Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

De hotpuppies zijn inmiddels geen pups meer, v1 wordt in maart 20 en v2 is onlangs 18 geworden en heeft zijn eerste rijles al gehad.
(En v3 is 14, maar die heeft nog geen rol in dit verhaal)

Het idee is dat de Up voor een beginner te fragiel is. Leuk om boodschappen mee te doen en naar het bos te rijden voor een wandeling, maar als je wil leren autorijden heb je toch iets degelijkers nodig.
V2 doet bijv nu een sport waarbij zijn teamgenoten ook rijden naar de wedstrijden. Dat vind hij super om ook te doen, alleen daarom al zal hij al op die sport blijven zitten.
Ik zie het niet voor me dat hij met 3 anderen in de Up zit :)

Btw, in het handelssegment waar ik in handel is een marge van 2,5K niet realistisch. Hier gaat het om deals maken: wat heb je en wat krijg je ervoor terug?
Ik heb met de Up nu wel een goede ruil in handen.

Ik wilde net zeggen, volgens mij zitten jullie zo ongeveer in de fase dat de pups voorin zitten en papa en mama achterin :D
Tijd voor wederom een Signum of iets van een S-klasse dus :ROFLMAO:

@ Renault 5, die blijf ik ook tof vinden. Overburen hebben een zwarte, durfden een spannender kleurtje niet aan. Het kunstmatige geluid bij wegrijden is wel echt heel lelijk overigens :D
Overigens staat daar sinds een paar dagen ook een knal oranje Clio op de oprit, echt een lekker kleurtje! Geen idee of het een leenauto of een nieuwe auto is, even informeren een dezer dagen :)

Renault 5 vind ik ook erg leuk, en heb ik ook overwogen maar als 1e auto is dat wel er compact. Als 2e auto zou het zo mogen, super leuk. Ook de Twingo vind ik erg leuk!

@Fer, Ja begrijp ik.. Maar dan misschien een maatje groter, Swift, Fiesta oid?

@ Fer: Allemachtig, zo oud alweer?! Man... nu voel ik mij ineens ook oud :rolleyes:

@ Renault 5: is inderdaad erg leuk! Als ie klinkt als de Captur van mijn ouders in elektromodus dan is dat wat apart inderdaad... wij noemen hun auto de 'USS Enterprise'.

Overigens staat daar sinds een paar dagen ook een knal oranje Clio op de oprit, echt een lekker kleurtje!
Ja, dat is een fantastische kleur! Hebben wij ook nog naar gekeken (en gereden met een rode) maar de motor die in dat exemplaar lag (iets van een hybride volgens mij) was erg luidruchtig.

Clio kleurtje is volgens mij het zelfde als op onze Twingo. Die heet orange valencia. zit ook een bepaalde gloed in als de zon er op schijnt. Was op de twingo de duurste kleur optie en alleen op de duurste uitvoering leverbaar. Geen idee of het aan de kleur ligt, maar deze lak is ook keihard om te polijsten.

Een 5 als eerste auto is wel echt te klein (voor ons).. en als 2e auto (te) duur. had verwacht dat er minder van verkocht zouden worden, hoe leuk hij ook is.

Geluid om de twingo is ook heel raar. maar er zit een knopje dan maakt hij in ieder geval geen geluid om voetgangers te waarschuwen. Nu hoor je alleen de elektromotor iets die je binnen gelukkig niet echt hoort

Ik kan de Scenic de 30e ophalen bij de dealer :) benieuwd hoe dat gaat, is ook nieuw voor mij.

Wel leuk dat er meer kleur op de weg is. Ikzelf ben wat meer bescheiden qua kleur, maar kan het zeker waarderen. Ben altijd bang dat je uitgekeken raakt op de kleur.

Laatst bewerkt:
Ik kan de Scenic de 30e ophalen bij de dealer :) benieuwd hoe dat gaat, is ook nieuw voor mij.

Wel leuk dat er meer kleur op de weg is. Ikzelf ben wat meer bescheiden qua kleur, amar kan het zeker waarderen. Ben altijd bang dat je uitgekeken raakt op de kleur.

altijd leuk moment! de ene garage besteed hier wel duidelijk veel meer tijd aan dan de ander.. doekje er omheen, even een leuk moment van maken, ook al is het een leaseauto of een A-segment autootje. kost weinig moeite maar zeker niet vanzelfsprekend.

Hoewel de twingo niet nieuwe was, werden nadat de administratieve handelingen klaar waren kregen we een een flesje wijn in de handen gedrukt, auto stond in een hoekje. Werd even naar buiten gereden en succes en klaar. Niet niet echt dealer waardig.

heb je thuis ook een laadpaal inmiddels?

Ja inderdaad, de ene is de andere dealer niet ik ken deze dealer ook niet. we gaan het zien.

Nog geen laadpaal, ben me daar nog wat in aan het inlezen, kan altijd @work laden en binnen 100 meter zijn er diverse laadpunten waar altijd wel een vrije plek is dus we gaan eerst even zo wennen.

Het idee is dat de Up voor een beginner te fragiel is. Leuk om boodschappen mee te doen en naar het bos te rijden voor een wandeling, maar als je wil leren autorijden heb je toch iets degelijkers nodig.
V2 doet bijv nu een sport waarbij zijn teamgenoten ook rijden naar de wedstrijden. Dat vind hij super om ook te doen, alleen daarom al zal hij al op die sport blijven zitten.
Ik zie het niet voor me dat hij met 3 anderen in de Up zit :)
Hm, dat zie ik toch wat anders. :)

Jimmy, leuk vooruitzicht!

Terug
Bovenaan