Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

inderdaad, de prijs van de astra electric had gewoon onder de 40K moeten zijn voor een goed uitgerust exemplaar. Of 45K met een grote accu. Nu is het beide een beetje net niet. 431 WLTP is 300-350 echte kilometers als je niet te gek doet, dat is voor veel mensen wel aan de krappe kant. zeker als de concurrentie wel 100km meer haalt in de praktijk.

Waarom hecht je daar zo'n waarde aan Rob? Ik heb in de Leaf nu ook een aftermarket set die geen officiële typegoedkeuring heeft. Het kan alleen bij de APK een issue zijn, al vraag ik me af of ze er echt een probleem van maken als het lichtbeeld goed is. En dan zet je toch ff de halogeen erin?

voor de twingo denk ik er ook aan. Orsam geeft voor de twingo III typegoedkeuring af ook. Ik zie gewoon te vaak zeer verblindende LED aftermarket verlichting. Vanmorgen ook een wat oudere transporterbus, dat wil ik gewoon echt niet. Als ik ze voor de APK er uit moet halen dan is het ook gewoon niet goed / geschikt. Los van de moeite hoef ik het dan niet. Dan betaal ik liever wat meer. Een osram setje kost 120 euro, dus dat is nog te overzien. Ga er ook van uit dat de kwaliteit daarvan beter is.

Precies..het gaat mij niet zo specifiek om de typegoedkeuring maar ik wil gewoon goede lampen hebben die tegenliggers niet verblinden. De c3 heeft flinke halogeen reflectors en niet van die lenskoplampen en dat moet gewoon goed zijn.
Philips heeft met de Ultinon collectie een goede set after market led lampen waar het brandpunt op een juiste plek zit en je verblinding voorkomt. Ben er alleen nog niet helemaal achter of deze nou ook echt toegestaan zijn.
De Osram heeft voor de C3 iig geen typegoedkeuring.

u91-led-product-2.png

Volgens mij is een LED lamp in en halogeen-'unit' sowieso nooit toegestaan.
Echter, ook in de reflector units kwam ik er gewoon de APK mee door en het verblindde ook niet echt. Alleen vond ik het lichtbeeld niet zo mooi.
Projectoren inbouwen kan nog, maar dat is wel wat meer werk.

Ik kom de laatste weken ook met regelmaat een oude Deawoo Matiz tegen met aftermarket xenon. Vaak op hetzelfde stukje weg, een lange rechte weg zonder zijwegen door het bos van meer dan een km lang. Veraf denk je nog dat ze (het is een vrouw heb ik gezien) met grootlicht rijdt, maar als je haar passeert zie je gewoon dat het een belabberd lichtbeeld is.

Inmiddels rijd ik haar dan ook maar gewoon met grootlicht tegemoet, maar heb nog niet het idee dat het indruk maakt :p

Ik heb zelf vroeger ook achteraf xenon ingebouwd in de Leon, maar heb niet het idee dat dat toen zo slecht was.

Ben er inmiddels wel achter dat de techniek van koplampen flink beter is bij moderne auto's, ook als het halogeen is. Toen ik van de Astra naar de **** met halogeen ging vond ik het niet eens tegenvallen. Natuurlijk maakte de Intelilux het beter, maar gewoon standaard dim of grootlicht scheelde niet zoveel qua lichtopbrengst. Ik had erger verwacht.
Wel vind ik het wit/blauwe licht van xenon veel prettiger.

Volgens mij is een LED lamp in en halogeen-'unit' sowieso nooit toegestaan.

Osram heeft gewoon een EU typegoedkeuring gekregen voor aftermarket doeleinden als retrofit

zie hier de lijst voor typegoedkeuring

zeker in duitsland zijn ze streng, maar met het headlight approval certificate er bij is het in duitsland (waar ze veel strenger zijn dan in nL) toegstaan. Ook bij een TUV keuring. Los van de certificering ga ik er van uit dat het ook gewoon goed is in een halogeen unit

Precies..het gaat mij niet zo specifiek om de typegoedkeuring maar ik wil gewoon goede lampen hebben die tegenliggers niet verblinden
Ja eens, dat is een verijste. Maar dat wil niet zeggen dat lampen zonder die typegoedkeuring verblindend zijn.

In de Leaf zit een setje van topledverlichting meen ik. Was ook de meest luxe variant, dus ga dan ook uit van goede kwaliteit. Ze geven een zeer helder licht en krijg er onderweg geen negatieve reacties op.

De Astra is vandaag voor de APK geweest, zoals verwacht zonder problemen. Heb nog eens gevraagd of ze de zomerbanden willen beoordelen, ze zijn van 2016 dus volgend jaar 8 jaar oud. Maar garage gaf aan dat ze nog in prima staat zijn en geen tekenen van ouderdom vertonen, en dus nog prima mee kunnen in 2024.
Ik had ze zelf op basis van ouderdom volgend jaar willen vervangen, maar vertrouw nu maar op het oordeel van de professional.

Ik had led H7 van Hilox. Duur, maar wel goed spul. Verblindde ook niet of nauwelijks. In projectorunits helemaal niet. Sterker nog: de kentekenplaat van de auto voor mij kon ik vaak niet lezen, omdat die buiten het lichtbeeld viel en daar bleef het héél donker.

Lampen zonder type goedkeuring kunnen ook prima zijn, alleen weet ik dat niet zeker. De prijs betekend niet gelijk dat het goede lampen zijn. Dus kijk met name naar referenties , maar met de twingo zijn die er weinig. Dan liever een A-merk setje.

