Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Joost: om toch een paar weken mobiel te zijn: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-vectra-1-8-16v-comfort-benzine-beige-c1d97c8b-e7d1-4388-8726-d55985754af7?sort=age&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=37&position=37&search_id=1polsz503aj&source=listpage_search-results>
:)

Ook leuk: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-astra-1-6i-young-benzine-grijs-48ec50a4-14c8-45a0-a295-216c892eb03b?sort=age&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=1&position=1&search_id=27nq2telh8z&source=listpage_search-results>

Prachtig ding Joost! Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om eentje te kopen met een lage kilometerstand. Mooie volle auto, hele chique verschijning.
Heb je de Benz daar ingeruild? En heb je ook nog 5 jaar garantie op de Opel, zoals op de dealerplaten is te lezen?
Gefeliciteerd met de mooie Blitz.

^^ Ja, dat vraag ik mij ook af. .. alhoewel dat dan weer in tegenspraak is met 'iemand regelen om mee te gaan om op te halen'. :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gefeliciteerd met de aanschaf. Brand geblust. (:P)

.. mócht de brand weer oplaaien.. dan ga je gewoon na het ophalen nog even langs de Caravan Salon Düsseldorf.. om wat erbij te kopen voor die afneembare trekhaak. ;)

http://www.autoplus.nu/merken/opel/6318-opel-aanwezig-tijdens-caravan-salon-dusseldorf-2022

Barri zei:
@Joost: om toch een paar weken mobiel te zijn:
:)
(..)

Gewoon voor € 550,00 vier weken een Lynk & Co 01 huren, als dat lukt op korte termijn... :T

AsconaGT zei:
Potjandorie, er is enorme vertraging bij RDW. Eerst mogelijke afspraak is 7 september :O andere vestigingen nog veel later. Dat had ik even niet aan zien komen. Voor een week is er altijd wel iets te regelen maar voor 3 weken geen auto zit ik wel met wat uitdagingen.
Gefeliciteerd! Klinkt als een hele mooie uitvoering. Soms moet je gewoon geluk hebben dat de juiste uitvoering online komt.

Zover ik weet mag je met een duits exportkennzeichen enige tijd in Nederland rijden, is dat geen optie? Je hebt trouwens ook echt een export kenteken nodig:
R.22232021f321f2efc181dbe79c2b4f6a
, geen kurzzeitkennzeichen, dat is alleen voor Duitsers en mag je niet mee in Nederland rijden.

Op deze site vind je trouwens veel Opel informatie inclusief historische prijslijsten van de Insignia. Kan leuk zijn om eens doorheen te bladeren.

EVV zei:
AsconaGT zei:
Potjandorie, er is enorme vertraging bij RDW. Eerst mogelijke afspraak is 7 september :O andere vestigingen nog veel later. Dat had ik even niet aan zien komen. Voor een week is er altijd wel iets te regelen maar voor 3 weken geen auto zit ik wel met wat uitdagingen.
Gefeliciteerd! Klinkt als een hele mooie uitvoering. Soms moet je gewoon geluk hebben dat de juiste uitvoering online komt.

Zover ik weet mag je met een duits exportkennzeichen enige tijd in Nederland rijden, is dat geen optie? Je hebt trouwens ook echt een export kenteken nodig:
R.22232021f321f2efc181dbe79c2b4f6a
, geen kurzzeitkennzeichen, dat is alleen voor Duitsers en mag je niet mee in Nederland rijden.

Op deze site vind je trouwens veel Opel informatie inclusief historische prijslijsten van de Insignia. Kan leuk zijn om eens doorheen te bladeren.

kurzzeitkennzeichen is beetje dubieus. Het wordt veelvuldig gebruikt en zelfs aangedragen bij bekende grote websites zoals dat import. Als je verzekering en BPM vrijstelling hebt aangevraagd dan is dat in principe geen probleem in de praktijk. Maar er zijn inderdaad ook gevallen waar men een hoop gezeur heeft. (Ik hoef trouwens maar 15 km door Nederland) idee was om aan de grens de dagplaten van RDW er op te zetten en geluk in te voeren maar dat gaat dus niet

Lastige is dat de verkopende partij hier ook weinig van weet een mijn Duits ook niet super goed is. Volgens hem is een export kenteken heel duur in de zin van paar duizend euro. Maar volgens mij klopt dat ook niet.

