PascalD: 2025 Mazda 2 Homura Aka & 2015 Mazda CX-3 GT-M

Nee, we hebben geen grote auto nodig. Heb een paar keer een nieuwe 3 gekocht (2011,2014).Toen waren de kinderen kleiner en sleep je meer mee.

Hooguit met vakantie een dakkoffer aanschaffen. Of desnoods tijdelijk een grotere auto huren. Vind het zeker nu we zo weinig rijden zonde van het geld.

Er moet ook maar net een leuke CX-3 voorbij komen.. Kleur is nog niet 100% definitief. En ook nog niet hoeveel we max willen bijleggen.

Komende tijd goed opletten op straat. Want een kleur kan op het scherm leuk zijn, maar in real tegenvallen.

Op zich een leuke auto, de CX-3. Soul Red vind ik persoonlijk juist erg mooi op veel Mazda's.
Medeforummer smarter heeft net zijn Copen verkocht. Anders was dat misschien wat geweest.

Nee, een eventuele hobbywagen moet nog even wachten. Eerst de voortuin aanpakken. En bij een goede deal dus een CX-3 aanschaffen. De 2 bevalt nog, dus op ons gemak zoeken. Wel dus kleuren kijken.

Wil als het lukt nog deze kleur in real gaan bekijken. Staat bij de garage waar ik al 20 jaar kom. Hij houd mij ook op de hoogte wat er binnen komt. Ga alleen voor de kleur, want en automaat en te oud.

Stond vorige week kort nog een Copen voor 1750 te koop. Met roest en een dakconstructie die niet werkt. Kort getwijfeld en toen binnen een groep liefhebbers gedeeld en hij was zo verkocht. Ben zelf niet technisch, anders stond hij gelijk hier.

Die kleur blauw zou voor mij ook een (wel tweede) keuze zijn als ik deze zou aanschaffen. Nog niet binnen jouw criteria gevonden op AutoScout.

Nee, nog niet. We willen eerst alle kleuren zien. Als de kleur goed is de uitvoering. De 3 uit 2014 die ik had was een GT-M, dus ken heel veel van de beschikbare luxe. Maar we twijfelen of we voor een luxery moeten gaan of climate control voldoende is.

Kortom. Model is helder, de rest nog niet. Maar alles kan zo veranderen. Al vaker een nieuwe auto gekocht terwijl ik ging voor wat anders. Mijn 2011 Mazda 3 kocht ik op de dag dat ik mijn 2009 Daihatsu Sirion2 Sport na een spotrepair ophaalde. En de 2014 kwam er na een uitnodiging om deze eens te testen. Tijdens het ritje waren we na 10 minuten al het bedenken welke kleur we zouden bestellen o_O

Vorige week hebben ze mij in de MX-30 laten rijden....mooie wagen. Maar hij is te groot en hij komt niet ver genoeg voor familiebezoek in andere provincies zonder tussendoor te moeten laden.

En na een paar auto's bekeken te hebben bij andere bedrijven tot de conclusie gekomen dat we ons toch het prettigst voelen bij de garage waar we al 20 jaar komen. Goede service, veel betere inruilwaarde...kortom we blijven trouw.

Ook nog eens gekeken wat we willen. Verwachting is dat we van 28.000 kilometer per jaar teruggaan naar maximaal 8.500 kilometer per jaar.

Dus besloten om het roer om te gooien. We gaan minder investeren, ruilen 2 auto's in en willen meer luxe. Dus wat koop je dan op vrijdagochtend.. Juist de hierboven al eerder getoonde blauwe import Mazda CX-3 GT-M uit 2015 met automaat...compleet anders dan we eerst wilde. Maar blij met deze aankoop. En het niet in de auto geïnvesteerde geld kan naar de tuin gaan. Die willen we komend voorjaar aanpakken.

Vermoedelijk gaan we hem volgende week maandag ophalen...dan is het op de dag nauwkeurig 1 jaar geleden dat ik de 2 daar ophaalde.

Foto's komen in de loop van die week.

Thanks. Ben nu op het letten. Vrijdag had de dealer toevallig nog 1 staan in dezelfde kleur voor onderhoud. Maar hier in de buurt heb ik hem nauwelijks in deze kleur gezien.

Hij zal wel opvallen op de parkeerplaats 😎

Klopt. En aangezien we minder rijden nemen we het hogere brandstofverbruik en de hogere wegenbelasting voor lief.

Zo, vrijdagmiddag kopen en de bedoeling was dat ik hem aanstaande maandag 2 november zou ophalen. Ik zou de 2 dan exact op de dag af 1 jaar in bezit hebben gehad.

Maar dinsdagmiddag een appje... Als ik wilde kon ik hem eerder halen. Dus dinsdagmiddag rond 17 uur zijn er 2 op de bedrijfsvoorraad bijgeschreven en 1 afgeschreven.

Hij stond netjes te shinen in de showroom. Het is overigens een Mazda met een identiteitscrisis... Want volgens het kenteken was hij liever een RX o_O Tenminste dat zijn de laatste 2 letters.

