Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ach, vaak neem je ook teveel zooi mee. Zo hebben wij alleen al een grote sporttas vol met handdoeken, want geen zin om meerdere keren een wasje te draaien. Heb je daar minder problemen mee, dan scheelt het zomaar een tas.
Elk jaar weer zitten er meerdere broeken en shirts in mijn koffer die ik niet aan heb gehad. Een lange broek laat ik inmiddels al wel gewoon thuis als we naar een warmer oord gaan :p

Enne, als er niet meer ruimte is dan houdt het op natuurlijk :)
Heb je wel ruimte, dan komt het ook wel vol.

@ Gardameer, ik zou er niet zo snel naar toe gaan. Het is er absoluut mooi, maar het kan er ontzettend spoken. Ook al is de auto de komende jaren gewoon tegen aanschafwaarde verzekerd, nog wil ik er niet naar toe.

Het kan daar zo tekeer gaan dat je auto TL is, dat is materieel en dat is het probleem niet. Het probleem is wel dat je daar dan met je gezin zit en samen met tig anderen hetzelfde probleem hebt. Vervangend vervoer is er niet, vervangende accommodatie is er niet (genoeg waarbij ook dat niet meer leefbaar was) en zelfs alternatief vervoer is lastig.

Nee, ik rijd wel een paar km verder. Ook daar kan het slecht zijn, maar rondom het Gardameer weet je in elk geval zeker dat het er jaarlijks een (paar) keer écht goed los gaat.

Overigens maakt het dit jaar niet zo heel veel uit waar je naar toe gaat, op veel plekken in Europa kun je pech hebben.
- overstromingen in Italië begin dit jaar
- hittegolven van dik 40+ in veel delen van Zuid Europa
- bosbranden op meerdere plekken
- overstromingen in o.a. Slovenië en Noorwegen
- etc

Zelfs als je dan veilig in NL blijft kun je zomaar de pech hebben dat je vwb neerslag meer te maken hebt met een herfstvakantie dan een zomervakantie.

Ach en dan kijk ik nu naar buiten, heerlijk weer. Prima om nu op een camping te zitten in/rondom ons dorp B)

Ach wij hebben zelf twee keer moeten wassen in Duitsland...veel gezwommen en de bult was groeide met de dag..ondanks dat we het nodige mee hadden. Was ook wel weer prettig want daardoor was de bult thuis een stuk kleiner..;)

Maar het is bij ons vooral de hond die veel ruimte inslokt...hond zelf plus zijn speeltjes, voer en kleed..dat tikt wel aan..maar ze heeft weer fantastische genoten in en rondom het stuwmeer en dat doet je deugd!

Het weer was dit jaar op veel plekken wel een issue en hadden veel vrienden van ons last van...had ik hier al eerder aangegeven.

Op het Astra K forum blijkt wel dat de facelift Astra K met de 1.2 driecilinder van GM (vanaf 2019) geen fijne vakantiegezel is. Veel mensen die kampen met motorstoringslampjes en vermogensverlies bij vollast en ook blijkt bij een aantal speling op de krukas te ontstaan waardoor je motor afgeschreven is.

Die motor vond ik juist wel prettig (voor een 3 cilinder)

Wij zijn ook weer terug uit denemarken. Niet heel zomers, maar ook geen slecht weer. 2 dagen wel wat regen maar de rest droog en ook wel wat zon. Heerlijk om er met de kinderen op uit te gaan. Legoland, klimparken, Safaridierentuin, krijtrotsen, treinmuseum, leuke plaatsen en de laatse week in lalandia was er ook veel vertier voor binnen met zelfs een skibaan, wandklimmen, grote schaatsbaan, mega waterpark en vele andere faciliteiten waar je onbeperkt gebruik van kunt maken. Heerlijk!

Insignia heeft het ook heel goed gedaan. Super ruim, kinderen hebben heerlijk gezeten, lekker veel meenemen. Op de autobahn ging het ook lekker maar onderweg heel veel slecht weer gehad. volle bak regen en zelfs de radar stopte er mee van de ACC. Terugweg na bremen was het zonnig en lege snelweg en hele stukken 150-160 kunnen rijden, in alle rust en comfort (y)

Wij zijn ook weer terug uit denemarken. Niet heel zomers, maar ook geen slecht weer. 2 dagen wel wat regen maar de rest droog en ook wel wat zon. Heerlijk om er met de kinderen op uit te gaan. Legoland, klimparken, Safaridierentuin, krijtrotsen, treinmuseum, leuke plaatsen en de laatse week in lalandia was er ook veel vertier voor binnen met zelfs een skibaan, wandklimmen, grote schaatsbaan, mega waterpark en vele andere faciliteiten waar je onbeperkt gebruik van kunt maken. Heerlijk!

