Opel Insignia | Buick Regal facelift 2025

Zo'n GSI is echt precies goed! Lekker sportief aangekleed maar kan allemaal net om iets bescheiden voor te komen. Ben wel benieuwd hoe dit staat in een meer behouden kleur.

260PK, AWD, stoelen lijken echt top. Ben ook benieuwd naar de prijs, zoiets kan het alternatief zijn voor iemand die een kale A6 met quattro wel erg kaal vind en met opties giga duur word. Terwijl je voor het zelfde geld of minder een welliswaar iets minder fraai afgewerkte auto te rijden maar wel met meer vermogen en dik in de opties. (y)

Jammer dat Opel vooralsnog niet een Insignia V6 levert. Past mijns inziens uitstekend bij deze auto, maar deze GM-motor zal wel te oud/vervuilend, en dus oncompetitief zijn voor Europa. Eigenlijk is de 2.0T al te vervuilend. Een CO2-uitstoot van 197 gr/km is niet meer van deze tijd. Een 330xi A met 252 pk doet 138 gr/km...

Ja die V6 heeft de vorige insignia OPC de nek om gedraait in veel landen. Dus ik begrijp de keuze wel voor een 2.0T nu en het ontberen van een V6, zelfs een eventuele OPC gaat echt geen V6 meer krijgen.

Ik verbaas wel over het uitstoot van een 330xi dat die zoveel lager ligt. Al kun je een insignia qua formaat beter vergelijken met een 5 serie. Al stoot een 530xi ook slechts 149 gram uit. Dat is niet echt gunstig voor zn positie.

Want laten we eerlijk zijn, mensen die zeg 65.000 te besteden hebben gaat een gros toch voor andere merken. Zelfs een VW heeft al moeite met zulke topuitvoeringen te verkopen van de passat. Want hoevaak zie je nu een passat 2.0 TFSI 4-motion R-line, die 'maar' 55.000 kost.

Bird Nerd zei:
Waarom heb ik toch steeds het idee dat ik naar een 2017 versie van de 2008 Mazda 6 zit te kijken? Vind er weinig origineels aan en de station heeft dan weer met een schuin oog naar de Optima SW gekeken. Zal vast een uitstekende auto zijn maar denk dat we er snel op uitgekeken zijn. De vorige Insignia had voor mij juist een heel eigen ontwerp
Was ook mijn eerste gedachte toen ik de ST in het wild zag enkele weken terug. Verder een grote auto en gelukkig zijn auto's tegenwoordig weer ranker, slanker en rustiger dan de bullige ontwerpen van kort geleden.

Buick Regal GS

596ccf26ec05c4c72100000f.jpg

596ccf26ec05c4c72100001d.jpg

Bron: https://www.drive.ru/news/buick/596ccf26ec05c4c721000028.html

Ik kwam laatst een st tegen op de snelweg, mijn eerste spot irl. Schuin van achteren zag hij er raar uit vond ik, vreemde proporties. De kont ziet er niet breed uit, terwijl de auto ook niet heel laag oogt maar wel heel lang. Best lastig om het optische effect hier alsnog op te roepen, maar ik vind dat deze foto het wel een beetje laat zien:

24956.jpg

Deed mij vooral hieraan denken, en dat is geen compliment.

mitsubishi-lancer-sportback-5.jpg

Vind de Insignia sowieso steeds meer tegenvallen. In front vind ik best mooi, maar de rest komt heel geforceerd en nep over. Nutteloze lijnen en visuele trucjes om die te benadrukken. Erg zwak. En spijtig gezien ik de vorige wel heel mooi vind.

Ik vraag me überhaupt af voor wie de Insignia bedoeld is. Zo'n auto is duur, en als je geld hebt koop / lease je geen Opel. Als je ruimte zoekt, zijn er voordeligere alternatieven. Ik denk dat dit model een zeldzaamheid zal blijven op de Nederlandse wegen.

