Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

ode aan de echte Frontera, vanaf nu zullen de meesten hem gaan herinneren als een modieuze B segment crossover gebakje

A
opel_frontera_sport_57_00ac0000090206c8.jpg

opel_frontera_68.jpg

opel_frontera_400.jpg

opel_frontera.jpg

B
opel_frontera_limited_9.jpg

was niet warm op de dag dat deze onderstaande foto werd gemaakt blijkbaar
opel_frontera_sport_rs_7.jpg

opel_frontera_sport_40_02c9019406b7051d.jpg

opel_frontera_946.jpg

opel_frontera_30.jpg

opel_frontera_93.jpeg

opel_frontera_limited.jpg

Frontera (C?) ziet er in ieder geval veel beter uit dan de crossland en ook beter dan de citroen broer waarop hij gebaseerd is. Is wel echt een auto waar de markt op wacht denk ik. Het is alleen niet mijn ding

Wat een leuke plannen lees ik voor het voorjaar. Disney of een weekend/weekje weg.
Laat wel zien dat we er wel weer aan toe zijn om even te ontspannen.

hier weinig gepland nog. gaan meer dagjes weg ipv hele weekenden. Ik moet voor het werk nog af en toe naar Amerika komende maanden, B moet ook nog 2x weg naar duitsland voor een aantal dagen. Daarnaast nog 2x afzwemmen van de oudste op zondag. Merk dat de weekendjes al snel gevuld worden met 'verplichtingen', gelukkig ook wel leuke dingen.

Laatst bewerkt:
Leuke plannen Ruud! Ook lekker eropuit.

@Joost, dat is dan behoorlijk druk, dan zou ik ook niet zo snel een familieweekendje/weekje plannen.

Die Frontera vind ik echt helemaal niets, maar zal zeker gezien de marktvraag wel goed lopen denk ik.

zojuist voorbij gereden door een stoet Voyah auto's op NL kenteken. Hoorden duidelijk bij elkaar.
SVU's en een grote MPV. Moest googlen want had er nog nooit van gehoord. Imposante auto om te zien, maar de SUV is er vanaf 74.000 euro o_O geen idee wat ze hier deden, maar ik gok dat het bij deze zeldzame ontmoetting blijft

Dat is cool, die zie je beiden ook echt nooit meer rijden, leuk setje zo!

Lekker druk weekend gehad, veel motor gereden vrijdagavond en zaterdag. bijna 200km. dat is al 20% van heel vorig jaar. Ik wil dit jaar ook meer gaan rijden, dus de start is goed. Verder nog aan de kitcar gewerkt en gisteren veel in de tuin / aan huis bezig geweest met kleine klusjes en wat tuinieren. Heerlijk weekend zo!

Laatst bewerkt:
Fraai duo Harmen! (y)

Hier afgelopen weekend ook veel in de tuin bezig geweest. De tuin is een stuk kleiner dan bij de vorige woning en dat motiveert veel meer om lekker bezig te zijn, krijg er bijna aardigheid aan :)

@ motor, ja die moet toch echt eens op Marktplaats........
Binnenkort maar eens uit de schuur halen en foto's maken.

Afgelopen weekend, omdat het op de route lag, bij een niet nader te noemen merkdealer binnen gewandeld.

Personeel genoeg, er stond ook gelijk iemand bij mij, maar de desinteresse spatte er vanaf en toen ik een vraag stelde hielt het kennisniveau duidelijk ook niet over.

Dat deed de verkoper van mijn BMW én Astra destijds toch een stuk beter. Ook een klein stukje van de reden dat ik sneller dan verwacht de 4GC al weer inruilde. Als ik eenzelfde verkoper als afgelopen weekend had getroffen had ik ongetwijfeld langer in de 4GC gereden.

Overigens geen haast of concrete plannen met inruilen, maar zo vaak ben ik niet in de buurt van (merk)dealers, heb ik tijd over én ben ik alleen op pad. Dus dan is even neuzen wel leuk :)

Verkopen is ook een kunst..:)

Terwijl ze volgens mij juist hun best moeten doen tegenwoordig...

