Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik vind de voorbumper van die Benz nog wel wat te extreem. Een RS6 vind ik ook erg lelijk. Een S4 ofzo, dat is tof.

Hier wat minder goed auto nieuws.
Gisteren heeft er iemand met de fiets tegen de in Breda in een parkeervak geparkeerde Fiat aangereden, bumper flinke schaafplek en krassen op voorscherm, deur en spiegel.... Gelukkig zijn er nog nette mensen, want er zat een briefje on de wisser. tiener zat niet op te letten en is er tegenaan gefietst. Zondag even schadeformulier invullen, we hebben a contact gehad en wordt gelukkig wel opgelost. maar toch balen. Zal wel even op FB de foto's zetten.. :(

Het is erg dat we moeten stellen dat het bijzonder is dat er een briefje onder de wisser zat, maar daar mag je wel blij mee zijn! Gedoe is het sowieso, maar nu met niet al te veel kosten hopelijk.

Balen van die krassen. Het wordt weer goed opgelost maar ik vind het toch altijd wel een dingetje als je auto wordt overgespoten. Het gebeurt wel netjes maar de "maagdelijkheid" gaat toch wat van je auto af..:)

Hier vant weekend de Astra weer helemaal gewassen, gekleid, gepolijst, gevoed en in de wax gezet. man..wat een takkewerk altijd en kost wel heel veel tijd...maar het resultaat is wel naar. Meeste krassen zijn nu weg; op één na ..die was toch wat te diep..bijna onzichtbaar maar hij zit er nog wel. Het is vooral mooi om te zien hoe de micadeeltjes nu naar voren komen. Foto's heb ik niet want ik was klaar en kregen gelijk barbecue-visite en gisteren ook op visite..;)

Vanmorgen dochterlief naar groep 3 gebracht..ook wel weer even slikken want wat worden ze snel groot.
Maar ze had er reuzezin in en kon niet wachten om met de stof te beginnen!

Mogguh!!

Oef, als je een tijdje niet meer mee leest mis je toch weer veel dingen.

@ Krystian: Lekker hoor, een cabrio. Dan krijg je er nu ook nog een week heerlijk weer bij, dat is toch echt genieten!!
Wat dat betreft ben ik nu wel "blij" dat ik de cabrio heb verkocht. Ik had hem dit jaar echt nauwelijks gebruikt, waardoor hij ook niet in de belasting/verzekering was gegaan.

@ Rob: Inderdaad best veel werk, maar wel fijn dat het dan ook lonend is. Hoe lang heb je er in totaal over gedaan?
En in hoeveel stappen heb je gepolijsd en wat versta je onder "voeden"/ welk middel gebruik je ervoor?

Dit weekend de Astra wel een x goed gewassen. Blijft om in te rijden echt een heerlijke auto. Ik merk dat ik in de Leaf veel gehaaster rijdt als in de Astra. Komt wellicht ook omdat de astra lekker vlot opschakelt en hij heel lang uitrolt.
In de Leaf rij ik altijd met e-pedal aan, waardoor hij sterk afremt als je van het "gas" gaat.

Het is toch verschrikkelijk waar het met de auto's heen gaat...SUV-achtigen worden je in alle soorten en maten door de strot gedrukt en het is allemaal één pot nat.

Heb echt helemaal niks meer met het autonieuws. Het gaat alleen nog maar over SUV's en EV's.

Renault en Audi zijn wel de koplopers..

Renault: Captur-> Arkana -> Austral -> Espace -> Koleos -> -> Megane-> Scenic..allemaal bijna dezelfde hoog op de poten auto's met net wat kleine nuanceverschillen
Audi: Q2, Q3, Q5, Q7, Q8. Q4 etron, Q8 etron en dan ook nog sportback of niet..als ik een zie rijden weet ik echt niet meer waar ik tegenaan kijk...

Wat dat betreft vind ik dit echt wel even een verademing!

zgny1wyb2bkg_800.jpg

Pfoeh Rob, groep 3 alweer! Dan begint het "echte" schoolwerk :) Die van ons is groep 6 onveilig aan het maken inmiddels ;)

Ik heb ook helemaal niets met de huidige auto's op een uitzondering na. een pot nat is denk ik el de juiste benaming, met incidenteel een leuk model.

Het is toch verschrikkelijk waar het met de auto's heen gaat...SUV-achtigen worden je in alle soorten en maten door de strot gedrukt en het is allemaal één pot nat.
Beetje het kip-ei verhaal. De consument stapt massaal over op een SUV, het is niet voor niks dat auto's als de Insignia, Mondeo, Talisman geen opvolgers meer krijgen. Het is niet zo dat de consument de auto's graag wil, maar fabrikanten ze niet leveren.

Ik ben wel benieuwd hoe de ID-7 Variant het straks gaat doen. Een eerste serieuze stationwagon als EV.