Mechanix zei:
Ik vraag me überhaupt af voor wie de Insignia bedoeld is. Zo'n auto is duur, en als je geld hebt koop / lease je geen Opel. Als je ruimte zoekt, zijn er voordeligere alternatieven. Ik denk dat dit model een zeldzaamheid zal blijven op de Nederlandse wegen.

Voor wie is een Passat bedoeld dan vraag ik me af? Of een Mondeo, Superb, Talisman...

Mechanix zei:

Ik heb geld en ik lease een Opel. Onverklaarbaar...

LM. zei:
Mechanix zei:

Voor wie is een Passat bedoeld dan vraag ik me af? Of een Mondeo, Superb, Talisman...

De Passat is toch wel de benchmark in deze klasse, eigenlijk is VW dat altijd wel. Dus als je een D-segmenter zoekt, neem je eerder die. De andere genoemde modellen (zeker de Mondeo) zie je ook niet zo vaak.

@Mechanix: overall zal de Passat misschien wel de benchmark zijn in zijn klasse, echter zijn er nog genoeg redenen om te kiezen voor een ander merk. Niet iedereen heeft dezelfde voorkeur wat exterieur betreft, ook het interieur van een ander merk kan je soms meer aanspreken als dat van een Passat. En dan heb ik het nog niet over de onderstelafstemming, motorenaanbod, aandrijflijnen, optiemogelijkheden.....of de prijs.

En dan zijn er ook nog mensen die geen merk willen rijden wat alle consumenten beduveld heeft met sjoemelsoftware en wat nu ook nog eens onderdeel is van een groot onderzoekmin kartelvorming. Ieder zo zijn voorkeur.

Astra F zei:
echter zijn er nog genoeg redenen om te kiezen voor een ander merk

Maar noem dan eens redenen waarom men voor de Insignia zou kiezen. Om eerlijk te zijn zie ik die ook niet echt. In het C-segment maakt iedereen nagenoeg dezelfde auto, dus als er dan een Opel-boer bij je om de hoek zit, dan loop je daarheen. Dat snap ik nog wel.

Die laatste alinea is natuurlijk onzin. Ook Opel heeft geen schone handen hierin.

Mechanix zei:
LM. zei:
Mechanix zei:

De Passat is toch wel de benchmark in deze klasse, eigenlijk is VW dat altijd wel. Dus als je een D-segmenter zoekt, neem je eerder die. De andere genoemde modellen (zeker de Mondeo) zie je ook niet zo vaak.

Jij lijkt te denken dat mensen die een D-segmenter kunnen kopen of leasen niet op kosten letten. Dat is een verkeerde aanname. Ook consumenten in dat segment hebben geen onbegrensd budget en kijken mede daardoor ook gewoon naar value for money. Daar scoren andere merken (veel) beter op dan VW.

Maar pak de verkoopcijfers erbij zou ik zeggen.

Ik heb de laatste verkooplijsten niet bekeken, dus het zou kunnen dat ik mij vergis. Maar in het straatbeeld kom ik gewoon erg weinig grote nieuwe Opels, Fords e.d. tegen. Terwijl je over de BMW's en Audi's lijkt te struikelen. Dus mijn voorbarige conclusie is dat men toch liever wat extra betaalt voor 'premium'.

Neemt niet weg dat de Insignia vast een fijne auto is. Maar ja, ik zou er mijn goede euro's waarschijnlijk ook niet op stukslaan als ik überhaupt die mogelijkheid had...

Die laatste alinea is natuurlijk onzin. Ook Opel heeft geen schone handen hierin.
Je bent nog altijd onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is. Ze hebben de situatie bij Opel ook onderzocht, maar dit merk nog niet op onjuistheden kunnen betrappen. Dus wanneer jij geen bewijslast op tafel kunt leggen, kan ik aan jouw uitspraak geen waarde toekennen.

