Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Opeling

0-992c662e0b6ceedbe372e4898850fcf5.jpg

Men...ze doen er ook alles aan om je van dit forum weg te houden...nog steeds gekloot met inloggen en het keuzemenuutje werkt totaal niet intuïtief. Ik moet elke keer veel te veel nadenken om even door het forum te akkeren.
Snap ook niet waarom ze het nieuwe berichten en laatste bijdragen hebben genoemd...ik vind een bericht/bijdrage namelijk bijna hetzelfde... en nu bleken er bij mij ook nog allemaal filters op te zitten waardoor ik dit topic niet naar voren kreeg...
Ik ben altijd iemand van niet de handleiding lezen maar gewoon doen en in dat oogpunt vind ik het allemaal niet echt intuïtief en op bepaalde punten is het allemaal zijn doel wat voorbij geschoten... maar goed..zal vast wennen...

Mbt het ESP lampje..ik heb het echt nog nooit voor elkaar gekregen om dat lampje brandend te krijgen terwijl ik geregeld best wel pittig rijd met de astra.. maar je bent al op de juiste weg..gewoon even contact opnemen met de juiste vestiging en hopelijk helpen ze je dan wel goed.

Laatst bewerkt:
@AJ; nou, lekker als de garage zo nonchalant op een probleem reageert... ik zou contact opnemen met de verkopende vestiging om af te stemmen hoe ze het gaan oplossen. Lekker makkelijk om het probleem bij jou neer te leggen!
Even de punten op de mail zetten naar de verkopende vestiging inderdaad, want dan staat het tenminste zwart op wit.

Gisteren een twee hachelijk momentjes gehad.
De vloer van de parkeergarage bij ons werk is een week of twee geleden gereinigd door een bedrijf. Of nouja, dat moest er voor doorgaan denk ik.
Sindsdien is de vloer zeiknat met vuil water. Je zou denken dat dat wegtrekt of ze op zijn minst schoon/schoner water achterlaten wat vanzelf verdampt, dat valt dus tegen.

Gisteren kwam ik er echter achter dat de vloer ook spekglad is. Toen ik de hoek om wilde sturen, schoof ik toch langzaam richting de muur. Ik reed te langzaam voor de ESP om in te grijpen volgens mij want die deed niet zoveel.
Ging uiteindelijk ruim goed, maar was wel blij dat ik niet harder reed en/of wat later ingestuurd had.

Hachelijk momentje #2 was op de terugweg. Ik zat achter een treuzelaar die 40 reed waar we 50 mochten. Daar vind ik wel wat van, maar doe je niet zoveel aan. Dus maar gewoon afstand houden.
Komt ze echter bij een rotonde aan, waarbij ik mij eerst al verbaasde dat ze nóg meer treuzelde terwijl er genoeg ruimte was. Ik keek links/rechts alvast vooruit, kijk weer voor mij en zie dat ze bijkans een noodstop maakte om een fietser met een vriendelijk handgebaar voorrang te geven daar waar de fietser dat absoluut niet had. Resultaat? Toen ik weer voor mij keek, vol in de ABS remde en de gordel al aangetrokken werd stond ik ook vrij vlot stil.

Vandaag veilig een dagje thuiswerken :)

Op die manier heb ik eens de grille van de Focus eruit gereden. :(
Gisteren reed er iemand hier uit het dorp voor me, ook veel te langzaam en veel te veel afstand houden waardoor alle verkeerslichten op rood gingen en iedereen er voor vloog. Maarja, ik moet me toch wat inhouden want ik val wel op in mijn gele monster :D
Over die vloer: ik zou dat intern wel even aankaarten!

Komt ze echter bij een rotonde aan, waarbij ik mij eerst al verbaasde dat ze nóg meer treuzelde terwijl er genoeg ruimte was. Ik keek links/rechts alvast vooruit, kijk weer voor mij en zie dat ze bijkans een noodstop maakte om een fietser met een vriendelijk handgebaar voorrang te geven daar waar de fietser dat absoluut niet had. Resultaat? Toen ik weer voor mij keek, vol in de ABS remde en de gordel al aangetrokken werd stond ik ook vrij vlot stil
De enige schade die ik gereden had was ook op deze manier. Iemand remde plots klaps voor een fietser die helemaal geen voorrang had op een rotonde. Natte weg en ik zat er bovenop..haar trekhaak had niks. Mijn bumper en radiator was heerlijk doorboord..
Over die vloer: ik zou dat intern wel even aankaarten!
hehe..met een 330i heb je de schijn tegen..:):)

Prijzen van die Up's gaan nergens over idd

Dat is dan nog een succesnummer..