Klink ideaal voor de kids! En het weer leek op dat van ons.
Zonneberand was niet nodig maar wel prima doe weer. Ik heb zelf niet zoveel met Denemarken als omgeving (ik houd meer van heuvels, bergen en bos) maar wel veel leuks te doen als ik het zo lees. In Duitsland ook wel maar je moet toch vaak stevige einden rijden.

Als land zijnde heb ik ook niet veel met denemarken hoor. De krijtrotsen zijn wel heel mooi en indrukwekkend en het landschap zelf is veelal glooiend en vooral heel erg rustig (wat ik echt heerlijk vind). Veel ruimte, dunbevolkt, en de mensen zijn veel minder gehaast wat je ook merkt op de weg, maar ook in de supermarkt bijvoorbeeld. Heerlijk. Mensen zijn super vriendelijk en iedereen spreekt vloeiend engens. zelfs meisjes van een jaar of 16 die bij een speeltuin werkte vroeg ik om koffie. Nadat ze zagen dat ik geen deens sprak ging het zonder blikken of blozen gelijk over in vloeiend engels en een leuk spontaan gesprekje gehad. ze vonden dat dit jaar veel meer nederlanders waren dan voorgaande jaren.

Er is best wel wat te doen , maar we waren dan ook op 2 verschillende plekken, ik zou niet zo snel 2 weken op 1 plek blijven, daarvoor is er te weinig vertier als je met kinderen bent. En denemarken is niet goedkoop. Verblijf valt wel mee, maar even koffie hier, ijsje daar, even dierentuin, legoland, even met de boot, echt wel duurder als je vergelijkt met bv duitsland. Maar de kinderen hebben zich super vermaakt, en het is cliche, maar als de kinderen zich goed vermaken doe je dat als ouder ook. Weinig gezeur met de kinderen gehad, goed geslapen en met vrienden van mij en hun kinderen ging het lekker soepel, top!

Volgend jaar wil ik wel weer een keer naar zuid duitsland, oostenrijk, die hoek op, omdat ik ook echt wel van de bergen ben

Duitsland viel mij ook tegen qua prijzen. Supermarkt was nog duurder dan in Nederland. Vooral brood en vlees waren erg duur. Nee alleen de drank en het rookwaar zijn nog goedkoper. De rest minstens even duur.

Jah kans is groot dat wij ook weer richting Duitsland gaan. Misschien ook weer wat zuidelijker. Hebben het zelfs over gehad om naar hetzelfde park te gaan omdat het zo goed bevallen is en we lang nog niet alles ontdekt hebben. En zeer vriendelijk en netjes volk.

Helaas moeten we nog lang wachten met boeken voordat het vakantierooster van mijn vrouw defintief is en tot die tijd maar wat orienteren.

Ik vind Duitsland echt heerlijk! Zou daar wel kunnen wonen (als ik mijn Duits een beetje opvijzel).
Denemarken zijn we vroeger wel eens geweest, wordt weer eens tijd!

Als je in Duitsland bent moet je vooral ook groot inslaan bij de drogist, dat scheelt echt gigantisch. Oral-B opzetstukjes kosten daar de helft van wat het hier in de aanbieding kost. Ook deo, shampoo en wasmiddel etc is een klap goedkoper. Je bespaart zomaar enkele tientjes als je wat groter inkoopt.

Voor ons is het net te ver om er heen te rijden (qua tijd, qua geld kan het zeker uit), maar als het zo uitkomt dan pakken we wel een drogist mee.

Oh en ik heb twee weken geleden een bonen koffiemachine gekocht, scheelde ook 30%. Ook wel de moeite :)

Italië is qua prijzen ook wel gunstig. Niet super goedkoop, maar na het doen van boodschappen op dag 1 (dus redelijke kar vol) en het uiteten gaan dacht ik telkens bij het afrekenen "dat valt mij mee qua prijs". Toch lekker :)

Voordeel is dat we in een hotel zitten, iedere dag schone handdoeken en kamer netjes. Alleen kleding, wat schoenen en zwemspullen.

Mbt. Comfort, jullie vergeten denk ik dat wij van een 1 serie naar een Mini zijn gegaan. ( de Megane daargelaten) En er ook nog ergens een super 7 staat. Jullie hebben andere eisen/wensen denk ik aan een auto. De 500c is overigens erg lekker rijdend, ja de korte wielbasis merk je wel natuurlijk, maat de sportstoelen maken veel goed. Rijdt en stuurt echt heerlijk hier! Wel een storing in het dak gehad, maar die heb ik gelukkig zelf kunnen verhelpen.