Rustig hier..

gisteren besloten dat er onder onze beide auto's toch weer een set winterbanden komt...beiden misten we met het weer van afgelopen week met veel sneeuw en gladheid echt wel de winterbanden nadat we het jaren gewend zijn. En we zitten redelijke afstanden op de weg.
Ik ga morgen in Dalen voor een setje zo goed al nieuwe 16-inch structure velgen kijken met winterbanden.....misschien tikkie klein maar de maand is alweer duur genoeg en in de winter boeit het me allemaal wat minder hoe het eruit ziet. Bij de Citroen zouden we voor een set all season gaan maar die krengen zijn in het maatje onder de citroen erg duur (stukken duurder dan mijn grotere banden onder de Astra) en als je het allemaal leest, is het is het allemaal net niet en dus laten we om de wintervelgen die we nog hebben liggen een vers setje winterrubber leggen.

Begrijpelijk Rob. Toch een stukje veiligheid.

Ik blijf met de BMW stug doorrijden op zomer rubber. De kilometers daarmee zijn dan ook beperkt en moet zeggen dat afgelopen week de grote wegen hier eigenlijk ook direct schoon zijn, daarnaast weinig verkeer waarmee het mis kan gaan. Als het echt slecht is laten we de auto wel staan en hebben we desnoods de C1 op winterbanden.

Onze wijk en vooral straat (doodlopend) was dan wel gladjes afgelopen week. Leuk om te merken hoe het optionele sperdif wat ik heb werkt en dat de ESP een stand kent die een kleine sliphoek toe laat.
Kon wel op waardering rekenen van een jongen onderweg naar school te zien aan zijn grijns en duimpje :T

Heb mij overigens wel voorgenomen om komend voorjaar driftcursus te doen. Niet dat ik nou de ambitie heb om rookgordijnen op de openbare weg te leggen, wel is het met het huidige vermogen en RWD allemaal net even anders plus dat het ook gewoon eens leuk is.

Pas nou maar op want er lagen hier vandeweek weer de nodige bimmers naast de weg.:) maar vandaar ook die cursus..:)

Het is op zomerbanden te doen maar ik merk dat ik me dan vreselijk moet inhouden...voorzichtig over rotondes, niet teveel op de linkerbaan, extra afstand houden, rustig rijden, met de meute meerijden, enz... Allemaal niet mijn sterkste punten op de weg...:)

Met de winterbanden ben je niet heilig maar zeker met wat sneeuw en dergelijke glijdt de auto veel minder makkelijk en heb je meer grip. Geeft mij veel meer comfort. En merk gewoon echt dat winters veel stiller en soepeler zijn dan zomers in de winter.

Het wisselen is even wat werk, maar je kan dan ook in de winter gewoon de weg op zonder dat je denkt 'hm, gaat dat wel met deze banden'. Ik vind dat comfort wel wat waard.
Onder de Golf zitten ze al even, de Citigo doe ik morgen wellicht. Heb M er nog niet over gehoord, maar wel netjes om haar ook met winterbanden de weg op te sturen als ze 's ochtends om 6.30u naar het werk rijdt.

Begrijpelijk rob, om die reden zitten onder de twingo nu winterbandjes, B is er erg blij mee

Korte wielbasis, achterwielaandrijving en toch best fors vermogen wat gelijk beschikbaar is kan het toch verradelijk zijn. En de gepolijste zomervelgen blijven ook mooier.

De Insignia blijft op zomerrubber staan, vanmorgen wat het wel wit op de weg maar vooral van de gigantische hoeveelheden zout. Zo veel kilometers rijden we toch niet met de insignia. Toevallig gaat B er morgen wel mee naar amsterdam, maar voor ons is het de hele A1 afrijden, verwacht daar geen gekke dingen :)

Pas nou maar op want er lagen hier vandeweek weer de nodige bimmers naast de weg.:) maar vandaar ook die cursus..:)

Het is op zomerbanden te doen maar ik merk dat ik me dan vreselijk moet inhouden...voorzichtig over rotondes, niet teveel op de linkerbaan, extra afstand houden, rustig rijden, met de meute meerijden, enz... Allemaal niet mijn sterkste punten op de weg...:)

Met de winterbanden ben je niet heilig maar zeker met wat sneeuw en dergelijke glijdt de auto veel minder makkelijk en heb je meer grip. Geeft mij veel meer comfort. En merk gewoon echt dat winters veel stiller en soepeler zijn dan zomers in de winter.

Ik kan mij prima inhouden. Ik rijd op mijn w/w route en naar opvang/oppas echt als een oud l*l. Weinig tijd te winnen door harder te rijden. Weinig verkeer dus afstand houden is ook een makkie.

Hier in de straat lag echter zo'n mooi ruim bochtje met daarbuiten niets om te raken dat ik het daar met stapvoetse snelheid niet kon laten

Winterbanden zijn niet heilig nee, maar destijds onder de Astra had ik zomer- en winterbanden en merkte toch heel duidelijk verschil. Zeker als er wat sneeuw ligt doet het profiel van winterbanden wonderen. Ik zou ze ook absoluut nemen als ik minder makkelijk de auto zou kunnen laten staan op momenten dat het slecht is.

Gisteren de zomervakantie geboekt. Ivm met de komst van de kleine gaan we nu wat later ipv vroeg in het seizoen. Daar waar we het de afgelopen drie jaar prima konden redden qua bagageruimte denk ik dat ik nu wel opzoek kan naar een dakkoffer. Ga ik mij maar eens in verdiepen de komende tijd.

Hier all-season onder de Clubman en zomer onder de Fiat 500.
Ik ga nog steeds meestal met de fiets en als het weer niet te doen is werk ik thuis, L. gaat lopend naar school en K. rijdt met de Clubman. Werkt prima zo.

Ik zie de winterbanden vraag wel serieus afnemen in de markt. (buiten de lease dan).

