Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

De hotpuppies zijn inmiddels geen pups meer, v1 wordt in maart 20 en v2 is onlangs 18 geworden en heeft zijn eerste rijles al gehad.
(En v3 is 14, maar die heeft nog geen rol in dit verhaal)

Het idee is dat de Up voor een beginner te fragiel is. Leuk om boodschappen mee te doen en naar het bos te rijden voor een wandeling, maar als je wil leren autorijden heb je toch iets degelijkers nodig.
V2 doet bijv nu een sport waarbij zijn teamgenoten ook rijden naar de wedstrijden. Dat vind hij super om ook te doen, alleen daarom al zal hij al op die sport blijven zitten.
Ik zie het niet voor me dat hij met 3 anderen in de Up zit :)

Btw, in het handelssegment waar ik in handel is een marge van 2,5K niet realistisch. Hier gaat het om deals maken: wat heb je en wat krijg je ervoor terug?
Ik heb met de Up nu wel een goede ruil in handen.

Ik wilde net zeggen, volgens mij zitten jullie zo ongeveer in de fase dat de pups voorin zitten en papa en mama achterin :D
Tijd voor wederom een Signum of iets van een S-klasse dus :ROFLMAO:

@ Renault 5, die blijf ik ook tof vinden. Overburen hebben een zwarte, durfden een spannender kleurtje niet aan. Het kunstmatige geluid bij wegrijden is wel echt heel lelijk overigens :D
Overigens staat daar sinds een paar dagen ook een knal oranje Clio op de oprit, echt een lekker kleurtje! Geen idee of het een leenauto of een nieuwe auto is, even informeren een dezer dagen :)

Renault 5 vind ik ook erg leuk, en heb ik ook overwogen maar als 1e auto is dat wel er compact. Als 2e auto zou het zo mogen, super leuk. Ook de Twingo vind ik erg leuk!

@Fer, Ja begrijp ik.. Maar dan misschien een maatje groter, Swift, Fiesta oid?

@ Fer: Allemachtig, zo oud alweer?! Man... nu voel ik mij ineens ook oud :rolleyes:

@ Renault 5: is inderdaad erg leuk! Als ie klinkt als de Captur van mijn ouders in elektromodus dan is dat wat apart inderdaad... wij noemen hun auto de 'USS Enterprise'.

Overigens staat daar sinds een paar dagen ook een knal oranje Clio op de oprit, echt een lekker kleurtje!
Ja, dat is een fantastische kleur! Hebben wij ook nog naar gekeken (en gereden met een rode) maar de motor die in dat exemplaar lag (iets van een hybride volgens mij) was erg luidruchtig.

Clio kleurtje is volgens mij het zelfde als op onze Twingo. Die heet orange valencia. zit ook een bepaalde gloed in als de zon er op schijnt. Was op de twingo de duurste kleur optie en alleen op de duurste uitvoering leverbaar. Geen idee of het aan de kleur ligt, maar deze lak is ook keihard om te polijsten.

Een 5 als eerste auto is wel echt te klein (voor ons).. en als 2e auto (te) duur. had verwacht dat er minder van verkocht zouden worden, hoe leuk hij ook is.

Geluid om de twingo is ook heel raar. maar er zit een knopje dan maakt hij in ieder geval geen geluid om voetgangers te waarschuwen. Nu hoor je alleen de elektromotor iets die je binnen gelukkig niet echt hoort

Ik kan de Scenic de 30e ophalen bij de dealer :) benieuwd hoe dat gaat, is ook nieuw voor mij.

Wel leuk dat er meer kleur op de weg is. Ikzelf ben wat meer bescheiden qua kleur, maar kan het zeker waarderen. Ben altijd bang dat je uitgekeken raakt op de kleur.

Laatst bewerkt:
Ik kan de Scenic de 30e ophalen bij de dealer :) benieuwd hoe dat gaat, is ook nieuw voor mij.

