Peugeot 308 (SW p. 26)

Tweewout zei:
@HanTheMan een gewone 308 of een SW?
Gewone (HB )

Gilletti zei:
Sorry hoor maar wat een krokodillentranen van die leaserijders hier. 8-)
Het was al vanaf het begin bekend dat de eHDI blue nogwat 120pk pas vanaf ongeveer april gemaakt zou worden. Dan kun je aanvoelen dat het allemaal nog niet zeker vastligt allemaal.
Daarnaast, als je huidige auto niet veilig meer is of om een andere reden alvast terug moet naar de leasemaatschappij krijg je zolang vast wel een tijdelijke andere auto tot je beschikking.
Ja het is idd voor een leaserijder wat minder erg, echter zit je wel met 6maanden extra bijtelling en duurt de looptijd weer 6maand langer.
Maar ik ga wel ergens ander lopen janken :,( haha

Heeft iemand toevallig ook een "hands on" filmpje van het navigatie systeem?
ben wel benieuwd hoe de interface er uit ziet :)

HanTheMan zei:
(..), echter zit je wel met 6maanden extra bijtelling en duurt de looptijd weer 6maand langer.

uh? Dat is maar hoe je rekent.. Contractuele looptijd zal blijven zoals die is, alleen zal de ingangsdatum later zijn dan oorspronkelijk verwacht.

En de langere periode, van de huidige bijtelling, had voorkomen kunnen worden door voor een ander 14% product te kiezen, dat op voorraad was en passend binnen de leaseregeling. Maar ja, dat gedrag is niet 'des (gem.) leaserijder' ;)

De 308SW die vrijdag en zaterdag bij Nefkens in Tilburg stond betrof een versie welke niet in Nederland zal komen, hebben ze mij verteld. Hij komt wel voor een heel eind overeen met de BLE, alleen idd geen chroomomlijsting om de ramen, geen mistlichten, geen parkeersensoren voor en geen donkere achterruiten.

Ik heb ook nog een paar foto's gemaakt met mijn telefoon:
bi9rg2.jpg

dwph86.jpg

25auufl.jpg

slohsm.jpg

Durashift zei:
HanTheMan zei:
(..), echter zit je wel met 6maanden extra bijtelling en duurt de looptijd weer 6maand langer.

uh? Dat is maar hoe je rekent.. Contractuele looptijd zal blijven zoals die is, alleen zal de ingangsdatum later zijn dan oorspronkelijk verwacht.

En de langere periode, van de huidige bijtelling, had voorkomen kunnen worden door voor een ander 14% product te kiezen, dat op voorraad was en passend binnen de leaseregeling. Maar ja, dat gedrag is niet 'des (gem.) leaserijder' ;)
Ja klopt! let ook op mijn sarcastische smileys waarmee ik bedoel dat het mij niet zoveel interesseert en anders had ik inderdaad wel een ander 14 of misschien wel 7% product gekozen :)

Als het nou ff mooi weer blijft rijdt ik lekker op mijn Triumph naar de zaak ook leuk! B)

HanTheMan zei:
Als het nou ff mooi weer blijft rijdt ik lekker op mijn Triumph naar de zaak ook leuk! B)

Als ik goed naar je avatar kijk heb je een Speed Triple 1050 toch? B)
Heb er ook ooit eentje gehad, een blauwe. Wat een superding zeg. Ik betrap me erop dat ik nog regelmatig online op zoek ga...
Vooral die oranje uitvoering van 2008/2009 vind ik helemaal super! Maar ja, net een nieuwe auto...

Over die foto's van de witte SW; niemand plaatjes genomen van die schone 404 cabriolet op de achtergrond?

Dank Durashift! Ik wacht nog even af wat het 'eindoordeel' is van de belastingdienst.

Nette witte SW. Thnx 4 posting!

Alleen die bekleding is reuze saai:,(
Denk dat er vele lederen 'finesse' pakketjes uiteindelijk over de toonbank van de dealer zullen gaan.

