Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Was ook een heel dure optie volgens mij

Klopt. Volgens mij was 1 van de standaard Exclusive kleuren al iets van 2.500-3.000 Euro.
De "kies echt iedere kleur die je zelf maar wil optie" was iets van 4.000-4.500 dacht ik.
Ergens in die richtingen in ieder geval.

Ik wist de bedragen dus nog best aardig.

Heb dit gevonden :

Het standaardassortiment van het Exclusive-programma omvat vijftien bijzondere kleuren, die een meerprijs hebben van 2.500 euro. Voor 1.499 euro extra kun je ook je eigen kleur samen laten stellen. Daarvoor hoef je alleen maar een foto aan te leveren van de kleur die je wilt hebben en dan gaan de technici van Opel aan de slag om daarvan een autolak te maken. Je moet dan nog wel bepalen wat voor soort lak je wil: parelmoer, metallic, effen of met een extra blanke laklaag, voor meer diepte in de kleur. Op basis van de aangeleverde foto krijg je eerst een kleurstaaltje, zodat je kunt kijken of het resultaat naar wens is.

OpelInsigniaExclusivePrijs.jpg

OpelInsigniaExclusivePrijs2-702x348.jpg.webp

opel-insignia-exclusive_08.jpg

opel-insignia-exclusive_01.jpg

Pfoh..fraai hoor..zo'n hatch is toch wel erg mooi hoor.
Mooier dan de ST; oogt een stuk sportiever omdat de ST wel een hele enorme lel van een auto is.

Die donkerrode vind ik ook heel mooi, ook qua opties en km stand. Maar die staat niet voor minder dan 30K op NL platen voor de deur vrees is B)

Die andere zijn ook mooi maar hou wel van de zwarte 'chrome' strip op de daklijn.

De groene NL insignia heeft werkelijk alle opties, maar 1 niet. Dat is het OPC line pakket. Ergens wel wel zonde op zo'n dikke uitvoering. Mede omdat het naar verhouding relatief goedkoop is (en dus veel insignia's dit hebben). Maar de eerste eigenaren zullen daar wel heel duidelijk hun redenen voor hebben gehad

Die donkerrode vind ik ook heel mooi,

Vind je? Dat is Rioja red en ik stond zondag toevallig naast een Astra k in deze kleur (zie je bijna nooit) en ik vond het nogal een ouwbollige kleur. Het schurkt tegen het "ouderwetse" bordeauxrood aan.

OPC line pakketje is wel dikke plus hoor!

Zat ook even op autotrack te kijken maar het aanbod Insignia's in Nederland is wel heeeel beperkt zeg...en bijna alles de 1.5 die qua prestaties niet overhoudt..
Maar zag ook dat het aantal leuke astra's met minimaal 150 pk ook zeer beperkt is....
Lastige markt hoor..

De 1.6T is gewoon prima voor een insignia. maar echt heel zelden te vinden en ook gewoon heel duur

Op het ontbreken van een kleur na vind ik deze heel fraai. Geen panoradak maar daar is mee te leven. 100.000 km gelopen kan ik ook mee leven. Maar de prijs van 30.000 euro..... oef.

Mogguh!

OPC-line staat het model erg goed en ik vind die Bordeaux-rode kleur super; zo'n afwijkende kleur hou ik wel van.

Zat net nog even de groene Insignia te bekijken die Joost had gezien: lijkt op het oog een nette auto. Uitvoering is top en kleur ook natuurlijk ;)
KM-stand vind ik wat aan de hoge kant, maar goed; heeft ie in elk lekker km's gemaakt en is het niet zo'n teruggedraaide km-stand zoals je wel eens uit DLD ziet.

2 dingetjes die ik zo zag: Achterbank keek ik wat raar op (vlekkerig) en de bovenkant van het stuur lijkt wel wat afgebladderd.

