhalve week is ie hier en over +/- 3 weken kan ik de auto ophalen.
Bestelling dateert van januari.

Gefeli! Dat is nog eens goed en concreet nieuws!

Hans406 zei:
CycloneX zei:
...

...

De Euro 6 motor is de 120 pk BlueHDi, de 115 pk e-HDi is Euronorm 5. Dus ik snap het afknijpen niet helemaal.
Technisch is het natuurlijk bijna hetzelfde, zeker qua motorblok, maar ik kan me voorstellen dat het logistiek nog wel een dingetje is om in de productie om te schakelen van e-HDi naar BlueHDi, denk alleen maar aan het AdBlue gebeuren.

Ja motorblok is 'technische' hetzelfde en dat AdBlue zit bij de uitlaat/reservewiel dit wordt mee gespoten wanneer de gassen de uitlaat verlaten.

Wil daar mee zeggen dat een Euro6 niet een totaal nieuw iets is.

identiteitonbekend zei:
Er zijn voor zo ver ik weet geen "vertragingen" voor de premium stoelen, maar sommige dealers dekken zich in.

Ik volg je niet helemaal; leg even uit.

Volgens mijn dealer kon ik die stoelen niet bestellen. Is pas per productiemaand juli beschikbaar en mijn exemplaar (SW BLE BHDi ) zal eerder geproduceerd (en afgeleverd??) worden.
Is derhalve ook niet in de offerte gezet, want dat was technisch niet mogelijk...

Bedoel je nu dat deze upgrade al wel beschikbaar is?

ENTE zei:
identiteitonbekend zei:
Er zijn voor zo ver ik weet geen "vertragingen" voor de premium stoelen, maar sommige dealers dekken zich in.

Ik volg je niet helemaal; leg even uit.

Volgens mijn dealer kon ik die stoelen niet bestellen. Is pas per productiemaand juli beschikbaar en mijn exemplaar (SW BLE BHDi ) zal eerder geproduceerd (en afgeleverd??) worden.
Is derhalve ook niet in de offerte gezet, want dat was technisch niet mogelijk...

Bedoel je nu dat deze upgrade al wel beschikbaar is?

Ik kon deze stoelen erbij zetten, maar dit zou flinke vertraging op gaan leveren.
Begin april besteld.
levering zou bij de eerste auto's zijn volgens dealer.

Ook even contact gehad met de dealer, leverindicatie nog steeds medio/eind mei. We wachten dan maar (on)geduldig af. Hopelijk hiermee het gerucht van productiestart in juni voor de HB een beetje ontkracht. @Er308, Gefeliciteerd! Goed nieuws!

Ik ben heel benieuwd waar mijn dealer zijn informatie vandaan haalt. Even voor de duidelijkheid, bij mij ging het ook om de HB.
Ik wacht maar rustig af. Auto is na veel rompslomp in april definitief besteld. Afgaande op het forum hier zal ik hem niet voor augustus hebben.

Ik kijk wel uit naar de eerste foto's van jullie exemplaren!

Vanwege de levertijd perikelen heb ik ook maar contact opgezocht over wanneer mijn in Maart bestelde 120pk 308 geleverd zou worden. In eerste instantie zou die in Juni geleverd worden, maar dit verschonen naar eind augustus. Dus toch nog wat meer geduld hebben.

Jammer maar helaas dus dit jaar niet op vakantie met de 308.

Ik heb de 308HB BLP begin mei besteld. Ik reken maar op eind 2014 dan kan het alleen maar meevallen.

Net een bericht van de LM gehad en die hebben contact opgenomen met de dealer. Verwachting voor mijn 308 HB BLP Euro6 120pk is nu eind mei bij de dealer en dan nog 1,5week wachten ivm rijklaar maken en de berg aan accessoires monteren. Die maand kan er nog wel bij...als er maar gecommuniceerd wordt en er licht aan het eind van de (Souchaux)tunnel is.

Ik heb vorige week ook maar eens geïnformeerd naar de status van mijn 308SW BLE 2.0HDI Automaat. Besteld eerste week februari. Lever indicatie was toen eind mei...

