CXXX
Wegverkenner
Mijn vader (81) heet een Peugeot 2008 (GT uitvoering, 130PK??) met een 1.2 puretech van 2017 die netjes -en bij Peugeot dealer- onderhouden wordt.. maar had laatst al binnen 10k al een brandend olie lampje.. Uiteraard nog even mee doorgereden (...) maar heeft het wel uiteindelijk bij een tankstation bijgevuld. Auto is volgens boekje onderhouden bij de dealer. Kilometerstand net geen 100.000km tot nu toe.
Ik had al meteen zoiets van : Zo snel al bijvullen.,.. oh-ooh.. snel dat ding inruilen.. verbruikt al gevordered olie en dit is het begin van de bekende 1.2 Puretech-ellende. Maar wat is volgens jullie wijsheid? De dealer volgen en nog even uitzien? Of snel iets anders kiezen?
Het is op zich een leuke auto, mooie kleur ook (donkerrood metallic) en in de complete GT uitvoering.
Ik wil hem alleen behoeden voor onwijze, grote en onverwachte uitgaven nu ik dit weet.
En wat is bij inruil een goede vervanger voor de 2008 SUV?
Die hogere instap van de 2008 is met zijn 81 jaar wel belangrijk.. Peugeot zit bij hem qua merk ook vrij diep..
Ik had al meteen zoiets van : Zo snel al bijvullen.,.. oh-ooh.. snel dat ding inruilen.. verbruikt al gevordered olie en dit is het begin van de bekende 1.2 Puretech-ellende. Maar wat is volgens jullie wijsheid? De dealer volgen en nog even uitzien? Of snel iets anders kiezen?
Het is op zich een leuke auto, mooie kleur ook (donkerrood metallic) en in de complete GT uitvoering.
Ik wil hem alleen behoeden voor onwijze, grote en onverwachte uitgaven nu ik dit weet.
En wat is bij inruil een goede vervanger voor de 2008 SUV?
Die hogere instap van de 2008 is met zijn 81 jaar wel belangrijk.. Peugeot zit bij hem qua merk ook vrij diep..