Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mensen, ga even zitten of hou je even vast aan iets stevigs.. ik heb nieuws over de Astra!

De Astra is geproduceerd en wordt een dezer dagen naar Van Mossel in Veghel getransporteerd.
Dat is goed nieuws Fer, kun je er eindelijk van gaan genieten.

Ik lag gisteren een Item (oa topgear) dat Opel vanaf 2025 alleen nog maar met elektro-motoren gaat leveren, de benzine varianten zouden worden geschrapt. Zelfs bij een nieuw model als de Frontera & Grandland.
Ik neem aan dat dit een fout is, en dat ze bedoelen dat Opel vanaf dan van elk model een elektrische variant aanbiedt....anders is het einde voor Opel in zicht.

Inderdaad, of elk nieuw model wat vanaf dan geintroduceerd word (dus geen facelift) vanaf dat moment.

Overal lees je dat merken terug komen op EV en dat het toch niet de vogelvlucht neemt als gedacht en toch wel inzet op benzine en hybride motoren

Ford mist ook totaal de boot. Gokken op elektrisch en de Fiesta en Focus schrappen... Nu bungelen ze onderaan qua verkopen.

Fer, wat fijn! Zag pas voor het eerst een Astra Tourer rijden.

Yes Fer! Eindelijk! Komend weekend rijden...:)

Net afspraak voor apk en beurt voor astra gemaakt en moet ook al uitwijken naar andere vestiging. Mijn reguliere vestiging (eigenlijk ook al niet meer omdat het samengegaan is met Peugeot en citroen) heeft tm begin juli geen tijd. Te laat voor de apk.

Ik ben heel benieuwd waar het naartoe gaat met dat electrisch rijden maar sowieso auto's in het algemeen. Spreek toch veel ev rijders die volgende keer toch liever weer voor hybride gaan ivm beperkingen actieradius, trekgewicht, enz.. buurman heeft van de zaak id buzz en klaagt ook over actieradius..op papier prachtig maar in werkelijkheid valt het erg tegen..zeker met wat extra stroomverbruikers aan.

Maar ook de moderne kleine bandstoftorretjes vertonen veel problemen hoor. Driepitters in Astra k veroorzaken veel problemen maar ook bij veel andere merken veel problemen met de kleine turbomotoren hoor ik van garageeigenaar in de straat.

Maar op het k forum had iemand zijn k driepitter preventief ingeruild op een splinternieuwe tucson hybrid maar staat nu ook al voor de zoveelste keer bij garage met motorstoring. Er zit tegenwoordig veel teveel techniek en snufjes in waardoor die motoren zomaar in storing of noodloop gaan.

Hoest met jouw accu, Joost? Gaat goed?

Overal lees je dat merken terug komen op EV en dat het toch niet de vogelvlucht neemt als gedacht en toch wel inzet op benzine en hybride motoren
De energietransitie ging dan ook veel te snel. Inzetten op volledig elektrisch rijden, huizen verwarmen/koelen middels elektriciteit.....en dat middels verouderde infrastructuur. En dan ook nog eens te weinig capaciteit om de elektriciteit milieuvriendelijk op te wekken.

Ik geloof best dat een goede hybride (zoals ** nu heeft, over de 100km bereik op 1 lading) best toekomst heeft.

Maar ook de moderne kleine bandstoftorretjes vertonen veel problemen hoor. Driepitters in Astra k veroorzaken veel problemen maar ook bij veel andere merken veel problemen met de kleine turbomotoren hoor ik van garageeigenaar in de straat.
Het is doorgeslagen inderdaad. Steeds zuiniger, minder uitstoot....en goedkoper materiaal.

Ford mist ook totaal de boot. Gokken op elektrisch en de Fiesta en Focus schrappen... Nu bungelen ze onderaan qua verkopen
Als europa niet snel ingrijpt, verdwijnen de europese merken snel en rijden we over enkele jaren Chinese/Aziatische meuk. Tegen de voorwaarden daar valt hier niet op te concurreren.

