Opel Insignia | Buick Regal facelift 2025

Sinds Jensen in 1966 de FF (Formula Ferguson) op de markt bracht, is de vierwielaangedreven personenauto almaar populairder geworden. Daarvoor zijn natuurlijk vooral Subaru en Audi verantwoordelijk, maar tegenwoordig heeft vrijwel elk merk wel auto’s in de showroom met vier aangedreven wielen. Zo ook Opel, dat ook van de nieuwe Insignia weer een 4×4-versie op de markt brengt.

Het huidige model beschikt over de welbekende Haldex-koppeling, een systeem dat veel fabrikanten gebruiken om voorwielaandrijvers uit te rusten met AWD. In principe gaat al het koppel naar de voorwielen, maar bij gripverlies springen de achterwielen bij. Maximaal de helft van het vermogen gaat in zo’n geval naar achteren.

De nieuwe Insignia 4×4 doet het echte zonder Haldex-koppeling, maar maakt gebruik van een systeem zoals ook de Focus RS dat aan boord heeft. Een uitgebreide uitleg over dat systeem vind je HIER, maar het komt als kort op het volgende neer:

Een aandrijfas naar achter kan een groot deel van het koppel (bij Ford is dat max. 70 procent) naar de achterwielen leiden. Daar zit echter geen klassiek differentieel, maar twee hydraulische plaatkoppelingen die het koppel onafhankelijk van elkaar naar de achterwielen kunnen sturen. Het is in theorie dus mogelijk om al het voor de achteras beschikbare koppel naar één achterwiel te leiden. De aansturing van die koppelingen geschiedt elektronisch en door diverse sensoren kunnen de achterwielen al bijspringen nog voor de voorwielen daadwerkelijk grip verliezen. Ook zal de regelunit in bochten meer koppel naar het buitenste achterwiel leiden, zodat de auto gemakkelijker een bocht neemt. Over een Drift Mode, zoals de Focus RS die heeft, meldt Opel niks, dus ik denk dat we moeten vrezen dat deze ook niet aanwezig zal zijn…

bron

OpelInsigniaGrandSport-702x336.jpg

OpelInsigniaGrandSport4-702x396.jpg

OpelInsigniaGrandSport3-702x399.jpg

OpelInsigniaGrandSport2-702x440.jpg

FH126560 zei:
Bij Opel hebben ze in ieder geval goed naar andere merken gekeken. Je ziet allerlei gejatte stijlelementen. Belangrijker dan hoe de auto er uit ziet is hoe hij rijdt, want de vorige (huidige) Insignia rijdt als een vervoersmiddel van A naar B. En als je in B bent wil je eigenlijk niet meer met de Opel terug naar A. Zo'n auto was/is ook gewoon veel te duur voor wat 't is.
Wanhopige poging om de eigen keuze voor veel te duur blik te verantwoorden?
Veel Duitse merken zouden beter wat elementen van Opel pikken, dan zou het er wt mooier uitzien op de weg.
De huidige Insignia is een zware wagen marr wel goed afgewerkt en mooi vormgegeven. Deze wagen gaat verder op de ingeslagen weg, hopelijk met een lichtere koets.
Geen superoriginele hatchback, wel erg evenwichtig met details en wat een geslaagd interieur!
Gezien de positieve commentaren op Opels actuele motoren, kan dit wel eens een erg goede keuze worden voor al wie niet waker ligt van het logo op de voorplecht (en eigenlijk voor die anderen ook moest hun ego het toelaten).

iDS zei:
Wanhopige poging om de eigen keuze voor veel te duur blik te verantwoorden?

Dusss... totaal geen benul van kwaliteitsverschil tussen auto's en echte auto's. Maar ja, als je jaren lang Citroen gewend bent dan ervaar je een Opel Insignia als een mooie auto met een fraai interieur, ik kan mij dat wel voorstellen.