Klopt dat het regelmatig gebruikt wordt voor export, maar het is eigenlijk daar niet voor bedoelt. De ADAC heeft er wel een artikel over.
Bij Kurzkenzeichen moet je zelf wel een verzekering regel. In Duitsland kan je geen auto op je naam zetten zonder geldige verzekering, ik denk niet dat ze een Nederlandse verzekeringen accepteren.

Verzekering kun je bij de Zulassungsstelle regelen. Zit meestal zo’n bedrijfje waar je ook de platen kunt laten drukken. Is een soort WA-verzekering dus niet handig om zelf een schade te veroorzaken op de terugreis. Kost rond de 100 euro. Heb het vorig jaar met de caravan ook gedaan die ik in Duitsland heb gekocht.
Bij de Up had ik een Kurzzeitkennzeichen, bij de Lutte groene kentekenplaten erop gedrukt die ik had geleend en daarna door naar de RDW in Hengelo. Caravan heb ik met Exportkennzeichen naar huis gereden.

Bij de Up had ik een Kurzzeitkennzeichen, bij de Lutte groene kentekenplaten erop gedrukt die ik had geleend en daarna door naar de RDW in Hengelo. Caravan heb ik met Exportkennzeichen naar huis gereden.

RWD Almelo denk ik dat je bedoeld ;) Officieel mag dat ook niet overigens; groene platen mag je alleen gebruiken als een auto ook daadwerkelijk geregistreerd staat op de bedrijfsvoorraad van het desbetreffende autobedrijf waar de groene platen bij horen en niet zomaar op elke auto drukken. Boetes zijn ook fors! Maar pakkans nihil, zo zie je maar, het is allemaal beetje grijs gebied is. Je moet natuurlijk wel altijd verzekerd zijn en BPM ontheffing hebben aangevraagd of geen gezeur te krijgen.

Planning was dus ook om op de grens platen te wisselen naar dagkenteken van RDW om gelijk naar de keuring te rijden, maar nu het zo belachelijk druk is bij RDW, gaat die vlieger niet op. Exportkenteken heb ik mij geprobeerd in te verdiepen maar is nogal lastig zo lijkt het omdat ook de auto daadwerkelijk aanwezig moet zijn en extra regeltjes mee gemoeid is.

Kristian2 zei:
Prachtig ding Joost! Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om eentje te kopen met een lage kilometerstand. Mooie volle auto, hele chique verschijning.
Heb je de Benz daar ingeruild? En heb je ook nog 5 jaar garantie op de Opel, zoals op de dealerplaten is te lezen?
Gefeliciteerd met de mooie Blitz.

Nee benz niet ingeruild, daar heb ik een koper voor in NL.

5 jaar garantie heb ik vanaf gezien omdat dat niet iets van Opel maar van hunzelf. Dan zou ik voor alles naar Düsseldorf moeten rijden. Heb nu 1 jaar volledige garantie (wettelijk verplicht) en nog wat korting bedongen. Als er iets is kan ik in overleg dit ook bij de nederlandse opel garage laten herstellen.

Grote voordeel van een export plaat is dat je deze ook voor langer dan 5 dagen kan gebruiken. Je zou dus gewoon kunnen rijden in de auto totdat je je Nederlandse plaaten hebt. Ik denk wel dat je moet regelen dat je wegenbelasting en BPM betaald over de periode dat je met Duitse plaaten rond rijdt, maar ook dat is tegenwoordig niet heel lastig meer. Er zijn gewoon formulieren voor.

Ik heb net nog even op de ADAC site gekeken, daar staat niet heel veel bijzonders voor een export kenteken, bijna verkelijkbaar met een Kurzzeitkennzeichen. Voor een Kurzzeitkennzeichen heb je dan wel een Meldebescheinigung nodig, wat zoiets is als een bewijs dat je ingeschreven bent in een Duitse gemeente...

