Peugeot 308 (SW p. 26)

Wellicht heeft identiteitonbekend nog wat meer info mbt de leveringen. Ik heb begin deze week nog contact gehad met de dealer. Productieweek voor m'n 308 BLP staat nog steeds op week 20. Volgende week dus. Ophalen van de auto staat vooralsnog gepland op 30 mei.

rickm zei:
Maar inderdaad opvallend dat het enige land waar de 308 tot op heden hoog op de verkooplijst staat Frankrijk is.
Vermoedelijk 'eigen land eerst' - niet in het minst omdat evt kinderziekten de export bespaard blijven.
Er zal PSA veel aan gelegen zijn de productie gecontroleerd te laten stijgen.

Verkoopcijfers ken ik niet, maar de 308 begint veel in het straatbeeld te verschijnen tussen Brussel en Antwerpen.
Het uiterlijk valt me overigens wat tegen: de achterzijde (3/4) is vrij zwaar op de hand...wel héél mooie binnenzijde.

Het eigen land eerst' princiope werd vroeger door de Fransen systematisch toegepast...inderdaad om de kinderziekten eruit te halen. Alleen voor roest gold dat toen niet: daar hebben de Fransen weinig last van, dus dat verscheen pas bij export naar het Noorden:}.

De SW staat donderdag 15 mei bij Bovee in Amersfoort, tenminste dat is wat de wagenparkbeheerder van het bedrijf waarvoor ik werk mij vandaag mailde.

Mijn 308 SW BLE 110pk is besteld bij de dealer. Alleen gaf de dealer aan dat de 110pk pas na de zomervakantie in productie gaat. Dat wordt dus nog even wachten voor mij...

Purple zei:
sfs zei:
Ik vind het tijd worden voor blue hdi aflever aankondigingen!
Sorry, ongeduldig :)

Ik heb net contact gehad met mijn dealer. De eind augustus brr bestelde Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive had twee weken geleden nog 6 mei als productie datum, deze is intussen weer wat doorgeslipt waardoor de wagen waarschijnlijk pas op 30 mei bij de dealer wordt geleverd. En dan nog rijklaarmaken etc...

Ik heb hem eind vorig jaar besteld. Gestaag lopen de kilometers van mijn huidige privé auto op, terwijl de verkoopwaarde als een baksteen daalt.
Half juni op vakantie, hopelijk gaat Peugeot dat wel redden!

Waar blijft die 120pk Blue eHDi toch? Wat een gedoe. Ben zelfs de Franse Forums aan het afstruinen in de hoop iets te lezen over de levering aldaar.

https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-peugeot.com%2FForum%2Fforum-peugeot%2Fpeugeot-308-t9%2Fmoteur-blue-150-sujet_141_7.htm&edit-text=

Wie zoekt mee, want mijn dealer blijft weer angstvallig stil.

"peugeot 308 bluehdi 120 ch le délai de livraison"

Ook hier kom ik 'klachten' tegen van de levertijd en mensen die het wachten beu zijn. Het betreft ook niet 120pk Blue eHDi bestellingen, dus ik spot een algemeen productie issue cq vertraging. Lees maar eens: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.nl&sl=auto&tl=nl&u=https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/peugeot-308-t9/308-t9-commandes-sujet_3_9.htm&usg=ALkJrhjf4E_9F6pq3JjChaizIkgSWZA2Cg

Maar ook personen die onverwacht snel hun 150pk Blue eHDI eerder mogen ophalen. Oorspronkelijk gepland 14 juni levering en uiteindelijk waarschijnlijk eind april:

livraison%20peugeot2.JPG1..jpg

Er zijn dus al 150pk Blue eHDI Hatch Backs uitgeleverd die soms zelfs 6 weken eerder dan initiele afleverdatum reeds in het bezit zijn van Fransozen. Dit lees ik net gewoon doodleuk op dat Franse forum. Dus Blue eHDI's worden in Frankrijk uitgeleverd, maar het is eerst de 150 pk variant die van de band rolt.

Las ook dat de fabriek in Augustus gesloten is...vakantie...