Ps. De nieuwe Renault Scenic E-Tec vind ik toch een erg mooie auto om te zien. Ruim en sportief, die mogen ze mij zo voor de deur zetten. Ohnee, ik wacht nog ff tot volgende week de Peugeot 3008 uit komt, waarmee we ook meer weten over de ondersteltechniek. Dan begin 2024 maar eens proefrijden, tegen die tijd zal er ook wel meer info over de nieuwe Opel Manta zijn.

@ Groep 3: Volgens een vriendin die lerares is een hele leuke groep. Dan gaan ze zich echt ontwikkelen in de taal.

Rob die een VW post, het moet niet gekker worden.
Ik heb nu op vakantie een Opel als huurauto, en gelijk schade gereden haha.

Een blauwe Corsa. 1.2 75pk, plastic stuur, geen parkeersensoren, geen Android Auto.
En rechtsvoor met bumper en velg tegen een muur/steen aan gezet. Google Maps gaf een onmogelijke route aan maar ik moest het toch proberen. Steil en heel krap. Te krap dus...

Edit: ik zie nu dat Google Streetview ook net voor die plek stopte...

Laatst bewerkt:
Oeis, dat is balen Berry! Huurauto's en schade is altijd tricky.

Hier wordt maandag de schade getaxeerd door een schade expert bij het schadebedrijf een paar panden verder.
ben benieuwd...

Hier ook autoproblemen........ de linkerspiegel van de BMW doet het niet meer. Of nouja, het spiegelglas is prima.
Gisteren klapte de linker spiegel echter niet meer uit, de spiegelverstelling doet het niet en de verwarming ook niet vermoed ik.

Halverwege de terugrit klapte de spiegel uit zichzelf alsnog uit :D
Zal wel een kabel/stekkertje probleem zijn. De dealer maar even bellen, mag toch aannemen dat dat onder de garantie valt.

@Berry, ja ik koop het ook altijd af. Kost wat meer maar scheelt een hoop gez*k achteraf.

@Richard, dat klinkt inderdaad als een dealer/software probleem. Zullen ze wel snel kunnen fixen lijkt me.

@ Elektrische auto's: zijn er best een aantal die ik leuk vind. Maar ik hoef er nog niet naar te kijken; geen geld voor en nog geen lease-auto in het verschiet ;)

Gelukkig is bij huren via Sunny Cars altijd alles afgekocht.
Dat is echt ideaal inderdaad; ik huurde in het buitenland ook altijd via Sunnycars.

We zijn nu aan het kijken of we volgend jaar toch (eindelijk) naar de Azoren kunnen gaan; nog 3 facturen afwachten en dan kunnen we een besluit nemen.

Halverwege de terugrit klapte de spiegel uit zichzelf alsnog uit :D
Italiaanse invloeden! Misschien straks het design nog wat Italiaanser, dan wordt het wel wat met BMW :p

Renault en Audi zijn wel de koplopers..

VW ook wel, Taigo, T-cross + cabrio, ID4, ID5, T-Roc, Tiguan + Tiguan allspace, Toaerag

Mercedes kan er ook wat van, GLA, GLB, GLC, GLE GLS, G-klasse, EQB, EQE, EQS

Wat ruud zegt; Het is helaas wat de consument wil. Ik word er soms droevig van. De grote bakbeesten zien er soms ook wel stoer uit, maar zeker bij de niet premiummerken is het echt een treurnis soms.

Vanmorgen dochterlief naar groep 3 gebracht..ook wel weer even slikken want wat worden ze snel groot.
Maar ze had er reuzezin in en kon niet wachten om met de stof te beginnen!

hier net zo! Hij had er ook heel veel zin in. Hij zat er vorig jaar al zo lang over te zeuren op school dat ze hem ook al wat groep 3 werk hadden gegeven qua lezen dus de overgang is voor hem niet zo groot.

@Berri , waar zit je dan? Tjah qua verkeer heb ik genoeg gekke dingen gezien in mijn leven in het buitenland. Sommige aziatische landen is het echt puinhoop, maar ergens accepteerd iedereen het ook en is iedereen er redelijke oke mee.

@ Elektrische auto's: zijn er best een aantal die ik leuk vind. Maar ik hoef er nog niet naar te kijken; geen geld voor

moet zeggen dat ik er maar heel weing wel leuk vind. Lucid Air vind ik wel bijzonder en gaaf maar onbetaalbaar. Ford F150 electric is wel stoer en onbenullig, maar overgrote deel vind ik gewoon niks. Hele ID reeks waar ook de gewone passat op gaat lijken, het ziet er toch niet uit.

We zijn nu aan het kijken of we volgend jaar toch (eindelijk) naar de Azoren kunnen gaan; nog 3 facturen afwachten en dan kunnen we een besluit nemen.

gaaf, lijkt mij ook heel mooi! Maar niet met jonge kinderen, leuk voor later voor ons. Net als ijsland en zo nog wel wat andere landen.

