Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Er liggen vanaf januari gelukkig al 7 panelen op het dak.
Met ingang van deze maand is het salaris gelukkig weer omhoog gegaan, vanwege de nieuwe functie. Maar dat gaat dus direct naar de energiemaatschappij B)

1957...pfoeh..ons huis is 40 jaar (!) nieuwer.
1957...pfhoeh..ons huis is (31 jaar (!) ouder. :}

We hebben spouwmuurisolatie en dubbelglas (gewoon nog het ouderwetse) qua tocht valt het mee: we hebben de verwarming op 17/18 graden staan en dan is het met een trui prima vol te houden. Bij het andere huis hadden we de kachel soms op 21 graden en hadden we het nog koud.

Afgelopen weekend druk geweest met het uitzoeken van een badkamer en keuken. Keuken waren we begin dit jaar ook mee bezig geweest maar de prijzen waren nog ongewijzigd. Voor het badkamerspul is het wat wisselend (afhankelijk van het land van herkomst van het materiaal)
Daarnaast wat gebeld met installateurs: die zijn niet zo happig op extra werk :D

Goed ook dat ze iedereen hierin steunen, ipv enkel de minima.
Daar hoor ik nogal wat wisselende berichten over; Minimumuitkering omhoog, zorgtoeslag omhoog, huurtoeslag omhoog, extra eenmalig bedrag voor minima... ze zullen het geld misschien harder nodig hebben, maar de opmerking 'waarom werk ik nog voor mijn geld terwijl je het ook gratis kunt krijgen' hoor ik de afgelopen dagen wel vaker.

Tuurlijk, wij mogen niet echt klagen als tweeverdieners maar wat er nu aan het eind van de maand overblijft is echt wel minder in vergelijking met vorig jaar; en met minder spaargeld geven we ook minder uit dus dat helpt de economie niet. 'Jan Modaal' is toch de belangrijkste motor van de economie en die wordt nu ook flink geraakt (en komt deels tussen wal en schip van de maatregelen)

Daar hoor ik nogal wat wisselende berichten over; Minimumuitkering omhoog, zorgtoeslag omhoog, huurtoeslag omhoog, extra eenmalig bedrag voor minima... ze zullen het geld misschien harder nodig hebben, maar de opmerking 'waarom werk ik nog voor mijn geld terwijl je het ook gratis kunt krijgen' hoor ik de afgelopen dagen wel vaker.
Eens, ik vind het zelf ook wel eens frustrerend om telkens te lezen dat de "buurman" geld krijgt en wij alles dubbel moeten betalen. En extra belasting op inkomen, en extra belasting op de leaseauto, en minder bijdrage kinderopvang, en ivm eigen huis de belastingen daarvan, en dan nog evt belasting op spaarvermogen (al is dat de laatste jaren fors beter geworden).

Waar ik me pissig om kan maken is dat de uitkeringen gekoppeld worden aan de minimumlonen. Had de uitkeringen 5% omhoog gedaan en de minimum lonen 10%. Dan is het lonend om te gaan werken. Wat dat betreft ben ik benieuwd wat er gebeurd als kinderopvang gratis wordt. Gaan de alleenstaande moeders dan fulltime werken??

Jullie beelden zitten wel redelijk vol met veronderstellingen en volgens mij redelijk eenzijdig. Er zit wel een heel verschil tussen mensen die niet kúnnen werken en mensen die niet wíllen werken.

Het lijkt me helemaal niet verkeerd als de rijken wat meer moeten bijdragen dan dan minder vermogende mensen. De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter in Nederland. De belasting op flink wat spaargeld en hoge inkomens mag van mij dus best nog wat omhoog. Sommigen weten van gekkigheid niet meer wat ze allemaal moeten kopen.

Daarnaast zijn er gisteren ook wel degelijk maatregelen getroffen om de werkende medemens tegemoet te komen. Zo gaat bv. de arbeidskorting omhoog en wordt de inkomstenbelasting over de 1e schijf verlaagd.
Het prijsplafond vind ik ook een goede zet. Het stimuleert mensen om je energieverbruik te reduceren. En ook hier betalen de grootverbruikers meer dan de rest maar dan maar gauw kleiner gaan wonen of je verbruik naar beneden brengen en investeren in duurzaamheidsmaatregelen.

Maar je ziet het overal. De overheid kan het gewoon nooit goed doen. Overal loopt wel iemand over te zeiken.