Ik kwam laatst een voorbeeld van een vier jaar oude Ford Ka + tegen, de Braziliaanse versie dus. Destijds niet de verkoopknaller zoals verwacht, denk ik.

Bijna 40 duizend kilometer gedraaid, vraagprijz 3 mille onder de fiscale waarde. :oops:
Bizar.

Een nette Aygo vijfdeurs met airco van 2010 kostte toen €11.000. nu, dertien jaar later, levert een nette nog wel 3,5 a 4 op.
A segment is nieuw duur geworden of niet meer te koop waardoor de gebruikte exemplaren heel waardevast geworden zijn.

Iets anders, ik heb vanaf woensdagmiddag/avond laat van mn heup. Vermoedelijk een slijmbeursontsteking. Man, wat doet dat zeer en wat is dat onhandig. Slapen is niet te doen, bewegen ook niet. Autorijden is ook lastig, in een handbak tenminste. Dan besef je weer wat heerlijk het is dat je je normaliter gewoon vrij kan bewegen.

Ai, dat is pijnlijk! Duimen dat het niet chronisch is of wordt..... Mevrouw Zoveel heeft dat en derhalve maar automaten aangeschaft.

Ik heb het wel eens vaker gehad, oorzaak is waarschijnlijk dat de pees in m'n linkerbeen wat te kort is. Als ik dan met m'n benen over elkaar heb gezeten gaat het mis. Maar zo pijnlijk als nu is het niet vaak geweest. Gelukkig hebben we een automaat voor de deur staan en is M dit weekend weg, dus kan ik haar auto pakken :D
Zouden er eigenlijk mensen zijn die vanwege een aandoening een automaat rijden en dan het linkerbeen gebruiken ipv rechts? ik kan me dat niet voorstellen, dat vraagt wel even wat training denk ik!

Het komt wel voor, soms worden dan de pedalen omgedraaid. (Met als gevolg dat in het verleden diverse mensen "even" de aangepaste auto willen verplaatsen en dan volgas er vandoor gaan (over de brug tegen een muur), o.a. een monteur waar ik ooit gewerkt heb)

Gisteren even dagje duitsland gedaan met de kinderen, gelijk even tanken

ziet mijn vrouw ineens Ruud & Co. lopen :p heel toevallig. Heb de astra of leaf niet zien staan

Das toevallig...!

Beterschap berri. Vant weekend wat minder last gehad?

Hier rustig weekend gehad. Vrouwlief moest werken. Met het gezin naar een kleinschalig circus hier in het dorp geweest en ALV voor onze EHBO vereniging voorbereidt en speech gemaakt die ik ga voordragen voor onze vertrekkende voorzitter.

Mogguh allemaal.

Pfieuw, de laatste vier weken was ik al verkouden. Snotterig, hoesten....alles leek op een voorhoofdholte-ontsteking. Opzich niet gek gezien de tijd van het jaar, de vele mensen die ziek zijn en de kleine die ook non-stop verkouden is.
Omdat het vanzelf moet genezen maar gewoon door gedaan, tot ik van donderdag op vrijdag goed ziek werd. Vrijdag toch nog 2,5uur naar het werk geweest voor noodzakelijke zaken, maar ook afspraak gemaakt bij de huisarts. Gelukkig kon ik 's middags nog terecht, bleek dat ik een virus in de luchtwegen had......dat zou de "verkoudheid" tot gevolg hebben. Een kuurtje mee gekregen, en momenteel weer op de beterende weg. Hopen dat ik eind van de week echt van de meeste symptomen af ben.