Joost, ik zit onder Napels. Bij Sorrento. Heb ook een stukje Amalfi kust gereden. Weinig grote auto's hier en vooral Panda's enzo. Niks elektrisch. Hier heb je niks aan een groot bakbeest. Zag op de Amalfi Coast Way een 911 en een Model S. Dan zit je echt niet lekker achter het stuur.
Op eiland Capri helemaal: de busjes rijden elkaar voorbij met enkele centimeters speling tussen hek, de beide busjes en de rotswand.

Mooi! Napels ben ik wel eens geweest maar daaronder niet. zoals de meeste zuid Italianen zeggen; het echte italie ;)

Nu weer in NL, heerlijk zeg dat rustige verkeer!
Moet wel wat aan de koppeling van de **** laten doen. Die is niet best meer, maar voelde na de Corsa echt alsof ie van beton is!

Midje!

Oej, de presentatie van de E-3008 even gevolgd. Daar heeft Stellantis toch ineens een heel mooi stukje techniek in huis.
Accupaketten tot bijna 100kwh in een "middenklasse" auto is toch uniek!!

De 3008 vind ik er ook goed uit zien. Van buiten wat druk, maar van binnen wel erg sfeervol.
Nu afwachten waar Opel mee komt op E-3008 basis, maar dat er straks een proefrit met de #-3008 gaat plaatsvinden staat al wel vast.

Ik vind hem gewoon niet mooi. Sowieso de meeste peugeots van de laatste jaren. Van buiten niet met met veel lijntjes en vouwen. Van binnen ook niet maar dat komt met name door het kleine stuurtje. Paar maand geleden zat ik weer eens in zo'n peugeot (e2008) en het is gewoon echt niet voor mij gemaakt. Echt anders om het anders doen. En zo'n coupe SUV vind ik ook niet mooi. Zag laatst ook zo'n Enyaq Coupe, beetje zelfde idee hierbij.

100Kw is inderdaad wel echt fors en netjes. Niet heel uniek want auto's zoals bijvoorbeeld een Ford Mach-e die een beetje in het zelfde segment valt heeft dat ook. kost wel 60K met die 98Kw accu, ik vermoed dat de Peugeot ook wel die kant op gaat.

Ik gok zonder enige referentie dat de opel variant mij meer gaan aanspreken

Mijn broer heeft ook een leaseauto uitgezocht, veel proefgereden en vergeleken maar uiteindelijk voor een Volvo XC40 recharge gegaan. Erg positief over het rijden , rust en luxe. Hij rijd regelmatig ritjes van 250-300 km per dag; 581 km WLTP accu zal dan wel vrijwel dagelijks even aan de stekker gehangen worden. De BMW 320d touring gaat weg.

Het is wat met de EV's, ik rij gewoon lekker op benzine, al werd ik gisteren niet vrolijk, een goedkope pomp van 1.97 gevonden. maar toch ging er precies voor 100 euro in. Wetende dat ik zondag weer kan....

@E3008, ik heb er nog niets van gezien. Ik heb al tijden moeite om het nieuwe autonieuws te volgen.
Ik weet nog net dat 100Kw een flinke accu is, domweg omdat ik refereer aan de "oude" Tesla Model S'en die je hebt als P70, P90 en P100 dacht ik.
Ik zou echter niet weten wat een acceptabel verbruik is en hoever je dan komt met een acculading

Zo'n XC40 is inderdaad een prima auto. De type aanduiding is wel wat misleidend, want het doet denken aan een V40 maar is toch meer niveau XC60 volgens mij.

En ja, dat tanken doet wel pijn. Ik had op de laatste tank wat lang doorgereden, toen het lampje ging branden toch maar eens tanken. Na dik 56 liter mocht ik 115eu aftikken. Dat was na iets van 760km en dus net geen 1:14. Toch lekker een wat grotere tank :)

Benzine is echt duur aan het worden idd. :(

Ik ben nu het tweede vakantieweekje aan het besteden met klussen in huis. Gehele vloer beneden, radiatoren en de keuken eruit. Nieuwe vloer erin, vloerverwarming in laten frezen, nieuwe keuken plaatsen.
Toch wel erg veel werk zo bij elkaar. En zo'n grote klus in een huis waar je woont is echt niet fijn.
Had het ook niet gepland dit jaar, dus financieel ook wel ff pittig. Maar nu ligt de isolatie op de vloer en in een deel van het huis fermacell en ik denk echt dat het onwijs comfortabel wordt in huis.

Dapper ber! Maar hoop dat je nog wel wat meer tijd beschikbaar hebt dan een week? Heerlijk dit soort klussen maar hier echt geen optie meer met twee kids en het werk. Al een hele toer om alles in en om het huis wat op orde te houden...
En kids wordt gewoon steeds drukker met veel speelafspraakjes, feestjes, zwemles, gymnastiek, schoolactiviteiten...pff..

Xc40 vind ik maar een raar kort hoog ding met vreemde verhoudingen...maar jah..tis een volvo, aantrekkelijk in de lease dus je ziet ze veel....

