Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Als ik zo snel even door de modellen van Renault scrol dan ben ik het wel met jullie eens dat ze een setje knappe modellen hebben inderdaad.

En inderdaad Joost, zo'n 5 is echt een leuke auto!

@ Jimmy, ik las ergens dat de animo qua standhouders op de motorbeurs steeds verder terugloopt en dat je er voor koopjes voor bijv kleding ook niet meer hoeft te zijn, terwijl dat voorheen wel echt het geval was.
Verder wel een leuk uitje natuurlijk (y)
 
@Richard, Dat was inderdaad de afgelopen jaren zo, maar dit jaar is er flik nieuw leven in geblazen, vandaar ook de keuze om te gaan.
Bijna alle importeurs stonden er, ook degene met enkel EV motoren. (ja ja, het is een ding) van Aprillia to Yamaha. Was goed gevuld. Nog een nieuwe helm gescoord met 40% korting en mijn vriend een nieuwe motorhoes, want bij gebrek aan garage moet zijn motor buiten slapen.
 
Renault is inderdaad goed bezig. Ik vind vooral de interieurs een stuk beter dan voorheen. Qua rijgedrag zijn het nog steeds geen hoogvliegers (niet echt dynamisch of sportief; meer mijn smaak) maar ze zetten lekkere modellen neer (al zitten er ook een aantal kopieën van elkaar bij). En met de 5 zetten ze denk ik wel weer een verkoopklapper neer!

Over Franse auto's gesproken..in de C3 gingen afgelopen weekend de alarmbellen af met een circus aan lampjes en bc-meldingen maar gewoon rijdbaar. Een C3 diesel met roetfilter heeft een tankje/zak met additief voor de reiniging van het roetfilter en dat gaat zo'n 200k mee en dat is nu bij de C3 op en moet vervangen worden. Dat kunnen we itt add blue niet zelf doen.

@ Richard: heb jij ons niet wat te vertellen...:)
 
Ben wel benieuwd wat voor spul dat is, is het ook kostbaar of is het voor de dealer een relatief eenvoudige ingreep?
 
Bij de C3 ehdi is het een soort infuuszak die ergens bij de tankinlaat verstopt zit. Het bevat Eolys en zorgt voor verbranding van de roetdeeltjes die zich in het roetfilter hebben verzameld. Eolys wordt automatisch vanaf die zak onder de auto toegevoegd aan de brandstoftank bij elke tankbeurt. Eolys heeft dus geen reinigende werking op de samenstelling van de uitlaatgassen zelf, maar heeft alleen een effect op de roetdeeltjes. Het is dus wat anders dan Addblue.

Zo'n zak is al 150-200 euro...en hopelijk is het roetfilter nog oké...anders zijn we echt aan de beurt....:)
 
Groeten vanaf Bonaire! Wat een heerlijk eiland is dit zeg. Mooiste en fijnste vakantiebestemming tot nu toe, denk ik zo. Wel apart dat alles en iedereen Nederlands is, dat hoeft van mij dan weer niet zo. Maar het weer is top, de sfeer is heerlijk net als het eten. Wel wat prijzig helaas.

Renault: ik heb er niks mee. Heb de Megane eTech gereden maar vond m flink tegenvallen. Kan me niet voorstellen dat de Scenic zoveel beter is. De 5 vind ik wel heel leuk!!
 
ij de C3 ehdi is het een soort infuuszak die ergens bij de tankinlaat verstopt zit. Het bevat Eolys en zorgt voor verbranding van de roetdeeltjes die zich in het roetfilter hebben verzameld. Eolys wordt automatisch vanaf die zak onder de auto toegevoegd aan de brandstoftank bij elke tankbeurt. Eolys heeft dus geen reinigende werking op de samenstelling van de uitlaatgassen zelf, maar heeft alleen een effect op de roetdeeltjes.

Echt nog nooit van gehoord, even gegoogled en inderdaad, bijzonder. :) Ook bijzonder prijzig gevoelsmatig voor wat het is.
 
Zo'n zak is al 150-200 euro...en hopelijk is het roetfilter nog oké...anders zijn we echt aan de beurt....

Hoeveel last heb je van de foutmelding? Anders lekker zo laten?
Groeten vanaf Bonaire! Wat een heerlijk eiland is dit zeg. Mooiste en fijnste vakantiebestemming tot nu toe, denk ik zo. Wel apart dat alles en iedereen Nederlands is, dat hoeft van mij dan weer niet zo. Maar het weer is top, de sfeer is heerlijk net als het eten. Wel wat prijzig helaas.

Heerlijk!
Ben eenmaal op Curacao geweest, dat eiland heb je na twee weken ook echt wel gezien. Daarna is het vooral genieten van het weer, de zee (visjes!), het eten, lekker relaxed etc
Zou er niet willen wonen, maar als het kon ging ik elke vakantie naar het Caribisch gebied :cool:

Als je nog een aanrader wilt, ga dan eens naar Mexico. Zelfde regio, maar nog mooier. Spreken ze ook geen Nederlands :)
@ Richard: heb jij ons niet wat te vertellen...:)

We zijn weer ouders geworden inderdaad!
Allemaal weer even wennen hoor qua ritme, flesjes, kruiken, krampjes etc
Gelukkig gaat het allemaal erg goed en hebben we onze draai al aardig gevonden.
 
We zijn weer ouders geworden inderdaad!
Allemaal weer even wennen hoor qua ritme, flesjes, kruiken, krampjes etc
Gelukkig gaat het allemaal erg goed en hebben we onze draai al aardig gevonden.

gefeliciteerd!

@bonaire, ben nog nooit op de ABC eilanden geweest. Wel op dominicaanse republiek, dat was echt waanzinnig mooi en naast mooi blauw water en strand ook nog genoeg andere dingen om te zien.

Collega heeft een appartementje in bonaire voor de verhuur en uiteraard voor hun zelf; Aruba en Bonaire schijnen wel veel mooier te zijn dan curacao (en ook minder crimineel), maar het schijnt ook heel druk te zijn tegenwoordig. mensen die er langer wonen / komen vinden dat de sfeer op het eiland erg achteruit gaat de laatste jaren ivm de grote populairiteit onder grote groepen nederlanders (en idd hoge prijzen) Maar zo een weekje in de winterperiode lijkt mij ook heerlijk ooit
 
Laatst bewerkt:
Groeten vanaf Bonaire! Wat een heerlijk eiland is dit zeg. Mooiste en fijnste vakantiebestemming tot nu toe, denk ik zo. Wel apart dat alles en iedereen Nederlands is, dat hoeft van mij dan weer niet zo. Maar het weer is top, de sfeer is heerlijk net als het eten. Wel wat prijzig helaas.

Veel plezier! Ik ben er in 2003 geweest, 2000 op Aruba. Mijn vader is op Aruba geboren en getogen (Nederlands gezin). Inmiddels wel érg toeristisch geworden (oom was er laatst) al is Bonaire een stuk rustiger.

Als ik zo snel even door de modellen van Renault scrol dan ben ik het wel met jullie eens dat ze een setje knappe modellen hebben inderdaad.