De vorige insignia was eigenlijk niets mis mee, ik vond hem persoonlijk juist goed rijden. Wel iets zwaarlijvig maar als kilometer vreter echt dikke prima.

De motoren waren gewoon matig, zeker omdat de insignia geen lichte auto was. De 1.6 en 1.8 waren echt een lacherrtje. De 1.4T was al wat beter maar nog steeds moeite met de zwaarlijvige auto. De 1.6T had onder in de toeren te weinig vermogen en te grote turbo wat niet prettig reed.

De 2.0T vond ik wel erg fijn rijden maar erg prijzig destijds nieuw. en de OPC had ik ook eens mee gereden maar die is in nederland door de belastingen te markt uit geprijsd en dus te duur.

De diesels reden eigenlijk best goed

daar ben ik het dus niet mee eens, en blijkbaar velen niet want de Insignia heeft het eigenlijk altijd best goed gedaan qua verkopen in Europa.

Als de auto wat lichter word met de huidige motoren zal deze nieuwe insignia absoluut een fijne auto worden met bijbehorende verkoopaantallen.

Ik vind overigens wel dat de lichte kleuren het modelen niet lekker uit de verf komt.

Prachtige wagen de nieuwe Insignia, jammer dat Opel geen extra luxe versie onder de naam 'Commodore', of 'Senator' aanbiedt. Of beter weer met een echt grote E-segment Opel komt, maar dat businessmodel zal wel niet rond te rekenen zijn, erg jammer.

Ik denk dat opel best goed als basis een cadillac uit de GM stal kan halen, en hier een opel uit het E segment neer kan zetten. Maar VW heeft al moeite iets te positioneren in het E segment in de gevestigde orde, dan gaat dat Opel al zeker niet lukken. Opel mag blij zijn als de insignia goed verkoopt en het geld op andere zaken inzetten.

AsconaGT zei:
Ik denk dat opel best goed als basis een cadillac uit de GM stal kan halen, en hier een opel uit het E segment neer kan zetten. Maar VW heeft al moeite iets te positioneren in het E segment in de gevestigde orde, dan gaat dat Opel al zeker niet lukken. Opel mag blij zijn als de insignia goed verkoopt en het geld op andere zaken inzetten.

Wat heeft VW geprobeerd in het E-segment, dan? Niet de Pheaton, dat is een F-segmenter. Passat CC lijkt me weer wat te compact en betaalbaar voor het E-segment. Al meen ik dat diens opvolger wel in dat segment gaat zitten.

Ik doelde op de Passat CC, ook al zag iedereen het als een anders vormgegeven passat, VW had deze duidelijk anders gepositioneerd als inhuis concurrent voor de A6 maar ook een 5 serie of E klasse wilden ze mee concurreren met meer opties, dikke motoren en fors prijskaartje.

Later hebben ze passat weggehaald en alleen CC genoemd, maar daar trapte de consument ook niet in, het bleef gewoon een vrij dure passat (wel een heel fraaie overigens)

Opel gaat dat ook ook echt niet lukken, het D segment heeft het al moeilijk zat momenteel. Laten ze daar maar mooi op focussen met o.a. deze insignia.

Exclusief: Opel Insignia Grand Sport Inside
OpelInsigna2017inside-702x336.jpg

OpelInsigna2017inside2-702x468.jpg

OpelInsigna2017inside3-702x468.jpg

OpelInsigna2017inside4-702x468.jpg

OpelInsigna2017inside5-702x468.jpg

OpelInsigna2017inside7-702x512.jpg

OpelInsigna2017inside11-702x468.jpg

OpelInsigna2017inside9-702x468.jpg

Opel zal in maart op de autosalon van Genève de nieuwe Insignia Grand Sport presenteren. Een select aantal journalisten mocht nu al kennismaken met het Duitse vlaggenschip dat zich kenmerkt door de modernste technologie, veel ruimte en een hoge bouwkwaliteit: dit is het recept waarmee Opel de leasemarkt wil veroveren.

