Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik gebruik ook Waze tegenwoordig. Vind TomTomGo nog net iets fijner en mooier maar die is niet gratis.
Heb vorig jaar Apple Carplay laten coderen en moest toen een wifi-antenne plaatsen. Helaas is de verbinding niet geweldig stabiel, klapt er regelmatig uit. De chinese-antenne toch maar een keer vervangen door een originele.

Wat betreft climate control, ik stoor me er altijd aan dat er links en rechts een andere temperatuur staat en zet ze dan weer gelijk door aan beide knoppen te draaien. In zo'n kleine ruimte heeft gescheiden cc volgens mij ook weinig zin. Had er van mij helemaal niet op gehoeven. Ik zal eens kijken of dat bij mij ook sneller kan door bijv. de auto knop vast te houden.

Mogguh!

Ga je op alle fronten een compleet ander huis van krijgen. Hopelijk zit het weer een beetje mee als alles openligt, wel zo prettig.
Dat hoop ik ook! Maar we gaan in die periode bij mijn ouders wonen; hebben de bouwers alle ruimte en wij wat meer rust ;)

Dat zijn beste plannen Gerwin, klinkt goed! Kies je bewust voor houten kozijnen? Ik zou zelf juist voor kunststof gaan, en dan altijd van het draai/kiep principe.
We hebben naar kunststof gekeken maar we vinden het qua materiaal toch (nog) niet helemaal bij ons huis passen.
Je hebt wat minder mogelijkheid om de oude jaren '20/'30 stijl terug te brengen en ook aan de binnenzijde heb je dan vrij 'saai' afgewerkte kozijnen. Of er zijn mogelijkheden voor maatwerk maar dat wordt duur.
Dus nu hebben we voor meranti gekozen.

Grappig..ik heb ook zo'n Sync knopje in de Astra maar gebruik het nooit en kan van mij gestolen worden. Maar ik verander eigenlijk ook nooit de temperatuur van de ECC. Staat gewoon strak op 21 graden altijd en misschien een enkele keer dat ik hem terugzet naar 20 graden.

Flinke verbouwing Gerwin! De kosten zullen flink gestegen zijn of niet? De prijsstijgingen die we bij mij werkgever voor de kiezen krijgen zijn niet mals.

Maar sowieso..vant weekend kaartjes voor een festival waar ik jaarlijks heen ga gekocht en ook gewoon twee keer over de kop tov het jaar ervoor.

Hout kan ook gewoon met draai/kiep, zit in onze woning ook ;)
Kiepstand vind ik vooral fijn voor slaapkamers voor de frisse lucht 's nachts.

Kunststof komt inmiddels aardig dicht in de buurt van echt hout, maar is het nog net niet inderdaad. Daarnaast is kunsstof zeker niet onderhoudsvrij, je hoeft het natuurlijk niet te schilderen maar jaarlijks goed schoonmaken moet wel want anders wil het er niet meer af/trekt het vuil er in.

Klein laagje sneeuw hier, dus een winteropeling voordat het voorjaar los barst
opel_insignia_gsi_sports_tourer_43_02ce00500f3d0a52.jpg

Wat betreft climate control, ik stoor me er altijd aan dat er links en rechts een andere temperatuur staat en zet ze dan weer gelijk door aan beide knoppen te draaien. In zo'n kleine ruimte heeft gescheiden cc volgens mij ook weinig zin. Had er van mij helemaal niet op gehoeven. Ik zal eens kijken of dat bij mij ook sneller kan door bijv. de auto knop vast te houden.

ik hoor het graag, mijn broer had het er laatst ook al over. Kon niet voorstellen dat er geen knopje op zat. Ik weet dat opels dat altijd hebben, ook de oudere. ook mijn oude laguna had een syn knopje. Ik zie de toevoeging ook niet zo van die gescheiden tempraturen. Maar ik kon inderdaad in zijn auto geen knopje vinden, ook niet in menu's. Maar het zelfde dat ik mij zo verbaas dat je zo'n enorm sleutelgat ziet bij de handgreep van de deur van de bestuurder *-)

Balen Joost! Dat verwacht je toch eigenlijk niet bij zo een jonge auto. Vriend van mij die de 1.5 Turbo heeft gekocht afgelopen zomer had inderdaad een gaspedaal dat niet meer werkte. Was een vaker voorkomend probleem.

@ Rob. Fijn, ook weer opgelost :)

@gerwin, flinke plannen! Succes alvast en denk aan jezelf!!

