Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mijn buurman van 75 rijdt ook een leaf. Ik vind het altijd wat het lompe broertje van de astra k vijfdeurs. Hij heeft vrijwel hetzelfde zwevende dak maar hij is veel te plomp en te hoog waarbij de astra een sierlijke slanke verschijning lijkt.

rjthefrisian zei:
Mijn buurman van 75 rijdt ook een leaf. Ik vind het altijd wat het lompe broertje van de astra k vijfdeurs. Hij heeft vrijwel hetzelfde zwevende dak maar hij is veel te plomp en te hoog waarbij de astra een sierlijke slanke verschijning lijkt.
Haha eens, ik herken precies wat je zegt. Vanaf de zijkant heeft de Leaf ook echt leuke lijnen, maar van voren zie je goed dat de verhoudingen niet kloppen. Veel te hoog opgetrokken.

@Ruud Dacht dat het om goedkoop rijden ging, dan is mijn voorstel helemaal zo gek nog niet
Het hoeft niet persé goedkoop rijden te zijn. Maar de bijtelling die straks fors is (350-400 per maand) moet in verhouding staan tot het privé voordeel.
Bij een Hybride pakt dat voordeel goed uit, bij een EV minder.

Hier op het werk word juist andersom beweeerd. ik zit er niet zo in maar een beetje PHEV zit op 40K, terwijl je voor 50K een redelijke EV.

Qua leasebedrag zal het voor de baas weinig uitmaken met de hogere restwaarde en goedkoper onderhoud voor de EV.

Alleen bij die EV die 'maar' 10000 euro duurder is betaal je wel minder bijtelling , (toch?) dan zit het voordeel toch al snel aan de kant van de EV ? ook prive? Puur financieel gezien. De vraag is wel als de bijtelling weinig verschil maakt of je dan niet liever gewoon een benzineversie kiest zoals ferdinand ook doet, heb je niet de nadelen

Die keuze heb ik wel gemaakt, maar ging niet door zoals ik zou willen.
Had de bestelling gedaan, kreeg toen terug dat de prijzen omhoog zijn gegaan en dat in de business edition vanaf begin oktober geen draadloos telefoon opladen meer te kiezen is (en nog wat andere opties).
Nou, ik had al de keuze gemaakt om voor een karige uitvoering te gaan, dan gaat dit er ook van af. Steek het ding dan maar in een plek waar de zon niet schijnt :O

Ik heb de order dus geannuleerd en de baas gevraagd om shortlease te doen. Vond hij goed en snapte de keuze, dus ik ga een jaartje (of 2) in een random auto rijden. Dat zou dus ook een ** kunnen zijn, ik ben me er zeer van bewust heren :}

Dus straks kans op een auto die wat formaat, gebruiksgemak of andere belangrijke opties/rijpositie etc. helemaal niet voldoet alleen vanwege het ontbreken van draadloos laden van je telefoon en wat ander irrelevant prul?
Jij durft ;)

AsconaGT zei:

Hier op het werk word juist andersom beweeerd. ik zit er niet zo in maar een beetje PHEV zit op 40K, terwijl je voor 50K een redelijke EV.

Qua leasebedrag zal het voor de baas weinig uitmaken met de hogere restwaarde en goedkoper onderhoud voor de EV.

Alleen bij die EV die 'maar' 10000 euro duurder is betaal je wel minder bijtelling , (toch?) (..)

In 2023 is zo'n EV 400 euro meer in de (bruto) bijtelling. Drempelbedrag voor de lagere bijtelling is dan 30 duizend euro. Over de rest wordt ook 22% geheven.
Rekensom wordt dan:

PHEV: 400*22(%) = bruto €8.800,-

EV: 300*16(%) = bruto € 4.800,-
200*22(%) = bruto € 4.400,-
---------- +
Totaal: € 9.200,-

https://www.athlon.com/nl/zakelijk/leasen/kennisbank/bijtelling-2023/

Voor de kosten aan werkgeverskant heb je over twee jaar de houderschapsbelasting. Voor PHEV is dat relatief makkelijk, vol tarief van de huidige tabel (ga ik vanuit). Voor EV is de tariefstabel nog onbekend. Eigenlijk dient ons ministerie van Financiën daar wel duidelijkheid over te gaan geven, met het oog op de gebruiksduur.. maar wellicht willen ze dat niet doen om de particuliere (gebruikte) markt niet te verontrusten?