Ja lijkt mij ook, zijn wel bedrijven in NL die wanneer je alle gegeven opstuur die dat regelen en platen naar je thuis sturen. Dat is natuurlijk top, want dan is het platen er op en gaan. Scheelt een bult burocratisch gebeuren. Maar is wel gek want als ik dat zelf regel dan moet de auto daar fysiek aanwezig zijn en moet je verzekerings document overhandigen wat ik zo zie. maar als je dat via een van de vele bedrijven in NL regelt hoeft dat ineens niet meer.

^^ zakelijk versus consument? Het zal net zoiets als een RDW kentekenloket zijn? Dan is zo'n bedrijf geverifieerd door het RDW en mag bepaalde diensten uitvoeren.

Dat is inderdaad wel vaag, ik was niet op de hoogte dat bij export de auto fysiek aanwezig moet zijn. Bij het kurzzeitkenzeichen hoef je niet eens in dezelfde kreis te zijn als de auto. Bij normaal op naam zetten is dat ook niet nodig.

Heb even de middag zitten denken en de oplossing is toch minder lastig dan verwacht.

Mijn broers 3 serie mag 1800 kg trekken. Dacht dat het veel minder was. Nu kan het precies met de insignia er op. Ik kan hier in de verhuur een autoambu lenen voor 40 euro per dag incl sjorbanden. Zo ben ik niet gebonden aan die Duitse overheidsinstelling en kan het ook op zaterdag en je rijd maar met 1 auto terug dus scheelt ook nog iets brandstof wat die 40 euro weer grotendeels compenseert (tu)

Kunt alleen niet 200+ rijden op de A31 :D

Ik denk, zeker leeg, dat het niet gelijk tot gekke situaties gaat leiden. Hij pakt bijna geen wind, laag zwaartepunt en het is een dubbelasser die niet zo stuitert. Maar denk dat 100 ook prima is voor een lege aanhanger ;)

Zo'n zware grote auto op een trailer zou niet mijn hobby zijn maar het is odd wel het makkelijkst.
Overigens reed ik vorig jaar rond Berlijn op met een Ateca op groene handelaarsplaten in een Poolse kentekenplaathouder...
Die vijf jaar garantie lijkt me wel relaxed. Ik ben wel eens naar Tolbert gereden voor een garantie dingetje en m'n ouders zelfs naar Aken. Even gecombineerd met een korte vakantie in Gulpen :)

De keer dat ik een auto uit Duitsland gehaald heb, heb ik het ook op een trailer gedaan. De vorige Mini van mijn vrouw is ook op een trailer opgehaald. Ik vind het meestal wel handig, inderdaad minder rondslomp. Het lastige is wel dat ik alleen maar een B rijbewijs heb, dus ondanks dat mijn vorige Insignia best een autoambulance mocht trekken, mocht ik er niet mee rijden, ik moest dus steeds iemand mee hebben die wel E-achter-B had.

Ik ben trouwens wel benieuwd aan het worden naar je aanwinst, staat de auto nog online?

Ik zou hem veel liever zelf naar huis rijden dan op een autoambulance zetten. Volgens mij verkijk je je er ook op wat een autoambulance weegt en ga je de 1800 kg overschrijden. De Opel weegt minimaal 1500 en een autoambulance toch ook rond de 500 kg. Je zorgt dat de dealer de auto heeft afgemeld en de papierwinkel heeft geregeld haalt en regelt bij Kroschke een Kurzzeitkennzeichen met EVB. Kan zelfs online en wellicht wil de dealer dat ook even voor je regelen. Rij je hem vervolgens zo de grens over en je zet hem op eigen terrein totdat je bij de RDW terecht kunt. Lijkt mij een stuk veiliger dan achter op een ambulance.

Zoiets
06b2b432-73f9-4cff-af2f-c8beb9238e0d

zou ook nog kunnen, maar is wel goed speurwerk naar eentje waar een Insignia op mag en nog eens onder de 3500kg blijft. Ik weet ze bestaan aangezien mijn vorige er eens op gestaan heeft, dat was een VW van de ADAC.

