Oude meuk: veel nieuwe shops op pagina 19: Datsun 100A hatchback en 5 deurs sw, Nissan Micra mk1 2 drs sedan en 3 drs wagon

Yellow Cab zei:
Waar je toch die treurige Oostblokfoto's vandaan tovert, weet ik niet - maar je weet er wel altijd wat van te maken.

Van een Poolse occasionsite Niet de beste foto's maar wel veel in hoge resolutie.:)

Van de Swift dan ook nog maar een station (met verhoogd dak)

En de grijs kenteken versie:

En tot slot nog een coupé:

origineel:

Een Swift mk2 met 'hutje' op basis van den sedan:

origineel:

Van Japanners waren er eigenlijk nooit van dergelijke modellen. Ik denk dat de Nissan Sunny Q-big de enige is in zijn soort. De Mazda 121 / Fiesta kloon reken ik dan niet mee.

De originele Swift mk2 hatchback en sedan vind ik eigenlijk maar suffe modelletjes, maar die Van is echt leuk gedaan.
Wellicht als projectje met jullie nieuwe aanwinst? :p

Bij het dak boven het portier moet misschien nog iets meer schaduw ofzo. Nu lijkt het niet alsof-ie er bovenop ligt als het ware of op een kiertje staat.

SVF zei:
Van Japanners waren er eigenlijk nooit van dergelijke modellen. Ik denk dat de Nissan Sunny Q-big de enige is in zijn soort. De Mazda 121 / Fiesta kloon reken ik dan niet mee.

Van de Suzuki Alto 800 was er ook een bestelversie met een 'hutje'. Alleen is die nooit met het stuur aan de juiste kant geleverd.
https://www.team-bhp.com/forum/attachments/indian-car-scene/145296d1244370176-pictorial-legendary-suzuki-alto-different-versions-all-over-world-suzuki_alto_hustle_002.jpg

Die Suzuki Alto is mij bekend, jammer dat die hier nooit is geleverd! Wat heb jij nu eigenlijk voor auto? In je profiel staat nog steeds de Seat Inca maar die heb je toch al lang niet meer?

Ik vind de 3 deurs Honda Accord Aerodeck uit 1985 een van de fraaiste modellen uit de jaren 80. Ik heb van zijn voorganger al eens een dergelijk model geshopt en zou een Aerodeck op basis van de Accord mk4 (1989-1993) het origineel kunnen overtreffen?

origineel:

En what the f... is dit nu weer?

originelen:

Omdat het toch wel zonde is dat dit topic door de bodem van het forumarchief zakt toch maar weer een paar shops ipv een eigen topic.

Seat 1200 sport coupé:

origineel:

Seat 1200 sport Shooting Brake:

origineel:

Wat staat zo'n ding eigenlijk idioot hoog op z'n poten!:D

Een afbeelding van slechte kwaliteit maar wil hem toch niet onthouden, de Yue Loong Feeling station:

origineel:

Mazda 323 "what the F" is een leuke vondst. (y) Ik dacht eerst aan een samenvoeging van een 323F met een Renault Megane Scenic RX4 maar die had een afdekking op het reservewiel.

Ook de Yue Loong Feeling station is goed gelukt. Hoekige voorkant met een station versie: Beter dan het origineel.

Bedankt voor jullie reacties, de inspiratie is nog lang niet op!:) Weer 2 nieuwe:

Lada 2105 hatchback:

origineel:

Fiat Punto mk2 sedan:

origineel:

Hm. Die Punto lijkt wel van lang geleden te komen: niet slecht geshopt, maar je kunt wel goed zien dát het geshopt is. En voor die achterlichten had ik een andere oplossing gekozen.

Die Lada vind ik dan een stuk beter gelukt.

De Punto is inderdaad niet helemaal zuiver maar ik wilde wel weer eens een shop vanuit een uitdagende hoek... (en vooral een sedan vanuit deze hoek is lastig)

Weer een paar oostblokhokken:

Skoda S100 station:

origineel:

Skoda 105 station:

origineel:

Zastava Yugo 5 deurs:

origineel:

Het complete overzicht van alle shops van oudjes en klassiekers vind je hier.

Aha, dus toch!:p Ik twijfelde of een dergelijke variant heeft bestaan en heb gezocht op 100S / S100 (c)kombi / station / wagon / variant etc maar kon geen plaatjes vinden. Dit blijkt dus een 1000MB kombi te zijn...