Dus zondag even naar de zaak geweest om eea te checken, en nadien ook met vrouw en kind naar het tuincentrum. We zagen een Insignia rijden waarbij ik nog tegen B zei "Kijk, dat is ook wel een dikke uitvoering in een mooie kleur" .
Toen ik het gele kenteken zag d8 ik al "dat zou zomaar Joost kunnen zijn" en jahoor, op dat moment zagen we zwaaiende handen. We liepen tever van de auto af om elkaar echt even te treffen, maar je hebt echt een mooie auto Joost. Nu was het gisteren grijs en grau, ik denk dat de kleur met zonnig weer nog beter uitkomt.
Maaruh, tanken met een benzine auto in Duitsland??

Ik had zaterdag de Astra eens goed willen wassen, is sinds aankoop nog niet gebeurd. Maar man, wat een K-weer op zaterdag. We zijn dus ook niet buiten geweest.
De komende weken is de kans ook klein dat de Astra gewassen wordt. Binnenkort maar eens kijken wanneer de olie voor het laatst vervangen is en dan een plan maken voor de wiel-wissel winter-zomer en evt. een oliewissel. Meen dat dit bij dit blok wel belangrijk is om frequent de olie te wisselen.

Wat grappig zeg, dat je dan zo ineens bekenden tegen komt :)

@ Rob: dank! Vrijdag was echt de slechtste dag. Het weekend heb ik rustig aan gedaan (dat is lastig voor mij), dus nog geen zomerbanden onder de auto bijvoorbeeld.
En dat heeft wel geholpen, want vandaag is het bijna weg. Ik voel het nog iets, maar lopen en bewegen gaat opzich weer zonder problemen.

@ Ruud: beterschap! Klinkt niet lekker...

Duurde even en kostte wat moeite, maar ook ik kan weer inloggen. Ik vind het tot nu toe nog geen verbetering. Maargoed, ik ben ook wel van de "als het werkt, laat het lekker zo". :)

Sterkte Berry, klinkt als een vervelende ontsteking.
Hier ook een lekker maar wel druk weekend gehad, eerst hockey in Hulst, voordat je dan weer terug bent in Roosendaal is de halve zaterdag ook weer voorbij.. Zaterdagavond nog vrienden over de vloer en zondag een verjaardag.
is die tijd weer verzet, hoe vreemd ook, ik heb daar toch wel last van.

Toevallig dat je elkaar dan zo tegenkomt :)
Het weer zat inderdaad ook niet echt mee, ik wilde de Mini ook nog eens even goed wassen.

Een nette Aygo vijfdeurs met airco van 2010 kostte toen €11.000. nu, dertien jaar later, levert een nette nog wel 3,5 a 4 op.
A segment is nieuw duur geworden of niet meer te koop waardoor de gebruikte exemplaren heel waardevast geworden zijn.

Iets anders, ik heb vanaf woensdagmiddag/avond laat van mn heup. Vermoedelijk een slijmbeursontsteking. Man, wat doet dat zeer en wat is dat onhandig. Slapen is niet te doen, bewegen ook niet. Autorijden is ook lastig, in een handbak tenminste. Dan besef je weer wat heerlijk het is dat je je normaliter gewoon vrij kan bewegen.
bekend probleem. Ga zo snel mogelijk naar een goede sportarts. Ik heb er te lang mee gewacht en sindsdien kan ik dus niet veel langer dan een uurtje auto rijden zonder cruisecontrol... Alsof er een mes in zit.

Paar jaar geleden heeft er een fysio naar gekeken (hij is ook fysio geweest bij het olympische bobsleeteam, dus een beetje 'sportarts' ;) ). Hij concludeerde direct dat de pees links korter is dan rechts. En als ik dan een verkeerde houding aanneem raakt die het bot en raakt de pees geïrriteerd. Nu had ik het gevoel dat ook alle zenuwen daar geraakt waren, want dit voelde echt slecht.