Wel leuk dat er meer kleur op de weg is. Ikzelf ben wat meer bescheiden qua kleur, amar kan het zeker waarderen. Ben altijd bang dat je uitgekeken raakt op de kleur.

altijd leuk moment! de ene garage besteed hier wel duidelijk veel meer tijd aan dan de ander.. doekje er omheen, even een leuk moment van maken, ook al is het een leaseauto of een A-segment autootje. kost weinig moeite maar zeker niet vanzelfsprekend.

Hoewel de twingo niet nieuwe was, werden nadat de administratieve handelingen klaar waren kregen we een een flesje wijn in de handen gedrukt, auto stond in een hoekje. Werd even naar buiten gereden en succes en klaar. Niet niet echt dealer waardig.

heb je thuis ook een laadpaal inmiddels?

Ja inderdaad, de ene is de andere dealer niet ik ken deze dealer ook niet. we gaan het zien.

Nog geen laadpaal, ben me daar nog wat in aan het inlezen, kan altijd @work laden en binnen 100 meter zijn er diverse laadpunten waar altijd wel een vrije plek is dus we gaan eerst even zo wennen.

Het idee is dat de Up voor een beginner te fragiel is. Leuk om boodschappen mee te doen en naar het bos te rijden voor een wandeling, maar als je wil leren autorijden heb je toch iets degelijkers nodig.
V2 doet bijv nu een sport waarbij zijn teamgenoten ook rijden naar de wedstrijden. Dat vind hij super om ook te doen, alleen daarom al zal hij al op die sport blijven zitten.
Ik zie het niet voor me dat hij met 3 anderen in de Up zit :)
Hm, dat zie ik toch wat anders. :)

Jimmy, leuk vooruitzicht!

Ja leuk Jimmy! En wat kan je de auto snel ophalen! Ben niet jaloers hoor :)

* denkt aan het oneindige wachten op de Astra *

Leuk model zo'n Renault 5 maar wat mij betreft wel ietwat uit proportie, net alsof iemand een auto gepakt heeft en van 100% naar 110% vergroot heeft. Auto is gewoon beetje te groot ofzo, vooral in de hoogte en breedte.

Had van de week precies het omgekeerde toen ik achter een Hyundai Inster reed, die was juist raar smal en ielig.

@Fer, dat is wel het voordeel van een voorraadmodel :) Wel zin in, heb dat nooit eerder gedaan, een nieuwe auto ophalen.

De 5 vind ik echt top. De 4 ook trouwens en ik verwacht dat we de Twingo ook vaak gaan zien.

Spannend Jimmy! Was ie nou full EV of Hybrid? Of is de Scenic er alleen maar als EV? Heb geen idee van die markt..:)

Aflevering is wel verschillend..bij de Opel dealers was dat altijd goed geregeld bij onze occassions. Ook de Corsa stond in een mooi speciaal zaaltje binnen met een kleedje erover, kregen mooi cadeau en de verkoper wilde alles wel uitleggen (maar voor bedankt omdat ik de bediening van Opels wel ken..)

Vandeweek in de parkeergarage in Zwolle parkeerde er precies zo-een naast me..blijf ik toch een bijzonder mooie wagen vinden met die lange neus en rechtopstaande neus en mooie lijn.

0-134f46bec72ed6b643f115fe3ddb917c.jpg

Full EV, policy van het bedrijf dat alle auto's die per 1-10-2025 worden geleased. Zal even wennen zijn, ben voor een laadpaal nog aan het kijken, ga eerst @work en in de wijk laden. binnen 100 meter zijn er diverse laadplekken.

Zo een Volvo is zeker erg mooi!

Ik heb net een Easee lader opgehangen, maar als je 'm zakelijk wil gebruiken moet je er eentje hebben die verrekend en waar dus ook een gecertificeerde MID meter in zit.

Succes met aftellen Jimmy!
Je kunt parkeren op eigen terrein toch? Dan zou ik met een EV absoluut een laadpaal willen, altijd een volle accu. Maar ik snap dat je door de bomen de laadpalen niet meer ziet.

@ Rob, blijven fraaie modellen inderdaad!

