Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
1957...pfhoeh..ons huis is (31 jaar (!) ouder.1957...pfoeh..ons huis is 40 jaar (!) nieuwer.
Daar hoor ik nogal wat wisselende berichten over; Minimumuitkering omhoog, zorgtoeslag omhoog, huurtoeslag omhoog, extra eenmalig bedrag voor minima... ze zullen het geld misschien harder nodig hebben, maar de opmerking 'waarom werk ik nog voor mijn geld terwijl je het ook gratis kunt krijgen' hoor ik de afgelopen dagen wel vaker.Goed ook dat ze iedereen hierin steunen, ipv enkel de minima.
Eens, ik vind het zelf ook wel eens frustrerend om telkens te lezen dat de "buurman" geld krijgt en wij alles dubbel moeten betalen. En extra belasting op inkomen, en extra belasting op de leaseauto, en minder bijdrage kinderopvang, en ivm eigen huis de belastingen daarvan, en dan nog evt belasting op spaarvermogen (al is dat de laatste jaren fors beter geworden).Daar hoor ik nogal wat wisselende berichten over; Minimumuitkering omhoog, zorgtoeslag omhoog, huurtoeslag omhoog, extra eenmalig bedrag voor minima... ze zullen het geld misschien harder nodig hebben, maar de opmerking 'waarom werk ik nog voor mijn geld terwijl je het ook gratis kunt krijgen' hoor ik de afgelopen dagen wel vaker.
Nee, wees niet bang: dat verschil zie ik heus wel.Jullie beelden zitten wel redelijk vol met veronderstellingen en volgens mij redelijk eenzijdig. Er zit wel een heel verschil tussen mensen die niet kúnnen werken en mensen die niet wíllen werken.
Was wel even benieuwd hoe jouw parkeersensoren zijn? Bij de Astra is dat irritatiepunt nr 1. hypergevoelig en piepen om et minste geringste.
Hoop dat veel mensen er ook van leren. Dikke hypotheek, PL contractje, enz..zorg dat je wat speelruimte houdt in je maandelijks budget. Dan kun je dit soort zaken beter opvangen. Maar desalniettemin: de energiestijgingen zijn natuurlijk exorbitant.
Het volume van de parkeersensoren gaat dacht ik mee met de instelling voor waarschuwingsgeluiden, dus kan wel zachter naar mijn idee. Gevoelig zijn ze zeker, als ik bij mijn werk redelijk strak langs de heg parkeer blijven ze maar piepen. Dan merk je ook hoe lang zo'n Insignia is. Die moet van achter strak tegen de heg aan, anders steek die uit het vak.B Real zei:Was wel even benieuwd hoe jouw parkeersensoren zijn? Bij de Astra is dat irritatiepunt nr 1. hypergevoelig en piepen om et minste geringste.
En je kunt het volume niet zachter zetten! Tsjonge, bijna vergeten maar dat irriteerde mij mateloos inderdaad!
Plus dat als je eenmaal stil staat het geluid gewoon door blijft gaan totdat je de auto of de parkeersensoren uitschakelt.
Collega heeft wel eens gezegd dat, terwijl hij al met gesloten ramen achter zijn bureau zat, kon horen dat ik buiten aan het parkeren was
Start&stop is bij een handbak minder vervelend inderdaad. Bij de Astra moest je volgens mij de auto in z'n vrij zetten en de voet van de koppeling, dat doe je idd niet zo vaak. De Focus sloeg wat sneller af, ook al als je nog niet helemaal stil stond op de een of andere manier. De motor sloeg echter ook heel snel weer aan door het mild-hybrid systeem.
De BMW met automaat slaat niet zo heel snel af, maar dan wel weer op stomme momenten. Bijvoorbeeld als ik de oprit opdraai, voet op de rem, automaat in P, voet van de rem en hij slaat weer aan
Even op het knopje drukken bij het starten is inmiddels 9 van de 10 keer vaste prik, maar het staat nog wel op de nominatie om anders geprogrammeerd te worden
Hoop dat veel mensen er ook van leren. Dikke hypotheek, PL contractje, enz..zorg dat je wat speelruimte houdt in je maandelijks budget. Dan kun je dit soort zaken beter opvangen. Maar desalniettemin: de energiestijgingen zijn natuurlijk exorbitant.