Auto nieuws volg ik ook vrijwel niet meer...gaat alleen maar over suvs en evs...heb der beide voorlopig nog niks mee.

Bij mij kriebelt altijd nog wel eens een dikke fiesta/focus st/rs... lijken me echt dondersfijne wagens om te rijden. Maar met de interieurs van Ford heb ik weer minder. Misschien dat er voor de C3 eens een leuke sportieve fiesta komt met voldoende power. Vind het vorige model nog steeds goed ogen..en vind het nog steeds grappig dat als de buurman zijn fiesta diesel s ochtends start dat er exact hetzelfde geluid als de c3 uitkomt. Beide overigens tot nu toe volkomen feilloos met de nodige kms. Echt fijne motortjes.

Volgende week moet ik gewoon weer werken, dus dit weekend moet alles wel weer leefbaar zijn.

Fiesta: ik heb eens een Fiesta met de 100pk 1.0 EcoBoost als leenauto gehad. Dat voelde als veel meer vermogen. Echt een lekker autootje. Was een late van het voorgaande model, woog ook nog geen 1000kg.

Succes! Dat wordt nog even aanpoten dan!

Jah..en ik vind die vorige fiesta nog steeds een fris model..beter dan het huidige nogal nietszeggende model.
Volgens mij was ie er ook nog met 125 pk..dan heb je gewoon een lekker vlot model.

Maar ben er nu ook wel achter dat een goede set banden je auto ook erg goed doen. Nu ze wat ingereden zijn merk ik dat mijn Goodyears Eagle F1 echt heerlijk rijden..extreem veel grip en hij stuurt er ook nog strakker mee. Kan er veel harder de bocht mee om dan de vorige veroudere Bridgestones. Echt hele fijne banden. Eerste keer wel wat geklooi met lek ventiel en geen goede balancering waardoor ik op snelweg nog lichte trilling had maar heeft bandenzaak kosteloos opgelost en rijden nu snaarstrak.

Mijn vader heeft een 125pk Fiesta in ST-Line en Desert Island Blue. Nagenoeg alle opties en een automaat.
Over die laatste was ik iets sceptisch, maar het is echt een heel fijn en vlot auto'tje welke ook heerlijk stuurt. De beste man is er ook ontzettend wijs mee, dat is natuurlijk het belangrijkste.

@ Berry, dat is inderdaad nog even flink aanpoten deze week. Mooi klus, ook eenmaal gedaan maar ik ga het niet snel nog een keer zelf doen.
Geeft wel erg veel genoegdoening!

Zo'n XC40 is inderdaad een prima auto. De type aanduiding is wel wat misleidend, want het doet denken aan een V40 maar is toch meer niveau XC60 volgens mij.

Ja mijn broer was precies om die reden ook sceptisch. Maar na een bezoekje viel het hem 100% mee, ook qua ruimte in de kofferbak. Bovendien had de dealer in november nog een productieplek vrij in de fabriek die vrij configureerbaar was, (mijn broer is nogal specifiek, beetje zoals ik ;) ) dus relatief snel rijden dus.

Dapper ber! Maar hoop dat je nog wel wat meer tijd beschikbaar hebt dan een week? Heerlijk dit soort klussen maar hier echt geen optie meer met twee kids en het werk. Al een hele toer om alles in en om het huis wat op orde te houseden...
En kids wordt gewoon steeds drukker met veel speelafspraakjes, feestjes, zwemles, gymnastiek, schoolactiviteiten...pff..

Wij hebben dat klusje vorig jaar gedaan (keuken, vloerverwarming, vloer) met als grote voordeel dat de garage een 2e primitieve tijdelijke keuken werd en de kelder woonkamer en eetkamer waardoor het goed te doen is anders geen idee hoe dat moet.
Ik had toen 3 weken iom werkgever aan overuren opgenomen die ik had staat en bovendien ook redelijk wat uitbesteed en een jaar aan voorbereiding. Zulke grotere klussen zo tussendoor is voor on nu met zwemles , afspraken, werk, verjaardagen en andere verplichtingen bijna niet te doen. Zelfs kleinere klusjes schieten er snel bij in. Neem dan gewoon ook echt een dag vrij (gelukkig heb ik de dagen wel) anders komt het er niet van.

Xc40 vind ik maar een raar kort hoog ding met vreemde verhoudingen...maar jah..tis een volvo, aantrekkelijk in de lease dus je ziet ze veel....

Qua maatvoering is het vergelijkbaar met de concurrentie, ook een grandland x is vrijwel even lang en hoog. Ligt denk ik met name aan het design. Maar ik vind ook eigelijk bij de meeste merken dat vanaf modellen als een XC60, X3, GLC, Sorento, Kodiaq etc dat de verhoudingen veel beter kloppen. Alles daaronder word het al wat geknutsel met design omdat het anders te kort en hoog oogt waarbij het ene merk er wat beter in slaagt dan de ander.