Redenen om voor de insignia te kiezen zijn er genoeg. Als het design je bevalt, wanneer de interieurruimte een belangrijk argument voor jenis, wanneer je goede ervaringen met het merk hebt. Ik zeg niet dat een Passat slecht is, maar er zijn best redenen te noemen om voor een andere auto als een Passat te kiezen. Gelukkig wel, anders zou het wel heel saai worden op ons weggennet.

Astra F zei:
Je bent nog altijd onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is. Ze hebben de situatie bij Opel ook onderzocht, maar dit merk nog niet op onjuistheden kunnen betrappen. Dus wanneer jij geen bewijslast op tafel kunt leggen, kan ik aan jouw uitspraak geen waarde toekennen.

Redenen om voor de insignia te kiezen zijn er genoeg. Als het design je bevalt, wanneer de interieurruimte een belangrijk argument voor jenis, wanneer je goede ervaringen met het merk hebt. Ik zeg niet dat een Passat slecht is, maar er zijn best redenen te noemen om voor een andere auto als een Passat te kiezen. Gelukkig wel, anders zou het wel heel saai worden op ons weggennet.

Volgens mij was jij zelf een van degenen die bovenop de toren stond om te roepen hoe fout VW wel niet was, terwijl er nog nauwelijks bekend was. Ik snap dat je een dergelijk incident als argument gebruikt, want verder kom je met niets. En begrijpelijk, want zo heel veel heeft deze auto ook niet te bieden. Iets waar Opel - wederom - niet uniek in is overigens. De verkoopcijfers laten dit ook duidelijk zien. Alleen de Talisman doet het wel aardig. De cijfers van de Insignia zijn ronduit gênant. In zijn beste jaar verkochten ze nog steeds minder dan de helft van het slechtste jaar van de eerste twee generaties Vectra.

@Ruud Laat je niet verleiden om met deze relnichten in discussie te gaan. Gewoon negeren zoals de rest van het forum ook al doet.

De werkelijkheid is ook gewoon heel eng, hoe løllig dit voor Opel en de fanboys ook is.

Hoeveel mensen kopen nou nog in het C- en D-segment? Misschien zijn de premiummerken wel relatief betaalbaar in de lease ivm normale merken zoals Opel en Ford. VW lijkt mij niet zo duur in de lease en is een allemansvriend. Perfect voor A naar B en hoop te kiezen in motoren en uitvoeringen. Dat gesjoemel houdt schijnbaar weinig mensen tegen om het te leasen. Behalve dan forummers waarvan groot deel in 3e handse auto's rijden

Total Loss, ga je mond spoelen met je "relnichten"

Mechanix zei:

Ik zie redenen te over om voor de Insignia te gaan.
In dit segment lijkt de sedan achteruit te boeren, volgens wat autobladen schrijven. Duitsers kiezen vooral voor stationwagons, Engelsen lijken een voorkeur te hebben voor hatchbacks. De 'benchmark' VW biedt zelfs geen hatchack aan.
Gelukkig wordt die 'fout' opgevangen door zustermerk Skoda. Maar dan blijkt de Superb in testverslagen onder te doen voor de Insignia. Op twee vlakken scoort deze wagen: een übergrote kofferruimte ( voor wié vraag ik me dan af, waarom het hele jaar met zo'n enorme kont rondsleuren) en ruimte op de achterbank vergelijkbaar met een S-klasse. Maar ook in de Insignia zit je op de achterbank vorstelijk en de afwerking is op alle fronten iets beter voor mekaar en moderner vormgegeven.

Ook de Mondeo wordt door de Insignia afgetroefd, diens vormgeving is op het front na ook blijven hangen in de tijd (en onder het stof komen liggen m.i.)
Andere hatchbacks zijn er niet in deze klasse.
Ook in vergelijking met de Passat als sedan, vind ik de Insignia troeven hebben: goedkoper, veel mooier front ( bij de Passat moet je nog eens een pak geld opleggen om mooie lampenclusters te krijgen), veel mooier dashboard ( dat van de Passat is toch wel erg afstandelijk en zakelijk). Ook op motorisch vlak en met zijn onderstellen lijkt Opel zijn zaakjes goed voor elkaar te hebben, dus waarom niet voor een Opel gaan en perse teveel betalen voor de VW?