Verder weinig nieuws.. Kabbelt rustig door, druk met werk, surprise maken en gewoon rust, vrienden en gezin :giggle: . Heerlijk! weinig online eigenlijk buiten werktijd en dat bevalt me prima.

. Daar waar we het de afgelopen drie jaar prima konden redden qua bagageruimte denk ik dat ik nu wel opzoek kan naar een dakkoffer. Ga ik mij maar eens in verdiepen de komende tijd.

je mag die van mij best een keer lenen, is een Thule, ding is wel serieus groot maar met namde met de mercedes c klasse en een kinderwegen was dat gewoon een slechte combi. Die kinderwagen ging dus ook mooi bovenin (weinig gewicht, veel ruimte) net als loopfiets en andere zooi.

50121128493_32b537a812_c.jpg

grote nadeel vodn ik wel dat boven de 130 je hem echt wel goed kon horen, maar dat zal met anderen wel niet veel beter zijn.

Daar waar we het de afgelopen drie jaar prima konden redden qua bagageruimte denk ik dat ik nu wel opzoek kan naar een dakkoffer. Ga ik mij maar eens in verdiepen de komende tijd.

Toch wel he...:) nu zelfs met een ST..

Winterbanden zijn niet heilig nee, maar destijds onder de Astra had ik zomer- en winterbanden en merkte toch heel duidelijk verschil. Zeker als er wat sneeuw ligt doet het profiel van winterbanden wonderen.

Klopt hoor..als er echt sneeuw ligt ben je met de winterband zeker veel beter uit..

Gisteren de zomervakantie geboekt. Ivm met de komst van de kleine gaan we nu wat later ipv vroeg in het seizoen.

Wij willen wel heel graag weer naar hetzelfde plekje in Duitsland. Beviel ons en de kids heel goed. We kunnen echter nog niet boeken omdat mijn vrouw pas laat groen licht krijgt met haar vakantierooster (zorg). We hebben van de week even gekeken naar beschikbaarheid en prijzen. Voor exact dezelfde periode, gelijkwaardig eenvoudig huisje, enz... Landal heeft er gewoon weer 900 euro extra bijop gedaan tov vorig jaar. 10 dagen daarheen zou ons nu gewoon 3000 (!) euro kosten..echt belachelijk...we wachten wel af of het tzt nog gaat dalen maar dit gaat nergens meer over..

€3000 voor 10 dagen op een vakantiepark? Wauw. Dan kan een hotel al snel goedkoper zijn. Vind ik een slechte ontwikkeling, want ik heb graag een kindvrij hotel :LOL:

€3000 voor 10 dagen op een vakantiepark? Wauw. Dan kan een hotel al snel goedkoper zijn. Vind ik een slechte ontwikkeling, want ik heb graag een kindvrij hotel :LOL:
Ik ben bang.... laatst gezocht en viel om van de prijzen. € 175,- voor 2 personen 1 nachtje was niet uitzonderlijk... en soms dan nog aparte meerprijs voor ontbijt.....

je mag die van mij best een keer lenen, is een Thule, ding is wel serieus groot maar met namde met de mercedes c klasse en een kinderwegen was dat gewoon een slechte combi. Die kinderwagen ging dus ook mooi bovenin (weinig gewicht, veel ruimte) net als loopfiets en andere zooi.

Dat aanbod houd ik in gedachte Joost!
Ik vermoed dat een dakkoffer ook maar voor één jaar is, daarna andere plannen qua vakantie.

En idd, kinderwagen/buggy's zijn ellende qua ruimte die ze innemen. Kleine #2 is een maand of 6 als we op vakantie gaan, dus zonder kinderwagen/buggy kunnen we dan echt niet. Loopfiets ging afgelopen twee jaar ook mee, zouden we dit jaar achterwege kunnen laten.

Toch wel he...:) nu zelfs met een ST..

Het is maar net wat je meezeult. Als we kinderwagen/buggy thuis zouden laten dan past het komend jaar ook wel gok ik, maar als ze nog zo klein zijn is zo'n ding toch wel prettig bij een dagje weg.
We hebben destijds een goedkope buggy voor de vakantie gekocht. Ik zou ipv een dakkoffer ook voor veel te veel geld een super compacte buggy kunnen kopen, die vervolgens 11 maanden per jaar ongebruikt op zolder ligt.

Met dakkoffer wordt het inpakken een makkie en dan kan de fiets van de kleine man ook gewoon mee.

. 10 dagen daarheen zou ons nu gewoon 3000 (!) euro kosten..echt belachelijk...we wachten wel af of het tzt nog gaat dalen maar dit gaat nergens meer over..

Vol in het hoogseizoen zeker?
Wij zitten volgend jaar aan het staartje van het hoogseizoen. Wederom in Italië, meer dagen en zelfs als ik de kosten van brandstof en overnachtingen onderweg meereken komen we niet aan dat bedrag :rolleyes:

Laatste jaar dat we geen last hebben van schoolvakantie, daarom al voorzichtig aan het nadenken over een caravan tzt....

Ik ben bang.... laatst gezocht en viel om van de prijzen. € 175,- voor 2 personen 1 nachtje was niet uitzonderlijk... en soms dan nog aparte meerprijs voor ontbijt.....

In Nederland gok ik? Ik vind het ook absurd duur, even een nachtje weg is op die manier niet leuk meer.

Wij gaan in April naar Parijs.. Daar wordt je ook niet blij van. 4 nachten loopt al snel tegen de €800-900 aan.

Zomervakantie op een Landal park voor 3000,- is echt belachelijk. Wij zaten in een hotel incl. ontbijt, ruime kamer en zwembad aan het Gardameer voor 1700,- voor 13 nachten. (1 kamer met extra bed).
Zomervakantie zal niet veel worden hier. We gaan de badkamer vernieuwen en ook dat kost het nodige. :eek:

In Nederland gok ik? Ik vind het ook absurd duur, even een nachtje weg is op die manier niet leuk meer.

