Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Fer, hoeveel geduld heb je nog? Ik zou bijna zeggen: laat maar zitten, ik pik ergens wel een voorraad auto van het een of ander op.
Geduld is al sinds vorig jaar september op.
Maar ik moet zeggen, de auto’s die ik door mijn werkgever gefaciliteerd krijg zijn prima.
Nu de Grand Scenic, lel van een auto maar wel een fijn ding.
Er zit niet veel op en wat er op zit werkt niet altijd even goed ( R-link multimedia loopt vaak vast) maar door de wielbasis en de enorme wielen rijdt en rolt het heel relaxed.
Aanradertje!

@Joost , het lijkt me gekmakend.
Kan je niet beter een starthulp of wat startkabels meenemen voor zolang je het probleem hebt?
Dat scheelt een hoop wachttijd en kan je iig verder.

Dat is exact wat ik heb gedaan. Ik heb de oude accu nog uit de insignia (niet heel oud dus) en aan de lader gezet + startkabels die ik achterin gooi. Gekmakend is het zeker. Vandaag na 20 uur stilstand de auto gestart; starten en lopen.

heb even mijn oude connecties gevraagd of het mogelijk een gekend probleem is en mogelijk dmv software update opgelost kan worden want anders word het een hele moeilijke en kostbare operatie, aldus de ANWB.

Collega van me had zo’n kleine booster in de auto liggen. Zag m regelmatig ermee aan de slag als ie bij kantoor weg wilde.

Straks sta ik ook zo bekend :LOL:

vanmiddag nog wat metingen gedaan en telkens gaat hij netjes terug in rustspanning zonder noemenswaardig stroomverbruik
53685212114_fd9c1d21eb_z.jpg

vandaag was het ook gewoon starten en lopen, dus zeg het maar...

Ik heb wel zo'n booster, destijds voor de motor gekocht en daarvoor prima. Maar een auto is vaak net aan qua capaciteit.
Maar ik heb gewoon een grote accu nog thuis liggen, is al wel een paar jaar oud maar niet echt slecht volgens mij. die ligt momenteel aan de lader en gaat dus vanaf morgen mee in de kofferbak met een setje startkabels , voor de zekerheid...

Midje

@ Fer: Begrijpelijk dat je er klaar mee bent, maarjah....nu de finish in zicht is heeft annuleren ook weinig zin.
Hopelijk krijg je er straks een hele fijne auto voor terug.

@ Joost: Bah, vervelende situatie. Zeker als je geen ID hebt waar je de oorzaak moet zoeken. :unsure:

Speciaal voor Rob even de mededeling dat ik vandaag weer twee EV's aan de 'heb ik mee gereden lijst' mag toevoegen. Een Nio Et5 (breed ding!) en de Volkswagen ID.4 (prima auto, wel irritant dat het scherm zo ver weg zit).

Hoe gaat het met de Leaf, Ruud? Is ie nog wel normaal te gebruiken?

Ik heb vandaag helemaal geen auto gereden...heerlijk thuis aan het werk geweest, lekker van de zon genoten en met de kids vanavond heerlijk buiten geweest en gespeeld...en nog heel stuk gewandeld met de hond...mijn co2 uitstoot was dus een stuk lager... :)

Helaas, geen vrije tijd of thuiswerk voor mij. Nog steeds een hele drukke periode omdat mijn klanten veel energiecentrales in onderhoud hebben voordat ze straks door aircogebruik vol aan de bak moeten. Altijd druk moment voor mij ommdat er heel veel ad hoc geregeld moet worden. Vanuit huis is dat veel lastiger omdat intern ook ondersteuning nodig is.

gelukkig draag ik negatief mee aan de uitstoot, met andere woorden; de insignia rijd als een zonnetje. (y)
Maar wel lekker dat het lang licht is en de temperatuur weer wat hoger is

Wij zitten een weekje aan het Gardameer. Heerlijk weer en schitterende omgeving. Niet zo druk nog als in de zomer, dan hoef ik er niet heen.
Wel flink wat uitstoot gegenereerd dus. Fijn dat de BMW op de heenweg bijna 1:15 heeft gereden. Valt niet tegen.
Genoeg mooie auto’s te zien hier trouwens.