Dealer wil nergens aan meewerken. Niet uit onwil volgens mij maar ze zijn er niet bekend mee. En met dat
Kurzzeitkennzeichen mag je dus niet in NL rijden. Pakkans is klein maar als ze je staande houden mag je niet verder + hoge boete.

Insignia weegt 1387 kilo. Aanhanger 450. Dus moet geen probleem zijn. Ik heb in het verleden heel veel met auto ambu aanhangers gereden en zo ook de Astra cabrio opgehaald uit Duitsland 12 jaar geleden. Scheelt niet alleen brandstof en bult gedoe bij die instanties wat ik nog geld kost, tijd en ik niet op zaterdag kan rijden. De auto is ook gewoon beter verzekerd dan alleen WA.

Ik heb gewoon BE rijbewijs en mijn broer ook trouwens een zo'n 320d is toch een hele fijne trekauto toch?.B)

En anders huur je toch een busje voor er voor?

De Tourneo Courier van m'n ouders hebben we laten ophalen door een transportbedrijf. Kostte €250.

In Duitsland kun je er zonder problemen zelf mee rijden en voor de km’s in NL zou ik me totaal niet druk maken. In jouw geval gaat het echt maar om een paar km’s.
Onverzekerd achterop een autoambulance met een 3-serie ervoor over de AutoBahn waar het altijd goed opletten is heb ik een minder fijn gevoel bij. Zou niet mijn voorkeur hebben.

Maar is jouw Insignia (leeg) echt nog geen 1400 kilo?

AsconaGT zei:
Dealer wil nergens aan meewerken. Niet uit onwil volgens mij maar ze zijn er niet bekend mee. En met dat
Kurzzeitkennzeichen mag je dus niet in NL rijden. Pakkans is klein maar als ze je staande houden mag je niet verder + hoge boete.

Insignia weegt 1387 kilo. Aanhanger 450. Dus moet geen probleem zijn. Ik heb in het verleden heel veel met auto ambu aanhangers gereden en zo ook de Astra cabrio opgehaald uit Duitsland 12 jaar geleden. Scheelt niet alleen brandstof en bult gedoe bij die instanties wat ik nog geld kost, tijd en ik niet op zaterdag kan rijden. De auto is ook gewoon beter verzekerd dan alleen WA.

Ik heb gewoon BE rijbewijs en mijn broer ook trouwens een zo'n 320d is toch een hele fijne trekauto toch?.B)
Ik zou dat wel aan durven met een aanhanger. Uiteindelijk hoef je geen bergen over. Alleen zorgen dat de aanhanger goed in balans is zodat je een mooie kogeldruk hebt. Zo'n 320d moet dat zat aan kunnen, als ik keek hoe makkelijk mijn vorige Insignia flinke aanhangers trok moet dat met een 320d ook wel lukken (hoewel zo'n Insignia A natuurlijk wel wat meer weegt dan een 320d).
Je Insignia is trouwens wel erg licht, ik dacht dat die van mij een stukje zwaarder is. Volgens de prijslijst 1633kg (inclusief bestuurder), weet zo niet wat er op kenteken staat.

https://www.carimport.solutions/duitsland-uit-met-een-exportkenteken/#:~:text=Het%20Zollkennzeichen%20is%20een%20Duits,Duitsland%20naar%20Nederland%20te%20rijden.

Hier iets aan?

Mijn 320i mag ook 1800 kilo trekken. Caravan van 1500kg heeft ie totaal geen moeite mee. Voldoende kogeldruk is wel essentieel voor een stabiele combinatie.

Kristian2 zei:
In Duitsland kun je er zonder problemen zelf mee rijden en voor de km’s in NL zou ik me totaal niet druk maken. In jouw geval gaat het echt maar om een paar km’s.
Onverzekerd achterop een autoambulance met een 3-serie ervoor over de AutoBahn waar het altijd goed opletten is heb ik een minder fijn gevoel bij. Zou niet mijn voorkeur hebben.