Ik ben vanochtend op de terugweg van een afspraak ook even gestopt en heb wat auto's bekeken. Weer een stukje wijzer geworden. Geen haast, geen plannen maar af en toe even gluren mag gewoon natuurlijk :)

Even snuffelen is altijd leuk ! Ben ik ook aan het doen mbt. een nieuw hobbyvoertuig :D, zoveel leuks te koop.

Ja kan gewoon op hem op de oprit parkeren. zal tzt. ook een laadpaal komen hoor, maar daar is zoveel keuze in en mijn kennis daarin is 0. en momenteel geen ruimte/tijd/zin om me er in te verdiepen.

Moet je het laadpunt geheel zelf betalen, of betaalt de werkgever mee?
Er is onwijs veel keus en er zijn veel aanbieders. Wel belangrijk om te kijken welke laadpas je krijgt en op welke thuislaadpunten die dan werkt.

Ja daar had ik ook nog niet aan gedacht. Nu is het voor eigen kosten, maar aangezien ik de eerste ben verwacht ik dat hier wel enige verandering in komt zodra er meer EV moeten gaan rijden. Mede de keuze om me er nu nog even niet in te verdiepen. Mijn kenteken is wel bekend, staat op gisteren :)

Je ziet dat veel werkgevers een laadpunt verzorgen voor de berijder. Vaak heb je het dan over een standaard pakket van zo'n €2500.
Als ik werkgever was zou ik in elk geval eenzelfde oplossing bieden voor een ieder. Zelfde leverancier, zelfde pakket. Moet werken met de laadpas die verstrekt wordt. Bepalen wie welk installatiewerk betaalt, etcetera.
Maar werkgevers moeten zich ook steeds meer de vraag stellen: een laadpunt kost €2500, of €50 a €60p/m. Weegt het goedkopere laden daar tegenop of betaal ik als werkgever mee voor het comfort van het thuisladen voor de berijder?

Ik denk dat diezelfde vraagstelling hier precies zo ligt.
Ik heb een oprit, maar collega's die dat niet hebben maar wel een EV van de zaak, hoe ga je dit dan doen? Wat doe je als je vertrekt, komen ze dan die lader van de muur schroeven. met de tijd zal het vast goed komen. een basis pakket is wel prima, al zou het gedeeld worden.

Je moet het laadpunt niet uit het autobudget betalen, want dan kan iemand zonder oprit groter/duurder rijden dan iemand met oprit.
Bij ons ben je verplicht een laadpunt te laten installeren als dat bij je thuis kan. Gevolg: er zijn collega's met thuislaadpunt terwijl ze 'm nooit gebruiken...
Het is dus heel lastig om daar een goed beleid op neer te zetten. En dan heb ik het nog niet over het soort laadpunt, de CPO keuze en de abonnementskosten.

@rjthefrisian ben je al afgehaakt? ;) ;)

Ja op die manier, wat ik zeg, hier ben ik nu de eerste, regels zijn gelijk aan oude situatie, gelijk aan de budgetten en voorwaarden. Laadpas hebben we via Travelcard

De werkgever zou zo’n paal in een jaar of 5 afschrijven. Op die wijze zou ik het (als werkgever) ook de werknemer laten terug laten betalen als deze op eigen initiatief ontslag neemt. Zelfde soort constructie als dat je vaak bij studiekosten ziet bijvoorbeeld.

Als je als werknemer een deel van de paal zelf moet betalen zou ik hem absoluut in mindering brengen op de bijtelling overigens. Niet nagezocht of het mag, maar lijkt mij wel in lijn met de regels.

Dikke Astra

Iemand nog op zoek naar een trekauto voor een sleurhut?

Laatst bewerkt:
Heb ook de nieuwe auto van Richard gespot! Lijkt me wel wat dit.

Ik zag hem ook voorbij komen Marc!
Wat een super gaaf apparaat, maar wat een geld ook voor een 3-serie!