Neem aan niet met de caravan er achter toch? maar zelfs zonder is 1 op 15 heel netjes vind ik (y)

Gardameer is inderdaad ook top, maar in juli en augustus wil ik er niet meer naar toe, te toeristisch en te veel nederlanders.

Nee geen caravan mee. Moet er ook niet aan denken om met de caravan hier heen te rijden. Rijdt toch een stuk minder relaxed dan over de tolwegen naar Frankrijk.
Op lange stukken is de BMW behoorlijk zuinig, zelfs als je lekker doorrijdt op de Autobahn.

Nu is de insignia ook best zuinig. Vorig jaar Denemarken 1 op 14 gemiddeld. Wel iets grotere auto met heel iets meer vermogen.

Dat is ook uitstekend toch. Ik verwacht dat de Insignia 1.6 Turbo op de snelweg net iets meer toeren draait. De 320i is wat dat betreft net een diesel.

Euhhh het verbruik maakt toch niet heel veel uit tussen een grote en een kleine motor? Om bijvoorbeeld 120 te rijden (constant) heb je iets van 35 pk nodig.... of je dit uit een 1.4 of een 2 liter haalt maakt niet veel uit. Het verschil tussen motoren zal meer afhangen of het werkgebied in de buurt van het optimum zit in het zogenaamde ei-diagram. (En dat is bij Turbo motoren niet al te groot...)

Verschil op de snelweg is vaak vrij gering inderdaad. Wel zijn het de wat modernere (turbo) motoren die met gemak 1 op 15 laten zien met ook nog redelijk vermogen. Met auto's als de astra cabrio 2.2 / calibra en mijn 325i touring was ik al tevreden met een 1 op 10.

Mijn insignia heeft alleen nog een ouderweste 6-bak automaat. Ding is zeer degelijk en schakelt soepel, maar die moderne automaten schakelen veel sneller en zijn ook gunstiger voor het verbruik.

Maar ik rij iets van 10.000 per jaar en de korte stukjes worden in eerste plaatst met de Twingo EV opgepakt, dus verbruik maak ik mij nooit zo druk om

Hoe gaat het met de Leaf, Ruud? Is ie nog wel normaal te gebruiken?
Jahoor, zeker nu er warmer weer aan komt is het nog te doen. Alleen de accu met een goed gevoel leegrijden is er nu niet meer bij. Accupercentage fluctueert daarvoor te sterk in de laatse 30%. Dus nee, niet ideaal....maar voor mijn dagelijkse verkeer nog geen probleem.

Prijzen van de Grandland maar eens afwachten. En dan eens vergelijken (Grandland/3008/Scenic/Model Y).
Momenteel eerst het seizoen op het werk even afmaken, en vanaf volgende week woensdag lekker een weekje met de caravan op pad.

Nu is de insignia ook best zuinig. Vorig jaar Denemarken 1 op 14 gemiddeld. Wel iets grotere auto met heel iets meer vermogen.
Dat valt me niet tegen inderdaad. Zou het verschil in verbruik tussen de 1.5T en 1.6T nog echt verschillen?

Met auto's als de astra cabrio 2.2 / calibra en mijn 325i touring was ik al tevreden met een 1 op 10.
1:12 kon ik met de Cabrio goed halen. En met caravan erachter lijkt het alsof de Astra 2.2 zelfs zuiniger was als de Astra 1.4T. Wat dat betreft had ik van de 1.4T wel iets betere cijfers verwacht. Gelukkig is het een héérlijk blok om mee te rijden, dat compenseert veel.

Die Turbo blokjes krijgen snel een (forse) verrijking van de brandstof om de temperatuur in de verbrandingskamer omlaag te brengen om detonatie/pingelen tegen te gaan zodra de belasting relatief weinig toeneemt... (Het verhaal van het ei-diagram). Heeft een 2.2 veel minder last van.

