M
MCW
Guest

Alle 84 foto's en info: https://www.motor1.com/news/494944/new-peugeot-308-reveal/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hopelijk ziet de voorkant van de niet-GT er beter uit. Deze kont vind ik best geslaagd. Maar al die opgeplakte zwarte vlakken en neproostertjes aan de voorkant... Wordt anno 2021 Audi nog steeds als het grote voorbeeld gezien?voiture zei:Hopelijk ziet de achterkant van de niet-GT er beter uit. In basis vind ik het 308-ontwerp nog steeds aansprekend. Het interieur oogt fraai.
De nieuwe 308 is met zijn lengte van 4,37 meter maar liefst 11 centimeter langer dan zijn voorganger. De wielbasis groeit mee en wel met 5,5 centimeter tot 2,68 meter. De derde generatie 308 is naast langer ook lager dan zijn voorganger (-2 cm). Met name de achterpassagiers profiteren van de extra centimeters. De bagageruimte van de nieuwe 308 is met 412 liter opmerkelijk genoeg iets kleiner dan die van de 308 die nu nog bij de dealers staat. Dat is verre van een ramp, hij troeft er de Golf (381 liter) en Focus (375 liter) namelijk eenvoudig mee af. Gooi je de achterbank plat, dan kun je 1.323 liter aan materiaal verstouwen. Later komt er natuurlijk ook weer een 308 SW
De Peugeot 308 krijgt voor het eerst in zijn bestaan plug-in hybride aandrijflijnen. De krachtigste bestaat uit een 180 pk sterke 1.6 PureTech-benzinemotor en samen met een 110 pk krachtige elektromotor die in de achttraps automaat is verwerkt goed is voor een systeemvermogen van 225 pk. De 308 Hybrid 225 geheten plug-in hybride heeft een 12,4 kWh groot accupakket dat de stekker-308 een elektrische actieradius van 59 kilometer oplevert. Ook is de 308 er straks als Hybrid 180, een 180 pk sterke plug-in hybride met een 150 pk sterke benzinemotor en dezelfde 110 pk sterke elektromotor als de Hybrid 225. Deze versie heeft ook een 12,4 kWh accu en perst daar volgens Peugeot 60 kilometer elektrische actieradius uit. De bagageruimte van de 308 Hybrids is door de plaatsing van het accupakket wel iets kleiner. Hij slokt namelijk 361 in plaats van 412 liter op. Een 3,7 kW 1-fase boordlader is standaard, een 7,4 kW 1-faselader is optioneel.
De nieuwe Peugeot 308 is ook te bestellen met de bekende PureTech 110- en PureTech 130-benzinemotoren. De 110 pk sterke 1.2 valt alleen aan een handgeschakelde zesbak koppelen, de 130 pk sterke 1.2 is naast met handbak ook met achttraps automaat te krijgen. Dieselen kan ook en wel met een 130 pk sterke 1.5 BlueHDi, een motor die zowel met handbak als met automaat beschikbaar komt. Alle info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-peugeot-308-direct-als-plug-in-hybride/
DeeTwee zei:Hopelijk ziet de voorkant van de niet-GT er beter uit. Deze kont vind ik best geslaagd. Maar al die opgeplakte zwarte vlakken en neproostertjes aan de voorkant... Wordt anno 2021 Audi nog steeds als het grote voorbeeld gezien?voiture zei:Hopelijk ziet de achterkant van de niet-GT er beter uit. In basis vind ik het 308-ontwerp nog steeds aansprekend. Het interieur oogt fraai.![]()
MCW zei:Ik zie de meerwaarde niet dat je iedere keer foto's en video's nogmaals plaatst.
Sport Leicht zei:En het nieuwe logo is een mooie verwijzing naar de historie
![]()
Als anderen niet moeilijk doen over het herhalen van foto's, dan kan jij dat vast ook wel.MCW zei:Als anderen hun mening kunnen beargumenteren zonder nogmaals een foto/video te plaatsen dan kan iDS dat vast ook wel :T
Pech voor jou.MCW zei:Ik zie de meerwaarde niet dat je iedere keer foto's en video's nogmaals plaatst.
MCW zei:Nee want staat rommelig en krijg je een topic waar je blijft scrollen door dubbele foto's. Irritant. "Op sommige foto's valt het zwarte plastic op de bumper zelfs nauwelijks op" dekt de lading ook. Maar ja blijkbaar te moeilijk.
Rembrandt zei:Sport Leicht zei:En het nieuwe logo is een mooie verwijzing naar de historie
![]()
Bij deze een oproep aan de "AliExpress"-shops om een relief-leeuwtje te leveren, die je op de logo's kunt plakken......![]()
Sport Leicht zei:Rembrandt zei:Sport Leicht zei:En het nieuwe logo is een mooie verwijzing naar de historie
![]()
Bij deze een oproep aan de "AliExpress"-shops om een relief-leeuwtje te leveren, die je op de logo's kunt plakken......![]()
Er had idd wat meer diepte in het logo gemogen. Eigenlijk hadden ze gewoon het oude jaren 60 logo kunnen nemen, en dan in zilver ipv goud. Was net iets stijlvoller geweest.
iDS zei:Sport Leicht zei:Rembrandt zei:Sport Leicht zei:En het nieuwe logo is een mooie verwijzing naar de historie
![]()
Er had idd wat meer diepte in het logo gemogen. Eigenlijk hadden ze gewoon het oude jaren 60 logo kunnen nemen, en dan in zilver ipv goud. Was net iets stijlvoller geweest.
Heb ze er maar ineens ingeplakt om geen foto's te herhalen, maar misschien wat te groot...
Nog steeds een mooi lettertype trouwens.
Het nieuwe logo is van de 2-dimensionale versie van het logo afgeleid, vermoed ik:
![]()
Bespaart wat pixeltjes in digitale communicatie...er moet toch ergens bespaard worden
En ze zullen dicht zijn omwille van de luchteeerstand, daar zal heus goed over zijn nagedacht.
Het is dus maar goed dat MCW geen designer is bij Peugeot
iDS zei:@Sport Leicht: bekijk eens en 208: niks log aan. Die had die goedkope inzetstukjes niet nodig. Ik vind ze ook niks toevoegen.
Rutger DC zei:Zoals de DS met de 4 slaagt ook Peugeot erin om de nieuwe 308 een premiumuitstraling te geven. Het oogt allemaal hoogwaardig. Vind het knap wat Peugeot allemaal presteert de laatste jaren, van bijna-failliet naar een van de meest winstgevende autofabrikanten/merken met een zorgvuldig opgebouwd modellengamma en eigen stijl.