Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gefeliciteerd Harmen. Hele mooie uitvoering zo! Voor mij zelf is dit Oranje net wat te maar snap wel dat sommige mensen hier voor kiezen, wel echt vrolijk en zoals deze uitgevoerd is erg luxe en dik. Veel plezier ermee (y)

Total Loss zei:
Gefeliciteerd Harmen. Hele mooie uitvoering zo! Voor mij zelf is dit Oranje net wat te maar snap wel dat sommige mensen hier voor kiezen, wel echt vrolijk en zoals deze uitgevoerd is erg luxe en dik. Veel plezier ermee (y)

Dit model kan de kleur gewoon erg goed hebben vind ik. Ik heb ook wel gekeken naar een witte of lichtgrijze, maar ben toch blij dat ik uiteindelijk hier voor ben gegaan.

Gefeliciteerd Harmen!
Ik hou van kleur op een auto en dit is fantastisch; zo zou ik 'm ook uitzoeken :D
De Corsa kan een opvallend kleurtje goed gebruiken; komen de stoere/sportieve lijnen veel beter in uit.

Veel fijne kilometers gewenst!

Erg fraaie Corsa Harmen! Veel plezier ermee! Fijn dat Opel eindelijk wat sprankelende kleuren heeft. Eerst dit knaloranje, toen het groene op de Mokka en nu geel en felbkauw op de Astra!

Bedankt allemaal! (y)

rjthefrisian zei:
Erg fraaie Corsa Harmen! Veel plezier ermee! Fijn dat Opel eindelijk wat sprankelende kleuren heeft. Eerst dit knaloranje, toen het groene op de Mokka en nu geel en felbkauw op de Astra!

Jaa, dat doen ze goed. De kleurtjes zijn ook nog vaker zonder meerprijs, ook bijvoorbeeld het geel bij de Peugeot 208. Er lijkt heel langzaam toch weer wat meer kleur in het straatbeeld te komen zo. :)

Gisteren de eerste lange rit met de nieuwe auto achter de rug.
Heenweg netjes 110 op de cc, is uiteraard ook te hard maar doordat je telkens iemand inhaalt geeft mij het gevoel dat het allemaal een stuk beter opschiet.
Terugweg netjes "130" omdat het al na 19u was.

Conclusie:
- het comfort is nog wat beter als in de 4GC ondanks 20" vs 19". Zal komen door het adaptieve onderstel. Alles wordt prima weggefitlerd.
- doordat de auto wat meer vermogen heeft hoeft de automaat nog minder terug te schakelen. Ondanks dat je het schakelen niet merkt geeft dat nog wat meer rust/comfort.
- tsja, even inhalen is nog weer even wat makkelijker maar dat was te verwachten. Het achterlijke gemak waarmee je hoogst illegale snelheden rijdt is vermakelijk, maar hebben we niet teveel gedaan.
- net als de 4GC is het een heerlijke cruiser, welke snelheid je ook rijdt.
- de auto is nog een tandje stiller dan de vorige

Minpunten?
We hebben het idee dat de Harman Kardon audio in de vorige net even wat beter klonk, wat voller en je voelde de bass wat meer. Ik weet dat in de 4GC onder elke voorstel een subwoofer lag, moet nog even uitzoeken hoe dat bij deze auto zit. Afgezien daarvan ben ik nog te vaak met de instellingen aan het prutsen omdat het de ene keer goed is en de andere keer weer net niet.
Wellicht een instellingsdingetje, maar ik heb daar bij de vorige auto niet zoveel moeite voor hoeven doen.
Slecht is het zeker niet, maar je gaat toch vergelijken.

Tweede minpunt is inherent aan een station, wat wordt zo'n achterkant verschrikkelijk snel smerig. Details, ik weet het, maar ik kan mij daar mateloos aan ergeren.