.. en dan wordt er slechts 9% BTW op geheven door de belastingdienst. Wist ik ook niet, dat dit zo laag is. Ik hoorde ervan n.a.v. de wens van NSC (Omtzigt) om deze categorie om te zetten naar 21%. Lijkt mij redelijk, want het is veelal toch een luxe of een noodzakelijk (zakelijk) kwaad, zo'n overnachting in een hotel of recreatiepark.

Vrienden van ons begonnen er vorige week ook over omdat het afgelopen zomer zo goed was bevallen om samen op vakantie te gaan. Moet nog even kijken waar naar toe maar ik weet dat het nu al schrikken is...

Dat aanbod houd ik in gedachte Joost!
Ik vermoed dat een dakkoffer ook maar voor één jaar is, daarna andere plannen qua vakantie.

daarom, ik twijfel elke keer om wel/niet te verkopen maar eerlijk gezegd staat hij mij ook niet in de weg en die dingen zijn serieus duur, zeker ook 2e hands. Kon er toen redellijk goedkoop aan komen. Verkopen kan altijd nog

€3000 voor 10 dagen op een vakantiepark? Wauw. Dan kan een hotel al snel goedkoper zijn. Vind ik een slechte ontwikkeling,

Een normaal hotel is toch altijd al goedkoper dan een vakantiepark? zeker in het hoogseizoen. Je betaald ook voor alle faciliteiten in zo'n park. Daarnaast, zal zal een hotel de helft goedkoper zijn, dan nog zullen wij echt niet naar een hotel gaan met kinderen, ja voor een nachtje. Zowel onze kinderen als de gasten daar worden helemaal gek :LOL:

Laatst bewerkt:
Midje!!

Zow, vanuit serene rust hier in het topic....naar een spitsuur. Toch wel weer gezellig.
Wel grappig om te zien hoe mensen ineens naar winterbanden grijpen met een vlokje sneeuw :)
Onder de Astra liggen ze er onder, de Leaf staat op net nieuw allseason.

Maar ik kan me voor mensen die veel rijden goed voorstellen dat ze voor winterbanden kiezen, dan weegt de investering zeker op tegen de extra veiligheid die je er mee "koopt". Rij je heel weinig, hebben ze in het NL klimaat weinig meerwaarde. Zoveel dagen hebben we immers niet waar winterbanden echt een groot verschil maken met zomerbanden.

@ Vakantie: Wij kijken nog nergens naar, we gaan lastminute wel op zoek. Eerst maar eens kijken hoe alles gaat met de kleine. De laatste 2 weken waren echt pittig, je onderbreekt je nacht enkele keren om te voeden.....maar onze oudste begon ook met nachtangsten en dus uren overstuur. Als je dan weken hebt waarbij je 's nachts maar 4-5 uur slaapt in verschillende korte blokjes dan breekt dat echt op.
We lagen er gisteravond dan ook allemaal om 20.00uur in, en godzijdank konden we op 3 korte onderbrekingen na doorslapen.

Een normaal hotel is toch altijd al goedkoper dan een vakantiepark? zeker in het hoogseizoen. Je betaald ook voor alle faciliteiten in zo'n park. Daarnaast, zal zal een hotel de helft goedkoper zijn, dan nog zullen wij echt niet naar een hotel gaan met kinderen, ja voor een nachtje. Zowel onze kinderen als de gasten daar worden helemaal gek :LOL:

Hihi nee...ik ga echt niet met kids in een hotel...sterker nog......toen we met zijn twee weg gingen gingen we ook altijd naar huisjes (particulier).

Ik wil tijdens de zomervakantie gewoon een tuin hebben, de deuren open kunnen gooien en lekker buiten kunnen zitten en genieten van de buitenlucht en de natuur. Ik (maar ook mijn vrouw) heb echt een vreselijk hekel aan all-inclusive dingen of hotels waar alles voor je klaar staat...brrrrrrr...lekker zelf je boodschapjes doen, je potje koken, barbecuetje aangooien en lekker er op uit kunnen en genieten van het buitenleven. Dat is voor mij vakantie.
Een weekendje weg kan een hotel oid prima maar als ik twee weken in de zomervakantie weg ga wil ik vrijheid hebben.

Maar jah..het begint wel vreselijk zijn prijs te krijgen...

@ Vakantie: Wij kijken nog nergens naar, we gaan lastminute wel op zoek. Eerst maar eens kijken hoe alles gaat met de kleine. De laatste 2 weken waren echt pittig, je onderbreekt je nacht enkele keren om te voeden.....maar onze oudste begon ook met nachtangsten en dus uren overstuur. Als je dan weken hebt waarbij je 's nachts maar 4-5 uur slaapt in verschillende korte blokjes dan breekt dat echt op.
We lagen er gisteravond dan ook allemaal om 20.00uur in, en godzijdank konden we op 3 korte onderbrekingen na doorslapen.

Shit man..gebroken nachten door huilen oid ebben wij vrijwel nog niet gehad. Dat is pittig. Wij zijn meer van de griepjes en koortsjes...:cool:

sinds september zijn we steeds weer aan het kwakkelen..zoonlief begon, toen mijn vrouw, toen ik een week griep en vorige week kwam dochterlief met koorts ziek thuis. En vermoedelijk had dochterlief Corona (halve klas lag eruit) en dat heeft mijn vrouw nu overgenomen en die is er sinds zaterdag redelijk ziek van. Echt benauwd en kortademig.

