Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Haha.....met een ev zul je ook elke dag de stekker erin en eruit moeten halen...trek je dat dan wel? ;)

Tanken is hier altijd een feestje. Kids even mee, leuk praatje met de lokale pompeigenaar, altijd een snoepje voor de kids...ik zal die contacten missen als de auto saai op de oprit aan de stroom moet zetten.....;)

Dan zou ik pleiten om de wekelijkse boodschappen af te schaffen...das pas een moetje....:p

Soow ja inderdaad, boodschappen doen.. en is nog duurder dan tanken ook.

Ik laad slechts 1 tot max 2x per week, niet op de oprit want ik zet mijn privé auto op de oprit, de Scenic staat in een regulier parkeervak. Ik heb geen thuislader. Ik laad of op kantoor, of bij een Vattenval laadpaal 100m verderop. Ik vind het prima op deze manier, als mijn bereik minder was en ik vaker zou moeten laden zou ik wel liever een thuis lader hebben, maarja is gewoon gemak he.

Ik heb de Duplo bolletjes vervangen door H4 lampen met Duplo aansluiting die zijn 40W, lijkt me sowieso in de garage met licht uit al heel wat meer licht te geven dan die Duplo lampen. Binnenkort wanneer het droog is even testen buiten.

Tanken vind ik echt geen feestje hoor. nu tank ik in NL vaak bij een onbemande pomp en in duitsland is het gewoon heel druk dus zeker geen tijd voor 'gezelligheid'. Ik stel het inderdaad ook tot maximaal uit om die reden.

De standaard weekboodschappen doen wij gewoon via picknick thuisbezorgd. We gaan alleen naar de supermarkt voor wat kleine dingen of als er iets in de aanbieding is wat we gebruiken, er zitten er 2 op loopafstand dus 's avonds even frisse lucht en een stukje lopen met een van de kinderen. Ik heb er niet zo'n hekel aan, op het afrekenen na.

De 5 laden we meestal 1x in de week. zondag was B er mee naar amsterdam dus toen was het zaterdag tot 100% volladen. zondag vertrek, 's avonds thuis met 8% over en toen weer aan de lader. maar doorgaans 1x stekker er in en een paar uur later weer 400 km rijden.

Haha.....met een ev zul je ook elke dag de stekker erin en eruit moeten halen...trek je dat dan wel? ;)

Tanken is hier altijd een feestje. Kids even mee, leuk praatje met de lokale pompeigenaar, altijd een snoepje voor de kids...ik zal die contacten missen als de auto saai op de oprit aan de stroom moet zetten.....;)

Dan zou ik pleiten om de wekelijkse boodschappen af te schaffen...das pas een moetje....:p

Haha jij maakt er een gezinsuitje van!

Nee, tanken doe ik vrijwel altijd als ik alleen ben en bij onbemande pompen. Niet bewust overigens.
Zo'n stekker zal wel loslopen, alleen aanleren om achteruit in te parkeren op de oprit ipv vooruit er opdraaien. Of een langere kabel aanschaffen. Probleem voor de toekomst :)

Wekelijkse boodschappen komt de Jumbo hier tot op de deurmat brengen, ideaal!

Overigens, gisteren weer niet getankt. Living on the edge! :cool:

Haha jij maakt er een gezinsuitje van!
Jah..dat is het echt.. komt ook doordat onze pompeigenaren superaardige mensen zijn die we goed kennen. Die maken er ook voor de kids een feestje van. En ik hoef ook weinig meer te doen. Mijn zoon redt zich eigenlijk wel met tanken. Hij opent klepje en dop, pakt het pistool en vult de boel bij. Ik hoef alleen nog even te betalen..:)
Het kan nu nog...

Kan wel zien dat jullie de lokale ondernemers weinig steunen..:) hoor net in het nieuws over de angst voor spookdorpen aan de grens.
Wij bestellen ook veel via internet maar tanken wel bewust in het dorp, doen boodschappen (vlees, groente, brood, reguliere boodschappen) zoveel mogelijk in het dorp.

Maar jah..snap ook heel goed dat je als je bij de grens woont even de grens over piept...verschil is zo groot.

Wekelijkse boodschappen komt de Jumbo hier tot op de deurmat brengen, ideaal!