Total Loss zei:
Dus straks kans op een auto die wat formaat, gebruiksgemak of andere belangrijke opties/rijpositie etc. helemaal niet voldoet alleen vanwege het ontbreken van draadloos laden van je telefoon en wat ander irrelevant prul?
Jij durft ;)
Er gaat natuurlijk meer aan vooraf maar dat deel ik hier niet ;)

Maar als ik een keuze voor een termijn van 5 jaar moet maken doe ik geen consessies en moet het wel kloppen. Bij deze keuze heb ik al flink ingeleverd, dan moet er vervolgens niet nòg meer van afgepeld worden.

Bij shortlease kan je ook gewoon aangeven wat je wil, of je het exact zo krijgt is een tweede.. maar daar kan Berry mss iets meer over roepen

Dat shortlease verschilt wel bij bedrijf. Ik ben intern ook die discussie aan het starten. Aan de ene kant heb je huur, aan de andere kant lange termijn lease. Shortlease is een soort lange termijn huur en zit daar tussenin. Maar dan is inderdaad de vraag: welke vrijheid heeft de lessee/berijder in het samenstellen van de auto in zo'n geval.

Bij shortlease stelt de berijder toch helemaal niets samen? Dat zijn toch gewoon huurauto's die langere tijd worden ingezet of desnoods nieuwe auto's die door de leasemij worden samengesteld. Veelal prima, maar niet super spannende, business uitvoeringen.

Toen ik mijn Astra moest inleveren was er ook niet bekend wat er voor terug zou komen. Leaseregeling was nog niet definitief. Ik zou tijdelijk (waarvan niet bekend hoe lang precies) een Fiesta krijgen........ uuhhh ja, dat dacht ik ook *-)
Men zag wel in dat dat inderdaad ook niet logisch was, dus werd het toch een C-segmenter.

Toen de leasemij belde voor een afspraak voor aflevering konden ze nog steeds niet aangeven wat voor een auto het zou worden. Waarschijnlijk een Astra of een ****. Toen ik zei dat ik al dik vier jaar in een Astra reed en dan liever in mijn eigen auto bleef rijden was dat geen optie. Aangegeven dat ze dan maar hun best moesten doen voor een ****, dan had ik tenminste weer eens iets anders. Zo geschiedde, klein half jaartje in een niet spannende maar erg prettige **** gereden (tu)

Inderdaad, shortlease is niks meer of minder dan gewoon een wat langere tijd in een huurauto rijden. Duurder dan normale lease, goedkoper dan een auto huren. Je krijgt gewoon willekeurig een beschikbare auto uit een poule voorgeschoteld. Destijds bij het schadebedrijf waren onze leenauto's voor de klanten in principe ook shortlease. Werden vanaf nieuw bij ons neergezet en na een jaar weer omgeruild voor een nieuwe waarbij ze als 2e handsje in de showroom terecht kwamen.

Afgelopen week nog iets eigenaardigs meegemaakt. Bij veel (alle?) moderne auto's gaan de alarmlichten aan als je een noodstop maakt.

