Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zie frontpage. Eigenlijk een Lancia Ypsilon met Peugeot-badge.Ze moeten wel echt iets bijzonders neerzetten om de GTI een succes(je) te laten worden met de huidige stroom aan goedkopere elektrische auto's die er momenteel worden gelanceerd. Maar ik vind de 208 een leuk model, dus ik ben benieuwd.![]()
Eigenlijk een Lancia Ypsilon met Peugeot-badge.
Vergelijk het onderstel van de HF eens met de 6 jaar oude 208... totaal anders.Wat een onzin 'Alfista'. De Peugeot 208 bestaat al 6 jaar, lang voor de Ypsilon. Daarnaast is het Stellantis die de techniek maakt en inzet op meerdere modellen.
(geen idee waarom mijn post is verwijderd, is namelijk gewoon inhoudelijk!!!)
omdat er al een HF was, heeft Peugeot de GTI op 3 maanden kunnen ontwikkelen.
Waarom zou ik daarop reageren?
Hou op met je getrol en probeer inhoudelijk te reageren. Dat is voor iedereen aangenamer.Tuurlijk Alfista/DeLongo/Antonio IT/Johan Jolan/Axel MIIIM.
Dat is het punt helemaal niet want dat is niet wat jij als eerste roeptoeterde. Hou op met je ragebait.
Het is niet zozeer dat die niet mooi is of het interieur niet klopt, maar als je dan de Alpine A290 ziet en het model in de basis al meer dan 5 jaar mee gaat, dan vraag ik me af of dit een succes wordt.Wat een gemopper hier. Maar goed, mooie GTI, zeker het interieur heeft de stijl van de 205GTI goed vertaald. Bijna retro, maar wel heel smaakvol. De velgen hadden beter gekund. Een beetje tussen de ‘gaten’-variant van de 1.6 GTI/CTI en dikke ‘spaken’ (Speedline?) van de 1.9 GTI.
komt misschien nog wel als blijkt dat een loodzware ev alleen in noordwest europa verkoopt.Ziet er prima uit, jammer dat er geen benzineversie van komt, dan zou het voor mij eventueel wel interessant geweest kunnen zijn.
Elektrisch rijden is niks voor mij, en dat zal het ook nooit worden.Ik vind er geen zak aan als er geen motorgeluid is.Je leeft nog een beetje in het verleden, JFR.
Elektrisch rijden is niks voor mij, en dat zal het ook nooit worden.Ik vind er geen zak aan als er geen motorgeluid is.
Het is vooral ouderwets. Het is nergens voor nodig, aangezien er een superieur alternatief is. De EVMotorgeluid kan ook sportief zijn zonder "de hele buurt" ervan te laten meegenieten. En dat heeft niets met compensatiegedrag te maken.
Ik ben zelf in de 20 en ken genoeg leeftijdsgenoten die aan hun eigen auto's werken en tunen, die cultuur is nooit weggegaan. Vooral hot hatches zijn nog steeds populair, het gros van de Mk8 GTI's rijdt rond met aangepaste uitlaat, chiptunes, cosmetische modificaties etc.Dat ‘veel mensen’ klinkt vooral als een oude doelgroep die toch niet in de markt is voor wen nieuwe auto. Zelf sleutelen aan auto’s, is dat niet meer iets van de jaren ‘80?
Ik ben zelf in de 20 en ken genoeg leeftijdsgenoten die aan hun eigen auto's werken en tunen, die cultuur is nooit weggegaan. Vooral hot hatches zijn nog steeds populair, het gros van de Mk8 GTI's rijdt rond met aangepaste uitlaat, chiptunes, cosmetische modificaties etc.
Mensen die een hot hatch kopen zijn sowieso al de uitzondering, binnen die selecte groep mensen die dat wel doen is het aandeel mensen dat zijn auto aanpast of laat aanpassen wel groot.Leuk, maar dat is dus sowieso al niet de doelgroep voor een nieuwe auto - en klinkt eerder als en uitzondering. Zullen niet veel sleutelende Yup’en zijn
Mijn Mini Cooper S maakt echt niet veel herrie, als ik gewoon 80 of 100 rijdt, om maar wat te noemen, dan is de Mini behoorlijk stil, en ik heb zeker geen aftermarket sportuitlaat eronder, gewoon de standaard uitlaat.Ik bedoelde eigenlijks meer van dat volledige stilte van een EV mij totaal niet aantrekt, maar een auto hoeft ook niet een bak herrie te maken met aftermarket spullen, wel motorgeluid, maar niet te.Dan blijft Barri’s comment dus staan
Motorgeluid is leuk voor jezelf, maar onzin om anderen te ‘bemoeien’ met overcompensatie. Nergens voor nodig motorgeluid door een stad of gebied te laten gallen.
Ieder zijn ding, en een ieder mag zelf kopen wat hij of zij wil, maar de volledige stilte van een EV trekt mij totaal niet, voor mij is het saai en slaapverwekkend, een auto hoeft voor mij echt niet een bak herrie te maken, maar volledig stil vind ik ook niks, ik heb er misschien wel spijt van dat ik ooit heb overwogen een EV te proberen.Van waar die ommekeer. Je hebt het wel overwogen
Ook een EV maakt gewoon geluid - als jij dat wilt, wel eens een Taycan voorbij horen komen? En zelfs een Cooper (S)E kun je het bij instellen, zodat jij het gewoon hoortMijn Mini Cooper S maakt echt niet veel herrie, als ik gewoon 80 of 100 rijdt, om maar wat te noemen, dan is de Mini behoorlijk stil, en ik heb zeker geen aftermarket sportuitlaat eronder, gewoon de standaard uitlaat.Ik bedoelde eigenlijks meer van dat volledige stilte van een EV mij totaal niet aantrekt, maar een auto hoeft ook niet een bak herrie te maken met aftermarket spullen, wel motorgeluid, maar niet te.