@ Klok verzetten: ik had geen wekker gezet, en toen ik wakker werd was het over half elf. Besefte me later pas dat de klok verzet was :D

Hier hebben we allemaal een beetje last van de buikgriep, wat vooral bij de kleine man 's nachts tot uiting komt. De uurtjes slaap van afgelopen twee nachten zijn op twee handen te tellen zo ongeveer en de wasmachine draait overuren :sick:

Gisteren wel met vrienden naar de apenheul geweest met vrienden, was geslaagd en ging ondanks de ziekteperikelen prima. Dat kleine ventje laat zich wat dat betreft ook echt niet kennen. Moeder en zoon hebben in de auto wel nog wat bijgeslapen

Ach, hoort er af en toe bij. We komen er wel weer bovenop :)

@ Berry, beterschap! Wat ik er altijd van hoor is een slijmbeursontsteking verschrikkelijk pijnlijk, duurt vaak ook wel even.

Beterschap allemaal! Wat dat betreft hebben we hier eens mazzel. Beide kids zijn aan het blaffen als zeehonden maar tot nu toe geen koorts en gaat het leven redelijk door.

Ook qua weer hadden we blijkbaar mazzel want jullie klagen allemaal over petweer. Viel hier best mee en nog veel het zonnetje gezien. Wel een hele koude wind.

De komende weken is de kans ook klein dat de Astra gewassen wordt. Binnenkort maar eens kijken wanneer de olie voor het laatst vervangen is en dan een plan maken voor de wiel-wissel winter-zomer en evt. een oliewissel. Meen dat dit bij dit blok wel belangrijk is om frequent de olie te wisselen.

Let vooral op de juiste soort olie..bij mij moet er 0w20 in..voorschriften Opel zijn paar keer gewijzigd. En je kunt op de boordcomputer de levensduur van de olie bekijken.

We liepen tever van de auto af om elkaar echt even te treffen, maar je hebt echt een mooie auto Joost. Nu was het gisteren grijs en grau, ik denk dat de kleur met zonnig weer nog beter uitkomt.
Maaruh, tanken met een benzine auto in Duitsland??

Ja als de zon er op schijnt is hij veel meer blauw en veel mooier dan als het grau weer is.

ja ik wist dat het weinig scheelt, hier in het dorp is het 1.82 (E10) bij een goedkope pomp en 1.86 bij de shell voor E10. Nu heb ik voor het zelfde geld E5 getankt in duitsland. Per saldo schoot het weinig op. Was wel echt nodig, ging ook weer meer dan 100 euro in. Maar prijzen waren nog hoger dan verwacht.

Wat is de brandstof bij jullie dan aan de prijs! :eek:
Ik heb vorige week volgens mij 1.68 betaald en zie nu dat het hier in het dorp 1,75 is (is vaak een paar cent duurder dan eerstgenoemde)

Gisteren over de hele dag overigens keurig 1:15 gereden :)
Ik vind het niet slecht voor 1500kg en 258pk.

Heb trouwens het idee dat de auto sowieso iets zuiniger is dan de 4GC. Even afwachten of het verbruik nog wat beter wordt als het wat warmer weer wordt.
Gewicht scheelt dacht ik 50kg, motorblok is in de basis dezelfde maar wel met 70pk extra.

En ach, voor de zuinigheid heb ik hem niet dat snap ik ook wel ;)

Op een paar keer fijn invoegen en een inhaalactie verder niet nee. Verder ook weinig moeite gedaan om het verbruik wel te halen.

Nee, ik rijd zoals ik altijd rijd. Al jaren. Met als enig verschil dat ik nu op mijn woon/werk route soms wel probeer een persoonlijk zuinigheidsrecord te vestigen.

Vandaag de Up uitmesten, auto ziet er verder netjes uit. Ben wel benieuwd hoe jullie ervaring is met de inname. Er zitten verder geen schades op maar als hij helemaal schoon en droog is en je kijkt over het dak zie je wel 2 butsjes. Of van hagel of van een eikel of iets. Verder is de auto gewoon gebruikt maar niets kapot. Wilde er eigenlijk ook niet te veel tijd aan spenderen, dus gewoon van binnen goed stofzuigen, lapje over het dashboard en keer door de wasstraat trekken.

Mijn ervaring is dat meer ook echt niet nodig is.
Nu waren mijn auto's altijd netjes, was weinig uit te mesten, nog een keer door de wasstraat en inleveren. Voelt soms wel spannend omdat ze soms elk detail opnemen, maar ik heb er nooit iets van gehoord.

