Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

"GFFFPFFKFFGGFKFFPPPFGFFGFFF"
(of iets in die richting :p)

En daartussen de bijzondere 'rust'. Helemaal stil is het niet; je hoort wat er beneden je gebeurd, maar het is heel anders. Heel prettig.

Leuk dat het goed is bevallen Gerwin! En Rob, je kan dus ook gewoon met hoogtevrees :) als je geenhoogtevrees.nl intypt krijg je ook een ballonvaarder.

Jimmy, klinkt goed die vakantie. Leuk ook dat de Fiat 500 daarvoor goed geschikt is.

Mooi dat je zo hebt genoten van het ballon varen (y) Binnenkort gaat er hier ook zo'n evenement van start, misschien dat ik wel even ga kijken met de jongens

En welkom thuis Jimmy, leuk dat het zo is bevallen met de 500. (y)

Hier voelt de vakantie al weer als heel lang geleden, vang nu het werk van een collega ook op en in tegenstelling tot andere bedrijven gaat hier het werk volle bak door. Oktober en November worden ook drukke maanden waarbij ik nu al vele zaken aan het voorbereiden ben. Bedrijf gaat weer een topjaar tegemoet, mede door de inzet van iedereen, kansen pakken, eigen koers varen. Probleem is dat goed personeel vinden wel lastig is dus het piept en kraakt nu wel behoorlijk her en der. Zeker nu in de vakantieperiode

@ Jimmy, hamvraag is natuurlijk. Volgend jaar weer met de 500? :D
@ Gerwin, gaaf zo'n ballonvaart! Staat hier ook nog altijd op de de wishlist (y)
@ Joost, goed personeel vinden is inderdaad een drama op nagenoeg elk vakgebied. Zelf ook hinder van, maar biedt ook weer kansen

Ik heb overigens een eerste echt minpunt gevonden aan de BMW.
De automatische botspreventie. Die is niet, zoals bij de Astra K wel, overijverig met een rood knipperend lampje in je voorruit maar heb er alleen last van bij het parkeren.
Als ik hier thuis de auto's net niet lekker op de oprit staan en ik achteruit de oprit af moet dan kom ik net te dicht bij de bosjes aan de overkant van de straat. Geen punt, ruimte genoeg echter denkt de auto dat je een tegemoetkomende vrachtwagen nadert volgens mij en trapt VOL op de rem in de ABS terwijl je letterlijk 1 km/u achteruit rolt.

Hetzelfde bij mijn vader, als ik daar netjes langs een conifeer wil parkeren. Weliswaar strak er langs, waarbij je de auto achteruit laat kruipen met 1 km/u.... VOL in de ABS.

Als de auto echt denkt dat het foute boel is kun je zelfs niet verder achteruit rijden maar moet je of de auto eerst in z'n 1 zetten of de parkeersensoren uitschakelen.

Ach, verder bevalt de auto gelukkig best aardig :)

Na bijna 4 maand is het zover: we gaan bijna over naar ons vernieuwde huis. Kijk er weer naar uit; bij mijn ouders is prima bevallen, maar een eigenlijk plek is wel weer lekker ;)

@ Ballonvaart: Ja, het is echt wel een aanrader. Wel wat prijzig, maar goed: zoiets doe je over het algemeen niet jaarlijks ;)

Probleem is dat goed personeel vinden wel lastig is dus het piept en kraakt nu wel behoorlijk her en der.
Vooral met technische achtergrond zeker? Daar zie ik zo ontzettend veel vacatures van voorbij komen; ongelooflijk!

Ach, verder bevalt de auto gelukkig best aardig :)
Nou, als dat dan alles is dan is dat helemaal niet gek!
Maar al die veiligheidssnufjes maken auto's inderdaad niet leuker; allerlei piepjes, correcties, etc.
Vooral als je uit een auto komt die dat niet heeft, dan schrik je je soms helemaal het apelazerus.

Als ik hier thuis de auto's net niet lekker op de oprit staan en ik achteruit de oprit af moet dan kom ik net te dicht bij de bosjes aan de overkant van de straat. Geen punt, ruimte genoeg echter denkt de auto dat je een tegemoetkomende vrachtwagen nadert volgens mij en trapt VOL op de rem in de ABS terwijl je letterlijk 1 km/u achteruit rolt.

ik ben daar altijd bang voor tijdens het rijden. Heel enkel slaat de Insignia alarm met een tegenligger die door een combinatie van bochten en auto op een bepaalde plek net lijkt alsof deze op de auto af komt. Ook hier piepen en rood schermpjes in de voorruit. Ik ben altijd bang hij dan ook vol ingrijpt, meestal is het piepen en melding in de voorruit een voorwaarschuwing voor het ingrijpen maar eigenlijk gebeurd dat nooit.