Zeker, ik vind de 5 ook echt super. Helaas ogen (kleine) EV's wel altijd wat lomp/hoog. Niet voor niets dat er standaard 18" onder zit. Vind het wel wat als opvolger van de Clio van mijn moeder al gaat ze er dan wel qua ruimte, bouwkwaliteit en actieradius iets op achteruit. Vind juist de nieuwe Peugeot-styling bij Renault wat minde, er bestaat al een Peugeot. Qua rijden vind ik Franse auto's keer op keer toch tegenvallen. Het voelt altijd een beetje net niet, zeker ivm bv een Ford of Mazda. Niet dat het slecht is maar geen gevoel er in.
 
Mogguh!

@ Renault: ik vond de oude modellen wel leuk, de nieuwe designtaal vind ik wat teveel richting Peugeot gaan (zoals de nieuwe Scenic).
Behalve de nieuwe 5: wat een ontzettend leuk ding (y)

Zo'n zak is al 150-200 euro...en hopelijk is het roetfilter nog oké...anders zijn we echt aan de beurt....:)
Anders zou je de boel nog kunnen schoon laten spuiten door zo'n gespecialiseerd bedrijf, scheelt dan weer voor even ;)

Groeten vanaf Bonaire! Wat een heerlijk eiland is dit zeg. Mooiste en fijnste vakantiebestemming tot nu toe, denk ik zo. Wel apart dat alles en iedereen Nederlands is, dat hoeft van mij dan weer niet zo. Maar het weer is top, de sfeer is heerlijk net als het eten. Wel wat prijzig helaas.
Ah, lekker zeg! Geniet er van.
Mijn nicht woont sinds een jaar op Curaçao, lijkt me ook wel eens leuk om daar op familiebezoek te gaan ;)

@ Richard: gefeliciteerd!
 
Proficiat Richard! Even wennen weer, maar zo te horen zitten jullie er alweer in.

Fijne vakantie Berry, lijkt mij inderdaad ook ene leuke bestemming om eens buiten de schoolvakanties aan te doen.
 
Vind juist de nieuwe Peugeot-styling bij Renault wat minde, er bestaat al een Peugeot. Qua rijden vind ik Franse auto's keer op keer toch tegenvallen. Het voelt altijd een beetje net niet, zeker ivm bv een Ford of Mazda. Niet dat het slecht is maar geen gevoel er in.

Bij peugeot vind ik de styling echt te veel. De renaults zien er ondanks details toch wat strakker uit vind ik.

Het rijden vind ik bij alle wat grotere franse auto's niet echt heel top, begrijp precies wat je bedoeld, maar juist bij die kleintjes vind ik het dikke prima, zo'n clio rijd heerlijk direct en dynamisch. Misschien we de beste in het B segment, al heb ik de laatse jaren minder goed referentiekader.
 
Klinkt goed Berri! Hebben ze daar ook EV's....:):):):)
Zo'n zak is al 150-200 euro...en hopelijk is het roetfilter nog oké...anders zijn we echt aan de beurt....

Hoeveel last heb je van de foutmelding? Anders lekker zo laten?

Hah....dan gaat je roetfilter binnen no time dichtslibben en naar de klote en dus a) heel veel kosten en b) geen apk...

Maar gefeliciteerd met de kleine spruit! Is het nu eerder dan gepland of gaat de tijd gewoon zo snel...:)


ij peugeot vind ik de styling echt te veel. De renaults zien er ondanks details toch wat strakker uit vind ik.

Het rijden vind ik bij alle wat grotere franse auto's niet echt heel top, begrijp precies wat je bedoeld, maar juist bij die kleintjes vind ik het dikke prima, zo'n clio rijd heerlijk direct en dynamisch. Misschien we de beste in het B segment, al heb ik de laatse jaren minder goed referentiekader.

Als ik bij de kinderopvang kijk zijn de peugeots wel hot. Ouders stappen massaal in zo'n gebruikte 3008 en/of 5008...:) Ik vind de styling van Peugoet wel fraai (308 en 408 st wat minder) maar heb alleen helemaal niks met dat babystuur.

Maar ik heb bij peugeots / citroens / renaults dat ze niet geweldig rijden qua stuurgedrag en wegligging. Zit vooral aan de comfortabele kant met vaak een wat vage besturing. Van mij mag het wel wat strakker en directer wat ik meer terugzie/zag bij bv ford/opel/bmw/mazda. Eigenlijk precies zoals MCW aangeeft. Het werkt allemaal wel maar met weinig gevoel.
 
Maar ik heb bij peugeots / citroens / renaults dat ze niet geweldig rijden qua stuurgedrag en wegligging. Zit vooral aan de comfortabele kant met vaak een wat vage besturing.

klopt helemaal. Maar ik zie dat juist met name terug uit de wat grotere modellen. B segment auto's zoals een Clio rijd juist heel dynamisch. onconfortabel frans. En helemaal de wat sportievere modellen zoals GT lines waarbij het onderstel af fabriek al is aangepakt en uiteraard de RS modellen van renault staan heel erg goed te boek als vrij straf maar super sportief. Je ziet ze niet voor niets zo veel op de nurburgring.

Maar ik heb wel een aantal keer destijds in de vorige generatie 308 SW gereden van mijn zwager. Dat was echt dramatisch slecht. zelfs al je van comfort houd hoeft het nog niet te betekenen dat een auto compleet gevoelloos is en slecht weggedrag vertoont.
 
Ik heb geen ervaring met de huidige Clio, wel de vorige. Daar is niks dynamisch aan :D Ook niet de handbak qua gevoel. Denk dat er bij deze generatie wel wat verbeterd is en dat vond men van de vorige generatie Renaults ook. En in eerste instantie vond ik dat ook tot je andere referenties hebt.

In '99 kocht mijn moeder een nieuwe Premacy. Ook niet de meest geweldig sturende auto maar toen gingen mijn 2lingbroer en ik proefijden in de nieuwe Scenic in 2000 of 2001 oid. Dat was pas écht een drama.
 
Voor de duidelijkheid; er is niks mis met haar Clio qua rijden. Het is gewoon prima en zij is ook tevreden. Ik rij er vrij regelmatig in en voor de gemiddelde rijder is er niks mis mee. Het is alleen geen auto waar je jaren later nog aan denkt. Terwijl mijn moeder mijn generatie Fiesta ooit als leenauto heeft meekregen en nog steeds weet dat het zo lekker reed. Net als dat ze onze '03 Mazda3 Active de fijnst rijdende auto vind die ze heeft gehad.
 
En helemaal de wat sportievere modellen zoals GT lines waarbij het onderstel af fabriek al is aangepakt en uiteraard de RS modellen van renault staan heel erg goed te boek als vrij straf maar super sportief. Je ziet ze niet voor niets zo veel op de nurburgring.

Jah als we het over RS modellen gaan hebben snap ik het. Maar ik heb het over de gewone reguliere modellen.

Nieuwste clio heb ik nog niet in gereden maar vorige model vond ik qua rijden erg matig rijden. Maar blijkbaar boeit dat niemand gezien de mate waarin hij verkocht is. Mijn schoonmoeder heeft hem zelfs weer weg gedaan omdat hij erg tegenviel nadat ze uit een C30 kwam.
 
Klinkt goed Berry! Hebben ze daar ook EV's....:):):):)
Ik heb nog geen laadpunten gezien maar wel EV's. Als we eerder een huurauto hadden geregeld, reden we nu een BYD Seagull. Nu hebben we een Hyundai Venue en vanaf donderdag een i10 ofzoiets.
Naast de reguliere pickups is de Renault Duster Oroch hier populair. Leuk modelletje!
En bijzonder om auto's als de Xtrail met Nederlandse politie striping te zien.