@ Harmen, gefeliciteerd met de nieuwe!
Zag toevallig gisteren zo'n oranje Corsa staan op een parkeerplaats langs de snelweg toen we er langs reden. Valt op en is absoluut een mooie kleur (y)

Net als dat geel op een 208 een mooie aanvulling op het grijze Nederlandse wagenpark (y)

Ah, welkom terug allemaal!
Meteen even wat dingetjes uitgeprobeerd: posts een 'waardering' geven, nieuwe emoticons, :poop: spoilers, tabellen, kleurtjes. Veel mogelijkheden, waarschijnlijk gebruik je de helft niet ;)

Wat wel handig is: je krijgt nu een melding als er tijdens het typen een nieuw bericht wordt geplaatst en kunt deze gelijk weergeven (y)

Daarnaast kunnen we tegenwoordig spoilers invoegen.

Tabel1
Tabel2

Ah kijk, fijn dat inloggen vanaf een ipad nu prima gaat.

@Harmen: Welkom hier, leuke uitvoering en lekker compleet.
Persoonlijk vind ik de kleur rood icm een zwart dak de mooiste combi, maar dit ziet er ook zeker fijn uit.

Mijn buurman kwam vanmiddag ineens thuis met een blauwe Astra L hatch.
Zal 'm binnenkort eens aanschieten (als dat lukt met mijn snelheid) om te zien of dit zijn volgende leasert is.

Het forum ziet er wel goed uit zo!

Heb vanavond weer meegespeeld met een orkest in Lelystad. Lekker is dat, savonds terug over een rustige snelweg met een muziekje aan!

Eerste indruk van het forum is prima. Vertrouwde look, maar wel wat opgefrist. Sommige dingen zijn nog wat zoeken, maar ach dat komt wel.

Vanochtend zag ik een Astra L in typische lease uitvoering. Zwart, kleine wielen en behoorlijk smerig (niet gek natuurlijk in deze periode). Nee, op die manier is het toch niks.

Afgelopen weekend nog iets ontdekt aan de nieuwe auto. De ruitensproeiers zitten in de wissers (y)
Nu gebruik ik die zelden, bij de 4GC in dik 1,5 jaar nooit hoeven bijvullen, maar op deze manier werkt het wel beter en geeft het vooral veel minder rommel.

Bij de C1 gisteren de vloeistof ook even bijgevuld, daar moet nog wel even een scheut water bij want als je in de auto zit slaat het behoorlijk op je luchtwegen :p

Ik vind het forum wel erg druk met al die kleurtjes dingetjes, knopjes en dergelijke. Ook de snelle keuzelijst werkt nog niet echt lekker..ik mis ook de actieve topics...

Vanochtend zag ik een Astra L in typische lease uitvoering. Zwart, kleine wielen en behoorlijk smerig (niet gek natuurlijk in deze periode). Nee, op die manier is het toch niks.

Ik zag gisteren eindelijk eens een in die knalgele kleur en dikke uitvoering. Ik vond het wel wat..:)
geldt toch voor alle auto's..in kale uitvoeringen ziet het er tegenwoordig gewoon niet meer uit.

Tsja vandaag stemmen en ik weet het echt nog niet..gisteren nog wat debatten gezien en nog wat op internet geplozen maar kom steeds wat in het midden uit...

Nu gebruik ik die zelden, bij de 4GC in dik 1,5 jaar nooit hoeven bijvullen, maar op deze manier werkt het wel beter en geeft het vooral veel minder rommel.

Hoe doe je dat? Strooien ze in Drenthe geen zout? Man ik had gisteren al weer lagen met zout op de ramen..heb een hekel aan bevlekte vieze ramen. Maar ook zonder zout..als ik een keer achter een vrachtwagen zit met nevel dan is de boel alweer vies. Ik vind het knap!

Mogguh!

Ik zag gisteren een groene 308sw; toch best wel een gaaf ding om te zien. Beetje té gestyled maar valt wel op!