Hier vant weekend sinds lange tijd weer eens een concertje meegewpikt met vrouwlief. Ditmaal Racoon en echt een steengoede zanger en band..genoten..vrouwlief moest volgende ochtend echter weer om 5.00 uit haar mandje ivm werk...die is nu dus stuk..:)

Verder weinig nieuws hier..:)

Ik doe dat eigenlijk nooit, binnen lopen bij en dealer, zeker als ik weet dat er wel wat potentieels staat. Veel te bang dat ik mij zelf lekker maak en veel geld kost :p
was laatst wel bij de renault dealer om de online services te verlengen. Vind de clio nog steeds erg fraai van binnen en buiten maar verder kon ik niet echt hebberig worden van het spul wat er staat. Al die SUV's die er stonden zijn dikke prima maar word er net zo hebberig van als dat ik bij de mediamarkt op de wasmachine afdeling sta.

Boven stond wel de Alpine A110 (was tevens alpine dealer), dat vind ik dan wel weer erg gaaf, maar niet gekeken verder.

Leuk @Rob, Racoon zijn wij ook al enkele keren geweest, altijd weer goed!

Ik was donderdag bij de PDC Darts in Ahoy. (Toyo UK) is sponsor daar.
Was erg gezellig, niet direct mijn publiek, maar in de "VIP" area prima te vertoeven tussen oud darters, artiesten, Youtubers en andere genodigden.

@Dealer bezoeken, ik doe dat dus ook nooit, even ergens zomaar binnenlopen. Al zou ik ook niet weten wat de realistiche opvolger van de Clubman zou worden. Die bevalt nog uitermate goed.

Ik vermoed ook niet dat Richard zomaar een dealer binnen loopt..je hebt toch wel een doel om daar iets te bekijken en/of iets te weten te komen..:)

Ik zou het ook alleen doen als ik echt serieus naar iets op zoek zou gaan of als ik mijn auto breng voor een beurtje..verder houd ik me er zover mogelijk vanaf..:):)

Ik liep pas een grote occasion handel binnen in Soest. Erg leuk om rond te kijken en in diverse auto's te zitten. Geeft mij toch een beter beeld van wat er precies is en hoe het voelt.

Och, het was oprecht zonder doel. Heb echt niet de intentie om op korte termijn iets anders te koop.
Zoals velen dagdroom je wel eens over iets anders. Aangezien ik het model nog nooit in levende lijve had bekeken heb ik dat afgelopen weekend dus gedaan.
Domweg omdat ik zoals gezegd alleen op pad was, klein beetje tijd over had en er langs reed. Of nouja, moest een paar 100 meter omrijden. Even 10 minuten wat auto's bekijken en weer door.

Ik heb dan ook helemaal geen zin in bemoeienis van verkopers. Echter bij de eerste zin merkte ik al dat de verkoper weinig interesse had, kwam goed uit want dat had ik ook niet. Toen ik hem even later een vraag stelde kwam er ook weinig zinnigs uit.
Sterker nog, de gastvrouw en twee monteurs die ik gegroet heb in die 10 minuten klonken oprechter en vriendelijker dan de verkoper :D

De vorige 3x dat ik bij een dealer kwam werd ik stukken beter geholpen:
- Huidige BMW
- Ford Focus, ik wist dat ik die auto kon kiezen. Kenbaar gemaakt aan de Volvo verkoper in hetzelfde pand en toch keurig geholpen met informatie over uitvoeringen e.d. van een ander merk omdat zijn Ford collega druk bezig was
- Astra K, meer dan keurig geholpen door de verkoper/vestigingsleider. Auto samengesteld. Auto daar besteld en altijd in onderhoud gehad. Deze man werkt nu bij Kia, mocht ik een Kia overwegen zou ik blind naar hem toe gaan.

Sterker nog toen ik 10 jaar geleden mijn 1e lease auto kreeg en ik alleen een model kon kiezen ben ik eens bij hem geweest om de Corsa te bekijken. Ondanks dat hij 100% zeker niets aan mij kon verdienen kreeg ik de sleutels in de handen gedrukt voor een proefrit, op zo'n manier plant je een zaadje voor een toekomstige en wellicht langdurige relatie.

Hetzelfde geld voor de verkoper van mijn huidige auto. Ondanks dat ik ter plekke twijfelde, het al 17.15 was en de auto op de bovenverdieping stond werd deze zonder morren naar beneden gehaald en klaar gemaakt voor een proefrit.