Gardameer. Wij zitten in het noordwesten van het meer. Veel minder toeristisch dan het zuiden van het meer en ook qua weer minder wisselend. Het zuiden zou ik ook niet zo snel heengaan, is ook veel meer campings dan hierboven in de bergen.
Ook wij zijn eg van het ondernemen. Vandaag gaan we de Strada della forra rijden en daarna naar Cascate del Varone, de watervallen in de grotten, daarna lekker zwemmen. Het is hier 33 graden.Morgen naar Lago di Ledro waar we Sups gaan huren.

Prijzen vallen erg mee inderdaad, het is iedere dag verplicht uit eten :).

Op het Astra K forum blijkt wel dat de facelift Astra K met de 1.2 driecilinder van GM (vanaf 2019) geen fijne vakantiegezel is. Veel mensen die kampen met motorstoringslampjes en vermogensverlies bij vollast en ook blijkt bij een aantal speling op de krukas te ontstaan waardoor je motor afgeschreven is.
Ik ben daar ook erg van geschrokken, dat mag toch gewoon niet gebeuren? Ik begrijp het ook niet, als het zo massaal naar voren komt (vooral met caravan erachter) dan had dit bij testen toch naar voren moeten komen? Kan voor Opel nog wel een hoofdpijndossier gaan worden.

@ Prijzen: Wij zaten in midden-frankrijk maar keken ons ook de ogen uit wat boodschappen daar kosten. Zelfs de lokale Lidl was duur, zeker bij groenten en vlees.
Ik herken wel dat prijzen van boodschappen tussen Nederland en Duitsland niet zo heel veel verschillen, enkele artikelen daar gelaten. Drogisterijware en frisdrank is er goedkoop. In de aanbieding scoor je er ook nog een A-merk kratje bier voor een tientje.

@ Jimmy: Belangrijkste is dat het voor jullie goed bevalt, en dat doet het zo te lezen. Fijn :)

Wij hebben de caravan weer naar de stalling gebracht, de vakanties zijn over voor dit jaar. Nu gaat de blik op november wanneer we de kleine verwachten en er zijn nog wat ontwikkelingen mbt bouwgrond in ons dorp. Dus kijken wat de 2e helft van het jaar ons brengt.

Wij hebben de caravan weer naar de stalling gebracht, de vakanties zijn over voor dit jaar. Nu gaat de blik op november wanneer we de kleine verwachten en er zijn nog wat ontwikkelingen mbt bouwgrond in ons dorp. Dus kijken wat de 2e helft van het jaar ons brengt.

Oh jah is ook zo.....november alweer...mijn zus verwacht in oktober haar 3e en ongelofelijk hoe snel de tijd voorbij vliegt ..

Wij blijven voorlopig nog even zitten maar gaan wel even verbouwen onderzoeken. De kinderopvang is bij ons zo een enorme kostenpost geworden (als gevolg van de enorme stijging in tarieven en verplichte afname van uren) dat we daar maandelijks netto een dikke 500 extra meer zijn gaan betalen. Dat merken we elke maand echt in de portemonnee met daarnaast de alsmaar stijgende kosten en het feit dat mijn vrouw wat rustiger aan moet doen en minder werkt.

Mogguh!

Lekker weekendje weg achter de rug met de vrienden; erg gezellig, veel gelachen en eigenlijk te kort.
Met de V40 geweest: bagage van 4 volwassenen paste nét in de kofferbak... komt ook door de verhoogde laadvloer, maar het is echt wel een kleine kofferbak.

Misschien later nog maar eens ergens een paar daagjes vakantie, heb nog 5 weken aan vrije dagen dus daar moet ik wel wat mee. :unsure:

@ Jimmy: klinkt fantastisch! En wat fijn dat de 500 op reis zo goed bevalt (tu)

@ Boodschappen: we wonen dicht bij de Duitse grens, maar ik doe er nooit boodschappen.
Denk er nooit aan en de super om de hoek is toch wel erg makkelijk, maar misschien maar eens een klein vergelijkje doen ;) kan nooit kwaad.

@ Rob: Oef, netto extra per maand...... daar kun je een hoop leuke dingen mee doen.
@ Gerwin: De kofferbak is klein, achterin heb je volgens mij ook niet veel ruimte. Maar verder is het wel een comfortabele auto. En hoe vaak rij je met 4 volwassenen in een auto.

Hier ook zoveel omhoog. Echt niet normaal als je kijkt wat we elke maand kwijt zijn aan opvang. Het is daar wel echt super en de kinderen vinden het heel erg leuk, dat scheelt wel.

In november gaat de jongste naar school en alleen nog BSO, ik heb stiekeme hoop dat de kosten dan wat zullen dalen al hoor je daar ook wisselende verhalen over.