Nu gebruik ik die zelden, bij de 4GC in dik 1,5 jaar nooit hoeven bijvullen
Nou, bij de Volvo heel vaak. Maar die sproeit ook elke keer de koplampen mee (2x) dus dat gaat gewoon rap.
Net als het oliegebruik, gaat ook rap: 1 liter op de 3000km :rolleyes:

ik mis ook de actieve topics...
Dat heet nu 'nieuwe berichten' volgens mij ;)

Tsja vandaag stemmen en ik weet het echt nog niet..
Ik moet op zoek naar mijn stempas... geen idee waar ik dat ding heb gelaten. Ook nog geen idee wat ik ga stemmen trouwens.

@stemmen, ik ben er vrij snel uit. De linkse partijen hebben mooie plannen om ons mini landje schoon te maken. Klinkt goed, maar als die bedrijven, boeren en energiecentrales vervolgens in het buitenland gaan vestigen waar de regelgeving minder scherp is dan ben je globaal gezien nog verder van huis. Er word echt niet minder energie gebruikt, of minder vlees gegeten. je verplaatst alleen maar het probleem. Dan beter in gesprek of het in ons eigen land te werken naar een oplossing en zo minder afhankelijk te worden van andere landen. Rechts heb je ook genoeg praatjesmakers zitten met populistisch gepraat zonder echte oplossingen. Beetje weg vinken, zo blijven er maar weinig opties over. Hoewel ik geen enkele partij volledig achter sta.

Wat ik wel moeilijk vind is dat het hier om de Provinciaal verkiezingen gaat, ik zie alleen maar de landelijke partijen. Ik denk dat er een heel groot verschil zit tussen provinciaal bestuur en partijen en personen en de landelijke. Want je merkt heel goed dat het provincie bestuur soms een heel andere kijk en aanpak heeft dan de landelijke partijen. Dat zie ik in die TV debatten natuurlijk niet terug.

Vandaag de Insignia weer weg gebracht voor verder onderzoek. Heb een Opel Adam mee gekregen. Kanariegeel. In die 30 kilometer die ik er mee heb gereden tot nu toe;

+ motortje is lekker! 1.4 , hangt gewoon lekker aan het gas en is een fijne 4 cilinder
+ stuurt gewoon lekker goed, echt een gooi en smijt auto gevoel krijg je er echt wel in. Merk wel dat ik een stuk zachter over de drempels moet dan de Insignia. De Adam is behoorlijk straf geveerd.
+ stil en ook geschikt om langere afstanden mee te rijden, erg volwassen
+ fijne leren stoelen...

-...maar niet verwarmd, en dat is echt wel koud met leer. Of geen leer, of verwarmbaar als ik moest kiezen
- intellilink zit er op maar zit heel erg laag geplaatst en het scherm vrij verticaal
- er zit geen lichtsensor op, dus ik rij dan altijd met de lampen aan. Maar dan worden zaken in bijvoorbeeld climat control dermate gedimd dat het niet afleesbaar is overdag.
- auto heeft nu 104.000 km gereden maar toont op een aantal plekken zoals de pook en stoelen toch wel forse slijtage (kaal). Ook het stuur word wel slecht. Geen idee hoe er mee is omgegaan in het verleden.
- het gele exemplaar is erg geel. Ook interieur is veel geel, dashboard, pook, deel van het stuur, mij iets te geel o_O

Tjah en de ruimte is natuurlijk bizar, kinderen kunnen achter mij niet zitten of ik moet hun benen amputeren. Dus de bijrijdersstoel moet fors naar voren heen en dan 1 kunt op de voorstoel en 1 daar achter. Alles achter de voorstoelen is heel krap maar voor de komende 3 dagen mee te leven. Misschien valt het later in de praktijk ook wel mee in de korte stukjes. Ben in ieder geval heel blij dat ik een vervangende auto mee heb gekregen voor een auto die niet door hun is geleverd of in onderhoud is geweest. (ga ik wel doen)

Nu open dat ze het probleem met de Insignia kunnen vinden

Laatst bewerkt:
Mogguh,

Vorige week een grijze astra in mijn spiegel gehad, ziet er wel leuk uit zo met die dagrijverlichting.
Zag gisteren een "kale" 308SW in het grijs. Dan vind ik hem echt tegenvallen, die neus doet me dan denken aan de Volvo V40 die toen ook ineens zo'n "zakkend" front had.....