Dit op basis van vijf verschillende lease auto's en maatschappijen ;)

Ze komen echt wel erger tegen weet ik uit ervaring :D

En daar de gecalculeerde restwaarde waarschijnlijk veel lager ligt dan wat de opkopers er nu voor willen betalen zal het ze al snel goed zijn. Snelheid van verkoop is belangrijk!

Ja qua kosten komen ze goed weg. in 5 jaar en 80.000 km geen bandjes, geen lampjes, geen remmen. Alleen beurtjes en een setje ruitenwissers en een hoge restwaarde.

Maar de inname gebeurd bij de dealer merkdealer waarvan de leasemaatschappij ook eigenaar is, maar de inname zelf gebeurd door een externe partij (verbaast mij wel gezien de werkgever van berri een grote jongen is, dat ze dit toch uitbesteden). Dus die kijken niet verder dan de auto zelf. Maar zal wel loslopen dan.

Ding is ook zo weer verkocht denk ik, zit zelfs cruise control op wat ze lang niet allemaal hebben en het is een facelift up in een courante kleur en minder dan een ton gelopen

Ik zie ze wel eens smerig staan bij Remarketing, echt onbegrijpelijk.
Inname en schade beoordelen is een vak apart, dat wordt inderdaad uitbesteed.

Oude auto die bij 'ons' heeft gelopen zag ik toevallig ook te koop staan. Heb er een aantal keer in gereden en is echt een heel erg fijne auto. zit zelfs standkachel in (staat niet in advertentie). Dik in de opties, fijne motor, fijne automaat en virtual cockpit. Heb wel eens gevraagd naar overnameprijs, die best fors was. Verbaast mij dat de prijzen die nu gevraagd worden rond het zelfde niveau liggen. Neem aan dat ze hem dan ook een stuk goedkoper hebben ingekocht.

Superb

Shit zeg, vanmorgen op een smal weggetje buitenaf een tegenligger die met behoorlijke snelheid aan kwam rijden. Ik helemaal uiterst rechts met geringe snelheid. gaat meer dan prima en ruimte genoeg dan.

Maar hij schrok volgens mij van een kuil naast de weg waardoor hij plots weer iets naar het midden stuurde met een enorme klap als gevolg tegen elkaars spiegel. Gelijk op de rem, ik zag mijn spiegelkap door de lucht vliegen die heb ik snel van de weg gehaald maar die andere persoon is er vandoor gegaan :mad: keren kon niet want de weg was smal en de vogel was al uit zicht. zwarte zafira was het. kapje is nog heel maar alleen wat lakschade maar zie nu ook dat de behuizing zelf ook een forse klap heeft gehad en een scheur in zit.
Ook al zal ik de beste man kunnen achterhalen dan word het toch een wellis/niettus verhaal dus schiet er ook weinig mee op maar vind het sowieso asociaal dat je door rijd en ik zit nu mooi met de schade.

zal van het weekend nog maar eens goed kijken, het glas is wonderbaarlijk genoeg wel heel

Ooh dat is irritant! Ik zou wel even aangifte doen hoor. Je weet vast wel wat voor Zafira het was: prefacelift of niet, of iig bouwjaar of beginletter kenteken.
Een accountmanager van een grote verzekeraar zei altijd: elkaars spiegel eraf rijden zit maar 20cm van een frontale aanrijding af.

Ja, zafira B was het, verder weet ik eerlijk gezegt niet, ook het kenteken niet. Op het laatste moment stuurde hij weer iets terug de weg op toen hij mij tegemoed kwam. Voordat ik achterom keek ging hij net het hoekje op in de verte (meneer had grote haast, reed een vaartje van 70 km/h gok ik). Maar ook al achterhalen ze hem en hij zegt dat ik niet genoeg aan de kant ging dan is het onze woorden tegen elkaar en schiet het ook niets mee op.