Curaçao, Aruba en St Maarten zijn we ook geweest.
Aruba is erg Amerikaans, Curaçao iets minder. Maar Curaçao voelde wat minder vertrouwd dan Bonaire. Heeft ook wat onveilige plekken. Bonaire niet.
St Maarten vond ik wat armoediger overkomen.
Bonaire bevalt me eigenlijk uitstekend, al is het wel gek dat alles in het Nederlands is.
 
Laatst bewerkt:
Richard (en E natuurlijk), gefeliciteerd met de kleine!
Mexico zijn we ook geweest, vergelijkbaar qua schoonheid. Het eten is op beide locaties bijzonder goed. Mexico was wel iets crimineler, je zag er ook veel meer politie en dan ook nog met grote wapens. Maar verder heerlijk idd!
En als we het dan toch over de regio hebben: Cuba moet je ook eens ervaren. Heel andere wereld, bijzonder om eens te ervaren!
 
B zit de hele week ergens in duitsland voor het werk en heeft de Insignia mee. Maakt die ook eindelijk weer eens een wat langere rit (y) ze kreeg android auto niet aan de praat wat waarschijnlijk aan haar gare ali kabel lag, maar ze vond de auto navi ook echt top. instructies in de voorruit, zeker in de grotere steden ging het daardoor prima.
Normaal vind ze mijn auto niet fijn, met name te groot en helemaal als er geparkeerd moet worden. Maar ze vond het nu echt heel prettig . Waarschuwde al wel dat ik mijn auto weer terug wil zodra ze terug is :LOL:

Ik rij deze week veel korte stukjes dus wat dat betreft doet de Twingo het ook meer dan prima voor mij voor deze week. Wel zag ik dat het echt een enorme bende is in de auto. Komen wat betere dagen aan, dus dan die auto maar eens uitmesten.
 
Kabeltje kan wel impact hebben; maar kan ook gewoon aan update van Android liggen.

Omdat ik mijn prive- en zakelijke foon nu heb samengevoegd (dual sim; werkt tegenwoordig echt perfect) en zakelijk een nieuwe heb met draadloos opladen heb ik een houder aangeschaft met draadloos laden. Werkt op zich erg mooi maar de snellaad-plug voor in de sigarettenpoort stoort op meerdere systemen van de auto.
Mijn DAB+ signaal wordt continu verstoord maar ook begint bij richting aangegeven mijn radio te storen op het ritme. En mijn vermoeden is ook dat de dodehoekdetectie er af en toe ook door gestoord wordt.
Trek ik de plug eruit dan is het goed. Ga dus even kijken of ik hier wat anders kan organiseren.
 
Draadloos opladen zit in de Insignia al af fabriek in bij de armsteun, maar gebruik dat echt nooit. Opel heeft het zo gemaakt dat ze volgens mij willen dat gebruikers het niet gaan gebruiken. ipv ergens op leggen zoals de meeste merken dat hebben moet je hem bij opel in een houder drukken in de armsteun verborgen. Zeker met een hoesje past hij er vrijwel niet in en moet je hard drukken, maar er uit krijgen lukt al helemaal niet meer dan. Heel gedoe... En een insignia heeft geen draadloos android auto of apple carplay dus als je dat wil gebruiken moet je sowieso alsnog het kabeltje pakken.

Normaal gesproken werkt android auto prima in mijn auto, maar ze heeft volgens mij een goedkoop ali kabeltje mee, vermoed dat dat de boosdoener is. Ik heb tegenwoordig apple ivm werktelefoon, dat werkt ook top (al ziet het er grafisch lang niet zo mooi uit als android auto, en veel minder uitgebreid)
 
We zijn weer ouders geworden inderdaad!
Allemaal weer even wennen hoor qua ritme, flesjes, kruiken, krampjes etc
Gelukkig gaat het allemaal erg goed en hebben we onze draai al aardig gevonden.
Gefeliciteerd Richard, wat mooi! Wat is het geworden?

Inderdaad weer wennen en omschakelen. En waar je bij de 1e tijd voor jezelf had als die sliep, is nu de oudste wakker en sta je dus continu aan. Ik vond het best pittig de eerste weken, al kwam dat ook omdat onze oudste 's nachts nog slecht door slaapt (veel droompjes/nachtmerries).

@ Joost: Voor die ritten is de Insignia ook gemaakt he :cool:


@ Leaf: De Leaf staat helaas nog steeds bij de dealer. Momenteel is hij al de 6e week weg, en de stand vorige week donderdag was dat hij nog niet aan de beurt was voor de indicatie. Oftewel, dan moeten ze kijken of ze een cel/hele accu vervangen, dan onderdelen bestellen en dan nog repareren.
Ik ben er best klaar mee, gezien mijn dealer mij gezegd had dat ik de auto 2 weken kwijt zou zijn. Inmiddels is dit al 6 weken, en komt de hele reparatietijd er nog bij. Gaat dus cker 8-10 weken worden.

Hoewel ik een leenauto heb en uit de voeten kan, vind ik dit echt niet normaal. Je mag toch een redelijke inschatting van reparatietijd verwachten???
 
Balen hoor..maar zou er ook niet te lang mee zitten. Het wordt allemaal wel voor je geregeld.

De auto zal dan maar je particuliere bezit zijn.....ben je dan mooi klaar mee...loopt je rekening voor een leenauto ook mooi op..

De C3 is ook alweer gefixxed...infuus vervangen en nu afwachten of hij storingsvrij blijft..anders kan het nog zo wezen dat het roetfilter alsnog vervangen moet worden...

k heb tegenwoordig apple ivm werktelefoon, dat werkt ook top (al ziet het er grafisch lang niet zo mooi uit als android auto, en veel minder uitgebreid)

Ik had qua werk een Apple en prive een Android en godzijdank mocht ik nu kiezen en ben fijn weer bij Samsung/Android..:) Zoveel meer te personaliseren dan het vrij starre IOS. En ook niet zo idiote duur...
 
Dank voor de felicitaties mannen.

Gefeliciteerd Richard, wat mooi! Wat is het geworden?

We hebben nu van elks één :)

Mexico zijn we ook geweest, vergelijkbaar qua schoonheid. Het eten is op beide locaties bijzonder goed. Mexico was wel iets crimineler, je zag er ook veel meer politie en dan ook nog met grote wapens. Maar verder heerlijk idd!
En als we het dan toch over de regio hebben: Cuba moet je ook eens ervaren. Heel andere wereld, bijzonder om eens te ervaren!

Verschil tussen arm en rijk in Mexico is gigantisch. Wij verbleven destijds ook op een compound/wijk met een heel hoog hek en beveiliging bij de ingang, daar binnen was het allemaal pracht en praal en absoluut veilig. Daarbuiten was het in principe ook wel veilig, maar zie je wel dat er veel mensen echt in krotten/hutjes wonen.

Cuba hebben we eenmaal een tussenlanding gemaakt. Alleen dat was al een ervaring :D
Schijnt verder een prachtig land te zijn inderdaad.