Net afspraak voor apk en beurt voor astra gemaakt en moet ook al uitwijken naar andere vestiging. Mijn reguliere vestiging (eigenlijk ook al niet meer omdat het samengegaan is met Peugeot en citroen) heeft tm begin juli geen tijd. Te laat voor de apk.

net bij de opel garage ook afspraak gemaakt voor Insignia. eind juli de week voor mijn vakantie gepland. Dacht dat ik ruim op tijd was, maar viel wel mee want ze zaten in hun eigen planning ook al begin Juli. Mooi op tijd dus.

Ik ben heel benieuwd waar het naartoe gaat met dat electrisch rijden maar sowieso auto's in het algemeen. Spreek toch veel ev rijders die volgende keer toch liever weer voor hybride gaan ivm beperkingen actieradius, trekgewicht, enz.. buurman heeft van de zaak id buzz en klaagt ook over actieradius..op papier prachtig maar in werkelijkheid valt het erg tegen..zeker met wat extra stroomverbruikers aan.

Iedereen die ik spreek is juist heel positief. Mijn broer rijd ook zo'n 800 km per week in zijn nieuwe XC40 voor 5 maand. Hij wil echt niet meer terug. De rust, de stilte, altijd koppel, 1-pedal drive, infotainment. Enige was hij nog mist aan de BMW 3-serie zijn de fijne stoelen.

Maar niet voor mij... de twingo is echt top als EV voor die korte stukjes. Zeker vergelijking met benzine a segment auto's die langzaam en wat luidruchtig en slechte automaat hebben is het verschil met een EV echt top. Als hoofdauto met grote zware accu is het niet wat voor mij, ook qua geld. misschien ooit, maar voorlopig niet.

los van het merk, aandrijflijn denk ik dat alle auto's momenteel slechter in elkaar worden gezet dan een 10 jaar geleden. Moet goedkoper, meer eco, lichter, meer winst, en dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede.

Hoest met jouw accu, Joost? Gaat goed?

goed! 3 weken lang starten en lopen, ook na enkele dagen stilstand. Zondagochtend naar schiphol, vallet parking dus ze zetten hem dan weg op een parkeerterrein 5 km buiten schiphol. Donderdag zetten ze hem weer terug in de parkeergarage, hopelijk start hij dan wel weer anders zitten ze er mooi mee :p

Zo koffer gepakt, weer flink reisje reisje en druk weekje voor de boeg. Voor de insignia valt het mee, die mag tot schiphol

Dan naar Atlanta, maandag door naar Kansas, dinsdag naar st Louis, woensdag Salt Lake city, daar huurauto pakken 2 uur richting the woestijn in de middle of know-where. Donderdag weer richting thuis, vrijdag weer thuis. En dan met de Insignia, mits hij start weer naar het mooie twente. Op 2 plekken een huurauto gehuurd, prijzen zijn echt bizar goedkoop.

op 1 plek heb ik een large sedan gehuurd voor 68 euro per dag. En bij salt lake city een medium size SUV. Met andere woorden; formaatje kodiaq en meer dan genoeg voor een europeaan. Was ook maar iets van 72 euro per dag kilometer vrij.

Mooie is dat je op een grote parkeer garage komt en je mag zelf je auto uitzoeken uit jou categorie. de sleutels zitten er dan in en je mag dan weg rijden, met andere woorden; je hebt zelf ook een beetje keuze uit vele modellen , afhankelijk van wat er retour is gekomen.

Zo koffer gepakt, weer flink reisje reisje en druk weekje voor de boeg. Voor de insignia valt het mee, die mag tot schiphol

Dan naar Atlanta, maandag door naar Kansas, dinsdag naar st Louis, woensdag Salt Lake city, daar huurauto pakken 2 uur richting the woestijn in de middle of know-where. Donderdag weer richting thuis, vrijdag weer thuis. En dan met de Insignia, mits hij start weer naar het mooie twente. Op 2 plekken een huurauto gehuurd, prijzen zijn echt bizar goedkoop.

op 1 plek heb ik een large sedan gehuurd voor 68 euro per dag. En bij salt lake city een medium size SUV. Met andere woorden; formaatje kodiaq en meer dan genoeg voor een europeaan. Was ook maar iets van 72 euro per dag kilometer vrij.