Jullie beelden zitten wel redelijk vol met veronderstellingen en volgens mij redelijk eenzijdig. Er zit wel een heel verschil tussen mensen die niet kúnnen werken en mensen die niet wíllen werken.
Nee, wees niet bang: dat verschil zie ik heus wel.

Maar er gaat veel aandacht uit naar de minima, terwijl ik om mij heen nu een tussencategorie zie die in problemen komt: zij hebben vanwege hun inkomen geen recht op toeslagen (of potjes/voedselbank/etc) maar zijn nu wel (veel) meer geld kwijt per maand. Dan hoop ik maar dat die arbeidskorting en inkomensbelasting hen gaat helpen.

Bij de kerk zijn we nu echt wel goed aan het kijken hoe we die mensen kunnen ondersteunen want daar zitten nu al schrijnende gevallen tussen, vooral bij grotere gezinnen.
Dan hoop ik voor hun van harte dat die arbeidskorting en belastingverlaging hen minimaal net zoveel gaat zijn als al die verhogingen/toeslagen voor de minima.

Maar goed, je hebt een punt: we zijn geen experts en ik kan het ook met cijfers niet onderbouwen. Maar ik merk de onvrede toenemen; ook van mensen waarvan ik het niet gewend ben (waaronder mijzelf)

Edit; teruglezend lijkt het allemaal wat negatief/depressief maar dat was niet de bedoeling. Maak me alleen wel wat zorgen en hoop dat het allemaal mee gaat vallen;)

Jahoor...die zorg deel ik ook wel. Wij merken het ook aan alle kanten. Heb ik vandeweek hier nog aangehaald. Maar wat me vooral opvalt is dat er wel heel veel op de overheid wordt afgegeven. Bij sommigen kunnen ze niks goed doen.

Hoop dat veel mensen er ook van leren. Dikke hypotheek, PL contractje, enz..zorg dat je wat speelruimte houdt in je maandelijks budget. Dan kun je dit soort zaken beter opvangen. Maar desalniettemin: de energiestijgingen zijn natuurlijk exorbitant.

Ik baal ook wel van alle gestegen prijzen, maar daar kan de overheid ook weinig aan doen. De tegemoetkoming voelt een beetje als een klein doekje voor het bloeden maar begrijp ook wel dat ze niet alles kunnen compenseren.

Kreeg vandaag van iemand ongevraagd een complimentje van iemand die ik verder niet echt ken over de Insignia. Hij glimt nu ook erg en het is ook een best fors ding :} Hij vond het een mooi ding, lekker groot. Word wel gek van start/stop en heb zojuist zo'n start/stop delete ding besteld. Kijken of het iets doet want ik erger mij er kapot aan. En elke keer dat knopje indrukken heb ik gewoon geen zin in

Start stop heb ik met handbak geen last van maar op he Astra K forum hebben mensen met een automaat hem ook uit laten programmeren.
Daar hebben we een mannetje voor.
Was wel even benieuwd hoe jouw parkeersensoren zijn? Bij de Astra is dat irritatiepunt nr 1. hypergevoelig en piepen om et minste geringste. Hebben ze dat bij de Insignia beter voor elkaar?

Zo in het wit is ie toch ook wel dik hoor. Vind die vizor neus echt bijzonder goed staan..helemaal met chrome delete

307683983_3433026530263342_9033892548973536177_n.jpg

307153853_3433026520263343_3005854920531075045_n.jpg

Bij merceces piepten ze rijelijk laat. Is beuwst gedaan omwille van het comfort maar je zit ook zo ergens tegenaan als je iets te snel was

De Insignia piept wel een stuk sneller maar nog niet irritant. Wel heeft hij ook rear traffic cross dinges en kijkt ook naar voetgangers. Hij omcirceld dan ook waar het gevaar zit (voetvanger/fietser). Als je dan al draaiend uit een parkeervak komt en ook voor piept er wat is het wel veel. Je kunt het allemaal wel utischakelen maar dan heb je ook niks. Maar het is niet zo dat het heel hard is of heel gevoellig voor mijn idee. Het is meer waar word er allemaal voor gewaarschuwdt.

Was wel even benieuwd hoe jouw parkeersensoren zijn? Bij de Astra is dat irritatiepunt nr 1. hypergevoelig en piepen om et minste geringste.

En je kunt het volume niet zachter zetten! Tsjonge, bijna vergeten maar dat irriteerde mij mateloos inderdaad!
Plus dat als je eenmaal stil staat het geluid gewoon door blijft gaan totdat je de auto of de parkeersensoren uitschakelt.