De tweede generatie Insignia is niet zomaat ‘meer van het zelfde’. De premiumuitstraling was er altijd al, maar nu transformeert de D segment middenklasser tot Grand Sport. Een 5-deurs liftback vorm is daarbij standaard. Opel hoefde tijdens het designproces dus geen rekening te houden met een sedanvariant. Dit leverde heel andere carrosserieproporties op dan bij de oude Insignia. Met een assertief uiterlijk wil Opel het D segment publiek weer wakker schudden: “hé, het hoeft niet persé een SUV te zijn!”

Op de kofferklep ontbreken de chromen strips die de oude Insignia dateren. Opel opteert bij het nieuwe model voor een meer discreet design. Dat wordt eerder met goede (premium)smaak geassocieerd dan een uitbundige, haast theatrale vormgeving. Veel inspiratie voor de styling werd opgedaan bij de sublieme conceptstudie Monza die Opel in 2013 op de IAA van Frankfurt onthulde. Dat ontwerp deed niet alleen de merkfans watertanden.

Met het vervangen van de 4-deurs carrosserievorm door een liftback toont Opel lef. Natuurlijk, Skoda timmert al jaren stevig aan de weg met een dergelijk 5-deurs model (Octavia, Superb), maar de concurrenten Mazda (6), Renault (Laguna/Talisman) en Toyota (Avensis) zetten nu, stationwagons uitgezonderd, al hun kaarten in op de sedan. Iets wat Citroën, Jaguar, Kia, Lexus, Mercedes, Peugeot, Subaru, Volkswagen en Volvo al langer doen.

Opel onderscheidt zich door de gedurfde keuze van de massa en dat zou voor een merk dat nog steeds geplaagd wordt door een ietwat burgerlijk imago wel eens een meesterzet kunnen zijn. Immers, wat u hier ziet is geen concurrent voor de Audi A4 en de BMW 3-serie, maar voor hun aanzienlijk duurdere A5 Sportback resp. 4-serie Gran Coupé. In plaats van een saaie volger transformeert Opel tot een merk dat origineel is en gewaagde keuzes durft te maken. De gewelfde flanken van de Insignia Grand Sport (die de auto optisch langer maken) onderstrepen het herwonnen zelfvertrouwen van de Duitsers. Net als de jongste BMW 5-serie beschikt de Opel over nepluchtinlaten. Er zijn ergere auto’s om mee vergeleken te worden …

Mark Adams, de designchef van Opel is zeer content met het ontwerp van de Insignia Grand Sport. Volgens hem is het nieuwe vlaggenschip van het Duitse merk inderdaad een rechtstreekse productievertaling van de conceptstudie Monza. De vormgeving kenmerkt zich volgens Adams door sportiviteit, verfijning en de allure van premiumconcurrenten. Opel verlengde de wielbasis met 9,2 centimeter tot 2,83 meter. De carrosserie groeide 5 cm tot 4,89 meter, maar werd tegelijkertijd 3 centimeter lager (1,47 meter).

Onder de streep hebben de gewijzigde carrosserieproporties tot een merkbaar ruimer interieur geleid. Het verschil met het oude model is echt verbluffend. Voortaan kunnen op de achterbank 2 volwassenen van 1,90 meter comfortabel zitten zonder dat hun hoofd ruzie krijgt met het plafond. Ook de hoeveelheid beenruimte is royaal voldoende. Een eventuele derde passagier treft het minder in de Insignia Grand Sport vanwege de aanwezigheid van een tamelijk brede middentunnel (nodig voor de versies met vierwielaandrijving). Opel legt de 2 andere passagiers echter vol in de watten, onder andere met verwarmbare achterstoelen.

