Oude meuk: veel nieuwe shops op pagina 19: Datsun 100A hatchback en 5 deurs sw, Nissan Micra mk1 2 drs sedan en 3 drs wagon

Een prehistorische Signum op basis van de Senator:

De wielbasis en dus het achterportier is t.o.v de Senator een stuk langer. Ongeveer de lengte van de deurgreep, dus een cm of 10 a 15.

De echte Signum die wij kennen is op basis van de Vectra, maar dat was op dat moment het topmodel omdat de Omega toen al was geschrapt.

Ik ben nog niet uitgeOpeld. Ik heb ook nog een Corsa A overgoten met een Chevrolet Monza saus:

En een Corsa B liftback op basis van de sedan:

Die Corsa was er in verschillende gedaantes maar bij ons week de 5 deurs nogal af van de 3 deurs met z'n stationachtige achterkant. Bij de Corsa C was er geen verschil tussen de 3 en 5 deurs.. Vandaar een Corsa B 5 deurs op basis van de 3 deurs:

En zonder 3e zijruit:

Dan nog de Vectra A. Dat vond en vind ik nog steeds een fraai en vloeiend vormgegeven model. De Astra F die 3 jaar later kwam vond ik daarbij vergeleken zeker niet moderner ogen. Ik vond de sedan kwa silhouette altijd wat lijken op een Nissan Primera en heb de raamlijn aangepast om dit te illustreren:

Ik vind het origineel mooier, maar deze is wel wat meer in lijn met zijn voorganger en heeft ook wel wat van een Peugeot 405 / 406 en een BMW 3 serie.

Dan nog de Simca Chrysler 2.0. Mijn ouders hebben er ooit een gehad, een brons kleurige met een beige vinyl dak. Ik vind het nog steeds een prachtige wagen! Ik heb er ooit al eens een coupé van geshopt. Nu ook nog een station:

Een Jaguar S-type station:

En tot slot nog een Toyota Yaris station op basis van de sedan: (Echo)

Pas nu je de Corsa B vijfdeurs zo hebt geshopt, en met die uitleg, besef ik me dat de achterkant van de 5-deurs inderdaad vrij verticaal is en sterk verschilt van de 3-deurs. Heb me dat nooit zo beseft.

Ik had de S-Type van achter wat ronder verwacht, maar blijft verder ook in deze gedaante een fraaie auto. De Toyota Echo/Yaris is ook wel leuk in deze variant.

Een geupdate versie met gewijzigde raamlijn van de Chrysler Simca coupé uit de link hier boven:

Van de Mazda Xedos 6 en 9 heb ik al eens coupé versies geshopt op basis van de achterkant:

Xedos 6:

Xedos 9:

Met name de Xedos 9 vind ik voor verbetering vatbaar dus een nieuwe versie vanuit een andere hoek:

En hetzelfde bij de Xedos 6:

Een beetje overbodig wellicht want In feite is de MX-6 de coupé versie van de 626 en de Xedos 6

Op basis van de Lantis heb ik ook al eens een coupé geshopt die prima als Xedos 3 door het leven had gekund:

Tot slot nog dit hoogstaand stukje Italiaans design:

Nog meer Mazda's.

Een 5 deurs hatchback BG (model 1989 - 1994)

Een oude shop uit 2014:

En diens opvolger op basis van de 323P

En dat is dan weer een mooie basis voor een station:

In Amerika en Australie hadden ze de Ford Laser een hatchback op basis van de 323 sedan. Dit model leent zich mijn inziens veel meer voor een 3 deurs:

Nog een Datsun 100A sw maar dan anders:

Van de eerste generatie Micra heb ik al eens een 4 deurs sedan en een 5 deurs station geshopt. Nu de versies met 2 en 3 deuren;

Micra 3 deurs station:

De grijs kenteken versie (Van)

En de 2 deurs sedan:

Van de 1e en 2e generatie Polo heb ik al eens een 5 deurs geshopt. Van de sedanversie (Derby) nog niet. Tevens de 5 deurs verbeterd:

VW Polo I:

Derby:

VW Polo II:

Derby:

SVF zei:
Ik heb van de FSO Polonez wel eens een Phase I sedan geshopt en heb wat op de plank liggen op basis van de 125p, maar dan anders. Wordt dus vervolgd!

Deze had ik al een tijdje klaar maar nog niet gepost. Ik heb het 125p coupé prototype uit 1971 als basis genomen voor een aantal nieuwe varianten.

5 deurs hatchback:

4 deurs sedan:

station:

2 deurs sedan / coupé:

3 deurs shooting brake:

Een beetje Lancia / Citroen / Volvo / R12.

Die vijfdeurs B-segmenters zien er echt uit alsof ze er zo geweest zijn. Heel goed gedaan!

Terug
Bovenaan