Ik ben niet zo'n fan van grijs, maar dat totaalplaatje met die velgen is toch wel erg tof hoor! Panoramadak zou voor mij bij een volgende auto niet persé hoeven: ik heb nu al maanden het scherm dicht en het is niet dat ik het glas mis. Maar komt misschien ook omdat het glazen dak bij de V40 niet open kan ;)

Op het ontbreken van een kleur na vind ik deze heel fraai. Geen panoradak maar daar is mee te leven. 100.000 km gelopen kan ik ook mee leven. Maar de prijs van 30.000 euro..... oef.

Erg fraai ding met die Irmcher velgen maar de kleur houdt me ook wat tegen..en de prijs natuurlijk..en de dealer..
Daar heb ik mijn auto ook gekocht en de verkoper was oke maar daarna drama. Ik wacht nog steeds op reactie op mijn vraag over het onderhoud en de klacht die ik daarop heb ingediend.. ..:D

bovenkant van het stuur lijkt wel wat afgebladderd.

Ik zie het. Kwaaltje waar de astra af en toe ook last van kan hebben dus zou heel goed kunnen.

ik vind die Bordeaux-rode kleur super; zo'n afwijkende kleur hou ik wel van.

Zo op die foto lijkt hij mooi maar in het echt vind ik het veel duffer.

88305675.jpg

Ik ben via via achter iemand gekomen die er al eens mee is wezen rijden. Auto was prima verder maar wel wat ingebrande vogelpoep en wat krajes op de velgen. prima, kan ik mee leven. Interieur had ook wat kleine dingen. Knopje op stuur en zo. Is allemaal wel iets aan te doen natuurlijk.
Maar hij lijkt ook olie te lekken aan de onderkant. Hij kon niet bepalen waar het vandaan kwam maar het was meer dan alleen zweten. Het kan natuurlijk een pakking zijn wat prima op te lossen is. Maar dat icm een rij stugge handelaar en vraagprijs ....

Ik zou er voor zoveel geld al omheen lopen, als je dan nog een verkoper hebt die tegemoetkomt en klantvriendelijk/gericht is maar zo.
hij staat er al een tijdje, dus ik zou gewoon op mijn gemak verder kijken.
of in iedergeval al proefirijden met een Isiginia in de buurt om te zien of het wat is voor je.

Ja daarom, ik ga hem zo nog wel bellen gewoon om te vragen hoe het nu precies zit. Maar verwacht een vrij stug bot antwoord. dit gaat hem niet worden

Hmmm..dan zou ik hem ook mooi laten staan...zeker met zon onwelwillende verkoper en het feit dat je geen garantie neemt.

Dan maar rustig verder kijken naar een geschikt exemplaar.

Je hebt me stiekum wel wat besmet..zo'n Insignia lijkt me over paar jaar toch ook wel serieuze opvolger...al krijgt ie dan misschien ook weer concurrentie van de Astra L SW die ik nog fraaier vind..😃

Ik ben ook al wat aan het speuren naar leuke auto's tot 25.000 euro, maar ik kom om in de leuke opties dus ben blij dat ik dat budget niet heb :}

Je hebt me stiekum wel wat besmet..zo'n Insignia lijkt me over paar jaar toch ook wel serieuze opvolger...al krijgt ie dan misschien ook weer concurrentie van de Astra L SW die ik nog fraaier vind..😃

zo'n astra zal waarschijnlijk nog een stuk duurder blijven.

Als je nu een K rijd denk ik wel een beetje wat richard ook had; je koopt een beetje de zelfde auto weer. ja een insignia is ruimer, bepaalde opties aan boord die een astra niet heeft maar ze hebben duidelijk familiebanden. Alsof je je partner inruilt voor de grotere zus :}

Ik ben ook al wat aan het speuren naar leuke auto's tot 25.000 euro, maar ik kom om in de leuke opties dus ben blij dat ik dat budget niet heb grinning smiley

Niet nu mijn snoepjes voor de neus wegkapen he :}

Hmmm..dan zou ik hem ook mooi laten staan...zeker met zon onwelwillende verkoper en het feit dat je geen garantie neemt.