Tot nu toe 1 keer voor een afslaande auto waar ik redelijk vlot op af reed en die gene heeeel langzaam de bocht om ging greep de auto in, schrok mij rot, strak in de gordel :D Als er dus nu weer een melding komt voor een botswaarschuwing (gelukkig is die niet overijverig en is dat maar heel soms) dan denk ik weer aan die noodstop.

Ingrijpen met parkeren of iets heb ik hem nog nooit op weten te betrappen en vraag mij af of hij dat ook daadwerkelijk kan/doet.

De Astra, maar blijkbaar dus ook de Insignia, is idd erg overijverig qua botswaarschuwing. Er is niet heel veel voor nodig om de toeters en bellen af te laten gaan :D
Heb volgens mij in dik 4 jaar tijd met de Astra maar 1 of 2x gehad dat de auto ook echt een noodstop maakte. Een auto voor mij ging vol op de rem voor een oranje stoplicht, net terwijl ik naar links en rechts keek om te zien of ik nog door oranje kon. Het piepen en rode lampje heb ik ontelbaar vaak gehad :D

De BMW toont heel af en toe in het digitale scherm wel een rood auto'tje als je te dicht op iemand zit, maar toeters en bellen heb ik verder nog niet gezien. Alleen bij het parkeren is hij dus nogal overijverig en kapt hij het te vlot af.

@ Gerwin, hoe zit dat bij jouw V40?
Kan mij van een oud collega nog herinneren dat hij vrijwel elke ochtend een noodstop had bij het naderen van de slagboom van kantoor. Was in het begin wel een mooi gezicht, collega hing half uit het raam om zijn pas voor de scanner te houden, waarna de auto een noodstop maakte omdat deze dacht de slagboom te raken :}

Bots waarschuwing vind ik toch nog wel prettig.. heeft me al twee keer behoed voor voor opeens stilstaand verkeer terwijl ik naar een paar mooi studentes uit het raam zat te kijken...:) het is inderdaad af en toe overijverig maar vind ik in dit geval niet zo erg. En heb één keer een remingreep gehad en dat was nou ook niet dat ik gelijk door het raam vloog. Bij parkeren of langzaam rijden doet ie volgens niks dus daar geen last van.

Ik wil wel tzt nog eens de sportknop in der Astra installeren. Gaat er geen fluit harder van rijden maar hij reageert dan net even wat giftiger op het pedaal. Moet dan alleen even nieuw setje knoppen fixxen en even laten programmeren door onze forum programmeur.

Maar moet vant weekend eerst met de Astra aan de slag met de polijstmachine..in Duitsland heeft een Duitser een flinke kras op mijn portier achter gelaten en vanmorgen zag ik ook dat iemand anders bij ons op de oprit bezig is geweest en dat iemand met iets op de auto heeft lopen tekenen/krassen.....die eerste is wat dieper..de tweede is heel oppervlakkig.

Na bijna 4 maand is het zover: we gaan bijna over naar ons vernieuwde huis. Kijk er weer naar uit; bij mijn ouders is prima bevallen, maar een eigenlijk plek is wel weer lekker

Lekker man! Geniet ervan!

Hier voelt de vakantie al weer als heel lang geleden, vang nu het werk van een collega ook op en in tegenstelling tot andere bedrijven gaat hier het werk volle bak door. Oktober en November worden ook drukke maanden waarbij ik nu al vele zaken aan het voorbereiden ben. Bedrijf gaat weer een topjaar tegemoet, mede door de inzet van iedereen, kansen pakken, eigen koers varen. Probleem is dat goed personeel vinden wel lastig is dus het piept en kraakt nu wel behoorlijk her en der. Zeker nu in de vakantieperiode

Pas je goed op jezelf! Was vanmorgen weer op het nieuws dat dit bij heel veel mensen tot een burn-out leidt.
Hier barst het nu ook weer los. Volop met de begroting bezig en dat is altijd weer een leuk klusje. De directie wil van alles maar financieel past dat nooit.....daar zijn wij dan voor ;)

En Rob, je kan dus ook gewoon met hoogtevrees :) als je geenhoogtevrees.nl intypt krijg je ook een ballonvaarder.

haha..het spijt me maar ik schaamde me al dood dat mijn zoon van notabene 2 gisteren wel in de achtbaan ging bij een pretpark en dat ik lekker aan de grond bleef..nee achtbanen en hoogtes zijn niet aan mij besteed...:):):)

Ik ben de keuken aan het verbouwen, en drukte op werk en besluiten moeten nemen voor het huis is wel veel. Ik kan gewoon niet zo veel aan :D En als je er ook al woont is het gewoon gedoe.