We waren onderweg en reden bijna het dorp in. Daar gaat de 80 weg over in een 50 weg en daarbij gelijk gevolgd door een aantal wegversmallingen. Ik had geen voorrang en zag relatief laat dat ik er niet meer als eerste door kon en moest dus afremmen voor de tegenligger. Dus van +/- 70 naar stilstand.
Ik reed niet te hard, remde stevig, maar een noodstop was het absoluut niet (ook zeker geen ABS). Toch stond ik stil met knipperende alarmlichten *-)

Vriendin bevestigde ook dat de auto het wel wat overdreven en ze niet het idee had dat het een noodstop was of ook maar een enigszins onveilig. Wel benieuwd wat de tegenligger dacht :D

Even gezocht, maar bij BMW wordt dit standaard geactiveerd als de vertraging hoger is dan 7 m/s. Geen idee of dat dan veel is :S

Pietzoveel zei:
Zal wel aan de rem-assistent gekoppeld zijn? Als die ingrijpt gelijk de noodknipperlichten aan of knipperende remlichten?

De rem assistent deed niet zijn werk, die had nog niets gesignaleerd. Dus het was alleen ikzelf die iets met de remmend deed.

Overigens is de rem-assistent doorgaans wel fanatiek, echter wel subtiel. Met enige regelmaat merk je dat het rempedaal wat harder is en je dus wat harder remt omdat de auto vind dat je te dicht op je voorganger zit en/of te snel op je voorganger inloopt. Lastig uitleggen, maar dat gaat ontzettend subtiel en niet oncomfortabel.

Noodstop uit zichzelf kan de auto ook prima. Afgelopen vakantie gemerkt op de camping. Ik rolde stapvoets over de camping. Zoals gewoonlijk lopen er een hoop mensen aan de zijkant van het pad, maar niet direct voor de auto. De auto dacht blijkbaar dat we iemand gingen raken en dus maakte de auto een noodstop, met daarbij de gordels aangetrokken *-)
Naja, beter een keer te vaak dan te weinig natuurlijk :T

De Focus en de DS3 hadden dat ook. Vooral die DS3 was nogal overdreven daarin, hetzelfde als wat jij bij de BMW beschrijft.
Op de G*** heb ik nu ook zo'n systeem wat zelf remt dacht ik. Ik vind dat prima, het had bij de Focus voorkomen dat ik m'n grille eruit reed.
Op de snelweg geeft ie alleen maar een rode melding met pieptonen, ook prima.

Middag!!

Bij veel (alle?) moderne auto's gaan de alarmlichten aan als je een noodstop maakt.
Bewijst maar weer dat de Leaf een oude auto is, die doet dit niet. :}

@ Fer: Ik weet niet precies wat er aan alles vooraf gegaan is, maar volgens mij kun jij best relativeren...dus verwacht ook niet dat om een luttel ding jij een bestelling annuleerd.
Ik kan me jouw keuze wel begrijpen, al vraag ik me af de huidige problemen in de automobielindustrie binnen afzienbare tijd verdwijnen.

Wij zijn zaterdag ook op autojacht geweest.
Eerst naar de KIA-dealer om de EV6 en E-Niro te bekijken. Die eerste stond er als luxe GT-line in het donkerrood, een plaatje om te zien!
Een mooie ruime auto, doet luxe aan van binnen en ziet er met een kleurtje best leuk uit. De kofferruimte is ook wel ruim kwa oppervlakte, maar is niet hoog.
De E-Niro is gewoon een nette auto, mooie brede schermen wat iets op het pure-panel van Opel lijkt.
De prijzen voor een 60kwh E-Niro en EV6 verschillen niet veel, best bijzonder omdat de hardware van de EV6 veel moderner is....met zoals joost het al aangaf het 800v circuit.

We hebben een (lease) offerte laten maken voor een 77kw Dynamic Plus variant in het rood. Daarmee zouden we de caravan kunnen trekken, en moeten we op vakantie elke 200-250km aan de laadpaal. Naja, dat is elke 2,5-3 uur.....hou kleine kinderen maar eens langer in de auto. Dus best te doen. Prijs rond de 60k

Daarnaast ook een offerte voor een E-Niro Dynamic Line. Prijs rond de 50k.
Puur als "goedkoop" alternatief. Evt. combineren met leenauto in vakantie.
(Al ben ik eerlijk, in de praktijk zullen we dan eerder een 60kw EV6 gaan bestellen als deze E-Niro)

Daarna naar de Opel-dealer, waar het erg rustig was.
Daar een Astra ST Hybrid Business Elegance samengesteld, die op 44k uit komt.
Ook daarvan komt een lease-voorstel.

