PascalD: 2025 Mazda 2 Homura Aka & 2015 Mazda CX-3 GT-M

@Barri, dat soort dingen van weer teruggaan naar het bedrijf weerhoudt mij er ook een beetje van.

@Kristian zoiets meende ik ook te zien...maar twijfelde.

Overigens is de L276 een voorkeur. Maar dan zit je te zoeken en kom je opeens uit op een oranje Trevis...en dit is de enige die leuk is door de mistlampen. Dat maakt hem in mijn ogen af. En je raad het al... Kan weer niks vinden over Bovag... Ook niks negatiefs over het bedrijf overigens.

Dus wie heeft er ervaringen met autobedrijf van der Krogt in Maasdijk?

Trevis

Leuk ding! Waren de verlaging en dubbele uitlaat accessoires of is dit aftermarket.
Ook hier zie ik weer wat kleurverschil lijkt het tussen voorscherm en aansluiting op dorpel.

Voor zover ik mij kan herinneren was het een optie. Maar dit is de enige die ik ooit met die mistlampen heb gezien.

Ik heb destijds op mijn Sirion2 ook een dubbele uitlaat laten zetten. Die was ook uit 2008.

Kleurverschil was mij hier niet opgevallen... Nu al een beetje blind voor o_O

Is er iemand in de buurt van Maasdijk die het kan bekijken?
Ik zal proberen maandag het bedrijf even te bellen.

En daarnaast ben ik nog benieuwd naar ervaringen met het bedrijf.

Leuke auto! Zou gewoon vragen naar kleurverschil.

Ik heb daar eens een auto gekocht in lage prijscategorie. Prima auto, maar was ook een Toyota Yaris. Aardige man en totaal niet opdringerig. Heeft volgens mij ook goede reviews. Geen dure showroom maar gewoon een bedrijfshal.

Thanks voor de reactie. Ik ga er even achteraan bellen. Nadeel is dat het bedrijf 194 km bij mij vandaan zit. En mijn voorkeur gaat dus uit naar met de Cuore heen, ruilen, bijbetalen en met de Trevis terug.

Of welke andere auto ook mochten we er niet uitkomen ivm Kleurverschil of prijs of weet ik wat voor reden dan ook.

Ben ongeduldig. Dus de beste man heeft een hoop vragen en verzoekjes gekregen.

Benieuwd wat de antwoorden zijn.

Heb ook nog wat vragen openstaan over een Cuore Premium waarvan nog geen foto beschikbaar is.

Blijft vervelend dat ik op dit moment de leukste wagens vind die of ver weg staan, niet aangesloten zijn bij Bovag of meer kosten dan ik wil uitgeven. Hij zal namelijk net als de huidige Cuore buiten slapen. De Mazda blijft vooraan in de garage. Ook al is de garage lang zat. Ik merk dat ik de auto minder snel pak als er nog een andere beschikbare wagen voor staat. Getuige de gele Cuore....

Er zitten talloze autobedrijven in Apeldoorn. Kan lang niet allemaal 'slecht' zijn, denk ik.

Alhoewel ik de naam 'vd Bunte' van vroeger wel koppel aan het herstellen en verkopen van (ex) schade auto's. Zitten nog aan de Zwolseweg, zag ik laatst. Denk dat dit bedrijf een familielid o.i.d. is? Het hoeft niet slecht te zijn, natuurlijk.

Wat mij bij de Trevis opvalt is dat de verkoper in ieder geval de moeite genomen heeft om enkele, originele, tekstregels op te nemen in de beschrijving. Er is dus enige moeite voor gedaan i.p.v. standaard knip en plakwerk.

Garantie kan je bij hun niet bijkopen, want aanschafbedrag net te laag. Dan zelf maar 'garantiekosten' inprijzen in het bedrag dat jij ervoor bij wilt leggen.

Het is wel een hele aparte uitvoering. Naar mijn idee hoort zo'n auto niet verlaagt te worden.. maar wie weet zit daar wel een aannemelijk verhaal achter?
Qua slijtage van het leder op de bestuurdersstoel is de kilometerstand wel correct, denk ik. :p

Heeft de Trevis de schuifbank?

Voor 200 euro meer heb je die wel bij de Cuore uit 2010 én 20 duizend kilometer minder op de klok die bij dezelfde aanbieder staat.

https://www.autovanderkrogt.nl/occasions/580_daihatsu-cuore-10-comfort-airco-schuifbank-apk-7-19-rijklaar

Trevis heeft niet de schuifbank...dat is ook een discussiepuntje hier in huis. Vind het model er zoals hij er hier bij staat perfect uitzien. Zonder de mistlampen vind ik het niks. Heeft een beetje mini-looks zo o_O

Dat leer los je wel op met een goede behandeling, schat ik. Heb nu ook leer in de Mazda. En wat betreft de verlaging, deze had ik ook onder mijn Cuore L701 uit 2000 die ik 14 jaar had. Vond het gewoon mooi icm de andere aanpassingen :T

Deze Trevis ziet er zo leuk dat ik ongeacht zijn verkoopplaats er even moeite voor doe. Een Cuore zal ongetwijfeld ook dichter bij huis verschijnen. Daar ga ik op dit moment geen 200 km voor rijden. Tenzij er nog minder op de teller stond.

Gisteren wezen kijken naar een groene premium in Roosendaal. Communicatie liep perfect en zelfs het ontbreken van 1 sleutel en de belofte om deze te vergoeden gaf mij moed. Ook dat de wagen er motorisch en cosmetisch perfect bij stond gaf moed. Eenmaal daar bleek er meerdere diepe krassen op de wagen aanwezig. Moest ik hem met mijn eigen Cuore overstarten. En motorisch liep hij slechter dan de Cuore van mijn schoonmoeder. Ze heeft ook ern L276 uit 2009. Kortom baalde dat ik hiervoor bijna 150 km had gereden. Kortom terug naar Venlo. Maar omdat ik er in Made had gezien die op de foto's redelijk uitzag en het op de terugweg lag daar ook even wezen kijken. Maar slecht spuitwerk, slecht afgeplakt en slecht aansluitende delen deden ons besluiten niet eens een proefrit te maken.

En toen...de verschuifbare achterbank hadden we al laten varen omdat deze in de praktijk tegenviel. Dus we hoefden ook niet meer op zoek naar een premium. Enige eis was nu nog airco. Electrische ramen en zo was geen eis. Leuk als het er was, maar spierkracht is ook goed.

2 weken geleden al bij de garage waar ik al bijna 20 jaar kom gekeken naar een zilveren uit 2009 met 133xxx op de teller. Een comfort uitvoering met airco en stuurbekrachtiging.

Gisteren hebben we deze gekocht. L501 wordt ingeruild en de Cuore wordt nog voorzien van een paar dingen en andere aanverwante zaken:

Onderhoudsbeurt
Verse APK, de huidige is tot juli
Nieuwe remblokken voren
Nieuwe accu
Luxe kentekenplaten met nieuwe houders
Wittte plaat voor aan de wand in de garage
Stalen velgen opnieuw zwart spuiten, zat nu roest op en ze worden voorzien van nieuwe Viking winterbanden in 13 inch. Zomerset moet ik nog zoeken
Tomtomhouder op dashboard, vermoedelijk geplakt, onzichtbaar verwijderen
Dealersticker achterklep verwijderen
Wielkasten opnieuw tectyleren
En nog even de ventilatieschakelaar nakijken, deze ging wat stroef

Kortom daarna een technisch perfecte Cuore met een paar cosmetische oneffenheden in het plaatwerk.

We zijn voor deze gegaan uiteindelijk omdat ons gisteren geen vertrouwen gaf om een te vinden bij een goede garage. En ook de afstand viel ons achteraf tegen. Deze is nieuw verkocht door onze garage en wij worden de 2e (en vermoedelijk laatste) particuliere eigenaar.

Foto's komen zodra ik hem heb. Maar vanwege de jaarovergang moesten ze veel afleveren. Dus heb gezegd dat ze het op hun gemak kunnen doen. Dus zal een week of 2 kunnen duren.

Ja, op de een of andere manier blijf ik bij hun terugkomen. Dit wordt auto nummer 15 en hiervan heb ik er 4 niet bij hun aangeschaft...

Blijft een goed bedrijf Mazda dealer Peeten in Baarlo. Waren voorheen ook Daihatsu dealer en voeren nu ook de Vakgarage formule.

Klopt. Heb nu iets meer uitgegeven dan ik in de ochtend gepland had.

Maar de auto is het waard. En zeker met de service die ze verlenen. Kreeg uitgebreid de tijd voor een proefrit. En ook de deal maken ging perfect. Ik tevreden en hun hoop ik ook :cool:

En nu op zoek naar een zomerset...

360.jpg

Zag deze velg vaker op een groene Cuore. Nu heb ik een zilveren gekocht. Dus twijfel of hij hier ook leuk onder staat. Heeft iemand leuke velg voor de Cuore? Winter is 13 inch. 145/80/13. Nu wil ik in de zomer iets groter. Maar wat raden jullie aan en welke bandenmaat hoort erbij?