Hier ben ik nu zelf al een paar dagen echt ziek, gaat deze middag iets beter maar de afgelopen dagen.. man man, wat heb ik er een hekel aan om ziek te zijn.

Hier beide auto’s nog helemaal prima! De Mini heeft net nieuwe remblokken voor. Verder vrij weinig te melden. zie al 3 dagen niet anders dan de lamp en spiegel op de slaapkamer.. we hebben geen tv boven….

Balen Joost! Dat verwacht je toch eigenlijk niet bij zo een jonge auto. Vriend van mij die de 1.5 Turbo heeft gekocht afgelopen zomer had inderdaad een gaspedaal dat niet meer werkte. Was een vaker voorkomend probleem.

klopt, gaspdaal is bekend, en bij auto's tot en met 5 jaar word dit ook kosteloos vervangen indien er problemen zijn. Verder zijn er bij de benzines weinig gekke dingen. Maar we gaan het zien. Heb wel bericht gekregen van de duitse dealer dat ze het vervelend vinden en dat een korte diagnose op hun kosten gesteld mag worden en dan in overleg de NL dealer en de duiste dealer verder gaan kijken hoe en wat. dus dat is positief.

Wat een verbouwplannen gerwin! :O Klinkt wel goed, kan mij voorstellen dat je tijdelijk ergens anders gaat wonen als die mogelijkheid er is. Wanneer verwachten ze klaar te zijn?

Beterschap Jimmy!

Wij kunnen eindelijk zeggen dat we er weer "even" vanaf zijn. Maar je hoort ontzettend veel zieke pappa's, mama's en kindertjes om je heen.

Gisteravond na het sporten dacht ik dat mijn Astra een kuur had..de dashboardverlichting sprong continu van fel naar minder fel en het AFL lampje sprong continu aan en uit.
Dacht eerst wat is dit maar toen kwam ik er al snel achter dat er een flink plakkaat ijs op de buitenzijde voor de camera zat waardoor de lichtsensor even op tilt sloeg...:)

Mogguh!

Gisteren zijn de oude velgen van de V40 opgehaald door 3 jongens uit Twente eo. Mooi volk, 1 van de leukste Marktplaatsverkopen tot nu toe.
Ik heb nu mooi ruimte in de garage en de koper een set mooie velgen onder z'n V50. (tu)

@ Joost: ik las wat gebruiksaanwijzigingen op deze pagina. Zou daar iets tussenzitten?
'Sync' zie ik staan. Maar aan de andere kant, als het zo duidelijk was geweest had je het wel gezien ;)
4f73ad69fcd2046c9f2cfb57e4fbbdc9

@ Jimmy: beterschap! Hier op het werk gaat het ziektespook ook wat rond.. het heeft weer een kleine opleving lijkt het wel ;)

Wat een verbouwplannen gerwin! eye popping smiley Klinkt wel goed, kan mij voorstellen dat je tijdelijk ergens anders gaat wonen als die mogelijkheid er is. Wanneer verwachten ze klaar te zijn?
Ze verwachten er 4 maand over te doen, maar ik maak er maar 6 maand van in mijn gedachten. Dan kan het alleen maar meevallen. (ivm winterweer)

De plannen zijn behoorlijk ingrijpend maar het huis is er wel aan toe. In de basis een huis uit '26, in de jaren 70 is er wat werk aan gedaan en de laatste 10 jaar is er eigenlijk niks gebeurd (ook weinig onderhoud denken wij) In de badkamer zitten er tegels los en hebben we al lekkage gehad, in de keuken laten tegels los, aanrechtblad beschadigd en werkt de koelkast niet meer. Dus eigenlijk is het wel toe aan vernieuwing.

De twijfel zat 'm in de uitbouw, maar als we de badkamer gaan doen werd ons geadviseerd om de uitbouw eerst te doen. Dus zodoende is het een lange lijst ;)
Maar goed, hebben we 70% straks van het huis in orde. Dan nog een keer de bovenverdieping renoveren en de verduurzamingsslag maken (zonnepanelen, warmtepomp, etc)

Dacht eerst wat is dit maar toen kwam ik er al snel achter dat er een flink plakkaat ijs op de buitenzijde voor de camera zat waardoor de lichtsensor even op tilt sloeg..
Hahaha, dat is dan toch wel even schrikken. Mooi dat het loos alarm was ;)

@ Joost: ik las wat gebruiksaanwijzigingen op deze pagina. Zou daar iets tussenzitten?
'Sync' zie ik staan. Maar aan de andere kant, als het zo duidelijk was geweest had je het wel gezien

Nee sorry, bij mijn insignia staat sync altijd aan. Ik vind gescheiden airco ook echt wassen neus. Maar bij de 3 serie van mijn broer (zelfde als kristian) staat er niets van dat tussen. Ik zei dus tegen mijn broer dat dat vast wel ergens staat, dus bij hem in de auto de menuutjes door gescrold maar ik kon het zo ook niet vinden. Toch wel opvallend , het is de eerste auto die ik ooit heb gezien met gescheiden airco wat je niet kunt synchroniseren. Als er iets van een manier is zal mij ook niet verbazen.