Dat het dashboard van de Insignia Grand Sport een hoog ‘Astra gehalte’ heeft, was in december al duidelijk geworden, toen Opel de eerste officiële foto’s verspreidde. Dat was toen even slikken, maar tijdens de live kennismaking valt de Opel niet tegen. De ergonomie van het dashboard is goed en omdat er naast zwart materiaal beneden lichtere kleuren worden toegepast, is er sprake van een zekere elegantie. Het 9,0-inch grote aanraakscherm is aan de onderzijde voorzien van een richel waarop de bestuurder zijn rechterhand kan laten rusten tijdens de bediening; een slim detail dat bij veel concurrenten ontbreekt. Verder zijn er aparte knoppen voor de geluidsinstallatie, de automatische airconditioning en de rij modi.

Opel maakte bij de facelift van de oude Insignia in 2013 al de overstap naar een gedeeltelijk digitaal instrumentarium. Op dat thema wordt bij de opvolger nu voortgeborduurd. Een volledig digitale oplossing à la de Virtual Cockpit van Audi (debuut voor de TT) ontbreekt echter. Volkswagen biedt dergelijke techniek inmiddels ook tegen meerprijs aan. Maar Opel houdt het bij een gedeeltelijk digitale invulling, net als bij bijvoorbeeld de Renault Talisman. Een belangrijke troef van de Insignia Grand Sport zijnde ergonomische voorstoelen die voldoen aan de strenge Duitse AGR (Aktion Gesunder Rücken) norm. De zetels zijn met hun ruime verstelmogelijkheden (ook) een uitkomst voor grote c.q. lange bestuurders. De zitpositie is goed en het dashboard is royaal voorzien van opbergmogelijkheden, onder andere in de middenconsole.

De keuze voor een eleganter carrosseriedesign heeft er toe geleid dat de capaciteit van de kofferbak met 40 liter is gedaald, tot 490 liter. Dat is evenwel nog steeds ruim voldoende voor vakantieritten. Omklappen van de achterbankleuning (dit kan in 33:67 verhouding) levert een stouwvolume van 1.450 liter op. De laadvloer is mooi vierkant van vorm en toegankelijk via een grote, brede klep. Alleen de til drempel is een beetje aan de hoge kant (74 centimeter). Op 16 centimeter hoogte bevindt zich een dubbele bodem, die het laadgedeelte scheidt van het reservewiel. Wordt de leuning van de bijrijderstoel plat gelegd, dan kunnen er maximaal 2,10 meter lange voorwerpen in de Insignia Grand Sport vervoerd worden. Opel zal later een stationwagon versie aan het pallet toevoegen. Die krijgt het publiek voor het eerst in maart op de autosalon van Genève te zien. De verkoop van deze Grand Tourer uitvoering start iets later: in de zomer.

De nieuwe Opel Insignia Grand Sport maakt een uitstekende eerste indruk. Vooral de waargenomen kwaliteit en het niveau van afwerking is top. Voor de rest is de Insignia Grand Sport een praktische gezinswagen met een royaal ruimteaanbod: Opel vult met dit ontwerp de definitie van een familiewagen uitstekend in. Als de prijsstelling net zo scherp wordt als bij andere volumemodellen van het merk (Karl, Astra) dan kan de Insignia Grand Sport uitgroeien tot één van de leiders van het D segment.

AUTOINTERNATIONAAL

Zelfs in deze sombere kleurstelling een heel fraaie wagen, erg mooie D-segment Opel, een aanwinst.

Heel mooi!

maar ik zie nu al 1 ding waar ik mij aan zou storen. Waarom is het dashboard aan de rechterkant naar de climate control schuin aflopend en 'dicht'. Met name op foto 6 goed zichtbaar.

Waarom? Nu vind ik het sowieso al niet echt mooi als een dashboard niet mooi symetrisch is. Ook de radio en ECC ligt uit het midden. Misschien dat het in het echt niet zo op valt

Het lijkt mij meer een naar de bestuurder toe gedraaid dashboard, vandaar dat het niet symmetrisch is. Ik denk dat het niet stoort vanuit het perspectief van de bestuurder.

Waarschijnlijk vanaf de bestuurderskant zal het wel mee vallen inderdaad.