Veiligheidssystemen: de G*** heeft ook zo'n rem assistent. Heb al een paar gehad dat die ingreep. Voornamelijk als een auto voor mij afsloeg, een drempeltje over, en ik zag dat ik er precies achter langs kon. De auto dacht van niet en activeerde de remmen. Best goed eigenlijk, dit is een systeem wat wel ergens een toegevoegde waarde heeft.

Kan mij van een oud collega nog herinneren dat hij vrijwel elke ochtend een noodstop had bij het naderen van de slagboom van kantoor.
Haha, dat was bij de eerste Ups ook zo :D

Gerwin, lekker man zo'n opgeknapt huis. Geniet ervan!

Dat rode autootje heb ik bij de Mini ook weleens voorbij zien komen. Maar verder niets..

Volgend jaar met de 500.. dat ligt eraan of we het Kayakken als hobby gaan doorpakken. We doen dat erg graag. En huren ze zo nu en dan eens. Ook op vakantie. Maar tegenwoordig heb je best hele goede opblaasbare… die gaan natuurlijk niet in de 500 passen. Maar anders. Ik zie geen reden om het niet te doen.

@Gerwin, mooi man! Geniet ervan :)

haha..cool..moet dan gelijk aan mijn pa denken..was opeens helemaal into the kayak..gelijk zo'n ding gekocht en een jaar later stond ie weer op MP.. :) :) :)
maar dat gaat jullie vast niet overkomen!

Ja we hebben dat nu een aantal keer gedaan, en ook suppen deze vakantie geprobeerd, maar dat vinden we beiden niets. Bij K. thuis hebben ze ook kajaks en een Zodiac bootje die we weleens lenen, maar Opblaasbare kayaks is best handig dus gaan we even laten sudderen :(. Ga ze dit jaar toch niet meer gebruiken, dus geen haast :)

Wij hebben hier thuis een tweepersoons kajak liggen, een Perception Kiwi 2. Best een leuk ding, maar we gebruiken 'm helaas erg weinig, terwijl we hier op loopafstand van de Vecht zitten. Met m'n ouders gingen we wel eens op vakantie met 2 kajaks en 4 fietsen mee op de auto :D

@verhuizing: dankjulliewel! We hebben er ook erg veel zin in, kijken hoe alles werkt in ons 'vakantiehuisje' (want zo voelt het een beetje nu)

Eigenlijk nooit last van gehad! Heb het systeem ook zelf maar 1x in werking gevoeld en dat was onlangs bij een weekend weg. Ik reed achter 2 auto's (zeer lage snelheid) en we kwamen net op een punt dat we weer gas konden geven; toen besloot de voorste auto vol op de rem te gaan om een fietser voor te laten (die geen voorrang had). Dus toen merkte ik dat de auto net iets eerder dan mij reageerde met remmen. Heel bijzonder!

die gaan natuurlijk niet in de 500 passen. Maar anders. Ik zie geen reden om het niet te doen.
Dakdragers bovenop?

haha..het spijt me maar ik schaamde me al dood dat mijn zoon van notabene 2 gisteren wel in de achtbaan ging bij een pretpark en dat ik lekker aan de grond bleef..nee achtbanen en hoogtes zijn niet aan mij besteed...:):):)
Herkenbaar! Maar ik moet zeggen dat ik de Space Mountain in Disneyland echt ontzettend gaaf vindt, maar dat komt misschien ook omdat ie in het donker is ;)

Twingo Electric

Sommige eigenaren van auto's wil ik wel eens spreken. zo ook de voormalige eigenaar van deze twingo electric

2 jaar oud en 94.000 km gereden :eek: met een range van tussen de 180 en 220 km is dat toch wel bizar. Los van uberhaupt zoveel rijden in zo'n auto. Die moet elke dag 1 a 2x aan de lader gehangen hebben

@ Jimmy: tja, zo'n kofferbakrekje is ook niet echt prettig voor een kajak ;)

@ Joost: zo, dat is erg netjes! Misschien van een bedrijf geweest met meerdere vestigingen als een soort pendelauto? (en dan elke keer tussendoor bij het bedrijf aan de lader) Anders is het wel een flinke uitdaging inderdaad...