Pff Dat is balen Joost. Je doet er weinig mee, maar ik zou ook aangifte doen, maarja je zit er maar wel mooi mee, hopelijk valt het mee.
Hier hebben ze onlangs bij de Fiat de spiegel eraf getrapt in de nacht, gelukkig kon ik het kapje er zo weer opklikken en was er verder geen schade.
Verder weinig nieuws, beetje aan het uitkijken naar de meivakantie lekker kleine 2 weken naar Portugal :)

Mogguh!

Klote Joost.. irritant als zoiets gebeurd. 1x meegemaakt toen ik nog in de suzuki Alto reed; die had gelukkig van die eenvoudige plastic spiegels. Was ingeklapt, verder niks aan de hand. Ben ook gewoon doorgereden; die andere week uit naar mijn kant (waarschijnlijk telefoon) Meer schrik dan schade.

Ik zou wel aangifte hebben gedaan als ik schade gehad 'just to be sure'.

Oude auto die bij 'ons' heeft gelopen zag ik toevallig ook te koop staan.

Mooi ding, mag bij ons op de oprit staan zo (y)

Fijne actie Joost (n)
Wat kwam er dit weekend uit de nadere inspectie?

Wat ben ik toch blij dat we in de buurt van ons huis geen zooi-afgevende-bomen hebben staan.
Vriendin was dit weekend bij haar zus en daar ontkom je er niet aan om de auto te parkeren onder een boom. De auto was al smerig van alle pekel van afgelopen weken, maar is nu na één dag ngo eens 3x zo smerig door die stomme bomen.

Nu moest de auto sowieso gewassen worden, maar daar zou je je fris gewassen auto nog geen uur schoon houden. Heb overigens vorige week nog even een bestelling gedaan, Carclean had 15% korting, en dat moet toch gebruikt worden :D
Kan hopelijk binnenkort ook weer eens op een avond nu het wat langer licht is :cool:

Ik heb ook nog zitten twijfelen over die 15% korting, maar had eigenlijk niets nodig.. Dus niets besteld :D.

Zondag naar de verjaardag van oma geweest, inmiddels 90 jaar jong, helaas niet meer zo fit en helder als ze zelf zou willen maar al met al, ging het goed met haar. Ik verschil op een paar dagen na precies 50 jaar met mijn oma, bizar eigenlijk.

Van de week beiden auto's eens even wassen en morgen denk ik met de motor naar het werk en na het werk lekker stukje toeren.

Middag allemaal!!

Aan deze kant gelukkig weer opgeknapt na een belabberde week. Ik ben al 5-6 weken goed verkouden, een dikke week geleden werdt ik vrijdags ziek. Dus toch maar naar de dokter geweest, bleek virus/bacterie in de luchtweg te hebben en kreeg een antibiotica kuur. Direct mee begonnen....totdat ik vorige week maandag aan het eind van de dag hevige diaree kreeg wat de hele avond aanhield. Alles wat ik at, kwam er even later weer uit.
Dinsdags nog naar het werk geweest, maar om 3 uur naar huis gegaan..... 't ging niet meer. Woensdag en donderdag dan ook ziek thuis geweest, vrijdag weer aan het werk en knapte ik weer op en gelukkig net optijd om zaterdag de 1e verjaardag van onze dochter te vieren.

Erg leuk om dat mee te maken, hoe ze onder de indruk was van de balonnen en slingers....maar ook de aandacht van opa/oma en bezoek genoot. Tussen de bezoeken door nog lekker geslapen, dus bij elk bezoek weer "fit" om te genieten.
Wat hebben wij daardoor genoten van onze meid!!

Inmiddels weer volop aan het werk, nog wel verkouden maar hej..... er zijn ergere dingen. Nu weer een week trainen, gezien over 2 weken de 1/2 marathon nog steeds op 't schema staat. De ziekte van vorige week was natuurlijk een fikse domper in mijn schema, maar ga toch proberen die halve te lopen.

@ Joost: Man wat vervelend, je bent zelf zo zuinig op je auto en dan komt er zo'n aso langs die je op beste kosten jaagt.
@ Jimmy: Bijzonder dat oma er nog is, dat is toch een heel respectabele leeftijd en een mooi moment om zo met de familie dat nog eens te vieren.