Van dat geld zou ik toch iets anders uitzoeken, twee auto’s lukt ook nog wel :D

Mogguh,

Bij ons ben je verplicht een laadpunt te laten installeren als dat bij je thuis kan. Gevolg: er zijn collega's met thuislaadpunt terwijl ze 'm nooit gebruiken...
Als de installatie & laadkosten netjes worden vergoed, waarom zou je dan niet thuis laden? Alleen al het comfort om altijd met een volle accu te vertrekken....

Ik heb een oprit, maar collega's die dat niet hebben maar wel een EV van de zaak, hoe ga je dit dan doen? Wat doe je als je vertrekt, komen ze dan die lader van de muur schroeven.
Zou zomaar kunnen, al is zo'n laadpunt snel afgeschreven en zullen de kosten voor afschroeven denk ik niet opwegen tegen het "afboeken" van het laadpunt. Zeker niet als die enige jaren oud is.

Goedemorgen zo net voor de feestdagen.

Ja ik g het wel even overleggen in het nieuwe jaar wat de mogelijkheden zijn, de komende 3 dagen werk ik nog, maar dan met de Kerst wel even ruimte om e.e.a. uit te pluizen denk ik.

Mogguh,

Afgelopen weekend bij Dré Rieu geweest; wat een spektakel, echt indrukwekkend.
Gisteren nog even Maastricht in geweest en nu weer op kantoor.

Eigenlijk wilde ik morgen ook nog naar kantoor (ivm tekort aan vrije dagen) maar ik denk dat ik maar vrij neem. Er is geen werk voor een tweede stille dag.

@ Alpina: sodeknetter, wat een mooi ding (y)

Ik ben nog nooit bij Andre Rieu geweest, maar heb heel veel van z'n shows gezien en kan ook wat muzikanten bij naam noemen :D Moet er hoognodig eens heen, maar het komt er steeds niet van. Lijkt me inderdaad heel gaaf.

Aanrader hoor!
Wij zijn een jaar of twee geleden in de zomer naar Rieu op het Vrijthof geweest. Super lekker weer, dagje door Maastricht slenteren (mooie stad!) en aansluitend het concert middenin de stad. Ik zou er nog wel een keer naar toe willen denk ik.

Vandaag en morgen nog aan de bak en dan zit het erop voor dit jaar.
Afgelopen weekend de inkopen voor het kerstdiner 1e kerstdag al gedaan. Ben absoluut geen topkok, maar het recept is eenvoudig en als ik het 80% zo goed op tafel krijg als op de foto's bij het recept dan geef ik mijzelf wel even een schouderklopje :D

Woensdag alleen nog wat verse dingen halen. Woensdag, vrijdag en zaterdag gaan we uiteten. Worden weer goede dagen :ROFLMAO:

Gewoon een keer doen. (en op tijd zijn met een overnachting regelen ;))

Het kost een vermogen, maar als je ziet hoe alles is aangekleed en wat er allemaal is opgetrommeld dan is het te rechtvaardigen.

1 hal was omgetoverd tot kerstmarkt met allerlei kraampjes waar je kon eten/drinken (prijzen waren ook nog eens erg redelijk), je kon er schaatsen, er liepen mensen in kostuum er waren groepjes muzikanten die kerstliederen speelden.
De hal waar het concert werd gegeven was ook prachtig aangekleed.

En dan is er het orkest van Rieu, de zangers/zangeressen, solo-artiesten, mannenkoor van 120 man, dansers, schaatsers, Los Del Rio, etc

Ga je niet heen voor de muziek, dan wel voor sfeer/beleving of het entertainment...
Nu moet ik zeggen dat ik 2x op het Vrijthof ben geweest en de eerste keer was super, de tweede keer iets minder (toen was het programma wat minder aansprekend)

Maar deze kersteditie vond ik weer super: mooi afwisselend programma en voldoende entertainment.
Al met al denk ik wel dat dit mijn laatste keer Rieu was ;)

Goed, tot zover mijn spreekbeurt over Andre Rieu!