Dit alles leggen we naast elkaar en leg ik het bedrijf voor.
De Kia's zijn Q2/Q3 2023 leverbaar, de Astra Hybrid Q4 2023 :O
Maar eerlijk is eerlijk....als ik zie wat het maandbedrag is voor zo'n Kia EV6 dan schrik ik me echt kapot. Maandelijks over de 450 euro gaan betalen voor een auto...
En dat terwijl een Astra ST 1.2T ook okay is, dan zit je een 100 euro lager. Dus om de baas te plezieren 100 euro per maand netto meer gaan betalen......neej. Daarbij komt....nu een keuze maken voor iets wat je over een jaar pas krijgt....staat me ook tegen. Zeker omdat we ook nog in de woningmarkt aan het kijken zijn....

We gaan dus nu vol inzetten op een Astra K 1.4T voor B.
Zal er één uit 2017/2018 worden, max 120.000 gelopen (liever minder) Innovation uitvoering.
Moet AGR stoelen, luxe infotainment, stoelverwarming en trekhaak hebben. Al is die laatste altijd te monteren.
Intellilux is een hele dikke pré....maar binnen ons budget niet realistisch, 18k.

Kleuren wit en rood zijn uitgesloten. Doel is om dit voor de jaarwisseling af te ronden.
Denk dat we de Polo privé proberen te verkopen, het is best een gewild model.

Ps. Bij de Opel-dealer stond ook de Rocks. Niet dat ik hem heel mooi vind, maar wel een erg grappig ding.
Heb er nog ff in gezeten, en dat voelde erg vreemd omdat je heel veel ruimte voor je hebt en een pano-voorruit voor je waardoor het heel ruimtelijk voelt.
En alsof het zo moest zijn kwam ik vanochtend de eerste in het wild tegen op de weg :}

Stonden nog 2 e-Mokka's waaronder één in het Groen/Zwart, een erg geslaagde combi.
Ook een zwarte, maar dan vallen echt alle vormen weg....zo jammer.
Wel grappig dat de verkoper zelf ook not-amused was dat Opel nu al bijna een jaar lang geen gezins-station in de showroom heeft staan. De Astra K ST is al weer ff uit de showroom verdwenen en de L ST laat op zich wachten, zelfs voor de demo's is de levertijd al met meer als een half jaar vertraagd.

Kijk voor de Polo ook even wat partijen als Ikwilvanmijnautoaf bieden, want er komt wel bepaald volk op een Polo af...

Over die Mokka-e gesproken, is dat niet een goed betaalbaar alternatief? Prima toch om die naast een Astra K SW te hebben?

Mokka ipv Corsa zou ik inderdaad ook overwegen, toch wel iets meer auto, wat nieuwer ook. Wel pak hem beet een 10% duurder ongeveer.

We gaan dus nu vol inzetten op een Astra K 1.4T voor B.
Zal er één uit 2017/2018 worden, max 120.000 gelopen (liever minder) Innovation uitvoering.
Moet AGR stoelen, luxe infotainment, stoelverwarming en trekhaak hebben. Al is die laatste altijd te monteren.
Intellilux is een hele dikke pré....maar binnen ons budget niet realistisch, 18k.

Zie je hoe de autoprijzen gestegen zijn. Dat betaalde ik 2 jaar geleden voor mijn auto met destijds 52k op de teller...:)

Succes met je keuze! De spoeling is errrug dun!