Twingo Electric

Sommige eigenaren van auto's wil ik wel eens spreken. zo ook de voormalige eigenaar van deze twingo electric

2 jaar oud en 94.000 km gereden :eek: met een range van tussen de 180 en 220 km is dat toch wel bizar. Los van uberhaupt zoveel rijden in zo'n auto. Die moet elke dag 1 a 2x aan de lader gehangen hebben
In de tijd dat ik nog "op kantoor" werkte reed ik ook iets van 45.000 km woon-werk. 4x per week 125 km heen en 125 km terug. Thuis laden en bij de baas staan er een heleboel laadpalen... eigenlijk niet zo vreemd dus, die kilometerstand.

Dat moet haast wel werk gerelateerd zijn zoals Pietzoveel ook al vermoed.

Kan best zijn dat iemand qua woon/werk veel kilometers moest maken, het rekensommetje heeft gemaakt en met deze auto het prima uit kon qua mobiliteitsvergoeding. Het ding op het werk en thuis aan de stekker en je kunt prima enkele reis 150km wegtokken bijvoorbeeld.
En als het een zakelijke auto is, dan heb je als werknemer soms niet heel veel keuze.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand privé er zoveel kilometers opgezet heeft. Al ken ik sowieso niet veel mensen die privé (zonder woon/werk dus) >20.000km per jaar rijden.

In de tijd dat ik nog "op kantoor" werkte reed ik ook iets van 45.000 km woon-werk. 4x per week 125 km heen en 125 km terug. Thuis laden en bij de baas staan er een heleboel laadpalen... eigenlijk niet zo vreemd dus, die kilometerstand.

ja dat is de enige manier om zover te komen inderdaad zonder gedoe met laden onderweg. Dan is het nog netjes, zeker om dan mensen zoveel km in een A segment gebakje zoveel te laten rijden. Zeker op de snelweg is een twingo niet op zn best.

ja dat is de enige manier om zover te komen inderdaad zonder gedoe met laden onderweg. Dan is het nog netjes, zeker om dan mensen zoveel km in een A segment gebakje zoveel te laten rijden. Zeker op de snelweg is een twingo niet op zn best.
Ach, meestal sukkel je zo rond de 100 km/u in de stroom mee.... kwam onderweg altijd heel veel Upjes, Twingo's, Corsa's C1/107/Aygo's en 500's tegen, op de rechter rijstrook met 90km/u... En dan doe je er 5 minuten langer over....

Wij hebben wat Zoe's op de zaak als poolauto..zal deze twingo ook wel geweest zijn.

Wat me wel opvalt is hoe vormeloos die voorstoelen en achterbank zijn..het is zo'n zitvlakje met een dikke rand er omheen. Lijkt me heel erg in de achterkant van je been drukken..zit dat wel een beetje, Joost?

Ik heb meerdere Renaults (proef)gereden en ik vond ze allemaal een hele matige zitpositie hebben (Twingo II en Zoe).

Gisteren had ik mijn vrouw in tranen aan de lijn vanuit de auto. Was op het nippertje ontkomen aan een zware frontale aanrijding. Het ging allemaal in een flits maar op een 80 weg kwam ze ineens oog in oog te staan met een tegenligger die als een idioot twee auto tegelijk inhaalde en haar helemaal over het hoofd had gezien als tegenligger. Mijn vrouw moest vol in de ankers met ABS (gelukkig zat er niemand achter haar) en haar tegenligger moest anderen afsnijden om weer op tijd naar rechts te komen en ging op een haar na goed.
Enige wat ze nog weet was dat het een golfachtig type was en als een idioot reed; verder ging het zo in een flits dat ze bv kenteken oid niet meer weet. Maar ze was heel erg geschrokken.
En dat terwijl er afgelopen dagen hier weer meerdere doden zijn gevallen door roekeloos rijgedrag. Het kan toeval zijn of niet maar ook in deze gevallen weer twee auto's van VAG in een donkere kleur...

Wat me wel opvalt is hoe vormeloos die voorstoelen en achterbank zijn..het is zo'n zitvlakje met een dikke rand er omheen. Lijkt me heel erg in de achterkant van je been drukken..zit dat wel een beetje, Joost?

achterin zitten de jongens in stoeltjes, dus geen idee. Voorin heb ik daar geen last van, eigenlijk zitten de stoelen meer dan prima. maar wat ik wel minder prettig vind ik de zithouding. De auto heeft een hoge instap was fijn is, maar de bodem is ook hoog (net als de A2, en oude mercedes A-klasse en veel moderne EV's ook). Dus je ziet met iets opgetrokken benen. Daarom voel je dus ook geen rand en zit je best prima is de stoelen maar de houding zelf vind ik dus niet fijn. Op korte stukjes (die wij er meestal mee rijden) is het ook prima maar laatst zat ik 45 minuten in de twingo dan stoort het wel. iets. Daarin was de Up wel prettiger.