Wel grappig om te zien hoe mensen ineens naar winterbanden grijpen met een vlokje sneeuw :)
Onder de Astra liggen ze er onder, de Leaf staat op net nieuw allseason.

Nou en terecht...ik ben zaterdag ook naar Dalen gecrossed voor een set winterbanden en heb ze er gisteren onder gezet.

Tot vorige week dacht ik ook om winterbanden maar te laten zitten maar na het geglibber vorige week wist ik niet hoe snel ik weer een set aan ging schaffen. Vorige week lopen glibberen in de sneeuw op de zomers en vanmorgen probleemloos naar het werk door de sneeuw. Echt wel en flinke meerwaarde qua grip maar ook qua soepelheid en stilheid stukken beter.. All season heb ik laten schieten..lees er steeds meer over dat het het net niet is.

Ik heb voor mooi prijsje 16-inch met vrijwel nieuwe winterbanden op de kop getikt..misschien wat klein maar 17 of 18 inch is zeldzaam en zoveel duurder onder de astra...en s winters boeit het me toch een stuk minder.

20231203_151944 by Rob de Vries, on Flickr

Hihi nee...ik ga echt niet met kids in een hotel...sterker nog......toen we met zijn twee weg gingen gingen we ook altijd naar huisjes (particulier).

hier net zo, voor een citytrip vind ik een hotel wel prima, en zakelijk zit ik vaak genoeg in hotels, helemaal top. Maar recreatief zou ik daar niet zo snel voor kiezen, al is het de helft goedkoper.

Mooi setje rob, idd niet groot maar voor de winter dikke prima (y)

Ziet er toch prima uit zo Rob!

@ruud, ja dat is pittig, hopelijk volgt er snel een periode van rust. even afkloppen, L. was wel vaak wakker in de nacht en nog steeds vroeg wakker maar als je 2 kindjes hebt die regelmatig de nachtrust verstoren. :sleep::sleep::sleep:

Ik ben wel voor een (kindvriendelijk) hotel, natuurlijk heb ik een dochter van bijna 10. (ouch, ik word oud) Toen ze klein was vond ik een camping ook ideaal. Nadeel van een hotel is dat je wat minder bewegingsruimte hebt vaak, maar 9 op 10 zijn we er toch alleen maar om te slapen, of even te chillen. :) Dan heb ik aan een balkon genoeg.

Sterke ruud, het zijn pittige tijden, wij hebben maar liefst 3 jaar lang met gebroken nachten gehad. Niet 1x maar elke nacht meerdere keren er uit. Echt niet goed voor je humeur en energie. zelfs slaapcoach aan toe die hier in huis is geweest. Rust, reinheid en regelmaat deden wij al. Maar inmiddels is redelijk voorbij. ze staan nu nog wel eens 's nachts naast je bed , maar dat is hoogstens 1 of 2x in de week en dan is het ook zo een keer weer opgelost. Geruststelling; als het achter de rug is ben je het ook wel weer een keer vergeten.

k ben wel voor een (kindvriendelijk) hotel, natuurlijk heb ik een dochter van bijna 10.

zo oud al weer :p ik heb zelf aan een balkon al niet genoeg, laat staan de kinderen. maar misschien komt het ook dat ik zakelijk veel in hotels zit en dan in mijn vakantie daar echt niet wil zitten.

Ik zit niet de hele dag op balkon he.. Hahaha Maar in de ochtend als de rest nog slaapt, of als L. al naar bed is even een spelletje doen oid.. Prima.

Mogguh!

Zo, ook terug van weggeweest.
Huis is nog steeds niet helemaal klaar; ziekte, drukte, slecht weer, ziekte, materiaalpech, etc, etc. Volgende week hopelijk interieur eindelijk klaar.

Afgelopen weekend even lekker naar een Landalpark geweest in de buurt van Harderwijk; heerlijk genoten. Veel gewandeld, stadje nog even in geweest. Top!

@ Vakantie volgend jaar: in de zomer naar de Azoren. Alleen nog maar de tickets geboekt, de rest moet nog. Zag al wel dat overnachtingen op zo'n 150-200 euro per nacht zitten, dus dat schiet mooi op.

Helaas wordt het in het buitenland ook al gauw duurder... Nederland is wel erg prijzig maar in Duitsland en Denemarken moet je voor een wat beter hotel (incl ontbijt) ook al wel rond de 150 rekenen.
Er zijn ook goedkopere regio's in Duitsland trouwens ;)

Ik heb voor mooi prijsje 16-inch met vrijwel nieuwe winterbanden op de kop getikt..misschien wat klein maar 17 of 18 inch is zeldzaam en zoveel duurder onder de astra...en s winters boeit het me toch een stuk minder.
Nette velgen, staan prima voor winterbanden!
Ik heb vorig jaar de winterbanden verkocht; hebben geen nut gehad, dus we zien dit jaar wel even hoe het gaat. En anders maar niet naar het werk, het is niet anders.

ik heb zelf aan een balkon al niet genoeg, laat staan de kinderen. maar misschien komt het ook dat ik zakelijk veel in hotels zit en dan in mijn vakantie daar echt niet wil zitten.
Ik zit zakelijk vaak in andere hotels dan waarin ik privé zou overnachten, dus daar heb ik weinig moeite mee. Maar goed; heb ook geen kinderen, dus dat scheelt in dat opzicht ook weer.

wij hebben maar liefst 3 jaar lang met gebroken nachten gehad. Niet 1x maar elke nacht meerdere keren er uit. Echt niet goed voor je humeur en energie.
Jullie hebben idd een pittige tijd achter de rug gehad, je sprak er al wel eens over. Wel fijn dat het nu beter gaat.
En ben het met je eens dat je het snel weer vergeet, maar merk echt wel dat ik momenteel op mijn tenen loop.
En dat is deels door de nachten, maar merk ook dat ik echt last heb van een "winterdip" bij grauw en donker weer.
Meestal komt het echt door in januari/februari, maar heb het idee dat door het grijze weer in oktober & november het dit jaar al eerder voor de deur staat.