@Ruud

Dit is een hele mooie, 2016, weinig kilometers, alle gewenste opties

Deze is ook wel goed, beetje saaie kleur en kleine velgen, wel 2017, weinig kilometers en goede opties verder

Ook een mooie, 2016

Alle gewenste opties, 2018

Conclusie : De gewenste opties kunnen prima binnen je budget, deze zijn allemaal met trekhaak, AGR, Intellilux en origineel Nederlands met NAP
Enige compromis is meestal bouwjaar, zou dus ook gewoon voor 2016 gaan kijken, iets ouder maar binnen budget wel weer minder gereden vergeleken met de nieuwere auto's

Oe, deze staat ook nog te koop. 2017, wel iets meer kilometers dan gewenst maar wel die heerlijke kleur en mooie luxe opties ( en 200 pk/dubbele uitlaat uiteraard )

Vindt het toch wel bijzonder dat die groene al zo lang te koop staat. Moet toch iets mee zijn.

De 1.4 kent weinig problemen. Bij de versies voor 2018 kan alleen het scherm wat sneller kapot gaan. Dure grap maar via ali en het forum goedkoper op te lossen! En de 2018'ers hebben wat kleine verbeteringen zoals sneller ladende usb, betere stuurwielbediening, enz..

Mogguh!

Bedankt voor het helpen zoeken mannen. Die groene 1.6T is echt een plaatje om te zien en gezien de lange tijd dat hij al staat kan hij vast voor een leuk bedrag mee. Maar de 1.4T is voor ons voldoende. Ik zie verder mooie en luxe exemplaren er tussen zitten, goede opties die ik zelf niet had gevonden. (tu)
Bij die laatste (broertje van Rob zijn ST) zie ik maar één afbeelding...

Over die Mokka-e gesproken, is dat niet een goed betaalbaar alternatief? Prima toch om die naast een Astra K SW te hebben?
Dan ben je nog snel 38,5K kwijt voor een Edition en enkele opties (De Business Elegance is als Mokka-e niet meer te configureren). Dan zou ik beter nog enkele jaren de Leaf door kunnen rijden (34k fiscale waarde).

@ Rob: Bedankt voor de info mbt beeldscherm ed. (tu)

@Ruud je loopt tegen dezelfde dilemma’s aan waar ik mee te maken heb. Het is of heel duur geworden of niet verkrijgbaar.

Bij veel (alle?) moderne auto's gaan de alarmlichten aan als je een noodstop maakt.

Mijn BMW 3 seie E46 uit 2003 deed dat ook. Gewoon remmen brand alles gewoon. Heel stevig remmen knipperen de remmen een paar keer heel snel. Vliegt het ABS er in (boven 30 km/h) gingen de alarmlichten ook aan.

Toch dat stukje premium ;)

Maandelijks over de 450 euro gaan betalen voor een auto...

Denk als je een astra K 1.4 pakt en brandstof, verzekering, belasting, Pechulp, reparatie/onderhoud en afschrijving dat je ook een aardig eind komt hoor :T al valt de afschrijving de laatste tijd nog wel mee. Als (jonge) occasionkoper ben je gewoon de sjaak. Scheelt als je ook een courante occasion in te ruilen hebt, die zijn vanzelfsprekend ook gestegen.

Denk als je een astra K 1.4 pakt en brandstof, verzekering, belasting, Pechulp, reparatie/onderhoud en afschrijving dat je ook een aardig eind komt hoor
Dat klopt Joost, maar die vaste kosten hebben we toch al omdat B een eigen auto moet hebben om naar het werk te komen. Zou de Leaser de enige auto in ons huishouden zijn, dan had het plaatje er anders uit gezien.

Net de Leaf naar de dorpsgarage gebracht voor bandenreparatie / wissel. Hadden ze daar een klant die de Volvo XC90D heeft ingeruild doordat hij door corona meer thuiswerkte en een diesel niet meer uit kon. Heeft toen een Hybrid gekocht, waarmee hij voordeliger uit was. Die beste man rijdt nu nog uitsluitend op benzine, omdat hij daarmee goedkoper kan rijden als op elektrisch *-)

@Ruud je loopt tegen dezelfde dilemma’s aan waar ik mee te maken heb. Het is of heel duur geworden of niet verkrijgbaar.
Jeps. Maar gelukkig zijn er andere opties. Ik ben benieuwd welke auto jij straks gaat rijden :}