Hebben we ook tijd gedaan maar zijn ermee gestopt. Het gemak was ideaal (zeker in de periodes dat mijn vrouw erg ziek was tijdens de zwangerschappen) maar mijn vrouw doet het nu gewoon doordeweeks of ik anders op mijn vrije vrijdag in een keer voor de hele week. We vinden het net toch fijner om zelf je producten in de winkel uit te zoeken dan alles op de tablet. Maar goed..zeker met kids is het niet altijd even fijn..:)

Laatst bewerkt:
Mogguh!

@ Tanken: Dat móeten tanken herken ik wel. Soms moet ik ergens naartoe en heb ik best een krappe planning, wil ik de Mini mee en dan zegt mijn vrouw 'Ohja, gisteren ging net het lampje branden dat je moet tanken'.
Dus dan toch maar de Swift mee :rolleyes:

Maar gisteren heb ik zelf getankt omdat het lampje ging branden... dus ben zelf ook niet altijd op tijd. Geef ik toe.

@ Bemande pomp: afgezien van de lokale Shells weet ik niet of er verder nog bemande pompen in de buurt zijn eigenlijk.
Er zijn wel een aantal van bemand naar onbemand gegaan (om meerdere redenen ;))

Kan wel zien dat jullie de lokale ondernemers weinig steunen..
Nee hoor, tank regelmatig bij 'Fieten'! ;)

Boodschappen doen we gewoon in de supermarkt, maar voor ons zou het wel handig zijn om ze gewoon te laten bezorgen. Over het algemeen vind ik de kwaliteit van de producten van de Jumbo wat minder in vergelijking met andere supermarkten (vooral het vlees)
Maar die hebben het bezorgen wel goed voor elkaar... misschien gewoon eens testen hoe het bevalt.

We wonnen akelig dicht bij de grens, maar maken eigenlijk nooit de oversteek. 1x gedaan voor nieuwe schoenen en het eerst paar was na 4 weken al kapot en het andere paar na 3 maand. En dat waren gewoon schoenen van rond de 100 euro (zonder korting)
Eerste paar weer teruggebracht en een tegoedbon gekregen... tweede paar had waarschijnlijk ook gekund maar geen zin om weer heen en weer te moeten rijden.
Dus nu nog een keer tijd maken om de tegoedbon in te leveren en dan ga ik maar voor een niet-Duits merk.

Boodschappen in Duitsland prima... maar andere zaken gewoon weer lekker lokaal. (of via internet)

@ Durashift: ze proberen nu de verkopen nog wat te stimuleren blijkbaar...beetje het jaar goed afsluiten.
Het is mij nog niet duidelijk wat mijn schoonouders uiteindelijk willen; nieuw of occasion. Ze zijn beide aan het bekijken.
De Kia vond mijn schoonvader in elk geval ontzetten lelijk ;)

Kan wel zien dat jullie de lokale ondernemers weinig steunen..:) hoor net in het nieuws over de angst voor spookdorpen aan de grens.
Wij bestellen ook veel via internet maar tanken wel bewust in het dorp,

het zijn hier vrijwel allemaal ketens wat tankstations betreft. als ik hier tank in Nederland dan is het een onbemande shell. niet echt lokale ondernemers. zelfde geld voor de supermarkt. zelfs onze lokale ambachtelijke bakker die zelf daar het brood bakt is nu overgenomen door een grotere keten. ze profileren zich wel als ambachtelijk, maar dat is het ook niet meer. De slager in ons dorp is nog wel een lokale ondernemer maar is haast niet meer te betalen en kom ik alleen voor speciale gelegenheden.

Nu woon ik niet echt in een grensdorp, maar zoals bij Ruud in het dorp, 2km van de grens, zal dit probleem echt wel groot zijn denk ik.

Boodschappen jumbo doe ik overigens nooit meer bezorgen, elke keer kwamen ze aan de deur met de melding dat een aantal producten er niet zijn. Vooral aanbiedingen. Kun je alsnog naar de supermarkt. Bij Picknick is dat eigenlijk nog nooit voorgekomen, je betaald ook vooraf, en met onze boodschappen ook net iets goedkoper.

boodschappen in duitsland is echt af en toe maar. Ik vind de verschillen ook niet zo heel groot als dat men soms doet geloven.