Foto's van de LEDs in de zijspiegels (instapverlichting) en bij de deurhendels.

image27.jpg

image.jpg53..jpg

Slightly off-topic:

Strategie update PSA
https://europe.autonews.com/article/20140508/ANE/140509858/psa-ceo-tavares-targets-vw-as-he-scraps-unprofitable-cars-upgrades

Ik had gezegd het te gaan zeggen als ik een SW zou zien: bij dezen! Hij haalde me rechts in net voor een péage-station. Wat een bakbeest zeg, maar zo op straat vond ik de auto niet erg anders dan op foto's.

Sorry jongens, maar van dit soort berichten wordt ik als mede BL 150pk besteller toch wel blij ;-) (huidige verwachte levering eind juli)

E-One zei:
Waar blijft die 120pk Blue eHDi toch? Wat een gedoe. Ben zelfs de Franse Forums aan het afstruinen in de hoop iets te lezen over de levering aldaar.

https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-peugeot.com%2FForum%2Fforum-peugeot%2Fpeugeot-308-t9%2Fmoteur-blue-150-sujet_141_7.htm&edit-text=

Wie zoekt mee, want mijn dealer blijft weer angstvallig stil.

"peugeot 308 bluehdi 120 ch le délai de livraison"

Ook hier kom ik 'klachten' tegen van de levertijd en mensen die het wachten beu zijn. Het betreft ook niet 120pk Blue eHDi bestellingen, dus ik spot een algemeen productie issue cq vertraging. Lees maar eens: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.nl&sl=auto&tl=nl&u=https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/peugeot-308-t9/308-t9-commandes-sujet_3_9.htm&usg=ALkJrhjf4E_9F6pq3JjChaizIkgSWZA2Cg

Maar ook personen die onverwacht snel hun 150pk Blue eHDI eerder mogen ophalen. Oorspronkelijk gepland 14 juni levering en uiteindelijk waarschijnlijk eind april:

livraison%20peugeot2.JPG1..jpg

Er zijn dus al 150pk Blue eHDI Hatch Backs uitgeleverd die soms zelfs 6 weken eerder dan initiele afleverdatum reeds in het bezit zijn van Fransozen. Dit lees ik net gewoon doodleuk op dat Franse forum. Dus Blue eHDI's worden in Frankrijk uitgeleverd, maar het is eerst de 150 pk variant die van de band rolt.

Las ook dat de fabriek in Augustus gesloten is...vakantie...

In de nieuwe gebruikers handleiding nu ook de SW https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/#top
Let op, link werkt niet goed in Chrome.

its_me_leon zei:
In de nieuwe gebruikers handleiding nu ook de SW https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/#top
Let op, link werkt niet goed in Chrome.

Op pagina 309 wordt uitgebreid gesproken over DAB. Zou het er dan toch inzitten?

In de auto die ik mee had voor de proefrit zat het niet. En wat autoreviews hier op auto week wordt het ook gemarkeerd dat het schittert door afwezigheid. De dealer waar ik de proefrit deed kon mij niets vertellen over DAB. Dat het beschikbaar is en of het dan wel DAB+ is (klein maar belangrijk verschil).
Ik zie het ook nergens terug in de optie lijsten. iets wat jammer is. DAB+ is behoorlijk aan het groeien in nederland.
En het is mijn inziens echt jammer dat een nieuwe auto anno 2014 er niet mee uitgerust kan worden. Je moet immers toch een paar jaar met je auto doen. En heel makkelijk is het meestal niet te upgraden bij affabriek auto's.

Hallo, dit is mijn eerste bericht op het forum.

Ik heb eind maart de SW Blue Lease Executive besteld (dark blue).

Ik las medio maart een artikel (https://www.autoweek.nl/nieuws/27370/peugeot-verhoogt-productie-308) dat men de productie gaat verhogen. Hoe rijmt dat met andere berichten op dit forum over vertragingen e.d.?

De dealer zei destijds dat het wel juni/juli zou worden, maar ik hoop niet dat het september wordt.

Xeber zei:

Ik las medio maart een artikel (https://www.autoweek.nl/nieuws/27370/peugeot-verhoogt-productie-308) dat men de productie gaat verhogen. Hoe rijmt dat met andere berichten op dit forum over vertragingen e.d.?

De dealer zei destijds dat het wel juni/juli zou worden, maar ik hoop niet dat het september wordt.