Ik heb meerdere Renaults (proef)gereden en ik vond ze allemaal een hele matige zitpositie hebben (Twingo II en Zoe).

de Twingo II die wij hadden hebben wij o.a. gekozen juist om de fijne stoelen, waren dan ook niet de standaard stoelen, misschien dat het hem daar in zit. Die zat zelfs beter dan mijn 3-serie van destijds met standaard stoeltjes. Zoe heb ik nooit echt in gereden. Mijn Laguna had ook erg fijne half lederen en alcantara stoelen. Maar dus ook niet standaard.

Gisteren had ik mijn vrouw in tranen aan de lijn vanuit de auto. Was op het nippertje ontkomen aan een zware frontale aanrijding. Het ging allemaal in een flits maar op een 80 weg kwam ze ineens oog in oog te staan met een tegenligger die als een idioot twee auto tegelijk inhaalde en haar helemaal over het hoofd had gezien als tegenligger. Mijn vrouw moest vol in de ankers met ABS (gelukkig zat er niemand achter haar) en haar tegenligger moest anderen afsnijden om weer op tijd naar rechts te komen en ging op een haar na goed.
Enige wat ze nog weet was dat het een golfachtig type was en als een idioot reed; verder ging het zo in een flits dat ze bv kenteken oid niet meer weet. Maar ze was heel erg geschrokken.

gaat hier ook vaak mis op die wegen en ook heel vaak net goed. Begrijp het echt niet eerlijk gezegd, je zult maar net zo'n mafkees tegenkomen. Als het zo snel gaat onthoud je het kenteken nooit maar mocht het mij overkomen hoop ik via de dashcam wel wat te achterhalen en naar de politie sturen. Waarschijnlijk doen ze er niets mee op dat moment maar hopelijk word het wel ergens in een dossier gestopt.

@ Rob, dan heb je het hart inderdaad wel even in de keel zitten :O
Ik heb meer dan een jaar lang elke dag op dezelfde N-weg gereden. Daar kwam ik minstens 1x per week een inhaal actie tegen die echt niet kon en 1x per maand eentje die maar net goed ging. Weet inmiddels uit ervaring ook dat je op die wegen prima met drie auto's naast elkaar kunt rijden....

Ik verbaas mij er, net als velen, over dat men het doet maar verbaas mij er juist niet meer over dat je bijna wekelijks nieuwsberichten leest dat het weer ergens fout is gegaan. Het wordt zo verschrikkelijk veel gedaan.

Het heeft overigens in de "spits" ook geen enkel nut om in te gaan halen, want je in no time rijd je achterin het volgende rijtje auto's met een vrachtwagen voorop of iemand die niet weet wat de maximum snelheid is.

Overigens ook vaak genoeg gezien dat mensen op zo'n weg keren. Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd....

Wat overigens wel grappig was is de tijdswinst als ik op die route gewoon de hele weg 100 of zelfs 110 kon rijden. Scheelde mij letterlijk 10 minuten op een ritje van +/- een uur. Jammer genoeg kwam dat maar sporadisch voor.

Dat was zeker de N381? Vorig week paar keer gereden en wordt ook nog veel ingehaald. Soms wel terecht als vrachtauto's er 80 ipv 100 gaan rijden maar ook heel vaak volkomen zinloos.
En op de N381 heeft inhalen echt geen zin want gegeven moment kom je toch de trajectcontrole weer tegen..

Maar ook zo'n weg...die is echter wel een stuk veiliger en overzichtelijker dan de N358 bij ons waar het gisteren gebeurde. Daar heb je geen dubbele strepen of groene banen en de weg is ook smaller. Daarnaast veel op en afritten, rotondes, landbouwverkeer, enz...

Dat zal enorm schrikken zijn geweest voor je vrouw... ik heb het wel eens meegemaakt maar nog nooit dat het zo spannend was.

Wel iemand die een keer over een doorgetrokken streep wilde inhalen en dacht nog wel even voor mij in te kunnen voegen (achter een vrachtwagen) maar dat ging wat lastiger dan ie dacht, dus toch maar achter mij (daarna knipperen en toeteren :unsure:)

Hier in de buurt is er een N-weg die 'Dodenweg' wordt genoemd, maar dat ligt toch echt aan de bestuurders: niet uitkijken, willen inhalen, willen keren of lekker op de telefoon bezig zijn.

Pfoehhh dat is schrikken Rob! Ja soms snap je niet hoe ze het bedenken… gelukkig goed afgelopen.

Ik heb tegenwoordig alle tijd van de wereld, je rijdt toch nooit vooraan.