Boodschappen in duitsland doe ik nooit, ook niet als ik er ben. Misschien wat broodjes of zo wel eens. Ik vind vaak toch niet wat ik wil kopen.

Bouwgrond staat hier in het dorp inmiddels wel genoeg van, maar weinig kopen het. Bouwen schrikt blijkbaar mensen toch wel af qua prijzen (en hoge rentes?) Er is zelfs 1 heel stuk al weer op pauze gezet door een projectontwikkelaar omdat ze verwachten de huizen niet te kunnen verkopen in afwachting tot betere tijden. Ook een hele reeks woningbouw woningen die goedkoop moesten zijn is een streep door getrokken. Van de woningbouw moest het goedkoop en betaalbaar worden, maar de projectontwikkelaar zegt dat als ze alles schrappen en heel kale kleine woningen maken er nog een heel dure huurwoning word. met hudige prijzen en eisen (gasloos). Nu word er helemaal niets meer gebouwd o_O en dat met zo'n woning tekort.

Nieuwbouw is voor de gewone sterveling niet meer te doen. De prijzen zijn gigantisch gestegen en de rente is ook flink gestegen. Alleen als je een leuke erfenis, spaarcentje of flinke overwaarde beschikbaar hebt en je bv van de randstad naar het noorden verhuist, kun je misschien nog wat.
@Rob, dat is wel erg veel wat er netto bijkomt zeg. Is de uurprijs Zoveel omhoog?
Het zit hem bij ons in meerdere oorzaken. De flexibele contracten zijn zo onaantrekkelijk gemaakt waardoor je irt de opvangtoeslag nu beter een vast contract kan afnemen. De uurtarieven zijn flink gestegen waardoor het deel wat niet vergoed wordt voor ons veel groter is geworden. Ook zijn ze zo samengesteld dat je eigenlijk beter een vast contract kunt afnemen. Maar grootste oorzaak is dat wij nu verplicht hele dagen moeten afnemen en altijd van 7.00-18.00 moeten betalen. Of ze nu wel/niet of korter komen. Mijn vrouw werkt in de zorg (korte diensten) en voorheen kun je ook halve dagen afnemen. Nu zitten ze verplicht hele dagen op de opvang terwijl het eigenlijk niet nodig is.
Het geeft ook wat meer rust en stabiliteit maar heeft wel een forse prijs...

Maar jah..andere opties zijn er niet want beide opvangen hebben enorme wachtlijsten...

Laatst bewerkt:
Bij nieuwbouw heb je ook al snel dubbele (of iig meer dan enkele) kosten omdat je al begint te betalen voor de grond vanaf start bouw. Dat tikt ook wel stevig aan.

Nieuwbouw is voor de gewone sterveling niet meer te doen. De prijzen zijn gigantisch gestegen en de rente is ook flink gestegen. Alleen als je een leuke erfenis, spaarcentje of flinke overwaarde beschikbaar hebt en je bv van de randstad naar het noorden verhuist, kun je misschien nog wat.
Eens Rob, maar alles is wel relatief. De rente is gestegen, maar historisch gezien nog echt niet hoog. Vraag je ouders wat ze betaalden, die zaten tussen de 8-12%. Dat waren pas rentes.

En zonder een spaarcent of iets dergelijks kun je ook geen ruimer jong huis kopen. Er staat nu in ons dorp een woning uit 2022 te koop. Compleet af met zonnepanelen, gasvrij, 520m2 grond en 3 bouwlagen. Dat huis moet 675.000kk kosten.
Dus dan kun je net zo goed nieuwbouwen naar eigen smaak.

@ Opvang: Dan zijn ze bij ons wel wat flexibeler. We hebben voor L een contract voor 1 dag per week. Kunnen dat tot 3 dagen van tevoren opzeggen, en dat tegoed kunnen we dan vrij besteden binnen een jaar. Daarbij kun je kiezen uit dagdelen (dus halve dag, of hele dag). Maar snap dat Rob aan een flexibel contract gewezen is met een vrouw die in de zorg werkt.

Er staat nu in ons dorp een woning uit 2022 te koop. Compleet af met zonnepanelen, gasvrij, 520m2 grond en 3 bouwlagen. Dat huis moet 675.000kk kosten.

met een vrijwel nieuw huis zijn de prijzen niet heel veel anders inderdaad dan zelf bouwen. Dat komt omdat mensen niet het 'gedoe' willen hebben van een nieuwbouwwoning. Lees; soms jaren wonen aan een bouwstraat, keuzes maken, alvast betalen voor de grond zonder dat je een huis hebt, (dubbele lasten) onzekerheid over de kosten ten tijde van bouwen, bijkomende kosten zoals bestrating, tuin, raamdecoratie, vloeren, etc wat mensen niet overzien. Dan kopen ze liever een kant en klaar huis wat an af is in een straat die af is zonder gedoe.