Noujah, proberen er deels aan toe te geven. We lagen normaal al optijd in bed (22uur), maar 21uur is momenteel echt geen uitzondering meer. Hopen dat het van korte duur is. Scheelt dat we overdag echt 2 super lieve kinderen in huis hebben, dat maakt veel goed.

@ Vakantie: Ik zie al wel weer uit naar de maand juni wanneer de caravan weer uit de stalling komt. Stiekum twijfel ik wel eens om de astra in te ruilen op een Insignia. Maar momenteel hebben we wel andere dingen waar we de tijd aan kwijt kunnen. Moet me er dan eens eerst in verdiepen of de bagageruimte van de Insignia nu echt zoveel ruimer is als die van de Astra.

Je mag best een keer vergelijken, Geen idee hoe het zit qua liters, maar de baggageruimte is wel wat ruimer maar het veschil is niet gigantisch. Dat geld ook voor de achterbank, die is wel wat ruimer dan de Astra al ik het daar ook niet behelpen natuurlijk. Wij zijn ongeveer 3 jaar lang rond 21.30 uiterlijk naar bed gegaan , ander hou je dat niet vol. Een enkele keer hebben mijn ouders de kinderen meegenomen om een beetje bij te kunnen slapen. Ik heb toen ook bewust gewacht met een andere baan/functie, daar had ik echt geen ernergie voor.

Winterdip heb ik ook, elke ochtend doe ik wel zo'n speciale lamp aan voor mijn gezicht en als ik thuis werk ook. gevoelsmatig helpt dat wel iets, al is het psychisch ;)

Ja die korte dagen zijn ook niet mijn favoriet in deze periode van het jaar. Als het dan de hele dag grijs en grauw is met de nodige regen al helemaal niet. Gewoon lekker wintersweer, koud, geen wind en het liefst een zonnetje dan is het prima.

Ach, de 21e is de kortste dag vanaf dan wordt het weer langzaam beter :cool:

@Hotelkosten, gisteren hotel geboekt naast Ahoy R'dam ivm een concert later deze maand, kunnen we na afloop lopend naar het hotel. Kost 113eu voor een nacht, viel mij mee. Ontbijt er nog niet bij geboekt, vonden we met 2x 19eu ook wel aan de prijs. Even kijken of dat anders kan, maar waarschijnlijk zitten we daar 's ochtends gewoon aan het ontbijt :D

Dit weekend voor het eerst sinds tijden weer eens een echt lange rit naar Zuid-Limburg gemaakt.
Afgelopen weken, met de vorst merkte ik dat de automaat een fractie minder soepel was 's ochtends. Als de auto een beetje opwarmt is dat gelijk weg, is echt in het begin waarbij je het schakelen dan weer een klein beetje voel.

Dit weekend was alles na 300km snelweg natuurlijk wel echt op temperatuur en dan weet je weer hoe boterzacht en onmerkbaar het gaat. Heerlijk.
Heenweg was deels 120 op de CC en het stukje na 19u wat vlotter. Gemiddeld verbruik van 1:13. Blijft vermakelijk hoe men in het donker toch eerder aan de kant gaat dan bij al mijn vorige auto's. Let wel, zonder bumperkleven, zonder veel te hard rijden, seinen met grootlicht of opzichtelijk in spiegels te hangen. Ik heb dat met de 4GC, Focus en Astra die ook allen LED hadden toch echt niet zo ervaren en overdag is dat ook niet het geval.

Blijkbaar imponeert het LED licht van deze auto wat meer dan andere auto's? Ik ervaar dat zelf eigenlijk ook niet zo.

Gisteren terug naar huis alles continu 120 gereden met een verbruik van 1:16. Niet slecht voor een auto van 1600kg en 258pk. Viel mij overigens ook op dat, in tegenstelling tot anders, gisteren er een hoop weggebruikers waren die nog harder dan 120 reden.

Nu nog eens tijd vinden om de auto te wassen, want man man man wat is het ding smerig.

Voor twee keer €19 zou ik ook geen ontbijt erbij nemen. Gewoon verse broodjes halen bij de Lidl en daarna koffie met taart elders :) Ben je nog steeds goedkoper uit.

Auto wassen heb ik dit weekend gedaan. Was twee of drie weken niet gebeurd, dus hij was voor mijn doen best vies :D
Ook de remmen achter even los laten maken, want zeker linksachter werd de velg erg snel vies. Blokjes bleven een beetje hangen. Heb ook het idee dat ie nu soepeler rijdt (meer rolt), dus dan zat ie toch echt wat vast. Dan zal ik het wellicht ook in het verbruik gaan merken ;)

Midje!

De meesten hadden het wel gezien op FB: in de nacht van vrijdag op zaterdag is er iemand met de fiets tegen onze Volvo gevallen en had dit in eerste instantie niet gemeld. Gelukkig werden we maandagmorgen gebeld door diegene die tegen de auto was gevallen en hebben we de schadeformulieren ingevuld; eind goed, al goed.
Schade is ongeveer 1500 euro.

@ Hotel: was voor komend weekend even aan het zoeken naar een hotel in een Duitse stad ivm Kerstmarkt. 300-400 euro per nacht was geen uitzondering (excl. ontbijt), dus dan houdt het op! Dan maar op en neer naar Münster.
Ontbijt is vaak erg duur; soms kun je net zo goed bij een restaurant of bakkerij om de hoek even een ontbijtje halen voor minder.

