Ik heb ook de nieuwe Peugeot 308 besteld. Mede gelet op het beperkte aanbod in de lease (heb alleen de keuze uit Opel, Renault en Peugeot benzine modellen) is mijn keuze op deze auto gevallen.
Alternatieven
- Opel Astra sedan of station: relatief saai, wel lekker ruim, maar aan de prijzige kant in de bijtelling. En dan weinig extra's om het betaalbaar te houden (geen leer, 19" velgen etc).
- Renault Clio (Estate): Strak vormgegeven aan de buitenkant, echter de binnenkant vind ik echt beneden alle peil (plastic!!). De ruimte viel me ook nog tegen en ik verwacht dat je deze auto heel veel op de weg gaat zien.
- Renault Captur: in eerste instantie vond ik het wel een leuk model, bezit nu een Mini Countryman dus dat 'hoge' sprak me wel aan. Maar van binnen vind ik ook dit niets. Geen armsteun, geen lederen bekleding.
- Peugeot 2008: Op zich een leuke en betaalbare auto maar ik vind dat de auto aan snelheid mist (kan alleen de 1.2 kiezen). Nadeel is ook wel een beetje rare bochel op het dak. Verder van binnen netjes maar het gaf me niet het 'wauw' gevoel. Panorama dak wel cool
Dus uiteindelijk een Peugeot 308 gekozen. Helaas is de station versie nog niet uit want deze had zeker mijn voorkeur gehad. Voordelen van deze auto zijn (naar mijn mening): mooi ontwerp, strak van binnen. Hoogwaardige materialen, vernieuwend, prima motor, opties. Nadeel is de prijs aangezien ik een 1.6 THP 125 PK heb gekozen. Zit aan de 300 euro bijtelling + eigen bijdrage. Maar goed, wel helemaal full options, namelijk:
- Blue Lease Executive pakket
- Panorama dak
- Lederen bekleding (zwart)
- Kleur Blanc Nacré (vond ik wel mooi met het zwarte panorama dak)
- 16" Topaze velgen. Weinig keuze in een groter model helaas
- Inklapbare buitenspiegels
- Pack Visibilite
- Full-led verlichting
- Parkeersensoren voor en achter
- Skibox en dakdragers (voor de wintersport!!)
Wat heb ik niet gekozen (omwille van de kosten):
- Keyless entrance
- Achteruitrijcamera
Ben heel benieuwd, de afleverweek is de 3e week van januari (althans, er staat: afleverweek 03/2014, dus ik neem niet aan dat de auto in maart geleverd wordt

). Heb overigens niet proefgereden, maar dat komt nog wel een keer.
Impressie: