Zo, weer even het topic afstoffen.
Het nieuws, de Cuore gaat vervangen worden door een Cuore. Maar welke en waarom?
Ik zag laatst in de achterste wielkast een klein gaatje, dit verklaarde de waterdruppeltjes die ik soms op een plek in de kofferbak had. Dus om het de garage makkelijk te maken, maar even de binnenbekleding verwijderd in de kofferbak zodat ze er voor het lassen goed bij konden komen. Toen ontdekte ik echter dat de roest zich verder gevorderd had dan ik verwacht had. Met behulp van een schroevendraaier werden de gaten gemaakt en dit was zodanig dat het lassen minimaal een dag zou kosten en het dus niet meer gaat lonen om te laten maken bij de garage.
Dus besloten om de L501 te verruilen voor een L276. Maar omdat de APK van de huidige Cuore nog tot eind september loopt en de rijvaardigheid nog niet in het gedrang komt heb ik voorlopig een paar eisen. En die zijn: Airco en een verschuifbare achterbank, bij voorkeur minder dan 100.000 gereden. Op dit moment zijn we vooral naar blauw, groen en zwart het kijken. Daarnaast wil ik bij voorkeur de aankoop doen bij een BOVAG aangesloten bedrijf met een paar maanden garantie, maar merk dat veel bedrijven waar ik een auto vind daar niet bij zijn aangesloten. De plek waar hij te koop staat is minder rellevant, als de wagen goed is wil ik er best een stuk voor rijden. Ik heb nu meerdere in het land gemaild. En ik wil de huidige Cuore bij voorkeur inruilen. Heb tot nu toe nog altijd een bedrag genoemd gekregen hiervoor.
O ja, niet geheel onbelangrijk we zitten te denken om maximaal € 4.000 bij te leggen, maar ook dat is rekbaar bij de juiste wagen. Dit omdat deze wagen op straat gaat slijten in plaats van de garage. Dus een beschadiging kan er snel op komen.
Nu had ik een leuk exemplaar in Apeldoorn gezien, maar ik lees al langer mee op dit forum, dus de plaatsnaam maakt het al lastig om er met een goed gevoel te kopen. Is er iemand die mijn twijfels om de aanschaf van deze wagen kan wegnemen? Ik woon zelf namelijk in de gemeente Venlo. En als de auto verder weg staat zal het eerste contact via foto's e.d. verlopen en zal ik mij aan de hand van het internet lezen. Maar ook daar staan oude en nieuwere recencies op. Dus had graag jullei advies, tips en dergelijke. En ook als je een auto weet te staan die aan mijn strenge eisen voldoet mag je het aangeven.
Wie kent dit bedrijf en wat is jullie ervaring met betrekking tot garantiegevallen e.d. ?
Cuore in Apeldoorn
O ja, is het redelijk dat als je een wagen bij een Bovag bedrijf koopt dat je deze verzoekt dat als er sprake mocht zijn van een garantiekwestie dat je die afhandeld bij een directe Bovag collega in de buurt? Zie namelijk ook wagens bij oud Daihatsu-dealers staan.