Ik had qua werk een Apple en prive een Android en godzijdank mocht ik nu kiezen en ben fijn weer bij Samsung/Android..:) Zoveel meer te personaliseren dan het vrij starre IOS. En ook niet zo idiote duur...
Dat blijft toch een eeuwig vooroordeel van jou hè :D
Als ik even vlug kijk dan kost het topmodel van Samsung de S24 Ultra 1449eu, de iPhone 15 Pro Max kost 1479eu. Allebei verschrikkelijk veel geld voor een telefoon, maar er zitten genoeg modellen onder die een stuk betaalbaarder zijn. Een gewone S24 is qua prijs goed vergelijkbaar met een iPhone 15 en zo verder. Voor elk budget is er wel iets.

Dat je een voorkeur hebt is verder prima. Die heb ik ook, daarom blijf ik lekker bij Apple :)
Op het werk hebben we ook keuze tussen beide, zakelijk dus ook een iPhone. Vind het fijn om beide gescheiden te hebben, hoef buiten werktijd om ook niet beschikbaar te zijn (in principe).

@ Draadloos laden, mijn ervaring met diverse auto's, diverse telefoons van zowel Apple als Samsung is dat het nooit echt geweldig is. Vroeg of laat ervaar ik altijd het probleem dat de telefoon kneiter heet wordt en dan soms zelfs stopt met laden.
Als je een draadloze lader hebt die de telefoon goed vastklemt is het misschien beter, want de draadloze lader op mijn bureau doet het prima. Gaat langzaam (ligt aan goedkope lader), maar wordt nooit warm.

@ Ruud, duurt lang inderdaad maar kan de dealer er heel veel aan doen?
Zoals Rob zegt, gelukkig merk jij er financieel gelukkig niets van.
 
Op het werk hebben we ook keuze tussen beide, zakelijk dus ook een iPhone. Vind het fijn om beide gescheiden te hebben, hoef buiten werktijd om ook niet beschikbaar te zijn (in principe).

Over vooroordelen gesproken..:) Ga het maar eens proberen.

Die gedachte had ik nl. ook altijd maar was het nu wel zat om steeds met twee foons te lopen. En je kunt tegenwoordig ook gewoon twee whats-apps erop hebben (prive en bedrijfsaccount) en je kunt de twee simkaarten en daarbij behorende activiteiten (bellen, datagebruik, telefoonnummers, enz..) ook heel mooi vooraf personaliseren.

Zo houd ik prive en zakelijk wel gescheiden maar heb nog maar een foon mee te zeulen. En die bereikbaarheid. Ik word zelden gebeld in privetijd. En anders neem ik gewoon niet op als ik geen zin heb.

En het bespaart ook nog eens fiks in de kosten.

Als ik even vlug kijk dan kost het topmodel van Samsung de S24 Ultra 1449eu, de iPhone 15 Pro Max kost 1479eu. Allebei verschrikkelijk veel geld voor een telefoon, maar er zitten genoeg modellen onder die een stuk betaalbaarder zijn. Een gewone S24 is qua prijs goed vergelijkbaar met een iPhone 15 en zo verder. Voor elk budget is er wel iets.

Dat is dan inderdaad blijkbaar een vooroordeel. Maar qua personalisering blijf ik er wel bij.
Ik ga al jaren niet meer voor de topmodellen. Belachelijke bedragen en ze bieden nauwelijks meer wat extra's wat echt van toegevoegde waarde is.
 
De auto zal dan maar je particuliere bezit zijn.....ben je dan mooi klaar mee...loopt je rekening voor een leenauto ook mooi op..
Ik neem aan dat wanneer een auto onder fabrieksgarantie gerepareerd wordt, vervangend vervoer kostenloos geregeld word. Of liggen mijn verwachtingen te hoog? ;)

Ik had qua werk een Apple en prive een Android en godzijdank mocht ik nu kiezen en ben fijn weer bij Samsung/Android..:) Zoveel meer te personaliseren dan het vrij starre IOS.
Ik heb weinig ervaring met Andoid, maar de ervaring die ik heb is niet heel positief. Onze Philipps TV draait op Android, maar vanaf het begin heeft hij regelmatig vastlopers. Helaas nog altijd....

Mijn vrouw heeft een Samsung telefoon, enkele Apps lopen daarop vast. Terwijl mijn oude Iphone daar geen last van had. En ja, mijn oude Iphone is zelfs nog wat ouder als haar Samsung.

Heb het idee dat Apple Carplay stabieler is als Android Auto.

Maar ben het met je eens dat een Iphone wel een erg dicht getimmerd apparaat is.
Ben nu van een Ihone 11 Pro naar een Iphone 15 Pro gegaan. Maar buiten een wat snellere werking, merk ik er weinig "nieuws" aan. Je zult er prive maar kapitalen voor neer hebben gelegd :rolleyes::rolleyes:

We hebben nu van elks één
Ah kijk, heel gaaf!
 
Ik heb ook de voorkeur voor Android, vooral voordeel is dat je een Samsung topmodel na een jaar flink in de aanbieding kunt kopen: een iPhone is stabieler geprijsd (scheelt dan weer als je 'm zou willen verkopen.

Als ik even vlug kijk dan kost het topmodel van Samsung de S24 Ultra 1449eu, de iPhone 15 Pro Max kost 1479eu. Allebei verschrikkelijk veel geld voor een telefoon, maar er zitten genoeg modellen onder die een stuk betaalbaarder zijn
Bij Samsung heb je vaak nog cashbackacties, of tegoed voor accessoires en dat soort zaken. Basisprijs is dan wel gelijk, maar door de acties vaak net een paar honderd euro goedkoper.

Zo houd ik prive en zakelijk wel gescheiden maar heb nog maar een foon mee te zeulen. En die bereikbaarheid. Ik word zelden gebeld in privetijd. En anders neem ik gewoon niet op als ik geen zin heb.
Ze hebben het hier ook over een telefoon van de zaak en laptop van de zaak. Ik heb het maar even afgehouden: ik ben prima te bereiken via het vaste nummer van het bedrijf en anders stuurt men maar een e-mail.

Kun je met 2 simkaarten ook 1 uitzetten?
Dus bijvoorbeeld: ik ben op vakantie, kan ik dan mijn werkmobiel/simkaart uitschakelen zonder dat ik ook op mijn privenummer onbereikbaar ben?

Wel zag ik dat het echt een enorme bende is in de auto. Komen wat betere dagen aan, dus dan die auto maar eens uitmesten.
Ik wil nu niet seksistisch overkomen, maar kan het zijn dat dat vaker bij vrouwen voorkomt?
De Swift gebruik ik en die is niet persé heeeel netjes (ik stofzuig niet elke week en er liggen her en der wel eens wat parkeertickets) maar de V40 is vaak echt wel een flinke slag erger.

Ik heb weinig ervaring met Andoid, maar de ervaring die ik heb is niet heel positief. Onze Philipps TV draait op Android, maar vanaf het begin heeft hij regelmatig vastlopers. Helaas nog altijd....
Onze Samsung begon ook wat traag te worden en de apps werkten steeds minder goed. Toen kregen we van KPN een nieuw kastje (met chromecast erop) zo omzeilen we de software van de televisie zelf en werkt alles weer top! Dus, nouja: dat zou kunnen helpen ;)
 
Ik kocht voorheen ook vaak om de twee jaar een nieuwe telefoon al dan niet icm een nieuw abbonement. Vaak gewoon het nieuwste model.
Dat vind ik al jaren niet meer nodig, omdat de prijzen inderdaad nergens meer over gaan en de vernieuwing maar zeer beperkt is.
Heb na 3,5 jaar mijn iPhone 11 verruild voor een 15 omdat ik met Black Friday een goede deal kon maken, de meerprijs van een 15 Pro vond ik het niet waard.