Mooie is dat je op een grote parkeer garage komt en je mag zelf je auto uitzoeken uit jou categorie. de sleutels zitten er dan in en je mag dan weg rijden, met andere woorden; je hebt zelf ook een beetje keuze uit vele modellen , afhankelijk van wat er retour is gekomen.
Dat laatste had ik in Canada ook. Nu hadden we een zevenzitter dus ik kon eigenlijk alleen de kleur en aandrijflijn van de Pacifica kiezen :)
Veel plezier daar Joost!

Michiel, bijzonder exemplaar zeg! Erg weinig kilometers. Al vind ik dat die roest wel verholpen mocht zijn voor dat geld.

Leuke astra, maar vrees wel dat er nog het nodige werk aan zit. zeker een F1 is zeer roestgevoellig.

Ik gok ook dat de kilometers stand eerder 134.000 is ipv 34.000. astra heeft volgens mij maar 5 cijferige kilometerstanden.

Dat laatste had ik in Canada ook. Nu hadden we een zevenzitter dus ik kon eigenlijk alleen de kleur en aandrijflijn van de Pacifica kiezen

Ben benieuwd, maar wel leuk dat je nog iets te kiezen hebt. Bij voorkeur wil ik een auto die ik nog niet eerder heb gereden, al heb je dat in de VS al snel.

dan is het inderdaad wel extreem weinig.

Maar ondanks de kilometerstand is de roest alles bepalend, en met name wat je niet ziet. Maar je ziet de F-jes, zeker als station heel weinig dus mooi exemplaar om netjes te maken.

Astra F caravan............. die heb ik echt al heeeeel lang niet gezien :D

Enne, wat is een Astra uit die periode zonder roest? Ik zou zeggen, verdacht :P

jup. De mijne is natuurlijk van januari '94, maar daar zie je het ook. Gelukkig zijn de andere 'verdachte' plekken in het verleden al bijgehouden of gerepareerd. Helaas zijn de dorpels nooit getectylleerd, dus ja, dat verklaart de roest daar.

Zelfs de ex-F2 van mijn ouders had in 2011 al wat aandachtspunten. En dan te bedenken dat die uit zincor-plaat werden gemaakt itt de F1.

Mogguh,

Iedereen een goed weekend gehad?
Op autogebied bij ons rustig: ben wel wat aan het sneupen naar iets anders dan de Swift. In eerste instantie een kleine elektrische auto in de Private Lease, gewoon om het elektrisch rijden eens te ervaren.

Maar wat leukers kan ook, liefst weer een cabrio.
Mini Cabrio, Cascada, Golf, Alfa Spider, MX5... wat veel leuke opties.

Zag ook een paar keer een oldtimer-cabrio voorbij komen, oa een 'half-cabrio' en die laatstgenoemde vond vrouwlief ook erg leuk: een klassieke Fiat 500.
Af en toe lekker mee rondtouren, past prima in de garage en is niet al te duur!

Maar elke keer kom ik weer met beide benen op de grond; eerst sparen, dan pas uitgeven niet andersom :cool:

@ Joost: hoe was je reis?

Er zit tegenwoordig veel teveel techniek en snufjes in waardoor die motoren zomaar in storing of noodloop gaan.
Mijn vader was met zijn Captur Plug-In naar de garage geweest.
Hadden de bodemplaat er onder weg gehaald en toen bleek er een olielekkage te zijn (auto is 2 jaar oud, zoiets?). Deze olie liep dan over de elektromotor die daardoor defect ging: in principe geen garantie.