Maar klinkt goed gerwin, waar anderen er tegenop zien vind ik het altijd erg leuk om dingen uit te zoeken, bedenken er mee bezig te zijn, mee bedenken en dan uiteindelijk langzaar zeker mooi resultaat te zien. Het kost alleen zoveel geld *-)

Nee sorry, bij mijn insignia staat sync altijd aan. Ik vind gescheiden airco ook echt wassen neus. Maar bij de 3 serie van mijn broer (zelfde als kristian) staat er niets van dat tussen. Ik zei dus tegen mijn broer dat dat vast wel ergens staat, dus bij hem in de auto de menuutjes door gescrold maar ik kon het zo ook niet vinden. Toch wel opvallend , het is de eerste auto die ik ooit heb gezien met gescheiden airco wat je niet kunt synchroniseren. Als er iets van een manier is zal mij ook niet verbazen.
Ah, had ik je verkeerd begrepen!

Bij de V40 ben ik wel blij dat er gescheiden clima op zit: vrouwlief zet de temperatuur soms op 21 graden, en dan heb ik 'm op 18 ter compensatie. Ik moet het niet te warm hebben in de auto.

Maar klinkt goed gerwin, waar anderen er tegenop zien vind ik het altijd erg leuk om dingen uit te zoeken, bedenken er mee bezig te zijn, mee bedenken en dan uiteindelijk langzaar zeker mooi resultaat te zien. Het kost alleen zoveel geld
Yes, helemaal mee eens: dat vind ik ook het mooiste werk! Alles onder elkaar zetten, doorrekenen, nakijken, uitzoeken... heerlijk!
Nu straks uitzoeken hoe de aannemer de facturen naar ons moet sturen zodat we deze zonder gedoe kunnen insturen voor subsidies en bouwdepot; als het van te voren weten, scheelt dat mooi werk.

Dat geld is wel een nadeel, konden we in de 'oude huizenmarkt' een appartementje van kopen *-)

Wat gezocht op fora en conclusie is dat bij de F3X de climate control niet te syncen is. Eindelijk een goede reden om hem in te ruilen :D

Gewoon inruilen op een eenvoudig Opeltje waar het wel op zit..:) krijg je ook nog heel veel geld toe..:}

Nou van mij mag je het knopje hebben..de grootste onzin...

Ik had niet verwacht het nog eens te kunnen zeggen, maar de kans is groot dat ik mij vanaf vrijdag de bezitter van een Opel mag noemen. :p

rjthefrisian zei:
Gewoon inruilen op een eenvoudig Opeltje waar het wel op zit..:) krijg je ook nog heel veel geld toe..:}

Nou van mij mag je het knopje hebben..de grootste onzin...

Valt tegen hoor. Kan er als ik hem inruil bij de Opel dealer kan ik er net een eenvoudig nieuw Corsaatje met een 1.2 driecilinder voor terug kopen. :,(
Ik ben best een Opel liefhebber maar dan vooral/alleen van het spul uit de jaren 70, 80 en begin 90.
Ik volg het YouTube kanaal Halle77. Hoofdpersoon heeft onlangs een Lotus Omega gekocht. Geweldig apparaat!

Dan heb je de M2 ook maar kort gehad, had graag de C-klasse V8 willen hebben maarja beetje dure jongen voor dagelijks gebruik :}

Maar ben benieuwd welke opel er komt, of komt er een lease auto

Ik ben best een Opel liefhebber maar dan vooral/alleen van het spul uit de jaren 70, 80 en begin 90.
Ik volg het YouTube kanaal Halle77. Hoofdpersoon heeft onlangs een Lotus Omega gekocht. Geweldig apparaat!

Ik heb ook meer met het spul uit de jaren 80-90 en eigenlijk sinds de overname door PSA vind ik het allemaal niet heel top. Nieuwe astra is wel mooi maar het is ook in combinatie met die kleine motoren, veel generieke auto's / motoren. Alles moet eco/hybride zijn. Begrijp wel dat dat de toekomst is, en is bij de meeste merken zo maar ik word er minder hebberig van.