@ Joost: Hopen dat ze iets kunnen vinden en het probleem kunnen oplossen.
En ja, de Adam is leuk voor een paar dagen maar natuurlijk een héél andere auto als de Insignia.

Pff, al een tijdje goed verkouden. Maar sinds 2 weken ook echt vastzittend slijm, voel me futloos......en ook nog eens een dochter die ons 's nachts best wat uren wakker houd (tandjes?). Al met al dus niet op m'n best. Hopen dat het snel weer weg trekt.

Nog overwogen in de huizenjacht om naar het geboortedorp van B te verhuizen. Daar komen nu kavels vrij met nieuwbouwwoningen, maar man.....wat een geld.
- 2 onder 1 kapper met 450m2 grond: € 580.000,-
- Vrijstaand op 470m2 grond: € 880.000

Dan vraag ik me echt af hoe jeugd dat doet. Laat ze eens een ton kunnen inleggen, moet je nog 4,5 ton overbruggen.
Dat is momenteel alleen al € 1.875,- aan rente. Wil je ook nog eens 70% aflossen in 30 jaar ben je maandelijks ook € 875,- kwijt = € 2.750,- Dan heb je alleen deels aflossing en rente voor een woning.

Dan komt onderhoud en alle bijkomende kosten er nog bij.....

De linkse partijen hebben mooie plannen om ons mini landje schoon te maken. Klinkt goed, maar als die bedrijven, boeren en energiecentrales vervolgens in het buitenland gaan vestigen waar de regelgeving minder scherp is dan ben je globaal gezien nog verder van huis. Er word echt niet minder energie gebruikt, of minder vlees gegeten. je verplaatst alleen maar het probleem. Dan beter in gesprek of het in ons eigen land te werken naar een oplossing en zo minder afhankelijk te worden van andere landen. Rechts heb je ook genoeg praatjesmakers zitten met populistisch gepraat zonder echte oplossingen. Beetje weg vinken, zo blijven er maar weinig opties over. Hoewel ik geen enkele partij volledig achter sta.
Die linkse en (extreem) rechtse praatjesmakers heb ik ook niks mee. Gisteren debat gezien en de houdbaarheidsdatum van zo'n Wilders is echt wel voorbij. Nog steeds alleen maar bezig om anderen af te branden maar komt zelf met niets zinnigs. En die Baudet klets zichtzelf ook helemaal klem.

Maar jah dan kom je in het midden uit en kom je weer bij de huidige coalitiepartijen uit en daar ben ik ook wel op uitgekeken. Ik weet het echt nog niet.

-...maar niet verwarmd, en dat is echt wel koud met leer. Of geen leer, of verwarmbaar als ik moest kiezen
Jullie zijn ook niks gewend he..heb nog nooit koude handjes gehad...

- er zit geen lichtsensor op, dus ik rij dan altijd met de lampen aan. Maar dan worden zaken in bijvoorbeeld climat control dermate gedimd dat het niet afleesbaar is overdag.