Middag!!

Personeel genoeg, er stond ook gelijk iemand bij mij, maar de desinteresse spatte er vanaf en toen ik een vraag stelde hielt het kennisniveau duidelijk ook niet over.
Toch vrij herkenbaar, dat verkopers niet goed op de hoogte zijn van ontwikkelingen van het merk of info hebben over de auto. Dat was vroeger wel anders, dan kende de verkoper de brochure uit zijn hoofd.

En ineens is er de Grandland. Echt een evolutie van de huidige, want veel lijnen komen toch heel bekend voor.
Lijkt een vrij ruime auto te zijn, met de bekende Stellantis aandrijfmogelijkheden.
Ik snap niet dat ze de auto in een suffe bruine kleur introduceren, maargoed. Van buiten best wel okay.
Van binnen op het eerste oog best veel Astra, wat ik toch jammer vind. Maargoed, ben benieuwd wanneer de eerste exemplaren bij de dealer staan. Zal vast na de zomer worden.

Lel van een auto inderdaad! Niet heel spannend maar wel gewoon geslaagd. En ik denk veel ruimte.

Kleur is toch dikke prima? Koperkleurig..ik vind het een mooie kleur!

En van binnen is hij toch ook best anders dan de Astra? Voor je neus klein schermpje met de belangrijkste info..en in het midden een groot centraal scherm. Bij de Astra is dat juist een geheel en best wel anders.

Kleurtje vind ik ook aardig. Niet zo suf zoals grijs of wit waarin de meesten hem toch in zullen bestellen.

verder is het gewoon een 13 in een dozijn SUV waar voor mijn gevoel al vele concurrenten zijn, blinkt nergens in uit en zal ook nergens steken in laten vallen zo op het eerste oog.maar dit is dus ook wat de markt wil dus er zal ook best vraag zijn. (y) Echt heel groot is het volgens mij ook niet. Onder de 5008 geplaatst en dus ook kleiner dan een Kodiaq en consorten maar voor de meesten waarschijnlijk ruim genoeg.
Hopelijk komen ze niet pas een keer als de leveringen van de Scenic EV, Peugeot 3008 en alle andere concurrenten al flink op st(r)oom zijn of al weer stappen hebben gemaakt.

Want hoe staat het met de astra van ferdinand? Moet toch ergens in deze dagen na een jaar+ levertijd beschikbaar zijn?

Ik zou met budget voor zoiets altijd voor een Model Y gaan overigens. Of een Enyaq :)

Joost, goede vraag. Zou Fer zijn Astra ooit nog eens krijgen?

Begrijp wel als mensen voor een Model Y gaan. Meer value for money kun je niet krijgen. Net als dat ik ook begrijp waarom mensen in een dacia stappen. Maar persoonlijk zou ik , als ik in de markt was voor een ruimere SUV echt niet weten wat ik zou moeten kiezen. Ik zou er echt in moeten rijden, maar gevoelsmatig qua design zijn ze allemaal het zelfde van buiten en binnen, nergens zijn ze echt anders in. Alleen de 3008 kiest een wat meer eigen weg.

Ik zou denk ik voor de scenic gaan omdat die goed uit de testen komt en misschien omdat hij scenic heet nog wat handige MPV trekjes heeft. Maar de grandland ziet er ook prima uit. Vind het wel mooi dat ze die raamrubbers mooi hebben weggewerkt (y)

hier nog uitgebreide video over de nieuwe grandland

leverbaar vanaf begin 2025 blijkbaar zeggen ze, maar hopelijk niet net zo 'snel' leverbaar als de astra van Fer. want dan word het 2026 :p

Laatst bewerkt:
Tsja.....de tijdens zijn veranderd.. vroeger bood Opel veel value for money en reed iedereen in een Kadett en Astra en reden daar vele gezinnen in.