Dat is een heel goede analyse!(y) In de testen komt de nieuwe Insignia inderdaad goed uit de bus: veel waar voor je geld. Maar ja, in deze klasse telt het imago van de auto even hard. En als je toch goed geld gaat besteden, waarom dan niet nog een beetje meer voor vier ringen of een propellor op de neus. Dat is een beetje mijn punt.

We zullen zien of de Insignia toch nog gaat aanslaan in Nederland.

Mechanix zei:
Dat is een heel goede analyse!(y) In de testen komt de nieuwe Insignia inderdaad goed uit de bus. Maar ja, in deze klasse telt het imago van de auto even hard. En als je toch goed geld gaat besteden, waarom dan niet nog een beetje meer voor vier ringen of een propellor op de neus. Dat is een beetje mijn punt.

We zullen zien of de Insignia toch nog gaat aanslaan in Nederland.

Dat vind ik wel meevallen eigenlijk. Voor wat betreft motoren en onderstel heeft iDS zeker gelijk, maar het zijn vooral heel veel persoonlijke troeven en vooroordelen. Als die liftback-vorm echt zo gewild was, dan hadden BMW en Audi een heel stuk meer 4-series en A5-verkocht. Bovendien moet je dan verplicht het hele jaar mer zo'n grote en zware achterklep rondsleuren. Dat een Insignia mooier zou zijn is sowieso te verwaarlozen als argument, maar dat spreekt voor zich. Ik vraag me ook ernstig af waarin dat 'moderne' zit. Bovendien, modern veroudert vele malen sneller.
Ook dat een Opel goedkoper zou zijn dan een VW is voor ruime interpretatie vatbaar. Niet alleen zie je dit weer terug in de restwaarde, maar door die restwaarde zie je dat verschil in de lease niet terug. Vaak integendeel zelfs. Idem voor de Duitse Drie. Door hun ijzersterke reputatie blijven die dingen lang veel waard. En dan kun je voor de prijs van een Opel ook een BMW rijden. Voor veel mensen (in de eerste helft van dit jaar ongeveer 4 keer zo veel) is die keuze duidelijk.

Mechanix zei:
Dat is een heel goede analyse!(y) In de testen komt de nieuwe Insignia inderdaad goed uit de bus: veel waar voor je geld. Maar ja, in deze klasse telt het imago van de auto even hard. En als je toch goed geld gaat besteden, waarom dan niet nog een beetje meer voor vier ringen of een propellor op de neus. Dat is een beetje mijn punt.

Als je het zo bekijkt is het een wonder dat 'benchmark' Passat dan nog wel goed verkocht wordt (al is het een schim vergeleken met vorig jaar, dankzij al die misselijke oplaadpassats). Immers, als je toch goed geld gaat besteden, waarom dan niet nog een heeeeel klein beetje meer voor vier ringen of een propeller op de neus? Maar goed, waarschijnlijk zegt dat meer over hoe onderscheidend -met name- Audi tegenwoordig nog is tov VW.

Restwaarde is overigens ook wel interessant. Ik heb het idee dat hierover veel mythes de ronde doen. Een zeer vluchtig onderzoekje leert dat Insignia's van 4 jaar oud met ca 100-120k op de teller 2x zo veel worden aangeboden en gemiddeld een paar duizendjes goedkoper zijn dan Passats met dezelfde kwalificaties. Volgens mij een verschil dat heel aardig in lijn is met het verschil in nieuwprijs.