Ik kwam tijdens mijn zoektocht trouwens ook nog deze Lada 1101 Lagonda hatchback tegen:

f507ea353e15db636bef9361c8ab793f.jpg

Op deze site nog meer leuke oude oostblok-prototypes!

Ziet er best leuk uit, zo'n "Lagonda".;)

Ik zie op die site nu trouwens dat het "Ladoga" is.;)

Voor dat ik met een shop begin kijk ik meestal eerst of mijn idee niet al bestaat (en of er kwalitatief goede plaatjes van zijn) Zo kwam ik van de Opel Corsa A Caravan o.a. deze vage afbeelding tegen, zo op het oog een echt prototype. Van de 3 deurs break een aantal zelfbouw projecten waarbij de achterkant van een hatchback op een sedan is gelast.

Mijn shop van een 5 deurs Opel Corsa A Caravan:

origineel:

Van een 5 deurs C Kadett Caravan heb ik hier op het forum al eens een plaatje gezien die ik zo gauw even niet kan vinden, maar het zag er nogal geknutseld uit en leek een 4 deurs sedan (met dito raamlijn) waar een station-achterkant is opgelast. Edit: plaatje gevonden!

Mijn shop zoals een 5 deurs C-Kadett Caravan er officieel zou hebben kunnen uit gezien:

origineel:

Leuk gedaan weer en ik vind beide modellen geslaagd, vooral de Kadett! Bij de Corsa lijkt de tankklep wat verdiept te zitten maar je kunt hem gerust helemaal weglaten, het originele plaatje is immers gespiegeld.;)

Het wordt misschien een beetje eentonig met al die stationwagen shops maar ik heb er nog eentje. Een kruisbestuiving van 2 plaatjes: een Renault 5 sedan (R7 / Siete) en een 3 deurs hatchback leverde de volgende 2 shops op:

R7 / Siete station:

origineel:

En een R5 2 deurs:

origineel:

Hai SVF,

Je bent een bijzondere handige 'shopper' en ik zoek iemand die kan wat jij kan en die dat zo leuk vindt om te doen als jij dat overduidelijk vindt. Ik zoek gewoon jou, eigenlijk. Voor één of misschien meer 'klusjes'. Het eerste klusje is een shop maken van een Skoda Octavia (bouwjaar ongeveer 2000), volgens de specificaties die ik je kan opgeven: een aankondiging van een echt uit te voeren auto. Hiervoor betaal ik uiteraard. Daarna volgen er misschien meer. Bijvoorbeeld om dit werk een keer met mijn studenten op de hogeschool te doen. Enfin, ik ben benieuwd of we zo met elkaar in contact kunnen komen.

Die Renault 7 station ziet er geslaagd uit, de 2 deurs met schildbumpertjes is ook leuk.
Een 7 station met schildbumpertjes oogt wellicht ook leuk?

Een tijdje geleden alweer dat ik hier wat heb gepost. 2 nieuwe shops van 2 Amerikanen:

Ik heb iets speciaals met de Chrysler PT-Cruiser en dat komt natuurlijk omdat het in 2007 mijn trouwauto was:) Een fraaie combi van modern en klassiek, niet te opvallend en patserig maar toch onderscheidend en beschaafd, zoals het ons past!

Een échte Amerikaan heeft natuurlijk 4 deuren en een kofferbak:

origineel:

En dan de Chrysler Neon waarvan ik van de eerste generatie al eens een hatchback en station heb geshopt. Ik vind het een van de fraaiste Amerikanen uit de jaren 90.

Een hatchback op basis van de Neon II:

Een beetje Seat Leon...

origineel:

Die PT Cruiser vind ik het meest geslaagd verrassenderwijs, want de hoge auto leek zich niet echt te lenen voor een sedan-uitvoering. Ik vind de Neons ook wel iets Mazda 323-achtigs hebben, de eerste drie uitvoeringen mogen er zeker zijn. De 'Touring' vind ik minder geslaagd, het oogt nog gekunstelder dan bij de Accord Aerodeck, 306 Break of Taurus/Sable Wagon die ook duidelijk oorspronkelijk als sedan of hatchback zijn getekend.