Maar deze dealer had 2 weken eerder bij een andere Captur hetzelfde meegemaakt en had dus Renault Nederland daarop gewezen: wordt het nu toch uit 'coulance' gerepareerd. Volgens mij wil Renault gewoon niet dat dit probleem in de openbaarheid komt ;)

Dus inderdaad; zegt niks hoe oud/jong een auto is. Kan altijd wat kapot gaan, door de meest stompzinnige dingen.

Pfoh wat een gedoe zeg, met zo'n issue aan die Captur!

Bij mij is de Golf 5 dit weekend verkocht. Bij de Golf 7 binnenkort eens wat dingetjes doen (koppeling, banden). En natuurlijk altijd aan het kijken naar wat anders :D Een PHEV ipv de Golf wil ik wel, of anders toch een Cooper S erbij. Staat nu een leuke te koop: knalrood met een chique interieur met houtpaneeltjes.
Een cabrio is niet mijn ding. Een oude Fiat 500 hebben we ook een paar keer naar gekeken maar is echt héél weinig auto en toch ook nog redelijk duur (per vierkante centimeter ;) ).

Mogguh...

auto's zijn we hier niet zo mee bezig...geld gaat vooral naar de kids..:) Straks wel twee beurtjes en twee apk's en de Citroen nog nieuwe set banden en dan hopen we er weer tegen te kunnen..:) En weer een mooie bestemming voor een deel van het vakantiegeld...:)

Vant weekend stond in het teken van feestjes. Vorige week de avondvierdaagse gelopen, vrijdag afsluiting, zaterdag verjaardagsfeestje dochterlief met 15 kids in speelparadijs...daar hadden we calamiteitje na lelijke val buurjongetje op springkussen. Bleek uiteindelijk arm gebroken te hebben en gisteren geopereerd. Sneue bak. Maar verder erg geslaagd. En gisteren met familie en schoonfamilie mijn verjaardag en die van dochterlief nog gevierd met een barbecue. De weergoden waren ons nu gelukkig goed gezind na de ellende van vorige week.

Op autogebied bij ons rustig: ben wel wat aan het sneupen naar iets anders dan de Swift. In eerste instantie een kleine elektrische auto in de Private Lease, gewoon om het elektrisch rijden eens te ervaren.

Ben geen diehard EV fan maar als 2e auto er bij is het echt top. Sterker nog; zelfs voor wat langere ritjes pakt B best vaak de Twingo. Maar het verschil met een benzinebroer is bij die kleintjes ook veel groter. Die benzine versies hebben vaak weinig vermogen in het A segment, matige automaat, minder geluidsislatie. Met zo'n kleine EV is dat allemaal 'opgelost'. Alleen is het aanbod weinig en aanschaf wat hoger.

@ Joost: hoe was je reis?

mooi! wel heel druk schema , veel reizen, hotels, vliegen maar veel mensen ontmoet. Laatste dag in de woestijn bij een energiecentale was echt heel mooi. 50 jaar oud en tot in den treure perfect onderhouden door mensen die er al hun hele leven werken. de vloer glom gewoon , mensen wonen daar ook. ze hebben zelfs eigen treinen om kolen te halen en zelfs het onderhoud aan de treinen doen ze zelf. Helaas word het over 3 jaar opgeblazen want het mag niet meer. Maar ze hadden met gemak nog 30-40 jaar door kunnen gaan in de staat waarin de centrale verkeerd.

Omgeving salt lake city is echt een aanrader voor vakantie. Donderdag ochtend 3 uur tijd voor het vliegveld. je gaat gelijk ruig gebergte in als je de stad uit gaat. Dus even een pas gepakt., die was net open maar wat fantastisch uitzicht! Een meter sneeuw lag er op de berg. De dag er voor reed ik nog in de woestijn. Vriendelijke mensen, heel schoon. Mooi stukje VS.

Als huurauto dit keer een subaru Outback. Geen typsche huurauto en voor het eerst positief over een VS huurauto. Het reed als nieuw, heel degelijk , fijne stoelen, fijne motor. CVT automaat ben ik geen fan van en de muktimedia wat onoverzichtelijk soms maar verder echt een top auto.