Nu zie ik hier in het dorp veel gezinnetjes in een eenvoudige rijtjeswoning met wel een dikke Tesla Y voor de deur..:)
Ik moet er nog wat aan wennen.. :)

Gelukkig zijn er ook nog genoeg liefhebbers die nog echt smaak hebben en echt iets kiezen wat ze leuk vinden..(y)

Kiezen wat je leuk vindt wordt wel enorm beperkt hoor, zeker zakelijk, maar privé ook moet de huidige prijzen.
Ik begrijp ook wel dat meer mensen een Dacia kopen.

meeste auto's worden nog steeds zakelijk gekocht. Mijn leidinggevende moet dit jaar ook zijn Kodiaq inleveren. Moet nu elektrisch. Dat gaat al snel naar de 50/60K, om de bijtelling niet te gek te worden moeten er consessies worden gedaan. Een vriend van mij precies het zelfde. Denk als ze prive voor de keuze stonden er heel andere keuzes worden gemaakt

En we zijn ook gewoon verwend geraakt. Vroeger reed een buitendienst iemand met een golf, astra en als ze senior wadden een passat of vectra (wat nu formaatje astra / golf is.

Als je nu als buitendienst persoon een budget voor een astra of golf voorgeschoteld krijgt voor minder dan 40K dan word er soms toch wel wat neerbuigend naar gekeken. Het moeten allemaal grote suv's zijn en premium duitse bakken. Althans, zo lijkt het.

Ja herkenbaar, hier rijden ze, Superb, 2x Kodiaq en een Tucson. Direct rijt C5 Aircross en MB GLA. Niet uitzonderlijk dik, maar ook niets te klagen lijkt me.

De directie rijdt bij ons 2x een Tesla 3, de vakmannen in peugeot werkbussen op diesel (electrisch proef gedaan maar was geen succes) en nog een groep medewerkers die veel extern zijn bij de projecten rijden in veelal Clio's Hybrid.
De rest rijdt gewoon prive.

Hier rijdt men van alles. In de lease uiteraard ID.3, ID.4, ID.5, ID.7, Enyaq, Q4 eTron, eTron, maar er komen ook wat plugins bij.
Privé ook veel eigen merk, maar verder van alles wat. Ook plugin's en EV's, waaronder een nieuwe Model 3.

En we zijn ook gewoon verwend geraakt. Vroeger reed een buitendienst iemand met een golf, astra en als ze senior wadden een passat of vectra (wat nu formaatje astra / golf is.

Als je nu als buitendienst persoon een budget voor een astra of golf voorgeschoteld krijgt voor minder dan 40K dan word er soms toch wel wat neerbuigend naar gekeken. Het moeten allemaal grote suv's zijn en premium duitse bakken. Althans, zo lijkt het.
Helemaal eens! Wat is er tegenwoordig mis met een auto uit segment Golf...

Helemaal eens! Wat is er tegenwoordig mis met een auto uit segment Golf...
Bij de elektrische auto's in ieder geval het accupakket/range. In de "Golf" klasse is daar nauwelijks aanbod, eigenlijk alleen de 308/Astra met een accupakket wat voor de veelrijder/vertegenwoordiger net te klein is.

Bij de grote accupakketten kom je al snel uit bij de ID4/5, Enjaq, Tesla Y. En dan zit je realistisch inderdaad aan de 50-60k.

Ik blijf me verbazen over de leasewereld. Er gaat toch serieus veel geld om binnen die secundaire arbeidsvoorwaarden in de private sector. Ik werk natuurlijk in de publieke sector (onderwijs) waar het woord lease natuurlijk helemaal niet bestaat. Als ik met de reiskostenvergoeding daar iets zou moeten leasen zou ik een maandbudget hebben van 100 euro haha… (dat is wat er wordt vergoed in mijn geval voor de 390 km per week)

Avond!

Hier alles nog z'n gangetje, alleen door drukte weinig tijd voor forum.

@dealers: lijkt me ook wel weer eens leuk om rond te snoepen, maar ik ga toch liever met een doel op pad.
Volgende week de V40 naar de garage, dus misschien daarna een goede reden om rond te kijken :p

@lease: ik hou de PL-aanbiedingen in de gaten, maar 20-25000 km per jaar helpt niet.
Vrouwlief vind de MG4 een leuke auto, ik wat minder (in een lichte kleur gaat nog) maar net deze kilometers toch niet zo interessant; 450 euro p/m (excl. Subsidie)

En voor erbij dan wat leuks, cabrio ofzo.