Collega heeft wel eens gezegd dat, terwijl hij al met gesloten ramen achter zijn bureau zat, kon horen dat ik buiten aan het parkeren was *-)

Start&stop is bij een handbak minder vervelend inderdaad. Bij de Astra moest je volgens mij de auto in z'n vrij zetten en de voet van de koppeling, dat doe je idd niet zo vaak. De Focus sloeg wat sneller af, ook al als je nog niet helemaal stil stond op de een of andere manier. De motor sloeg echter ook heel snel weer aan door het mild-hybrid systeem.

De BMW met automaat slaat niet zo heel snel af, maar dan wel weer op stomme momenten. Bijvoorbeeld als ik de oprit opdraai, voet op de rem, automaat in P, voet van de rem en hij slaat weer aan *-)
Even op het knopje drukken bij het starten is inmiddels 9 van de 10 keer vaste prik, maar het staat nog wel op de nominatie om anders geprogrammeerd te worden :)

Hoop dat veel mensen er ook van leren. Dikke hypotheek, PL contractje, enz..zorg dat je wat speelruimte houdt in je maandelijks budget. Dan kun je dit soort zaken beter opvangen. Maar desalniettemin: de energiestijgingen zijn natuurlijk exorbitant.

Vergeet niet dat er in dit land een hele grote groep is die echt niet op brede voet leven, maar deze ruimte domweg niet hebben. En die groep bestaat echt niet alleen maar uit mensen met een lager inkomen, maar ook gewoon de tweeverdieners met een redelijk salaris.

B Real zei:
Was wel even benieuwd hoe jouw parkeersensoren zijn? Bij de Astra is dat irritatiepunt nr 1. hypergevoelig en piepen om et minste geringste.

En je kunt het volume niet zachter zetten! Tsjonge, bijna vergeten maar dat irriteerde mij mateloos inderdaad!
Plus dat als je eenmaal stil staat het geluid gewoon door blijft gaan totdat je de auto of de parkeersensoren uitschakelt.

Collega heeft wel eens gezegd dat, terwijl hij al met gesloten ramen achter zijn bureau zat, kon horen dat ik buiten aan het parkeren was *-)

Start&stop is bij een handbak minder vervelend inderdaad. Bij de Astra moest je volgens mij de auto in z'n vrij zetten en de voet van de koppeling, dat doe je idd niet zo vaak. De Focus sloeg wat sneller af, ook al als je nog niet helemaal stil stond op de een of andere manier. De motor sloeg echter ook heel snel weer aan door het mild-hybrid systeem.

De BMW met automaat slaat niet zo heel snel af, maar dan wel weer op stomme momenten. Bijvoorbeeld als ik de oprit opdraai, voet op de rem, automaat in P, voet van de rem en hij slaat weer aan *-)
Even op het knopje drukken bij het starten is inmiddels 9 van de 10 keer vaste prik, maar het staat nog wel op de nominatie om anders geprogrammeerd te worden :)

Vergeet niet dat er in dit land een hele grote groep is die echt niet op brede voet leven, maar deze ruimte domweg niet hebben. En die groep bestaat echt niet alleen maar uit mensen met een lager inkomen, maar ook gewoon de tweeverdieners met een redelijk salaris.
Het volume van de parkeersensoren gaat dacht ik mee met de instelling voor waarschuwingsgeluiden, dus kan wel zachter naar mijn idee. Gevoelig zijn ze zeker, als ik bij mijn werk redelijk strak langs de heg parkeer blijven ze maar piepen. Dan merk je ook hoe lang zo'n Insignia is. Die moet van achter strak tegen de heg aan, anders steek die uit het vak.

Vind het ook wel fijn dat als je langzaam rijd in een parkeervak dat de camera aan de voorzijde dan zichbaar word zodat je hem akelig strak ergens 'tegenaan' kan zetten zodat hij niet te ver uit steekt inderdaad

Bij de astra kun je de geluiden niet instellen volgens mij

Dan merk je ook hoe lang zo'n Insignia is. Die moet van achter strak tegen de heg aan, anders steek die uit het vak.

Dat heb ik met de Astra al. Die is ook best lang en steek vaak een stuk uit parkeervakken. Dan ben ik altijd maar blij met de trekhaak.