53746212332_12eb1cdeb5_b.jpg

53747142956_2d59f4522f_c.jpg

en de Insignia reed na een weekje stilstand op schiphol perfect

Dus inderdaad; zegt niks hoe oud/jong een auto is. Kan altijd wat kapot gaan, door de meest stompzinnige dingen.

ik zie wel eens de vlogs van autobedrijf Rijt, vanuit technische intesse leuk om te volgen maar als ik daar ook zie wat er stuk gaat aan die jonge auto's. nu doen ze veel met audi's maar stuk voor stuk reparaties van duizenden euro's op auto's van een paar jaar oud. Niet normaal soms.

auto's zijn we hier niet zo mee bezig...geld gaat vooral naar de kids..:) Straks wel twee beurtjes en twee apk's en de Citroen nog nieuwe set banden en dan hopen we er weer tegen te kunnen..:) En weer een mooie bestemming voor een deel van het vakantiegeld...:)

Hier idem, wat een geld kost het soms. De Twingo heeft dit jaar geen beurt nodig gelukkig. Insignia eind julie kleine beurt en 2 voorbandjes, maar denk dat ik achter naar voren leg omdat achter al 7 jaar oud is en al hele kleine droogtescheurtjes vertoont en voor relatief snel slijt.

Laatst bewerkt:
Mooie Subaru!

En ik heb vandaag gemerkt dat er aan elke auto wat kapot kan gaan: de accu van de Golf is dood. Door m met een collega aan te duwen kon ik nog thuis komen, maar daar staat ie nu te wachten op een nieuwe accu. Morgen dus ff een andere auto mee naar kantoor.

Ik had juist verwacht dat zo'n turboblokje een hogere compressie heeft en daardoor lastig aan te duwen is.
Anyway, ik rij weer met een nieuwe accu! :)

Monteur heeft dat gedaan. Ik weet niet precies hoe het bij deze auto werkt, denk dat de uitleescomputer daar een speciale functie voor heeft (Solus Edge dinges is dat).
Merkte gisteren dat start-stop weer werkt. In die twee jaar heeft die maar twee keer gewerkt, en nu meteen al :D

De Opel leer de accu zelf in. Op de accupool zit een groot ding wat de accu monitort . hoeft gelukkig niets ingeleerd te worden. Dat start / stop meteen werkt zou ik niet heel blij van worden overigens :p maar het feit dat hij het daarvoor niet deed zegt wel iets over de status van de accu

Goedemorgen !

Ik dacht bij mezelf laat ik es kijken of ik nog kan inloggen op het AW-forum. Ik lees nog wel een beetje mee maar kon lange tijd niet inloggen. Nu dus wel :)

Sommigen hebben via FB kunnen lezen dat ik inmiddels 3 auto's heb..... Met de Tigra CC als laatste aanwinst. Het is een grappig karretje uit 2008 met 93.000 km ( NAP-proof) op de teller. Het is een 1.4 16v met 90 PK. Inmiddels na één maand al 1.000 km afgelegd. Het is voor mij een nieuwe ervaring dat "open" rijden en dat is echt een leuke ervaring. Tot ongeveer 90 km/h is het goed te doen met beide ramen open. Gaat het harder dan begint het behoorlijk te klapperen en is het minder leuk. Zij-ramen dan dicht en het gaat weer prima. De Tigra is prima onderhouden, heeft rood leer, stoelverwarming en airco. Het lijkt wel een "blijvertje"

Een ander "blijvertje" is de Insignia. Ik heb 'm nu ruim 2 jaar en vandaag staat ie bij de dealer waar ik m gekocht heb voor een onderhoudsbeurt en verse APK. Probleemloze en heel erg fijne auto ( km-stand ruim 57.000 km ) Het panorama dak geeft veel licht en een ruimtelijk gevoel. Ik ben van plan om nog een flinke tijd door te rijden met de laatste echte Opel....