Directie van de groep rijdt in S-klasse, GLE AMG, zo'n Audi Q-coupe, A5 en nog een 5-serie.
Geen electrische uitvoeringen, maar in elk geval 2 zijn hybride.
Enige buitendienstmedewerker die ik weet die een leaseauto heeft, rijdt een EV6.

Bij ons eigen bedrijf geen leasers en niemand met hybrides/elektrisch. Allemaal vrij 'normale' auto's.

Leaseauto’s zijn bij ons (overheid) sowieso niet aan de orde. Meeste collega’s in mijn team hebben ondanks dat we ons de hele dag met mobiliteit mogen bemoeien weinig met auto’s. De auto is nog net geen vies woord. Mijn teammanager heeft niet eens een auto trouwens.
Kilometervergoeding krijg ik alleen op de fiets of lopend en OV wordt vergoed. Dienstreizen ook in principe op de fiets, bij uitzondering kan een geweldige Renault Zoë gereserveerd worden. Verder niks te klagen hoor.

Altijd wel bijzonder dat bij de overheid auto's inderdaad echt niet aan de orde zijn. Maar in de semi-overheid en zeker de externen die vaak louter voor de overheid werken met de dikste bakken rijden :D

Hier zijn leaseauto's ook ook beperkt tot enkele funcites (MT) en wat sales functies, maar zijn er toch een stuk of 10 inmiddels. Door alle regeltjes (verplicht EV) heb ik liever gewoon meer salaris en dat ik zelf wat kan uitzoeken wat mij past.

Las gisteren wel weer dat werkgevers door het extreme tekort an personeel weer rijkelijk met leaseauto's word gestrooid. Tijden lang waren werkgevers daar niet meer zo scheutig mee maar nu, zeker in bepaalde sectoren proberen ze daarmee werknemers te lokken.

Eigenlijk wel gek dat leasebudgetten niet op z'n minst geïndexeerd worden zoals, eigenlijk ga je er dan qua arbeidsvoorwaarden op achteruit. "Maar de leaserijder mag natuurlijk niet klagen, want is natuurlijk sowieso al pure luxe dat ze "gratis" een nieuwe auto mogen rijden :P"

Ik mis mijn lease auto vooralsnog nog niet, de cataloguswaarde en dus bijtelling van een leuk aangeklede C-segmenter neemt inmiddels ook wel serieuze vormen aan.
Mijn Astra was nagenoeg full-option en de Focus was ook heel behoorlijk aangekleed, beide zaten nog onder de 35.000eu qua fiscale waarde. Daar heb je nu net een instappertje voor vermoed ik.

Was het niet de Golf, waar de driecilinder er juist weer uit is?

Een paar jaar terug vonden we EV's als de Model 3 duur, te duur in vergelijking met een benzine. En daarna is gebeurd waar ik al bang voor was: de benzines zijn aanzienlijk duurder geworden waardoor een EV verhoudingsgewijs niet meer extreem duur is.

Dat is een uitleg..volgens mij zijn beide nu gewoon harstikke duur..:)

Ik haalde gisteren deze in op de snelweg. Een imposant apparaat (of ie mooi is, is een tweede) maar wat een geweldige heerlijke sprekende kleur! 906 pk en 150k..maar minimaal 100 rijden vond ie lastig..:)

Maar het valt me wel op dat er ontzettend veel electrisch leaseblik voorbij komt op de snelweg op weg naar de afsluitdijk naar het westen..voornamelijk allemaal dezelfde SUV eenheidsworsten...maar ook auto's waar ik echt nog nooit van gehoord heb...... moest echt even googlen maar merken zoals Seres, Honqipong of zoiets, Xpeng...

lotus-eletre-r-112-kwh-906pk-dyn-handling-pack-comf-stoelen-int-glazen-dak-kef-audio-23.jpg

lotus-eletre-r-112-kwh-906pk-dyn-handling-pack-comf-stoelen-int-glazen-dak-kef-audio-23.jpg

Haha..jij ziet ze dus geregeld...dat je hier zoiets ziet rijden is een unicum!
Maar het is inderdaad een indrukwekkende auto tussen al het standaard spul.