Verkoper zei dat als een auto wat heeft ze dit altijd netjes bij aflevering oplossen. Er een onafhankelijke keuring gedaan mag worden en eventueel ook nog garantie gegeven kan worden. Zijn wel mooie woorden natuurlijk maar heb er een dubbel gevoel over

Als je nu een K rijd denk ik wel een beetje wat richard ook had; je koopt een beetje de zelfde auto weer. ja een insignia is ruimer, bepaalde opties aan boord die een astra niet heeft maar ze hebben duidelijk familiebanden. Alsof je je partner inruilt voor de grotere zus grinning smiley

Ja eens hoor en ik vind de astra eigenlijk al groot zat en zo'n kleinere auto is toch wat dynamischer en een stuk voordeliger in de lasten. Maar juist het exclusieve van de Insignia (je ziet hem echt nooit) spreekt mij wel aan. Maar staat iig samen met de V60 ooit op mijn lijstje.

zo'n astra zal waarschijnlijk nog een stuk duurder blijven.

Dat vermoed ik ook als je ziet wat ze nieuw al kosten.

Heb de rollen omgedraaid, ik ga pas proefrijden als aan mijn voorwaarden word voldaan;

Heb zojuist een laatste bod gedaan (wel realistisch in mijn ogen), met als voorwaarde dat in geval van morsen het word schoongemaakt en in geval van defecte keerring dat ik hier garantie op krijg dat dit word opgelost (en opgelost blijft) en uiteraard een goede proefrit

Edit; bod afgewezen, dit gaat hem niet worden helaas :} komt wel weer een andere

Niet nu mijn snoepjes voor de neus wegkapen he
Nee hoor! Ik hou het nog mooi even bij de Volvo :D

Maar er zijn genoeg leuke uitvoeringen van de Astra, Golf, Mégane, A3, A4, Passat, Talisman, Mini, etc :T

De laatste tijd komen er maar weinig auto's te koop waarvan ik het "hebben hebben" gevoel krijg, afgezien van de prijs. Als ik de prijs mee reken, wat natuurlijk gewoon zo hoort als je echt op zoek bent, is het aanbod gewoon nihil.

Ik rijd nog wel even door. Sowieso straks lekker op vakantie met de auto en daarna verschillende andere prioriteiten.

Als ik tijd/zin heb wil ik eigenlijk nog wel even gaan kijken bij een Volvo V90 in Friesland. Staat al een tijdje te koop en ben wel benieuwd of de auto bij mij past. Maar is ook weer zo'n voorbeeld van tijd dat ik er eigenlijk niet voor over heb. Uurtje heen, even rondkijken, even babbelen, wellicht proefritje, uurtje terug en het kost weer een halve dag.

Laatst wel even een rondje gelopen bij de BMW dealer in Groningen. Ik was in de buurt en had wat tijd over. Stond genoeg mooi spul, maar niet in mijn prijsklasse. Toch leuk om even rond te neuzen :)

Aanbod is zeker magertjes..vooral als je wat power wilt. Of gewoon flink aan de prijs.

De astra blijft voorlopig nog wel even.; die bevalt me nog veel te goed.
Denk dat ooit eerst eens de C3 aan de beurt is. Maar die rijden we gewoon af. Geen idee wat daar de opvolger van gaat worden.

Mijn vrouw heeft helemaal niks met hippe karretjes zoals 500, mini, adam, enz..ze wil gewoon een ruime praktische auto met fatsoenlijke kofferbak en vijf deuren. De Karl blijft ze toch steeds wel aangegeven als één die in dat plaatje past.

Edit; bod afgewezen, dit gaat hem niet worden helaas grinning smiley komt wel weer een andere

Rustig verder kijken..(tu)

Jammer dat deze zo ver weg staat en wit is. Voor de rest lijkt die wel aardig compleet en niet gek duur. Er zou dan nog €2500 BPM bij komen.