@fiesta, vind ik ook leuk, huidige model is iets te hoog maar is eigenlijk ook wel een heel fijn ding.

Maar voorlopig hier genoeg aan auto's uit gegeven. Twingo doet het heel goed. Het rijd echt serieus leuk en je kunt er best flink een potje mee sturen ook, had ik van te voren niet verwacht eerlijk gezegd. 1x in de week laden, meestal gratis. Betalen alleen beetje verzekering nu dus goedkoper kun je haast niet rijden en neemt nu veel korte ritjes voor zijn rekening (of het is het een haar?). Nu toch wl weer 2500km mee gereden.
En de Opel rijd ook nog steeds heel erg goed. Voor de 100.000 km wil ik hem den ik wel weer inruilen/verkopen staat nu 68.000 km op, dus ik verwacht over 3 jaar ongeveer. Geen idee wat er dan komt, maar hoogstwaarschijnlijk geen SUV en geen EV.

Laatst bewerkt:
Ohh..68 k...die van mij gaat richting de ton...maar gaat ook lang niet meer zo hard als in het begin vanwege het deels thuiswerken...wat er daarna komt....geen idee...denk dat tzt eerst de C3 aan de beurt is maar die gaat nog lekker even door.
Eerst ook maar een de overheidsplaannen afwachten..daar is ook geen peil op te trekken...

Gisteren met collega's wezen tuk tuk rijden in Lauwersoog en wezen pich and putten...lekker ouderwetse stinkende dieseltjes..erg leuk..en vanmiddag nog Mountainbike-clinic in Apelscha met de PV.

Succes Berry, mijn zwager is daar nu ook mee bezig. Vloer en voerverwarming zit erin, maar nu moet de vloer nog een paar weken uitharden alvorens ze kunnen tegelen. Ook met 2 kids die her en der logeren en verblijven.

@Rob, leuk om te doen samen!

@Auto's SUV en EV is ook voor ons niet weggelegd, Kim vind de Countryman wel iets als opvolger, maar ik vind een Clubman vele malen leuker. De Clubman bevalt nog top dus die blijft nog wel even. de 500C mag wel vervangen worden door een Abarth 500C Maar die zijn vrij prijzig. Voorlopig eerst weer even sparen. Vorige week een implantaat laten plaatsen ivm. afgebroken tand, daar komt dan in januari nog een kroon op. €€€ :cry:. Maarja, dan in het voorjaar 2024 willen we de badkamer doen. Dus even geen gekke / onnodige uitgaven.

Eerst ook maar een de overheidsplaannen afwachten..daar is ook geen peil op te trekken...

inderdaad, ben ook benieuwd naar de verkiezingen. Ik zag de eerste zieltjes win beloftes ook al weer dat een partij weer terug wil naar 130 km/h op de snelweg. Maar dat autorijden duur word en voor een grotere groep niet meer is weggelegd is volgens mij een feit.

Ik zou nu prive niet zo snel een dikke benzine of diesel aanschaffen, maar ook geen zware EV...

inderdaad, ben ook benieuwd naar de verkiezingen. Ik zag de eerste zieltjes win beloftes ook al weer dat een partij weer terug wil naar 130 km/h op de snelweg. Maar dat autorijden duur word en voor een grotere groep niet meer is weggelegd is volgens mij een feit.
Dat kan je makkelijk beloven, we staan/rijden toch veelal in een sukkelfile.... Als er dan ruimte is kan 130 wel even lekker zijn.

Asteblieft zeg, laat die snelheid maar lekker wat het is. Wat een geld verkwisting is dat. Kost weer klauwen vol met geld om alles aangepast te krijgen, het gros van de mensen past zich er toch niet op aan en dus levert het niets op.

Dit aangevuld met stukken waar het dan geen 130 is vanwege het milieu, natuur, te dicht op de bebouwing of een andere reden en als klapstuk een klimaatgekkie die één of ander regeltje heeft gevonden waarom het weer helemaal verboden moet worden.

Afgezien daarvan ben ik heel benieuwd wat de verkiezingen ons gaan brengen. Met alle wisselingen van de wacht wordt het in elk geval interessant hoe het uit gaat pakken.

Dat kan je makkelijk beloven, we staan/rijden toch veelal in een sukkelfile.... Als er dan ruimte is kan 130 wel even lekker zijn.

Hier in het oosten vallen de files nog wel mee, meestal is het gewoon beetje 100 / 110 sukkelen op de A1 / A35. Ik hoef dagelijks maar een 10 km snelweg te nemen dus ik vind het wel prima ook. Zaterdag moet ik naar Dordrecht, dan is het rustig op de weg en zeker de A15 afrijden zou het wel fijn zijn om een beetje door te rijden.

Maar het is altijd mooi om tegen verkiezingtijd allerlei partijen populaire beloftes te zien doen, allemaal.

Zou ik je nog vragen aan de EV rijders...