Antwoord vorige week van dealer: "Naar aanleiding van jou e-mail heb ik net even gekeken naar de actuele indicatie levertijd en deze betreft helaas juli 2014. De productie van de 2.0hdi automaat is uitgesteld."

Dat is dus 2 maanden er boven op... Misschien dan toch nog maar de winterbanden van mijn 508 laten halen ;-)

Tis vervelend en jammer, maar ja... Dit is de automobiel branche, dus zaken als povere voorlichting, verwachtingen die niet geheel worden waargemaakt en afnemende dienstverlening NA de aankoop zijn natuurlijk niet geheel verrassend... Hoorde er vroeger bij, hoort er nu bij en zal er nog wel een tijdje bij blijven horen...

Toch na een paar weken meelezen ook maar eens mijn ei proberen kwijt te raken hier op het forum. Eind januari een Blue Lease premium HB besteld, op benzine... Lekker dwars voor de geen 14% of 20% gekozen maar gewoon de volle mep van 25% bijtelling betalen. Eerste indicatie ongeveer twee weken na bestellen was dat de auto eind maart wel geleverd zou moeten zijn... Eind maart na zelf contact opgenomen te hebben werd aangegeven dat dit eind april zou worden en na op eigen initiatief weer contact te hebben gelegd met de dealer is dit eind april vastgesteld op eerste helft Juni. Met de blijde boodschap dat dat al bijna was.. Op mijn reactie dat het wel weer zes weken verder zou zijn en dat de eerder gecommuniceerde productietijd al voorbij was en dat ik belde in de beoogde leverweek werd een beetje meewarig gereageerd.. "Sja, ik ben de auto nu eenmaal niet zelf aan het bouwen"

Oftewel, ook ben het wachten wel een beetje beu maar wat ik voornamelijk niet snap is dat er ook met de benzine versie dus behoorlijke vertraging al is opgetreden ten opzichte van de eerste indicatie. Er werd nota bene nog gemeld dat de bezine versie geen last zou hebben van vertragingen omdat het nu juist om de 14% diesel ging die zo massaal besteld werd..

Ik ben dan ook benieuwd of de beoogde levertijd van eerste helft juni nog steeds geldig is of dat dat nu ook weer naar achteren in verplaatst.. In de tussentijd zie ik al wel steeds meer Nieuwe Seat Leons rondrijden en vandaag ook de eerste nieuwe Mazda 3 sedan in het wild gespot. Waar blijven de nieuwe 308'en? En ook, waar blijft de communicatie vanuit de dealer? Ook hier iemand die zich als klant niet echt koning voelt door het ontbreken van updates vanuit de dealer.

Het wachten duurt dus nog voort...Hopende dat wanneer de dealer contact opneemt dat het met concrete informatie is. Vooralsnog maar plaatjes kijken..

Mangoöloog zei:
Eind januari een Blue Lease premium HB besteld, op benzine... Lekker dwars voor de geen 14% of 20% gekozen maar gewoon de volle mep van 25% bijtelling betalen.

Even uit nieuwsgierigheid. Een BLP met 25% bijtelling? Die combi zie ik niet in de brochures. De 1.2's zijn allemaal 20%. De 1.6 155PK is idd 25%, maar die is weer niet een een BLP uitvoering te krijgen.

E-One zei:
Ik vond 3 maanden wachten op mijn huidige nissan QQ al lang, ooit toendertijd.8-)

Oh, maar dat is voor een QQ van de eerste generatie juist supersnel man. Vraag maar eens aan de eerste bestellers van die auto.. 9 maanden wachten was destijds ook geen uitzondering toen dat model op de markt kwam.

Het is een kwestie van perceptie, wachttijden op een auto. In augustus een auto bestellen waarvan bekend is dat productie in april start, is een aflevering in mei / juni feitelijk niet heel erg over tijd natuurlijk.. ;)

Communicatie van levertijden en opvolging hiervan blijft een punt van aandacht voor de branche. De antwoorden die vanuit de dealer wordt gegeven zijn voor mij herkenbaar.. Niet dat een klant altijd zit te wachten op dat antwoord.. Tuurlijk, het is vervelend om telkens je informatie te moeten halen. Het is zeker netjes als een dealer expirerende, verwachte, leverdatums opvolgt. Dit gebeurt in de branche wel maar dan voornamelijk bij de centraal leverende dealer die, via de SLA, een dergelijke afspraak met een leasemaatschappij heeft..