EVV zei:
Jammer dat deze zo ver weg staat en wit is. Voor de rest lijkt die wel aardig compleet en niet gek duur. Er zou dan nog €2500 BPM bij komen.

Mooie inderdaad, 👍 maar ik vind wit op een insignia niet mooi. Verder helemaal prima

Deze is echt helemaal perfect (voor mij) prima kleur zover het aanbod is. Juiste opties, juiste motor en lage km stand. Wel iets boven budget

Nadeel van duitsland is geowon wel dat je met je eigen auto zit die je niet kan inruilen. En mocht je hem verkopen en moet je wel net een auto vinden naar wens in duitsland en ook niet eentje die ergens aan de grens van Polen staat

Dat is een hele mooie Joost, ik snap je puntje met verkoop van de Benz.

Nog 2 dagen werken :-D en dan heerlijk 3 weken geen werk, voor het eerst laat ik zowel mijn gsm als mijn laptop op kantoor. Mij nie belle nie :}

Mogguh!

@ Marc: bij mij stond zo'n groene Astra in hatchback uitvoering lange tijd in mijn favorieten toen we op zoek waren naar een opvolger van de Punto. Daar heb ik nog wel spijt van dat ik toen niet ben wezen kijken.

Laatst kwam op facebook bij de lokale Opelhandelaar nog deze Astra voorbij. Zo jammer dat er dan staat 'full option' en ik gelijk al geen stuurverwarming, stoelverwarming, stoelkoeling en een open dakje zie. Waarom noem je het full option als belangrijke/bijzondere opties er niet eens opzitten?

en dan heerlijk 3 weken geen werk, voor het eerst laat ik zowel mijn gsm als mijn laptop op kantoor. Mij nie belle nie
Pfoaaah, toch wel jaloers hoor op al die vakantiegangers B) dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar hoe meer ik er om mij heen zie weggaan en de foto's zie hoe meer ik zin heb aan vakantie :D

Geniet er van Jimmy! Even lekker volop van die rust genieten (tu)

@ Joost, de auto die je laat zien staat in Dusseldorf dat is goed te doen qua afstand. Dus gaan kijken, Benz op MP en ophalen dat ding :}

@ Jimmy, lekker vooruitzicht (tu)
Ik moet nog +/- 1,5 week door buffelen.

@ Gerwin, ik herken het gevoel. Alles en iedereen gaat op vakantie en dan krijg je er zelf ook zin in. Hopelijk kunnen jullie er later dit jaar ook nog even op uit (tu)

De term full option wordt inderdaad in 100/100 gevallen misbruikt, er mist altijd wel iets. Dit soort aanbieders schrijven hun advertenties ook het liefst in HOOFDLETTERS EN MET VEEL UITROEPTEKENS!!!!1!!

@ vakantie: komt ook zeker nog wel. In elk geval maar eens een lang weekend met z'n 2-en of een weekje voor mijzelf ;)

@ Joost: wat doet de BPM? ;) misschien is er zonder inruil nog wel wat ruimte en zou het net passen... je weet maar nooit :D

De term full option wordt inderdaad in 100/100 gevallen misbruikt, er mist altijd wel iets. Dit soort aanbieders schrijven hun advertenties ook het liefst in HOOFDLETTERS EN MET VEEL UITROEPTEKENS!!!!1!!
Zelfde volk dat auto's aanbied met een bedrag voor aanbetaling, een 50/50 deal of excl. BTW. Verzieken de hele markt.

@ Joost: wat doet de BPM? winking smiley misschien is er zonder inruil nog wel wat ruimte en zou het net passen... je weet maar nooit big smile smiley

Rest met leeftijdskorting is 2000 euro. dus dat valt nog wel mee. Prijs vind ik netjes gezien de lage km stand. Maar ik moet wel eerst de Benz verkopen. Dat kan snel gaan, maar ook heel lang duren

Pfoh...das wel een hele fraaie Insignia, Joost...dat soort uitvoeringen heb ik in NL nog nooit zien rijden.