Hoor het vaker dat de astra 1.4t met iets erachter relatief meer gaat drinken. Ik heb er geen ervaring mee met een caravan. Weet wel dat ik hem juist erg zuinig vind. Sinds ik hem heb zit ik op 1:16 gemiddeld. Op de langere afstand is 1:20 geen probleem. En ik ben een flink stevige rijder.

Wel vind ik dat het relatief kleine tankje wel redelijk snel leeg is. Maar ach..dan schrik je ook niet zo bij de pomp..:)

Deze week ondanks de brandstofprijzen nog onder de 2 euro lag wel voor 106 euro getankt :rolleyes:

Jahoor, zeker nu er warmer weer aan komt is het nog te doen. Alleen de accu met een goed gevoel leegrijden is er nu niet meer bij. Accupercentage fluctueert daarvoor te sterk in de laatse 30%. Dus nee, niet ideaal....maar voor mijn dagelijkse verkeer nog geen probleem.

zoals ik eerder zei; voor de zomer gaat het wel, maar voor de winter zou ik wel wat anders willen hebben. het rijden nu met kapotte cellen gaat de accu ook alleen maar sterker van achteruit. Vaker laden, meer laad cyclus, accu krijgt nog meer op zn donder. Met koud weer straks is het echt geen doen.

Ik zou in ieder geval iets uit een voorraad pakken (of in ieder geval wat onderweg is) om het 'gedoe' wat fer heeft te voorkomen. zelfs als het een model Y is (en dat zegt wat) ;)

Die Turbo blokjes krijgen snel een (forse) verrijking van de brandstof om de temperatuur in de verbrandingskamer omlaag te brengen om detonatie/pingelen tegen te gaan zodra de belasting relatief weinig toeneemt... (Het verhaal van het ei-diagram). Heeft een 2.2 veel minder last van.
Okay, klinkt als een realistische verklaring. Ben benieuwd of bijv een 1.6T dan nog echt zuiniger zou zijn.

zoals ik eerder zei; voor de zomer gaat het wel, maar voor de winter zou ik wel wat anders willen hebben. het rijden nu met kapotte cellen gaat de accu ook alleen maar sterker van achteruit. Vaker laden, meer laad cyclus, accu krijgt nog meer op zn donder. Met koud weer straks is het echt geen doen.
Dat de accu nog slechter wordt vind ik niet zo interessant, ik verwacht niet ineens een halvering van de range.
Ik kan zowel thuis als op de zaak laden, en lange afstanden rij ik niet meer met de Leaf ivm geen privé gebruik.

De afstand naar de locatie in drenthe zal in de winter een uitdaging worden, maar dan moet de snelheid maar iets aangepast worden.

Ik rijdt liever 20x met een aangepaste snelheid, als 6 jaar tegen een auto aankijken die ik liever niet had gehad.

Sinds ik hem heb zit ik op 1:16 gemiddeld. Op de langere afstand is 1:20 geen probleem. En ik ben een flink stevige rijder.
Da's heel netjes Rob! Bijna diesel-waardes.

Een recente benzine is inderdaad vrij zuinig. Mijn Golf zit ook rond de 1:16 a 1:17. Voordeel is ook dat is maar ongeveer 1220kg weegt. Een beetje recente auto weegt een klap meer én is hoger.

Hier ook weer @work, na een paar drukke dagen in Parijs en Disneyland. Erg leuk, maar wel vermoeiend.

Gisteren de 500 naar de APK, ruitenwissers waren op en advies, voor de winter 2 nieuwe achterbanden en 1 draagarmrubber is ver versleten, die dient vervangen te worden. Dat had ik al gemerkt ivm. gebonk rechtsvoor bij kuilen en hoge drempels.

Balen @Joost, dat je niet weet waar het weglekt. heeft het niet met vocht te maken, of ergens bij bewegende delen omdat je zegt er nu geen last van te hebben.

@ruud, begrijpelijk, even aanpassen om straks de juiste keuze te maken.

Ik rijdt liever 20x met een aangepaste snelheid, als 6 jaar tegen een auto aankijken die ik liever niet had gehad.

ja dat is dan ook wel weer zo, al zou ik op dat moment met kachel uit en aangpaste snelheid er wel aardig klaar mee zijn :p en ook het gevoel dat alle auto's in een bepaald segment / prijsklasse toch wel heel sterk op elkaar lijken qua vorm, rij eigenschappen, etc.Opel heeft AGR stoelen, maar andere merken hebben precies het zelfde maar het heet dan anders. andere merken hebben weer dingen wat Opel ook gewoon heeft. Ook qua prijzen zit het dicht bij elkaar. Onderstel is ook niet meer zo uitgesproken. Multimedia lijkt ook redelijk op elkaar. Zijn dan nuance verschillen, zo lopen de renaults op android automotive, dat zou een dikke plus zijn dan een fabrikant met een eigen systeem voor mij.

Laatst bewerkt:
Maar je rijdt dan wel Opel. Dat betekent voor Ruud volgens mij ook wat.

M’n tijdelijke Grand Scenic is ook best zuinig, deze tank heb ik 5,7/100km ermee gereden en echt hoger dan 6.5/100 kom ik niet.
En dat met een 1.3t viercilinder met iets van 115pk en een frontaal oppervlak van een Afrikaanse olifant..

Ferdinand is ook weer ontwaakt, binnen een week 2 posts ;)

Klopt wat je zegt Joost, het licht allemaal redelijk dicht bij elkaar. Tesla is wel wat verder met tussentijdse software update's, maar heeft daarintegen weer oude modellen. Ze zijn tijdloos, maar doordat ze allemaal op elkaar lijken en het basis-ontwerp al 10 jaar op de markt is heeft het niet mijn voorkeur. Heb dan niet het idee een nieuwe auto te rijden.

Wanneer komt de grandland bij de dealer dan? Mogelijk heeft de dealer wat besteld voor hun eigen voorraad wat na jou wensen is en je niet pas hoeft te bestellen nadat de eerste leveringen zijn geweest bij dealers.

Want dan pas bestellen gaat dan nog een hele poos duren denk ik

Laatst bewerkt:
Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad?

Wanneer komt de grandland bij de dealer dan? Mogelijk heeft de dealer wat besteld voor hun eigen voorraad wat na jou wensen is en je niet pas hoeft te bestellen nadat de eerste leveringen zijn geweest bij dealers.
Geen ID. Eerst de prijzen maar eens afwachten en zien tot de configurator online komt.
Dan maar eens kijken wat voor aanbieding Opel heeft, en dit vergelijken met overige aanbod.

Opel kennende, zal het nog wel enige tijd duren. De Peugeot 3008 staat immers ook nog niet bij de dealer. (zal dit kwartaal komen). Eerst lekker de blik op vakantie, en dan zien we rond de zomer wel weer.

Collega wie zijn leasecontract afliep heeft nog een pré-facelift Kia EV6 besteld, Juli levering.

Zeker goed weekend, de 500 voorzien van nieuwe bougies en luchtfilter. Olie had de garage al gedaan, aan de 7 gewerkt, lekker motor gereden, in de tuin gewerkt. Lize was logeren bij een vriendinnetje en mocht mee naar de Efteling, dus was eigenlijk erg rustig thuis. Nu mezelf @work mentaal klaarmaken voor de badkamer verbouwing vanaf donderdag tot eind mei.

Ik vind de huidige modellen van Peugeot ook best mooi, geen idee hoe ze rijden of verhouden tot de rest. betalen kan ik ze toch niet :D. Sowieso zijn de prijzen toch bizar, vrienden hebben een Golf 5 met wat mankementen, 240K gereden en op zoek naar een hatchback voor +/- 10K maar dat is eigenlijk net te weinig voor wat leuks.

Mogguh!
Ik heb ook een Golf 5 met rond de 240dkm, hebben ze misschien interesse? :D :D

De EV6 vind ik ook een aardige auto. Facelift kan ie wel gebruiken, want de neus vind ik niet mooi. Maar is ook wel wat voor jou toch, Ruud?

Dit weekend laminaat op de bovenverdieping vervangen. Beste klus weer. Komende week eens aan de slag met een laadpunt. Eerst nog gewoon op 230v/10A, later een keer kabels leggen voor 3-fase.

Allemaal een goed weekend gehad?

Een goede vakantie zelfs, we waren een weekje weg bij Jimmy in de buurt. Even buurten is er niet van gekomen, ondanks dat we geen planning hadden was elke dag wel gevuld.
Top weer gehad de hele week. Donderdag dagje Efteling wat qua weer ook geweldig was, pas 's avonds begon het slechte weer en vrijdag op de terugweg is al het stuifmeel weer goed van de auto gespoeld door de regen.
Sowieso zijn de prijzen toch bizar, vrienden hebben een Golf 5 met wat mankementen, 240K gereden en op zoek naar een hatchback voor +/- 10K maar dat is eigenlijk net te weinig voor wat leuks.

Is ook een prijscategorie waar velen in shoppen vermoed ik. Is toch een budget wat voor een groot aantal mensen nog bij een te sparen is én wat men nog acceptabel vind om uit te geven aan een auto.

Mijn broertje en zijn vriendin had als 2e auto een **** VI TDI met +/- 300.000km op de teller. Begon wat kuren te krijgen en de koppeling was bijna op. Uiteindelijk toch best vlot en goed verkocht voor ongeveer de helft van dat bedrag.

Voor iets minder geld hebben ze een 10 jaar oude Ibiza gekocht. Ziet er super uit, climate control, regensensor, cruise control, zomer- en winterbanden/velgen. Ik vond het een goede deal en scheelt alleen in MRB al elke maand een leuk bedrag.

Kijk ik vervolgens wat onze C1 nog op moet brengen dan val ik ook haast van mijn stoel. We hebben de afgelopen 7 jaar wel wat afgeschreven, maar dat is echt peanuts. Qua onderhoud geen gekke dingen gehad, reguliere beurtjes, keer remmen en een keer banden. Allemaal wisselgeld.
Dit weekend laminaat op de bovenverdieping vervangen. Beste klus weer.
Ik heb daar altijd wel aardigheid aan. Steek altijd wel de nodige tijd in een goed "patroon" zodat je een beetje gunstig en mooi uitkomt op de punt waar het er toe doet.
Bovenverdieping kost altijd wel veel tijd, net als je lekker op gang bent met volle planken leggen kom je weer bij een hoek of deur én alle ruimten met elkaar verbinden kost ook de nodige tijd.

@Ferdinand, zo rijd je nog wel eens wat anders :)
Onvoorstelbaar dat het wachten zo lang moet duren. Zeker als je bedenkt dat de Kadett/Astra jarenlang een van de meest verkochte auto's in NL was, stel je voor dat ze toentertijd zo'n lange wachttijd hadden....

Bovenverdieping kost altijd wel veel tijd, net als je lekker op gang bent met volle planken leggen kom je weer bij een hoek of deur én alle ruimten met elkaar verbinden kost ook de nodige tijd.
Precies dat. Ik ben heel vaak de trap op en af gelopen.
En natuurlijk kwam het de vorige keer precies uit (in twee kamers gestart met leggen) en nu niet... 1 centimeter verschil en net niet hetzelfde uitgelijnd. Heb dus wat moeten smokkelen en een extra naad maken midden in een plank, die ik had samengesteld uit twee planken. Maar het huis is er flink van opgeknapt!
Voor iets minder geld hebben ze een 10 jaar oude Ibiza gekocht. Ziet er super uit, climate control, regensensor, cruise control, zomer- en winterbanden/velgen. Ik vond het een goede deal en scheelt alleen in MRB al elke maand een leuk bedrag.
Zo eentje kocht ik in 2019 voor m'n zusje, een Ibiza van 2014. Fijn autootje, ze heeft er veel plezier van.
Die C1's blijven inderdaad veel geld waard. Kennis van me kocht er in 2010 eentje nieuw. Is een slimme zet geweest.

Mogguh!

Groeten uit Limburg; even een midweekje er tussenuit, heerlijk (y)

De V40 net voor de vakantie voor onderhoud en APK weg gebracht; lekkage airco en nieuwe accu en verder niks aan de hand. Dus relatief voordelig. Mag weer een jaartje blijven ;)

op zoek naar een hatchback voor +/- 10K maar dat is eigenlijk net te weinig voor wat leuks.
Dat is inderdaad een uitdaging.
Vaak de keuze uit hoge km-stand, ouder model of het minder populaire spul.