Zag gisteren nog een passat R36, ondanks ik weinig met dit specifieke model heb zag het er heel bruut uit, zeker in de blauwe kleur. Helaas kan dat niet meer tegenwoordig

Ik heb ook voornamelijk wat met Opels uit de jaren 80 tot begin jaren '00. Al kunnen de Opels van 2010-2017 mij ook wel bekoren (heb nu zelf een Adam).

Maar eerlijk gezegd vind ik de Opels onder de Stellantis vlag niet veel meer aan. Wat voegt Opel nog toe ten opzichte van Peugeot? Ik vind het simpelweg Peugeots met een ander jasje. Het unique selling point voor Opel is verdwenen. Ik vrees dan ook dat Opel een sterfhuis-constructie wordt en dat Opel over een jaar of 10 - 15 is afgeschreven en zal verdwijnen.

Ik heb juist niks met de oude Opel meuk. Maar dat geldt eigenlijk voor alle merken...

Ik heb weer een prijs gewonnen op het Astra K forum. De 1e prijs zelfs.. vanwege het 3-jarig jubileum was een prijsvraag uitgeschreven om de km-stand van beide beheerders gezamenlijk te raden. Ik zat er maar 28 km vanaf (eigenlijk heel simpel door logisch te redeneren door foto's te bekijken op FB van hun auto's en te extrapoleren).

Mag kiezen voor tuning bij de huistuner of een dinerbon voor 200 euro. De eerste heb ik al dus ga voor het andere alternatief. Zal de vrouw ook blij mee zijn!
Echt topactie weer van de beheerders!

Begrijp wel waarom je zo graag op dat forum komt :} gefeliciteerd! leuke prijs

Vandaag is de insignia bij de Opel dealer geweest. Leuke dealer, echt een mini in het buitengebied maar ik heb daar goede connecties wat de reparatie en communicatie sterk ten goede komt. Leuk om daar even geweest te zijn. Minder leuk is het nieuws dat er echt iets niet goed is met de auto :( Is niet met een update of andere sensor zomaar opgelost.

ze gaan nu contact opnemen met de duitse dealer want er gaan echt serieus hoge kosten aan komen voor uitgebreide diagnose waarbij de monteur waarschijnlijk heel wat uurtjes nodig gaat hebben. Hij is er van overtuigd dat het probleem gevonden gaat worden maar of dat met 1 uur of 10 uur is, is uiteraard niets van te zeggen. Gelukkig zit de auto in de garantie (bevestigd door duitse dealer) maar striks genomen mogen ze eisen dat de auto bij hun hersteld gaat worden. Hopelijk zijn ze zo flexibel dat ik dit bij 'mijn' dealer mag laten herstellen.

Hopelijk deze week uitsluitsel en vervolg afspraak maken waarbij ik de auto een tijdje kwijt ben

Balen Joost! Fijn dat ze er van overtuigd zijn dat ze het gaan oplossen, maar heb ze dan al enig idee wat het is? Anders lijkt zo'n uitspraak mij ook weinig zeggend.

En tsja, als de auto wel terug naar Dusseldorf moet, dan is het maar zo toch? Vervelend, maar wel overheen te komen. Hopelijk kost het je verder geen cent (tu)

B Real zei:
Balen Joost! Fijn dat ze er van overtuigd zijn dat ze het gaan oplossen, maar heb ze dan al enig idee wat het is? Anders lijkt zo'n uitspraak mij ook weinig zeggend.

En tsja, als de auto wel terug naar Dusseldorf moet, dan is het maar zo toch? Vervelend, maar wel overheen te komen. Hopelijk kost het je verder geen cent (tu)

Het was denk ik meer om mij gerust te stellen dat het goed komt en dat ze vaker met zulke hardnekkige onduidelijke klachten te maken hebben gehad. Ze hebben totaal geen idee waar het is zit. Storingen zijn heel divers en kan van alles zijn, van een foute module, slechte stekkerverbinding, draadbreuk, piek spanning, softwareupdate, de storingen zijn zo divers dat er echt niets van te zeggen is.

En goede nieuws is, ik heb zojuist bericht gekregen dat ze groen licht hebben gekregen om een aantal uren diagnose te stellen van de duitse dealer (tu) daar ben ik wel echt heel blij mee. Volgende week woensdag gaat hij een aantal dagen bij de dealer staan en hebben ze wat meer tijd om er echt goed naar te kijken.