Inderdaad. Weet jij toevallig iets over deze velg?

Heb zelf nog geen navraag gedaan in de Daihatsu groep, dat moet ik van de week even doen. :rolleyes:

Vanmorgen de knoop doorgehakt en een Dezent Ti set besteld in combinatie met Maxxis zomerbanden in de maat 155/65/14. Even afwachten wanneer ze er zijn. Voorlopig blijft de Cuore nog op stalen velgen met eveneens nieuwe Maxxis winterbanden rondrijden, maar dan 13 inch.

En even wat foto's van de aanwinst en de nieuwe velg.

360.jpg

Op onderstaande foto's was de wagen net bij hun ingeruild.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Oud en nieuw op de dag van afhalen
360.jpg

De zomervelg voor de Cuore
360.jpg

En tot slot het huidige wagenpark.
540.jpg

Vorige week de zomervelgen alvast opgehaald. Heb toch plek zat in de garage ervoor. Gelijk maar even voor de wintervelg gezet en ziet er niet slecht uit.

540.jpg

Daarnaast ben ik de garage nog een beetje aan het opruimen. Dus als je nog iemand weet die een Cuore L501 (zwarte voorganger dus) heeft en wat onderdelen kan gebruiken. Merendeel is gratis op te halen.....

En nog even een overzicht van alle bolides vanaf 1999 tot nu toe in chronologische volgorde van aanschaf

1k0.jpg

Gefeliciteerd nog met je aanwinst! Die Cuore is een kwantumsprong voorwaarts ten opzichte van de vorige Cuore die je had! Leuk ook dat overzicht van je (voormalige) wagenpark, Daihatsu is duidelijk favoriet, maar als het wat groter moet het liefst een Mazda.

Er zit 14 jaar verschil tussen de L501 en de huidige L276. Uiteraard is dat een flinke vooruitgang. De airco maakt het al een stuk fijner. En rijgedrag is anders. Het is persoonlijk, maar de huidige rijd beter. Maar met de vorige kon je meer "sportief" rijden. Hier ben ik nog iets voorzichtiger met de bochten. Maar hebben hem dan ook pas 3 weken en een kilometer of 5-600 er mee gereden.

Voorkeur voor Daihatsu blijft, is gewoon leuk merk met in mijn ogen leuke en praktische modellen. Vind vooral het in een hoek van 90 graden openen van de deuren ideaal. En je hebt zeer veel zitruimte achterin. Meer dan in de Mazda. Over de kofferbak zullen we maar niks zeggen o_O . Heb naast deze echte ook meer dan 100 Daihatsu (gerelateerde) modelwagens.

Klikken voor de modelwagens

Mazda is onze dagelijkse wagen en dat heeft naast de voorkeur voor Japans er ook mee te maken dat ik tevreden ben met de service van de oud Daihatsu en Mazda dealer waar ik al vanaf 2001 kom.

Tomoure je hebt een pb terug.

Is er iemand die mij aan een kopie van de handleiding van mijn auto kan helpen? An sich is de bediening niet zo lastig als het lijkt. Maar op de een of andere vage reden krijg ik geen geluid via de boxen als ik er een auxkabel op aansluit en op de auxknop van de radio druk. Kan mij haast niet voorstellen dat ik nog iets moet doen... Maar misschien wel en staat dat in de handleiding.

Ik heb ook al een fm-transmitter besteld. En een aux bleutooth ontvanger. Kijken welke uiteindelijk het beste werkt.

Van de week is ook de aux-bleutooth pennetje binnengekomen. Half uur opladen aan micro usb en dan 4 uur genieten van muziek vanuit de telefoon of het handsfree bellen. En dat allemaal voor € 1,26 inclusief verzendkosten uit China 😎

Absoluut. Begin de wagen ook steeds meer te waarderen. Vooral de in 90 graden te openen deuren zijn ideaal 👍

Weer even een update:

Maandag 25 februari sterretje in voorruit Mazda
Dinsdag 26 februari sterretje in voorruit laten repareren
Dinsdag 26 februari voorruit Cuore gebarsten, ja echt een dag na de Mazda.. o_O
Woensdag 13 maart voorruit vervangen en Mazda laten restylen. Klein deukje in de passagiersdeur achter. En het steentje heeft op 25-02 ook een deukje in de motorkap gemaakt. Beiden laten herstellen.
Vrijdag 15 maart een nieuwe set zomerbanden besteld. Ga weer voor Michelin Pilot Sport3 in de maat 215/45/18. met de huidige set heb ik 65.000 kilometer gereden. De andere 40.000 heb ik op Michelin winterbanden gereden in dezelfde maat met identieke velgen.