Kun je toch instellen door het iets feller in te stellen met het wieltje? Op de astra zit ook automatische verlichting en ik vind het een doorn in het oog. Ik wil gewoon altijd met dimlicht aan rijden. Ook overdag. Zo'n verkeerde ontwikkeling die dagrijverlichting; had gewoon gezorgd dat elke auto altijd zijn dimlicht aan heeft.
Nog overwogen in de huizenjacht om naar het geboortedorp van B te verhuizen. Daar komen nu kavels vrij met nieuwbouwwoningen, maar man.....wat een geld.
- 2 onder 1 kapper met 450m2 grond: € 580.000,-
- Vrijstaand op 470m2 grond: € 880.000

Dan vraag ik me echt af hoe jeugd dat doet. Laat ze eens een ton kunnen inleggen, moet je nog 4,5 ton overbruggen.
dat zijn ook wel redelijk flinke kavels..dat heb je hier zelfs in Friesland niet meer. Maar dat zijn inderdaad geen bedragen meer. Wen er maar aan. Wij zien het bij onze bouw van de sociale woningen ook. Prijzen rijzen steeds verder de pan uit.
Welke "jeugd" heeft er een ton liggen dus ga er vanuit dat die hypotheek nog veel hoger wordt.
Zullen vast wel verkocht worden maar dan vooral aan mensen die uit het westen die hun huis voor een veel hogere prijs verkocht hebben en naar het Oosten of Noorden trekken. Zie je hier ook.

Laatst bewerkt:
Is dat hier in het Dorp? Komen namelijk ook veel kavels vrij. Maar hoorde wel dat veel aannemers nog niet heel bereidwillig zijn om te bouwen omdat ze bang zijn ze moeilijk te kunnen verkopen. Ook moeten er sociale huurwoningen gebouwd worden maar de woningbouw stelt wel een maximale huisprijs, maar in de huidige markt is dat echt geen doen.

de 'jeugd' doet dat dus niet. 580.000 , tel er nog maar een 50 tot 100 bovenop voor keuken en badkamer naar eigen wens, (niemand wil die standaard badkamer/keuken), vloeren, in het hele huis, extra stropcontact hier, wasbakje de bijkeuken, oprit bestraten, extra isolatie in de garage, tuin aanleg, raambekleding, screens of zonnescherm, airco, behangetje hier. Toch die mooie tuindeuren of schuifpui er bij en dakkapel er op. schutting. Komt echt nog heel veel bij. Dat is alleen leuk voor mensen die hun huidige huis met een forse overwaarde wisten te verkopen.

Ik heb veel collega's van rond de 30 die vaak een goede baan hebben voor de leeftijd bij ons berijf (HBO/universiteit) en hun partner ook, maar daar houd het bij 300 tot 350 duizend echt wel op. Met andere woorden; die kijken naar een bestaande tussenwoning. Mensen die nog minder te besteden hebben is koop simpelweg geen optie op dit moment.

Jullie zijn ook niks gewend he..heb nog nooit koude handjes gehad...

Nee ik heb het over de stoelen. Had hier vannacht gevroren. ALs je dan op die koude 'leren' stoelen zit is echt niet fijn. Doe dan maar gewoon stoffen stoelen (of leer met verwarming)

Kun je toch instellen door het iets feller in te stellen met het wieltje? Op de astra zit ook automatische verlichting en ik vind het een doorn in het oog. Ik wil gewoon altijd met dimlicht aan rijden. Ook overdag. Zo'n verkeerde ontwikkeling die dagrijverlichting; had gewoon gezorgd dat elke auto altijd zijn dimlicht aan heeft.

Ohja, dat wieltje :giggle: zal het zo eens proberen, waarschijnlijk staat die op het laagst dan. Verder ja klopt, gewoon dimlicht altijd aan was gewoon zoveel beter geweest dan die dagrijverlichting, zeker nu de autofabrikanten de gekste dingen er mee doen.

Laatst bewerkt:
Een 2-onder-1-kap met +400m2 grond is geen huis voor de jeugd he. Een tussenwoning op 100m2 grond is al luxe als starter (alleen zitten die hier ook al rond de 4 ton).

Een 2-onder-1-kap met +400m2 grond is geen huis voor de jeugd he. Een tussenwoning op 100m2 grond is al luxe als starter (alleen zitten die hier ook al rond de 4 ton).
Eens Barri,

Hoe leuk is het om in de loop van de tijd (langzaam) op te bouwen. De dochter van mijn vriendin is ook gaan samenwonen in een appartement.