De kleur valt lekker op. Elke keer als hij op straat komt en ik ergens een bekende tegenkom dan zijn de reacties lovend over de kleur.

540.jpg

Zal nog even duren. Maar met starten heb ik de neiging om het koppelingspedaal in te trappen... Maar ja... Automaat...

Van het weekend zal ik proberen meer foto's te maken.

Schitterende kleur! Is niet zo lang leverbaar geweest volgens mij. Hoe bevalt de automaat verder tot nu toe? Went snel is mijn ervaring.

Nog niet veel gereden. Denk totaal 20 kilometer. Bevalt wel voor zover ik het kan beoordelen voor deze auto. Heb al vaker leenauto's met automaat meegekregen. Daar reed ik dan soms 200 km op een dag mee. Dus ben de Mazda automaat wel gewend.

Ben benieuwd hoe vaak ik onze kleur onderweg tegen ga komen.

PascalD zei:
Nog niet veel gereden. Denk totaal 20 kilometer. Bevalt wel voor zover ik het kan beoordelen voor deze auto. Heb al vaker leenauto's met automaat meegekregen. Daar reed ik dan soms 200 km op een dag mee. Dus ben de Mazda automaat wel gewend.

Ben benieuwd hoe vaak ik onze kleur onderweg tegen ga komen.

Ik heb dezelfde kleur CX-3. Recent opgehaald uit Duitsland. Veel meer aanbod daar en stukken goedkoper. Zal ook weer eens een review doen hier.

Mijn ouders rijden nu een Mazda 2 van 2011 maar mijn moeder wil graag een auto met hogere instap dus probeer ze dit model ook aan te smeren.

PascalD zei:
Keuze zat. De CX-3 wordt massaal geïmporteerd lijkt het.
Idd, staan veel geïmporteerde CX-3op internet. Niks mis mee, zijn max 5 jaar oud en goed onderhouden. Alleen hier vragen ze er dan wel de hoofdprijs voor.
Terwijl zelf halen niet echt een grote klus is. Scheelde mij een €2500-€3000. Toch de moeite om even bij de buren te kijken.

Klopt. Deze heb ik bij mijn vaste garage en tevens Mazda dealer vandaan. Had zelfs verlengde Mazda garantie

PascalD zei:
Klopt. Kom daar al 20 jaar. Woon je ook hier in de omgeving?
Yep, Swalmen. Peeten ben ik ook geweest maar boden belachelijk weinig voor mijn Civic. Zonder inruil nauwelijks korting en maar 3 maanden garantie op een auto van 18K. Nu heb ik een met een jaar garantie voor 6k minder.r

Heeft Peeten die auto ingevoerd? Zo ja, vreemd. Tegen mij zeiden ze dat ze daar niet aan doen.

Nee, niet zelf ingevoerd. Dat doet een ander bedrijf meen ik. Hun kopen voor zover ik weet het geïmporteerde voertuig. Transport vanuit buitenland tot hier doen ze meen ik ook niet. Ze hebben ook geen oprijwagen of zo.

Ik had juist bij Hensgens in Roermond de mindere inruilwaarde op beide wagens. Was daar ook gaan kijken. En nog ik Meijel. Maar toch het beste gevoel en inruilwaarde bij Peeten.

Dan kunnen we elkaar wel eens zien. Als je een blauwe ziet met RX op het eind is het een grote kans dat ik of mijn vrouw achter het stuur zit... Woon namelijk in Tegelen...

Zo, inmiddels een week in bezit. Een rit vanuit Venlo naar de Achterhoek is gemaakt en ook op de lange afstand bevalt hij goed. De kleur wordt tot nu toe door iedereen gewaardeerd. Van het weekend even wat foto's gemaakt.

Lampen aan
540.jpg

En uit
540.jpg

En nog wat rondom
540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Stoere auto en die kleur doet 'm erg goed(y)

Interieur geeft wel behoorlijk weg dat het eigenlijk een Mazda 2 is en niet een 3 wat de naam doet vermoeden.

Yep, heb dezelfde kleur. Maar dat zag je al op het CX3 forum ;-)

Heb trouwens een aantal dingen gekocht bij Aliexpress voor de CX3. Kost geen drol en ach, als het niks is dan niet. Maar moet zeggen, heb mudflaps besteld, staan goed en passen precies. Tevens is mijn start engine knop nu rood en heb een beschermhoesje voor de sleutel. De rest moet nog komen.

Beschermhoesje voor de sleutel heb ik sinds vorig jaar ook. Voordeel dat de sleutels nog gelijk zijn gebleven. Snel gewisseld.

Ik wil nog die skid plates voor en achter hebben. Maar verwacht dat de Ali versie in dit geval het verkeerde resultaat geeft.

Dus maar even kijken of io ze origineel voor een goede prijs kan vinden.

Benieuwd of we elkaar eens zien op de weg. Thuis staat hij in de garage.

Had je naar deze gekeken trouwens bij Peeten of een andere CX-3?