Wat jonger model met een goede uitrusting zit al gauw op 15.000...

en vrijdag op de terugweg is al het stuifmeel weer goed van de auto gespoeld door de regen.
Onze auto's staan onder een grote kastanjeboom. Daar is geen wassen aan; eerst van die kleverige rommel, nu stuifmeel en bloesem en ondertussen nog vogelpoep.
Tegen oktober komen de kastanjes weer naar beneden.

Als die boom het ooit opgeeft, ben ik niet ontevreden!

Mogguh!

Ook hier een lekker weekje wegnaar onze favoriete Veluwe. Eerste dag s avonds nog even flinke buien gehad maar nu heerlijk weer! Ook hier ontzettend veel stof en stuifmeel. Had de auto voor vertrek blinkend schoon maar niks meer van te zien. Lijkt me hier wel frustrerend. Je houdt je auto hier niet lang schoon.....

Hier gisteren naar het spoorwegmuseum geweest met de jongens. Verder wel gewoon weer werken vandaag.

Het weer is wel echt top zo! Hier al dagen geen regen gezien. en zal de hele week zo blijven. Ga denk ik wel donderdag ochtend even dakkapel schoonaken en schuren en vrijdag schilderen

De EV6 vind ik ook een aardige auto. Facelift kan ie wel gebruiken, want de neus vind ik niet mooi. Maar is ook wel wat voor jou toch, Ruud?
Technisch is het echt een voorloper op de rest, maar ben er niet zo kapot van. Ik ben wel benieuwd naar de EV3 die gaat komen. Als hij net wat groter is dan de Mokka zou het zomaar een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van hun nieuwe designtaal, maar we gaan het zien...

Lekker hoor, alle uitstapjes en dat ook nog eens met goed weer.
Wij haken straks de caravan aan de Astra voor een weekendje oude Pekela. Ook lekker er even uit.

Waarom moet een EV altijd zo'n lompe SUV zijn?
Wat dat betreft ben ik echt wel gecharmeerd door de Ioniq 6, een elektrische sedan met coupé-lijn voor ongeveer dezelfde prijs als de Ioniq 5 (en met zelfde specs door de stroomlijn tot 100km verder rijbereik).

Ik keek even op Funda in de omgeving. Dorpje hiernaast, Loenen aan de Vecht, heeft één huis van 5 ton, de rest boven het miljoen met een uitschieten naar 4,75 mln.
Ik kreeg even een rolberoerte :)
Hier in het dorp staat schijnbaar ook niks normaals meer te koop.

Waarom moet een EV altijd zo'n lompe SUV zijn?
Wat dat betreft ben ik echt wel gecharmeerd door de Ioniq 6, een elektrische sedan met coupé-lijn voor ongeveer dezelfde prijs als de Ioniq 5 (en met zelfde specs door de stroomlijn tot 100km verder rijbereik).

Dat EV's vaken SUV's zijn heeft denk ik vooral te maken met het feit dat ze daar het accupakket goed in kwijt kunnen zonder teveel aan de esthetische kenmerken te moeten inleveren.

Overigens vind ik de Ioniq 6 niet om aan te gluren, smaken verschillen :)

Ik keek even op Funda in de omgeving. Dorpje hiernaast, Loenen aan de Vecht, heeft één huis van 5 ton, de rest boven het miljoen met een uitschieten naar 4,75 mln.
Ik kreeg even een rolberoerte :)
Hier in het dorp staat schijnbaar ook niks normaals meer te koop.

Lekker blijven wonen waar je woont dus :)
Overigens zal de overwaarde op jullie eigen woning ook niet mals zijn, dus een huis van een half miljoen plus hoeft in jullie geval misschien ook weer niet exorbitant te zijn qua hypotheeklasten.

Had de auto voor vertrek blinkend schoon maar niks meer van te zien. Lijkt me hier wel frustrerend. Je houdt je auto hier niet lang schoon.....

