Er staan online (Tweakers, Pepper ) wel reacties met uitleg:
Je krijgt een caschback en die SEPP subsidie, dus daardoor is het eerste jaar zo goedkoop. Is de basisuitvoering op basis van 10.000 per jaar, 72 maanden, 12 schadevrije jaren.
Maar het is een flexcontract zodat je na 13 maanden kunt opzeggen (zonder boete)
(..)
Ik heb een paar weken terug ook even naar die aanbieding gekeken / de voorwaarden. Niet voor mijzelf maar meer omdat ik de radioreclame erover hoorde en er nogal blijmoedig over 'het inleveren na 12 maanden' werd gedaan.
Hannelore Zwitserlood roept dat namelijk ook al enige weken in spotjes voor Van Mossel Lease... maar daar is het slechts een pakketonderdeel van 2 euro per maand wat je 'gratis' krijgt en dan zijn de voorwaarden nog slechts 'bij niet verwijtbaar ontslag' of overlijden van de persoon. Vrij kaal dus.
Bij Citroën is het een pakket van 35 euro per maand wat dan nu voor een actietarief van nul euro in het contract wordt
gehangen. Daarmee kan je inderdaad opzeggen als je er zat van bent zonder je inkomsten verloren te hebben.
Dat het leasetarief inclusief SEPP was heb ik niet gezien, ook niet zo op gelet, maar wel aannemelijk. Ergerlijk is dan wel dat er in de reclame niet over gesproken wordt d.m.v. een 'let op/vraag naar de voorwaarden'.
Wat mij niet duidelijk werd is of Citroën het leasetarief niet terugrekent naar 13 maanden wanneer je de auto inlevert 'zonder zorgen'. Omdat het startleasetarief natuurlijk op
72 maanden én zeer weinig kilometers + een fiks aantal schadevrije jaren is berekend (om de gestegen rentelasten wat te compenseren natuurlijk

)
Ik zat er aan te denken om die reclame met Hannelore nog eens in te dienen bij de Reclame Code Commissie, want het is volgens mij te losbandig geformuleerd. Maar ja, die code commissie is vooral een slager die het eigen vlees keurt, kwam ik al achter na het lezen van een artikel van een man die al vele malen, via die Commissie, de advertenties voor prijsaanbiedingen van vliegreizen probeert aan te pakken. Rechtszaken voeren maar hij krijgt de advertenties te zien welke niet aan de wet voldoen.
Ja, dat gevoel heb ik ook wel eens. En je weet altijd precies waar in huis ze geweest zijn en gezeten hebben: 1 tuinstoel is nu ook wit ipv antraciet.
Houdt in de gaten waar ze hun restanten stucpleister / voorstrijk deponeren. Volgens mij nemen de goeden dat spul mee terug voor een nette afvoer.. maar naar mijn ervaring zijn er 'snelle stuccers' die het in een put laten lopen als er geen container meer is om het in te laten stromen en te stollen. Zie je ineens een witte putdeksel in de straatgoot.
We denken dat we veel plezier aan de cabrio gaan hebben in Italië, lekker rond rijden, dakje eraf
Zal inderdaad fijn zijn bij aangename temperaturen / dagdelen. Hopelijk worden die leuke weggetjes niet ontsierd door de vele verkeersmaatregelen / drempels aldaar. Want dát ervoer ik vandaag in ons eigen land toch wel: het is, vind ik, ten opzichte van een 10-20 jaar tegenwoordig toch niet echt leuk meer om een beetje rond te rijden op binnendoorweggetjes van dorp naar dorp,? Wat is jullie ervaring?
Dus niet de doorgaande N-wegen.. maar echt die kleinere weggetjes waar je vroeger gewoon nog 80 km/h mocht maar het toch niet kon rijden.. welke nu voor 60 km/h zijn gemaakt met allerlei drempels en versmallingen om toch maar vooral verkeer in een keurslijf te dwingen.

In mijn eigen woonomgeving heb ik die wegen ook.. blijft irritant maar omdat je er meestal wel rijdt met een bepaalde noodzaak.. neem je het eerder voor lief, denk ik.
Stukje westelijk van de Maas gereden vanaf Geulle naar het noorden, eerst als tourist maar ook om een stukje file te ontwijken.. maar bij Echt was ik het écht wel zat maar ja.. de file was op de A2 verder naar het noorden opgekropen.. dus dan tóch maar weer binnendoor de afsluiting van de A73 proberen te ontwijken. Uiteindelijk gelukt.. maar zo gaar als boter van al dat
provinciale geklooi.