De R5 en R7 zijn ook geinig! De Kadett C 5-deurs Caravan oogt heel realistisch, bij de Corsa A lijkt de daklijn gevoelsmatig iets te ver af te lopen voor die tijd. Ik zal dat plaatje van de Yue Loong Feeling station eens naar Taiwan sturen, ik ben benieuwd hoe er op wordt gereageerd :) Het ontwerp leent zich zo te zien uitstekend voor een elegante stationwagon.

Leuk topic (y). Kende het niet, met plezier doorheen gebladerd. De R5 2 deurs is echt mooi, ken de R5 wel als 4 drs, deze 2 deurs is fraaier.

Kwalitatief fantastische shops hier. Ik heb er erg van genoten. Wel heel veel Japanners... Daar kun je ook nauwelijks wat aan vergriepen per slot. De Datsun Z Sportsedan vind ik dan weer erg fraai.

Zelf heb ik ooit eens zitten shoppen aan een Lancia Flavia Quattroporte als alternatief voor de ietwat matig gestylde Flavia Berlina van de eerste serie. De basis is mijn Pininfarina Coupé. Hij is verlengd tot hij de wielbasis van de Berlina had, de carrosserie is ietsje verhoogd en de achteroverhang iets verlengd om het geheel voldoende ruimte te geven en de verhoudingen goed te krijgen. Met het resultaat had Italië zijn eigen soort van Jaguar kunnen hebben, dunkt me. (Overigens is de vormgeving van de eerste Jaguar XJ weer opmerkelijk verwant aan die van de Alfa Giulia Sprint GT...)

(origineel)
oj0703_f01.jpg

(het resultaat)
flaviaberlinapininfarina.jpg

Ik hoop dat jullie dat een beetje met me eens zijn.

Tijd niet meer gepost in dit topic. Een groot deel van de plaatjes is helaas niet meer zichtbaar vanwege gewijzigde voorwaarden van Photobucket. Ik heb geen tijd en zin om alles opnieuw te uploaden en posts te wijzigen. Het complete overzicht van alle shops vind je hier (klikken)

Een paar nieuwe shops. Allereerst een PSA kruisbestuiving tussen de Citroen CX en Peugeot 505

De CX Lorraine:
5ab132f80abb3-citr_cx_shop_2.jpg

(van voorganger DS was er ook een dergelijke variant en van de XM was er een prototype)

En dan de Peugeot 505 fastback (bestond die term toen al?)
5ab1330dce7e4-PEUGEOT-505-1_shop.jpg

Een Honda Civic mk II coupé:
5ab13325e72a6-HONDA_CIVIC_3_DRS_1979_cpe.jpg

Civic mk IV 5 deurs:
5ab132ce9fb89-honda_civic_1987_zk_5_d.jpg

(met verlengde wielbasis)

En tot slot een Civic VI hatchback zoals ik hem het liefst had gezien:
5ab17a0c0477b-honda_civic_1996_shop.jpg

Leuk, vooral die CX. De term fastback bestaat overigens al langer dan hatchback. Denk maar eens aan de eerste Ford Mustang.

Veel nieuwe shop weer.

Nog een 5 deurs Civic maar dan anders:
5abea7e9d21d4-honda_civic_87_shop.jpg

Honda Prelude 1992 shooting brake:
5abd52db670bd-honda_prelude_8_shop.jpg

Mazda MX3 5 deurs:
5abfe515e0a6d-mazda_mx3_shop.jpg

Mazda RX7 1991 5 deurs;
5abfe504e8fc6-mazda_rx7_1991_shop.jpg

VW Scirocco mk1 2 deurs:
5ac1453e96c9a-VW-Scirocco-GTI-lg_shop.jpg

VW Scirocco mk 1 steil-eck:
5ac1452c19143-vw_scirocco_75_vk_shop.jpg

VW Scirocco mk 2 steil-eck:
5ac145526244a-vwScirocco1_shop.jpg

VW Scirocco 2011 coupé / hatch (te jong voor dit topic maar voeg hem er toch maar bij):
5ac1456a67c65-vw_scirocco_shop.jpg

Toyota Starlet mk 1 sedan:
5ac359b545ab7-toyota_starlet_78_shop.jpg

Toyota Starlet mk 2 sedan:
5ac3d18e262e1-toyota_starlet_84_shop.jpg

Toyota Starlet mk 2 station:
5ac3e5c0374e9-toyota_starlet_84_shop_2.jpg

Echt goed gedaan weer! De Civic Mk4 5-deurs had best een goede zet van het merk kunnen zijn, de Mazda MX-3 en RX-7 vind ik ook erg geslaagd evenals de Scirocco mk1 steilheck (y)

Twee spraakmakende modellen uit de jaren 90: de Peugeot 406 coupé en Fiat Multiphla. Waarom ze zo spraakmakend zijn hoef ik vast niet uit te leggen, maar je zou kunnen zeggen dat het elkaars tegenpolen zijn...