Bij het zien van de foto' is het duidelijk waarom de achterbak zo ruim is....op de achterbank past net een smurf:}

ENTE zei:
Bij het zien van de foto' is het duidelijk waarom de achterbak zo ruim is....op de achterbank past net een smurf:}

Dat viel mij ook al op bij de Berline. Ik hoor veel geklaag over de ruimte van de V40, maar die vond ik op de achterbank toch wel een stukje ruimer dan de 308. Bij de kofferbak is het weer andersom.

Ik zat ook al naar de beenruimte achter te kijken. Toch wel beetje een gemiste kans van Peugeot, mooie sier maken met een forse kofferbak maar minimale beenruimte voor de achterpassagiers. Een verstelbare achterbank was wel wat geweest.

Als dit de ruimte op de achterbank is met de stoel in de achterste stand dan lijkt me dat best acceptabel.
Hier kan ik zelf nog wel zitten. Niet ruim maar het kan.
Bij mijn berline lukt het niet om achter mezelf te zitten. Zelfs als er kleinere mensen achterin plaatsnemen moet ik de bestuurdersstoel iets naar voren zetten waardoor ik dus niet meer optimaal zit.

30sbn0i.jpg

Poekoek zei:
ENTE zei:

Dat viel mij ook al op bij de Berline. Ik hoor veel geklaag over de ruimte van de V40, maar die vond ik op de achterbank toch wel een stukje ruimer dan de 308. Bij de kofferbak is het weer andersom.

Er staat bij ons ook een V40, moet eerlijk bekennen een miskoop. Vooral als je met chauffeurs hebt te maken die geen rekening houden met mede-passagiers. En laten we eerlijk zijn, hoe vaak zit je met 4 of 5 personen in je auto. Die paar keer dat het wel zo is, kan de chauffeur toch wel even uit zijn relax modus?. Of niet soms. Wil je echt ruimte voor iedereen kies dan een andere auto.

Toch is het wel wat vreemd. In mijn 309 passen achterin ook gewoon mensen van >1.80 best comfortabel. De auto's worden groter en groter, maar de ruimte voor de passagiers neemt blijkbaar niet in dezelfde mate toe?
Ik vind het er overigens niet verkeerd uitzien bij de SW, die paar centimeter maakt het er net wat beter dan in de hatchback.

Meeuw zei:
@ Doubleyou: Waarom een miskoop? Vanwege de ruimte of andere redenen?

De ruimte achterin, voorin is er niks mis mee. Maar je moet niet extra mensen mee willen nemen of een paar dozen of zo, het is geen allround auto.
Ik rij ook in een 307 break, wordt vaak gebruikt als de V40 eigenlijk zou moeten rijden. Met de Octavia hebben we het probleem ook niet natuurlijk, maar ja dat model is een beetje gedateerd aan het raken.

Ach ja, ruimte op de achterbank is heden ten dage op een enkele uitzondering niet meer voor handen in zowel C als D segment.
De vorige auto (Laguna estate) en ook mijn huidige (nota bene) grande Picasso zijn/waren in principe groot maar daar merk je hoegenaamd niets van op de achterbank.

En ja, gisteren had ik nog gasten mee. Dus het komt voor dat er mensen zitten!

Vroeger was het beter voor elkaar: denk aan mijn aloude 404 maar ook de 406. Beide ruim en comfortabel op de achterbank.

Als ik zo de foto bekijk heb ik ook nog niet de indruk dat stoelen op de achterste positie staan. En als bij de plaatjes van pag.33 van dit draadje de maatvoering (J) ook werkelijk klopt waarbij het verschil van de HB met de SW slechts 3cm is voor de achter passagiers dan is het allemaal vrij karig. Overigens is het in onze huidige Mégane Estate met de stoel in de achterste stand (en dat staat ie ook altijd) een even groot drama. Dus daarin verschillen de twee fransozen denk ik vooralsnog niet. Ik zou zo gauw ook niet weten welke auto in het huidige C segment aanbod met de stoel in de achterste stand nog wel redelijk is te zitten?

Pouw Peugeot NL toch ook failliet.

https://www.autoweek.nl/nieuws/27498/pouw-automotive-groep-failliet

Daar moet mijn 308 BLP Berline vandaan komen. Als dat maar soepeltjes blijft verlopen. :T

E-One zei:

Daar moet mijn 308 BLP Berline vandaan komen. Als dat maar soepeltjes blijft verlopen. :T

Dan heb je nog mazzel dat hij er nog niet staat.
Mocht er geen tijdige doorstart zijn, dan kan PN hem wellicht nog via een andere dealer laten leveren.

