Oude meuk: veel nieuwe shops op pagina 19: Datsun 100A hatchback en 5 deurs sw, Nissan Micra mk1 2 drs sedan en 3 drs wagon

Grote klasse, zeer mooi gedaan. Bij vrijwel alle door jou gemaakte modellen kan ik een glimlach niet onderdrukken, echt humor. Waarom zijn de fabrikanten zelf niet op dit soort ideeën gekomen? Bai ze wee: hoe lang doe je eigenlijk over één model om aan te passen?

Natuurlijk heb ik ook nog 'n verzoeknummer: een Volvo Amazon Coupé? Leef je uit.

(y)

Leuk! De kwaliteit wisselt, maar er zitten een paar verrassend leuke modellen tussen. Vooral de 480 Coupé, de R18 hatchback (die zou zeker succes gehad kunnen hebben) en de Polo Steilheck vind ik erg geslaagd.(y) De Visa Break verdient eigenlijk een wat hoger dak (of getrapt zoals bij de CX) en misschien kun je voor de achterlichten die van de C15 gebruiken. Keep it up! :D

Heel erg leuk en goed gedaan!
Favorieten zijn de R18 Hatch, Alfa MPV, en de Horizon 3 deurs. Edit: en de R9/11 break. :cool:

Gaaf!! Kunnen we geen verzoekjes indienen :)

Zou deze wel willen zien:D
Renault 25 - 3 deurs coupe
Lada 2105 - break
Peugeot 405 - 3 deurs coupe

Mijn fav: Renault 19 break en mazda mk1 coupe

die peugeot 405 coupe is er in feite al, zoek maar eens naar de rally uitvoering van de 405. Werkelijk een prachtige auto, erg jammer dat die niet is gemaakt...

Over de shops: de kwaliteit verschilt idd maar ik vind de ideeën bijzonder leuk ;)

mslisser zei:
Gaaf!! Kunnen we geen verzoekjes indienen :)

Lada 2105 - break

2104-1b.jpg

Heb ik gemaakt. Knap he? :)

origineel: ;)

@SVF: complimenten voor het starten van zo'n topic, zat toch wel wat werk in, thumbnails maken, alles opzoeken etch.
Er zitten veel mooie shops tussen, je nieuwste, de BMW vind ik heel keurig!
De opel corsa a coupe heeft een raamlijn die iets te rood is tov de rest.

Wat een mooie shops, SVF. Het is dat je erbij vermeld hebt dat het shops zijn, anders zou je serieus denken dat het echte prototypes van de fabrikanten zijn. Vooral die 480 Coupé voor de USA-markt vind ik erg geslaagd. (y)

Erg leuk spul! Daar mag je meer van maken. Een GSA 3-deurs, CX coupe, een 5 serie break, een 635 Shooting Break, een 604 Break, een R20 sedan-Break-Coupe. Of een Saab 99 Estate.

Ik tekende vroeger alle Autotest jaarboeken vol met stations en hatchbackvarianten.

Die 323 Coupe, de Corsa Coupe en de 440 Coupe zijn top. En ook de Golf 1 Variant en de R14 sedan.

Die Alfa 164 moet terug naar de takentafel, daar heeft Alfa zich te makkelijk vanaf gemaakt. Zelf een BX Break ziet er beter uit ;)

@ Jeroen W: je hebt een PB.

BMdoubleyou zei:
Ik tekende vroeger alle Autotest jaarboeken vol met stations en hatchbackvarianten.

Ik tekende vroeger in het computerloze tijdperk op doorzichtig papier auto's over uit tijdschriften, en maakte daar dan allerlei niet bestaande varianten van.

Die Alfa 164 moet terug naar de takentafel, daar heeft Alfa zich te makkelijk vanaf gemaakt. Zelf een BX Break ziet er beter uit

Het is idd een erg simpele en snelle maar toch doeltreffende shop (vind ik zelf:p ) Precies in de stijl van bv de Alfa 33 break.:)

Verder iedereen weer bedankt voor de leuke reacties!:D

Ik zal de verzoekjes in overweging nemen voor mijn volgende shops. Er zitten leuke suggesties tussen!(y)

Je hebt gelijk qua B-stijl. Ik denk dat de 3e zijruit te groot is. Bij de 33 loopt dat raam toch een stukje af. Nu lijkt het dak van de 164 erg "dun" en daardoor misschien niet helemaal realistisch. Als je de daklijn ook een beetje laat aflopen, en eventueel de dakrail van de 33 erop sjopt, dan is ie af :).