Maar is jouw Insignia (leeg) echt nog geen 1400 kilo?

Voor de kilometers in NL ben ik ook niet bang voor, maar juist aan de grens staan ze dikwijls te controleren, zo ook afgelopen vrijdag op de heenweg. Er stond in ieder geval een douane astra bij de grensovergang de posten. Terugweg stond niets.

Insignia weegt inderdaad maar 1387 kilo ledig gewicht volgens kenteken. Veel aluminium heeft voor een enorme afslankkuur gezorgd. Dat maakt het ook denk ik dat zo'n Insignia best lekker stuurt. (en relatief laag is in de MRB). zag ook dat de verbruikcijfers heel erg laag zijn, zeker voor een auto met 200pk. Ben benieuwd of ik dat ook ga redden :}

Mijn 320i mag ook 1800 kilo trekken. Caravan van 1500kg heeft ie totaal geen moeite mee. Voldoende kogeldruk is wel essentieel voor een stabiele combinatie.

Denk ook niet dat het vermogen de beperkende factor is (net zoals bij de meeste auto's). Maar het scheelt wel dat een 3 serie RWD heeft, dat zorgt vaak wel voor een 200kg extra trekvermogen tov een vergelijkbare auto met FWD. En idd, goede kogeldruk is wel heel belangrijk. Nu is mijn ervaring ook met tandemassers dat die heel mooi achter de auto blijven hangen. En met een auto achterop is het belangrijkste devies; gewoon rustig optrekken, remmen en anticiperen. Op de snelweg gewoon lekker achter een vrachtwagen hangen.

AsconaGT zei:
Insignia weegt inderdaad maar 1387 kilo ledig gewicht volgens kenteken. Veel aluminium heeft voor een enorme afslankkuur gezorgd. Dat maakt het ook denk ik dat zo'n Insignia best lekker stuurt. (en relatief laag is in de MRB). zag ook dat de verbruikcijfers heel erg laag zijn, zeker voor een auto met 200pk. Ben benieuwd of ik dat ook ga redden :}
Ik haal met die van mij 5,7l/100 km gemiddeld, gemeten aan de pomp. Dat is exact het gemiddelde dat Opel op geeft voor mijn auto. De auto zelf is wat pessimistischer, die geeft 6l/100 km aan.

1387 is erg weinig ja...das maar 150 kg zwaarder dan mijn astra die ook al erg licht is. Voor verbruik, wendbaarheid en weggedrag top maar je merkt ook dat het allemaal wat lichter is dan mijn vorige J.

Heb even snel gekeken bij een paar andere vergelijkbare 1.6 200 pk automaat Insignia's en die kwamen alledrie volgens RDW uit op 1452 kg ( 1552 rijklaar )

AsconaGT zei:
Dealer wil nergens aan meewerken. Niet uit onwil volgens mij
(..)

Hoeft toch ook niet?
Via deze link ...
Pietzoveel zei:
https://www.carimport.solutions/duitsland-uit-met-een-exportkenteken/#:~:text=Het%20Zollkennzeichen%20is%20een%20Duits,Duitsland%20naar%20Nederland%20te%20rijden.

Hier iets aan?
...heb je het voor een paar honderd euro geregeld. Als je de Insignia eind deze maand ophaalt.. heb je binnen 14 dagen een keuring bij de RDW (7 september toch?) waardoor je dus gewoon legaal alvast met de Insignia kan rijden. (:B

Geen gedoe met stalling, eendagskenteken regelen etc.
Brandstofverschil argument snap ik niet zo goed.. ten eerste is de brandstof in DLD een stukje voordeliger.. maar ook heen en weer rijdend met een aanhanger kost meer diesel.
Het zal wellicht iets schelen.. maar wát is er nu leuker dan om met je nieuwe aanwinst direct op huis aan te rijden.. dan voorzichtig aan, breek het lijntje niet, suf achter een vrachtwagen hangend je nieuwe aanwinst slechts door de achteruitkijkspiegel te mogen aanschouwen.? ;)