@ Richard: leuk zeg! Wat ga je maken?
Ik moet nog wat bedenken om te koken voor de Kerst.. .gelukkig maar 1 van de 2 dagen. Maar heb d'r zin in!

Andre Rieu..nooit geweest..het is hier zo'n takke-end weg....maar is vast imposant. Maar er zijn zoveel dingen leuk!
Maar bij ons is de opvang voor de kids en dus een nachtje weg gewoon erg lastig te regelen.

Ik heb al vakantie..drie weken lang. Maar er zit wel studieverlof in en moet tijdens deze drie weken flink studeren omdat ik na de vakantie twee examens heb.

Hier drie dagen kerst..mijn vrouw moet beide dagen werken maar 1e kerstdag komt hier een vrijgezellige vriend eten, tweede kerstdag komen mijn mijn ouders hier (zus is op vakantie) en 3e kerstdag gaan we naar schoonfamilie.
Ik haal zoveel mogelijk kant en klaar wat ik zo in oven oid in kan schuiven..dit jaar gewoon echt geen tijd en zin aan.

Baal wel een beetje..had op tijd remschijven en remblokken plus toebehoren besteld bij Winparts en zou zaterdag geleverd worden. Kreeg ik vrijdagnacht mailtje dat het vertraagd is en nu blijken de schijven achter opeens niet meer op voorraad.

Dikke B3; die groene maar wat een geld. Ze hebben ook een leuk B5 staan..:)

50155955-1-1-1280x960.jpg

Veel te zwart, die BMW :)

Ik ben ook benieuwd naar je recept Richard, want ik moet ook nog wat maken voor familie...

Leuk verslag van een mooi uitstapje Gerwin. Geloof direct dat het indrukwekkend is, maar een x uitgaan kost tegenwoordig snel een paar honderd euro.

We gaan over 3-4 weken naar Vrienden van Amstel life, hebben daar een podium plek. Maar als je alles optelt (trein ticket, kaarten, overnachting en het eten/drinken daar, dan ben je een bedrag kwijt waar je U tegen zegt.

Maar bij ons is de opvang voor de kids en dus een nachtje weg gewoon erg lastig te regelen.
Herkenbaar. Mijn schoonvader heeft 1,5 jaar terug een herseninfarct gehad en kan slecht tegen prikkels. Dus de kids daar heen doen voor een nacht is niet handig. En mijn ouders zijn midden 70, die kost het ook veel moeite.
(Lees: Onze kids zijn de nachten nogal eens aanwezig). Dus jah, dan is een uitstapje echt een hele puzzel.

Ik merk dat we het geld momenteel liever in materiele zaken steken, waar we langer van kunnen genieten. Bijv. een overkapping of extra isolatie.

Dit wordt het hoofdgerecht. Let op, is een gerecht voor 10 personen. Duurde ook even voordat ik dat door had, gelukkig wel voordat ik in de winkel liep :)

We gaan over 3-4 weken naar Vrienden van Amstel life, hebben daar een podium plek. Maar als je alles optelt (trein ticket, kaarten, overnachting en het eten/drinken daar, dan ben je een bedrag kwijt waar je U tegen zegt.

Doen wij ook al minstens 15 jaar met de vriendengroep. Is ook niet elk jaar even goed, maar wel elk jaar rete gezellig.

Afgelopen en komend jaar gaan we weer als VIP. Kost ook wat, maar onderaan de streep ongeveer even duur in ons geval. Want we gingen altijd eerst R'dam in voor een hapje en drankjes, dan VVAL en dan of nog een afzakkertje in een kroeg of de hotelbar. Kortom, dat bonnetje was ook aanzienlijk.

Nu lopen we om 17.30 Ahoy in en begint het voorprogramma. Daarbij onbeperkt eten en drinken, voor elk wat wils.
Hoofdprogramma in afgesloten deel vlakbij het podium, met eigen bar.
Afterparty, met nog steeds onbeperkt eten en drinken.
En grootste pluspunt, het is gezellig druk, niet hutje mutje op elkaar.

Na afloop zwalken we dan naar het IBIS hotel vlak naast Ahoy.