81708a09e426517c1a8140cbce28897e.jpg

@BMetc

Je bedoelt Audi 200 koplampen op een standaard Audi 100 Avant?

10646-audi100_avantGLS_1978.jpg

Niet echt een uitdaging, soms bestaan dingen al, ik kan alleen geen foto van een eerste serie 200 avant vinden, volgens mij zijn ze wel ooit gemaakt namelijk ;-)

Weer 2 nieuwe shops die ik al een tijdje in de pijpleiding had zitten maar door BMdoubleyou heb ik er dan eindelijk eens werk van gemaakt, de sedan en stationversies van de Renault 20:

orgineel:
Renault20TL1975.jpg

sedan:
Renault20TL1975sdn.jpg

station:
Renault20TL1975wgn.jpg

Een coupéversie had ik geen zin meer in, en bovendien vind ik dit ook niet een ideaal model voor een coupé.

Ook toegevoegd aan het overzicht, waarin nu al opvallend veel Renaults en weinig Japanners...

Wel leuk trouwens dat dit topic veel mensen aantrekt die normaal nooit in de knutselhoek komen.:)

Geinig, vooral die sedan. Misschien nog een driedeurs hatchback erbij dan?

@Antigoon, een Audi 200 Avant is er van die generatie nooit geweest.

Een echte sedan op basis van de D-Kadett lijkt me ook wel leuk om te zien. Of bijvoorbeeld een Vauxhall Chevette Coupé...

Wat betreft de Japanners: misschien deze als stationwagon? Bij deze generatie werd die namelijk overgeslagen.

@Antigoon, een Audi 200 Avant is er van die generatie nooit geweest.

Zou best kunnen, maar ik vrees dat de aanvrager deze niet eens kende en graag een station zou zien ;-)

Die renault 20 is trouwens "keigaaf" SVF, en ach... of er nu wel of niet veel japanners tussen zitten maakt toch niet echt uit?

Geweldig! Je hebt ook de ergste crisisuitvoering genomen: de 20 TL. Standaard zonder verstelbare rugleuningen. Dat waren nog eens tijden!

De sedan doet me aan een R12 denken. Tip: maak de overhang van de sedan iets langer, dan is ie beter in proportie. Ook de break kan iets meer overhang gebruiken want die was er natuurlijk ook als Famililiale geweest en nu past er geen 3e bank in :).

Misschien ook leuk: een luxe 20TX of 30TX versie :).

Leuke Japanse meuk: de laatste Mazda 929, en het model daarvoor, waren er niet als station. De eerste Mazda 626 ook niet. En de wat dacht je van een Mitsubishi Starion, 3000GT, Maxda RX7 of Toyota Supra Shooting Break? En de laaste Mitsubishi Sapporo als Coupe of Station.

Het is allemaal leuk bedacht en vaak knap geshopt. Maar veel modellen zijn van de categorie: 'net niet'.
Dan doel ik op het ontwerp of de afwerking van de shop. Het moet wel lijken op iets dat de fabrikant zelf had kunnen maken.
Voorbeeld: de Renault 20 was zo ruim ontworpen dat er geen spijltje en zelfs geen zwart driehoekje in de achterste portierruiten nodig was.
Dan zou ik een eventuele sedan ook niet van een onnodige raamspijl voorzien. Het hoort misschien wel bij een andere sedan, maar niet bij de R20.
Ik weet veel van auto-ontwerpen en jij weet veel van shoppen. Misschien kunnen 4 ogen meer bereiken dan 2 ogen.

ps. De Mazda 323 I sedan bestaat volgens mij al.

@GT. De ruit van de R20 kon niet helemaal naar beneden, uit ervaring want wij hadden vroeger een "30"... Er is wel een sedan geweest van de 2e generatie 323, van de eerste alleen niet zo ver ik weet, ook niet in Nippon

---GT--- zei:
Voorbeeld: de Renault 20 was zo ruim ontworpen dat er geen spijltje en zelfs geen zwart driehoekje in de achterste portierruiten nodig was.
Dan zou ik een eventuele sedan ook niet van een onnodige raamspijl voorzien. Het hoort misschien wel bij een andere sedan, maar niet bij de R20.