Gisteren stond er hier bij het zwembad een Zoë aan de lader..man wat maakte dat laden en vreselijk irritant zoemend hoog geluid...is dat normaal? Net zo'n hoog geluid als een marterverklikker. Als zoiets bij onze buren op de oprit zou staan zou ik horendol worden...
Dat is me wel vaker opgevallen bij met name renaults.

Klopt, van de Zoe ken ik het ook, de twingo doet het ook. Sommige andere merken hoor ik het ook. Mijn vader hoort het niet maar ligt denk ik aan zijn gehoor. ;) Als ik naast de twingo sta hoor ik het heel duidelijk inderdaad. Als ik er een paar meter naast sta bijna niet meer. Als je dit op de oprit van de buren hoort moet je de tuinstoel maar van de oprit afhalen en weer in de achtertuin neer zetten voor een uurtje ;)

Vrijdag met de Insignia naar een reportage geweest van autoweek over D segment stations. Ging er een beetje sceptisch naar toe omdat ik niet precies wist wat er ging gebeuren maar uiteindelijk was het erg leuk. Ook om eens te zien hoe het maken van foto's gaat vanuit een rijdende auto en om Luc eens in het echt te spreken. Op camera vond ik hem niet zo, maar in het echt is het gewoon een hele aardige vent waarbij we met opvallend veel dingen eens zijn op gebied van auto's. Gewoon een leuke middag en uitgebreid te tijd om nog wat na te kletsen. Ik mocht in de avensis duurtester rijden. En om alvast een korte conclusie te trekken; bijna alle vooroordelen die ik had werden bevestigd.

Ergens in oktober komt het in de papieren versie te staan.

Leuk Joost! Ik kijk er naar uit!

Komende vrijdag moet ik de g*lf inleveren.
Schijnt een leasecontract van 4,5 jaar op te zitten en die zit er vrijdag op.
Er staat alleen nog een Fiat Tipo SW in de leasepool met nog 2 maanden contract er op. Ik dacht, doe eens gek. Die ga ik dus voor 2 maanden rijden, tenzij de Astra L eerder geleverd wordt.
Ben zeer benieuwd of die Tipo niet een Typo blijkt te zijn *-)

Mogguh mannen!

@ Joost: Leuke ervaring zeg, om eens bij zo'n reportage aanwezig te zijn. Ik ben benieuwd naar het artikel, tzt zal iemand het vast en zeker in de FB groep plaatsen. :cool:
Kwa km. stand gaat het met de Astra niet zo vlot. B werkt nu meer thuis gezien het klimaat op het kantoor met warm weer slecht is. Thuis kan ze ramen opzetten voor frisse lucht of de airco aanzetten indien nodig.
Over 7 weken is de uitgerekende datum.... merkt nu wel dat het lichamelijk zijn tol bij B begint te eisen.

Afgelopen week de show van Helene Fischer bezocht in het gelredome. Een prachtige ervaring om mee te maken en wat een respect heb ik voor die vrouw. Als je ziet wat voor acrobatische act ze neer zet, en daarbij ook nog zingt is dat echt een prestatie van jewelste. Helaas merk je wel dat een voetbalstadion voor de akoestische beleving niet optimaal is.

Waar ik me echter het meest over verbaasde is de massa aan mensen die er heen gaan. Ik hoor zoveel mensen klagen dat alles zo duur is tegenwoordig, maar toch gaat men massaal naar dit soort evenementen. En het was echt een mix van alle rangen en standen wat er aan kwam.
Na wat vlot rekenen kwam ik snel tot 500-600 euro wat ons het uitstapje gekost heeft. Daarbij hadden we dan een overnachting en de dag erop nog een escaperoom gedaan met kameraden. Maar met een paar x eten, overnachting ed ben je dan echt een klap geld kwijt. Daarvoor staan we ook meer als een week op een camping.

Oftewel, we hebben het allemaal nog niet zo slecht als deze shows zijn uitverkocht, de voetbalstadions goed bezet zijn en de terrassen nog best vol zitten.

Mogguh!
Huis is weer een beetje op orde. Goed ook, want vandaag weer gewoon aan het werk!

Fer: ik ben benieuwd hoe de Tipo je gaat bevallen.
Ruud: jullie maken er dan ook een heel uitje van met alles erbij. Ik zou alleen ff heen en weer crossen voor zo'n concert. Dat scheelt al wat kosten ;)

Mogguh!

Weinig bijzonderheden te melden; auto's doen het prima en maken hun kilometers. Het vernieuwde huis bevalt goed; hopelijk in oktober de laatste dingen afgewerkt (y)

Gisteren stond er hier bij het zwembad een Zoë aan de lader..man wat maakte dat laden en vreselijk irritant zoemend hoog geluid...is dat normaal?
Jep, ook al wel eens vaker gehoord. De Plug-In Captur van mijn vader staat soms te blazen als ie aan de lader hangt.