Ps. Voor degene die ff wil lachen, lees het item op de site over Halal lease-contract eens. Hoewel het bestaan ervan al lachwekkend genoeg is, zijn de reacties bij het artikel nog vermakelijker :}

Die beste man rijdt nu nog uitsluitend op benzine, omdat hij daarmee goedkoper kan rijden als op elektrisch nut smiley
Die rekensom zat ik vanochtend ook te maken toen ik een test in de AW tussen de Cupra Formentor en Opel Grandland (beide PHEV) las. Op m'n werk laden is goedkoop en daarmee goedkoper dan op benzine rijden, maar openbaar of thuis laden is aanzienlijk duurder dan rijden op benzine.

Dat klopt Joost, maar die vaste kosten hebben we toch al omdat B een eigen auto moet hebben om naar het werk te komen. Zou de Leaser de enige auto in ons huishouden zijn, dan had het plaatje er anders uit gezien.

ahh zo, ja dan is het dus alleen het verschil tov de polo. dat valt nog wel mee dan inderdaad. zeker als je het afweegt tegen de bijtelling van een auto van 40-50K

Die beste man rijdt nu nog uitsluitend op benzine, omdat hij daarmee goedkoper kan rijden als op elektrisch

Hybrides zijn ook helemaal niet zuinig met stroom, ook geen warmtepomp of iets. zijn ook meer bedoeld als ondersteuning maar mensen rijden er mee als een EV. Dan word het zeker niet goedkoop met de toch al dure stroomkosten. Maar hij profiteerd (nog) wel van 50% MRB

Die rekensom zat ik vanochtend ook te maken toen ik een test in de AW tussen de Cupra Formentor en Opel Grandland (beide PHEV) las. Op m'n werk laden is goedkoop en daarmee goedkoper dan op benzine rijden, maar openbaar of thuis laden is aanzienlijk duurder dan rijden op benzine.

Hier op werk is laden zelfs gratis

maar het is natuurlijk een kwestie van tijd dat die openbare palen ook een stuk duurder worden. Maargoed, als zakelijk leaserijder is dat wat minder van belang natuurlijk.

En dat maakt het allemaal ook lastig, voor een jaar geleden was een diesel als occasion nog heel aantrekkelijk, hoge MRB maar lage brandstofprijzen. Nu is de afschrijving nóg mer dan dat het al was en de kosten per liter nog hoger dan benzine. En zo is het ook met benzine en (PH)EV. Wat nu gunstig lijkt kan over 2 jaar weer heel anders zijn.

Het vreemde vind ik dat de overheid elektrisch rijden wil stimuleren. Dat is jaren gelukt vanwege financiële stimuleringsmaatregelen, die soms wel behoorlijk unfair waren.
Maar die maatregelen zijn zo uitgedund, dat het financieel voor de leaserijder weer gunstiger is geworden om een brandstofmodel te gaan rijden als een EV.

Waarom zou je als lease-rijder een Hybride Astra nemen, als een 130pk benzine ook prima voldoet voor een veel lagere bijtelling?
Ja, dan vergelijk je een 180pk automaat met een 130pk handbak..... maar het zijn wel overwegingen die lease-rijders maken.
Fer bedankte ook vriendelijk om maandelijks 50 euro meer te betalen voor die 50pk en automaat.....

@ Joost: Ben benieuwd hoelang ze dat nog aanbieden.

Toch heeft de overheid de werkgever wel om, waardoor die een EV of PHEV verplichten.
Gewoon lekker privé met een benzine gaan rijden dus :)

Inderdaad... goed voorstel barri..kunnen we het hier ook weer over echte auto's hebben in plaats van dat EV geneuzel....

Ik ben zo klaar met dat Corona...zondag na de bruiloft testte onze dochter weer positief met lichte koorts en hebben we die de hele week weer thuis...zitten nu al drie weken te kloten met dat virus.