Midje,

ik heb ook niks besteld bij carclean. Via het Astra forum krijgen we ook al korting (geen 15% maar 10%) en ik heb eerlijk gezegd ook niks nodig. Het moet eerst maar eens warmer worden. Het lijkt lekker maar het is echt roetkoud..

Gisteren weer flink wat kilometers gemaakt. Bij vrienden in de Betuwe op visite geweest. Als je terugkomt is je tankje gewoon alweer bijna leeg..;) ik vond dat iedereen erg rustig reed..;)

Zondag naar de verjaardag van oma geweest, inmiddels 90 jaar jong, helaas niet meer zo fit en helder als ze zelf zou willen maar al met al, ging het goed met haar. Ik verschil op een paar dagen na precies 50 jaar met mijn oma, bizar eigenlijk.

Gefeliciteerd! Je voegt je binnenkort dus ook bij de 40'ers..;)
Opa's en oma's hebben wij al helemaal niet meer. Komend weekend gaan we nog met de schoonfamilie varen op de Weerribben als afsluiting van het overlijden van mijn schoonopa en -oma.

@ Joost: balen zeg van de spiegel. Die spiegels zijn tegenwoordig ook dure grappen met alle techniek erin.

Inderdaad Rob, nog 2 weken en dan mag ik mijzelf officieel 40'er noemen. :ninja: (we hebben dus wel een Ninja smiley, maar geen feesttoeter)

@ruud, dan had je het flink te pakken! fijn dat je weer opgeknapt was om de 1e verjaardag goed mee te kunnen vieren :)

Pfoh Jimmy ook al bij de 40-ers!
Ik had gisteren nog een verjaardag van iemand die 30 werd, daar schaar ik me dan maar een beetje onder :)

Respectabele leeftijd Jimmy (y) (ook van je oma :LOL:)

@ Ruud, beterschap en gefeliciteerd met de kleine meid!
Weet nog wel dat die van ons bij de 1e verjaardag het allemaal niet zo goed besefte. Cadeau papier was interessanter dan de cadeaus zelf :D
Een jaar later is het besef er een stuk beter en is hun reactie echte onbetaalbaar :)

@ Rob, goed om te weten dat er een algemene kortingscode in omloop is. Zal tzt aan je denken, die code zal toch ook wel gelden voor een oud Astra K eigenaar en Opel liefhebber-dinges-geval ;)

Ik had al een tijdje een nieuwe droogdoek op het lijstje staan. Was niet keihard nodig, maar het overkwam mij net iets te vaak dat ik de auto nét niet helemaal lekker droog kreeg. Zeker de nieuwe auto niet, daar blijft veel meer water op het dak liggen dan bij de 4GC. Dat was natuurlijk een coupé met aflopend dak, dus was je daardoor al de helft van het water kwijt.
Dus maar een nieuwe besteld, ook een iets grotere.
Toch nog maar weer een flesje van iets anders en een kleine flacon van nog iets anders om eens uit te proberen. Al met al eens geen kapitalen stukgeslagen :D

Fijne actie Joost
Wat kwam er dit weekend uit de nadere inspectie?

Geen tijd voor gehad. Hele zaterdag heeft het hier geregent. Zondag hele dag weg geweest om even goed te kijken. Het zit er aan. Camera (360 camera) , dodehoek lamp, inklappen werkt. Er zit een fikse beschadiging op het kapje maar alle clipjes zijn heel. Er zit alleen een forse scheur in de behuizing aan de onderkant. Dus moet er even goed naar kijken of ik dit nog kan repareren/verstevigen. zit niet gelijk in het zich namelijk. maar daar moet ik even goed de tijd voor hebben (en droog weer)

Carclean heb ik ook niets besteld, genoeg spulletjes :) Laat het maar eerst wat warmer en droger worden

Hier de actie van Carclean aan me voorbij laten gaan. Heb nog een hele bak vol met polijst en poetsmiddel staan, maar ik kom er gewoon niet meer aan toe om een auto nog te wassen/kleien/polijsten.

De Astra moet ook nog wachten op zijn eerste handmatige wasbeurt. Komend weekend spitsweekend op het werk en pasen, dus zal combi worden van werken en paasgebruiken. Zondags pasen vieren bij familie en 2e paasdag is voor ons gewoon een werkdag.