Had hem ook in 'mijn' auto gezet,

Vandaag eens wat foto's kunnen maken toen ik even op iemand moest wachten

Full house, alle knopjes bezet. Sport en Tour veranderd niet alleen de automaat en het sturen en gasresponse maar ook het onderstel is anders. Hetzij dermate minimaal dat ik er waarschijnlijk nooit aan zit.
52377160753_40f7829495_c.jpg

De kinders hebben echt niets te klagen, wat een ruimte
52377246684_a2f8b73a85_c.jpg

Reserverwiel zit er niet in omdat de auto het Bose geluidssysteem heeft en de subwover op die plek is gekomen. Klinkt veel beter dan ik had verwacht, bose systemen in auto's was ik doorgaans niet heel erg van onder de indruk.
52377356430_99838bbd92_c.jpg

De stoelen zijn echt fenominaal. Een van de redenen voor de keuze van deze auto. je kunt dermate veel instellen dat iedereen wel perfect moet kunnen zitten. Uiteraard met geheugen. Massage. verwarming en ventilatie. *-)
52376935816_99cde6cfba_c.jpg

Hele fijne werkplek. Multimedia werkt gewoon snel als een tablet en overzichtelijk. gelukkig lekker veel knoppen ook en het stuurt ook gewoon erg fijn. Pianolak ben ik niet heel fan van en het stuur had iets dikker gemogen. Verder ziet ook van binnen alles als nieuw er uit.
52377160858_0479bd30d0_c.jpg

Het meest uitgebreide dashboard, heel erg fraai. Je kunt echt alles instellen zoals met de meeste moderne auto's. Moet nog even zien of ik het nog aan pas. Heb nu de olietemperatuur en voltmeter er in gezet omdat ik de 'analoge' wijzertjes wel geinig vind. En voldoende info in staat verder
52375986192_fd2c9821aa_c.jpg

Zoals het hoort, lekker wat knoppen. Voorruitverwarming. En ook een van de nadelen van pianolak, je ziet er alles op
52375986217_a77698fb0e_c.jpg

Lastig om op foto te krijgen. ik had er geen verwachtingen van maar ik kijk er veel op. Ik heb al gevoellige ogen en dit werkt fors minder vermoeiend. Verkeersbordherkenning, en cruisecontrol heb ik er ook in staan. Andere zaken zoals toerenteller hoef ik niet te zien.
52377160893_5032d122ec_b.jpg

Heel veel licht van het panoramadak, kinderen vinden het geweldig
52377246844_2e381ec62e_c.jpg

Chromen lijsten lopen door in de achterlichten. Met het OPC line exterior package krijg je sideskirts en iets andere achterkant
52377160943_ffef27190d_c.jpg

Bij aflevering nieuwe remschijven en remblokken rondom. Velgen zien er rondom ook als nieuw uit (net als de rest van de auto)
52377246904_d771ac46ba_c.jpg

Vrij rechtopstaande voorkant, Matrix LED koplampen met iets van 32 ledjes per lamp (?) Ook de voorkant is onderaan iets anders door het OPC line package en zelfs nog gewoon mistlampen. Dat zie je ook lang niet altijd meer
52376935936_7fc6307afb_c.jpg

Camera aan de voorkant blijkt vrijwel onmisbaar bij zo'n lel van een auto. Je kunt de auto akelig strak ergens in parkeren zonder iets net niet te raken. Insignia's met adaptive cruise herken je ook want hier zit ook de radar onder het 'vlak' in de grille.
52377356580_b4850d8959_b.jpg

Fijne kar. Zou hem ook wel eens met de 3.6 V6 310PK willen rijden zoals buiten europa geleverd.
52375986342_2e1fa012ef_c.jpg

Verder weinig plannen. Het is en blijft natuurlijk gewoon een familiekar die praktisch ruim dagelijks inzetbaar moet zijn in de breedste zin van het woord :T Heb nog wel dat baggageruimte lampje besteld wat Rob laatst had gedeeld en LED knipperlichten aan de achterzijde. Verder gewoon comfortabel, veilig en probleemloos zijn kilometers maken

En los van de leuke opties en ruimte; het is gewoon een fijne auto om te rijden. lichtvoetig, lekker stuurgevoel. Echt heel sportief word het allemaal niet met zo'n grote bak, maar dat is een 5 serie ook niet. Daar is het gewoon te groot voor. Echt een giga verschil voor die gene die oudere opels gewend zijn.

Prachtig Joost!