Een andere optie was de orginele raamlijn behouden eventueel icm een derde zijruit, maar dan wordt het een erg belegen model of in elk geval niet des Renaults. Ik vind deze versie het beste passen in de 'tijdgeest' en het sluit kwa stijl ook goed aan bij de dan nog toekomstige R18.:) het spijltje is nodig omdat anders de ruit helemaal niet open kan. Ik had natuurlijk de deurnaad kunnen wijzigen maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat men speciaal voor de sedan de vorm van de deur gaat wijzigen (de raamframes zijn er op gelast vandaar dat ze daar ook zo lekker konder roesten.:p)

929V6 zei:
Misschien nog een driedeurs hatchback erbij dan?

Nou nee, zo'n variant lijkt me bij een dergelijk (top)model niet echt voor de hand liggend. Ik ben gewoon klaar met die R20.

Die Carina is een goede tip.(y) Overigens was er van het hoekige Corolla model (1983-1987) als enige Corolla ook geen station versie omdat er toen al een Tercel station was en de oude corolla station nog een paar jaar werd geleverd, dus misschien ga ik me daar ook nog aan vergrijpen.

D Kadett sedan zat ik ook al aan te denken, alleen ben ik er niet over uit hoe: gewoon simpelweg een kont en klaar, of net als bij de E Kadett een derde zijruit ipv een driehoekig rooster...

SVF zei:
D Kadett sedan zat ik ook al aan te denken, alleen ben ik er niet over uit hoe: gewoon simpelweg een kont en klaar, of net als bij de E Kadett een derde zijruit ipv een driehoekig rooster...

Ik zou het zo doen als bij de Rekord, aangezien die ook een Kadett-driehoekje heeft.
Maw. een 5-deurs Kadett simpelweg van een kont voorzien. Dat past het beste bij een Opel uit die tijd.

Zie de Daihatsu Applause station in je shops staan, maar in België is die gewoon origineel geleverd.....

DDCNL_Pascal zei:
Zie de Daihatsu Applause station in je shops staan, maar in België is die gewoon origineel geleverd.....

Dat is ook geen shop joh, maar een test om te kijken of iedereen wel oplet...

[size=x-small](niet te geloven toch? Heeft iemand een foto toevallig? nee? dacht ik al...)[/size]

Ik heb weer 2 oudjes voorzien van wat extra laadruimte. Allereerst 2 versies van de Opel D Kadett met ingebouwde aanhanger:

orgineel:
opelkadettd5d.jpg

sedan versie 1:
opelkadettdsdn.jpg

sedan versie 2:
opelkadettdsdn2.jpg

Erg consequent is Opel trouwens niet met hun sedans, maar versie 1 lijkt mij het meest waarschijnlijk, omdat een derde zijruit was voorbehouden aan het luxe topmodel, de Senator. Echter de Ascona uit 1981 had een 'hofmeester knik' en de kleine Corsa uit 1985 weer een derde zijruit net als de E Kadett uit dat jaar. De Omega uit 1986 had echter weer een driehoekig rooster ruitje. (om zich te onderscheiden van de Senator?)

Maak van versie 2 weer een hatchback...

opelkadettdsdn3.jpg

...en je hebt een Daewoo Nexia voorganger!;)

Dan heb ik nog een oude Mazda 626 onder handen genomen:

orgineel:
mazda6261979.jpg

liftback:
mazda6261979lb.jpg

station:
mazda6261979wgn.jpg

Dat was het voorlopig weer.

Nog eentje dan voor het slapen gaan.:p

Toyota Corolla mk IV hatchback:

orgineel:
toycorolla79.jpg

shop:
toycorolla79hb.jpg

WOW, die zien er weer leuk uit... qua Kadett vind ik de bovenste (met rooster) het meest realistisch overkomen. De Rekord had het ook en de Corsa had al niet zo'n rooster in de 3 deurs variant dus dat is ook te verklaren.

De groene kleur van de 626 vind ik weer wat minder, maar de rest mag er wezen, geldt ook voor de station.

Voor de yota hetzelfde eigenlijk, alleen was het in die tijd wat gebruikelijker om de achterkant wat schuiner te plaatsen dan nu (zelfde lengte maar een korter dak (lees, net zo lang als de sedan) Zie Niksan Datsun Cherry van rond die periode (N10), de belangrijkste concurent in het segment.

Maar, blijft leuk ;-)

Heerlijk topic,
pas nu gespot.