Gilletti zei:
E-One zei:

Dan heb je nog mazzel dat hij er nog niet staat.
Mocht er geen tijdige doorstart zijn, dan kan PN hem wellicht nog via een andere dealer laten leveren.

Dit soort vervelende berichten zet je ook meteen weer in de huidige tijd extra op scherp. Bijvoorbeeld ook nooit een dag van te voren al de overschrijving/betaling te verrichten. Of wat ook wel voorkomt vast eerder je inruiler inleveren.

Gilletti zei:
Als dit de ruimte op de achterbank is met de stoel in de achterste stand dan lijkt me dat best acceptabel.
Hier kan ik zelf nog wel zitten. Niet ruim maar het kan.
Bij mijn berline lukt het niet om achter mezelf te zitten. Zelfs als er kleinere mensen achterin plaatsnemen moet ik de bestuurdersstoel iets naar voren zetten waardoor ik dus niet meer optimaal zit.

30sbn0i.jpg

Hier staat de bestuurdersstoel voor mij ingesteld. En ik ben 1.90 m dus moet zeggen dat me dat helemaal niet tegenviel.

Gilletti zei:
HanTheMan zei:

Als ik goed naar je avatar kijk heb je een Speed Triple 1050 toch? B)
Heb er ook ooit eentje gehad, een blauwe. Wat een superding zeg. Ik betrap me erop dat ik nog regelmatig online op zoek ga...
Vooral die oranje uitvoering van 2008/2009 vind ik helemaal super! Maar ja, net een nieuwe auto...

Over die foto's van de witte SW; niemand plaatjes genomen van die schone 404 cabriolet op de achtergrond?
Heel even Offtopic dan ;) Inderdaad een Speed Triple 1050 uit '08 met de oude stijl koplampen.
Heerlijke motor die 3cyl ik denk dat ik hier nog wel wat jaartjes op blijf rijden.

E-One zei:

Ik ben benieuwd, geen idee of die van mij daar ook vandaan komt trouwens.
Hoe kom je daar achter?

Zojuist bericht gehad van mijn dealer dat de productie van de 308 1.6 BlueHDi modellen is uitgesteld naar april/mei. Ze verwachten eind mei begin juni te kunnen uitleveren. (het gaat om een berline, een donkerblauwe Allure)
Nog maar even blijven wachten dus... :(

Bedankt voor het delen van de informatie omtrent levering. Op die manier blijven we goed op ee hoogte ookal versneld dat uiteraard niet de levering, maar is het tijdverdrijf en genieten we straks extra. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe de 120pk 14%er uiteindelijk rijdt. Hij zal alleen maar testrondjes hebben gehad, maar nog geen review van gezien. Kan straks iemand van AW weer een review maken/schrijven.

Krijg vandaag een pakketje van PN n.a.v. auto v/h jaar in de bus met een sleutelhanger, sticker met CoY (ik haat stickers op autos:?) en 3 vouchers t.w.v. 3x 100 euro in de bus. Deze kan worden geschonken aan een door jouw te bepalen goed doel. Mooi gebaar natuurlijk van PN, maar je moet dan wel eerst 1-3 mensen zover krijgen om een 308 te kopen. (1 voucher p/auto). Zou een aardiger gebaar zijn om gelijk 1x 100 euro te schenken aan een goed doel.

ambassadeur

let ook op de uiterste registratie datum!!

Eind mei, begin juni, veronderstel ik Hans406?

Rare actie van dat ambassadeurschap. Misschien ben ik wat kritisch, maar het komt mij wat gierig over om zulke voorwaarden te stellen voor het doneren van €100,- aan een goed doel. Hooguit leuk als je toevallig iemand kent die van plan is een 308 aan te schaffen.

Ik heb ook zo'n pakketje ontvangen. Een actie van niks wat mij betreft.
Als PN zo graag klanten in de showroom heeft die hun spaarcenten komen stuk slaan dan mogen ze daar met hun marketing onzin zelf voor zorgen. Als ze me nou een ipad of een e-bike in het vooruitzicht zouden stellen...........