Maar die opstaande rand rechts op het middenconsole vind ik nog steeds vreemd. Wil in het echt wel eens zien of het mij dan nog zo op valt

Mooie nette auto, niet heel uitgesproken, maar dat wil het merendeel van de doelgroep blijkbaar ook niet, zeker niet in het D segment

De achterkant doet mij iets te amerikaans aan nog, misschien een kwestie van wennen. :) Ben benieuwd naar de tourer (y)

3csy9kxbnxt1_800.jpg

sw6y2ijblxqo_800.jpg

jtdylnqbvkie_800.jpg

y69y2u6btjf3_800.jpg

1auynmkbansa_800.jpg

vh6yrzqbsqul_800.jpg

evhygmgbz64n_800.jpg

c2fyr9vbf7od_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/ruimtelijk-nieuwe-opel-insignia-sports-tourer/

Holden Commodore Sportwagon: https://www.caradvice.com.au/519563/2018-holden-commodore-sportwagon-revealed/

2018_holden_commodore_sportwagon_01.jpg

2018_holden_commodore_sportwagon_02.jpg

@ Wouter, lijkt idd 20"

Wat een prachtige wagen is het geworden, echt schitterend, uiteraard topspec uitvoering op de foto's maar dan staat er ook wel wat. Knap wat Opel de afgelopen jaren laat zien met haar nieuwe modellen, Opel is weer helemaal terug. Deze Insignia is wat mij betreft meteen de meeste geslaagde Opel vwb design.

ab123cd zei:
@ Wouter, lijkt idd 20"

Wat een prachtige wagen is het geworden, echt schitterend, uiteraard topspec uitvoering op de foto's maar dan staat er ook wel wat. Knap wat Opel de afgelopen jaren laat zien met haar nieuwe modellen, Opel is weer helemaal terug. Deze Insignia is wat mij betreft meteen de meeste geslaagde Opel vwb design.

Ik moet zeggen dat de vorige Insignia ook mooi was hoor.
Maar je hebt gelijk, het is wel een topper!

Ed

Op zich wel een mooie auto ja, alleen sommige details hadden niet gehoeven. Die doorlopende chroomstrip naar de achterlichten toe komt wel heel gezocht over en de auto had prima zonder gekund, evenals die knik door de portieren. Verder vind ik wel een beetje zot worden hoe groot auto's worden en dat daar dan dus 20" onder moet om het nog enigszins toonbaar te houden. De Amerikanen zijn hier 40 jaar geleden ook achter gekomen, ik hoop dat Europa ook eens tot inkeer komt.

@Edwin P

Zeker, de huidige Insignia is een fraaie wagen, mooi interieur ook. Maar deze nieuwe versie is echt een stap vooruit, onvoorstelbaar hoe telkens weer fabrikanten de lat weer hoger weten te leggen. Eigenlijk alleen qua prijsstelling, positionering, nog D-segment want qua formaat E-segment, zeker de zeer gestrekt ogende stationcar van deze Insignia. Waar Volvo met de V90 de plank volledig misslaat, laat Opel zien hoe je een lifestyle wagon een fraai gestrekte lijnvoering kan meegeven.

ab123cd zei:
Waar Volvo met de V90 de plank volledig misslaat, laat Opel zien hoe je een lifestyle wagon een fraai gestrekte lijnvoering kan meegeven.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen het met jou eens zijn wat betreft dit statement...Ik denk niet zo heel erg veel, zeg maar ;)

[D2] zei:
ab123cd zei:
Waar Volvo met de V90 de plank volledig misslaat, laat Opel zien hoe je een lifestyle wagon een fraai gestrekte lijnvoering kan meegeven.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen het met jou eens zijn wat betreft dit statement...Ik denk niet zo heel erg veel, zeg maar ;)

Nou @D2, hier heb je er 1. Ik vindt de V90 absoluut niet mooi, vooral de voorkant vindt ik niet mooi. Hij lijkt in de verte wel iets op de Insignia maar is te ver doorgeschoten. Ik vindt de Insignia ook eleganter. Maar dat is mijn mening en dat maakt het ook weer mooi. Zoveel mensen zoveel wensen.