Momenteel koop je een Passat comfortline business voor ook ca 1000 euro meer dan een nieuw model Insignia business executive. De VW met een 1.6 120pk250nm diesel, de Opel met 136pk/320nm. De Opel ietsje rijker uitgerust, maar het ontloopt elkaar niet veel.

Ergo, ik denk dat het financieel gezien nog niet zo klip en klaar is als sommigen beweren. Ik heb bijvoorbeeld ook niet de ervaring dat Volkswagens zoveel voordeliger zijn in de lease dan andere volumemerken.

Wat overblijft voor mij als eventueel prospect voor een van deze auto's is simpelweg persoonlijke voorkeur. Ik vind de Passat sedan een erg mooie auto, mooier dan de Insignia. Maar ik reed een tijdje terug een lang weekend in die andere VW 'benchmark', een zeer luxe Golf Variant. Rekening houdend met het feit dat de Passat op hetzelfde platform staat en grotendeels qua bediening e.d. hetzelfde is, word ik bepaald niet vrolijk van het vooruitzicht in een Passat te rijden. Ik had er misschien teveel van verwacht, maar ik vond het een erg doods aanvoelende auto qua rijgedrag, ik zat er niet lekker in het infotainment was ook echt niet dat ergonomische wonder wat ik verwachtte. Afgaand op mijn ervaringen met de Astra, en de wetenschap dat bijvoorbeeld Autovisie de Insignia fijner vindt sturen en rijden dan een Mondeo, staan de sterren voor de Opel zeer gunstig.

Maar de kans is groot dat ik ipv deze twee opties zou kiezen voor iets leuks ;)

De eerste generatie Opel Insignia was een succes, dat de auto niet de getallen van de Vectra weet te evenaren ligt vooral aan het feit dat het een krimpsegment betreft. Waar Ford met de Mondeo extreem veel marktaandeel verloren heeft, heeft Opel juist goede zaken gedaan met de Insignia. Het nieuwe model mag zich nog gaan bewijzen, maar ik zou niet weten waarom de auto zich niet weer in het rijtje Passat, Talisman en Superb zou kunnen gaan voegen. De Opel Insignia deed het ook in Nederland goed, in 2014 was het de bestverkochte middenklasser van een niet-premiummerk, terwijl het model toen toch al lang op de markt was.
Europese verkoopcijfers Insignia https://carsalesbase.com/european-car-sales-data/opel-vauxhall/opel-insignia/
Europese verkoopcijfers Vectra https://carsalesbase.com/european-car-sales-data/opel-vauxhall/opel-vectra/
Europese verkoopcijfers Mondeo https://carsalesbase.com/european-car-sales-data/ford/ford-mondeo/

Inderdaad. Een behoorlijk zinloze discussie. Europees gezien was de auto zelfs na acht jaar op de markt nog de nummer drie in z'n segment, met veel nieuwe concurrenten.

Dat je de auto niet mooi vindt of het merk Opel niet kunt waarderen is prima, maar dat je zegt dat er niets voor de Insignia valt te zeggen is pure onzin. Als je de autobladen leest weet je juist dat het een hele goede aanbieding is binnen dit segment.

LM. zei:
Dat je de auto niet mooi vindt of het merk Opel niet kunt waarderen is prima, maar dat je zegt dat er niets voor de Insignia valt te zeggen is pure onzin.

Daarom vroeg ik al eerder wat er dan vóór de Insignia spreekt. Reacties varieerden van 'mooi' tot 'omdat VW gemeen is'. Bij nagenoeg alle concurrenten kan ik zo, in tamelijk objectieve mate, de grote voors noemen. Mondeo rijdt bovengemiddeld goed, Superb is buitengewoon ruim, Passat biedt een alternatieve aandrijflijn en BMW heeft een sterk (al dan niet goed) imago.

LM. zei:
Inderdaad. Een behoorlijk zinloze discussie. Europees gezien was de auto zelfs na acht jaar op de markt nog de nummer drie in z'n segment, met veel nieuwe concurrenten.