Toen ik op mijn 24e een eerste woning kocht was ik erg blij dat een tussenwoning in ons dorp mogelijk was. In mijn range lagen voornamelijk appartementen in de iets grotere plaatsen in de buurt.

@ Ruud: Pfoeh, dat zijn fixe prijzen. Waarschijnlijk verkoop je de huidige woning ook met overwaarde dus is er wat speelruimte. Wel een flinke kavel bij een 2-onder-1-kap trouwens! Hier was het al mooi dat het naar de 350-360 ging...in het oude plan was dat nog rond/onder de 300.

Zullen vast wel verkocht worden maar dan vooral aan mensen die uit het westen die hun huis voor een veel hogere prijs verkocht hebben en naar het Oosten of Noorden trekken. Zie je hier ook.
Ja, dat is hier ook nog steeds het geval. Soms zijn het mensen met binding met de regio maar ook veel 'als we er op vakantie zijn, vinden we het zo mooi dus daarom zochten we hier een huis'.

Maar huizen in de hogere prijsklasse raken hier steeds wat minder makkelijk verkocht. Ook dure appartementen zijn niet meer zo in trek.

Steeds vaker zie ik nu een advertentie met 'in prijs verlaagd'; er is verandering.
Een collega heeft een starterswoning gekocht; was al in prijs verlaagd en ze hebben ook nog onder de nieuwe vraagprijs geboden.

Precies, een dikke 2-kapper is echt niet een starterswoning. Ook hier in het oosten niet (meer). Zelfs met een prima salaris is het gewoon huren, of een tussenwoning of appartementje. De 'droom' van een mooie nieuwbouw 2-kapper spat al snel uit een bij de meeste 25-30 jarigen die hun eerste huis willen kopen op dit moment. En vroeger was dat ook heel lang gewoon zo, we zijn alleen gewent geraakt dat het een hele poos wel kon, maar dat was juist een niet normale situatie wat voor veel mensen gunstig heeft uitgepakt (waaronder ik). Maar helaas voor de huidige generatie starters, het is gewoon weer als vroeger.
Maar huizen in de hogere prijsklasse raken hier steeds wat minder makkelijk verkocht. Ook dure appartementen zijn niet meer zo in trek.
klopt, hier ook. Tussenwoningen zijn zo weg of komen niet eens op funda, zelfs nu nog

Hoe doe je dat? Strooien ze in Drenthe geen zout? Man ik had gisteren al weer lagen met zout op de ramen..heb een hekel aan bevlekte vieze ramen. Maar ook zonder zout..als ik een keer achter een vrachtwagen zit met nevel dan is de boel alweer vies. Ik vind het knap!

Scheelt dat ik niet dagelijks in een treintje op een N-weg of snelweg hoef te rijden, dan wordt de auto een stuk sneller vies. Nu houd ik wat extra afstand en/of haal ik een voorligger wat eerder in, wat op mijn w/w route meer dan prima kan.
Daarnaast niet gelijk je wissers gebruiken, scheelt ook een hoop.

Vriendinlief stond gisteren op de oprit haar ruiten te sproeien toen ze thuis kwam. Tsja, ik had dat niet gedaan. Volgende ochtend zijn de ruiten nat en veeg je het er met de wissers ook af. Kleine dingetjes maken het verschil :)

Wat is jouw definitie van jeugd? :D
Dergelijke huizen noem ik (in elk geval qua prijs) geen starterswoningen. Eenmaal wat jaartjes aan het werk, wellicht beide een leuk inkomen en/of wat overwaarde uit een eerdere woning dan wordt het al een stuk beter haalbaar.