De Astra bevalt ook nog steeds goed. Onder garantie is het display van MM-systeem vervangen en is het rechterportierslot "gemaakt". Ik heb een jaar garantie ( auto in oktober vorig jaar gekocht ) en ben zeer te spreken over de voor mij nieuwe Opel garage in Huizen ( Janssen van Kouwen ) Ooit in 2006 heb ik daar mijn Vectra diesel nieuw aangeschaft ( zakenauto ). Toen heette het nog Fred Jansen. De Astra heeft net 71.000 km gelopen en doet het erg goed. De 1.4 met 150 pk is, met sportstand, fel genoeg om lekker mee te komen.

Ik ben wat wispelturig maar heb het idee om voorlopig het bij dit wagenpark te laten. Wél heb ik na een korte vakantie op Sicilië 2 weken geleden even een nieuwe liefde ontdekt: Lancia !! We hebben in een 2 cilinder Ypsilon rondgereden. Wat een grappig karretje ! Daardoor toch ook wel even gekeken naar een Delta en ook nog wel naar een gebruikte Alfa Romeo Guilia. Wát een beauty !

Eén dezer dagen de nieuwe Astra van Ferdinand bewonderen. Ik ben niet zo gek van de 5 deurs ( te hoog Peugeot 308 gehalte ) maar de Sports Tourer spreekt me wel aan. Nog boven budget als 2 hands ( ik zou dan gaan voor een 1.6 hybride want 4 cilinder ) Ik heb nu als leenauto een 3 cilinder Corsa van een jaar oud maar kan ( nog ) niet wennen aan het geluid en karakter.

Enfin, voorlopig maar even rust op autogebied.

Enfin, voorlopig maar even rust op autogebied.

jaja...:) je gaat nu alweer kijken naar een Astra L...:)

Ik ben wat wispelturig maar heb het idee om voorlopig het bij dit wagenpark te laten. Wél heb ik na een korte vakantie op Sicilië 2 weken geleden even een nieuwe liefde ontdekt: Lancia !! We hebben in een 2 cilinder Ypsilon rondgereden. Wat een grappig karretje ! Daardoor toch ook wel even gekeken naar een Delta en ook nog wel naar een gebruikte Alfa Romeo Guilia. Wát een beauty !

Tsja..das ook uitstel van executie...dat is ook allemaal Stellantis geworden.... :)

:p als hij hem nieuw koopt kun je zomaar een 1,5 jaar verder zijn alvorens deze geleverd gaat worden, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

Ik ben nog niet heel wild van het model. het neusje is mooi op de astra, zeker de tourer... ik weet het nog niet.

zag nog een heel bijzondere 340i touring te koop staan in de M3 kleur geel. Speciaal af fabriek gespoten. geen standaard kleur. Dus zal een heel duur grapje geweest zijn. schijnt dat hij speciaal van de band word gehaald hiervoor en handmatig gespoten. zeker op een 3 serie zie je zulke gekkigheid maar zelden

Voor Berri

Mogguh,

@ Hans: Indrukwekkend lijstje met leuke auto's. Maaruh, als die Astra L je bevalt....welke gaat er dan uit?

Vind de Astra van Fer echt mooi om te zien, precies de kleurencombi zoals ik hem anders ook op een Hybride had willen hebben. Zag dit weekend de L ST ook rijden in donkergrijs, ook best chique.
De achterkant vind ik net iets minder, die smalle achterlichten vind ik daar iets minder mooi uitkomen als op de hatch.

Kameraad rijdt een blauwe hatch. Is er nog steeds goed te spreken over, was de auto alleen enkele dagen kwijt vanwege storingsmeldingen. Maar een goede reset helpte (voorlopig).