@ Joost: Leuk om zoiets een keer mee te maken lijkt me! Heeft Toyota nog een Avensis in het programma? Of ging dat ook om een occasion (want ik lees 'duurtester' en meestal zijn dat de nieuwe modellen ;))

Ben zeer benieuwd of die Tipo niet een Typo blijkt te zijn o_O
Ik schat in dat het een klasse lager aanvoelt, maar ik ben benieuwd! In de juiste uitvoeringen vind ik de Tipo er nog best goed uitzien.

Welke auto ik er ook onverwacht leuk uit vind zien: de Dacia Jogger. Zag er afgelopen weekend 1 rijden in een groenig kleurtje; leuk ding!

Waar ik me echter het meest over verbaasde is de massa aan mensen die er heen gaan. Ik hoor zoveel mensen klagen dat alles zo duur is tegenwoordig, maar toch gaat men massaal naar dit soort evenementen. En het was echt een mix van alle rangen en standen wat er aan kwam.
Ja, alles is ook duur, maar belevenissen willen we blijven doen. Zou me niks verbazen dat de Corona-periode nog in het achterhoofd zit en het maken van leuke herinneringen daardoor een stuk belangrijker geworden.

Leuk om mee te maken Joost, ik ben benieuwd, al koop ik de AW nooit, we zullen we vast ergens kunnen zien.

Hier nog een lekkere motorrit gemaakt zaterdag, het was heerlijk weer.. Er kon niemand mee, dus dan maar alleen een tourtje gedaan. Erg lekker! En dan merk ik ook weer dat ik eigenlijk te weinig tijd maak om te rijden. Dus dat moeten we toch anders gaan doen n 2024. Als de 7 hopelijk ook weer klaar is en op de wielen staat. Meer tijd voor fun km's!

@ Joost: Leuk om zoiets een keer mee te maken lijkt me! Heeft Toyota nog een Avensis in het programma? Of ging dat ook om een occasion (want ik lees 'duurtester' en meestal zijn dat de nieuwe modellen ;))

occasion duurtester inderdaad

maar eerlijk gezegd was de vergelijking niet heel top. Het zijn beide D segment auto's uit 2018.

Maar de inisgnia was;
= veel groter (avensis heeft formaatje astra K)
= veel luxe (avensis heeft geen navigatie, geen apple carplay leverbaar, geen led koplampen leverbaar net als veel andere luxe die op de insignia zitten kon je niet eens krijgen op de toyota)
= Veel comfortabeler en ook dynamisch (avensis had een heel gevoelloos zweverig onderstel)
= Veel moderner van binnen (binnenste avensis was meer een auto uit de jaren 90 qua knoppen etc.)
= Veel sneller (avensis had een turboloos 1.8 met iets van 140 pk ? , niet vooruit de branden dus)

Sommige dingen, zoals schakelen was de avensis echt best prima, maar zonder roze bril op is de insignia op elk vlak echt mijlen ver voor. Terwijl de occasionprijs het zelfde was als een insignia. zelfs een handgeschakelde 1.5 in basis uitvoering is gewoon geen vergelijk.

Mogguh!

Maar even wat leuke dingen in de planning gezet: eind van het jaar 3 dagen naar het NK Afstanden in Thialf en volgend jaar gaan we naar de Azoren (wel afhankelijk van de kosten natuurlijk ;) kijken wat het nu allemaal kost...)

= Veel moderner van binnen (binnenste avensis was meer een auto uit de jaren 90 qua knoppen etc.)
Dat geloof ik graag; volgens mij gebruikt Toyota nog dezelfde knoppen die mijn vader in z'n Carina E had zitten... als ik soms ook de foto's zie van nieuwe auto's van Toyota dan verbaas ik me er over hoe klassiek het nog is. En dat zie ik dan ook wel terug in de rest van je punten ;)
Maar het zal de kwaliteit vast ten goede komen ga ik dan maar vanuit.

Zow, Joost. Daar komt de Insignia er wel veel beter uit.
En de occasion aanschafprijs van jouw luxe Insignia ligt dan gelijk met zo'n kale TOYO?

Gisteren maar nieuwe schoenen besteld voor de Leaf.
Na 3 sets Michelin all season nu maar eens over naar Goodyear. Komen goed uit de testen, ben benieuwd of ik het verschil ga ervaren. :) Overigens best keurig volgens de garage, 44.000km met een setje banden op een EV.

Tevens LED-lampen besteld voor in de Leaf, kijken of we met dit nieuwe setje meer geluk hebben.

Zoals eerder aangegeven heb ik nu ook Goodyears eronder. Welliswaar een meer premium type van Goodyear en een zomerband maar ben er heel erg tevreden over. De auto rijdt er echt nog merkbaar strakker mee en ontzettend veel grip.

Zag net zomaar ergens een plaatje van de Nio Et5 Touring..die is fraai zeg..maar toen zag ik het prijskaartje en was ik heeeeeeeel snel genezen..tjemig....gaat toch nergens meer over.