Nou wij krijgen ook nieuwe buren. Huis is
Verkocht binnen 1 dag voor 70k meer dan wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben. En is wel wat verouderd. Dus moet nieuwe keuken/vloeren/badkamer in en stucen. Komt ook een jong gezin wonen die hun huis met flinke overwaarde heeft kunnen verkopen.

Maar ik zou het nu niet meer kunnen kopen, wel handig want direct zelf een nieuwe waardebepaling laten doen en zo de rente met 0,2 procent over de verdere looptijd naar beneden kunnen brengen. Gezien de looptijd scheelt dat een flinke slok op een borrel.

Er is wel veel veranderd op de woningmarkt. De prijs waarvoor ik mijn huis kocht heb je nu niet eens een bezemkast voor. En dat is pas 8 jaar geleden. Ja er moest enorm veel aan gebeuren en ja het is niet zo groot, maar de waarde is ondertussen verdrievoudigd. Absurd eigenlijk. Wel geluk gehad.

Ja, de duitse opel dealer heeft dit samen met de nederlandse opel dealer opgelost. alle kosten worden door de duitse dealer betaald. Onderdeel was niet zo duur, iets van 60 euro maar er zijn wel de nodige uurtjes in gaan zitten. De leenauto werd niet vergoed door de duitse dealer maar ik heb goede connecties met die gene die er werkt dus dat word ook geregeld. Vanmiddagleenauto aftanken en weer ophalen. Hopelijk nu lekker probleemloos kilometers maken

Mooi Joost!
Fijn dat het ze het zo vlot konden vinden en dat het uiteindelijk een klein probleem was, geeft vertrouwen voor de toekomst. Dat de kosten gedekt worden is helemaal een pluspunt (y)

Wat een puinhoop is dit forum hier...
Nou, ik denk niet dat ik hier nog erg veel zal komen rondkijken.
FF een link maken rechtstreeks naar dit topic, en verder wegwezen :'(

Oh, valt mij juist heel erg mee. Inloggen is gewoon verversen en eigenlijk kom ik ook niet verder dan dit topic. Ja, heel af en toe via de iPad wil ik op het algemene deel komen maar dat is niet vaak.

Fijn Joost dat de Insignia gemaakt is en dat zelfs de Duitse dealer erbij betrokken is geweest. Niets rijdt fijner dan een auto waarvan alles werkt.

Wat ik op de mobiel heel irritant vind is dat hij steeds bovenaan begint en je elke keer helemaal naar beneden moet scrollen. En de logica van het snelmenu is ook ver te zoeken.

Wat ik op de mobiel heel irritant vind is dat hij steeds bovenaan begint en je elke keer helemaal naar beneden moet scrollen. En de logica van het snelmenu is ook ver te zoeken.
Als je op de datum/tijd van het laatste bericht klikt, dus rechts naast de topic titel, springt ie wel naar de laatste post! Onlangs hier geleerd :)

Ja, de duitse opel dealer heeft dit samen met de nederlandse opel dealer opgelost. alle kosten worden door de duitse dealer betaald. Onderdeel was niet zo duur, iets van 60 euro maar er zijn wel de nodige uurtjes in gaan zitten. De leenauto werd niet vergoed door de duitse dealer maar ik heb goede connecties met die gene die er werkt dus dat word ook geregeld. Vanmiddagleenauto aftanken en weer ophalen. Hopelijk nu lekker probleemloos kilometers maken
He wat fijn zeg! (y)

Ja, alles lijkt echt opgelost. Geen lampjes meer gezien.

Nog 10 daagjes en dan gaat de Up ook weg, ook daar volgende week tijd voor maken want die is al maanden niet onderhanden genomen. met zout, veel kilometers, etende kinderen is het zowel binnen als buiten een zwijnenstal. Ben benieuwd hoe kritisch te zijn. Dan gaat de auto weer terug naar Berri zijn werkgever

Aha, rijdt de Up hier. Wist ik niet!
Mooi dat de Insignia het weer helemaal goed doet.