N381 inderdaad, maar heb dezelfde ervaring op bijv. de N34 en N36. Er zitten echt wel overzichtelijke stukken bij, waar je op rustige moment kunt inhalen. 's Ochtends en 's middags als iedereen van/naar zijn werk rijdt kan dat eigenlijk nooit en schiet je er ook bar weinig mee op.

@ Gerwin, vlakbij jouw oude woonplaats zit er nog een leuk stoplicht in de N36. Daar is het even tweebaans en nadat je het kruispunt over bent wordt het gelijk weer één baans. Hoe vaak ik daar mensen de stoeprand heb mee zien pakken is ook niet te tellen :ROFLMAO:

Het kan toeval zijn of niet maar ook in deze gevallen weer twee auto's van VAG in een donkere kleur...
Pfoe, ben ik blij dat ik in een witte VAG rij :D

Nu ik een tijdje rond rij in een witte g*lf merk ik echt wel verschil in gedrag van andere weggebruikers dan toen ik de Astra reed.
In de Astra had ik de (gewone) cruise op 106, kon ik regelmatig vrachtwagens inhalen op de snelweg en had ik nooit last van agressie richting mij.
Nu in de G*lf word ik belaagd door bumperklevende M.A.N. busjes, BMW's en Audi's die flitsend met grootlicht op me af stieren en me daarna afsnijden. En dat terwijl ik de adaptive cruise zelfs op 110 á 115 heb staan en ook altijd netjes naar rechts ga als er ruimte is. Om gek van te worden! :mad:

Maar.. ik heb even nagedacht..
Het komt zeker weten omdat ik in een witte g*lf rij. Was 'ie rood of blauw geweest was er niets aan de hand.
Wie rijden er nog meer in witte g*lfjes? De politie?
Ik heb daarom een politiesticker van zo'n 5 bij 15cm, zonder te plakken achter mijn linker-achterraam gelegd. Dus links van de kofferbak.
Het bumperkleven en seinen is niet minder geworden, maar de reactie van die bestuurders als ik naar de rechterbaan ga en ze mij gaan inhalen (en de sticker zien) is goud waard :D

Ik meld me trouwens ook weer ;)
Vanavond samen met dochterlief (12) bij de Stellantis-dealer geweest. Ze was wel benieuwd hoe 'onze' nieuwe Astra er uit komt te zien.
Kijkt ze: ja wel leuk... Staat ze vervolgens zich te vergapen op een aantal Fiat 500C electrics die daar ook stonden :D

@ Gerwin, vlakbij jouw oude woonplaats zit er nog een leuk stoplicht in de N36. Daar is het even tweebaans en nadat je het kruispunt over bent wordt het gelijk weer één baans. Hoe vaak ik daar mensen de stoeprand heb mee zien pakken is ook niet te tellen :ROFLMAO:
Ja, dat is echt een fantastisch punt: zijn recent ook al een paar ongelukken geweest doordat mensen er nog even snel tussen wilden :rolleyes:

Nu in de G*lf word ik belaagd door bumperklevende M.A.N. busjes, BMW's en Audi's die flitsend met grootlicht op me af stieren en me daarna afsnijden
Tja, misschien stoot een G*lf bepaalde stoffen uit waar bestuurders van die merken helemaal hitsig van worden? Dus misschien proberen ze je gewoon te verleiden!

Heel wat anders: Wat ontzettend irritant dat je nog steeds elke dag moet inloggen...

vind het invoegpunt daar ook wel erg kort in beide richtingen, vaak zitten mensen al geruime tijd achter een vrachtwagen en alleen de eerste paar kunnen er dan langs. en als je een trage muts voor je hebt dan is het maar 1 auto die er voorbij kan. Maakt dat invoegpunt gewoon 1 kilometer.

Wij zijn weer terug uit Frankrijk. Altijd weer fijn om heelhuids terug te komen. Ben de enige die rijdt met auto en caravan en is toch een hele verantwoordelijkheid. Bij thuiskomst was de scherpte er wel wat af dus daar heel dom de velg van de auto langs de stoeprand geschaafd. Stom, maar het is niet anders.

Wat betreft gevaarlijke acties op N-wegen, ik zie dat ook regelmatig gebeuren. Op de N348 tussen Ommen en Hoogeveen mag je 100 maar er rijden altijd wel langzamere verkeersdeelnemers waaronder vrachtverkeer zodat je meestal toch met 80/90 sukkelt. Dat moet je ook gewoon accepteren maar er zijn er zat die gefrustreerd raken en gevaarlijk gaan inhalen. Onlangs nog een Tesla die een gaatje gebruikte dat met een gewone auto nooit groot genoeg zou zijn. Ik zag de inzittenden van de tegenligger al met de handen voor het hoofd. De Tesla was rap genoeg om het te kunnen halen, maar daar ben je totaal niet op bedacht.