Zou de veel geprezen 406 coupé een goede basis kunnen zijn voor een even zo fraaie hatchback?

het origineel:
5ac7cb6c5100f-peugeot_406_coupe.jpg

3 deurs:
5ac7cb768b787-peugeot_406_coupe_shop1.jpg

Met ingekorte neus (wielbasis en overhang) Er hoeft immers niet persé een 5 liter 12 cilinder onder de kap. Ook wat grotere koplampen.

de 5 deurs:
5ac7cb8198d82-peugeot_406_coupe_shop2.jpg

Peugeot 306½ of 306+ ? Of een mooie aanleiding om het merk Simca of Talbot weer nieuw leven in te blazen?

sedan:
5ac7cb8b0a4b4-peugeot_406_coupe_shop3.jpg

station:
5ac874a787c39-peugeot_406_coupe_shop4.jpg

shooting brake:
5ac7dad02e55f-peugeot_406_coupe_shop5.jpg

(weer met de originele lange neus en koplampen)

En dan de volgende schooheid, de Fiat Multivlaai. Om hier iets fatsoenlijks van te maken was een ingrijpende verbouwing nodig.

het origineel:
59b39c12dcfa0-fiat_multipla_21.jpg

hatchback:
59b39c1b45a76-fiat_multipla_21_shop1.jpg

Fiat Braphla?

sedan:
59b39c2403fed-fiat_multipla_21_shop2.jpg

3 deurs:
59b39c2d9eac5-fiat_multipla_21_shop3.jpg

coupé:
59b39c35cc4e6-fiat_multipla_21_shop4.jpg

En tot slot deze:
5ac7cc2163e6b-fiat_multiphla_sdn.jpg

Van al deze shops misschien wel de meest realistische, zie bijv. de Seat Altea / Toledo..

Ben wel heel enthousiast over de 406-en. Alleen de 5-deurs hatch vind ik iets minder. Had een achterportier als bij de 206/307/308 I denk ik mooier gevonden. Past meer bij Peugeot vind ik.

De 206 vind ik best fraai als 5 deurs maar de 307 en 308 vind ik maar niets (ook niet als 3 deurs trouwens) De 306 vind ik nog steeds de fraaiste C-segmenter van Peugeot met net als bij mijn geshopte 406 wat meer onderscheid tussen de 3 en 5 deurs versies.

Weer wat nieuwe shops.

Al heel lang in mijn mapje met half afgemaakte shops, een Mitsubishi Colt uit pakweg 1976:
5ad2f460cf285-mitsubishi_galant_sigma_wagon_1977-1978_shop_1.jpg

en de 3 deurs:
5ad2f46a428e4-mitsubishi_galant_sigma_wagon_1977-1978_shop_2.jpg

origineel:
5ad2f45710d8d-mitsubishi_galant_sigma_wagon_1977-1978.thumb.jpg

Een Lancer II hatchback:
5ad2f47b1d350-mitsubishi_lancer_1982_shop.jpg

origineel:
5ad2f471b34e7-mitsubishi_lancer_1982.thumb.jpg

Citroen Xantia sedan:
5ad2f43525832-citroen_xantia_ak_sdn.jpg

origineel:
5ad2f42cc13d8-citroen_xantia_ak.thumb.jpg

Xantia coupé:
5ad2f44ca2ba4-citroen_xantia_zk_cpe.jpg

origineel:
5ad2f441292b5-citroen_xantia_zk.thumb.jpg

En dan ook maar de Xsara sedan:
5ad2f42401d98-CITROEN_Xsara_sdn.jpg

origineel:
5ad2f41a146b1-CITROEN_Xsara.thumb.jpg

Dat zijn weer leuke! Die "Colt" heeft vooral als vijfdeurs wel wat weg van de eerste Mazda 323. Het zal shoptechnisch wel lastig uitvoerbaar zijn, maar bij zo'n compacte Japanner zou ik wel eerder enkelvoudige ronde koplampen verwachten die dan wat groter zijn. Of eventueel rechthoekige zoals deze.

Terug
Bovenaan