Hoe is het eigenlijk met jullie verbouwing? Nu wat afgerond? Laatste bericht was volgens mij dat jullie in de kelder leefden...:)

En @richard: hoe is het met jullie huis afgelopen?

Fijne vakantie, Jimmy! Hier alweer lekker weekend...eerste week zit er alweer op.

Hoe is het eigenlijk met jullie verbouwing? Nu wat afgerond? Laatste bericht was volgens mij dat jullie in de kelder leefden...smiling smiley

Verbouwing is helemaal klaar! Maand geleden zijn we weer naar boven verhuisd. Nieuwe raampartij is echt prachtig, vloer is heel mooi geworden. En de keuken met compleet andere indeling is ook echt geweldig. Je bereid het lang voor, je bedenkt de kleuren en indeling bijna een jaar geleden. Als het dan zo staat en alles is ook nog zoals je had gehoopt waarbij je ook nog eens veel zelf hebt gedaan wat ook heel goed is gelukt.

En geeft ook weer wat rust. heb ook gelijk wat avonden gewerkt om de puntjes op de i te zetten zodat niet de laatste dingen blijven liggen zodat het nu ook echt af is.

We hebben zelf veel in handen gehad, goede communicatie en hele goede voorbereiding. Het budget voor tegenvallers hebben we amper moeten aanbreken dus dat was helemaal top.

Pfoh...das wel een hele fraaie Insignia, Joost...dat soort uitvoeringen heb ik in NL nog nooit zien rijden.

Ik ook niet, en de prijs is heel netjes gezien bouwjaar en km stand en luxe. 1.6 zie je ook in duitsland heel weinig en al helemaal niet in zulke uitvoeringen. Maar de prijs is door de hele lage km stand ook geen koopje

Aha, vandaar opeens die zoektocht, meneertje is net klaar met verbouwen, had noodpotje niet nodig, misschien ook nog iets onder budget gebleven en de overgebleven Euro's branden hem al in zijn zakken :};)

Total Loss zei:
Aha, vandaar opeens die zoektocht, meneertje is net klaar met verbouwen, had noodpotje niet nodig, misschien ook nog iets onder budget gebleven en de overgebleven Euro's branden hem al in zijn zakken :};)

Speelt ook ten dele mee inderdaad :T Belasting technisch hadden we ook een meevaller , subsidie nog kunnen krijgen op glas. maar het is niet zo dat het mij heel erg in de zakken brand. Maar ik verbaas mij er enorm over hoe sterk mijn auto in waarde is gestegen en de vraag is hoe lang dat zo gaat zijn. Zeker nu de brandstof prijzen weer licht zakken, de afschaffing mrb voordeel langzaam dichtbij komt en mijn auto naar de 2 ton kruipt.

Maar kan ook zomaar over half jaar zijn hoor. Maar daarna verwacht ik wel dat mijn auto de afschrijving gaat voelen

Groot gelijk hoor Joost. En als die auto van je echt niet afgeschreven heeft zou ik hem echt zsm inruilen voor iets anders, dan heb je echt gratis gereden de afgelopen paar jaar, bovendien weet je zeker dat de waarde van die Benz heel snel heel rap gaat dalen door wegvallen voordeel wegenbelasting maar ook leeftijd en kilometerstand straks. Dat je daar even de tijd voor neemt en rustig bekijkt snap ik wel maar zou zeker niet tot volgend jaar wachten nog (tu)

Getver..wordt strontziek van die F5 hier...

Verbouwing is helemaal klaar! Maand geleden zijn we weer naar boven verhuisd. Nieuwe raampartij is echt prachtig, vloer is heel mooi geworden. En de keuken met compleet andere indeling is ook echt geweldig. Je bereid het lang voor, je bedenkt de kleuren en indeling bijna een jaar geleden. Als het dan zo staat en alles is ook nog zoals je had gehoopt waarbij je ook nog eens veel zelf hebt gedaan wat ook heel goed is gelukt.

Fijn dat het allemaal (behalve de vloer dan) volgens verwachting is gegaan. Onze buren hadden ook een verbouwing en had ipv drie weken drie maanden geduurd...leveringsproblemen, dakkapel zat niet goed en moest opnieuw geplaatst, onderdelen verkeerd besteld, enz...
Hebben zelf ook zes paar linkerhanden dus hielp ook niet echt mee...

Wat een Insignia geweld hier !

Ik was er een paar dagen niet, zag ergens anders wel de belangstelling van Joost voor een Insignia
Ik heb op mijn Insignia uit 2017, gekocht in 2018, niet al teveel afgeschreven bij inruil begin dit jaar. Het viel mij reuze mee. 40.000km mee gereden en eindstand 68.000.
( nog geen 2.000 euro per jaar )

Ik was ook op zoek naar een 1.6 200 pk maar zou bij evt. aanschaf bouwjaar 2019 krijgen met ongeveer de zelfde km stand als de inruiler. Voor mij geen vooruitgang

Dus, ook vanwege goede ervaring en prima prestaties ( en gunstig verbruik ) weer gegaan voor de 165 pk 1.5.
Belangrijke eisen waren:
- AGR stoelen met verstelbare, uitschuifbare, zitting.
- 18" lichtmetaal
- Innovation uitvoering
- Intellilux verlichting
- Het deels digitale dashboard
- Verwarmbare stoelen en stuur
- Km stand < 25.000 km
- Trekhaak

Dat is dus aardig gelukt. Panoramadak is mooi meegenomen en ik ben wel gecharmeerd van het parelmoer wit. Automaat is heerlijk !

Ik las dat de overgang van een Astra K naar een Insignia relatief klein lijkt te zijn. Mijn ervaring is anders. De Insignia heeft een betere bouwkwaliteit en is een stuk comfortabeler. En duidelijk ruimer dan mijn 5 drs Astra 1.6 Turbo Innovation .

Succes Joost !
En nog gecondoleerd Rob !

Middag,

Na 3 weken vakantie is er haast te veel om te lezen.......

@ Rob: Nog gecondoleerd met het verlies. :(

De lederen fauteuils die ik destijds in de Astra Coupe had waren al fantastisch, die waren echt fijn
Had jij de versie met uitschuifbaar deel bij de benen? Ik heb dat niet in de Cabrio. Maar zowel B als ik kunnen in de Cabrio geen fijne zitpositie vinden.
In de stoelen in de Vectra GTS kon ik het echter uren uithouden. Ik heb wel eens gezegd dat ik die stoel wel als huiskamerstoel wilde hebben.
Gisteren reed ik nog een stukje in de Mokka X van mijn ouders, met de lederen AGR stoelen. Maar dan is dat echt wel heerlijk zitten hoor.

@ Joost: Mooie Insignia's. Ik kijk de laatste tijd veel naar de Astra K ST, maar kom hem ook nauwelijks in complete uitvoeringen tegen. Of Matrixled mist, of de stoelverwarming of AGR stoelen zitten er niet in. Ik heb nog weinig kunnen vinden wat direct op onze lijst komt. De Insignia zou dan wellicht geen verkeerde optie zijn om eens naar te kijken. Ben benieuwd of jij vanavond Insignia-rijder bent B)

We zijn weer terug van een vakantie in Tirol, Oostenrijk. Daar 2 heerlijke weken gehad, waar ook dochter L heeft genoten. De rit met de Cabrio en caravan verliep super, weinig oponthoud, ook hele stukken 110 op de cruise kunnen rijden.....en in zijn 4 kwam hij bijna elke berg over zonder onder de 100 km/h te zakken. Wat een heerlijk blok (tu)
In oostenrijk hebben we zelfs nog een paar keer open gereden. Met L in de maxi-cosi, maxi-cosi kap dicht en ramen omhoog lag haar hoofdje lekker vrij van de wind. Uiteraard dit alles tot max 70 km/h.

Op de terugweg nog "aan de dood ontsnapt". De accu van de mover bleek kapot, kwamen we bij vertrek uit oostenrijk achter. Bij de overnachtingscamping waar de caravan aan het stroom ging, werd die accu automatisch opgeladen. Bij het opladen van een kapotte accu, kan H2S gas ontstaan. Dat gebeurde bij ons, waardoor iets na middernacht de CO melder afging. Die heeft ons gered....gezien H2S gas zeer giftig blijkt te zijn.

Oei, dat is wel schrikken van de accu. Zit zo'n accu dan binnen het leefcompartiment?

@insignia;

Ik had vandaag al de agenda vrij gepland om mogelijk te kijken bij de groene insignia. Maar hoe dat verlopen is had ik al gezegd. Toen kwam deze insignia online en zag ik dat die relatief dichtbij stond, in dusseldorf. Bovendien voldeed deze aan alle eisen en zelfs alle 'nice-to-haves' zaten er op. Bovendien heeft hij ook nog een kleur. Af fabriek trekhaak. Nadeel is dat deze van 12/2018 is met slechts 58.000 km. Dat kost dus een aardige duit. Ja voor de uitrusting, bouwjaar en km stand is de prijs scherp maar eigenlijk boven budget.

Toch maar wezen kijken omdat ik toch vrij had. B had ook weinig afspraken en die ze had kon ze in de auto wel afhandelen en vanmorgen naar Dusseldorf gereden. Lekker de Benz uitgelaten op de A31. 250 km/h zit je wel een keer op maar dan grijpt de begrenzer in. Later gewoon met 150 km/h verder gecruized.

Aangekomen; wat een gigantische opel zaak. werkelijk alle modellen alle modellen hadden ze staan. zafira camper, zafira EV, Alle soorten en maten astra's en ook waren ze GM USA delaer dus een deel stond ook vol met corvette, cadillac en chevrolet. Had een afspraak gemaakt en al snel gaf hij ons de sleutels en hebben we de auto eens bekeken; wat wasstraat swirls over de hele auto maar verder gewoon als nieuw. Binnen ook, knopjes, bekleding, allemaal top. zelfs B was enthousiast. Toen stukje gereden omdat ik met name benieuwd was naar de 1.6 en automaat. 1.6T 200PK is prima voor de insignia. Lang neit zo snel en gretig als de Benz maar wel gewoon vlot. Automaat is geen uitblinker maar schakelt gewoon prima. Even alle opties geprobeerd. Helemaal top. En toen dus kwamen we met de prijs er uit en toen gekocht.

Wel moet ik maandag bellen naar zulassungsstelle in dusseldorf voor het regelen van een kurzzeitkennzeichen. Soms is de wachttijd 1,5 week voordat je daar terecht kunt tegenwoordig. Dus het is even de vraag wanneer ze tijd hebben om de platen op te halen + ik zit nog met iemand die moet meerijden en de insignia moet ook klaar zijn bij de dealer want hij krijgt nog een grote beurt en het was daar heel druk. Dus het is nu even kijken om alle puzzelstukjes bij elkaar te krijgen *-) beetje gedoe

De Insignia is gewoon heel dik uitgerust, volgens mij ontbreekt alleen standkachel en paar OPC-line frutsels. Hij heeft wel OPC linde voorbumer en skirts maar niet het afgeplatte stuur en zwarte dakhemel. Geen idee hoe dat precies zit

Optielijst;

- Volledig lederen bekleding
- AGR stoelen
- Memory stoelen
- Stoel massage
- Stoel verkoeling
- Stoel verwarming
- Stuur verwarming
- Achterbank verwarming
- Elektrisch verwarmbare voorruit
- Draadloos telefoon opladen
- Intellilink 900
- Head-up-display
- Panoramadak
- Adaptive Cruisecontrol met stop & go
- 360 graden camera (helikopter view)
- Dodehoekherkenning
- Adaptief onderstel met Tour Normaal & Sport
- Elektrische achterklep
- 18 inch
- Digitale cockpit
- Bose audio systeem
- Intellilux matrix led koplampen
- trekhaak af fabriek (heel mooi ingebouwd en trek je er zo onderuit + aangepaste stabiliteit regeling)

En vergeet vast nog wel iets. Gewoon lekker vol

Ruud zei:
Had jij de versie met uitschuifbaar deel bij de benen?

Ja klopt, uitschuifbare voorzijde en heel uitgebreid te verstellen, ik was echt helemaal weg van die stoelen.
Waren in 2001 een optie van omgerekend 2.200 Euro!

Deze dus ( al had ik geen zij-airbags )
opel-astra-cabriolet-1-8-16v-nieuw-dak-zeer-netjes-bertone.jpg

@Joost Echt heel erg dik ding hoor, en voorlopig niet meer weg doen en lekker lang mee blijven rijden, kan ook prima met die lage kilometerstand, kijk je ergens richting 2029 maar weer eens verder ;)

@Joost Echt heel erg dik ding hoor, en voorlopig niet meer weg doen en lekker lang mee blijven rijden, kan ook prima met die lage kilometerstand, kijk je ergens richting 2029 maar weer eens verder

Heb B plechtig beloofd hier lang mee te doen :} Heb verder geen harde data er aan gezet. Maar je hebt gelijk hoor; ik rij maar 10.000 per jaar. over 4 jaar staat hij pas op een ton.

AsconaGT zei:
@Joost Echt heel erg dik ding hoor, en voorlopig niet meer weg doen en lekker lang mee blijven rijden, kan ook prima met die lage kilometerstand, kijk je ergens richting 2029 maar weer eens verder

Heb B plechtig beloofd hier lang mee te doen :} Heb verder geen harde data er aan gezet. Maar je hebt gelijk hoor; ik rij maar 10.000 per jaar. over 4 jaar staat hij pas op een ton.

B is verstandig! (tu);)

Pfoh wat een goed ding! Met zoiets wil ik ook wel Insignia rijden :)
Voorruitverwaming heb ik ook, kwam ik pas achter toen ik m had. Best wel fijn!

Potjandorie, er is enorme vertraging bij RDW. Eerst mogelijke afspraak is 7 september :O andere vestigingen nog veel later. Dat had ik even niet aan zien komen. Voor een week is er altijd wel iets te regelen maar voor 3 weken geen auto zit ik wel met wat uitdagingen.

Die stoelen in de astra G coupe. Was destijds ook miin droomauto maar na een proefrit was ik genezen...wat een belaberde zitpositie. Weet nog dat ik tijdens proefrit met stoel max naar beneden tegen dakrand aan zat te kijken en stoelen waren hard en niet prettig. En erg op de bok. Nee...heb toen doorgespaard en een Astra H GTC gekocht.

Dikke uitvoering Joost..gefeliciteerd! En ik vind het best dapper om van een hele fraaie benz weer in een Opel te stappen...(tu)

Denk dat het allemaal net wat minder verfijnd is maar je hebt wel een klap meer auto voor veel minder duiten.

En iets veel uniekers..enige insignia die ik zie is af een toe een zwarte eenvoudige hatchback...zie zelden een sw en al helemaal niet zulke luxe. Zo'n keuze mag ik wel ipv de geeikte duitse drie.

Potjandorie, er is enorme vertraging bij RDW. Eerst mogelijke afspraak is 7 september eye popping smiley andere vestigingen nog veel later. Dat had ik even niet aan zien komen. Voor een week is er altijd wel iets te regelen maar voor 3 weken

Was er al wat bang voor...was vandeweek nog in nieuws dat heel veel overheidsorganisaties met grote personeelstekorten zitten agv vakantie, veel vacatures en hoog ziekteverzuim.

Terug
Bovenaan