N358 rij ik ook regelmatig als we naar Buitenpost gaan. Moet je gewoon niet gaan inhalen. Doe het soms net na een rotonde met vrij zicht maar voor de rest gewoon accepteren dat je soms niet harder dan 70 rijdt.

Donderdag met Bofkont een Z4 kijken en hopelijk meenemen. Helemaal in Raamsdonksveer dus wordt een mooi dagje. Heel benieuwd. Als het allemaal doorgaat de Up! denk ik toch maar verkopen. Drie auto’s is toch teveel en ook onnodige kosten. Sowieso is de Z4 in wegenbelasting en qua verbruik geen goedkope jongen. Maar goed, het is een langgekoesterde wens om nog een keer een leuke speciale auto te bezitten. Nog even gedacht om de 3-serie in te ruilen voor een in gebruik wat voordeligere gezinsauto maar dat levert weinig op. Moet toch de caravan kunnen trekken. Een CX-5 is net zo zwaar en zeker niet zuiniger. Misschien alleen wat goedkoper in onderhoud door de degelijke techniek. Een Ateca 1.5 TSI is wel we.l een stuk lichter en zuiniger maar uiteindelijk kost het toch altijd weer geld als je gaat inruilen. De 3-serie er dus nog maar mooi naast houden.

Mooi vooruitzicht hoor (y) echt heel duur is een 320i ook niet. Verbruik zal minimaal meer zijn net als gewicht. ik zou die ook lekker houden en dan beter de Up weg doen. Na een Calibra V6 en een BMW 325i zou ik ook graag nog 1x een 6 cilinder willen hebben. Maar de modernere auto's zijn dan al vaak direct performance-light modellen zoals een 340i of C43AMG, S4 met allerlei performance goodies heel veel vermogen en dus ook heel duur. Ik vind 200-250 pk prima, maar dan wel een smeuige 6 cilinder.

Heerlijk Kristian! de Z4 lijkt mij ook een heerlijke auto, ook hier is hij door de mogelijkheden gerold maar de vaste kosten zijn behoorlijk veel hoger dan de Super 7 kitcar. (19,- per maand MRB en verzekering)
De Fiat 500C bevalt ook prima, en wie weet wat de toekomst nog biedt :) maar de Z4 staat er zeker bij!

Raamsdonkveer is om de hoek, succes!

Balen van de velg, maar dat is gelukkig goed te herstellen tegenwoordig.

heerlijk zo'n Z4..dakkie open en genieten van de zescilinder!

En je gaat de 3 serie toch niet weg doen voor zo'n lilijke hoge Ateca..kom op zeg... :) :)

En je gaat de 3 serie toch niet weg doen voor zo'n lilijke hoge Ateca..kom op zeg... :) :)

inderdaad. Het zal allicht iets in verbruik schelen en iets in MRB, maar onder aan de streep zal het verschil niet heel groot zijn, ik zou ik niet willen ruilen hoor. Hopelijk nog een mooie nazomer voor jou ;)

Ik hoef ook niet perse een Ateca hoor. Ik keek meer welke praktische gezinsauto een relatief laag gewicht heeft, zuinig is en voldoende trekgewicht heeft. Maar uiteindelijk kost zo'n wissel toch altijd geld en schiet ik er niet/nauwelijks wat mee op. Binnenkort de Up eens te koop aanbieden en dan kijken hoe het bevalt met een 3-serie en Z4.
Wordt wel spannend nu merk ik. Altijd ook wel wat twijfels of ik hier nu goed aan doe, maar heb echt een keer vooral mijn hart gevolgd en de trekker gewoon overgehaald.

Nu kan het nog, dus gewoon doen inderdaad (tu)

maar de vaste kosten zijn behoorlijk veel hoger dan de Super 7 kitcar. (19,- per maand MRB en verzekering)

Das wel erg weinig zeg!
MRB voor mijn motor is al 11eu. Verzekering volgens mij iets van 60 of 70eu per jaar. Al met al maar nipt goedkoper dan de 7!

Heb overigens besloten dat ik mijn motor ga verkopen. Rijd er nooit op, kan mij er ook niet toe zetten en als ik de prijzen op MP zie dan zou ik wel gek zijn om hem niet te verkopen. Afwachten wat ik er voor krijg, maar de afschrijving in 9 jaar is dan minimaal o_O

En nee, heeft niets te maken met het papa zijn. Ook voor die tijd reed ik al amper meer.