Mijn vader is met zijn in Duitsland gekochte auto toen ook eens terug naar de Duitse dealer geweest voor een garantie dingetje. Gecombineerd met een kleine vakantie :)
Laten we hopen dat ze het issue snel op het spoor zijn! (tu)

Barri zei:
Mijn vader is met zijn in Duitsland gekochte auto toen ook eens terug naar de Duitse dealer geweest voor een garantie dingetje. Gecombineerd met een kleine vakantie :)
Laten we hopen dat ze het issue snel op het spoor zijn! (tu)

Dusseldorf is ook niet heel ver weg vanuit hier natuurlijk , 2 uurtjes. Naar Breda, Limburg of ergens in noord-holland ben ik ook zoveel reistijd kwijt. Als het moet breng ik de auto daar gewoon langs inderdaad. Maar als de garage niet weet hoe lang het duurt ga ik er ook geen vakantie aan plannen. Al is het idee dat je niet weet hoe lang de vakantie duurt ook wel een lekker idee :} :T

De dealer waar hij nu heen gaat is ook zo'n 25 minuten rijden en zeker niet de dichtstbijzijnde . Echt een mini dealer met 1 verkoper, 1 receptionist/magazijn/werkplaatschef, en 3 monteurs. Heerlijk kneuterig in de middle of knowwhere :} maar omdat mijn oud collega er werkt maakt de communicatie gewoon veel makkelijker. Hij kent mij, hij weet dat ik ook precies weet hoe het werkt met zulke problemen. transparant en ik krijg bijvoorbeeld gewoon een gratis leenauto mee. Iets wat normaliter niet word gedaan, zeker omdat ik daar geen vaste klant ben. En hij kan heel goed duits wat de communicatie met de duitse dealer ook makkelijk maakt.

Maar mocht ik naar dusseldorf moeten doe ik dat gewoon, is tenslotte het risico van een auto verder weg kopen.

Op zich positieve berichten over het herstel van de Insignia. . Fijn dat het ook binnen garantie valt. Hopelijk geen steenmarter die zijn tandjes ergens in de kabelboom heeft gezet. Niet alleen lastig om de plek te vinden, maar dat zal wel niet gedekt worden door garantie.

Voor de situatie ziet het er positief uit. inderdaad. Heb juist voor een jonge (dure) auto gekozen om zorgeloos te rijden met minimale kans op gekke kosten.

Ik heb wel gekeken of ik visueel iets kon zien aan de bekabeling of accu (slecht contact of iets) maar alles ziet er goed uit. Marters hebben wij in ons dorp geen last van, maar het zou altijd kunnen natuurlijk als je ergens parkeert. Als dat zo is, dan vermoed ik dat de duitse dealer alleen 'draadbreuk' te horen krijgt :} en anders via verzekering.

Dit zet je trouwens wel weer aan het denken over het nut en de noodzaak van garantie.

Bij de vorige auto heb ik er vanaf gezien. Want kostte 750eu ofzo, het was 1,5 uur rijden, nette en jonge auto etc. Gaat er iets kapot dan kun je voor dat geld een hoop repareren. Heb je echter zo'n gevalletje als Joost en moeten ze op zoek dan tikken de uurtjes en dus euro's rap bij je vandaan.

Nu gelukkig geen last van met twee jaar garantie (incl pechhulp) bij een dealer naar keuze, volgens mij zelfs in heel Europa. Is onderdeel van het kopen van een Premium Selection occasion, dus indirect betaal je er natuurlijk ook voor maar vind het wel een geruststellende gedachte.

B Real zei:
Dit zet je trouwens wel weer aan het denken over het nut en de noodzaak van garantie.

Bij de vorige auto heb ik er vanaf gezien. Want kostte 750eu ofzo, het was 1,5 uur rijden, nette en jonge auto etc. Gaat er iets kapot dan kun je voor dat geld een hoop repareren. Heb je echter zo'n gevalletje als Joost en moeten ze op zoek dan tikken de uurtjes en dus euro's rap bij je vandaan.

Nu gelukkig geen last van met twee jaar garantie (incl pechhulp) bij een dealer naar keuze, volgens mij zelfs in heel Europa. Is onderdeel van het kopen van een Premium Selection occasion, dus indirect betaal je er natuurlijk ook voor maar vind het wel een geruststellende gedachte.