Als de vraag sterker toeneemt dat de verhoging van de productie kan dat tot een vertraging leiden. Zoiets? ;-)

Xeber zei:

De productie wordt verhoogt vanaf juni. Er staat alleen niet bij met hoeveel, en of dit de orderregen kan opvangen. Ga er maar vanuit dat je je juni niet gaat halen, en juli met een beetje pech ook niet. Dan kan het alleen maar meevallen. Diverse forumleden (ik ook) hebben in augustus/november 2013 besteld (hatchback) met de hoop dat in april de productie van de bluehdi 120PK zou starten. Inmiddels is het mei, en niemand weet of er uberhaupt al is gestart met productie. Mijn dealer geeft nu aan 05-06-2014 afhalen. Maar dat kan maandag zo weer veranderen.

Als er maar voor 1 januari 2015 geleverd wordt, ben ik blij :-)

Anders mag Peugeot het verschil in bijtelling gaan betalen.

Mijn 308HB 120pk blueHDI BLP staat nu ook voor 6-6-2014. Lijkt mij dat deze datum toch wel betrouwbaar moet zijn. Als er echt nog geen duidelijkheid is lijkt het mij dat ze geen datum kenbaar gaan maken. Je kan als merk niet elke keer de klant steeds met een dooie mus blij maken.

De productie van een auto hoeft helemaal niet lang te zijn. Mijn vermoeden is dat in mei de productie voor de Nederlandse markt gaat plaatsvinden. Ze zijn in april gestart met de blueHDI HB waarvan denk ik het gros eerst naar de Franse markt gaat. In juni gaan ze dag en nacht shifts draaien voor de SW versie kortom 24/7 rollen er straks stations van de band.

Ik hecht geen waarde meer aan die datums. Ik heb er ondertussen al teveel gehad adhv brieven, maar ook dmv screenshots vanuit de dealer zijn bestelsysteem.

Wat je zegt, als nou eens bekend wordt gemaakt wanneer de 308HB 14%-er daadwerkelijk geproduceerd gaat worden dan kan je een beetje inschatten wanneer hij van de band afrolt. Maar ook hierover tasten we in het duister.

Afgelopen week een bevestiging gekregen van mijn dealer dat mijn half februari bestelde SW 120pk BLE een leverweek heeft gekregen en dat ik hem half juni op kan halen. Nog maar een maandje!

TH308SW zei:
Afgelopen week een bevestiging gekregen van mijn dealer dat mijn half februari bestelde SW 120pk BLE een leverweek heeft gekregen en dat ik hem half juni op kan halen. Nog maar een maandje!

Geldt voor mij hetzelfde, besteld begin januari en leverweek 24. Importeur is bij de dealer geweest en gemeld dat het showroom exemplaar 19 mei a.s. afgeleverd word.

Voor mij idem. 308 SW Blue HDI Blue Lease Executive heeft bij mijn dealer leverweek 23 in het systeem staan. Levering aan mij zal dan waarschijnlijk week 25 worden (ivm inbouw lederen bekleding)

De 308 II staat inmiddels op #6 in Frankrijk - in April 5200 stuks.
En let op, HB only!
SW productie / levering moet nog starten.

Verkoop gaat dus prima.

De productie v/d Nederlandse 308's BLE zal waarschijnlijk als een aparte 'batch' gebeuren.
Dit in verband met de spec's die voor NL gelden.

Renault deed die productie aanpassing eerder met de 14% Megane's.

Praatjes vullen geen gaatjes......

maar plaatjes wel!

De eerste op NL kenteken is een feit:

29dwj01.jpg

Dit is volgens mij een van die Franse demo's, maar nu op kenteken(tu)

(© Twitter)

Tweewout zei:
Voor mij idem. 308 SW Blue HDI Blue Lease Executive heeft bij mijn dealer leverweek 23 in het systeem staan. Levering aan mij zal dan waarschijnlijk week 25 worden (ivm inbouw lederen bekleding)

Ook ik heb gisteren de bevestiging gekregen dat de door mij bestelde (half februari) 308SW 1.6HDi Allure geleverd gaat worden in week 25.

Het aftellen in begonnen :)

Haha...ik ben jaloers op jullie. Wij (van de HB 120pk 14%) wachten al theoretisch gezien vanaf november 2013 en nu dubbel na het uitgestelde levering. :S

Komt allemaal goed. Straks genieten. Ik hoop nog zo'n 4 weken (begin juni).