Is een dure week geworden...

Voorlopig verwacht ik geen verdere kosten. (y)

Omdat de 3 nog leverbaar is en deze goed bevalt. En zoveel meer voordeel heeft de 4 niet.

We rijden veel lange stukken, veel snelweg en dus veel minder remmen. Voor de kortere stukken hebben we de Cuore

Mwoh ja....enkel dat die in elk opzicht beter is. ;) Maar zolang jij er tevreden mee bent is t goed toch?

Zo, weer een paar maanden verder. En al langer met de gedachte om een kleinere wagen te kopen voor de 3. We gebruiken de kofferbak al nooit optimaal. Dus bij de laatste onderhoudsbeurt de knoop doorgehakt. En afgelopen week de 3 met 114.515 ingeruild voor een 2 Dynamic van juni 2017 met maar 29.288 op de teller.

Gelijk na aankoop een set identieke velgen geregeld met winterbanden.

Foto's zal ik proberen vanavond te plaatsen. Kom er namelijk net achter dat ze nog niet online gezet zijn.....

Thanks. Ben er weer blij mee. Interieur is weer anders dan de 3. Maar gelukkig is het infotainment systeem gelijk. Dus dat was snel ingesteld :D

Hier nog een tevreden Mazda 2 bestuurder. In mijn geval gaat het om een GT-m uitvoering in dezelfde kleur maar dan in de automaat versie. Fijne auto kan ik zeggen. Veel plezier van jullie nieuwe Mazda.

Mooie 2, gefeliciteerd ermee! Heb hem weleens mee gehad van de dealer, rijdt uitstekend. Ben benieuwd hoe het bevalt, kan me voorstellen dat een 3 wel iets comfortabeler is.
Nieuwe 3 vind ik echt geweldig maar natuurlijk heel ander prijskaartje.

Nette 2. Ben wel benieuwd hoe dat is na een 3. Lijkt me toch wel een stapje terug.
Veel plezier ermee!

Uiteraard een stap terug. Maar dan vooral qua luxe. Deze scheelt de helft aan wegenbelasting. Kleinere motor maar nog voldoende pk.

Maar hij rijd goed. Zoals een Mazda hoort te rijden. Ik vind het een prima alternatief sls je minder kofferruimte nodig hebt. Fe jongens hebben qua beenruimte geen verschil nu tov de 3.

Inmiddels 1,5 maand en ruim 2500 km verder met de Mazda2

Nog geen spijt van de kleinere 2. Hij rijd heerlijk. Gunstig verbruik tov de 3. Ook de luxe missen we niet.

Voor de winterset nog een extra setje originele naafkappen aangeschaft.

Beide wagens staan ook weer op de winterset. Bij de 2 kun je het alleen aan de banden zien, maar bij de Cuore heb ik de wieldeksels weggelaten. Dus staat nu op zwart staal.

Ben tussendoor het kijken of ik een leuk setje velgen tegenkom voor de winter. Vind zowel het zwart staal als de originele wieldeksels niks.

De Cuore heeft in de afgelopen 11 maanden ook al meer dan 10.000 km gereden. 7 januari gaat hij op voor de APK en een tussenbeurt.

Eigenlijk weinig te melden. De wagens staan nu weer beiden op de winterset. In juni beslissen of ik de garantie met 2 jaar ga verlengen. De laatste keer met de 3 was het achteraf niet nodig. Dus twijfel nu. Iemand eennl idee wat er tussen het 3e en 5e jaar vaker kapot gaat bij de 2?

Door het Carona virus staande wagens veel stil. Rijd nog geen 10% dan voor het virus. Thuiswerken en familie die in de risicogroep vallen en op 100 kilometer afstand wonen zorgen er voor dat ze met 2 volle tanks thuis staan.

De 2 heb ik van de week uitgebreid gepoetst. Wassen, kleien, polijsten en waxen. Daarna een stuk gereden. Nu staat hij te shinen in de garage. Cuore glimt ook netjes.

Gezien de huidige maatregelen zullen ze goed schoon blijven. Tussendoor maar ritjes maken om ze in beweging te houden.

Volgens mij zou alleen de accu een keer kapot kunnen gaan, verder gaat ie niet stuk normaal gesproken.
Bij ons staan beide auto's nu ook zo goed als stil. Zonde hoor. Als ik alles van te voren had geweten een half jaar geleden.....