Batterij is weer fris en gaat lekker lang mee, camera is weer wat beter, telefoon voelt marginaal vlotter. Verder? Tsja, niet heel veel verschil nee.

Kun je met 2 simkaarten ook 1 uitzetten?
Dus bijvoorbeeld: ik ben op vakantie, kan ik dan mijn werkmobiel/simkaart uitschakelen zonder dat ik ook op mijn privenummer onbereikbaar ben?

Ja dat kan gewoon.
Je kunt per nummer/contact aangeven via welke SIM deze gebeld moet worden en je kunt er bijv. ook kiezen over welke SIM de mobiele data moet lopen. Tegenwoordig zijn het ook e-sims, dus je hoeft niet perse een simkaart te hebben. 2x WhatsApp kan ook zoals Rob zegt. Al met al is 2-in-1 wel echt mogelijk.

Ik "loop" gewoon nog met twee telefoons. Werktelefoon blijft na werktijd achter op mijn thuisbureau of zit in mijn werktas. Laptop heb ik ook van de zaak, wel zo handig met het vele thuiswerken :)
Ik zie een telefoon en laptop ook gewoon als noodzakelijk gereedschap voor mijn werk. Ik kan/mag het overigens ook privé gebruiken.

Ik heb weinig ervaring met Andoid, maar de ervaring die ik heb is niet heel positief. Onze Philipps TV draait op Android, maar vanaf het begin heeft hij regelmatig vastlopers. Helaas nog altijd....

Gek dat het al vanaf het begin is. Ik heb vaak het idee dat de TV's na een paar jaar niet meer goed geupdate worden en het dan allemaal wat minder lekker werkte.
Ik had, zoals Gerwin ook al aangaf, in mijn oude TV een Chromecast. Zo'n ding kost een paar tientjes, maar maakt van je "oude" TV echt weer een nieuwe. Alle apps werken weer lekker soepel en vlot én alles wordt netjes geupdate.

Wij hebben sinds vorig jaar een nieuwe TV, daar werken alle apps voor nu weer heerlijk maar als het tzt minder wordt stap ik gewoon weer over op iets als een Chromecast. Erger mij overigens wel kapot aan alle verplichte en niet te verwijderen zooi in de hedendaagse TV's.

Ik wil nu niet seksistisch overkomen, maar kan het zijn dat dat vaker bij vrouwen voorkomt?
De Swift gebruik ik en die is niet persé heeeel netjes (ik stofzuig niet elke week en er liggen her en der wel eens wat parkeertickets) maar de V40 is vaak echt wel een flinke slag erger.

Dat moet het wel zijn, want hier is het exact hetzelfde.
Wonderbaarlijk hoeveel zooi er in een C1 kan. In de BMW liggen hooguit een paar parkeertickets inderdaad, moeten de matjes hoognodig eens uitgeklopt worden en erger ik mij aan het stoflaagje op het dashboard.

Ohja en de buitenkant is vies, moet ik ook nodig weer eens wat aan doen.
 
Kun je met 2 simkaarten ook 1 uitzetten?
Dus bijvoorbeeld: ik ben op vakantie, kan ik dan mijn werkmobiel/simkaart uitschakelen zonder dat ik ook op mijn privenummer onbereikbaar ben?

Zoals Richard aangeeft kan je hem in de instellingen aan of uit zetten.


Ik "loop" gewoon nog met twee telefoons. Werktelefoon blijft na werktijd achter op mijn thuisbureau of zit in mijn werktas.

En wat nu als je een appje of mailtje krijgt van een collega? Lees je die dan pas de volgende dag?
Dan mis je bij ons vaak de boot...appen of mailen heel vaak even over de volgende dag over bv vergaderingen / werkoverleggen..enz..

Ze hebben het hier ook over een telefoon van de zaak en laptop van de zaak.

Hebben jullie dat nog niet dan? Dacht dat tijdens / na Corona iedereen wel de mogelijkheden heeft gekregen om ook thuis te werken. Wij krijgen periodiek zelf nog extra budget om zaken aan te schaffen om je thuiswerkplek aan te passen.
 
Ik had altijd een Iphone van het werk en een android voor mijzelf, 8 jaar lang. Alleen als ik op reis was had ik 2 telefoons echt actief mee op zak. Ik heb nu sinds 2 jaar een nieuwe functie op een nieuwe afdeling en veel meer contact met klanten over de hele wereld en dus liep ik dag en nacht met 2 telefoons in het begin. Dus toen mijn prive nummer in de bedrijfsbundel gegooid maar wel verplicht Iphone ivm bedrijfs policy. Nu na 2 jaar kan ik er mij prima mee redden, maar nog steeds als ik mocht kiezen werd het toch weer een Android. Mijn oneplus telefoon was 5 jaar oud en werkte nog steeds probleemloos en koste maar een fractie van de Iphones die ik had. De meeste Iphones die ik heb gehad gaan na 2-3 jaar echt achteruit of stuk. Voordeel is ook dat nu de telefoon + kosten 100% door het bedrijf worden betaald en elke 2 jaar een nieuwe mag uitzoeken.

Maar nu ik 1 nummer en 1 telefoon heb heeft ook een nadeel; dat ik dus regelmatig buiten werk gebeld word. Was eerder ook wel maar nu mis je niks meer. Hoort deels bij de nieuwe functie / afdeling die ik aan het opzetten ben (vind ik) maar er zijn wel weken dat de balans de verkeerde kant op gaat. 's avonds thuis nog weer een spoedmeeting met klanten door tijdsverschillen, mailtjes waarop mensen in Amerika letterlijk wachten op mijn antwoord en anders niet verder kunnen en er 2 monteurs a 150 dollar per uur die wij betalen niet verder kunnen. Weet eigenlijk ook niet hoe ik dat beter georganiseerd krijg. Ik mag de uren wel schrijven, dat is het dus niet, maar zeker in het voorjaar en najaar sta ik vrijwel dag en nacht 'aan' om alles geregeld te krijgen.
 
Hebben jullie dat nog niet dan? Dacht dat tijdens / na Corona iedereen wel de mogelijkheden heeft gekregen om ook thuis te werken. Wij krijgen periodiek zelf nog extra budget om zaken aan te schaffen om je thuiswerkplek aan te passen.
Nee, thuiswerk is bij ons niet echt praktisch.
We zijn een productiebedrijf, dus er is veel onderling contact en 'even' naar het magazijn of de productie. Kan met thuiswerk niet, dan moet je dat weer naar collega's doorzetten en geef je hun extra werk. Verkeerde balans binnen het team.

Ik zou in mijn huidige functie wel af en toe thuis kunnen werken, maar nog geen behoefte aan gehad.
Heb ook geen echte thuiswerkplek, dus laat ik t liever gescheiden.

