Peugeot 308 | facelift 2026

Duidelijk een 308 met een 508 samengeshopt. Denk dat de verhoudingen sowieso beter zullen zijn. Ik hoop wel dat die neus zo gaat worden, ziet er clean en stoer uit. Die nepgleuven op de 3/5008 mogen ze weglaten.

Volgens informatie vanuit de Franse pers wordt dit een derde variante van de 308: een hatchback crossover.
Zolang niet geweten is of hij een aparte modelbenaming krijgt, parkeer ik hem hier meer (louter en impressie):
peugeot-408-308-crossover-p54redimensionner.jpg

Front en dashboard zouden identiek zijn aan de andere varianten, presentatie een jaar na de normale hatchback.

En wat algemeen nieuws/verwachtingen over de 308: Auto Moto

Belangrijkste daarin:
motoren gelijklopend aan de DS4 behalve de benzinemotor van 225 pk (max. 180 pk) en een instapper van 100 pk, naast de diesel van 130 pk ook eentje van 110 pk (in Frankrijk nog steeds populair).
Na de PHEV van 225 pk zou er ook eentje volgen met een vermogen ergens tussen de 150 en 180 pk.

Die impressie heeft een 408-badge... Maar het wordt dus een Peugeot C4, handig om die Citroën een concurrent uit eigen huis te geven :rolleyes:

Hij doet me zo op een of andere manier aan een Seat Leon denken. Maar de impressie ziet er wel realistisch uit. Ik ben niet zo kapot van die schildjes op de zijkant.

929V6 zei:
Hij doet me zo op een of andere manier aan een Seat Leon denken. Maar de impressie ziet er wel realistisch uit. Ik ben niet zo kapot van die schildjes op de zijkant.
Die schildjes vind ik wel leuk. Maar ik ben bang dat het uiteindelijke resultaat nog wat meer aan de 208 zal doen denken dan deze impressie. Sowieso verraden de eerste beelden al die gekke aflopende randjes onder de achterlichten, zoals de 208 ook heeft. Vermoed ook dat de zijkanten net wat minder strak worden dan in deze impressie.

Wouter82 zei:
Die impressie heeft een 408-badge... Maar het wordt dus een Peugeot C4, handig om die Citroën een concurrent uit eigen huis te geven :rolleyes:
De 408 badge omdat hij ook de 308 sedan zou vervangen (in China is dat de 408).
Het wordt géén Peugeot C4 want:
- ander onderstel
- ander motoren
- dit is 'het toppertje' van de 308-reeks. Aangezien de 308 in basis al duurder wordt dan de C4, spelen ze niet in hetzelfde marktsegment.

iDS zei:
Wouter82 zei:
- ander onderstel
- ander motoren
- dit is 'het toppertje' van de 308-reeks. Aangezien de 308 in basis al duurder wordt dan de C4, spelen ze niet in hetzelfde marktsegment.

Jouw aannames, iDS. Je brengt het weer alsof je net met PSA hebt gesproken :).

Andere motoren? Lijkt me vreemd! Waarom zullen de 130pk/155pk benzine en 110/130pk diesel geen plek vinden in deze nieuwe 308 variant?

MBdoubleyou zei:
iDS zei:
Wouter82 zei:
- ander onderstel
- ander motoren

Jouw aannames, iDS. Je brengt het weer alsof je net met PSA hebt gesproken :).

Andere motoren? Lijkt me vreemd! Waarom zullen de 130pk/155pk benzine en 110/130pk diesel geen plek vinden in deze nieuwe 308 variant?
'Andere motoren':
vermoedelijk niet de zwaktse benzine- en dieselmotor voor deze carrosserievariant,
wél een 1.6 benzine van 180 pk
niet de elektrische uitvoering
wel minstens een PHEV.
w

Schitterend mooie kleur, de rest van de auto (vooral al die smalle lijntjes in en om de grille) moet ik wel erg aan wennen. Maar die kleur is alvast een winnaar wat mij betreft!

Ik heb de indruk dat er tussen de A en de C-stijl eigenlijk niet heel veranderd is tov de huidige 308...