Ed

Dan staat de teller bij dezen op 2 ;)

Ik vind deze insignia stationwagon niet onaardig, maar ook niet heel overtuigend ofzo. Hij is wat nondescript, net als de hatchback. Heb sowieso niet zoveel met stationwagons, maar voor wat het is vind ik de V90 toch echt wel een heel geslaagd ontwerp. Maar liever kijk ik naar de S90. En als ik de Insignia Grand Sport daarnaast zet dan ben ik nog minder overtuigd van de Opel. Zeker na die eerste live foto's die RobEU hierboven gepost heeft. Het is niet lelijk maar hij ligt nooit echt lekker op het netvlies, zoals de Volvo dat wat mij betreft wel doet. Wat dat betreft volgt de Insignia hier ook de Astra, ook die heeft veel muurbloempotentie.

Maar goed, ik vind het sowieso een wat vreemd vergelijk. De Volvo is wat mij betreft toch een andere klasse, wat je naar mijn verwachting ook wel terug gaat zien in de prijsstelling.

Hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik 'm vind.

Trouwens bizar dat een medium als autointernationaal.nl wordt uitgenodigd bij deze exclusieve ontmoetingen en Autoweek niet. Maar voor zo'n slechte website hebben ze een mooie en lovende review geschreven. Dat bewijst dat de Insignia echt indruk maakt.

Vreemd dat de auto al in het echt gespot is.. is hij al op de Duitse markt verkrijgbaar of is het een pre-productiemodel? Blijkbaar kun je hem ook zonder chromen raamstrips bestellen, alhoewel ik dat juist wel mooi vind (de kleur wit dan juist weer niet).
Ben ook benieuwd wat RobEU met "oehfff..." bedoelt.

LM. zei:
Trouwens bizar dat een medium als autointernationaal.nl wordt uitgenodigd bij deze exclusieve ontmoetingen en Autoweek niet. Maar voor zo'n slechte website hebben ze een mooie en lovende review geschreven. Dat bewijst dat de Insignia echt indruk maakt.

Autointernationaal is een nepmedium met nepnieuws.

Maar serieus, Autointernationaal plagieert gewoon rijtesten uit Britse en Duitse bladen, vertaalt ze naar eigen believen en publiceert ze met foto's en al op de eigen website alsof het eigen werk is. Ik weet ook niet wat nu precies wat bewijst trouwens.

LM. zei:

Autointernationaal is nooit uitgenodigd hoor, ze plegen gewoon ordinaire plagiaat. Al hun kopij bestaat uit vertaalde buitenlandse artikelen, inclusief de foto's. Geen idee of de maker van de site er voor betaalt of niet, ik hoop het wel, maar met journalistiek heeft het in elk geval geen reet te maken.

Het originele artikel over de kennismaking met de Insignia stond op de website van het franse magazine L'Argus. Kijk hier maar eens, de foto's zullen je verdacht bekend voorkomen:

https://www.largus.fr/actualite-automobile/opel-insignia-grand-sport-2017-largus-deja-a-bord-8351388.html

Kijk, ook nog bewegend beeld van L'Argus:
https://www.youtube.com/watch?v=SVvmTtrxh10

Lancia Lover zei:
Is het laatste 'zijruitje' nou geen echte ruit? Ik vind het er op de laatste foto's nogal gek uitzien.