Precies om die reden wilde ik daar ook vanaf zien. Als je het dure afleverpakket nam had je 5 jaar garantie (wel alleen bij hun). Ik heb daar vanaf gezien en wilde aanvankelijk helemaal geen garantie. Want; jonge auto, lang rijden als er wat mee is, en inderdaad kun je veel laten doen voor dat geld. Maar er was een duitse wetgeving dat dat niet mocht bij particuliere verkoop. Ik dacht 6 maand (is blijkbaar toch 12). Dus Heb tegen wat minder korting dan gepland wel 1 jaar garantie er bij gekregen. Daar ben ik nu heel erg blij mee!

Ik wilde ook alleen een BMW bij de dealer met Premium Selection garantie. Ook al heel veel plezier van gehad. Een koplamp met wat condensvorming en de elektrische trekhaak die wat nukken had zijn meteen en zonder gezeur vervangen door nieuwe onderdelen. Die rekening had ik niet zelf willen betalen. Met 3k niet betaald.

Dat is wel flink balen Joost met de Insignia, keurig opgepakt door de duitse dealer naar mijn idee. Toch blijft het vervelend en gedoe. Je moet je auto wegbrengen, je bent overgeleverd aan externe partijen en het blijft hopen dat er een juiste diagnose en oplossing komt.

Ik heb een heel jaar garantie op mijn Astra ( zonder bijbetaling ) en had een half jaar garantie op de Insignia. Met beide nog geen claim hoeven doen. Ik kreeg indertijd zelfs een reminder van de dealer van de Insignia dat de garantietermijn af zou lopen. keurig !

Met mijn eerdere Insignia ( A uit 2009 ) had ik bij dezelfde dealer als de huidige Insignia wel wat garantieclaims. M32 versnellingsbak, dashboardverlichting en stoelverwarming. Allemaal keurig onder garantie vervangen.

Opels uit de jaren 70 / 80 / 90 ? heb ik heel veel mee. Daar ligt de basis voor mijn merkvoorkeur.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat ik nog één keer ga voor een laatste Insignia ( bjr 2022 ) en dat het dan gedaan is met Opel voor de vervanging van mijn huidige wagenpark.

Ik vind dat de huidige Astra teveel PSA genen heeft en de Corsa is mij te klein. Wellicht dat de Mokka nog eens aan bod zou kunnen komen. Die heeft echter ook al wat PSA genen in zich.

Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige auto's. Wat is veel koppel ( 320 Nm in de Astra ) toch heerlijk ! En gaaf dat je ruim 1.000 km kunt rijden op één tank.
De Insignia is een heerlijke snelwegcruiser. Met 1.5 Turbo en automaat voor mij helemaal goed. Comfortabel en erg ruim 1 En relatief zuinig. doorsnee 7.8 l / km op 14.000 km.

Naar de huidige inzichten stap ik ooit over op Volvo. De huidige V60 is wel heel erg fraai ! Misschien is er ooit ( overdekte ) ruimte, heb ik nu nog niet, voor een mooie klassieke Opel. Ascona/Vectra of Rekord/Omega.

Vind je de 1.5 icm de automaat prima hans? Mijn grootste kritiekpunt op de Insignia is de toch wel wat trage motor/versnellingsbak combi. andere (ook niet-premium merken) is dat toch wel een stuk beter. Ik vermoed dat de stokoude automaat de grootste boosdoener is. Bij de Insignia facelift heb je het zelfde vermogen als mijn 1.6 turbo, maar dan wel met meer cilinderinhoud als basis en ook een veel modernere 9 traps automaat. Ik heb er nooit in gereden maar dat mij ook een heerlijke combi (tu) en dan liefst een rode zoals in de openingspost (en lichte bekleding).

De opels daarna heb ik gewoon ook weinig mee. Het is niet zozeer omdat PSA er mee bemoeid , maar auto's zoals een mokka, corsa, grandland. Het doet mij eigenlijk heel weinig. En dat heb ik met de Insignia B wel, het is gewoon echt een mooie stoere auto die erg fijn rijd verder (tu)

@ Joost: Ik ben heel tevreden over de combinatie 1.5 Turbo & automaat. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik in de Insignia wat rustiger voortbeweeg. De auto is er niet naar om een potje te gaan scheuren. Wegligging is prima maar het is geen gooi & smijt auto. Met de Astra is dat meer het geval. Kleiner, lichter en handzamer.

Cruisen met 140 - 180 is meer een Insignia ding. Af en toe de schakelflippers gebruiken geeft wel een wat sportiever gevoel. :-)

Frits79 zei:
Wat heb je dan? Of wordt het nu een Opel?