Kietje zei:
Ik heb ook zo'n pakketje ontvangen. Een actie van niks wat mij betreft.
Als PN zo graag klanten in de showroom heeft die hun spaarcenten komen stuk slaan dan mogen ze daar met hun marketing onzin zelf voor zorgen. Als ze me nou een ipad of een e-bike in het vooruitzicht zouden stellen...........

Nou ja, ik vind het ook wel weer wat kortzichtig om per se als klant iets materialistisch te moeten ontvangen. Ze zouden bij Peugeot Nederland wat mij betreft beter zeggen: 'Koop nu een 308 en hiermee doneert u (...) euro aan het goede doel.'

@Hans, dat ga je niet halen. De Meivakantie start 26 April dus dan is Eind Mei/Begin Juni toch echt een maand over tijd. Ik dacht bij bestellen in November 2013 lekker op tijd te zijn, maar dit hele gebeuren met late start productie gooit wel wat roet in het eten. Cruisen naar Spanje op en neer doe ik dus nog maar fijntjes in mijn Nissan QQ. Geen straf hoor.

O ja, meivakantie is begin mei, niet eind mei, das waar ook. Nee, dat gaan we dan niet halen...
Tot die tijd moet de 406 het dan maar vol zien te houden.

ENTE zei:
Hahaha....
Registratie datum uiterlijk 30 juni en lease wagens tellen niet mee.

Tja:T

Ze zorgen er wel voor dat er nooit € 100 hoeft te worden uitgekeerd. Als je nu een nieuwe 308 koopt lijkt mij de kans erg klein dat je die voor 1 juli hebt (td)

Precies. Doet mij denken aan de volgende tegeltjes wijsheid:

"Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven!"

Ik denk dat ik onderweg maar even wat kentekens van nieuwe 308-en ga noteren. :}

Maar gelukkig heb ik nog een mooie sleutelhanger.
Iemand nog interesse in een AVHJ sticker? :T

Gilletti zei:
Maar gelukkig heb ik nog een mooie sleutelhanger.
:T

En ik maar denken die krijg je natuurlijk ook nog bij aflevering, was al blij dan heeft mijn vrouw er ook eentje, krijgen we daar geen ruzie over wie hem mag hebben.:D(:B

Wat ik me afvraag bij de euro NCAP test bij de 308 is dat deze test wordt/is uitgevoerd met een uitvoering zonder panorama dak (zijn ze niet de enige in). Krijg je vervolgens allemaal mooie punten voor, maar hoe zit het eigenlijk als er wel een glas dak is gemonteerd af fabriek met de scoring van punten? Voor mijn gevoel is de complete structuur wel anders geworden. Zelfde is natuurlijk ook van toepassing bij een SW ook dan is de situatie totaal anders. Zijn alle verkregen sterren dan nog wel van toepassing?

Poekoek zei:
Vanochtend spotte ik op de A1 t.h.v. Stroe (in de richting van Apeldoorn) een 308 SW in de kleur Rich Oak. Zaten zo te zien geen Nederlandse kentekenplaten op, ik gok op Frans. Worden er daar al exemplaren afgeleverd?

En??? Zag het er een beetje uit?
Twijfel tussen een Rich Oak of een Gris Moka ....

RonaldBK zei:
Poekoek zei:
Vanochtend spotte ik op de A1 t.h.v. Stroe (in de richting van Apeldoorn) een 308 SW in de kleur Rich Oak. Zaten zo te zien geen Nederlandse kentekenplaten op, ik gok op Frans. Worden er daar al exemplaren afgeleverd?

En??? Zag het er een beetje uit?
Twijfel tussen een Rich Oak of een Gris Moka ....

Lastig om te zeggen na een paar seconden kijken naar de andere rijbaan, maar het zag er wel aardig uit ja. Als je twijfelt over kleuren kan ik je alleen maar adviseren om beide kleuren in het echt te gaan bekijken.

@ ENTE en driel24: aparte marketingstrategie houdt Peugeot (Nederland?) er op na met de 308 SW, elk weekend bij een dealer ergens het land een exemplaar neerzetten. Zouden ze bewust schaarste aan het creëren zijn, of eerder onbewust... ;)?