Vergeet niet dat er in dit land een hele grote groep is die echt niet op brede voet leven, maar deze ruimte domweg niet hebben. En die groep bestaat echt niet alleen maar uit mensen met een lager inkomen, maar ook gewoon de tweeverdieners met een redelijk salaris.
Dan merk je ook hoe lang zo'n Insignia is. Die moet van achter strak tegen de heg aan, anders steek die uit het vak.
Moderator
Oh en "dynamische" knippers op de schermen is ook nog een mogelijkheid. Vind ik iig veel fraaier dan de standaard halopitjes.
Absurd! En wil je dan 110pk voor iets meer 'oempf' dan zit je al op 34.000 euroHebben jullie dat nieuwsbericht over de P*l* gezien? Vanafprijs gaat naar 27k! Koekoek!
Tsjah, maar wat is nog wel betaalbaar? Auto's zijn gewoon knetterduur geworden.Hebben jullie dat nieuwsbericht over de P*l* gezien? Vanafprijs gaat naar 27k! Koekoek! Dat kostte mijn G*** vijf jaar geleden ongeveer, dat ga je toch niet uitgeven aan een B-segmenter? En bij de ** dealer heb je weinig goedkopers want ik vraag me af of de Up nog leverbaar is.
Moderator
. Helaas niet met de Tesla Model Y, maar dat vind ik toch wel een interessant ding.
De opties worden de komende weken met de werkgever besproken. Er is momenteel geen enkele EV waar ik enthousiast van wordt.Ruud, overweeg jij weer een EV of is het toch al bijna zeker dat het een benzine of plugin gaat worden?
Ik heb helemaal niks met Tesla’s maar ik heb ook heel kort overwogen om beide auto’s eruit te gooien en privé zo’n Model Y te bestellen. Met trekhaak toch weer 15k investeren. Caravan kan dan wel blijven want 1600 kilo trekgewicht, verre vakanties zijn natuurlijk niet te doen dus in NL blijven.
Verder vast een fijne ruime gezinsauto met minimale afschrijving. En met mijn energiecontract dat nog 2,5 jaar loopt ook redelijk goedkoop laden en geen MRB. Maar goed, 15k investeren en dan een auto minder en de auto die je ervoor terug krijgt heeft ook nog een mindere praktische inzetbaarheid.
Astra K Turbo zei:IK heb nu twee modellen van Opel waarvan ik het idee heb om ze tot in de eeuwigheid te houden. ( had ik ok al bij mijn laatste Kadett GSI ) De Astra GTC én de Insignia. De GTC vanwege de unieke status ( Bjr 2011 met 64.000 km's origineel ) en de Insignia vanwege het feit dat het de laatste échte Opel is....
Het zou me niets verbazen dat van de huidige generatie Insignia er minder verkocht zijn dan van de Astra J GTC en daardoor exclusiever is... Om te zien misschien niet, maar in aantallen wel.Astra F zei:Astra K Turbo zei:IK heb nu twee modellen van Opel waarvan ik het idee heb om ze tot in de eeuwigheid te houden. ( had ik ok al bij mijn laatste Kadett GSI ) De Astra GTC én de Insignia. De GTC vanwege de unieke status ( Bjr 2011 met 64.000 km's origineel ) en de Insignia vanwege het feit dat het de laatste échte Opel is....
Met de Astra J GTC heb je ook gewoon echt een mooie auto in huis.
De Astra H is vrij smal en hoekig getekend, ik vond hem daardoor al snel verouderd overkomen.
De J GTC heeft meer "body" en door de meer vloeiende lijnen vind ik hem veel gespierder en tijdlozer overkomen. Zeker met een potent blok kun je er jaren plezier aan beleven.
De Insignia is dan wellicht wat minder speciaal.... maar wel een erg mooie auto.
Zo blijf ik nog altijd een zwak hebben voor de Vectra GTS. Ik vind dat nog altijd een echt mooie auto om te zien.
Als ze daar een smartphone-integratie in zouden leveren icm een moderne motor, zou ik hem zo weer op de oprit willen hebben.
Met de Astra J GTC heb je ook gewoon echt een mooie auto in huis.
Daarnaast slechte bakken, realtief traag, dorstig en zwaar.
Toch wel een beetje kenmerkend voor Opel in die periode. Al was dorstig en zwaar toen wel iets minder een issue als vandaag de dag.