Ziet er goed uit Richard! Zal zeker smaken :)

VVAL zijn we ook ene paar keer geweest, erg leuk en gezellig inderdaad maar zeker alles eromheen maakt het erg prijzig.

Laatst bewerkt:
Leuk gerwin, concerten ga ik eigenlijk niet zo vaak naar toe. vroeger ging ik wel eens naar dancefeestjes, maar vind het vaak te druk.
Mijn broer werkt voor een professioneel orkest. (betaald dus), niet altijd mijn muzieksmaak, maar wat een spektakel, maar ben ook altijd onder de indruk van het logistieke gedeelte. boekjes, podiumbouw, decor, elk instrument op de juiste plek. juiste muziekanten , iedereen zijn of haar partijen. bussen die geregeld moeten worden en op de juiste plek moeten staan. geluid, licht. etc. etc. En dan een dag of 2 later moet het heel zooitje weer ergens anders staan.

Bijzonder, Joost! Speelt ie een muziekinstrument in een klassiek orkest? Bijzonder wereldje.
Met onze vereniging hebben we wel eens zo’n muzikant als solist, afgelopen concert de bastubaist van het Concertgebouw orkest. Eerder al eens violiste Rosanne Philippens, net voordat ze door brak. Nu niet meer te betalen voor zo’n amateurclubje. En bij Maestro zag ik in het orkest een slagwerker die ik ken, best grappig.

Richard: lekker hoor! Hoofdgerecht regelt iemand anders al, ik heb besloten wat toetjes te regelen.

Lekker gerecht Richard! Goed dat je erbij aangaf dat het voor 10 personen was, 5 teentjes knoflook lijkt me voor 4 à 5 man een tikkie overheersend:)

Over die laadpaal: als je maar 1 fase aansluiting hebt, doet je werkgever dan een extra vergoeding voor verbouwing van je meterkast?

André Rieu en Maastricht zijn wel een fantastische combinatie! De stad is prachtig en zo’n concert lijkt me ook heel leuk om mee te maken!

Over die laadpaal: als je maar 1 fase aansluiting hebt, doet je werkgever dan een extra vergoeding voor verbouwing van je meterkast?
Die discussies hoor ik op m'n werk ook wel eens. Als werkgever zou ik dat niet faciliteren omdat het een verbetering van je huis is. En op 1 fase kan je ook prima laden.
Ik laad vanaf maandag overigens op 3 fase (met de geschikte auto). Erg fijn!

Bijzonder, Joost! Speelt ie een muziekinstrument in een klassiek orkest? Bijzonder wereldje.

Hij is een hele goede trompettist maar dat is voor de hobby. Het orkest waar hij voor werkt zijn allemaal beroeps muzikanten. Hij is zelf projectleider volgens mij. Was toevallig gisteren bij hem in Arnhem , overal achter de schermen kijken. ze waren net de hele zaal aan het ombouwen van orkest opstelling naar concert van Waylon. Andere akoestiek en dus word de halve zaal anders. akoestische panelen aan de wand , doeken maar ook de hele vloer werd anders. Daarna alles weer terugbouwen want de 26e moet hun orkest weer optreden.

bijzonder wereldje inderdaad als ik hoor het dat soms gaat

Grappig! Ik ken de planner van dat orkest. Ben met haar wel eens op pad geweest, toen werkte ze als planner bij een grote concert transporteur.
Dat orkest is een paar jaar terug van naam veranderd toch?
Het is wel lastig in die wereld. De orkesten moeten steeds meer hun eigen broek op houden en daardoor zijn er heel veel professionele orkesten gesneuveld.

^^ Ja, nu ja: een verkorting van de fusienaam uit 2019.

(..)

Orkest Phion​

Op 1 september 2019 fuseert Het Gelders Orkest met Orkest van het Oosten en opereert onder de naam Phion, Orkest van Gelderland & Overijssel. Per 1 september 2025 gaat het orkest verder onder de naam Orkest Phion. (..)

Terug
Bovenaan