En voor wie Apeldoorn niet in de buurt is, maandag staat er ook een 308SW bij de dealer in Eindhoven

ENTE zei:
driel24 zei:
Tip....
Zaterdag staat er een SW in Apeldoorn

https://link.marktplaats.nl/m792722832

Top! Ga kijken dan, dank voor de tip(tu)
Klein verzoekje: Zou je een foto kunnen maken van de achterbank waarbij de voorstoel in de meest achterste positie staat ? Niet dat het veel zegt, maar ben toch wel iets benieuwd. En zou je kunnen vragen of ze hem voor de show iets verlaagd hebben ?

'Hands-on' heb ik net gedaan bij Pouw Zuid-Oost. Ik moest een '308' even gedag zeggen dus ik kon het niet laten om even te stoppen en in te stappen.

Ik moet zeggen dat het touchscreen mij weer beviel! Hij werkt seamless en het is zeker zo dat je snel went aan de Menu's.

Daarna ben ik nog eens achter mezelf gaan zitten op de achterbank en ik zit daar beter dan achter in mijn Nissan QQ! De rugleuning is ook comfortabler dus mijn 2 kids hebben niks te klagen straks. De momenten dat ik volwassen mee heb op de achterbank is op 2 handen te tellen in het jaar. Dus samen met een grotere kofferbak ga ik er in dat opzicht op vooruit. Naast de hogere kwaliteit interieur en rijeigenschappen.

Maw waarom moet ik een maand langer wachten op de aflevering :( . Vandaar mijn quick tussenstop bij 'een' dealer.

E-One zei:
Daarna ben ik nog eens achter mezelf gaan zitten op de achterbank en ik zit daar beter dan achter in mijn Nissan QQ!

Ik neem aan dat je in wel in een 308 HB zat, maar dan moet je zelf wel vrij klein zijn om achter je zelf te kunnen zitten. Ik heb dit nog maar erg weinig mensen horen zeggen! Je zou zo maar de ideale ambassadeur kunnen zijn voor Peugeot :}

dmp61 zei:
E-One zei:
Daarna ben ik nog eens achter mezelf gaan zitten op de achterbank en ik zit daar beter dan achter in mijn Nissan QQ!

Ik neem aan dat je in wel in een 308 HB zat, maar dan moet je zelf wel vrij klein zijn om achter je zelf te kunnen zitten. Ik heb dit nog maar erg weinig mensen horen zeggen! Je zou zo maar de ideale ambassadeur kunnen zijn voor Peugeot :}

Klopt, een HB/Berline. Ik ben 1.79m en zit onderuit. Doordat ik onderuit zit ook op de achterbank heb ik daar niet dat ik mijn kop stoot tegen het panoramadak.

Ja, zet een 308 uit 2008 eens tegenover een nieuwe...
https://www.youtube.com/watch?v=KPfLKyEtwII

En een review...van jawel...30minuten lang uit the Ukraine:
https://www.youtube.com/watch?v=M17djsccaV8

dj_ko zei:
Heeft iemand toevallig ook een "hands on" filmpje van het navigatie systeem?
ben wel benieuwd hoe de interface er uit ziet :)

https://www.youtube.com/watch?v=C9YeligwjCY wel in het Spaans...

Opast zei:
ENTE zei:
driel24 zei:
Tip....
Zaterdag staat er een SW in Apeldoorn

https://link.marktplaats.nl/m792722832

Top! Ga kijken dan, dank voor de tip(tu)
Klein verzoekje: Zou je een foto kunnen maken van de achterbank waarbij de voorstoel in de meest achterste positie staat ? Niet dat het veel zegt, maar ben toch wel iets benieuwd. En zou je kunnen vragen of ze hem voor de show iets verlaagd hebben ?

Okidoki!

Ik ben zelf bijna 2 meter lang, dus stoel in achterste stand moet geen probleem zijn;)

Auto stond gepland voor half april afleveren (bestelling van eind jan.) en is inmiddels binnen, kan hem volgende week ophalen, ’t is weliswaar geen BlueHDi maar een e-HDi, maar toch nog best een nette ingeschatte planning.(tu)

Terug
Bovenaan