Boodschappen deed ik met beide kinderen vaak ook op de vrijdag/zaterdagochtend. Had daar altijd wel aardigheid aan toen ze nog lekker zaten te brabbelen in het karretje.
Supermarkt hier in het dorp heb ik te vaak mis gegrepen, iets niet in het assortiment, gedoe met houdbaarheid etc. Dus ik reed altijd al naar een Jumbo verderop voor de weekboodschappen. Nu komen ze het spul wat we wekelijks nodig hebben aan de deur brengen. Ik was vooraf wat sceptisch, maar bevalt beter dan gedacht. Minder ergernis dan wanneer ik alles bij de supermarkt hier zou halen. Gaan overigens nog vaak genoeg naar de supermarkt op loopafstand voor een ditje/datje.

Bemande tankstations liggen bij mij vrijwel nooit op de route. Twee tankstations in het dorp, beide onbemand.

Voor de rest halen we zoveel mogelijk in het eigen dorp, maar dat is eigen belang. Is op loopafstand en al het andere al snel op auto afstand.

Slager is overigens al een tijd gesloten, want kon geen personeel vinden. Wel veel boeren hier in de omgeving die ook hun eigen (ingevroren) vlees verkopen. Kwalitatief erg goed, maar ook prijzig.

De bakker komen we eigenlijk (te) weinig. Vind de bakker ook kneiter duur en vind het verschil in smaak bij een normaal brood de prijs niet waard. Wat we wel doen is 's nachts, als we uit de kroeg/clubhuis komen, even bij de bakker binnenlopen voor iets vers en warms :ROFLMAO:
Dat is het mooie van een klein dorp en iedereen kennen, gewoon via de achterdeur naar binnen terwijl ze aan het werk zijn.

dan zegt mijn vrouw 'Ohja, gisteren ging net het lampje branden dat je moet tanken'.

Dat heb ik haar een paar jaar geleden al afgeleerd. Toen pakte ze "mijn" auto veel vaker, want toen was het nog lease.
Paar keer gehad dat ik mocht tanken terwijl zij de dag ervoor veel km's had gemaakt, heb dan ook het fatsoen dat ding af te tanken. Gaat sindsdien eigenlijk best goed.

Boodschappen jumbo doe ik overigens nooit meer bezorgen, elke keer kwamen ze aan de deur met de melding dat een aantal producten er niet zijn. Vooral aanbiedingen. Kun je alsnog naar de supermarkt.
Wij hebben een bakker en een kaasboer die aan de deur komt. Boodschappen via de Poiesz gebracht, die bellen als er iets niet is en wat je dan als vervanger wilt hebben. Superservice!

dat is wel top! Picknick doet dat ook , maar dan via de app. tijdig melding; geld terug + kortingvoucher dacht ik of alternatief. niet zoals jumbo die je aan de deur voor het blok zet en je dan nog gelijk naar de supermarkt moet.

eieren laten we overigens wel elke week bezorgen door de eierboer. (y) maar ik heb ook geen hekel aan boodschappen doen. meestal 1 van de kinderen mee, gezellig.

Dat is bij de Jumbo ook niet meer het geval hoor.
Als de bestelling nog niet definitief is dan krijg je een melding, kun je het product annuleren en/of alternatief kiezen.
Is de bestelling al gedaan en is het niet meer leverbaar bieden ze een vervangend product aan. Deze kun je aan de deur alsnog weigeren waarna je ook niet betaald of het product gratis krijgt.

Fruit en groente vind ik altijd verser dan in de supermarkt zelf. Soms wel eens pech dat bijv. de bloemkool wel aan de erg kleine kant is, die zou je in de winkel zelf laten liggen dan. Maar ach, daar staat het gemak dan weer tegenover.

We moeten misschien ook eens Picknick of AH uitproberen, misschien bevalt dat nog beter. Al hebben we bij de Jumbo nu een jaar abonnement, met hoevaak wij bestellen komt bezorgen dan uit op nog geen 2eu. Kunnen in principe onbeperkt bestellen, zolang de bestelwaarde maar boven de 50eu zit.