Heerlijk om bij je creaties de donorauto's trachten te herkennen ... (y)

Antigoon zei:
Voor de yota hetzelfde eigenlijk, alleen was het in die tijd wat gebruikelijker om de achterkant wat schuiner te plaatsen dan nu (zelfde lengte maar een korter dak (lees, net zo lang als de sedan) Zie Niksan Datsun Cherry van rond die periode (N10), de belangrijkste concurent in het segment.

Maar dan is het geen hatchback meer, maar een 'liftback' Een term die Toyota zelf ooit bedacht heeft voor de 3 deurs Celica. Van dit type Corolla zijn er enorm veel varianten, waaronder ook een (3 deurs) liftback en ook nog een 2 en 3 deurs coupé, en naast een 3 deurs station was er dus genoeg keuze aan 3 deurs varianten, en dus vond ik een 5 deurs hatchback nog wel een zinvolle toevoeging (er was immers ook nog de 3 deurs Tercel) Deze shop is een soort uitvergrootte 5 deurs Starlet :)

Denk je als fabrikant het volledige segment te bedekken met je modellengamma, SVF vindt altijd nog wel een variant die nog niet bestaat. :D

LOL @ YC

Liftback betekend volgens mij dat de auto even lang is als een sedan met een 5e deur... (zie 626) Hatchback is een soort ingekorte variant. Dus ik bedoelde eigenlijk een HB (want korter) maar met een iets schuiner lopende achterklep (dus zonder het dak te verlengen)... Ach, waar bemoei ik me ook mee, jouw feessie ;-)

Het verschil tussen de tercel en corolla was volgens mij ook dat de Tercel voor- en de corola achterwiel aandrijving had, qua formaat ontliepen ze elkaar niet veel (zeker niet qua binnenruimte) Toen de Corolla voorwielaandrijving kreeg, en na 2 jaar de (kortere) hatchback variant geïntroduceerd werd verdween de tercel stilletjes van het toneel. Van die tercel zijn ook sedan varianten geweest, ook de 2e generatie.

Japanse merken hadden veel overlappingen in hun gamma toen, denk aan de toyota tarcel/corolla maar ook de datsun sunny/cherry. Nu was die cherry ook een voorwielaandrijver, maar van orgine niet als datsun ontwikkeld. Dat model was ontwikkeld door het merk "prince" voor die door nissan (datsun's moedermaatschappij toen) overgenomen werden... ach ja, het was crisis in de jaren 70 zullen we maar zeggen.

Het zou me niet verbazen als de Tercel buiten Europa nog steeds leverbaar zou zijn.
De laatste Tercels leken erg op de Hyundai Excel (passagiersruimte van een B-segmenter en kofferruimte van een C-segmenter).
Maar misschien heeft de Yaris/Echo de Tercel weten te vervangen.

Toyota's waren niet vaak mooi, behalve de liftback-varianten. Op één of andere manier stopte Toyota daar wél veel energie in wat de vormgeving betreft.
Dus ben ik wel benieuwd naar een Auris Liftback of een Liftback-versie van de laatste Corolla. Niet simpel verlengen en rechte lijntjes naar de kont trekken, maar echt een afwijkende Liftback met alle designopties uit de Toyota-magazijnen.

(y)@ vooral de bovenste Kadett Stufenheck en de 626 Estate! Die laatste ziet er zo realistisch uit dat ik bijna zou gaan twijfelen of die soms toch echt heeft bestaan. Hij had het prima kunnen opnemen tegen de Wagon-uitvoeringen van de Galant, Carina en Bluebird uit die tijd en het gat kunnen opvullen dat ontstond toen de oude 929 S Estate uit productie ging (de 929 Legato Estate was een flink stuk groter, ongeveer zoals een Granada). Dan zou een station op basis van deze ook wel passen in het rijtje.

De Honda Accord uit de post van 929V6 heeft mij weer geinspireerd tot een nieuwe shop, maar ik heb wel een ander orgineel genomen:

hondaaccord81.jpg

Kwaliteit is nogal slecht met heel veel ruis (maar daar zijn wel filtertjes voor) maar vond het een erg leuk plaatje om te shoppen.

shop:
hondaaccord81shop.jpg

uitsnede 5 deurs:
hondaaccord81shop1.jpg

uitsnede 3 deurs:
hondaaccord81shop2.jpg

Van de 3 deurs Aerodeck ben ik altijd nog van plan om ooit nog eens een moderne versie te shoppen...

Erg mooi weer. De coupés blijven favoriet van mij... CX coupé?

Terug
Bovenaan