...heb je het voor een paar honderd euro geregeld. Als je de Insignia eind deze maand ophaalt.. heb je binnen 14 dagen een keuring bij de RDW (7 september toch?) waardoor je dus gewoon legaal alvast met de Insignia kan rijden. smiling bouncing smiley

Geen gedoe met stalling, eendagskenteken regelen etc.
Brandstofverschil argument snap ik niet zo goed.. ten eerste is de brandstof in DLD een stukje voordeliger.. maar ook heen en weer rijdend met een aanhanger kost meer diesel.
Het zal wellicht iets schelen.. maar wát is er nu leuker dan om met je nieuwe aanwinst direct op huis aan te rijden.. dan voorzichtig aan, breek het lijntje niet, suf achter een vrachtwagen hangend je nieuwe aanwinst slechts door de achteruitkijkspiegel te mogen aanschouwen.? winking smiley

ja heb je ook wel weer gelijk aan (tu) morgen maar eens even bellen hoe lang zoiets duurt en overwegen.

7 september inderdaad afspraak.

Nadeel van een kenteken in Duitsland aanvragen is dat het voor kan komen dat je best lang moet wachten tot je aan de beurt bent. Vooral op zaterdag kan er 's morgens al een beste rij staan. Maar dat zou je de dealer na kunnen vragen hoeveel tijd je daar normaal aan kwijt bent. Maar dat is als je het zelf doet, als je het laat regelen heb je daar natuurlijk geen last van.

^^ nou ja, die Hollandse tussenfirma zal ook ergens bij een loket in DLD terecht moeten.;) Al lijkt het mij dat zij de weg, door de ervaring, wat beter kennen. Denk dat ze gewoon een partnerschap met enkele Duitse dealers onderhouden. Kopen daar op regelmaat auto's in en laten dergelijke diensten er gewoon bij lopen. Het kost niet niks, dus de partijen innen geld waar ze wel iets voor willen doen, lijkt mij.

Als ik op die website van CIS kijk die deze dienst aanbieden;

Gegevens van de auto:

Orginele Zulassungsbescheinigung Teil 1 (Fahrzeugschein)
Orginele Zulassungsbescheinigung Teil 2 (Fahrzeugbrief)
Orginele Übereinstimmungsbescheinigung (CVO)
Geldige HU/TÜV (APK) minimaal een maand geldig
Voertuigidentificatie merkblad van de TÜV/AU
Aankoopfactuur
U of de Duitse dealer/autohandelaar heeft ook de mogelijkheid om de documenten direct naar onze aanmelddienst in Duitsland te sturen
(dit om het proces te versnellen).

Dus ze hebben wel iets in duitsland, waarschijnlijk een zakelijke login om zaken makkelijker en sneller te regelen

Vanmorgen gebeld met dat bedrijf waarvan de link eerder is aangehaald door pietzoveel;

Sinds 1 juli is dat aangepast en kunnen nederlandse bedrijven dit niet meer zomaar aanbieden. Kan alleen nog via bedrijven die bepaalde connecties hebben met de zulassungsdienst. Dat kost veel geld als ze geen soort van abbonement hebben (wat de opel dealer dus niet heeft waarschijnlijk) en bovendien worden zij als hoofdaansprakelijk gezien, moeten zij met de auto naar de zulassungdienst en daarom zijn ze dus niet zo meewerkend was ook zijn ervaring. Bij duitse dealers in het algemeen.

Hij had de 'aanbieding' nog op de website staan om mensen te informeren hierover gezien de regels vrij recent zijn gewijzigd

Dat is balen ja.

Ik zou nu ook weer niet direct één uniform EU systeem willen hebben.. dan moet het ook met landen als Roemenië uniform geregeld zijn.. kans op gebruik maken van de regels voor niet kosjere doeleinden ligt dan wel op de loer, denk ik.

Maar ja, een beetje makkelijke regeling op bilateraal niveau tussen buurlanden zal het wel eenvoudiger maken ja.