Maargoed, auto's dan maar weer? Denk dat ik dit weekend de binnenkant van de auto maar weer eens ga uitmesten, is volgens mij na de vakantie nog niet echt gebeurt. Plus dat de jongste draak een soort van veiligheidssticker van haar stoeltje heeft afgepeuterd en de 100.000 stukjes liggen overal en nergens.

ik kan met de buitenkant bezig. overal staan hier grote eiken. Mooi maar komt een bult zooi, stront en nu eikels vanaf dus de BMW staat vaak 50m verder in de straat weg van de eiken bomen de 5 staat voor de deur buiten het bereik van de eik. Maar nu komt er van onze eigen boom ook allerlei zooi vanaf.

ik de hele auto wassen, witte spul zit er behoorlijk vast op en kleeft ook. maar toch schoon gekregen. paar dagen later ziet het er weer zo uit

55576398109_98a032fce9_c.jpg

ik zie niet waar het vandaan komt, maar ook de laadkabel zit na een 2 uurtjes al onder dit spul en lijkt echt van onze eigen boom af te komen. was voorgaande jaren niet zo.

sowieso nu het zolder project bijna af is geeft dat iets meer ruimte voor andere zaken. dus als de garage opgeruimd is een keer de 5 binnen zetten , polijsten en in de glascoating zetten. Maar moet daar eerst goed de tijd en innerlijke rust voor zien te vinden. planning is medio januari :p

Tsja.... tijd...dat is hier ook het punt. Ik ben echt op net punt gekomen dat ik vrijwilligerswerk moet gaan afschalen...gisteren was een bizarre dag waarvan ik nu nog steeds stuiter.
Qua klussen thuis begint het me gewoon op te breken. garage en zolder is een grote bende, heb nog wat verfklussen en auto's begin ik al helemaal niet over...

Ik had gisteren verjaardag zoon, werkdag, MR vergadering, visite, bestuurlijke activiteiten EHBO met herhalingslessen allemaal op een dag...echt van 5.15-22.00 aan het vliegen geweest. Ben er nu nog steeds hyper van...dat moet echt anders...

Herkenbaar hoor. Weinig tijd voor hobby's doordat gezinsleven en werk veel vraagt. En met een eigen huis blijf je ook altijd bezig. Gaat lang goed totdat het een keer echt over de schoenen loopt....

Daarom denk ik tegenwoordig ook regelmatig dat een wat eenvoudiger leven met 1 functionele auto waar ik niet overdreven zuinig op hoef te zijn ook heerlijk zou kunnen zijn.

Ik zat ook altijd nokvol vrijwilligerswerk en kwam ook nergens aan toe; en dan heb ik niet eens kinderen!
Maar heb het stapsgewijs afgebouwd en nu heb ik nog erg weinig. Wel lekker even hoor, komt toch vanzelf weer wat bij ;)

@ Smerige auto: we rijden beide nu maar iets van 40km per dag dus de auto's worden niet zo snel meer vies.
En de Swift staat op de oprit onder een schaduwdoek (vanwege de vallende kastanjes) dus daar komt sowieso niet zoveel viezigheid meer op.

Ik kan niet voor anderen oordelen maar wat hadden we zonder kinderen dan een luizenleven..;)

Zoonlief wil nu ook op voetbal..tsja dat betekent ook elke zaterdag langs de lijn staan en een a twee keer naar de training. Hij is nog te klein om dat zelf te doen. En aangezien vrouwlief veel in het weekend werkt, weten jullie wel bij wie dat weer terecht komt. Maar goed..nu even dikke week vrij, vant weekend lekker weekendje weg naar Hooghalen en maar even bijtanken.

Ja, verder absoluut!
Maar daardoor had ik veel tijd voor vrijwilligerswerk, dus ik had veel weken met elke bijna elke avond vergaderingen/muziek/activiteiten.
Dat er ook mensen privé zeiden: afspreken met jou heeft geen zin, je hebt toch nooit tijd.

Dus toen ben ik wel meer aan mijzelf/ons gaan denken en daar geniet ik sinds een paar jaar met volle teugen van.

Misschien ooit ook nog wel eens van kinderen ;)

Vanaf corona hebben we al dat soort activiteiten aardig afgeschaald en dat bevalt me prima. Als iets meer energie kost dan het me oplevert doe ik het niet.
Boodschappen: brood bij de kleine supermarkt in het dorp, de rest bezorgen via de AH. Benzine meestal bij dezelfde onbemande pomp langs de route omdat die het goedkoopst is en van een ‘normaal’ merk. Lukoil zit er ook maar die sla ik uit principe over.

Joost, je moet AI eens een foto sturen en vragen wat het is, op de auto.

Terug
Bovenaan