En ja, onze ouders hadden veel hogere rentes, maar was ook een andere tijd en niet te vergelijken. Met de huidige rentes is het voor starters echt niet mogelijk om een nieuw of jong gebruikt huis te kopen. Mijn jonge collega is HBO 3 jaar werkevaring) zoekt al een jaar samen met zijn vriendin (ook HBO) naar een leuk huisje in oldenzaal, maar is nu echt niet te doen. Dus ze huren nu een huisje voor 1200 p/m maar dat betekend dus ook weinig sparen. Voor 'ons' zal de pijn iets minder groot zijn door de overwaarde van de huidige woning, maar blijkbaar weerhoud het vele hier in ons dorp wel om een stuk bouwgrond te kopen.

Het scheelt denk ik wel ruud dat jij in een relatief betaalbaar stuk nederland woont wat allicht in grondprijs zal schelen (y)

@opvang, hier is het ook drama. de jongste gaat in november naar school, we hebben hem toen hij 1 was (!) al op de wachtlijst gezet en toen was het 'jullie zijn wel ruim op tijd', maar nu blijkt dat we nog steeds te laat zijn door personeelstekort en vele aanvragen. Inschrijven bij een ander is ook een kansloze zaak, zitten we maar weer mooi mee :oops:

En ja, onze ouders hadden veel hogere rentes, maar was ook een andere tijd en niet te vergelijken. Met de huidige rentes is het voor starters echt niet mogelijk om een nieuw of jong gebruikt huis te kopen. Mijn jonge collega is HBO 3 jaar werkevaring) zoekt al een jaar samen met zijn vriendin (ook HBO) naar een leuk huisje in oldenzaal, maar is nu echt niet te doen. Dus ze huren nu een huisje voor 1200 p/m maar dat betekend dus ook weinig sparen. Voor 'ons' zal de pijn iets minder groot zijn door de overwaarde van de huidige woning, maar blijkbaar weerhoud het vele hier in ons dorp wel om een stuk bouwgrond te kopen.

Jah..inderdaad geen vergelijk...vroeger konden mijn ouders ook nog om de zoveel jaar een nieuwe Kadett kopen..dat lukt nu ook echt niet meer..:)
Er staat nu in ons dorp een woning uit 2022 te koop. Compleet af met zonnepanelen, gasvrij, 520m2 grond en 3 bouwlagen. Dat huis moet 675.000kk kosten.

Inderdaad wat Joost zegt. Als je zelf gaat bouwen komt er nog heel wat bij aan bijkomende kosten. Zonwering, tuininrichting, enz..kosten ook klauwen met klauwen geld...maar jah..675k..daar koop je hier een villa met heel veel grond aan het water voor...;)

N.b. even opgezocht en ook wel een schitterend huis met enorme tuin en enorm woonoppervlakte...
link

Waarom verkoop je zoiets alweer..uit elkaar?

Heel mooi huis inderdaad. Tuin is wel vrij somber maar is zo wat aan te doen. Maar voor dat geld kun je hier echt niet zo'n huis laten bouwen. Met de huidige grond, materiaal en arbeidsprijzen gaat zo'n huis hier zo een 8 ton + kosten om nieuw te bouwen zoals die daar staat met fraaie overkapping en afwerking.

deze gaan nu wel in de verkoop in ons dorp, maar ook hier weinig animo; fraaie 2-kapper voor 584K. Met wat aanpassingen (meesten willen niet standaard badkamer, standaard keuken), bestrating, schutting, wanden, vloeren, raamdecoratie, tuin, etc. kom je tussen de 650K en 700K , voor een 2-kapepr op ruim maar niet eens zo'n heel groot perceel. En dit is niet het westen van het land.

Waarom verkoop je zoiets alweer..uit elkaar?
Jij mag niet meer raden ;)

Heb wel het gevoel dat wat je vroeger met één inkomen kon doen, je tegenwoordig met twee inkomens moet doen. Mijn ouders hadden het van huis uit nooit breed (mijn moeder zelfs tegen arm aan). Hebben beiden geen bijzondere baan, waarbij moeders sinds de kinderen kwamen ook gestopt is met werken.

En toch hebben ze een ruim vrijstaand huis gebouwd op 500m2 grond. Het is geen luxe huis, maar toch hebben ze het gered van één inkomen. En ja....de auto ging 10 jaar mee en luxe vakanties kenden we niet. Maar we zijn niks tekort gekomen.

Dat redt je tegenwoordig idd. niet meer met één inkomen.