Hier zijn leaseauto's ook ook beperkt tot enkele funcites (MT) en wat sales functies, maar zijn er toch een stuk of 10 inmiddels. Door alle regeltjes (verplicht EV) heb ik liever gewoon meer salaris en dat ik zelf wat kan uitzoeken wat mij past.
Het is maar net hoeveel km je zakelijk rijdt, als dat gering is dan kan ik me jouw redenatie voorstellen. En ook dan, blijft het voordeel naar mijn gevoel beperkt. Als je zelf vervoer moet regelen heb je best forse kosten, terwijl er van je extra salaris in de regel netto maar 50-60% over blijft. Dan moet je al een beste verhoging hebben om de kosten te dekken.

Gisteren 2x een Astra L ST gezien, 1x zilver en 1x donker grijs. Een nette auto, maar niet heel bijzonder.
Ik zag hem dit weekend staan in het Rood (zoals Fer zijn), die zag er wel lekker sportief uit.

Ik zag gisteren de nieuwe passat, of eigenlijk iemand die ik via via ken. Woont gewoon in NL maar werkt voor duitse werkgever en zodoende ook op die platen. Was een uitvoering die wij in NL niet kennen, ook met zwart dak en wat andere opties die hier niet kunnen. Achterkant is mooi, binnenkant; mwa, voorkant niet mooi.

Want hoe staat het met de astra van ferdinand? Moet toch ergens in deze dagen na een jaar+ levertijd beschikbaar zijn?
Hij komt vanzelf wel een keer!
Zoals ik vernomen heb half/eind mei dit jaar.

Ik weet even niet wat het uitgangspunt is om de precieze besteldatum aan te houden.
Op 7 december 2022 (!) was de Business Elegance ST besteld, maar eind januari 2024 kwam pas het hoge woord er uit dat deze versie niet meer te leveren is. Dus toen een GS-line ST besteld. Is dan eind januari 2024 de datum dat je moet aanhouden?

Ben het wachten eigenlijk wel zat. De verrassing is er wel van af.

Maar toch als ik een rode, blauwe of zwarte L zie rijden maakt m’n hart wel een dansje. Blijf de neus echt stoer vinden, die vouw in de motorkap en de leds maken het helemaal af.
De kont is wat minder, maar die zie ik niet als ik er in rij. M’n achterliggers wennen er maar aan :D

Is ook belachelijk natuurlijk, 1,5 jaar wachten… begrijp wel waarom je ze zo weinig ziet. En als dat bij meerdere Opel modellen zo is helpt dat niet mee in de verkoopcijfers. Je rijd wel iets unieks zo ! Nog even geduld! ;)

Ik wilde om 16.30 uur weg van werk, boodschappen doen in kinderen ophalen van de BSO. Maar helaas, accu (weer) leeg. :mad:Vanmorgen starten en lopen en 15 km snelweg gereden en nu zo leeg dat de centrale vergrendeling niet eens meer werkte. in een 7 uur tijd. Vaak staat de auto ook 3 dagen stil en is er niets aan de hand. Waarom hij hem nu ineens leeg trekt is een raadsel. Deuren zaten wel goed dicht.

ANWB gebeld, na een 1 uur en 20 minuten wachten was er eindelijk iemand. Overstarten en gelijk lopen. Laadspanning is goed en ook na een tijdje auto uit, op slot en geen noemenswaardige verbruik gemeten.

Hij denk dat een module zichzelf niet goed heeft afgesloten en niet in slaapstand is gegaan. Nu niet meer te meten welke. Maand geleden had ik dat ook al en toen heb ik er een nieuwe accu in gezet. Maar als dit een maandelijks terugkerend ‘hikje’ gaat zijn ben ik er wel een keer klaar mee… moest mijn ouders vragen om kinderen op te halen. Moet binnenkort weer naar Schiphol, hou m’n hart vast.

Pfoh dat is irritant zeg! Lastig dat je niet weet wat het is.

Fer, hoeveel geduld heb je nog? Ik zou bijna zeggen: laat maar zitten, ik pik ergens wel een voorraad auto van het een of ander op.

Shit...das balen zeg...lekstroom ergens? Recent nog iets gewijzigd aan de Insignia? En gaat het multimediasysteem goed uit als je de deur sluit? Wil bij de astra af en toe wel eens mis gaan. Lastig traceerbaar probleem.

Terug
Bovenaan