Kameraad rijdt een blauwe hatch. Is er nog steeds goed te spreken over, was de auto alleen enkele dagen kwijt vanwege storingsmeldingen. Maar een goede reset helpte (voorlopig).

valt mij op dat steeds meer auto's op jonge leeftijd veel 'problemen' hebben. Niet alleen bij opel , maar alle merken. Slijtage ok en dat er na een jaar of 6-10 misschien iets kleins stuk gaat oke, maar het verbaast mij altijd hoeveel problemen en storingen er zijn tegenwoordig bij auti's van 0-6 jaar oud met relatief weinig kilometers. Gevoelsmatig was dat vroeger echt wel anders, maar misschient valt het mij nu meer op

@Hans, ik sluit mij aan bij de rest. Ik geloof er ook niet zoveel van dat het huidige wagenpark een tijd ongewijzigd gaat blijven :p
Niets om je voor te schamen overigens, kan jou wisseldrang wel waarderen (y)

@ Astra van Fer, dat rood staat hem geweldig. Heb die kleur nog niet in het echt gezien geloof ik. De rode accenten op de velgen vind ik op de foto een beetje mwah, maar ziet er in het echt wellicht beter uit.

zag nog een heel bijzondere 340i touring te koop staan in de M3 kleur geel. Speciaal af fabriek gespoten. geen standaard kleur. Dus zal een heel duur grapje geweest zijn. schijnt dat hij speciaal van de band word gehaald hiervoor en handmatig gespoten. zeker op een 3 serie zie je zulke gekkigheid maar zelden

Voor Berri

Als je maar betaald kan alles. Je kan in de configurator overigens gewoon kiezen voor Individual kleuren. Kost op een 3-serie ongeveer 5000eu extra. Dat is ook in dat segment een hoop geld dus zal vast niet vaak gebeuren. Doorgaans is het kleurenpallet sowieso al aardig uitgebreid.

Aan de andere kant, de huidige 340i koop je nieuw ook al niet meer voor een ton. Vink je nog wat opties aan dan gaat de prijs nog verder omhoog, mensen die dat stuk kunnen/willen slaan hebben wellicht ook wel 5000eu voor een unieke kleur over.

Maar individual is nog steeds een select groepje 'speciale' kleuren toch? Daar zit deze niet bij volgens mij.

Dit is helemaal 'los' besteld. Natuurlijk als je betaald kan alles, maar zeker op een 3 serie wel erg speciaal. Heb het iig nog nooit eerder gezien. Maargoed; de meeste mensen willen toch zwart , wit of grijs en daar is keuze te over

Dat blauw vind ik nog steeds geweldig. Maar dat rood van Fer vind ik ook erg fraai. Geel heb ik heel weinig mee...ik vind een gele auto té en na gegeven moment gaat een gele auto mij tegenstaan. Merk ik steeds weer.

Maar individual is nog steeds een select groepje 'speciale' kleuren toch? Daar zit deze niet bij volgens mij.

Dit is helemaal 'los' besteld. Natuurlijk als je betaald kan alles, maar zeker op een 3 serie wel erg speciaal. Heb het iig nog nooit eerder gezien. Maargoed; de meeste mensen willen toch zwart , wit of grijs en daar is keuze te over

Zit inderdaad nog weer verschil in.
Het Tansanit Blau op mijn 4GC was ook een Individual kleur en is zelfs altijd een Individual kleur, maar kostte iets van 2.000eu extra.
Dan heb je nog de Individual kleuren die ik net noemde, waarbij je de keuze hebt uit 155+ kleuren. Als ik de configurator volg kom ik hier uit: BMW Individual

Daar zie ik Austin Gelb uit de advertentie dan weer niet tussen staan, maar is ook nu vast mogelijk. Ik vermoed dat het een zeldzame optie is, maar er zitten wel heel veel gave kleuren tussen.

Wat dat betreft goed dat de Astra ook in een paar felle kleuren te leveren is. Toen ik destijds mijn Astra K uitzocht was de spoeling erg dun. Rood en blauw was er alleen als unilak. De metallic lakken waren allemaal grijs en zwart.

Dat blauw vind ik nog steeds geweldig. Maar dat rood van Fer vind ik ook erg fraai. Geel heb ik heel weinig mee...ik vind een gele auto té en na gegeven moment gaat een gele auto mij tegenstaan. Merk ik steeds weer.