Ons huis hebben we op één inkomen gekocht, hypotheek is ook lekker laag. Toch vind ik de woonkosten hoog genoeg. Ik kijk met verbazing naar leeftijdsgenoten die hier gaan wonen in huizen van rond de 1 mln, en dan ook nog een Vanmoof, Urban Arrow, en twee nieuwe auto's voor de deur. Ik weet niet of je gelukkig wordt van al die financiële verplichtingen.

Mijn ouders hebben ook hard moeten werken om hun huis, waar ze overigens al ruim 40 jaar in wonen, te kunnen betalen. Met extra aflossen en dergelijke. Maar wel gekocht op één inkomen, zodat van het geld dat mijn moeder verdiende zaken als de boodschappen en (kampeer) vakantie kon worden betaald. Ze hebben vanaf het begin af ook altijd een auto gehad, maar die stond op mijn vaders naam.

Ikzelf heb de mazzel gehad een huis(je) (à 50m2) te kunnen kopen dat op dat moment (in 2015) al bijna 90 jaar niet als woning was gebruikt. Ofwel, er was een toilet, en verder niets. In de 2 jaar daarna heb ik het helemaal bewoonbaar gemaakt met het geluk dat ik op dat moment geen dubbele lasten had (want ik kon bij mijn ouders op zolder wonen!)

Als je vervolgens kijkt naar de waardestijging schrik je je helemaal wezeloos: als ik de huidige WOZ-waarde zou moeten verhypotheken kan ik dat niet betalen. Ik vraag me dus wel eens af hoe mijn woonsituatie was geweest als ik (als alleenstaande) dit geluk niet had gehad. Ergens in een eenkamer sociale huurflat denk ik. Mijn huidige maandlasten zijn gewoon lager dan van een studentenkamer...!

@ Kinderopvang: wat een drama! En dan hadden ze het plan om het gratis te maken, maar als ik zie hoeveel personele problemen er zijn, is dat een plan wat echt niet had kunnen werken op dit moment... maar wat ontzettend sneue situatie zo.
De eigenaren van zo'n kinderopvang zullen het komende jaar vast een mooie auto kunnen kopen ;)

@ Huizen: hier wordt er nog wel aardig wat verkocht heb ik het idee. Was een nieuwbouwplan met allemaal grotere kavels (650 tm 2500 m2) en die zijn zover ik weet allemaal al verkocht.
Maar overige huizen boven de 5 ton blijven vrij lang te koop staan; die markt is wel echt sterk verminderd.
En dan willen ze ook nog allemaal ontzettend dure appartementen langs de vecht bouwen: zou leuk kunnen zijn voor senioren, maar dan wel die met veel geld. Zo zorg je niet echt voor doorstroming... daar is nog wel werk aan de winkel dus!

Laten we ook niet doen alsof de gelinkte huizen als modaal zijn aan te merken. Dat waren ook in tijden met lagere huizenprijzen ook gewoon flinke woningen met een bijbehorend prijskaartje.

Heb het al eerder gezegd, maar ik heb met geen van jullie medelijden :P
We hebben vrijwel allemaal in een gunstige tijd de stap naar een eigen woning gezet, soms zelfs in ons eentje en daar gaan we de rest van ons leven de vruchten van plukken. Dat verhuizen nu even niet lukt, of dat andere kosten tijdelijk wat hoger zijn dat hoort er bij. Ik klaag dit weekend ook weer als ik bij de Jumbo mijn kar met boodschappen sta af te rekenen, terwijl ik die even daarvoor zonder naar de prijzen te kijken heb volgegooid en de factuur van de kinderopvang verwacht ik ook nog voor het weekend :)
De meesten van ons rijden allemaal nog een mooie courante auto en we hebben net al onze vakantie verhalen gedeeld ;)

Er is een hele grote groep mensen die dezelfde leeftijd hadden als wij toen en zelfs met z'n tweeën niet in de buurt van een koopwoning komen. Lukt het wel, dan hebben ze ook gelijk een flinke hypotheek om hun nek hangen met hoogstwaarschijnlijk ook nog een DUO schuld.
Beiden zullen ze fulltime moeten werken om het te bekostigen wat betekend dat als er kinderen komen, de kosten voor opvang ook niet mals zijn.

Disclaimer: uitzonderingen zijn er altijd

eens hoor richard, wij zelf mogen zeker niet klagen. Dat een beetje ruim nieuwbouwhuis heel erg duur is en voor vele onbereikbaar is dan ook niet heel gek. Maar ik heb het wel te doen met de mensen die de afgelopen jaren van school zijn gekomen, prima startsalaris hebben waarmee je de afgelopen 30 jaar prima toegang zou kunnen krijgen to de huizemarkt nu amper onmogelijk is en daardoor zijn aangewezen op particuliere huur met bijbehorende prijzen. Ze sparen dan wel, maar de huizenprijzen stijgen harder dan ze kunnen sparen.