Dat je de auto niet mooi vindt of het merk Opel niet kunt waarderen is prima, maar dat je zegt dat er niets voor de Insignia valt te zeggen is pure onzin. Als je de autobladen leest weet je juist dat het een hele goede aanbieding is binnen dit segment.

Precies, het is gewoon een goede auto die op veel vlakken goede cijfers scoort en die veel waar voor zijn geld biedt. Het totaalpakket is gewoon goed. Gewoon goed dus, precies wat een Opel moet zijn, het legt de Astra in ieder geval geen windeieren in Nederland.

RobEU zei:
Zijn Passat GTE's misselijker dan Ampera's?

Ongeveer even misselijk wat mij betreft. Alleen is de passat gte een in beginsel mooie auto die verpest werd door al die gte-tupperware, terwijl ik de ampera nooit mooi gevonden heb.

RobEU zei:
Daarom vroeg ik al eerder wat er dan vóór de Insignia spreekt. Reacties varieerden van 'mooi' tot 'omdat VW gemeen is'. Bij nagenoeg alle concurrenten kan ik zo, in tamelijk objectieve mate, de grote voors noemen. Mondeo rijdt bovengemiddeld goed, Superb is buitengewoon ruim, Passat biedt een alternatieve aandrijflijn en BMW heeft een sterk (al dan niet goed) imago.

De Insignia rijdt beter dan de Mondeo tegenwoordig (ik vond de vorige insignia ook al fijner rijden dan de vorige mondeo, die ik overgewaardeerd vind, maar dat terzijde), maar ik begrijp je punt. Opel heeft geen usp. Maar zal dat ervoor zorgen dat de klant de showroom niet weet te vinden, of is het vooral een gevalletje 'ik kan het de buurman niet uitleggen'? Mensen kijken ook altijd zuur als ik zeg dat ik een Astra rijd, maar het is simpelweg de beste auto die ik tot dusver heb gehad in de lease. Ik denk dat als het uiterlijk van de insignia de klant intrigeert, de auto hem vanzelf wel overtuigt in een proefrit. Maar we gaan het zien...

RobEU zei:
Het legt Kia anders behoorlijke windeieren hier. Ook zo'n gewoon goede auto...

Ik begrijp dat je kinderachtig doet omdat ik Opel gewoon goed noem, maar de conclusie dat het Kia windeieren legt zijn woorden die je niet uit de woorden die ik schreef kunt destilleren. Nu heeft geen enkele autofabrikant zo'n fabelachtige ontwikkeling doorgemaakt als Kia in de afgelopen twintig jaar, naast Dacia, dus inderdaad, Kia's focus op goede, op de Europese markt toegespitste modellen heeft de fabrikant inderdaad geen windeieren gelegd, daar zullen vele andere fabrikanten slechts met jaloezie naar kunnen kijken. De Astra is een erg goede auto, meervoudig winnaar van vergelijkingstests en Auto van het Jaar. Niet omdat de auto nu per se uitblinkt op één bepaald aspect, maar omdat de auto nergens punten laat liggen en over de gehele linie goed scoort. Gewoon goed dus en dat past mijns inziens ook bij Opel, net als bij Volkswagen overigens, de fabrikant die toch ook zo graag de gulden middenweg bewandelt. De Astra is de populairste compacte middenklasser van Nederland, dus het werkt wel voor Opel. Heeft Opel geen USP? Misschien niet. Maar het totaalpakket is bij de nieuwe modellen gewoon beter dan dat van veel concurrerende merken.

Verder vergeleek ik de Insignia met de meest populaire concurrenten en zijn voorganger.

Het is praten tegen een muur bij deze persoon, dat moeten we na al die zinloze discussies toch wel een keer weten.

D-C zei:
(...)Heeft Opel geen USP? Misschien niet. Maar het totaalpakket is bij de nieuwe modellen gewoon beter dan dat van veel concurrerende merken.(...)