Mangoöloog zei:
Hopende dat wanneer de dealer contact opneemt dat het met concrete informatie is. Vooralsnog maar plaatjes kijken..

Dit is dus het dilemma waarmee dealers worstelen.
Willen jullie als klant periodiek, zeg om de 2 weken, een mail van je dealer ontvangen waarin staat dat er nog geen leverdatum bekend is?
Of wil je van de dealer informatie op het moment dat er wat te melden valt?
Uiteindelijk neemt de dealer heus contact met je op, als er inderdaad concreet informatie is.. om een afleveringsafspraak te makenB)

Met inzicht op de productieplanning van je auto, zoals Renault dat doet, heb je als klant weliswaar het idee dat er meer communicatie is.. maar als jouw auto 2 weken voor de verwachte afleverdatum nog de status 'besteld' heeft.. ga jij vermoedelijk ook zelf bellen om te vragen of de levering binnen de termijn zal plaatsvinden.. OF andere situatie.. wanneer het digitale systeem plots de verwachte leverdatum een maand opschuift..

Ach ja, de levertijden van de 308 zorgen in ieder geval voor (de verkeerde) sensatie. Volgens mij is sensatie leveren één van de doelstellingen van Peugeot, met de 308, als ik de advertentie mag geloven;)

ENTE zei:
657up5.jpg

BLE snuitje voordat we allemaal het schip ingaan qua levertijd:T

Bedankt voor het posten van deze foto. Dit is namelijk vanaf de buitenkant precies de configuratie zoals die van mij hopelijk over een maand voor de deur staat. Had hem nog niet gezien met chromen raamomlijsting.

Durashift zei:
Het is een kwestie van perceptie, wachttijden op een auto. In augustus een auto bestellen waarvan bekend is dat productie in april start, is een aflevering in mei / juni feitelijk niet heel erg over tijd natuurlijk.. ;)

Communicatie van levertijden en opvolging hiervan blijft een punt van aandacht voor de branche. De antwoorden die vanuit de dealer wordt gegeven zijn voor mij herkenbaar.. Niet dat een klant altijd zit te wachten op dat antwoord.. Tuurlijk, het is vervelend om telkens je informatie te moeten halen. Het is zeker netjes als een dealer expirerende, verwachte, leverdatums opvolgt. Dit gebeurt in de branche wel maar dan voornamelijk bij de centraal leverende dealer die, via de SLA, een dergelijke afspraak met een leasemaatschappij heeft..

Ach ja, de levertijden van de 308 zorgen in ieder geval voor (de verkeerde) sensatie. Volgens mij is sensatie leveren één van de doelstellingen van Peugeot, met de 308, als ik de advertentie mag geloven;)

Thanks Durashift voor je heldere uiteenzetting. Helemaal waar! I know.

Mcsluis zei:
Hier nog een 'dealer review' [ KLIK ]

Nog wat foto's van de HB met active neus uit een britse test.

Laatste regel:

"With a 2014/15 BIK tax band of only 14 percent, and a P11D value of £19,040 that means users will pay just £44 a month for the privilege. And when you can get so much car, for so little money, there really is only one choice to go for".

En dan nog gek opkijken van een lange levertijd! ;-)) ( [size=small]succes trouwens![/size] )
Aantal bestellingen was een maand terug 70.000.
Ga maar na wat het order-book nu aangeeft.

With good reason too – the Peugeot 308 is one of the sharpest to drive, best looking, generously-equipped and value for money hatchback’s the firm has offered in the last decade.

Goed nieuws vanuit mijn dealer:

We hebben zojuist de eerste 308 1.6 (14%) diesel binnen gekregen. Ik kan zien dat die van u een chassisnummer heeft en waarschijnlijk al in Nederland is. De planning van Peugeot geeft aan dat hij volgende week bij ons gelost wordt. We houden het in de gaten!

Ik heb een 308 1.6 Bluelease premium besteld met lederen bekleding, 18 inch en alle opties. Oktober 2013 besteld bij Wassink Opgenoort te Doetinchem.

Terug
Bovenaan