Ik denk dat je gelijk hebt. Kijk maar eens op deze foto met achterinzitmeneer. Ik meen te zien dat de D-stijl gewoon geheel bekleed is van binnen. Nou moe, hadden ze dus gewoon weg kunnen laten van buiten, was volgens mij fraaier geweest...

opel-insigna-grand-sport-2017-32.jpg

[D2] zei:
Dan staat de teller bij dezen op 2 ;)

Ik vind deze insignia stationwagon niet onaardig, maar ook niet heel overtuigend ofzo. Hij is wat nondescript, net als de hatchback. Heb sowieso niet zoveel met stationwagons, maar voor wat het is vind ik de V90 toch echt wel een heel geslaagd ontwerp. Maar liever kijk ik naar de S90. En als ik de Insignia Grand Sport daarnaast zet dan ben ik nog minder overtuigd van de Opel. Zeker na die eerste live foto's die RobEU hierboven gepost heeft. Het is niet lelijk maar hij ligt nooit echt lekker op het netvlies, zoals de Volvo dat wat mij betreft wel doet. Wat dat betreft volgt de Insignia hier ook de Astra, ook die heeft veel muurbloempotentie.

Maar goed, ik vind het sowieso een wat vreemd vergelijk. De Volvo is wat mij betreft toch een andere klasse, wat je naar mijn verwachting ook wel terug gaat zien in de prijsstelling.

Helemaal eens. Totaal andere klasse.

Ed

In zo'n kleur en vanuit deze hoek vind ik het dus wel degelijk een mooie auto:
opel-insigna-grand-sport-2017-13.jpg

En kijk eens hoe lekker tegendraads: Eindelijk weer eens een dash in een normale middenklasse met niet alleen een koelvloeistof-, maar ook een olietemperatuurmeter! De laatste vergelijkbare auto waarin ik dat gezien heb was de Peug 508. En een spanningsmeter heb ik sowieso nog nooit in een moderne auto gezien. Leuk!
opel-insigna-grand-sport-2017-50.jpg

D-C zei:
Autointernationaal is een nepmedium met nepnieuws.

Maar serieus, Autointernationaal plagieert gewoon rijtesten uit Britse en Duitse bladen, vertaalt ze naar eigen believen en publiceert ze met foto's en al op de eigen website alsof het eigen werk is.

[D2] zei:
Autointernationaal is nooit uitgenodigd hoor, ze plegen gewoon ordinaire plagiaat. Al hun kopij bestaat uit vertaalde buitenlandse artikelen, inclusief de foto's. Geen idee of de maker van de site er voor betaalt of niet, ik hoop het wel, maar met journalistiek heeft het in elk geval geen reet te maken.

Bedankt voor de info, ik had al zoiets verwacht. Kunnen we hier niet iets aan doen?

LM. zei:
Bedankt voor de info, ik had al zoiets verwacht. Kunnen we hier niet iets aan doen?

Laat dat maar aan Frank Jacobs over: https://twitter.com/frankjacobsnl/status/3845829064

Om eerlijk te zijn kijk ik wel bijna dagelijks op de website, het leest wel gemakkelijk weg en je leest toch dingen die helaas in de andere Nederlandse automedia niet of nauwelijks aan bod komen. Dan neem ik de soms wat narcistische uitlatingen van de schrijver (op advies van Autointernationaal past autofabrikant dit en dit aan, in tegenstelling tot wat andere automedia beweerden, wist AI toen en toen al te melden dat), bijzondere redenaties (Hyundai-Kia is de meest asociale autofabrikant omdat het auto's in landen met lagere lonen als Tsjechië en Slowakije laat bouwen en niets in West-Europa) en het plagiëren op de koop toe, dat laatste is niet echt mijn zaak.

[D2] zei:
Lancia Lover zei:
Is het laatste 'zijruitje' nou geen echte ruit? Ik vind het er op de laatste foto's nogal gek uitzien.

Ik denk dat je gelijk hebt. Kijk maar eens op deze foto met achterinzitmeneer. Ik meen te zien dat de D-stijl gewoon geheel bekleed is van binnen. Nou moe, hadden ze dus gewoon weg kunnen laten van buiten, was volgens mij fraaier geweest...

(...)