Na een Calibra V6 en een BMW 325i zou ik ook graag nog 1x een 6 cilinder willen hebben. Maar de modernere auto's zijn dan al vaak direct performance-light modellen zoals een 340i of C43AMG, S4 met allerlei performance goodies heel veel vermogen en dus ook heel duur. Ik vind 200-250 pk prima, maar dan wel een smeuige 6 cilinder.

Ik heb nog nooit een 6 cilinder gehad. Zou dat ook wel willen. Qua verbruik ben ik er niet zo bang voor. Een 340i doet het niet heel veel slechter als een 330i en zelfs die vind ik relatief zuinig.
Aanschaf van bijv. een 340i is wel een serieuze stap omhoog en ik had al nooit gedacht dat ik überhaupt ooit zoveel geld zou uitgeven aan een auto als de 330i.

Is overigens elke cent waard hoor en ook eentje in de categorie, nu kan het en dus doen we het.

Verbruik van een 6-cilinder valt ook echt wel mee tov een dikke 4 cilinder als je niet loopt te planken.

Wel is het zo dat de 6-cilinder modellen vaak al 4x4 hebben (en dus zwaarder), duurdere remmen, andere banden, duurder onderhoud. Maar het is inderdaad met name de aanschaf. De vorige C-klasse kun je nog met een 6 cilinder krijgen als 'opa & oma' uitvoering

zoals deze , ster op de motorkap, geen getint glas of grote wielen. Maar wel in 5.2 sec. naar de 100 :p

@Richard. Ja MRB is 12- en verzekering 7,- oldtimer all risk. Max. KM. 5000 per jaar.
De Motor is zelfs iets duurder in verzekering.

Ik rijdt wel motor, niet heel veel, maar vind het we erg lekker! Gewoon even niets, alleen rijden als de 7 straks weer klaar is, ligt uit elkaar. Dan zal het wel minder worden. Maar voor de kosten maakt het niet echt iets uit

Ik las laatst dat je in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland bijv. een E63 AMG gewoon in business uitvoering kunt krijgen. Dus qua motor, remmen, onderstel alles van een dikke 600pk+ V8. Qua uiterlijk gewoon een standaard lease uitvoering.

Schijnen met name in Zwitserland nog met enige regelmaat verkocht te worden :D

Dat vind ik zo gaaf he; optisch gewoon een nette chique auto en dan een dik blok erin.
Veel leuker dan omgekeerd: al die R-line, AMG-line M-line, N-line kits en dan een bromfietsmotor erin.

Dat ziet er dan zo uit :D
612pk en 850Nm :T

e63-amg-estate-business-line_03.jpg

e63-amg-estate-business-line_02.jpg

Veel leuker dan omgekeerd: al die R-line, AMG-line M-line, N-line kits en dan een bromfietsmotor erin.

Jah dat vind ik bij de passat zo jammerlijk..vindt het nog steeds een mooi model en vooral als R-line dik maar het gros zit een 1.6 tdi'tje met maar liefst 120 pk in of net een 1.4 tsi'tje met 125 pk...

De nieuwe passat lijkt wel een chinees...**s worden veel te bol en rond...

Dat ziet er dan zo uit :D

dat ziet er wel bizar uit zeg. als je dan toch zoveel geld neer legt voor een dikke V8 AMG dan mag je dat ook wel een beetje zien toch. Al heeft het wel zo zn charme natuurlijk.

Insignia OPC's zijn in duitsland ook leverbaar geweest met kleine wielen, zonder recaro stoelen en zo nog wel wat andere ontbrekende zaken. Hier in NL was dat allemaal standaard.

Ik houd juist wel van die dikke versies, maar dan wel met de dikke motor erin. R Line met 120 PK is net als een Abarth uitdossing op de 0.9 TwinAir :)

Als je een dikke auto hebt van 150.000 euro of meer, dan mag je dat er ook wel aan af zien. Al vind ik auto's zoals een RS6 tegenwoordig niet mooi. Te bruut (en te veel youtubers gehalte). Dan ziet zo'n Alpina B5, of Mercedes E63 AMG er wat normaler uit zonder anoniem te zijn.

Maar een tussenweg lijkt er haast niet te zijn als je iets met meer dan 4 cilinders wil hebben. Ja je hebt wel de M-performance modellen, de 43AMG modellen en de S4 / S6 audi's. Maar die kosten door die labels en techniek ook al een vermogen. , zowel nieuw als occasion. Daaronder is het al snel een 4 cilinder. En ook dat is tegenwoordig erg goed... ...maar geen 5 / 6 cilinder.

Terug
Bovenaan