Same here. Dan had ik de Cuore en 3 ingeruild voor een nieuwere 2 in november. En na dit alles weer een 2e auto gekocht.

Maar het is zoals het is. Vanmiddag de offerte geaccepteerd om 12 zonnepanelen op het huis te laten monteren. Gelijk ook een goede investering. En vakantie zal toch lastig worden verwacht ik. En anders pakken we een last-minute als het kan.

Grappig, ik was me ook net in het verdiepen in de installatie van zonnepanelen. Scheelt toch elke maand flink in de energiekosten.
Vakantie zie ik ook somber in, maar daar komen we ook wel weer overheen. Het is niet anders inderdaad.

Precies. En met deze besparing kan de volgende vakantie weer luxer.

Alleen jammer dat de BTW teruggave zo lang duurt.

Ook hier word gedacht aan zonnepanelen, wil ze alleen zelf op het dak zetten, en aansluiten aan de electricien, is toch een 30-40% minder duur. Van 5k maar 3k, is van 7 jaar naar 4 jaar terugverdienen.

Zo, door het welbekende virus zijn we nog altijd aan het thuiswerken. Ik zelf al sinds maart niet meer op kantoor gewerkt. En mijn vrouw gaat nog maar eens in de 2-3 weken. Haar rit is totaal 80 km.

12 mei heeft het huis 12 zonnepanelen gekregen, parallel geschakeld. Inmiddels al meer dan 2mwh opgewekt. Dus tevreden.

Nieuwe eetkamertafel (3 meter lang) , fiets voor de oudste zorgen dat de rekening goed geplunderd werd.

Maar de mooiste aankoop was 5-7 onze nieuwe huisgenoot. Donny een kruising tussen een Shih-tzu en Malteser. Hij is op 27 april geboren en een fijne huisgenoot. Vorig jaar hadden we een pech met een pup, deze moesten we helaas na 6 weken bij ons en maar 3 maanden oud laten inslapen. Dus deze was extra spannend. Gelukkig doet hij het super.

Maar goed dit is een autoforum.

Want de auto's staan veel stil. Nog geen 1/3e gereden van de kilometers die we heel 2019 reden. Meeste is ook nog in de eerste 3 maanden gereden. Kortom nu rijden we nog geen 400 per maand in het nieuwe normaal. En dan zijn zeker 2 auto's overbodig. De Cuore staat op straat en de Mazda in de garage. De garage is lang genoeg (10 meter) om ze beiden te herbergen, maar ervaring leert dat de achterste dan nog meer stil zou staan. Zeker nu.

Dus vorige week de garage waar ik al 20 jaar kom eens een app gestuurd. Cuore uit 2009 met airco en 147.700 op de teller momenteel aangeboden. Eerste bod viel tegen. Vandaag belde hij terug en komen we tot een betere deal. Hij heeft vermoedelijk een koper die hem wil hebben. Dus of ik hem kan brengen over een week om te laten zien aan de vermoedelijk nieuwe eigenaar.

Vorig jaar november hebben we de 2 gekocht. Het is nu eigenlijk de bedoeling dat hij wordt omgeruild voor een CX-3 met bij voorkeur climate control en stoelverwarming. En ik zoek een handgeschakelde. Rood en echt wit vallen af.

We zijn dus druk zoekende naar een net exemplaar. Hoop dat de Cuore dan weg is. Dat onderhandeld toch fijner met 1 inruiler dan 2.

Op dit moment hebben we geen 2 wagens nodig. Wellicht in de toekomst weer. Maar dan denk ik eerder aan een meer hobby auto. Wil eigenlijk ooit nog een Copen hebben. Die uiteraard wel achterin de garage komt te staan.

En het feit dat de CX-3 wat onzuiniger en duurder in de wegenbelasting is nemen we voor lief. Mijn garage heeft er een paar staan, maar op dit moment te oud, verkeerde kleur en/of automaat.

Een nieuwe gaat het niet worden. Tenzij ik de jackpot win. We zoeken een van maximaal 3 jaar oud en bij voorkeur geen import.

Kortom iets leuks te doen in deze Corona-tijd...geen haast. De 2 bevalt ook. Maar weer toe aan iets nieuws...

Mooie upgrade van een 2 naar een CX-3. Zelfde basis, maar de 2 heb ik altijd wat ielig gevonden terwijl ik de CX-3 nog steeds erg leuk vind. Geen 3 van het nieuwe model?

Terug
Bovenaan