Dat dus. Mensen die zich niet blindstaren op het gevoel wat een auto al dan niet oproept, maar die zich informeren tav wat er te koop is, en daarop hun oordeel baseren, die zouden voor een Opel kunnen kiezen. Een onderbouwde keuze dus, net zoals een Skoda, Ford, Peugeot, Renault, VW dat zouden kunnen zijn...Al die merken (en dan vergeet ik er een aantal) zou ik ook kunnen kiezen, mits ze een aanbod hebben dat het best aansluit bij mijn behoeften en budget. Allemaal volumemerken met verstandige producten. Ik zou niet weten waarom Opel met diezelfde formule niet succesvol zou kunnen worden, anders dan dat ze ineens geen goede auto's meer zouden maken. Maar juist dat laatste zijn ze juist weer wel gaan doen vanaf de Astra (nouja, die Crossdinges...en laat dan nou net een verbouwde peug zijn :( ). VW noem ik ook, omdat het bij mij ook geen specifieke emoties of imago oproept. Wel is mijn ervaring dat ze qua catalogusprijs vaak relatief duur uitpakken als ik ze samenstel, terwijl ik niet per se een rechtvaardiging voor die hogere prijs zie.

@RobEU: Valt jou zelf niet op dat je in dit topic menig forummer begint te irriteren? Los van het gegeven of je wel/geen punt hebt in jouw discussie is jouw manier van communiceren of het vasthouden aan je eigen beeld van dit merk/model zo sterk dat je schijnbaar niet open staat voor andere invalshoeken. Daar zal ik geen waardeoordeel aan hangen, maar wellicht is het beter je dan even wat terughoudender op te stellen zodat het in dit topic weer gewoon over nieuwtjes/weetjes/ervaringen van de Insignia kan gaan. Want feit is dat sinds jij jouw discussies hier bent gestart de sfeer in dit topic niet positief gewijzigd is.

RobEU zei:
LM. zei:
Dat je de auto niet mooi vindt of het merk Opel niet kunt waarderen is prima, maar dat je zegt dat er niets voor de Insignia valt te zeggen is pure onzin.

Mooi inhoudelijk betoog van [D2]
Nu als wagens maar om één goede eigenschap zouden gekocht worden, waarom dan al die Passats die geen GTE zijn? Je koopt geen benzineversie omdat er ook een hybrideversie bestaat.
Daarnaast blijkt de Insignia boven bovengemiddeld goed te rijden ( in Auto Zeitung alleszins beter dan de Mondeo). Samen met de andere argumenten die ik aanbreng heeft Opel gewoon een goed aanbod in het segment met een geheel aan goede eigenschappen.

Beetje duiding in de kantlijn:
- Waarom verkopen BMW en Audi meer 3-series en A4s dan hatchbacks ( terwijl ik lees dat sedans aan marktaandeel inboeten): gewoon omdat de hatchbackversies niet met de 'basismotoren' worden aangeboden en o.a. daardoor al een pak duurder zijn. Bij deze wagens is het goedkoper om de stationwagen te kopen als je extra flexibiliteit of een minder burgerlijk uiterlijk wilt. Bij de Mondeo,en Insignia zaten de sedan en hatchbackversies in dezelfde prijsvork en blijkbaar zou de consument in Europa dan eerder voor eerder hatchback kiezen.
- Veroudert het 'moderne' sneller ( dan het 'strakke, zakelijke'): zet even het interieur van een CX, Rekord en Audi 100 van 1975 naast elkaar en voor mij is de conclusie duidelijk.
- Een Passat is gemeen? Foutje bij het begrijpend lezen?

Mooi inhoudelijk betoog van D2 inderdaad.

Ik onderschrijf zijn betoog volledig ! En rij privé ( dus zelf betaald ) een Astra K 1.6 Turbo. Gewoon omdat het één van de betere zo niet de beste keuze is in zijn of haar klasse. Datzelfde idee heb ik ook bij de Insignia.