DeeTwee zei:
Ik heb de indruk dat er tussen de A en de C-stijl eigenlijk niet heel veranderd is tov de huidige 308...
De dakboog lijkt me meer gekromd. Het vaste zijruitje achter is ook groter.
3715175734146.jpg

En aangezien hij op hetzelfde herziene EMP2_V2 staat als de DS4 vermoed ik dat de carrosserie toch helemaal opnieuw ontworpen is.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Er worden de laatste tijd weinig mooie auto's gepresenteerd en ook dit is er weer 1 in de categorie van: brrrr.... Totaal uit verhouding. Zal niet weten waar te beginnen...
Begin dan maar niet ;)
Tja, jouw indruk heb ik (echt waar) telkens ik een Stelvio zie, zeker het front (en dat terwijl de Giulia toch wel het bekijken waard is).

2022-peugeot-308-revealing-spy-photo-side-view.jpg

2022-peugeot-308-revealing-spy-photo-side-view.jpg

Alle foto's: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-2021-peugeot-308-shows-dramatic-design-overhaul

Vind de skirts rommelig ogen. Zal wel de GT zijn. Nieuw logo doet me denken aan dat van Cupra, beetje cheapo. Jammer van die neproosters in de bumper, was mooier geweest zonder. Vind 'm soms beetje moeilijk er uit zien op deze foto's

MCW zei:
Jammer van die neproosters in de bumper, was mooier geweest zonder. Vind 'm soms beetje moeilijk er uit zien op deze foto's

Dat vond ik toen ook bij de introductie van de Audi A1, allemaal roosters aan de voorkant, ziet er behoorlijk goedkoop uit op zo'n dure Audi!

De grill en koplampen zitten wel erg laag. Niet mooi! Ik vind dat foto's niet erg veel goeds voorspellen. Wel een goeie kleur :).

Jemig, ik vraag me bij zulke foto's altijd af in hoeverre dit 'gestaged' is. Was dit toeval? Kreeg de fotograaf/filmer een tip? In hoeverre wordt dit gecontroleerd naar buiten gebracht?

Oei dat front is erg wennen, het nieuwe logo vind ik ook geen vooruitgang. De huidige hatchback blijft een mooie auto, op de raamlijn van de achterdeur na.

Waar Peugeot met de 2008 kritiek krijgt op het massief ogende, hoge front lijkt Peugeot dat hier te overcompenseren. Hij krijgt dus een net wat te lage miereneter-druipneus à la Golf... Jammer. Maar uit andere hoeken lijkt het wel weer oké. Ik denk dat ik deze in de praktijk pas goed kan beoordelen.

Jmmr erg 'agressief' boos ontwerp, weinig chique, wel mooie kleur.

Peugeot heeft blijkbaar nog een 308-variant achter de hand: naast de hatchback ook een liftbackvariant (die dan de belachelijke titel van 4-deurs coupé gaat voeren, vermoed ik).

shop_310.jpg

1-C6553-BE-E6-B1-4422-9-AAF-76-C087-F2-FD9-F.jpg

(nee, dit is geen facelift van de DS7 :))

Blijkbaar impressies die door Autoplus zouden gepubliceerd zijn

De impressies tonen alleszins een model dat er minder opgeblazen uitziet dan de hatchback.
Blijkbaar moet de C4 de wind uit de zeilen genomen worden, heeft Peugeot schrik dat de verkoop van de 308 door de Citroën overvleugeld wordt ;)

In Autoweek Classic een artikwl over de Peugeot 204, wat een geweldige auto, comfortabel, ingetogen, chique auto, nog steeds. En dan wat ze nu maken, schreeuwerig, grof, niet verfijnde ontwerpen m.i. zo jammer.

iDS zei:
Peugeot heeft blijkbaar nog een 308-variant achter de hand: naast de hatchback ook een liftbackvariant (die dan de belachelijke titel van 4-deurs coupé gaat voeren, vermoed ik).
Die had je trouwens ook al in maart genoemd, bovenaan de pagina ;)

Tja het zijn maar impressies maar zou mooi zijn als ie er zo uit komt te zien. Strakker dan de hatchback en SW

Terug
Bovenaan