Ik had het er laatste met B nog over dat wij elke maand zulke lage maandlasten hebben qua huis, en hoeveel geluk we hebben daarmee door in 2014, vol in de huizencrisis een huis te kopen. met de huidige huizenprijzen en huidige salarissen van ons beide zouden we ons eigen huis niet eens kunnen kopen. :oops:

Er staat een mooie occasion-aankoopvideo online op de homepage van de Astra K. Ik vind persoonlijk wel dat de video niet helemaal volledig is en dat ze de Astra wat tekort doen.

Ik heb me overigens aangemeld voor het Astra K forum. Ik rijd momenteel een Opel Adam uit 2014 maar ik wil na mijn Adam ook een Astra K. Al duurt dat nog wel 2 jaar hoor. Maar ik ben erg gecharmeerd van de Astra K en diens kwaliteiten.

Er staat een mooie occasion-aankoopvideo online op de homepage van de Astra K. Ik vind persoonlijk wel dat de video niet helemaal volledig is en dat ze de Astra wat tekort doen.

Ik heb me overigens aangemeld voor het Astra K forum. Ik rijd momenteel een Opel Adam uit 2014 maar ik wil na mijn Adam ook een Astra K. Al duurt dat nog wel 2 jaar hoor. Maar ik ben erg gecharmeerd van de Astra K en diens kwaliteiten.

Echt een draak van een review...olieverbruik is totaal geen issue bij de k. Op het Astra K forum nog nooit iemand gehoord over olieverbruik. Er zijn wel wat andere aandachtspunten (zoals multimediascherm, drukgroep koppeling en kerttingspanner diesel en de 1.2T) maar die worden juist niet genoemd.

Nee, jammer dat AW zo slecht research doet en zo gewoon een hartstikke goede auto met een enorme value for money zo weer wegzet...

Mogguh!

Vanavond varen in een luchtballon! Ben erg benieuwd; ze zeggen dat je dan geen last hebt van hoogtevrees, dus ik vertrouw daar maar op.

De V40 heeft ook weer verse APK erop: ik vond het nog wel even spannend ivm de nieuwe uitstoottest. Op het V40 forum zie je veel verhalen over mensen die hun auto inruilen of een hoger belastingtarief gaan betalen.
De mijne is er echter glansrijk doorheen gekomen; geen opmerkingen, gewoon weer een jaartje verlengd. Top!

Dat verhuizen nu even niet lukt, of dat andere kosten tijdelijk wat hoger zijn dat hoort er bij. Ik klaag dit weekend ook weer als ik bij de Jumbo mijn kar met boodschappen sta af te rekenen, terwijl ik die even daarvoor zonder naar de prijzen te kijken heb volgegooid en de factuur van de kinderopvang verwacht ik ook nog voor het weekend :)
Net vannacht gedroomd dat de facturen van de verbouwing bleven binnen stromen, ook nadat het geld op was... dus werd even wat minder gelukkig wakker ;)

Mogguh!

Vanavond varen in een luchtballon! Ben erg benieuwd; ze zeggen dat je dan geen last hebt van hoogtevrees, dus ik vertrouw daar maar op.
Gaaf! Ballonfiesta Barneveld, of bij jou in de buurt? Ben ook wel eens in jouw dorp geweest bij het ballonfestival.
Ballonvaren is erg leuk, heb het vaak gedaan!

Bij ons in de buurt: we hebben met 5 personen de vlucht geboekt :)

Kennissen wilden tijdens het Ballonfestival in onze woonplaats met een luchtballon mee; dit was echter al uitverkocht.
Toen kwam dat ter sprake en opperde ik om contact op te nemen met een Ballonvaarder en zo gaan we dus vanavond in een luchtballon!

Dat is vast een hele mooie ervaring Gerwin! Veel plezier! Ik zou het ook prachtig vinden maar met mijn hoogtevrees gaat dat hem niet worden... :p :p

Ik ben erg benieuwd! Vanavond gaat helaas niet door; ballonvaarder was het vergeten, dus het wordt morgen :rolleyes:

@Rob: ik heb ook hoogtevrees, dus ik kan je na morgen laten weten hoe het voelt haha

Gaaf gerwin! zou ik ook heel graag nog een keer willen ervaren

hoop niet dat hij morgen vergeet het mandje goed vast te maken ;) veel plezier alvast!

Mooi oud plaatje dit van de eerste Opel Astra.
1991-opel-astra-red-rear-view.jpg

Valt op hoe 'clean' de achterkant eigenlijk was zonder de zwarte balk tussen de achterlichten.