Toch heeft de overheid de werkgever wel om, waardoor die een EV of PHEV verplichten.
Haha ja, alles voor een "groen" imago. :}

Ik ben zo klaar met dat Corona...zondag na de bruiloft testte onze dochter weer positief met lichte koorts en hebben we die de hele week weer thuis...zitten nu al drie weken te kloten met dat virus.
Dus niet meer testen ;) Jullie hebben het onlangs toch allemaal gehad, blijf je dan niet nog lange tijd positief testen??

De lease-offertes allemaal ontvangen. Bij Opel nog eens nagevraagd en daar is de Pixelled momenteel alleen nog op de GS-line leverbaar. Er is momenteel geen indicatie dat ze dit binnen afzienbare tijd weer gaan aanbieden op andere uitvoeringen. :,(:,( Ze missen de toeleveringen uit Oekraine... :(

Ik heb toch het idee dat de occasions weer iets goedkoper worden en er weer iets meer aanbod komt. Of begin ik er aan te wennen? :D

@ Rob, ik hoor ook steeds vaker corona gevallen in mijn omgeving. Echt gekke/langdurige gevallen hoor ik gelukkig niet, dus hopelijk bij jullie ook snel weer verdwenen. Al wordt het wel langslepend als jullie elkaar afwisselen en het niet tegelijk hebben.

Dus niet meer testen winking smiley Jullie hebben het onlangs toch allemaal gehad, blijf je dan niet nog lange tijd positief testen??

Klopt..dat is zo maar het liep bij ons wat anders.
Tsja twee weken gelden hebben alleen mijn vrouw en ik ons getest en waren we positief en vrouwlief ook erg ziek.
Zoonlief en dochterlief kregen ook koorts dus gingen we er vanuit dat ze het ook hadden. Maar afgelopen zondag kreeg dochterlief opnieuw koorts en toen wel getest en was het positief. We houden haar dus maar even van school thuis t/m donderdag maar zelf gaan en staan we gewoon weer.
lastige is vooral dat je het spul steeds weer thuis hebt.
Maar gelukkig heb ik een hele flexibele baan en kan ik uitstekend thuis werken.

Volgende week vrijdag waarschijnlijk meer duidelijkheid of de Up weg gaat of niet. Dat zal dan per 31 december zijn dus duurt nog even.

Ik ben al vanaf dag 1 heel er gecharmeerd van de audi A2. Vanwege het eigenzinne uiterlijk, technisch is het een heel bijzondere auto. heel veel aluminium bijvoorbeeld. Een van de weinige auto's die de slogan vorsprung durch technik echt waarmaakt. Auto weegt ook maar 800 kg door die materialen en ook heel erg zuinig. Groot genoeg, er zit vaak wel cruise control op.

Maar; na het eerste bouwjaar hebben ze softtouch op de knoppen gebruikt en dat slijt er compleet af. Het ziet er heel erg lelijk uit en zal mij echt als een doorn in het oog storen. Tel daar bij op de toch al niet heel geringe prijs voor een relatief oude occasion... Maar ergens blijft het wel trekken. Zeker een colorstorm, maar die zijn helemaal niet te betalen. Beetje cosmetisch vind ik wel leuk om alles weer strak te maken , maar die knopjes....

(overigens kilometerstanden van 3 ton 4 ton en zelfs nog hoger zie je echt heel vaak)

Zoals deze zie je wel goed wat ik bedoel met de knopjes, bij lichtschakelaar en climat control. Ze hebben het vrijwel allemaal in meer of mindere mate

Total Loss zei:
Inderdaad Joost, ziet er altijd zo goedkoop ( en misbruikt ) uit wanneer die symbolen helemaal weg zijn.

Ja ik kan daar echt niet tegen, en voor een auto van 20 jaar oud kun je het e.e.a. verwachten en vind ik ook niet erg. Kan er wel lol in hebben om alles weer mooi strak te krijgen en netjes te maken. Maar dat is ook niet iets wat je zelf goed kunt doen denk ik. Exemplaren van het eerste jaar (2000) hebben die softtouch laag niet op de knopjes, zo zien de knopjes van dit exemplaar met wat ervaring er redelijk ongeschonden uit.