Hebben jullie dat nieuwsbericht over de P*l* gezien? Vanafprijs gaat naar 27k! Koekoek! Dat kostte mijn G*** vijf jaar geleden ongeveer, dat ga je toch niet uitgeven aan een B-segmenter? En bij de ** dealer heb je weinig goedkopers want ik vraag me af of de Up nog leverbaar is.

Zeer fraai Joost en man wat is dat ding luxe.

Enige minpuntje vind ik het bedieningpaneeltje van de airco met die priegelige draaiknopjes. Vind ik in de Astra toch net even wat mooier waar de getallen in de knopjes zitten en de draaiknopjes er net even fraaier uitzien. Maar kniesoor en gezeik.
Maar verder topkar! Ben ook heelbenieuwd hoe hij zich verhoudt tov een astra anders zet ik hem naast de V60 ook nog op het torkomstige lijstje. De beenruimte is iig nog een stuk forser.

En dat dynamische ken ik. De K is ook veel lekkerder en dynamischer te rijden het beperkte gewicht en het stuurgevoel is ook top. Veel beter als de Opels ervoor.

Oh en "dynamische" knippers op de schermen is ook nog een mogelijkheid. Vind ik iig veel fraaier dan de standaard halopitjes.

Draaiknopjes vind ik niet heel priegelig, maar vind ze in de astra wel mooier. Moet ook zeggen dat ik er vrijwel nooit aan zit en alles op auto laat staan

V60 heb ik wel paar keer in gereden. Onderstel vond ik niet fijn maar dat was er eentje met sportonderstel en gigantische wielen, gok 20". Verder ook gewoon fijn ding, niet echt een uitblinker maar gewoon allemaal goed. Kan niet gelijk zeggen mooier of beter/slechter dan een Insignia, daarvoor moet je ze naast elkaar rijden. Qua formaat is een Insignia ook meer V90. V60 is meer formaatje astra.
Oh en "dynamische" knippers op de schermen is ook nog een mogelijkheid. Vind ik iig veel fraaier dan de standaard halopitjes.

kwam ze al wel tegen inderdaad. staat het niet heel erg 'aftermarket' ? Heb ze niet besteld nog om die reden.

Volgende week met collega's richting Neurenberg (maandag heen, donderdag terug).
Lang stuk rijden, maar gelukkig een prima vervoersmiddel mee (een 530e); ben benieuwd hoe dat rijdt!

Mooie wagen Joost! Lekker compleet, mooi uitgevoerd qua kleurstelling en weinig kilometers: hopelijk voor járen plezier!

Hebben jullie dat nieuwsbericht over de P*l* gezien? Vanafprijs gaat naar 27k! Koekoek!
Absurd! En wil je dan 110pk voor iets meer 'oempf' dan zit je al op 34.000 euro *-) (okay, wel R-Line.. maar toch)

IK heb nu twee modellen van Opel waarvan ik het idee heb om ze tot in de eeuwigheid te houden. ( had ik ok al bij mijn laatste Kadett GSI ) De Astra GTC én de Insignia. De GTC vanwege de unieke status ( Bjr 2011 met 64.000 km's origineel ) en de Insignia vanwege het feit dat het de laatste échte Opel is....

Ik heb het al eerder laten weten..., zo op het oog zijn er minimale verschillen tussen een Astra K en de huidige Insignia. Ik heb met beide ruime praktijk ervaring. De Insignia voelt en stuurt duidelijk rijker en meer volwassen. Afwerking is op een hoger niveau en de beleving is anders. komt door o.a. door langere wielbasis, dikkere stoelen en zoals aangegeven een betere afwerking. Zowel in het 2017 model wat ik had als mijn huidige 2021 versie.

Ik heb serieuze belangstelling getoond voor een Astra van de laatste generatie. Het liefst een hybrid uitvoering in de meest luxe vorm..... In een private lease constructie. Inmiddels is deze vorm voor mij financieel niet acceptabel. Ik twijfel nog over een 1.2 3 cilinder met 130 PK maar twijfel dus. Bij twijfel niet inhalen heb ik geleerd. Een Mokka staat ook wel op het lijstje maar ook hier twijfels. Luxe keuze problemen dus..

@hans: geloof gelijk dat er verschillen zijn. Anders is dd hogere prijs van de Insignia ook niet te rechtvaardigen..:) Maar denk dat bv de astra K ST ook al weer erg verschilt tov de vijfdeurs.