Ik was er al bang voor. Vind dat een rare oplossing. Net zoals bij de DS 4 dat het achterste zijruit niet open kan. Dan klopt er dus iets niet aan het ontwerp. Ik kan het nu ook niet meer 'unseen'. Het valt me nu bij iedere foto op dat het 'ruitje' net even wat donkerder is dan de rest...
Het zal de verkopen echter niet in de weg staan denk ik, want overall is de hatch zeker een fraaie wagen geworden.

Mooie auto geworden, en wat een kolos zo op het oog. Maar hadden ze voor die foto's die auto helemaal naar Los Angeles moeten slepen? Had net zo goed in een studio met een groen scherm gekund, je ziet er helemaal niets van o_O

Na de Holden Commodore is daar de Buick Regal, waarvan de eerste afbeeldingen zijn uitgelekt. Dit is een vierdeurs sedan in tegenstelling tot de Opel/Vauxhall en Holden.

218884c266624960bb46b7a514480f0d20170215094039.jpeg

1457431ef8f0453a809ad2cdd9b3039220170215094105.jpeg

Bron: https://auto.163.com/17/0215/09/CDABDQ9U0008856R.html

Erg jammer dat deze sedan er niet als Insignia komt. De net wat forsere kont kan het ontwerp goed gebruiken, zo op het eerste gezicht.

Ben ik het niet mee eens, de hatchback vind ik in tegenstelling tot zijn voorganger op het eerste gezicht dikker en harmonieuzer ogen. Net als bij de vorige generaties Mondeo en Mazda6, waar de hatchbacks er mijns inziens ook prettiger uitzagen.

Misschien dat ik mijn mening bij moet stellen zodra er meer en betere foto's beschikbaar zijn, maar zo op het eerste gezicht lijkt mij dit een geslaagde sedan, en niet een hatchback met een aangeplakte kont. Maar dat laatste hangt het natuurlijk wel een beetje op: Proportionering is alles.

Niet dat het de Nederlander uitmaakt, die kiest massaal voor de koektrommeluitvoering. Maar voor mij is een echte D-segmenter een sedan.

Hoewel gecamoufleerd kun je hieruit wel opmaken hoe de sedan er van opzij uitziet. Netjes gedaan volgens mij.
2018-buick-regal-spied-for-the-first-time_1.jpg

Ik denk dat een sedan voor Opel in Europa weinig toegevoegde waarde heeft. Duitsers kopen massaal de station, en de Britten zijn nog altijd gek op grote liftbacks.
Is er eigenlijk al wat bekend over de motoren? Anders lijkt me Peugeot's 3.0 HDi wel wat!(y)

^ Opel heeft zelf genoeg motoren in huis die ze zelf hebben ontwikkeld, zoals de gloednieuwe 1.5 turbo waar autojournalisten al lovend over waren.

Lijkt me niet meer dan logisch dat Opelmotoren verleden tijd zijn als PSA ze heeft overgenomen.

Maakt in principe ook niet zoveel uit, PSA-motoren zijn zeker niet minderwaardig aan de Opel-motoren. Zo is die term fluisterdiesel ook meer gebakken lucht dan waarheid. De Astra is superieur aan de 308, met de driecilinder motor van PSA heeft Opel helemaal een winnende combinatie. Maar we moeten nog maar eens zien waar PSA allemaal interesse in heeft en wat GM wil afstoten, als daar het ontwikkelingscentrum in Rüsselsheim en de Europese motorenfabrieken bij horen ligt het helemaal niet voor de hand dat de Opel-motoren verleden tijd zijn, vanaf dan zwaait de nieuwe combinatie PSA-Opel echter de scepter. En wie weet gaat het allemaal niet door.

Roder zei:
Lijkt me niet meer dan logisch dat Opelmotoren verleden tijd zijn als PSA ze heeft overgenomen.

In volgende generaties misschien, maar zeker niet in de huidige Astra/Insignia generatie.

Terug
Bovenaan