Mogguh,

Goed weekend gehad allemaal? Wat een weertje gisteren he, genieten!!

@ Richard: Eens, wij hebben (gelukkig) geen klagen maar dat komt ook omdat we bewust leven.
@ Joost: Leuk zeg, lijkt me ook wel "spannend" om zomaar ff je auto uit te lenen.

Nee, jammer dat AW zo slecht research doet en zo gewoon een hartstikke goede auto met een enorme value for money zo weer wegzet...
Eens, dat ze de Astra zo matig wegcijferen vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze de consument niet waarschuwen voor de echte problemen die dit model kent (Vooral de K2) vind ik wel jammer. Ze willen de consument helpen met advies, maar geven volstrekt het verkeerde advies. Van een site/blad als AW mag je toch verwachten dat ze research doen alvorens zo'n artikel uit te brengen.

@ Gerwin: Hoe heb je de ballonvaart ervaren?

Weten jullie of de Corsa E (model van 2015 t/m 2019 dus) geleverd is met zaken als dode hoek waarschuwing, lane departure warning, noodstopsysteem en dergelijke? Want die opties kom ik eigenlijk niet tegen in het occasion-aanbod?

Mijn ervaring is dat autobedrijven er zelf vaak geen weet van hebben en derhalve ook niet mee adverteren.

Heb even 5 sec op google gekken ; prijslijst corsa 2019 . pdf en dan vind je de prijslijst van dat jaar

https://www.opel.nl/Media/Showroom/PDFs/NL/Corsa_prices.pdf

2015
https://www.opel.nl/Media/news/pdfs/Consumentenprijslijst_Nieuwe_Corsa_MJ15_v1.pdf

lande departure warning en noodstop, dodehoek, allemaal leverbaar. maar verschilt per jaar , per uitvoering per pakket

intiililink pakket, veiligheidspakket. Later technologie pakket

zaken als lane departure warning zou ik juist niet willen, bij de twingo heel specifiek op zoek naar een exemplaar zonder. Zeker op 60 km/h wegen waarbij over de lijnen van de fietspaden moet rijden is het bloedirritant. Ik zet het ook vaak uit in mijn Insignia. Op de snelweg werkt het oke als je netjes richting aan geeft en niet op spitsstroken rijd. Nu geeft de insignia geen pieptjes of trillingen gelukkig. Zal laatste in een huyndai en daar werd ik gek van die pieptjes zodra je over een lijntje rijd.

Ik zou kijken naar de spiegels of knopjes of bepaalde autos daar mee zijn uitgerust of niet, zeker de duurdere uitvoeringen heb je wat meer kans (cosmo)

deze bijvoorbeeld

hier bijvoorbeeld, op foto's zie je spiegels en knop voor lane departure wel zitten

Laatst bewerkt:
We zijn weer thuis.. Gisteren om 8.30 vertrokken vanuit Italië en om 00:30 lag ik in bed, thuis in Roosendaal. Best wat file rond Munchen gehad nadat hij ons omleidde daarlangs omdat de" reguliere". weg ivm. een ongeluk ene nog langere file stond.
Heerlijke vakantie gehad, lekker gegeten, leuke dingen gedaan, Suppen geprobeerd, maar dat ik niet voor ons. Wj houden het bij kajakken. lekker gegeten en veel samen gedaan. Maar eens kijken waar we volgend jaar heen gaan.

De 500 heeft het top gedaan, wel een wieldop verloren ergens die de bootgaten afdekt, maar die bestel ik van de week wel ff een nieuwe.

Nu hier thuis ook lekker weer gelukkig :)

Mogguh!

Luchtballon was een fantastische en onvergetelijke ervaring. Ook het meehelpen bij het voorbereiden en na de landing was erg leuk om te doen. Was prachtig weer en ideale omstandigheden, dus een prima vaart (y)
Eerste 10 minuten nog wat last van mijn hoogtevrees maar daarna was het weg; zelfs over de rand van de mand heen gehangen en genoten van het uitzicht.

Mijn ervaring is dat autobedrijven er zelf vaak geen weet van hebben en derhalve ook niet mee adverteren.
Nou, er zitten wat dat betreft echt wel prutsers tussen. Zie je 'alle opties aangevinkt' en dan denk je: ah, in elk geval stoelverwarming en een panoramadak. Zitten beide er niet op.

En soms kun je maar beter ook niet accessoires aanvinken bij de zoekopdracht; kom er genoeg tegen waar het dan niet op zit. Of je mist auto's waar het wel op zit, maar waar het autobedrijf het vergeten is. Gepruts.

@ Jimmy: goed genoten dus! Welkom thuis; deze week nog vrij om bij te komen? ;)

Terug
Bovenaan