@ Joost: oordeel zelf...ik vind het iig veel netter staan als de standaard halogeen pitjes. Zeker als je ook nog de donkere uitvoering kiest.

link knippers

Mogguh mannen,

Mooie foto's Joost van een strakke auto, en man.....wat ben ik jaloers op die stoelen.
En een panoramadak, dat blijf ik echt heel gaaf vinden. Ik hoop dat jullie er veel probleemloze km. mee mogen rijden.

Hebben jullie dat nieuwsbericht over de P*l* gezien? Vanafprijs gaat naar 27k! Koekoek! Dat kostte mijn G*** vijf jaar geleden ongeveer, dat ga je toch niet uitgeven aan een B-segmenter? En bij de ** dealer heb je weinig goedkopers want ik vraag me af of de Up nog leverbaar is.
Tsjah, maar wat is nog wel betaalbaar? Auto's zijn gewoon knetterduur geworden.

Dit weekendje met schoonfamilie op een vakantiepark in de buurt van Nijmegen gezeten. Was 150km enkele reis, dus ook met de Leaf goed te doen.
Het blijft toch wel een heerlijk stillen en comfortabele auto. Op het park konden we laden, dus gisteren ook zonder probleem in 1x naar huis.
Na 3 weekenden weg volgt komend weekend weer een normaal weekend thuis. Damn wordt de aico geinstalleerd, zodat we kunnen kiezen uit verwarmen op gas of elektra.

Mogguh!
Dit weekend op de EV Experience wat EV's gereden. Helaas niet met de Tesla Model Y, maar dat vind ik toch wel een interessant ding. En die vind ik relatief gezien ook niet heel duur. Meer dan de instapper heb je niet nodig en die kost 50k.
Ruud, overweeg jij weer een EV of is het toch al bijna zeker dat het een benzine of plugin gaat worden?

. Helaas niet met de Tesla Model Y, maar dat vind ik toch wel een interessant ding.

Technisch is het vast top voor een EV, maar ook echt heel erg lelijk :( vind het gewoon echt niet om aan te zien. Dan nog liever de gewone model 3. Zal laatst even op de bijrijdersstoel van mijn collega maar minimalistisch en goedkoop is een dun lijntje. En wat mij betreft gaat het toch meer richting goedkoop. Alle aandacht gaat naar het enorme scherm wat prima werkt. maar alles daarbuiten is gewoon goedkoop en eigenlijk ook heel kaal en puur uit kostenoverweging gedaan ook. Nee zelfs bij de wachtkamer bij de tandarts is het nog gezelliger.

Hoe lang rijdt de Model Y eigenlijk al rond? Ik kwam er vorige maand ofzo pas achter dat die gek ogende Model 3 toch eigenlijk een Y was *-)
Tsja, niet echt mooi.

Het helpt ook niet dat zoveel andere merken inmiddels een hele rits aan goed/beter ogende EV's op de markt hebben gezet en inmiddels qua EV gebeuren ook niet meer zoveel achterlopen op Tesla. Ik denk dat Tesla de komende jaren echt heel hard aan de bak moet om hun voorsprong (als die er nog is?) vast te houden.
Als het een EV zou moeten zijn dan wil ik prima een Kia EV6 hebben B)

Op de een of andere manier kwam ik tijdens onze vakantie regelmatig de Audi E-Tron GT/RS tegen. Dat vind ik echt een machtig apparaat. Nu is dat niet echt een auto voor Jan Modaal, maar als EV toch wel een tof apparaat (tu)

@ Joost, mooi verslag van de Insignia (tu)
Full house qua knopjes is altijd goed (tu) :D

Ja de Koreanen komen wel het dichts bij de Tesla technisch gezien (voor het zelfde geld). Maar van binnen vind ik beide wel mooier, met elk wel hun eigen gezicht. Wie had dat gedacht. Had wel verwacht nadat VW met hun offensief kwam dat tesla vrij snel op de achtegrond zou komen maar zo'n vaart loopt het dus nog niet.

Ruud, overweeg jij weer een EV of is het toch al bijna zeker dat het een benzine of plugin gaat worden?
De opties worden de komende weken met de werkgever besproken. Er is momenteel geen enkele EV waar ik enthousiast van wordt.

Model Y..heb ik nog nooit zien rijden..zou niet weten hoe die eruit ziet.
Zie alleen maar heel veel models 3 die bijna altijd met een G..in het kenteken beginnen...