Nu we onderdeel zijn van een groep, zullen we op den duur laptop en telefoon van de zaak krijgen, maar ik kan al 14 jaar zonder dus van mij hoeven zulke extra uitgaven niet gelijk.
Zodra mijn desktop PC aan vervanging toe is, stap ik over naar laptop.
Collega's denken er ook zo over: wi'j bint zuunig ;)

Maar ik begrijp heel goed dat het in sommige bedrijven gemeengoed is. Laat ieder vooral doen wat t meest efficiënt is, of waar er geld voor is.

En wat nu als je een appje of mailtje krijgt van een collega? Lees je die dan pas de volgende dag?
Als iedereen gewoon op dezelfde tijden werkt, is het niet nodig om elkaar 's avonds nog met werk lastig te vallen toch?

Zulke besprekingen/overlegjes kunnen ook gewoon overdag lijkt me.

Zoals onze oude baas zei: als je je werk tijdens werktijd niet afkrijgt dan werk je niet hard/efficiënt genoeg óf je hebt te weinig collega's.

Dus dat klinkt als een te hoge werkdruk bij jullie?


Misschien ben ik ook wel verwend door de werkgever en bedrijfscultuur; weinig onnodige vergaderingen en korte lijntjes dus kon je snel schakelen.

In mijn nieuwe functie is de kans groter dat ik flexibeler moet zijn in mijn bereikbaarheid, maar probeer gelijk duidelijk grenzen te zetten.
Terugdraaien is vaak lastig heb ik geleerd ;)
 
Er is meer naast Samsung en iPhone he :)
Ik heb al jaren toestellen van Google, OnePlus, Motorola, dat soort merken. Nu heb ik een OnePlus.
Zakelijk een iPhone, maar ik moet daar teveel aan wennen. Heb prive wel sinds kort een iPad overigens.
En als ik niet aan het werk ben, heb ik de zakelijke telefoon ook niet bij me. Dus dat ik twee telefoons heb stoort me niet.
Ben wel blij met de zakelijke telefoon, niet iedereen heeft dat. Ik was het zat dat ik steeds mn prive telefoon zakelijk gebruikte en toen was een zakelijke telefoon zo geregeld.

Ruud, dat duurt wel lang met de Leaf inderdaad! Ben benieuwd voor wie die vervangend vervoer kosten zijn. Klant, dealer of importeur.
 
Als iedereen gewoon op dezelfde tijden werkt, is het niet nodig om elkaar 's avonds nog met werk lastig te vallen toch?

Zulke besprekingen/overlegjes kunnen ook gewoon overdag lijkt me.

Zoals onze oude baas zei: als je je werk tijdens werktijd niet afkrijgt dan werk je niet hard/efficiënt genoeg óf je hebt te weinig collega's.

Dus dat klinkt als een te hoge werkdruk bij jullie?


Misschien ben ik ook wel verwend door de werkgever en bedrijfscultuur; weinig onnodige vergaderingen en korte lijntjes dus kon je snel schakelen.

Kijk..maar dat is denk ik het verschil tussen onze organisatie en jullie productieorganisatie...

Wij worden geacht onze contracturen te draaien en onze doelstellingen te behalen. Waar en hoe je dat doet mag je zoveel mogelijk zelf invullen. Ik ben er overdag bv wel eens even uit ivm een prive-dingetje en haal dan s avonds wel eens even wat in. En dat doen collega's ook.

Dus ja wat is werktijd tegenwoordig, he...

Maar het is zeker niet zo dat ik s avonds nog veel zit te mailen/appen over werkinhoudelijke dingen. App op avonden/weekenden/vakanties ook wel eens met collega's over persoonlijke zaken en/of bv wijzigingen in afspraken/afstemmingen. Ik heb daar persoonlijk niet zo'n moeite mee. Echt de inhoud induiken doe ik niet.

Maar s avonds overwerken omdat de werkdag niet voldoende ruimte biedt, gebeurt hier maar heel enkel als ik met strakke deadlines zit.

En ik begrijp jou insteek/werkwijze ook heel goed. Zeker na de periode waar je even doorheen bent gegaan...(y)


Zit nu ook weer met een uitdaging want dochterlief is gisteravond ziek geworden dus maar vanuit huis starten en als vrouwlief thuis is alsnog naar kantoor.
 
Wij worden geacht onze contracturen te draaien en onze doelstellingen te behalen. Waar en hoe je dat doet mag je zoveel mogelijk zelf invullen. Ik ben er overdag bv wel eens even uit ivm een prive-dingetje en haal dan s avonds wel eens even wat in. En dat doen collega's ook.

Dus ja wat is werktijd tegenwoordig, he...


Maar het is zeker niet zo dat ik s avonds nog veel zit te mailen/appen over werkinhoudelijke dingen. App op avonden/weekenden/vakanties ook wel eens met collega's over persoonlijke zaken en/of bv wijzigingen in afspraken/afstemmingen. Ik heb daar persoonlijk niet zo'n moeite mee. Echt de inhoud induiken doe ik niet.

Ah, ja: als wij overdag wat hebben dan leveren we daarvoor een aantal vrije uren in.
Maar als de balans werk en privé op die manier goed werkt, dan is dat prima natuurlijk: is voor een ieder ook anders.
Met flexibele werktijden dan is een dag wel beter in te delen als je rekening moet houden met kinderen bijvoorbeeld.

En wat dat betreft zijn wij nog een ouderwets bedrijf; dus werktijd is van half 9 tot 5 ;)

Dat zou voor mij de grootste stap zijn als ik elders ga werken: een moderne bedrijfscultuur :rolleyes:

En ik begrijp jou insteek/werkwijze ook heel goed. Zeker na de periode waar je even doorheen bent gegaan...(y)
De corona heeft er bij mij voor gezorgd dat mijn concentratievermogen flink is verminderd: een intensieve vergadering/training hou ik een uurtje vol. Als het langer duurt, sla ik informatie niet meer op en ben ik de rest van de dag 'op'. Heel apart.
 
Hier werkt het zelfde als rob, since corona want daarvoor waren wij ook zeer traditioneel bedrijf op dat gebied.

Nu moet je moet gewoon je uren maken. Werkgever is flexibel naar werknemer en andersom word dat ook wel verwacht als er een keer een tandje bij moet. Zeker met kinderen die ziek zijn, studiedagen, de CV monteur die langs komt, even wat regelen. Kan allemaal als je het ergens in die week maar weer inhaald. Wel word verwacht tussen 9 en 16 uur altijd bereikbaar te zijn
 
En wat nu als je een appje of mailtje krijgt van een collega? Lees je die dan pas de volgende dag?
Dan mis je bij ons vaak de boot...appen of mailen heel vaak even over de volgende dag over bv vergaderingen / werkoverleggen..enz..

Ja, de volgende dag inderdaad. Het gaat bij ons niet om mensenlevens, dus absoluut geen noodzaak om buiten werktijd om te reageren.
Als mensen dan 's avonds iets in mijn agenda zetten voor de volgende ochtend 8.30 dan is de kans groot dat ik er niet fysiek bij ben als ik thuiswerk, maar digitaal. Iets voorbereiden lukt dan logischerwijs ook niet, maar dat moet diegene zich zelf dan ook maar beseffen.