Goedemiddag,

Mijn in Oktober 2013 bestelde Peugeot 308 Allure 1.6 blue hdi hatchback, is in Nederland. Mijn dealer belde mij gister dat de auto al een meldcode heeft, en waarschijnlijk volgende week bij de dealer word afgeleverd. Dus als het een beetje mee zit kan ik hem de week van 19 Mei ophalen.:)

Het gaat hier om een auto die ik zakelijk heb gekocht voor mijn bedrijf.

Peugeot 308 Allure 1.6 blue hdi hatchback

Opties:

Kleur Noir perla nera
Zwart Lederen bekleding
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Pack Securite
Getinte ramen
Achteruitrijcamera
Denon Hi-fi geluidssysteem
Afneembare trekhaak
17 inch Emeraude velgen (Topaze worden erbij geleverd met winterbanden)

Dus voor iedereen die zijn Peugeot 308 1.6 blue hdi vroeg heeft besteld, waarschijnlijk komt hij er nu echt snel aan!

En voor wie na de 308 leaseperiode een upgrade bij Peugeot wilt - hier een fraaie opvolger, een 408 GT:

https://news.autoplus.fr/news/1482526/Concept-car-408-GT-Futur-Coup%C3%A9-R%C3%A9v%C3%A9lations-Peugeot-Exalt

Ach ja....een beetje premium merk kan niet zonder een 4 deurs coupe...*-)
Ziet er overigens best aardig uit(tu)

Wie weet schiet het op. De blue lease premium hb is toch gebaseerd op de allure en dan ook nog de 14%er diesel...dus dat klinkt positief!

E-One zei:
Grijze met 16 inch standaard is best te pruimen.

Ziet er inderdaad goed uit. 16 inch lijkt mee te vallen.
Half april is mijn SW BLE 1.6 HDI besteld. Verwachte levering half augustus.
Ik zoek nog een foto van een Blanc Nacre, met dakrails, Alu omlijsting rondom te ramen en mistlampen voor. Foto nog niet niet gespot tot op heden. Iemand?

Ziet er gaaf uit. Ben dan wel benieuwd hoe 'ie' uiteindelijk staat op z'n standaard 16 inch Quartz velgen. Dus met de Alu dak en raamlijsten en donker getinte ruiten.

Kilometervreter2014 zei:
Goedemiddag,

Mijn in Oktober 2013 bestelde Peugeot 308 Allure 1.6 blue hdi hatchback, is in Nederland. Mijn dealer belde mij gister dat de auto al een meldcode heeft, en waarschijnlijk volgende week bij de dealer word afgeleverd. Dus als het een beetje mee zit kan ik hem de week van 19 Mei ophalen.:)

Dus voor iedereen die zijn Peugeot 308 1.6 blue hdi vroeg heeft besteld, waarschijnlijk komt hij er nu echt snel aan!

Dit zijn goede berichten! Mijn dealer kon mij niet vertellen of de productie van de 120pk e-hdi al was gestart. gelukkig wel dus!

Ik had ook geinformeerd naar het ligne s pakket (voorbumper, zijskirt, achterbumper). De totale kosten zijn €1299, waarvan €550 onderdelen en €750 arbeidsloon (montage). Uiteindelijk zie ik hier dus vanaf. Montage kosten staan niet in verhouding tot de kosten voor de stukjes plastic. ;-(

Op de montage van de EBS versterker en subwoofer zit ook al €200 arbeidsloon (totaal €900). Deze heb ik wel laten toevoegen. Als ik ook nog het ligne-s er bij op zou doen zou deze wagen ruim €1000 montagekosten hebben vanuit de dealer. Dat is het mij allemaal niet waard.

Nog een foto in de kleur gris aluminium, met de 'active' neus, dit is ook de blue lease neus.

De mistlampen zitten standaard op de bleu lease executive.

Heb geen foto gevonden van 308 SW Bluelease in gris aluminium.

peugeot-308-576x398.jpg

ENTE zei:
En nog een grijze met 16".

oarot1.jpg

2a4r780.jpg

Jammer dat we deze SW met allure front in Nederland niet veel zullen zien. De BLE met Active voorkant zal je het meeste zien en die voorkant is het naar mijn smaak net niet.

De bestelling van mijn BLP HB is vorige week gedaan. Licht lederen bekleding wordt achteraf ingebouwd. Het aftellen kan beginnen.

Terug
Bovenaan