Valt me wel op dat veel nieuw spul bijna allemaal elektrisch is. Vooral de Corsa en 208 zie ik heeeel veel.
Maar ook de Audi etron (gewone volgens mij? Ik ben de weg kwijt in het soort audi's) zie ik heel vel. maar da ook echt alleen maar in het zwart..zwart..zwart...zart...zwart...

En met de huidige bijtellingsregels en hoge stroomprijzen word het financieel ook niet heel aantrekkelijk om veel consessies te doen, voor zowel werkgever als berijder.

Qua rijden zijn er ook geen slechte auto's meer. Ik reed in de Ioniq 5 en toen werd gezegd dat deze auto wat meer op comfort gericht is. Nou, ik vond het echt een scherp sturende auto. Het zijn tegenwoordig alleen nog detailverschillen.

Slecht niet meer nee, maar op EV gebied; er zijn wel auto's die confortabel rijden of juist meer direct. De ene laad sneller de ander. Sommigen zijn ook gewoon net wat slimmer ontworpen wat ten goede komt aan efficiency of juist aan ruimtegebruik.

Elektrische corsa zie ik bijna nooit. De e-208 zie ik wel veel. En daar zitten ook wel geinige kleurtjes tussen, hier om te hoek staat een gele.

Elektrische Corsa had ik in Nederland veel meer van verwacht. Als ik zag hoeveel Corsa Diesels er van de vorige generatie rond reden met bestickering, ik had echt verwacht dat bedrijven massaal zouden over stappen op een Corsa-e.

Terwijl de prijs van zo’n Corsa E niet bizar hoog is voor een EV met voor het b segment redelijke prestaties. Los van de prijs zou ik dat een prima auto vinden als vervanger van de Up.

Ik heb helemaal niks met Tesla’s maar ik heb ook heel kort overwogen om beide auto’s eruit te gooien en privé zo’n Model Y te bestellen. Met trekhaak toch weer 15k investeren. Caravan kan dan wel blijven want 1600 kilo trekgewicht, verre vakanties zijn natuurlijk niet te doen dus in NL blijven.
Verder vast een fijne ruime gezinsauto met minimale afschrijving. En met mijn energiecontract dat nog 2,5 jaar loopt ook redelijk goedkoop laden en geen MRB. Maar goed, 15k investeren en dan een auto minder en de auto die je ervoor terug krijgt heeft ook nog een mindere praktische inzetbaarheid.

Ik keek vorige week recht van voren op een Nissan Ariya op een oprit van een woning. Qua vorm had dat wel wat weg van een Tesla Model Y / X vond ik. Zo kwam dat niet op de foto's op mij over. Was ook een donker gekleurd exemplaar. Zal meespelen.

Ik heb helemaal niks met Tesla’s maar ik heb ook heel kort overwogen om beide auto’s eruit te gooien en privé zo’n Model Y te bestellen. Met trekhaak toch weer 15k investeren. Caravan kan dan wel blijven want 1600 kilo trekgewicht, verre vakanties zijn natuurlijk niet te doen dus in NL blijven.
Verder vast een fijne ruime gezinsauto met minimale afschrijving. En met mijn energiecontract dat nog 2,5 jaar loopt ook redelijk goedkoop laden en geen MRB. Maar goed, 15k investeren en dan een auto minder en de auto die je ervoor terug krijgt heeft ook nog een mindere praktische inzetbaarheid.

Gewoon nog lekker doorrijden met de 3, eventueel een 340i. Leuke EV's komen ook echt wel in de betaalbaardere prijsklasse. maar een model Y zou ik geen seconde overwegen voor nu als je een fijne 3serie hebt en verder voldoet.

Astra K Turbo zei:
IK heb nu twee modellen van Opel waarvan ik het idee heb om ze tot in de eeuwigheid te houden. ( had ik ok al bij mijn laatste Kadett GSI ) De Astra GTC én de Insignia. De GTC vanwege de unieke status ( Bjr 2011 met 64.000 km's origineel ) en de Insignia vanwege het feit dat het de laatste échte Opel is....

Met de Astra J GTC heb je ook gewoon echt een mooie auto in huis.
De Astra H is vrij smal en hoekig getekend, ik vond hem daardoor al snel verouderd overkomen.
De J GTC heeft meer "body" en door de meer vloeiende lijnen vind ik hem veel gespierder en tijdlozer overkomen. Zeker met een potent blok kun je er jaren plezier aan beleven.

De Insignia is dan wellicht wat minder speciaal.... maar wel een erg mooie auto.