Het kan nog erger hoor....
Ik had zondagochtend mijn auto gewassen. Ik was om circa 12.45 klaar, snel broodje gegeten en toen moesten we op pad. Daar aangekomen stapte ik uit en zag ik precies op de regensensor een gigantische flats vogelstr*nt. Toen ik op de klok keek was het 13.47.

Hier ook de auto gewassen. Maar door de eik voor de deur is de auto een groot schuurpapier geworden door de hars die er af komt. Met als topping de hele auto onder de vogelschijt. We hebben scholeksters op het werk en die hebben een voorkeur voor donkere auto's, en van heel veel schijt. Ik werd vanmiddag weer geappt door mijn collega die de grap er wel van in zag dat wéér het hele dak , ramen en motorkap onder zaten.

Gelukkig zit de auto goed in de wax dus het brand niet echt in en je haalt het ook zo weg. En het mag ook wel even een klein stevig buitje vallen. Niet alleen om de tuin weer wat water te geven maar ook de auto weer wat schoon te spoelen.

En anders zelf maar de auto wassen, zondag gaat de Insignia naar schiphol en rij dan wel graag en een enigszins schone auto.

Blij dat ik niet van dat soort bomen in de buurt van de oprit heb, dan heb je helemaal geen eer van je wasbeurt.

Ik ben inmiddels 1,5 week verder na de wasbeurt. Uiteraard zit de auto onder het stuifmeel, maar een schone/glanzende auto heeft zijn aantrekkingskracht op de auto.... overal vogelschijt. Had ik, toen de auto nog vies was, toch echt geen last van. Terwijl de auto weinig gebruikt is en ik hier eigenlijk nooit echt last van heb.

Denk dat ik vandaag of morgen alleen even de hogedrukreiniger er overheen haal, kan ik mooi zien wat de nieuwe spray coating doet en oogt de auto in elk geval iets toonbaarder.

Anyway, de vogels moeten ons sowieso hebben. Onder de overkapping incl tuinset was het ook een ware "beerput". Al komt dat denk ik omdat ik het gras geverticuteerd en bij gezaaid heb, mooi lopend buffet voor die beesten....

In juli mag de auto, volgens onderhoudscontract, weer voor een beurt. Ik weet eigenlijk niet eens of het een grote of een kleine is.
Ik gok dat er dan ook twee voorbanden bijkomen. Profiel wordt wat minder, maar kan zeker nog wel even maar dan zijn ze weer vers voor de vakantie eind augustus. Is volgens mij nog de eerste set voorbanden aan de DOT-code te zien, logisch met die nette BMW-rijders :cool:

De achterbandjes zijn vervangen toen ik de auto kocht. Konden toen nog prima, maar vielen niet onder de Premium Select norm en zijn dus voor aflevering vervangen. Wist ik pas toen ik de auto op ging halen, netjes!
Die zitten er nu +/- 20k km onder gok ik, kunnen nog wel even maar schieten toch ook wel op.

Zit er een soort onderhoudscontract bij de auto? Tot hoe laat loopt zoiets? Wel slim, komen mensen in ieder geval terug

Ja, BMW Service Inclusive heet het. Zit soms standaard bij een nieuwe auto of is als optie te bestellen. Wat ik er van gelezen heb, is het wel voordeliger dan gewoon de auto volgens fabrieksvoorschriften onderhouden.
Contract is aan de auto gebonden en zat dus ook bij mijn auto toen ik deze kocht.

Nu ik mijn vorige bericht teruglees, banden zitten er niet bij in dus die mag ik zelf betalen.

Sprak afgelopen weekend een kennis, die had zijn BMW 3-serie (E90) voor reparatie naar de dealer gebracht. Hij is zelf best handig, maar had geen zin in de reparatie.
Uurtarief was een schrikbarende 145eu per uur............ exclusief btw o_O

Mensen, ga even zitten of hou je even vast aan iets stevigs.. ik heb nieuws over de Astra!

De Astra is geproduceerd en wordt een dezer dagen naar Van Mossel in Veghel getransporteerd.

Weejow! Mooi nieuws toch?

Terug
Bovenaan