Wij worden geacht onze contracturen te draaien en onze doelstellingen te behalen. Waar en hoe je dat doet mag je zoveel mogelijk zelf invullen. Ik ben er overdag bv wel eens even uit ivm een prive-dingetje en haal dan s avonds wel eens even wat in. En dat doen collega's ook.

Dus ja wat is werktijd tegenwoordig, he...

Vind ik inderdaad echt een uitkomst dat dat tegenwoordig kan, zo werkt het bij ons ook.
Ik word afgerekend op wat ik doe, niet op mijn uren. Uiteindelijk heb ik genoeg te doen, dus worden de uren ook wel gewerkt maar het is wel fijn om af en toe even iets te kunnen schuiven.

Maar nu ik 1 nummer en 1 telefoon heb heeft ook een nadeel; dat ik dus regelmatig buiten werk gebeld word. Was eerder ook wel maar nu mis je niks meer. Hoort deels bij de nieuwe functie / afdeling die ik aan het opzetten ben (vind ik) maar er zijn wel weken dat de balans de verkeerde kant op gaat. 's avonds thuis nog weer een spoedmeeting met klanten door tijdsverschillen, mailtjes waarop mensen in Amerika letterlijk wachten op mijn antwoord en anders niet verder kunnen en er 2 monteurs a 150 dollar per uur die wij betalen niet verder kunnen. Weet eigenlijk ook niet hoe ik dat beter georganiseerd krijg. Ik mag de uren wel schrijven, dat is het dus niet, maar zeker in het voorjaar en najaar sta ik vrijwel dag en nacht 'aan' om alles geregeld te krijgen.

Ik snap dat het zo werkt, dat het bij je functie hoort en dat het een investering in je toekomst is. Ik vraag mij altijd wel af hoeveel beloning er voor mij persoonlijk tegenover zou moeten staan om maar altijd beschikbaar te moeten zijn voor het werk. Uren schrijven als tijd voor tijd is leuk, maar begrijp dat het opnemen van die uren bij jou ook nog wel eens lastig is.

Ik begon mijn carrière in een sector waar het motto in principe was "vanavond weer een werkdag". Op maandagochtend wist je al dat de planning voor die week niet gehaald ging worden, ook al ging je elke avond overwerken. Was heel normaal, hoorde bij de sector en bij de periode van het jaar. Doe daar nog een uurtje of twee reistijd per dag bij, een studie in eigen tijd en er bleef weinig tijd over. Nooit moeite mee gehad, waardevolle start van mijn werkleven geweest ook en zou het zo weer over doen.

Wel blij dat het inmiddels anders is. Mijn werk/prive verhouding is misschien ook wat uit balans, gelukkig wel de goede kant op :p


Anyway, is er nog EV-nieuws? :ROFLMAO:
 
Ik snap dat het zo werkt, dat het bij je functie hoort en dat het een investering in je toekomst is. Ik vraag mij altijd wel af hoeveel beloning er voor mij persoonlijk tegenover zou moeten staan om maar altijd beschikbaar te moeten zijn voor het werk. Uren schrijven als tijd voor tijd is leuk, maar begrijp dat het opnemen van die uren bij jou ook nog wel eens lastig is.

precies mijn dilemma, ergens is er een grens natuurlijk, daar hikt het laatste tijd wel tegenaan

Opnemen van uren kan wel, maar ze willen liever uitbetalen. Jaarlijks room ik die uren af en word het uitbetaald.
Vrij nemen, zeker voor een dag, betekend gewoon dat je de dag er na dubbel zo druk bent (en op je vrije dag door de weeks word ik dan ook nog regelmatig gebeld door klanten). Dus neem ik niet heel snel vrij, alleen als er echt een reden is zoals studiedag of een halve dag als er een kind ziek is of wat.

Anyway, is er nog EV-nieuws?

Wel dat de twingo vanmorgen al lekker voorverwarmd was toen ik in stapte, dat is wel lekker aan een EV , en zo door de stad is het echt wel een gooi en smijt bakkie, al ziet hij er niet zo uit. zal binnenkort de 16" zomerbanden maar weer eens monteren.

Wel blij dat het inmiddels anders is. Mijn werk/prive verhouding is misschien ook wat uit balans, gelukkig wel de goede kant op

vacatures beschikbaar? :p nee zonder gekheid, het drukke en hectische vind ik wel leuk maar adminstratief geneuzel om alles recht te trekken qua facturatie en inkopen en ander gezeur niet. Huidige manier van werken , hele dag schakelen, hoge werkdruk, hele dag van de hak op de tak, hou ik zeker niet vol tot mijn pension wat tegen die tijd waarschijnlijk tegen de 70 zal zijn.Voor nu is het prima
 
Laatst bewerkt:
Als je naar goed op jezelf past en je grenzen aangeeft Joost. Ik werk 4x9 en vindt het wel heel fijn dat ik donderdagmiddag de deur achter me dicht trek en het klaar is en weer even kan opladen en tijd voor het gezin heb.

Bij ons is de werkdruk momenteel ook vrij hoog. Wij zoeken echter al een tijd op zoek naar een directe nieuwe collega maar dat wil nog niet vlotten. Al meerdere sollicitatie gesprekken gehad (leuk om te doen) maar tot nu toe teleurstellende kandidaten. De spoeling is erg dun. Nu lijkt er toch een interne oplossing te zijn. Maar gisteren gaf een andere directe collega aan dat ze zwanger is van nr 4...

Hier geen ev nieuws...:)
 
Maar gisteren gaf een andere directe collega aan dat ze zwanger is van nr 4...

dat is wel heel rigoreus om de drukte op het werk te ontlopen ;)

4x9 willen ze hier niet aan, veel willen dat wel maar ze zijn hier niet van overtuigd dat dat extra uurtje op een dag je wel zo efficient bent. Bovendien zijn we een productiebedrijf en willen ze liever gewoon 5 dagen bezetting.

Ik geef mijn grenzen wel aan, en dat is dit ongeveer :)





Vandaag weer de Insignia na een hele week de twingo. De insignia voelt veel langzamer met optrekken maar ook met remmen en sturen veel minder direct en giftig. De Twingo is net zo'n jack russel , de Insignia meer zo'n labrador. Beide heeft zo zijn plus en minpunten, maar was blij vanmorgen weer in de Insignia te rijden
 
Hier ook geen EV nieuws :), ook geen ander nieuws overigens.

Ik zou ook wel 4x9 willen werken, maar dat is geen optie bij ons.

Ik herken het tijdsverschil dilemma wel van Joost, ik heb veel contact met Japan en dat is ook altijd wel een dingetje, maar dan vaak de andere kant op. Ik vraag hen iets en moet daarop wachten. En ach, 2 dagen thuiswerken waarvan de vrijdag meestal rond 14.00 wel eindigt vind ik ook prima. Nadat ik 1.5 jaar geleden even tijdelijk thuis zat ivm. teveel, teveel van alles, zowel privé als werk heb ik wel wat aanpassingen gemaakt in de balans.
Sinds ik 100% uit de verkoop ben is mijn telefoongebruik drastisch afgenomen. Meeste gaat per mail/Teams.
 
mailtjes waarop mensen in Amerika letterlijk wachten op mijn antwoord en anders niet verder kunnen en er 2 monteurs a 150 dollar per uur die wij betalen niet verder kunnen. Weet eigenlijk ook niet hoe ik dat beter georganiseerd krijg.