Zo blijf ik nog altijd een zwak hebben voor de Vectra GTS. Ik vind dat nog altijd een echt mooie auto om te zien.
Als ze daar een smartphone-integratie in zouden leveren icm een moderne motor, zou ik hem zo weer op de oprit willen hebben.

Astra F zei:
Astra K Turbo zei:

De Astra H is vrij smal en hoekig getekend, ik vond hem daardoor al snel verouderd overkomen.
De J GTC heeft meer "body" en door de meer vloeiende lijnen vind ik hem veel gespierder en tijdlozer overkomen. Zeker met een potent blok kun je er jaren plezier aan beleven.

De Insignia is dan wellicht wat minder speciaal.... maar wel een erg mooie auto.

Zo blijf ik nog altijd een zwak hebben voor de Vectra GTS. Ik vind dat nog altijd een echt mooie auto om te zien.
Als ze daar een smartphone-integratie in zouden leveren icm een moderne motor, zou ik hem zo weer op de oprit willen hebben.
Het zou me niets verbazen dat van de huidige generatie Insignia er minder verkocht zijn dan van de Astra J GTC en daardoor exclusiever is... Om te zien misschien niet, maar in aantallen wel.

De astra J GTC was anders ook niet een heel geslaagd succes qua aantallen. Vind het wel een mooie auto maar je hebt wel echt de 1.6 turbo nodig om een beetje vooruit te willen en dan nog zal het nooit echt een sportief rijdende auto worden. Maar een J GTC met panoraaruit is wel heel erg fraai om ooit een keer te hebben, je moet alleen geen sportieve auto verwachten.

Astra J GTC is een prachtig dik model maar technisch helaas echt niet een van de beste producten van Opel. Zelfs de OPC was niet echt snel.
Daarnaast slechte bakken, realtief traag, dorstig en zwaar. En voor de ruimte/praktisch gemak hoef je hem ook niet te kopen.
Maar mooi is ie wel!

Deze mogen ze van mij ook wel voor de deur zetten! Wel wat mosterd na de maaltijd want veel andere merken hadden dit al veel eerder.
En het prijskaartje zal fors zijn.

jzpytsob85te_800.jpg

Maar deze blauwe (maar dan in GS line) is ook dikke prima..;)

29931.webp

De skoda octavia RS IV 245PK is er vanaf 43.000. De Peugeot versie is 45.000 in GT uitmondersting en die zelfde 225PK, dus verwacht ook ergens dat de astra daar ergens uit zal komen. Ben benieuwd hoe vaak dat verkocht gaat worden. Met nog wat andere goodies schuur je naar de 50.000. Auto's zijn duur en andere merken kosten dat ook, maar dat is toch haast niet meer op te brengen of te leasen. Bovendien kost een BMW 320e PHEV touring niet veel meer en in de lease mogelijk zelfs aardig gelijk.

Bij mijn vader zie ik met enige regelmaat een knalgele J GTC rijden, de kleur staat hem bijzonder goed. Inderdaad echt een model welke mooi oud wordt (tu)

Zo zie ik in de regio ook regelmatig een 208 in dat mooie gele kleurtje. Iets verlaagd en met spierwitte velgen (ik gok iets van Sparco). Subtiel sportief, daar houd ik wel van.
Wel jammer dat ik hem laatst dwars over twee parkeerplekken geparkeerd zag staan, overduidelijk bewust. Beetje jammer, zo speciaal is het nou ook weer niet.

Daarnaast slechte bakken, realtief traag, dorstig en zwaar.

Toch wel een beetje kenmerkend voor Opel in die periode. Al was dorstig en zwaar toen wel iets minder een issue als vandaag de dag.

Toch wel een beetje kenmerkend voor Opel in die periode. Al was dorstig en zwaar toen wel iets minder een issue als vandaag de dag.

Tsja..inderdaad jammer want zowel de Astra J en Insignia A waren en zijn nog steeds mooie auto's. Maar technisch gewoon matig.

Maar jah..het is ook wel bijzonder...toen viel iedereen er over en nu wegen heel veel auto's (met name Hybrides en EV's) heel veel meer maar worden ruim voldoende gecompenseerd door de idiote vermogens. Sprak van het weekend mijn buurman met zijn Touareg R Hybride. Die weegt maar liefst 2500 kg (!). Beest van een wagen maar qua rijdynamiek en luchtvering miste hij wel zijn vorige Mercedes C 350e hybrid.

Terug
Bovenaan