DJByci7UQAAPeFl.jpg

bij ons op het werk zijn er inmiddels al 2 besteld (y) en af en toe zie je ze wel in het wild. Ik denk dat opel zich echt geen zorgen hoeft te maken om de verkopen. Ze hebben vanuit de pers vrijwel alleen maar zeer lovende kritieken gekregen en het design zijn er ook veel over te spreken

[size=medium]Opel Insignia Sports Tourer krijgt ook GSi-badge[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 7 september 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Het vernieuwde GSi-label van Opel blijft niet voorbehouden aan de Insignia Grand Sport, ook de ruime Sports Tourer wordt verkrijgbaar met sportieve aankleding en krachtige motoren.

Opel presenteert de Insignia Sports Tourer GSi. Na de Insignia Grand Sport plakt Opel het vernieuwde GSi-label ook op de Sports Tourer. Dat is nog niet alles, want naast de eerder aangekondigde 2.0 turbo benzinemotor met 260 pk maakt Opel nu ook melding van een krachtige dieselvariant.

De 2.0 BiTurbo dieselmotor met 210 pk en maar liefst 480 Nm koppel is goed voor een 0-100 km/u sprint in slechts 7,9 seconden. De topsnelheid 231 km/u. De benzine-uitvoering is nog iets sneller, daarmee leg je de standaardsprint in 7,5 seconden af en bereik je een topsnelheid van 245 km/u.

In beide gevallen wordt het schakelwerk verzorgd door een achttraps automaat en is er aandrijving op vier wielen. Bovendien levert Opel de GSi-modellen standaard af met een verlaagd FlexRide-onderstel, dat in verschillende standen ingesteld kan worden.

De Opel Insignia Sports Tourer GSi is volgende week op de IAA in Frankfurt voor het eerst te bewonderen. De GSi-uitvoering van zowel de Sports Tourer als de Grand Sport komt later dit jaar naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.

opel-insignia-sports-tourer-gsi-290635-800.jpg

opel-insignia-sports-tourer-gsi-290636-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/september/43511-opel-insignia-sports-tourer-krijgt-ook-gsi-badge

Toch vind ik hem als Opel fan toch wat overdesigned, vinden jullie niet? Net als bij de Karl en de Astra station vind ik die chromen strip boven de zijkant net wat te veel van het goede. Hoewel deze bij de Insignia wel wat fraaier "vloeit". Ook aan de naar buiten komende achterlichten moet ik wennen.

De voorkant daarentegen is erg mooi.(y)

Insignia Country Tourer & GSi live @ IAA Frankfurt 2017:

opel-al-salone-di-francoforte-2017-1fbf121076050a2274abfbd60902172a.jpg

opel-al-salone-di-francoforte-2017-3f9d48e8368de52793354fcc27e6c5bf.jpg

opel-al-salone-di-francoforte-2017-d43b4c56e0fd28da466ccf75fc1ee798.jpg

opel-al-salone-di-francoforte-2017-de3f7c36683f463f7cdd7cca8ecdecd3.jpg

opel-al-salone-di-francoforte-2017-948bbbaa1a1e8040594ad4f2c350b96a.jpg

opel-al-salone-di-francoforte-2017-2b31aa4467ff8b868a0950f201b3ebc7.jpg

Opel stand: https://www.omniauto.it/salone/francoforte2017/stand/1877/opel

Ik heb alleen nog maar enkele keren de Insignia Grand Sport zien rijden of staan en dit model doet mij echt werkelijks niets. Natuurlijk met grote wielen en goeie kleur wel het gluren waard maar dat geldt ook voor een Passat, Mazda6, Mondeo, Talisman e.d. Ik vind de verhoudingen bij de Opel gewoon niet zo mooi, het mist een eigen smoel en ik vind hem eerlijk gezegd een beetje gedateerd ogen.

Terug
Bovenaan