Blauw bevalt hier ook wel, derde auto op rij die blauw is :D
Geel vind ik erg tof om te zien, maar ik vrees dat ik dat op den duur ook iets teveel van het goede vind.

Sowieso staat de kleur niet bovenaan mijn wensenlijstje bij een nieuwe auto. De auto moet vooral kloppen qua opties, dat de auto dan zwart, grijs of zilver is kan ik dan wel mee leven.
Ik vind die kleuren eigenlijk ook altijd wel goed staan. Saai is het vaak wel, maar lelijk is het eigenlijk nooit.

Sowieso staat de kleur niet bovenaan mijn wensenlijstje bij een nieuwe auto. De auto moet vooral kloppen qua opties, dat de auto dan zwart, grijs of zilver is kan ik dan wel mee leven.
Ik vind die kleuren eigenlijk ook altijd wel goed staan. Saai is het vaak wel, maar lelijk is het eigenlijk nooit.

Klopt hoor..staat bij mij ook niet bovenaan het lijstje. De spoeling is tegenwoordig al megadun....

maar oh oh..wat is bmw de weg kwijt met zijn design's...ik vind die snuiten en achterbumpers van de nieuwste modellen echt niet mooi...

Gisteren had ik cursus bij van der Valk in Zwolle...met uitzicht op zo'n Tesla Supercharger park..bijzondere gewaarwording hoor......

maar oh oh..wat is bmw de weg kwijt met zijn design's...ik vind die snuiten en achterbumpers van de nieuwste modellen echt niet mooi...

eens, geld helaas niet alleen voor BMW. De niet-EV modellen van mercedes vind ik dan nog wel te pruimen tegenwoordig

Gisteren dus gereden in de Astra van Ferdinand; gave auto zeker in het rood met zwart dak.
Bij mijn garage staat een blauwe; mij net iets te blauw !

Ja de blauwe (heel enkel zie ik hem rijden) is wel erg blauw. Denk dat deze rood ook mijn keuze zou zijn in het geval van de astra L.

Gisteren had ik cursus bij van der Valk in Zwolle...met uitzicht op zo'n Tesla Supercharger park..bijzondere gewaarwording hoor......

klinkt wel alsof je voor het eerst in de bewoonde wereld komt :LOL:

Klopt hoor..staat bij mij ook niet bovenaan het lijstje. De spoeling is tegenwoordig al megadun....

ja eens; wil voor een volgende auto (ergens volgend jaar of het jaar er op) toch geduldig mijn tijd afwachten.

Mediterran blau is nog wel een keer te vinden. Maar ik wil dan wel met chromen raamomlijsting terwijl de meeste mensen voor shadow line kiezen... En dan het liefst met bruin of gebroken wit interieur. Dan benzine en 4 cilinder in touring.. Opties zal ik niet al te kieskeurig in moeten zij, zal hoe dan ook moeten inleveren tov de Insignia. Moet toch lukken dat er binnen een jaar 1 exemplaar voorbij gaat komen ;) en zo niet, dan rij ik rustig door in de Insignia. Tenzij die gekke fratsen gaat krijgen, dan gaat die vroegtijdig er uit

klinkt wel alsof je voor het eerst in de bewoonde wereld komt

In Friesland is er blijkbaar één (nooit gezien) en in Groningen helemaal geen-een...en ik heb er ook niks te zoeken.

Dus jah voor mij inderdaad een nieuwe gewaarwording..:)

Bij mijn garage staat een blauwe; mij net iets te blauw !

Heerlijk..mag van mij wel wat lekker fel!

Denk dat deze rood ook mijn keuze zou zijn in het geval van de astra L.
Ja, vind ik ook veruit de mooiste kleur. Zeker icm zwart dak.

Volgens mij is het schip met Astra ST's aangemeerd. Ik zie er sinds deze week ineens meer opduiken op de weg.
Deze week al een rode, witte, grijze en donker grijze gezien.

Donker grijs vind ik trouwens ook wel lekker ingetogen sportief.

Terug
Bovenaan