Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha eens, ik herken precies wat je zegt. Vanaf de zijkant heeft de Leaf ook echt leuke lijnen, maar van voren zie je goed dat de verhoudingen niet kloppen. Veel te hoog opgetrokken.rjthefrisian zei:Mijn buurman van 75 rijdt ook een leaf. Ik vind het altijd wat het lompe broertje van de astra k vijfdeurs. Hij heeft vrijwel hetzelfde zwevende dak maar hij is veel te plomp en te hoog waarbij de astra een sierlijke slanke verschijning lijkt.
Het hoeft niet persé goedkoop rijden te zijn. Maar de bijtelling die straks fors is (350-400 per maand) moet in verhouding staan tot het privé voordeel.@Ruud Dacht dat het om goedkoop rijden ging, dan is mijn voorstel helemaal zo gek nog niet
Bij een Hybride pakt dat voordeel goed uit, bij een EV minder.
AsconaGT zei:Bij een Hybride pakt dat voordeel goed uit, bij een EV minder.
Hier op het werk word juist andersom beweeerd. ik zit er niet zo in maar een beetje PHEV zit op 40K, terwijl je voor 50K een redelijke EV.
Qua leasebedrag zal het voor de baas weinig uitmaken met de hogere restwaarde en goedkoper onderhoud voor de EV.
Alleen bij die EV die 'maar' 10000 euro duurder is betaal je wel minder bijtelling , (toch?) (..)
Er gaat natuurlijk meer aan vooraf maar dat deel ik hier nietTotal Loss zei:Dus straks kans op een auto die wat formaat, gebruiksgemak of andere belangrijke opties/rijpositie etc. helemaal niet voldoet alleen vanwege het ontbreken van draadloos laden van je telefoon en wat ander irrelevant prul?
Jij durft![]()
Moderator
Pietzoveel zei:Zal wel aan de rem-assistent gekoppeld zijn? Als die ingrijpt gelijk de noodknipperlichten aan of knipperende remlichten?
Moderator
Bewijst maar weer dat de Leaf een oude auto is, die doet dit niet.Bij veel (alle?) moderne auto's gaan de alarmlichten aan als je een noodstop maakt.
We gaan dus nu vol inzetten op een Astra K 1.4T voor B.
Zal er één uit 2017/2018 worden, max 120.000 gelopen (liever minder) Innovation uitvoering.
Moet AGR stoelen, luxe infotainment, stoelverwarming en trekhaak hebben. Al is die laatste altijd te monteren.
Intellilux is een hele dikke pré....maar binnen ons budget niet realistisch, 18k.
Dan ben je nog snel 38,5K kwijt voor een Edition en enkele opties (De Business Elegance is als Mokka-e niet meer te configureren). Dan zou ik beter nog enkele jaren de Leaf door kunnen rijden (34k fiscale waarde).Over die Mokka-e gesproken, is dat niet een goed betaalbaar alternatief? Prima toch om die naast een Astra K SW te hebben?
Bij veel (alle?) moderne auto's gaan de alarmlichten aan als je een noodstop maakt.
Maandelijks over de 450 euro gaan betalen voor een auto...
Dat klopt Joost, maar die vaste kosten hebben we toch al omdat B een eigen auto moet hebben om naar het werk te komen. Zou de Leaser de enige auto in ons huishouden zijn, dan had het plaatje er anders uit gezien.Denk als je een astra K 1.4 pakt en brandstof, verzekering, belasting, Pechulp, reparatie/onderhoud en afschrijving dat je ook een aardig eind komt hoor
Jeps. Maar gelukkig zijn er andere opties. Ik ben benieuwd welke auto jij straks gaat rijden@Ruud je loopt tegen dezelfde dilemma’s aan waar ik mee te maken heb. Het is of heel duur geworden of niet verkrijgbaar.
Moderator
Die rekensom zat ik vanochtend ook te maken toen ik een test in de AW tussen de Cupra Formentor en Opel Grandland (beide PHEV) las. Op m'n werk laden is goedkoop en daarmee goedkoper dan op benzine rijden, maar openbaar of thuis laden is aanzienlijk duurder dan rijden op benzine.Die beste man rijdt nu nog uitsluitend op benzine, omdat hij daarmee goedkoper kan rijden als op elektrisch nut smiley
Dat klopt Joost, maar die vaste kosten hebben we toch al omdat B een eigen auto moet hebben om naar het werk te komen. Zou de Leaser de enige auto in ons huishouden zijn, dan had het plaatje er anders uit gezien.
Die beste man rijdt nu nog uitsluitend op benzine, omdat hij daarmee goedkoper kan rijden als op elektrisch
Die rekensom zat ik vanochtend ook te maken toen ik een test in de AW tussen de Cupra Formentor en Opel Grandland (beide PHEV) las. Op m'n werk laden is goedkoop en daarmee goedkoper dan op benzine rijden, maar openbaar of thuis laden is aanzienlijk duurder dan rijden op benzine.
Haha ja, alles voor een "groen" imago.Toch heeft de overheid de werkgever wel om, waardoor die een EV of PHEV verplichten.
Dus niet meer testenIk ben zo klaar met dat Corona...zondag na de bruiloft testte onze dochter weer positief met lichte koorts en hebben we die de hele week weer thuis...zitten nu al drie weken te kloten met dat virus.
Ik heb toch het idee dat de occasions weer iets goedkoper worden en er weer iets meer aanbod komt. Of begin ik er aan te wennen? big smile smiley
Gewoon lekker privé met een benzine gaan rijden dus smiling smiley
Dus niet meer testen winking smiley Jullie hebben het onlangs toch allemaal gehad, blijf je dan niet nog lange tijd positief testen??
Total Loss zei:Inderdaad Joost, ziet er altijd zo goedkoop ( en misbruikt ) uit wanneer die symbolen helemaal weg zijn.
Kun je zo'n paneel met softtouch knoppen niet vervangen door die van een "hard plastic" exemplaar?
Daarnaast is het ook wel te herstellen als ik o.a. het "fabrieksnieuw-mannetje" mag geloven. De vraag is wat het kost uiteraard.
Wat is B met weinig tevreden Joost. Als ik bij ons thuis B hoor "Ik wil wel apple carplay, stoelverwarming en adaptive cruisecontrol" . Hallo dameeentje van 2000 zou een optie zijn. Maar B wil graag wel cruise control en dan word de spoelling met een beperkt budget wel klein.
Wat is B met weinig tevreden Joost. Als ik bij ons thuis B hoor "Ik wil wel apple carplay, stoelverwarming en adaptive cruisecontrol" . Hallo dame