Er komt vanaf morgen als het goed is een Opel. :)

AsconaGT zei:
Dan heb je de M2 ook maar kort gehad, had graag de C-klasse V8 willen hebben maarja beetje dure jongen voor dagelijks gebruik :}

Maar ben benieuwd welke opel er komt, of komt er een lease auto

De M2 heb ik inderdaad maar kort gehad. Een geweldige auto, maar niet de juiste auto op het goede moment.

Er komt nu geen lease auto in ieder geval. ;)

Momenteel een maand in het bezit van mijn Opel Adam 1.4 Jam uit 2014. Ben er nog steeds erg blij mee en ben al erg vertrouwd geraakt met de Adam. De auto rijdt erg makkelijk.

Ik heb wel 2 kleine dingetjes waarbij ik me afvraag of ik daarvoor aanspraak zal maken op mijn garantie of dat dit muggenziften is. Wellicht krijg ik in de toekomst grotere problemen en dan wordt de verkopende partij wellicht minder meedenkend omdat ik al voor elk akkefietje terug ben gekomen.

Ik heb namelijk 1 klein dashboardlampje dat het rode toerengebied van de toerenteller verlicht dat niet meer werkt, en het toerental schommelt heel lichtjes bij stationair, maar is vooralsnog niet reproduceerbaar. De ene keer schommelt het toerental wel ietsje en de andere keer weer niet. Als ik het nu moet zeggen denk ik dat het vooral bij warme motor voorkomt. Maar het is verder niet heel erg storend ofzo.

Misschien nog even afwachten totdat het structureel of niet meer te negeren valt. Of zouden jullie wel meteen teruggaan?

Ik zou gewoon teruggaan. Je hebt toch gewoon garantie?

Ik weet nog wel dat toen ik eerder aangaf dat ik altijd garantie wilde bij een nieuwe auto dat de meesten wat sceptisch waren. Blijkbaar is dat nu toch omgeslagen..B)

Wegligging is prima maar het is geen gooi & smijt auto. Met de Astra is dat meer het geval. Kleiner, lichter en handzamer.

Klopt..daarom heb ik vaak wat meer met het C segment dan het D segment. Allemaalnet wat dynamischer. Maar ik had laatst een k vijfdeurs mee ipv een ST en vond dat al een hele andere auto. Nog wat dynamischer maar vooral vond ik het veel minder auto. Als je in je achteruitkijkspiegelkijkt is de achterklep wel heel dichtbij en ook van buiten oogt het wel als veel minder auto.

Ik had bij mijn auto 6 maanden Autotrust garantie, maar toen ik hen belde bleek mijn auto niet aangemeld en bleken de voorwaarden echt ruk te zijn. Uiteindelijk toch niet nodig gehad (ik vermoedde een issue met het tweemassavliegwiel maar het lijkt mee te vallen), maar wel een les voor de volgende keer: gewoon de Bovag garantie erbij doen.
@AJ: dat lampje op het dash is rottig om zelf te vervangen. Ik zou de puntjes even delen met de verkopende partij, en misschien kan je het eens combineren met een beurtje daar? Beetje geven en nemen is het dan.

Probleem is dat Bovag hun leden niet meer 6 maanden laat afgeven maar verplicht dit naar 12 maanden sinds een half jaar. De garagehouders zijn hier helemaal niet blij mee, met als gevolg dat ze soms wel 1000 - 1500 euro of meer vragen om het kostendekkend te krijgen voor de garantie. Zeker bij een al iets oudere auto is dat percentueel gigantisch. Een half jaar zou ik ook vrede mee hebben maar dat mag dus niet.

Mogguh!

@ Joost: goed nieuws! Jammer dat je de auto een paar dagen kwijt bent, maar als het euvel gevonden wordt is dat het het allemaal waard natuurlijk ;)

@ Harmen: een Speedster? :T

Mag kiezen voor tuning bij de huistuner of een dinerbon voor 200 euro. De eerste heb ik al dus ga voor het andere alternatief. Zal de vrouw ook blij mee zijn!
Wat leuk! Zo actief is het V40 forum niet ;) en voor 200 euro kun je prima uit eten met 2 personen :D

@ Garantie:
Wij hebben een half jaar Bovag-garantie en een half jaar garage-garantie op de Swift.
Laatst is Swiftje weg weggeweest voor wat dingen; allemaal gefixt zonder factuur (zelfs de gasveren van de kofferbak), dus ik hou van garantie.

Bij de V40 was een garantiegeval veel meer gedoe en dat wat Autotrust, dus die laat ik de volgende keer links liggen.