Nu nog eens tijd vinden om de auto te wassen, want man man man wat is het ding smerig.
Ik heb afgelopen zaterdag de Swift gewassen; die moest gisteren naar de garage voor onderhoud en APK.
Zondag was ie alweer smerig...schiet niet op met dit weer.

Wel heel erg fijn dat iemand zich heeft gemeld, nog steeds vervelend maar dan word het in ieder geval netjes opgelost.

@ Hotel: was voor komend weekend even aan het zoeken naar een hotel in een Duitse stad ivm Kerstmarkt. 300-400 euro per nacht was geen uitzondering (excl. ontbijt),

pfff, vorig jaar was ik ook naar munster geweest en wilde nadien ergens nog gezellig hapje eten, vergeet het maar. Blijkbaar had je bij de meeste restaurants al een half jaar van te voren moeten reserveren. Ik kwam gewoon binnen lopen op de dag zelf :LOL: toen maar in NL wat gegeten. Vind het wel altijd wel leuk, maar sla dit jaar wel over.

Mogguh

@ Gerwin: Vervelend van de schade en het werk wat je er weer mee hebt, wel heel netjes dat diegene zich zelf heeft gemeld.

@ Ontbijt: Ja duur, maar eerlijk gezegd vind ik het dan ook wel lekker dat je vanuit je kamer binnen 5 min een ontbijt hebt. Als ik er eerst 15-20 min de stad voor in moet lopen.....

Vorige week met de Leaf bij de dealer geweest voor een terugroepactie. Ook aangegeven dat sinds de 12v accu crash het accupercentage van de grote accu soms schommelt. Uiteraard kreeg ik na een uurtje wachten het antwoord "update geslaagd, en accu doorgemeten en is in prima conditie meneer".
Op de weg naar het werk schoot echter accupercentage weer onderuit. Dus video gemaakt (ja ik weet....foei) en dat naar de dealer gestuurd. Op het forum al wat gezocht, en daar vermoed men een kappotte cel in de accu.
Ben benieuwd..... accu zit nog binnen de garantie.

Overigens nog ff bij de Opel-dealer geweest. De Astra ST stond er ook in de showroom. Een lekker strakke auto om te zien, maar man wat is dat ding laag!! Ik zou er niet blij van worden als ik onze kleine potbonen daar achterin een stoeltje moet zetten. o_O

Nog gevraag of men iets weet over wanneer de Opel-variant van de e3008 komt. En dan zien de verkopers echt water branden. Uuh, zal ff kijken..... En dan duiken ze in de huidige carconfigurator van de Grandland :rolleyes: Echt 0,0 % kennis van wat er binnen het merk aan zit te komen. Heb gezegd dat ik in 2024 een vervanger zoek van mijn huidige elektrische auto en de Opel-variant van de e-3008 dan een optie voor me is, maar ze doen echt geen moeite. Ook niet ff gevraagd of een Astra Elektric iets voor me zou zijn, of ik misschien ff een proefritje wilde maken??

Zo passief, dan verkoop je ook niks.
Bij de Nissan dealer ook laten vallen dat de Leaf er in 2024 vermoedelijk uit gaat, daar was de verkoper wel alert en gaf aan dat er mooie acties zijn van de huidige Leaf, de Ariya er staat en dat er een nieuwe Leaf aan zit te komen.

Overigens nog ff bij de Opel-dealer geweest. De Astra ST stond er ook in de showroom. Een lekker strakke auto om te zien, maar man wat is dat ding laag!! Ik zou er niet blij van worden als ik onze kleine potbonen daar achterin een stoeltje moet zetten. o_O
Je wordt echt oud he :}

als ze baby zijn zet je ze thuis er al in als je zo'n base ding hebt, als ze wat ouder zijn klimmen ze er zelf in is het alleen even met de gordel dat je ze nog moet helpen. En nu klimmen ze met ons er zelf in en doen ze zelf de gordel ook om. Is zo'n nieuwe astra lager dan dan een K ?

Nog steeds zie ik de nieuwe astra nog maar heel zelden rijden, hoe zal het met die van Fer staan? die had toch ook al lang geleverd moeten worden en was al een eeuwigheid geleden besteld?

Nog gevraag of men iets weet over wanneer de Opel-variant van de e3008 komt. En dan zien de verkopers echt water branden.

ze krijgen informatie van de importeur, als die dat delen word dat ook met nieuwssites gedeeld. maar de importeur laat nog niets los over de grandland en dus weten die verkopers ook niets. dat sites zoals autoweek al speculairen en wat beelden laten zien dat weten de verkopers niet, die zitten lang niet allemaal op auto nieuws sites te bladeren. Al zou je verwachten dat ze wel wat meer pro actief daar in mogen zijn en niet louter afhankelijk zijn van de informatie die die importeur verstrekt.

zag de test over de e3008 (ik dacht ook hier bij AW) en het was echt niet positief. Niet dat het een slechte auto is maar de concurrentie is nu al verder, dat bied weinig goed als opel over een jaar of wat met de zelfde aandrijlijn komt.

Laatst bewerkt:
Nog steeds zie ik de nieuwe astra nog maar heel zelden rijden, hoe zal het met die van Fer staan? die had toch ook al lang geleverd moeten worden en was al een eeuwigheid geleden besteld?

Die wacht nog steeds...meer mensen met nu een K hebben die al een tijd hebben moeten wachten of nog steeds wachten op hun L.

Nog steeds zie ik de nieuwe astra nog maar heel zelden rijden,

Ik heb nu paar keer ST zien rijden maar het houdt nog niet over. Als je bijvoorbeeld naar Renault kijk zie ik die veel meer rijden. Al weet ik begot niet meer welke model wat is met al die suvs in het gamma.