PascalD zei:
Beschermhoesje voor de sleutel heb ik sinds vorig jaar ook. Voordeel dat de sleutels nog gelijk zijn gebleven. Snel gewisseld.

Ik wil nog die skid plates voor en achter hebben. Maar verwacht dat de Ali versie in dit geval het verkeerde resultaat geeft.

Dus maar even kijken of io ze origineel voor een goede prijs kan vinden.

Benieuwd of we elkaar eens zien op de weg. Thuis staat hij in de garage.

Had je naar deze gekeken trouwens bij Peeten of een andere CX-3?

Bij Peeten naar een witte in GT-M. Wel een mooie, met rode accenten aan de buitenkant.

Die skid plates bestel ik ook nog. Voor die paar tientjes durf ik de gok wel aan. Wacht nog maar even tot die binnen is, dan kan ik je het resultaat laten zien

Mooie foto's van een fraaie CX-3 - lekkere frisse kleur ook (y)
Fijne kilometers toegewenst!

Valt mee. Heb een jaar in de 2 gereden, heb de armsteun nooit gemist.

Daarnaast vind ik € 221,39 exclusief montage nogal veel voor een originele armsteun.

PascalD zei:
Valt mee. Heb een jaar in de 2 gereden, heb de armsteun nooit gemist.

Daarnaast vind ik € 221,39 exclusief montage nogal veel voor een originele armsteun.

Die ook nog eens van erbarmelijke kwaliteit is trouwens

Ow ok.

Dus dan zal er voorlopig zeker geen komen.

Of moet een betaalbare en kwalitatief goede kunnen vinden.

De facelift heeft hem standaard volgens mij alleen is moet je er dan ook een elektrische handrem bij nemen lol

Heeft iemand leuke suggesties voor 16 inch velgen met winterbanden?

Rijd al jaren op winterbanden, maar twijfel nu om ze nieuw te kopen. Dus wil ze tegen een lager budget aanschaffen en kijk nu ook naar 2e hands. Maar dan moeten ze onbeschadigd zijn.

Net als de reden om van 2 naar 1 auto te gaan is het nu ook Corona. Hiervoor wilde ik ze omdat we ook onder winterse omstandigheden moesten rijden naar het werk. Nu is het simpelweg thuisblijven bij slecht weer.

Dus of een budgetkeuze winterbanden of de 18 inch voorzien van allseasons.

Ken de voordelen van zomer en winterbanden. Dus daarom de twijfel. Wat zouden jullie doen?

Weer wat veranderingen. De 18 inch staan nog op zomerbanden. Teller staat net over de 97.000. Dinsdag gaat hij voor de jaarbeurt.

Afgelopen maand is de voortuin aangepakt zoals gepland.

Thuiswerken is voor mij nog aan de orde. Op dit moment 1 dag in de week naar kantoor. Maar we zijn het kijken om dat ook te minderen. Mijn vrouw daarentegen moet wel vaker naar kantoor en ook het sporten van de jongens inclusief wedstrijden is ook weer begonnen.

Dus het gemis van een 2e auto werd steeds groter. Eerste planning. We kopen een auto voor een 2000 euro die ik gebruik voor de kortere stukken. Divers bekeken zoals 2006 Picanto, 2010 Twingo. Toen werd het budget en de wensen groter...we keken nu naar een 2013 Citroën C1. Maar het verschil tussen het oude en nieuwe model vonden we zo minimaal dat het budget weer omhoog ging. Een 2017 C1 werd ondanks proefrit afspraak de dag ervoor verkocht. De 2015 kon geen onderhoudshistorie tonen en ook qua prijs kwamen we niet rond.

En zoals eerder mijn vaste garage (inmiddels 21 jaar klant) geappt met de vraag of ze wat hadden. Zelf hadden ze niks, maar hij wist bij een ander bedrijf wel een C1 te staan.

Lang verhaal even inkorten. Via mijn eigen garage krijg ik binnenkort de sleutels van een 2015 Citroën C1 1.2 PureTech Airscape. Deze wagen is oorspronkelijk afgeleverd in Frankrijk. Na een paar jaar naar België geïmporteerd. En nu dus naar Nederland. De plaatjes

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Mooie aanwinst. (y)

PascalD zei:
..we keken nu naar een 2013 Citroën C1. Maar het verschil tussen het oude en nieuwe model vonden we zo minimaal dat het budget weer omhoog ging. (..)

Verschil in prijs dan? Want qua model/design is het toch wel duidelijk een verschil (op de motor na dan) vind ik.

Precies. Bedoel inderdaad verschil in prijs. En gaandeweg het zoeken kwamen er meer wensen.

Deze heeft oa climate control en keyless entry.

Heeft iemand tips om het linnen dak mooi te houden?

Er is plek in de garage in de nacht. Dus dat scheelt al iets. Maar hoe houd ik het dak in een top conditie?

Ik gebruik nu vaak de producten van Meguiars, maar sta open voor suggesties. Is mijn eerste auto met linnen dak namelijk.

Terug
Bovenaan