Duitsland loopt, denk ik, nog wat achter met betrekking tot dienstverlening door bepaalde erkenningshouders aan te stellen.
Dat is in NL ook niet gratis voor de bedrijven die een zo breed mogelijke dienstverlening wensen te bieden.

Barri zei:
He dat.is balen. Toch idioot dat er niet gewoon een simpele uniforme manier is in Europa voor zoiets.
Te beginnen bij het gelijkstellen van aanschafbelasting (bpm) en houderschapsbelasting en idd keuringseisen.
Heb je ook geen gedoe meer met export.

Inderdaad, hoezo import en export. Het is gewoon een europeze auto. Ik begrijp dat je voor een ander kenteken naar het RDW moet maar verder hoeft het toch allemaal niet zo onnodig lastig gemaakte worden.

Zag wel dat ze de geldigheidstermijn van de duitse TuV overnemen op de APK. Dus hoeft hij niet speciaal gekeurd te worden (en scheelt weer 68 euro)

Duitsland loopt, denk ik, nog wat achter met betrekking tot dienstverlening door bepaalde erkenningshouders aan te stellen.
Dat is in NL ook niet gratis voor de bedrijven die een zo breed mogelijke dienstverlening wensen te bieden.

denk ik ook inderdaad. Het is niet anders en komt zo ook wel goed :T

Kwam vanmorgen toevallig weer eens een dikke zwarte Insigina ST tegen (let er nu blijkbaar ook wat meer op). In het zwart is ie ook wel dik hoor.

Mogguh,

Ik ben erg benieuwd naar de Insignia Joost, de kleur lijkt me ook erg mooi.
En ik zou hem idd. zoals je nu van plan bent met een aanhanger ophalen. Scheelt je een hoop gedoe, en zo lang is de afstand niet die je moet afleggen.

Ik keek net ff in de configurator, blijkt dat de bagageruimte in de Astra K zelfs nog iets ruimer is als in de Insignia (met bank omhoog). :O
Kijk ik naar de prijs, kostte een Insignia ST 1.5T 165pf Business Executive 3 jaar geleden gewoon 35.000 euro. Voor dat bedrag heb je nu nog niet eens een 130pk Astra ST met een beetje uitrusting :O

Mijn, aardig luxe (maar net niet full option) Astra kostte in 2016 ook 33k. Als je de laatste opties aangevinkt had was het 1000eu meer geweest denk ik en de 1.6T ipv de 1.4T had er ook nog een paar duizend bijgedaan denk ik.

Ik dacht dat een kale tot leuk aangeklede Insignia destijds ook al op 35 á 40k zat. Heb toen nog eens bij een Audi A4 Avant ("oke" uitgerust en een showroommodel) gekeken en die was iets van 42k.

Ik weet niet waarom ik het onthouden heb, maar de ** **** GTI V kostte destijds nieuw iets van 24 á 26k. Dat waren nog eens tijden :T Nu red je dat volgens mij nog niet eens met het dubbele :D

@ Joost, mooie uitdaging om de nieuwe auto hier te krijgen (tu)
Benz inmiddels al verkocht? En wat is de verwachte datum dat je de Insignia op gaat halen?

Benz is vandaag ingeleverd :) ik ben autoloos. Voelt ook alsof wat vrijheid van mij word afgenomen. Gelukkig is mijn werk te fietsen en redden we ons ook tijdelijk met alleen de up.

7 september is afspraak bij RDW, eerder was niet mogelijk. Dus verwacht kort daarna te kunnen rijden.

Heb dus ook geen haast om hem op te halen. Dealer had het ook druk. Dus ophaaldag is vanmiddag bevestigd op zaterdag 3 september. Kan die tot die tijd mooi binnen staan B)

Uiteindelijk de garage waar ik hem had gekocht. Die had er waarschijnlijk iemand voor. Ik had hun benaderd omdat zij de auto het beste op waarde weten te schatten omdat ze de auto nieuw hebben geleverd en al die tijd hebben onderhouden. En bod was gewoon heel netjes.

Maar de Benz ziet er ook gewoon als nieuw uit en rijd ook zo. Even wassen en kan zo de showroom in

Terug
Bovenaan