De week erop zou zaterdags kunnen, maar we zitten toch sterk te denken de caravan dit jaar in te ruilen. Dus wellicht dat we die zaterdag nog een exemplaar gaan bekijken.
Ik ben overigens wel benieuwd wat jullie gedachte is bij de toekomst van de caravan. We gaan naar het einde van de verbrandingsmotor. In 2030 is het over, of zakelijk zelfs al vanaf 2025 (als dit er door komt).
Hoe populair blijft de traditionele caravan dan?

Thnx! zoiets zoek ik inderdaad

Hoe populair blijft de traditionele caravan dan?

ik denk dat het voor een groot deel gaat afnemen aan populariteit. Zelfs met betere accu's en sneller laden blijft het echt een ding. zelfs met een moderne tesla is het echt geen doen om elke 2 uur aan de snellader te staan om een tijd te moeten wachten als je echt verder weg gaat naar italie of zuid frankrijk. Pas als er met 5 minuten weer 80% vol kunnen laden word het anders maar zover zijn we nog lang niet. zeker de verder vakanties gaat wel aanzienlijk minder worden denk ik. Veel campings gaan ook over op sta caravans in de toekomst verwachten ze. Vrienden van B hebben om die reden de caravan ook verkocht. zelfs zuid-duitsland werden ze er flauw van om met de Enyak welke 180 km op zoek te gaan naar een laadpaal welke dan ook nog maar de vraag is waar die staan in buitenland en of die werkt. Nu nemen ze een sta caravan. Maar helemaal uitsterven zal het nooit natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je nog wel wat jaartjes plezier kunt hebben van een caravan Ruud.
De verbrandingsmotor is nog wel even te koop, 2030 is dichtbij maar ook nog best ver weg. Occasions blijven nog een stuk langer te koop. Er zijn nu ook nog genoeg auto's van 10-15 jaar oud in omloop, dus dan zit je tot 2040 nog goed.

Hoe vlot een brandstofauto onbetaalbaar wordt gemaakt is wel de hamvraag, maar dat is iets waar ik mij op dit moment nog niet mee bezig houdt. Een EV zoals ik hem zou willen kan ik mij nu ook niet veroorloven, dus is een probleem voor later.

Wat is de reden om de caravan in te ruilen? Wat heb je nu en waar ben je naar opzoek?

Ik houd op FB ook een pagina in de gaten met te koop staande caravans. Komt vaak genoeg iets betaalbaars voorbij dat voor ons prima zou voldoen.
Maarja, aanschaf is één ding. Hele inboedel bij elkaar kopen is ook gedoe en zeker niet gratis. Ik heb geen trekhaak, geen E-rijbewijs.
Stiekem bevalt het mij ook erg goed om gewoon lekker op eigen tempo naar zuid Europa te rijden, koffers uit te pakken in een ingerichte stacaravan en te beginnen aan de vakantie.

Is nu ook goed betaalbaar doordat we buiten de schoolvakanties kunnen, dezelfde vakanties zijn over een jaar of 2 een factor 3 á 4 duurder als we in de schoolvakantie moeten.....

Wat is de reden om de caravan in te ruilen? Wat heb je nu en waar ben je naar opzoek?
Er zitten wat kosten aan de caravan te komen, die ik de caravan eigenlijk niet meer waard vind. Kan het nu gaan doorvoeren, maar ga ik nooit meer terugkrijgen in de verkoopprijs. Dus daarom kopen we nu liever een exemplaar wat jonger is. Bedoeling is om met die caravan dan ook weer jaren te doen.

Maar twijfel altijd nog wel of we toch nog eens terug gaan naar een vouwwagen. Dat heeft veel meer charme (slapen onder doek ipv een dak) en is ook geschikt voor achter een EV. Een caravan daarintegen heeft de grote voordelen dat hij makkelijker te bepakken is en standaard zaken als een koelkast en toilet aan boord heeft. Daarnaast is een caravan ook ruimer als het merk vouwwagen wat we anders zouden kopen.

Terug
Bovenaan