Maar ben altijd wat huiverig om auto's te nemen uit het aller eerste productiejaar/bouwjaar. zeker met vrij vooruitstrevende auto zoals dit.

Haha..in de A2 zit gewoon nog een casetterecorder voor cassettebandjes...:D en die tweede heeft net zo'n cd speler als ik in mijn ford escort van 1995 had..:D

De golf iv had ook allemaal van dat softtouch wat al heel snel losliet. Zo lelijk.

Vandaag met de astra even bij schadebedrijf geweest. Voorpaneel moet gespoten worden en toch zo'n 350-400 ex btw. Bericht nu bij veroorzaker neergelegd en denk dat we het nu maar via hun wa gaan regelen.

Er staat bij jullie in de buurt een rode A2 met een rood lederen interieur. Onwijs gaaf! Had m een collega aangeraden maar die heeft een Cuore gekocht voor tijdelijk...

Die is nu waarschijnlijk verkocht... Maar wil ook niet te veel geld er aan uitgeven nu, dus geene exotische versie als het een A2 word, die staat waarschijnlijk niet voor 2500 te koop ;) en waarschijnlijk ook die versleten knoppen

En of er nu casette in zit of CD maakt B niet uit. In de Up zit beide uberhaupt niet in en staat de radio gewoon aan.

Kun je zo'n paneel met softtouch knoppen niet vervangen door die van een "hard plastic" exemplaar?
Daarnaast is het ook wel te herstellen als ik o.a. het "fabrieksnieuw-mannetje" mag geloven. De vraag is wat het kost uiteraard.

En waarom bang zijn voor de eerste modeljaren? Als die nu nog probleemloos rondrijden dan waren er of weinig kinderziektes of het is allemaal al opgelost ;)

Blijft in elk geval wel een tijdloos model zo'n A2 (tu)

Die rode kostte 1700, maar had ook 270dkm ervaring. Aan de kentekenplaathouder is ie ooit eens door Terpstra naar ons land gehaald en daarna dus goed gebruikt.
Ik vind zo'n A2 echt heel gaaf.

Kun je zo'n paneel met softtouch knoppen niet vervangen door die van een "hard plastic" exemplaar?
Daarnaast is het ook wel te herstellen als ik o.a. het "fabrieksnieuw-mannetje" mag geloven. De vraag is wat het kost uiteraard.

dat spul haalt de 'plak' er wel af, maar bij de meeste A2's zijn ook de complete icoontjes verdwenen in meer of mindere mate. Met name de climate control en lichtschakelaar

dit dus;
index.php

Er zijn wel stickers maar kan niet voorstellen dat dat mooi word en neem aan dat die ook geen licht doorlaten

eentje van 2000 zou een optie zijn. Maar B wil graag wel cruise control en dan word de spoelling met een beperkt budget wel klein.

eentje van 2000 zou een optie zijn. Maar B wil graag wel cruise control en dan word de spoelling met een beperkt budget wel klein.
Wat is B met weinig tevreden Joost. Als ik bij ons thuis B hoor "Ik wil wel apple carplay, stoelverwarming en adaptive cruisecontrol" . Hallo dame *-)

Audi A2 is zeker een bijzonder model, maar ik zou niet snel kiezen voor een 23 jaar oude auto.
Dat is wel heel erg terug in de tijd... daarbij is zelfs mijn Cabrio een jonge god :}

Wat is B met weinig tevreden Joost. Als ik bij ons thuis B hoor "Ik wil wel apple carplay, stoelverwarming en adaptive cruisecontrol" . Hallo dame

Waarom zou de vrouw dat niet mogen willen en wij mannen wel? :D
Die van mij zou, als ze/we de mogelijkheden hadden, ook in een Audi Q7/SQ7 rijden. Is verder ook dik tevreden met haar C1 gelukkig :)

Terug
Bovenaan