Misschien nog even afwachten totdat het structureel of niet meer te negeren valt. Of zouden jullie wel meteen teruggaan?
In elk geval gelijk melden; heb ik ook gedaan. Kunnen ze later niet zeggen dat je te laat was of andere smoesjes ;)

Naar aanleiding van de reactie van Gerwin bedenk ik me dat wij bij zowel de Alto als de Focus zaken onder garantie hebben laten vervangen/repareren.

@Joost: ja eens, 12 maanden is wel lang en daardoor duur. Maar de Autotrust voorwaarden vond ik echt matig, dus iets goed passends is er niet. Overigens was de Bovag garantie nog 6 maanden toen ik de Golf kocht (nu een jaar terug).

Ik ben toch wel blij dat ik nu voor de tweede keer garantie bij hen kunnen kopen. De 500€ per keer heeft zich in mijn geval zeker terug betaald, ondanks dat ze 50% van de onderdelen betalen. Uurloon wordt wel 100% vergoed.
Eigenlijk is het te triest voor woorden dat het nodig is, zoveel kilometers staan er nu ook weer niet op, iets over de 120.000.

@Aatra K Turbo, k had een Mokka 3 dagen als leenauto, ik zou hem niet zo snel kopen. Vergeleken met de Insignia is het ding onnodig hard geveerd. De 3 cylinder klinkt ook zich niet heel verkeerd maar maakt wel meer herrie dan mijn diesel. De automaat is een onding, beslist geen reclame voor de dubbele koppelingsautomaat die PSA gebruikt. Heel ruw met schakelen en soms een flinke bonk. Dat was de oude 6 traps van AW in een Insignia vele malen fijner.

AsconaGT zei:

Probleem is dat Bovag hun leden niet meer 6 maanden laat afgeven maar verplicht dit naar 12 maanden sinds een half jaar. De garagehouders zijn hier helemaal niet blij mee, met als gevolg dat ze soms wel 1000 - 1500 euro of meer vragen om het kostendekkend te krijgen voor de garantie. Zeker bij een al iets oudere auto is dat percentueel gigantisch. Een half jaar zou ik ook vrede mee hebben maar dat mag dus niet.

Tja.. mijn inziens een voorbeeld van hoe politici denken iets goed te doen voor een groep burgers (extra bescherming tegen malafide praktijken.. ) door de (Europese) conformiteit regelgeving uit te breiden naar 12 maanden .. wat dus tot gevolg heeft dat het leven voor die groep burgers juist duurder wordt door de inprijzing van die zes maanden extra risico.

Wat schiet de maatschappij er dan mee op?

Die wetgeving is niet sec voor de autobranche.. geldt voor alle (gebruikte) consumentengoederen, dacht ik.

Het is een Opel Corsa-e Launch Edition uit januari 2020 geworden in de, vind ik zelf in ieder geval, hele gave kleur 'Orange Fizz metallic'.

Opgehaald vanmiddag in Stadskanaal in zo'n beetje de meest slechte weersomstandigheden te bedenken voor een elektrische auto, maar het bevalt al meteen erg goed. De Opel voelt meteen vertrouwd en voelt het meest solide gebouwd van alle auto's die ik tot nu toe heb gehad. Dit zal ook gedeeltelijk komen door het accupakket dat zorgt voor een laag zwaartepunt, waardoor de Opel voor je gevoel als een blok op de weg ligt.

Ik was op zoek naar een elektrische auto met in ieder geval 3-fase laden, een WLTP-bereik van minimaal 250 kilometer, adaptieve cruise control én stoelverwarming. Na een Renault Zoe en Peugeot e-208 te hebben proefgereden, viel mijn oog ineens op dit model van Opel. De Peugeot e-208 beviel op zich goed, maar ik dacht niet te kunnen wennen aan dat kleine 'Playstation-stuurtje' en het toch wel drukke interieur. Daarnaast vind ik het exterieur van de Opel Corsa gewoon erg goed kloppen en zeker in deze oranje kleur erg mooi.

Naast de bovengenoemde opties heb ik nu ook lane-assist, lederen interieur, draadloos smartphone laden, DAB+, LED matrix koplampen, teveel om op te noemen!

Alleen nog even verkoopfoto's door de sneeuw vandaag.
18470372-1-4.jpg

18470372-3-3.jpg

Ik ben een tevreden man. :)

Nog één keer dan om het af te leren, in de zon knalt de kleur er echt uit. Ik ben er erg blij mee in ieder geval. (:B
IMG-20230311-140021722-HDR-2-edited.jpg

IMG-20230311-140224541-HDR-2-edited.jpg

Terug
Bovenaan