Overigens nog ff bij de Opel-dealer geweest. De Astra ST stond er ook in de showroom. Een lekker strakke auto om te zien, maar man wat is dat ding laag!! Ik zou er niet blij van worden als ik onze kleine potbonen daar achterin een stoeltje moet zetten.

Heerlijk..hoe lager en dichter bij de weg hoe beter...zag gisteren zomaar eens een splinternieuwe A6 avant..heerlijk dat iemand eens anders doet tussen al dat hoge suv geweld...

Ach..heb het nog nooit als een probleem ervaren om de kids in de auto te krijgen. Maar ik ben ook geen structurele rugpatient zoals jij wel bent.

Ik heb ook chronisch last van de rug, maar niet echt problemen met een lage auto. Ik moet alleen geen kinderen er in tillen, maar ze klimmen al vrij snel zelf er in en daarvoor had ik om die reden een base in de auto waardoor het gewoon er in klikken is.

Ik hoef zelf ook niet zo nodig een hoge auto, vind lager fijner rijden en is nog wat goedkoper ook qua occasion aanschaf maar ook verbruik/gewicht. En als er dan toch een SUV moet komen, dan ook een echte SUV en geen gewone personenauto die iets opgeruigd is.

Vind het wel jammer dat de meeste mainstream merken gestopt zijn met grotere stations. Ja als mensen het niet kopen begrijp ik het wel, het is alleen nog de passat (ziet er niet uit) en superb (best oke maar wel erg gehouden vormgegeven), verder is het allemaal weg en is het louter de premiummerken die nog hele fijne stations maken. Ik denk dat het na de insignia ook die kant op gaat.

zag de test over de e3008 (ik dacht ook hier bij AW) en het was echt niet positief. Niet dat het een slechte auto is maar de concurrentie is nu al verder, dat bied weinig goed als opel over een jaar of wat met de zelfde aandrijlijn komt.
Okay, heb er nog niks van gelezen eigenlijk. Volgens mij zijn er ook nog nauwelijks praktijkervaringen. En ach, wanneer is een pakket modern? Als het 800v techniek heeft? Als het met 200 kw/h kan snelladen? Ik denk dat Stellantis de accupakketten ook "betaalbaar" wil houden. Maar we gaan het zien.

Die wacht nog steeds...meer mensen met nu een K hebben die al een tijd hebben moeten wachten of nog steeds wachten op hun L.
Vreemd toch? Aanlevering onderdelen zou toch nu geen probleem meer moeten zijn?

Al zou je verwachten dat ze wel wat meer pro actief daar in mogen zijn en niet louter afhankelijk zijn van de informatie die die importeur verstrekt.
Dat is het hem juist. Als ik in een puur opel-showroom binnenloop verwacht ik wel van een verkoper dat hij minimaal hetgeen kan vertellen wat openbaar kenbaar is gemaakt.

Dat is het hem juist. Als ik in een puur opel-showroom binnenloop verwacht ik wel van een verkoper dat hij minimaal hetgeen kan vertellen wat openbaar kenbaar is gemaakt.
Precies, de meerwaarde van een merkdealer wordt al minder, maar op deze manier versterken ze dat zelf. Zonde!

Ik was dit weekend voor een ebike op pad. Ik had een paar dingen die ik wist en de fietsenmaker niet, maar op veel vlakken had hij toch wel meer info en kennis. Dan biedt ie echt meerwaarde.

@Gerwin, fijn dat de dader zich gemeld heeft. Geeft alsnog gedoe, maar kost geen geld gelukkig.

Ik hoef ook nog niet per se een hoge auto. Sommige zijn best mooi en zou ik wat dat betreft best willen hebben. Echter heb ik in volgens mij alle SUV's waar ik in gezeten heb nog het gevoel gehad dat ik "op de bok" zit, dat trekt mij gewoon niet zo.

Onze kleine man klimt het liefst ook zelf in zijn stoeltje, 9 van de 10 keer til ik hem er echter in. Ohja, en schoenen uit. Altijd. :}

Ik zet de verwarming achterin ook uit scheelt brandstof :p

Dat laatste is een grapje, maar schoenen uit niet. Heb gewoon geen zin in schoenen of laarsjes tegen de voorstoel. Een auto mag dan wel een gebruiksvoorwerp zijn, maar daar heb ik geen zin in.
Dus op de arm vlug schoentjes of laarsjes uit en op de mat gooien en in zijn stoeltje. Of in zijn stoeltje zetten en dan schoenen/laarsjes uit.

Hij heeft overigens ook nooit een jas aan in de auto. Ook al zo zielig, maar wel een stuk veiliger in het geval van een ongeluk :)

Je wordt echt oud he :)

Ik was dit weekend voor een ebike op pad. Ik had een paar dingen die ik wist en de fietsenmaker niet, maar op veel vlakken had hij toch wel meer info en kennis. Dan biedt ie echt meerwaarde.

haha...ken je zelf niet meer trappen.... :):):):)

Dat laatste is een grapje, maar schoenen uit niet. Heb gewoon geen zin in schoenen of laarsjes tegen de voorstoel. Een auto mag dan wel een gebruiksvoorwerp zijn, maar daar heb ik geen zin in.

daar ben ik mee gestopt hoor...dan maken ze de auto wel op een andere manier vies....;)
ben wel blij met van die skyachtige achterkant van de astra stoelen...de J had daar nog stof....

Haha dat was een inkoppertje :p

Werk is 31km, met een ebike wil ik dat sporadisch op de fiets proberen. Heb het één keer op de gewone fiets gedaan. En nu ik een nieuwe Gazelle voor een stuk minder dan de helft kan kopen is dit een mooi moment om dat te proberen.

Terug
Bovenaan