Ben jij de enige met de kennis om die monteurs te kunnen helpen of als enige beslissingsbevoegd?

Ik las laatst elders dat iemand rond 13.00 uur van kantoor vertrekt om thuis bereikbaar te zijn voor de Amerikaanse klanten. Maar goed, die staan dan net aan het begin van hun werkdag en ik denk dat bij jou de pijn vooral in de late avond zit..als die monteurs aan het einde van hun werkdag komen..en graag ook 'op tijd' naar huis willen als de klus af is..en dus niet willen wachten op een reply uit Holland, kan ik mij zo voorstellen. ;)

Je zou een externe, soort van secretaresse, dienst kunnen inschakelen voor de eerste contact afvang. Maar als het echt inhoudelijk wordt.. heb je daar niet veel aan, natuurlijk. Dan wordt het toch een collega bijscholen, lijkt mij.
 
Ben jij de enige met de kennis om die monteurs te kunnen helpen of als enige beslissingsbevoegd?

Wij zijn de fabrikant van de producten die over de hele wereld geleverd word. Een extern bedrijf waar ik veelvuldig mee samenwerk en namens ons werkzaamheden uitvoerd en ons vergetenwoordigd in de VS in aftermarket gaat nemen tot op zekere hoogte wel verantwoordelijkheid, maar gaan niet op eigen houtje keuzes maken met kosten van 50.000 dollar of nog vele hogere bedragen. Ook als ze te plekke onderdelen moeten maken vragen ze mij bouwtekeningen per onderdeel. Is soort van bedrijfsgeheim. Liefst maak/verkoop ik die onderdelen vanuit NL maar vaak is de nood zo hoog dat dat te lang duurt en ik het in de VS ter plekke laat maken en hebben ze die technische tekeningen met spoed nodig. Daar hebben zij normaliter geen toegang toe. Ook commerciele discussies met klanten kunnen zij niet doen, immers zijn ze louter de uitvoerende partij voor onderzoek / service / herstel en advisren mij. Ik vertaal dat weer naar de klant zoals ik dat wil.

Het is dat ik niet eens alleen in de VS bezig ben, laatste tijd wel veel, maar vooral wereldwijd, de tijdsverschillen icm urgentie nekt mij. Word momenteel wel veel ondersteund door andere afdelingen daar waar mogelijk, maar de kennis en ervaring ontbreekt dingen echt uit handen te geven.

Er komt in april iemand bij vanuit intern, snel inwerken, dus loop van het jaar gaat de druk gaat er wel wat vanaf. maar urgentie zaken, tijdsverschillen, dat blijft. Ben nog aan het kijken hoe ik dat beter onder controle krijg in de toekomst voor een beter werk/prive balans.

Maar een eigen secetaresse klinkt goed, :p


Opel ;
Iemand hier op het werk heeft een (prive) nieuwe mokka-e, weer een EV (dus de kans op een vrije laadpaal nog kleiner) Vind het geen lelijke auto maar mooi ook zeker niet.

Ze mogen wel met weer wat nieuwe modellen kopen, op de astra na, die je al weinig ziet, is alles in de basis oud
 
Mogguh,

Fijn Joost dat er zicht is op ondersteuning, zo'n drukke baan en dan thuis ook een gezinnetje.....ik vind het knap dat je dat vol kunt houden.

@ Opel: Eens, al zit nu de nieuwe Frontera en Grandland eraan te komen. Daar ben ik wel benieuwd na.
Vraag is vooral wanneer ze kunnen leveren. Heb vorige week bij de Peugeot-dealer nog gevraagd naar de 3008, maar was ook nog niet gearriveerd. Ze hadden hem al lang verwacht.....maar wordt nog niet geleverd.
Zelfde verhaal als met de Astra destijds.

Ik snap niet wat er bij Stellantis allemaal mis gaat, dat het zo lang duurt voordat je de auto's bij de dealer krijgt. Laat staan bij de klant.... Kijk eens naar de Astra, die is nu al twee jaar op de markt en nog niet fatsoenlijk leverbaar. o_O

@ Leaf: Vorige week contact gehad met dealer, zou terugbellen....maar niks gehoord. Gisterochtend weer gebeld, zou teruggebeld worden....tot 16.30uur niks gehoord. Nog maar weer gebeld, toen konden ze vertellen dat de Leaf 4 cellen kapot heeft in de accu. Er ligt nu een voorstel bij Nixan voor reparatie. Oftewel....ben nog wel 2 weken onderweg.
 
Hoe werkt dat nu dan Ruud...je hebt nu een leenauto op benzine toch? Kan je die brandstofkosten bij je baas in rekening brengen aangezien je een leaseauto hebt, toch?
 
Nu rob het zegt wel bijzonder inderdaad dat ze geen EV als leenauto mee geven. Immers hebben de meeste EV leaserijders (wat de meeste EV rijders zijn) geen tankpas maar een laadpas. Naast dat je ze de financiële voordelen voor stroom ipv benzine weg neemt zorgt het dus ook veel 'gedoe' met prive voorschieten en declareren.

Ik zie ook how-to's over het zelf repareren van de accu, mag toch open dat hier niet allerlei hobbyisten aan gaan wagen. Dan is de kans op brandende EV's of geëlektrocuteerde hobbyisten aanzienlijk toe
 
Bij een laaddruppel krijg je ook altijd een tankpas. Die is ook voor bijv de carwash en parkeren, maar velen zeggen: ja, dat is voor als je vervangend vervoer krijg. Dan zeg ik altijd: bij onze dealer krijg je een Citigo EV mee, maar als benzine rijder krijg je in de lease niet standaard een laaddruppel, dat is toch krom? :)

Heb overigens weer een EV mee vandaag; een gele EX30. Leuk ding, rijdt goed. Maar bij veel nieuwe auto’s zijn simpele functies weggestopt of niet meer logisch te bedienen. Denk aan; verlichting, spiegel verstelling, ruitenwissers, cruise control. Ik word daar best chagrijnig van. Nu had ik op de snelheid ineens geen vermogen meer; bleek ik bij het klooien met de cruise control de aandrijving in N gezet te hebben.
Je zult er vast aan wennen maar ik vind het een bijzondere ontwikkeling dat de ergonomie zo sterk achteruit gaat bij nieuwe modellen. Instappen en wegrijden is er steeds wat minder bij.
 
Heb overigens weer een EV mee vandaag; een gele EX30

ik dacht al, gaa n we die ooit zien in die kleur, maar ja dus. (y)

vind de auto zelfook zwaaroverhypted. Zag hem gisteren rijden in een soort grijs, oogt een beetje gek wat wel vaker zo is met wathoge B segment auto's. Schijnt ook heel klein te zijn en materiaalgebruik matig. Ergonomie ook matig.....
 
Van binnen klein, de bodem is ook hoog. Materiaalgebruik vind ik eigenlijk best goed! Ergonomie: sja, veel merken willen Tesla kopiëren, maar ik snap niet waarom. Want waarom zou je de matige ergonomie van een concurrent kopiëren? Kijk eens naar de Corsa-E: zo kan een EV ook. Die auto was mij echt positief opgevallen. Gewoon een fijne auto die elektrisch aangedreven is. Geen gekke rare dingen om het zo nodig 'anders' te willen doen.
 
Terug
Bovenaan