Edit: ik heb 'm gevonden in het systeem :)

Laatst bewerkt:
Aanvankelijk niet, maar 'jullie' hebben de dealer hier overgenomen inclusief de leaseportefeuille waar deze up ook reed.

Ze hebben er een goedkope auto aan gehad, op een paar beurtjes en een ruitenveger zijn er geen kosten geweest in 5 jaar tijd. In 80.000 km geen remmen, geen bandjes, geen lampjes, niks... En een forse restwaarde. ze wilden hem misschien overnemen maar de vraagprijs was aan de hoge kant. iets van 4000 euro onder de nieuwwaarde 5 jaar geleden.

als ik hem van binnen en buiten weer netjes maak ziet hij er ook weer keurig uit, zitten geen schades of niets op, ook nooit gehad. Maar wel goed gebruikt, dat zeker.

Idd, die leaseportefeuille hoort nu ook bij ons.
Prijzen van die Up's gaan nergens over idd. Collega wilde haar private lease overnemen, maar die was idd vrij duur. Een Up van 2017 staat soms voor bijna tegen de nieuwprijs te koop, maar dan met zo'n 50k op de klok. Het gevolg van de prijsstijgingen waardoor een nieuwe zomaar 9k duurder is.

Ik ben helaas weer met mijn Opel Adam bij de dealer. De melding “Service ESP” leek te zijn opgelost enkele weken geleden met het vervangen van het bobineblok en het reinigen van een vacuümklep ofzo?

Desondanks schommelde het toerental bij stationair draaien wel licht en is de melding in de file weer teruggekomen.

Hopelijk vinden ze gauw de oorzaak want ik wil er geen gewoonte van maken om iedere 3 weken weer terug bij de dealer te zitten.

Dat is wel zuur inderdaad, zit er nog garantie op?

Los van dat is het inderdaad vervelend als je elke keer iets hebt, hopelijk vinden ze de oorzaak snel!

Dat is wel zuur inderdaad, zit er nog garantie op?

Los van dat is het inderdaad vervelend als je elke keer iets hebt, hopelijk vinden ze de oorzaak snel!
Ik heb inderdaad een jaar garantie (nu nog 10,5 maand). Merk wel dat ze klachten niet helemaal goed oppakken. Ze melden zojuist dat een brandend ESP lampje normaal is als je bijvoorbeeld hard de bocht pakt, maar dan hebben ze niet goed geluisterd, want dat lampje springt altijd pas aan na een tijdje stationair draaien…

Verder verwijzen ze me door naar de vestiging waar ik ‘m gekocht heb voor het vervangen van een lampje achter de toerenteller, omdat dan de hele tellerunit moet worden vervangen. Terwijl de afspraak is dat ik naar de meest dichtbijgelegen vestiging van de holding mocht gaan.

Ze melden zojuist dat een brandend ESP lampje normaal is als je bijvoorbeeld hard de bocht pakt, maar dan hebben ze niet goed geluisterd, want dat lampje springt altijd pas aan na een tijdje stationair draaien…

dat lampje gaat alleen aan (knipperen) als je echt als een idioot gaat zitten sturen of als het echt glad is met gladde banden of iets. Met normaal wegdek en goede banden kun je echt fors de bochten nemen voor dat het systeem ingrijpt. Als je met zo'n klacht bij de garage komt mag je er toch van uit gaan dat dat niet het geval is.

Denk dat het ook gewoon heel afhankelijk is wie je treft bij de werkplaatsreceptie.

Mogguh!

@ Joost: wat fijn dat de Insignia weer klaar is en dat het een relatief eenvoudig probleem was (y)

@AJ; nou, lekker als de garage zo nonchalant op een probleem reageert... ik zou contact opnemen met de verkopende vestiging om af te stemmen hoe ze het gaan oplossen. Lekker makkelijk om het probleem bij jou neer te leggen!

Terug
Bovenaan