Zag net zomaar ergens een plaatje van de Nio Et5 Touring..die is fraai zeg..maar toen zag ik het prijskaartje en was ik heeeeeeeel snel genezen..tjemig....gaat toch nergens meer over.
Rob, kijk jij nu gewoon naar elektrische auto's? o_O

€ 63.000 voor een luxe auto met een 75kw accu pakket..... denk dat het een heel reële prijs is.
Collega rijdt een E-Niro van 2-3 jaar oud en 60kw pakket, en was ook al € 56.000 kwijt.
Dus ja, auto's worden belachelijk duur.

Ik keek even omdat ik het een mooie verschijning vond.. :)
zoals ik zei was ik al weer heeel snel genezen...

dat is voor de particulier toch niet meer te betalen...waanzin...
ik mag in deze tijden al blij zijn als ik nog wat kan sparen en overhouden.... alles is of wordt razend duur....de ene na de andere prijsverhoging,...verzekeringen, telefoonabbo, brandstof, waterschap, zorgverzekeraar, allemaal gaat het volgend jaar nog fors meer omhoog..en dan lopen de werkgevers in onze cao onderhandeling nog te zeiken om een paar procent erbij...

Laatst bewerkt:
Die Nio zag ik laatst ook ergens staan, maar dat was in zo'n gek gelig kleurtje; dat stond 'm niet.

en dan lopen de werkgevers in onze cao onderhandeling nog te zeiken om een paar procent erbij...
Wij zitten in een 1 of andere verzamel-cao; vorig jaar een keer 4% erbij gehad en dat was het. Wordt ook verder niet gesproken over wat anders. Maar binnenkort personeelsfeest; wie weet dan nog goed nieuws ;)

40K+ voor een Astra gaat net zo min ergens over. Die kopen we vervolgens na een paar jaar ook tweedehands als deze wel binnen budget valt. Op zich zou je dat ook kunnen doen met een E-Niro natuurlijk :)

Moet zeggen dat ik sinds de aanschaf van de huidige auto nog niet weer heb gezocht naar een mogelijke andere auto. Dik tevreden en vrees dat ik voor hetzelfde budget niet iets ga vinden die net zo aan de wensen voldoet.

@ Joost, mooie ervaring!
Dat de Toyota geen vergelijking is met de Insignia verbaasd mij niets. Al vind/vond ik Japanse auto's altijd al wat saaier, somberder en kariger uitgerust dan Europese merken. Tegelijkertijd ook ongelofelijk degelijk, konden en kunnen veel merken echt nog wel wat van leren.

@ Ruud, wat vaak scheelt met zo'n concert is dat je de kaartjes al maanden voor die tijd hebt gekocht. Die kosten ben je dan al vergeten, waardoor je alleen de kosten van de avond zelf overhoudt :D
Uitrekenen wat zoiets kost moet je sowieso niet doen :ROFLMAO:

@ Berry, alles conform planning verlopen en is het resultaat naar wens?

@ Gerwin, fijne vooruitzichten. Ook bij jullie inmiddels alles naar wens?

@ Banden, ik heb de affabriek voorgeschreven banden. Pirelli's (dacht ik?). Run-flat en met stermarkering wat aangeeft dat ze "BMW approved" zijn oid.
Ze doen het prima, al werd ik laatst toch verrast door een aardige bak onderstuur. Het was weliswaar wat koeler en nam een rotonde met vochtig wegdek wat vlotter, maar het verraste mij wel. Of het door de banden kwam of er iets van olie lag weet ik niet, maar dat laatste vermoed ik wel.

Overstuur is overigens ook een kleine moeite met 400Nm bij 1500rpm als je in de regen een beetje lomp doet :D

Maar ach, doorgaans kachel ik lekker op de cruise control en probeer ik 1:16 of beter te halen. Je moet toch wat met de huidige brandstofprijzen :p

40K+ voor een Astra gaat net zo min ergens over. Die kopen we vervolgens na een paar jaar ook tweedehands als deze wel binnen budget valt. Op zich zou je dat ook kunnen doen met een E-Niro natuurlijk :)

Jah het geldt niet allen voor de Nio hoor..het hebben van een auto wordt steeds duurder gemaakt en de aanschaf rijst ook de pan uit...maar 20 mille verschil tussen een benzine/hybride Astra en een Nio vind ik nogal wat..
Maar ik ga een EV (nog) niet zo snel kopen met en flink gebruikt accupakket. Laat die techniek eerst maar wat uitrijpen en volwassen worden.

Maar over EV's gesproken....ik weet nog goed dat de Jeep Avenger auto van het jaar werd..heeft iemand die al eens zien rijden? Ik nog nooit....

haha..die Hans heeft gewoon weer een andere Astra K gekocht...bijna dezelfde als mij..alleen met de bi-colors en een sportpakket..mooi hoor..!!

0-6d9ff54ecd9b29eaae08a0b945d604cc.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan