Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik ben net terug van de dealer waar de auto staat voor reparatie. Helaas had de bumper niet alleen de klap op gevangen maar is het plaatwerk er achter ook behoorlijk ingedeukt :( Verder valt het eigenlijk wel mee. Achterklep moet vervangen worden, één achterlicht, stootbalk achter de bumper, bumper zelf en parkeersensoren. En dan spuiten natuurlijk. Uiteindelijk toch nog €8000 schade... Mijn vorige Insignia heb ik voor minder gekocht. Maar goed, als het goed is, is die volgende week klaar, precies op tijd voor de vakantie. De dealer regelt het nu verder met de verzekering van de tegenpartij, als het goed is heb ik er geen werk van.

Pfoeh...dat was wel schrikken, Richard...maar je bent er toch niet letterlijk tussen gesprongen..:) Lijkt me niet verstandig om je auto met je eigen lichaam te beschermen..:}

Spannend..nieuwe woning..we horen wel van de klap...(tu)

Helaas is de lekkage nog niet weg, dus kit alleen heeft niet geholpen. Misschien toch ergens in de afvoer maar we werden al gewaarschuwd dat het een dure grap kan worden om de lekkage te achterhalen. Dus we gaan nu eerst nog even hobbyen om te kijken of we het zelf kunnen achterhalen

Lekkages...dat is echt geen pretje..het is ook de vraag hoe lang het al zo is anders kan de reeds aangerichte schade al fors zijn. Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak.
Dat is in ons huis wel heel prettig.... alles is houtenskeletbouw en je hoeft dan alleen maar een gipsplaatje open te breken en je bent al bij de bron ipv beton weg te breken.

Zojuist met mijn manager gesproken en aangegeven dat ik het coördinatorschap ga doen. Past wel een beetje in mijn beeld om in de toekomst toch wat meer met mensen te gaan doen. De inhoud geloof ik wel een beetje; vindt het ook zeer interessant om met mensen te werken/sparren.

Pfoh, 8k is best wel wat. Maar schadeherstel kost ook snel wel wat viel mij op. Bij onze Citigo ook vorig jaar: deuk in de deur, €2500...

@Richard: wauw, geluk gehad met die mafketel.
@huis: maar jullie wonen nu toch ook top?
Wij gaan waarschijnlijk vrijdag een huis bezichtigen. Eindje weg weer, maar huis is top en aan de achterkant vrij uitkijkend over de weilanden. Daar worden we echt heel gelukkig van merk ik.

@ EVV: Bliksem, dat is een flink schadebedrag! Wel mooi dat de auto weer op tijd gefixt lijkt te zijn (tu)

Lekkages...dat is echt geen pretje..het is ook de vraag hoe lang het al zo is anders kan de reeds aangerichte schade al fors zijn. Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak.
Al lange tijd verwacht ik: er zaten al wel wat verkleuringen in de voegen maar wij dachten dat het oudere (verholpen) lekkages waren.
Maar blijkbaar toch niet... dus ja; moet je daar dan nog weer de verkopende partij op gaan aanspreken?

Als deze lekkage er al een tijd is, dan kan de schade best fors zijn aangezien we een houten verdiepingsvloer hebben.

Zojuist met mijn manager gesproken en aangegeven dat ik het coördinatorschap ga doen. Past wel een beetje in mijn beeld om in de toekomst toch wat meer met mensen te gaan doen. De inhoud geloof ik wel een beetje; vindt het ook zeer interessant om met mensen te werken/sparren.
Tof! Mooi dat je de uitdaging gewoon aangaat :) succes!

@ EVV, zat ik er met mijn post (helaas) toch lelijk naast. Wat een bedrag! :(
Wel fijn dat je er verder geen zorgen van hebt en er mee op vakantie kunt (tu)

Hahaha, mooi man! Wat was de voornaamste reden dat het huis de aandacht trok? (hoeft niet in detail hoor, maar ben gewoon benieuwd naar de reden)

Met name de kleinere tuin. Verder nog wat pluspunten tov onze eigen woning, maar ook wel wat punten die minder zijn dan onze huidige woning (ik ga onze woonkeuken in deze vorm wel echt missen). Grote tuin is leuk en we dachten vooraf dat het een mooie basis was om er stap voor stap iets van te maken. In de praktijk zijn er teveel/vaak redenen/excuses waarom we er niet aan toe komen.
Qua woning is het een stap opzij ipv een stap omhoog, iets wat je doorgaans toch wilt doen. Ondanks dat groter prima mogelijk is, hebben we die behoefte niet. Tijdje terug stond er ook een mooie woning te koop, stuk groter en ook iets minder tuin maar daar zijn we niet naar toe gegaan omdat groter van ons niet zozeer hoeft. Plus dat ik de vraagprijs er op voorhand ook echt niet voor over had.

Pfoeh...dat was wel schrikken, Richard...maar je bent er toch niet letterlijk tussen gesprongen..smiling smiley Lijkt me niet verstandig om je auto met je eigen lichaam te beschermen..grinning smiley

Nouja, liever wat blauwe plekken dan het gezeik/gedoe met de tegenpartij en verzekeraars.
Wat mij nog het meest verbaasde en, waar ik nu ik dit typ, weer pissig over wordt is de complete achteloosheid waarmee het ging. Niet op of om kijken en op je dooie gemak je ding doen terwijl er bijna iemand op je motorkap ligt te smeken of je alsjeblieft de andere kant op wilt sturen. Echt, wat een complete mafjoekel.

@huis: maar jullie wonen nu toch ook top?

We klagen niet, maar hebben wel nog wat wensen en zijn de afgelopen jaren ook wat wijzer geworden. Is het daarmee slecht en moeten/willen we verhuizen? Zeker niet, maar als een kans zich voordoet dan verkennen we hem wel :)

Misschien is het wel wat voor jullie? :}
Geen vrij uitzicht over de weilanden, maar als je boven uit het doucheraam langs de woning van de overburen kijkt zie je daarachter wel de weilanden liggen. Plus dat je hier op loopafstand van het bos zit en met de fiets/auto in een paar minuten ook makkelijk naar andere stukken bos (of weilanden) kunt.

Oh en als je wilt kun je prima op eigen terrein een grote schuur neerzetten voor je auto hobby ;)
In goed 1,5u ben je dan weer in je huidige omgeving, gisteren nog gedaan vanuit Bilthoven :)

Zojuist met mijn manager gesproken en aangegeven dat ik het coördinatorschap ga doen.

Mooie ontwikkeling, succes (tu)

Al lange tijd verwacht ik: er zaten al wel wat verkleuringen in de voegen maar wij dachten dat het oudere (verholpen) lekkages waren.
Maar blijkbaar toch niet... dus ja; moet je daar dan nog weer de verkopende partij op gaan aanspreken?

Als deze lekkage er al een tijd is, dan kan de schade best fors zijn aangezien we een houten verdiepingsvloer hebben.

Klinkt toch alsof het er niet van de een op de andere dag was gezien de verkleurde voegen. Voordat het dan door de vloer heen is en in je keuken beland is er (lijkt mij) al behoorlijk wat water in lange danwel korte tijd weggesijpeld :(

Sanoma zei:
(..)

(..)!

Op basis van een ervaring uit mijn verleden: neem contact op met je opstalverzekeraar. Regel in overleg een bedrijf dat lekdetectie doet. Kosten zijn veelal, behoudens een eigen risico, gedekt door de verzekeraar. Net als bij autoschadeherstel heb je bij woonschadeherstel ook de zgn. gestuurde schadestroom zodat de verzekeraar een bedrijf inschakelt voor herstel. Wel zo fijn als je (ik) in de buurt ook geen idee hebt welke aannemer wel of niet goed is in zijn werk.

Bij ons heeft Qbuild destijds de zaak herstelt.

https://www.murenvochtig.nl/lekdetectie

Wel aardig wat pech, schade aan auto en huis tegelijkertijd en dat buiten je eigen handelen om. :(

Op basis van een ervaring uit mijn verleden: neem contact op met je opstalverzekeraar.
Ohja, verrek: ik kan de verzekering ook wel even de situatie uitleggen :) we wonen net 4 maanden in dit huis, dus even kijken hoe het loopt. Bedankt voor de tip!

Wel aardig wat pech, schade aan auto en huis tegelijkertijd en dat buiten je eigen handelen om. sad smiley
'Gelukkig' is de schade aan de auto iemand anders. Die van ons zijn nog heel :)

Qua woning is het een stap opzij ipv een stap omhoog, iets wat je doorgaans toch wilt doen. Ondanks dat groter prima mogelijk is, hebben we die behoefte niet
Oh begrijpelijk hoor. :D
Onder de streep zijn we er qua locatie op vooruit gegaan en hebben we nu een grotere tuin (350m2) maar qua huis verder niet: moet veel aan gebeuren en is kleiner.
Maar voor ons (met z'n 2-en) helemaal prima en geen seconde spijt van gehad.

Succes in elk geval (tu)

Balen Gerwin van de lekkage,
Ik zou zeker je makelaar even contacten van destijds of hij/zij advies heeft. De eigenaar van ons oude huis heeft ook geprobeerd iets te verhalen op ons. Onterecht, zo heeft de makelaar ons hierin ook geholpen.
lekdetectie kunnen ze vrij makkelijk uitvoeren tegenwoordig. Zeker als je weet waar de leidingen lopen.

@Richard.. evt. verhuizen, ik moet er neit aan denken, maar als je een zisjtap kan maken waarbij je meer voordelen dan nadelen ziet, dan is het het overwegen waard.

@Rob, proficiat! mooie kans zo te lezen. Succes :D

Hier dan maar weer eens wat autonieuws. :}
De BMW 1 serie is verkocht, na bijna 7 jaar in bezit, en ruim 50K gereden te hebben zonder echt gekke dingen gaat hij ons verlaten.
Kwamen ook wat kosten aan, Het is een dure auto in de maandelijkse lasten en alles behalve zuinig, lees 1-10 is zeldzaam.
De welbekende commercial opkoper gaf en nog een prima bedrag voor dus nu even een afspraak inplannen op hem op te laten halen.

Hebben we nu dan nog maar 1 auto... Ja, tot volgende week woensdag :}. Dan halen we onze nieuwe aanwinst op.
Italiaans - Klein en rond - half cabrio - om Rob wat jennen, zelfs maar met 2 cilinders :-D

De 7 is erg leuk, maar alleen geschikt voor 2 personen.
We zijn we met diverse cabrio's gaan rijden, Mini, BMW 1 serie, Audi A3 Maar om ook de maandelijkse last van een 2e auto wat te drukken uitgekomen bij een Fiat 500C TwinAir uit 2012 met 70K op de teller. Grijs metallic met een zwarte kap. Niet de meest spannende kleuren combinatie, maar aangezien ik er ook in zal rijden vonden we parlemoer wit met een rode kap iets teveel van het goede :}. Ook met de andere motoren gereden, maar die TwinAir rijdt echt het beste. Abarth of 1.4Turbo zal nog beter rijden, maar dat is (ver) buiten budget.
Zodra we hem hebben zal ik wel wat foto's maken.

Gefeliciteerd Jimmy! Zitten jullie in de midlife crisis...:}
Eerst een mini en nu een 500...:)

Blijft een leuk karretje zo'n 500. Zoals je weet vond ik de tweepitter echt afschuwelijk maar wat doet mijn mening ertoe als jullie er blij mee zijn!
Veel plezier ermee!

Ik vind zo'n twinair echt helemaal niks. maar bij de 500 past hij het wel beste in. karakter heeft hij wel. (tu)

Zo'n 500 heeft inderdaad wel een heel stuk gunstiger kostenplaatje dan een 1-serie cabrio of A3 cabrio

@verhuizen, nee daar moet ik nu echt niet aan denken. En als ik al wat doe wil ik ook wel een echte stap maken in de zin van wat meer ruimte om het huis en een schuur waar in ieder geval 1 (hobby) auto in kan. En dan ook hier in het dorp. Maar dan moet ik eerst een loterij winnen of een bank overvallen vrees ik :}

Gisteren weer getankt. Hoewel bescheiden tankje van mijn C-klasse ging er weer voor meer dan 100 euro in 8-) ben wel blij dat voor boodschappen en andere kleine stukjes de up word gebruikt wat de benz aardig ontlast. Maar als je dan toch met tanken is het echt wel zuur als je de grens van 100 euro voorbij gaat.

Ik tank meestal redelijk op tijd maar vandeweek was ie echt goed leeg en ging er 42 liter in en ging ik ook over die 100 euro grens heen..;)

C3 is gisteren ook weer jaartje goedgekeurd. Alleen een gebroken veer. Verder geen bijzonderheden.

Nog twee daagjes werken en dan vanaf maandag lekker twee weekjes op vakantie nabij de Holterberg.

Ohh dat is hier vlakbij (tu) holterberg is wel fraai en gaan we ook wel eens naar toe. Hopelijk word het niet te warm om er op uit te gaan. Las iets van 37 graden en mogelijk zelfs lokaal 40 :T

Ik was vorige week bij bij jou 'in de buurt'. In inder geval in het noorden des lands :} in Tzummarum. Wel maar kort geweest. nog even uitwaaien bij het wad, lunchen en weer terug.

Ik was vorige week bij bij jou 'in de buurt'. In inder geval in het noorden des lands grinning smiley in Tzummarum. Wel maar kort geweest. nog even uitwaaien bij het wad, lunchen en weer terug.

das hier nog een flink endje weg....daar houdt de wereld echt op..:)

Ohh dat is hier vlakbij thumbs up holterberg is wel fraai en gaan we ook wel eens naar toe. Hopelijk word het niet te warm om er op uit te gaan. Las iets van 37 graden en mogelijk zelfs lokaal 40 drinking smiley

Wij hebben altijd mooi weer op vakantie en nu lijkt het ook weer goed te beginnen. Maar uiteraard mag het wel een stukje frisser...:)

rjthefrisian zei:
Gefeliciteerd Jimmy! Zitten jullie in de midlife crisis...:}
Eerst een mini en nu een 500...:)

Blijft een leuk karretje zo'n 500. Zoals je weet vond ik de tweepitter echt afschuwelijk maar wat doet mijn mening ertoe als jullie er blij mee zijn!
Veel plezier ermee!

Die midlife crisis had ik al met de 7 en een motor :}. Die TwinAir is ff wennen, maar rijdt verder prima pittig en vlot.

Vrijdag wordt de 1 serie opgehaald, net zoals bij Richard een 2e auto is niet echt nodig, maar wel heel erg handig. Zo wordt de Mini wat ontzien voor de kortere ritjes.

lekker Rob, vakantie, ik moet nog 4 weken...

Zo'n TwinAir klinkt wel grappig!
Verder kun je veel vinden van een 500, ik blijf het een grappig auto'tje vinden en als cabrio ook gewoon lekker natuurlijk. Als man wil je er iets minder in gezien worden (heb ik ook al in de C1), dus misschien maar opzoek naar een petje en een grote zonnebril? :}

Nee gekheid, gewoon een leuk en handig auto'tje om er bij te hebben voor niet al te veel geld (tu)

@ Rob, lekker vooruitzicht. Nederland heeft als vakantieland maar één nadeel en dat is de onvoorspelbaarheid van het weer. Als het droog is, is het natuurlijk al snel goed en jullie stevenen af op heerlijk weer. Lekker! B)
Wij gaan eind augustus pas. Dat is wat laat, maar scheelt zo gigantisch veel geld dat het echt een no-brainer is. Daar profiteren we nog even van zolang we niet vast zitten aan de schoolvakanties. We gaan weer naar Frankrijk en in die periode is het daar ook nog gewoon 30 graden dus prima vertoeven B)

Klinkt als een Turkse badplaats *-)
Google Maps zegt inderdaad dat het in Friesland ligt :}

Mogguh!

@ Vakanties: veel plezier allemaal, geniet er van! Vanwege de situatie op het werk valt mijn vakantie dit jaar wat in het water maar ik ga nog even overleggen of ik misschien nog ergens een lang weekend kan krijgen :)

De eigenaar van ons oude huis heeft ook geprobeerd iets te verhalen op ons. Onterecht, zo heeft de makelaar ons hierin ook geholpen.
lekdetectie kunnen ze vrij makkelijk uitvoeren tegenwoordig. Zeker als je weet waar de leidingen lopen.
Vrijdag komt de expert van de verzekering langs om te bepalen of het een schade is die onder onze opstalverzekering valt of niet.
De lekkage richting de keuken hebben we nog niet eerder gehad, dus ik ga er vanuit dat die er gewoon onder valt (zag nu ook wat gelige plekken op het plafond)

Maar als ie aangeeft dat er ook achterstallig onderhoud is en er een oude lekkage is, dan moeten we toch eens met de makelaar gaan praten: de (kinderen van) de oude bewoonster had aangegeven dat er geen lekkages waren.
Liever niet natuurlijk, dus wel afhankelijk van de omvang van de schade ;)

@ Jimmy: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Stond ook bij ons hoog op het lijstje als opvolger voor de 206, samen met de Adam.

Klinkt als een Turkse badplaats
:}

zummarum

Klinkt als een Turkse badplaats

:} Turken en all-inclusive toeristen zul je daar niet zien.. wel veel klei en aardappels..;)

@ Rob, lekker vooruitzicht. Nederland heeft als vakantieland maar één nadeel en dat is de onvoorspelbaarheid van het weer. Als het droog is, is het natuurlijk al snel goed en jullie stevenen af op heerlijk weer. Lekker! cool smiley
Wij gaan eind augustus pas. Dat is wat laat, maar scheelt zo gigantisch veel geld dat het echt een no-brainer is. Daar profiteren we nog even van zolang we niet vast zitten aan de schoolvakanties. We gaan weer naar Frankrijk en in die periode is het daar ook nog gewoon 30 graden dus prima vertoeven

tsja..de afgelopen jaren zijn we altijd in Nederland geweest en altijd mooi weer gehad..laten we daar nu ook maar weer op hopen...:}
Groot gelijk dat je, nu het nog kan, buiten het seizoen gaat. Wij gingen altijd in juni. Grote voordeel is dat het dan qua natuur en weer en prachtige periode is, de dagen op zijn langst zijn en je maximaal kan genieten. In augustus vind ik het toch alweer redelijk vlot donker worden en heb ik het gevoel altijd wat dat de zomer haast alweer ten einde loopt.
Zeker in Nederland.

Wij gaan pas in september. Nu wel even afzien als je iedereen op vakantie ziet gaan, maar wij hebben het nog tegoed :) En inderdaad, het is in Nederland nu heerlijk! Vanavond als seizoensafsluiting met de muziekvereniging varen en bbq! :)

Midje

@ Jimmy: Gefeliciteerd, een leuk karretje die 500.

tsja..de afgelopen jaren zijn we altijd in Nederland geweest en altijd mooi weer gehad..laten we daar nu ook maar weer op hopen...grinning smiley
Groot gelijk dat je, nu het nog kan, buiten het seizoen gaat. Wij gingen altijd in juni. Grote voordeel is dat het dan qua natuur en weer en prachtige periode is, de dagen op zijn langst zijn en je maximaal kan genieten. In augustus vind ik het toch alweer redelijk vlot donker worden en heb ik het gevoel altijd wat dat de zomer haast alweer ten einde loopt.
Eens, en hoe verder je naar het zuiden gaat hoe extremer het is.
Wij hebben een vakantie geboekt in Tirol. Is een krappe 900km rijden dus nog goed te doen. Gaan het mooi in 2x doen, zodat we 's middags ook nog een keer optijd kunnen stoppen. Daarmee tikt de cabrio deze vakantie zijn 200.000km ook aan.

Deze week nog ff wat opties op de rij gezet als vervanger van de Leaf. Momenteel op de lijst:
- Skoda Enjaq 80kw
- Hyundai Ionic 5 77kw (Edit: Of de Ionic 6, wat een plaatje)
- Astra 1.6 Hybrid
- Skoda Octavia Hybrid

Heb nog contact gehad met Opel, die bevestigen dat Intellilux momenteel niet meer bestelbaar is ivm de problemen in aanlevering materialen.
Per maand komen de Skoda en Astra er het voordeligst uit, door de lagere aanschafprijs. Binnenkort maar eens met de werkgever de opties bespreken.
Eigenlijk zou ik graag wachten op het nieuwe EV-platform van Stellantis.....maar ergens moet je ook een keer doorpakken, en vijf jaar zijn zo weer om.

Thanks Ruud, en allen natuurlijk. Niet een super spannende auto, maar toch weer een leuke aanvulling/wijziging in het "pakket".

De omgeving in Tirol is ook erg mooi, hopelijk is het weer niet te, zeker met een baby is warm zeker niet altijd fijn.

@Ruud, zo een Skod aEnjaq vind ik erg mooi, een collega heeft er 1 van de zaak en is er erg tevreden over. ruim, stil, degelijk, prima rijbereik.
Voor de particulier onbetaalbaar, maar in de lease prima te doen volgens mij.

Ook een lekker vooruitzicht Ruud! B)
Oostenrijk is toch wel een van de, zo niet mijn, favoriete landen (tu)

900km is goed te doen op één dag inderdaad, maar vind ik ook wel een beetje de max om nog prettig te zijn. Als je met z'n tweeën bent en met alleen een auto. Dan kun je een beetje doorrijden zonder al te veel te stoppen.
Jullie hebben natuurlijk de kleine en een caravan, dan zou ik het ook lekker relaxed in twee dagen doen. Dan heb je alle tijd en kom je op dag 2 mooi op tijd op de camping aan (tu)

Nog even wat autonieuws van onze zijde.
De C1 is weer een jaartje goedgekeurd. Een stadslichtje was kapot, dus wel bijna randje total loss :}

- Skoda Enjaq 80kw
- Astra 1.6 Hybrid
- Skoda Octavia Hybrid

prima lijstje en goede weergave van het hudige nerdelandse wagenpark met uitzondering (nog) van de Astra..:)

Al moet ik zeggen dat Stellantis een enorme inhaalslag maakt op de weg. Ik zei het vorige ook al maar zie de 208, Corsa en Mokka echt steeds vaker op de weg en beginnen steeds dominanter te worden.

De C1 is weer een jaartje goedgekeurd. Een stadslichtje was kapot, dus wel bijna randje total loss

Dat was, naast de gebroken veer, ook het enige wat er aan onze C3 mankeerde..;)

Deze week nog ff wat opties op de rij gezet als vervanger van de Leaf. Momenteel op de lijst:
- Skoda Enjaq 80kw
- Astra 1.6 Hybrid
- Skoda Octavia Hybrid

Bekend lijstje. Model 3 of Megane-E hebben het lijstje niet gehaald? Zag gisteren zo'n megane staan. Veel groter in het echt dan op plaatjes en zag er ook eigenlijk heel mooi uit. Bovendien relatief betaalbaar. Android automotive infotainment.

Ik zou zelf voor de Ionic gaan, het is een smaakgevoellig ding maar ik vind hem heel mooi. En bovendien tot de absulute topmodellen horen mbt accu en (snel)laden.

De C1 is weer een jaartje goedgekeurd. Een stadslichtje was kapot, dus wel bijna randje total loss

Heerlijk he, simpele techniek, goed doorontwikkeld. goedkoper kun je niet rijden. (tu) Alleen fietsen is goedkoper

Turken en all-inclusive toeristen zul je daar niet zien.. wel veel klei en aardappels..

:} En veel weilanden, heerlijk uitgestrekte natuur. En kwam ook op wegen waar schapen op de weg lagen (en niet aan de kant gingen B) ) . Ik hou wel van het noorden van het land. Lekker rustig. Over paar maand weer naar toe. we willen graag weer een huisdier. Hond is geen optie nu, dus toch maar weer een nieuwe poes (kater). Maar het ras wat wij willen (omwille van karakter) is heel moeilijk te vinden, zeker via officiele wegen. Zit ook een stukje gunnen bij. Dus daarom een stukje rijden.

Jammer van de ioniq 5 is dat ik hem zie in het grijs, grijs, grijs en nog eens grijs...

Hier ook weer lekker...het corona spook gaat alweer flink rond en kreeg net appje van buurman waar ik gisteren mee aant klussen ben geweest voor het buurtfeest dat ie positief getest is...nog geen klachten maar hier zit ik natuurlijk niet op te wachten met de vakantie.. B)

Hier hoor ik het Corona spook ook soms weer voorbij komen. :(

De BMW is opgehaald. bijna 7 jaar in bezit geweest, en toch ruim 50K mee gereden, was altijd een heerlijke auto!
Op naar de Fiat 500C :)

De BMW is opgehaald. bijna 7 jaar in bezit geweest, en toch ruim 50K mee gereden, was altijd een heerlijke auto!

Ging dat een beetje met zo'n website? Geen gezeur met ophalen en zo? Ken de verhalen wel dat je een redelijk bod krijgt en vervolgens bij ophalen de auto nog wat 'afkraken' om een nog lagere prijs te krijgen. Mensen voelen zich dan voor het blok gezet en gaan dan vaak alsnog akkoord.

Ging prima. Bedrijf dat hem kwam ophalen heeft hem nagelopen adhv de informatie die ik had opgegeven, ik ben eerlijk geweest, dus was verder geen probleem. Hij wist van de "puntjes". Heb netjes het afgesproken bedrag gekregen.
Ik had een minimum, gezien de staat, wat kleine deukjes, motorstoringslampje sinds kort, en toch 198K en 2006 bouwjaar, eerst boden ze veel lager, Toen belden ze later terug dat ze een koper hadden en ik heb netjes mijn minimum gekregen.
op MP had ik misschien paar 100 meer gekregen, maar de doelgroep voor deze prijsklasse heb ik liever niet aan de deur.

Was via ikwilvanmijnautoaf.nl Over de hele afhandeling ben ik prima te spreken. (tu)

Bekend lijstje. Model 3 of Megane-E hebben het lijstje niet gehaald? Zag gisteren zo'n megane staan. Veel groter in het echt dan op plaatjes en zag er ook eigenlijk heel mooi uit. Bovendien relatief betaalbaar. Android automotive infotainment.
Model 3 niet, omdat hij al een tijd op de markt is en de kofferbak echt onhandig is. De Megane of Nissan Ariya zouden technisch ook kunnen. De Nissan vind ik lelijk, de Megane oogt al beter..... maar in vergelijking met de techniek van Hyundai/Kia is hij al weer achterhaald.

@ Jimmy: Fijn dat het zo vlotjes is verlopen, leuk om ook de ervaring eens te horen van iemand met dit soort sites.

Hier ook weer lekker...het corona spook gaat alweer flink rond en kreeg net appje van buurman waar ik gisteren mee aant klussen ben geweest voor het buurtfeest dat ie positief getest is...nog geen klachten maar hier zit ik natuurlijk niet op te wachten met de vakantie..
Nou idd. Het gaat alweer bes rond, maar op uitzonderingen daar gelaten ervaren de meesten het als een (soms stevige) griep.

Model 3 niet, omdat hij al een tijd op de markt is en de kofferbak echt onhandig is.
Klopt, kan mij dat goed voorstellen. Kofferbak is beetje te vergelijken met jou astra cabrio. qua liters nog wel te doen maar gewoon heel erg onhandig. Vind hem van binnen ook niet mooi overigens en van butien ook niet echt het toonbeeld van mooi. Maar als EV is het qua techniek (zelfs nu) nog steeds goed.

de Megane oogt al beter..... maar in vergelijking met de techniek van Hyundai/Kia is hij al weer achterhaald.

Klopt, maar dat is elke EV (ook de Enyak) ter vergelijking met de KIA/Hyundai. Die zijn gewoon top als het gaat om accu/laden. Maakt de Megane-E niet gelijk slecht. De Megane-E is dan ook een iets goedkoper dan de koreanen en komt heel goed uit de testen. Ik zag hem hier in het zwart staan, en dat zag er gewoon best goed uit.

Gisteren weer eens rondje schoonfamilie gedaan bij gorinchem en Dordrcht en nog eentje in een gehucht daar in de buurt. Man man dat 100 rijden is echt niet te doen op zulke lange stukken, zeker als de snelwegvrij leeg is op zondagmorgen. Heb geen zin in bekeuringen dus cc netjes op 109 (GPS 105). Maar ben gewoon dik 2 uur onderweg, gevoelsmatig 3 uur *-) Nog stukje toeristische route gedaan, kopje koffie ergens. Op het veerpondtje van bischbosch naar dordrecht. Bootje stond echt vol van de wielrenners waarvan een enkeling hun slechte naam weer eer aan deed. 3 adresjes gedaan en weer naar huis

@Joost, Dat was weer een rit dan zeg.
Wij zaten ook zolang in de auto,maar dan richting Apeldoorn. We hadden nog kaartjes voor Julianatoren, dus met vrienden die een Picasso 7 zits hebben daar heen gereden. Man, leek wel eeuwigheid te duren.
Zondag heerlijk bij een klein festival geweest bij een zwemplas in de buurt, mijn schoonvader moest ook spelen met zijn band. Zo aan het water, met live muziek en in de schaduw was het heerlijk!

@Ruud, Ik hoor bekenden met een Model 3 juist altijd dat hij zo ruim en handig is

@ Joost, mooie dag om zoveel in de auto te zitten :}B)
Wij zijn gisteren, na het middagslaapje van de kleine man, ook naar een zwemmeertje een paar km verderop gegaan. Hij moest (uiteraard) eerst niets weten van het water, maar toen we weg wilden was hij het er ook bepaald niet mee eens :}

Afgelopen vrijdag nog meegereden in de nieuwe ** Tiguan Allspace van een vriend van mij. Fraaie auto en een ontzettende bak ruimt. Ik had achterin nog meer ruimte als in de Passat die hij daarvoor had.

We stappen zo in de auto richting het hete Oosten. Gisteravond alles al ingepakt in de koelte.

Onze overburen zijn ook terug gekomen van vakantie. De c350e heeft de schadehersteller zo te zien niet gehaald. Er staat nu een dikke splinternieuwe Touareg R hybride voor de deur..zocht het even op..462pk en 700 nm...die zal hun speedboot wel kunnen trekken. :) Ze hadden naast de c350e ook al het eerste model toureg om hun boot te kunnen trekken.
Die zal nu ook wel het veld geruimd hebben.

@ Joost, mooie dag om zoveel in de auto te zitten

Ja wel zonde met het mooie weer. Voordeel is wel dat we tussentijds een grote speeltuin hebben bezocht op een mooi plekje zodat ze even hun energie kwijt konden in daardoor in de auto best goed ging.

We stappen zo in de auto richting het hete Oosten

Welkom, mocht je nog iets urgents nodig hebben; we wonen vlakbij ;) Wij gaan binnenkort hier naar toe met de oudste. Geen idee of hij nog te jong is maar ziet er wel leuk uit. Misschien nog wel een idee.

zocht het even op..462pk en 700 nm...die zal hun speedboot wel kunnen trekken.

zag hem hier laatst staan (bij de VW dealer), echt een enorme imposante bak en dus ook met indrukwekkende cijfers. Maar de prijs zal ook wel indrukwekkend zijn, ik zie hem ook nooit op de weg rijden.

EDIT: opgezocht. Occasion van 2021 met 25.000 km gelopen. Meer dan 100.000 euro *-)

Het is precies zoeen. Ook in het zwart en met zwarte velgen.

Ze hebben meerdere meubel en keukenzaken in Friesland dus gaat blijkbaar goed...:p

Vliegveld enschede..daar ben ik met een festival wel eens geweest. Zal er even naar kijken!

Zeker geen lelijke auto, maar als ik 100k+ kon uitgegeven aan een dergelijke auto kocht ik geen **.
Dan voor hetzelfde geld liever een Q7.

Beetje hetzelfde idee als destijds een Phaeton. Mooie en erg goede auto’s, maar dat soort bedragen sla je liever stuk op een premium merk ipv een **.

Denk dat je ze daardoor weinig ziet, want de Q7 en bijv X5 zie ik toch regelmatig

Zo helemaal zwart is wel de proleten uitvoering zeg.
Een van de hoge piefen bij ons rijdt er ook eentje, een donkergrijze. Gek dat dit model officieel niet wordt geleverd in ons land.

Bij de pheaton vond ik de ** variant net wat fraaier dan een iets wat protserige Audi. Ik vind een Touareg ook mooier dan een Q7. Huide Q7 vind ik iets te veel MPV trekjes hebben. Vorige Q7 vind ik wel heel gaaf, zeker met V12 TDI B) beetje fout wel, zeker tegenwoordig

Mogguh!

Allemaal de hitte overleefd? 8-)
Warm was het, maar wat overdrijft de media het tegenwoordig. Er worden live-blogs geopend waar niks geen zinnige informatie in staat, ze zijn druk met het weer in het VK omdat het daar met 40 graden historisch warm was..... man, er zijn toch wel onderwerpen die interessanter zijn. :S

Wij zijn met de kleine lekker in huis verbleven, waar het zonder airco's maar met zonwering ervoor nog een behagelijke 24,5 graden was. En met een raam open slapen, vond ik het allemaal prima te doen. Wat wel grappig was.... de Leaf stond gewoon normaal thuis te laden, maar toch was de accu al over de helft van zijn warmte-indicatie. Een stuk rijden en dan snelladen was cker een fiasco geworden. :}

Vandaag lekker met de Cabrio naar het werk. Net de airco nog ff getest, die is nog steenkoud....... dan kan ik zaterdag met een gerust gevoel richting Oostenrijk.

Bij ons binnen was het boven de 30 graden. Een jaren 50 hoekhuis op het zuiden is niet ideaal... :D Op kantoor was het heerlijk.
Vandaag is het beter te doen in huis.
Maar inderdaad, er is te weinig nieuws en er zijn teveel mensen werkzaam in het nieuws/media hoekje. Dat merk je met dit weer. Natuurlijk was het warm en maak je dat hier niet vaak mee, maar er zijn toch genoeg mensen die dit in Zuid Europa wel hebben meegemaakt?

Ach ja, warm. Heb er relatief weinig van meegekregen.
Had een dagje kantoor, daar deed de airco zijn werk. 's Ochtends een afspraak op loopafstand heenweg viel mee, terugweg een uurtje later was al een heel stuk warmer. Auto stond in de parkeergarage en die gaf aan het eind van de dag 23 graden aan, ook prima dus.

Thuis hebben we alles potdicht zitten en daar is het nu nog 22,5 graad. Boven staat sinds dinsdagochtend de airco zachtjes te blazen, die houdt het prima koel ondanks dat de kamer van de kleine man de hele middag en avond vol in de zon zit.

Mijn werkkamer zit ook vol in de zon, daar is het nu nog te doen maar wellicht verkas ik vanmiddag wel naar de keukentafel.

Op werk was het goed met de airco lekker koel. 10 minuten voor verstrek de airco al aangezet in de auto via de app. Eenmaal bij de auto in de brandende zon toch heerlijk behaaglijk instappen :D

Hier thuis ook geen airco maar gewoon screens dicht, eind van de dag gaf hij 23 graden aan binnen. Heerlijk! nacht viel ook reuze mee. Het scheelt gewoon enorm dat de warmte maar van korte duur was. Als het een week lang 30+ is dan word het hier in huis ook wel echt warm.

Ik vind dat men ook wel erg overdrijven met liveblogs en andere sensatienieuws. Goed dat ze waarschuwen maar laten we het niet spannender maken dan dat het is.

Met steeds warmere zomers zit ik wel eens aan een airco te denken (ook om incidenteel te verwarmen / kou uit de lucht te halen) maar vind het nog wel vrij prijzig voor iets wat je misschien 10 dagen (?) in het jaar écht profijt van hebt.

Wij zeggen ook wel eens na een warme nacht dat we airco willen, maar er zijn maar een paar nachten in het jaar dat ie echt nodig is. Vannacht heb ik een ventilatortoren laten draaien, dat ging ook wel. Nu staat alles open en waait het lekker door. Ik zit in de kamer aan de westkant dus prima in het windje.
Gisteren heb ik een half uur voor vertrek van kantoor de ruiten van de auto open gezet (ging prima met de afstandsbediening vanaf de derde verdieping), waardoor de auto helemaal niet zo heet was. Ik had 'm ook wel tactisch geparkeerd zodat ie einde dag in de schaduw stond.

Hier was het binnen een graadje of 35, maar dat is het ook wanneer het buiten een paar dagen goed zonnig geweest is achter elkaar en of het buiten dan 26 of 39 graden is maakt dan niet meer uit. Airco op volle kracht aangezet en toen bracht hij het terug naar een graad of 28, kouder dan dat krijgt hij het niet. Slaapkamers zijn wel een stuk koeler gelukkig.

Airco op de slaapkamer/bovenverdieping klinkt inderdaad als niet zo nuttig voor die paar keer per jaar. Wij hebben de afgelopen twee nachten, toen de airco dus aanstond, alle drie echt hemels geslapen. Een stuk beter als bijv. vorig week toen het maar een graad of twee warmer was op onze kamers.
Daar komt nog bij dat de slaapkamer van ons zoontje op dit soort dagen met gemak over de 30 graden heen zou gaan, niet prettig als je daar 's middags ligt te slapen.

Overigens zat de airco in de woning toen we hem kochten anders hadden wij het waarschijnlijk ook niet gehad.

Verder snap ik ook niet waarom het weer ineens groot nieuws is. Wel verbaas ik mij erover dat het gisteren 38 graden was en het morgen maar 21 graden wordt. Als moeder natuur daar nou 30 en 29 van had gemaakt was het een stuk fijner geweest :D

Airco op volle kracht aangezet en toen bracht hij het terug naar een graad of 28, kouder dan dat krijgt hij het niet.

dat is nog steeds erg hoog :O

Overigens zat de airco in de woning toen we hem kochten anders hadden wij het waarschijnlijk ook niet gehad.

ja dat is hier dus ook. Maar we hebben veel glasboven en dus word het boven echt wel warm. Maar zo kortstondig kunnen we de warmte nog aardig buiten houden. Maar een beetje airco met 1 unit met fatsoenlijk vermogen (5Kw) kost al snel 2000 euro incl installatie van een fatsoenlijk merk. wil je de woonkamer ook meenemen dan kom je dus al op bijna op het dubbele.

Is het die 2000 euro waard om die 10 nachten in het jaar heerlijk te slapen (en in de winter eventueel relatief goedkoop , zonder gas de kou uit de bovenverdieping halen). Ik weet het niet hoor. Al is goede nachtrust mij wel veel waard.

Voor beneden wilde ik het niet, maar hebben tijdje gelden een aircoman voor een offerte gehad en was wel gevoelig voor het verhaal dat omdat we nu vloerverwarming hebben we deze dan nog wat lager kunnen zetten (18 graden). zeker in ht voorjaar en najaar waarbij het overdag prima te doen is maar met name 's ochtends nog wel fris kan zijn, kun je dan 's ochtends met de airco veel sneller (en goedkoper) aangenaam maken zonder dag de vloerverwarming omhoog gestookt hoeft te worden. Wat dus veel gas/geld bespaard. en lang duurt. Klonk als een goed marketing verhaal, maar na wat research doen veel mensen dat en bespaard ook fors wat gas/geld.

Mogguh!

@ Warmte: in de woonkamer was het gisteravond 25,5 graden in de slaapkamer boven de 30 graden. Aircootje hielp om de ergste warmte er wat uit te krijgen, maar nog steeds (te) warm.

Vanwege de werkperikelen heb ik geen vakantie, maar we hebben voor komend weekend even 2 nachtjes weg naar de Achterhoek geboekt. (beetje fietsen/relaxen) Ten tijde van het boeken was de voorspelling rond de 24 graden, maar inmiddels is dat opgelopen naar rond de 30.
Als we dat hadden geweten hadden we een hotel mét zwembad gekozen :T

Maar een beetje airco met 1 unit met fatsoenlijk vermogen (5Kw) kost al snel 2000 euro incl installatie van een fatsoenlijk merk. wil je de woonkamer ook meenemen dan kom je dus al op bijna op het dubbele.
Voor ons oude huis hadden we een offerte aangevraagd en zou 1 buitenunit met 2 binnenunits (1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer) in totaal net iets onder de 3000 kosten.
Als het budget het toelaat gaan we de in onze huidige woning zeker zo'n systeem aanschaffen: we kunnen allebei niet echt goed tegen de warmte. (vannacht dus ook niet geslapen)

Het is bij het gebruik van verschillende 'klimaatsystemen' wel goed om er op te letten dat alles goed samenwerkt. Wij zijn aan het kijken naar een warmtepomp, pelletkachel, zonneboiler, etc: dus dan moeten we wel een systeem hebben wat elkaar aanvult en niet in de weg zit.
Bijvoorbeeld dat heb beneden aangenaam is en boven te warm of te koud ;)

Terug
Bovenaan