Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Denk dat jou Duitse klanten niet blij gaan worden met mij :D laatst geprobeerd (zakelijk) en moet ik gewoon echt niet doen als je verder veel Engels praat. Op vakantie red ik mij vaak wel redelijk.

Hier ook genoeg vacatures. Maar weinig mensen

Mogguh!

Wat een weertje he? Wat wat betreft zijn we de maand Juni goed verwend.
Veel zon, lekkere temperaturen en ook nog af en toe een bui.

Donderdagavond zaten wij (B, L en ik) in de kerk voor de doopvoorbereiding, gezien L komende zondag gedoopt zal worden. Nou eerlijk, het is dat we het katholieke geloof in de familie hebben en ik de basis dan ook maar voor L wil leggen. Maar zo ouderwets als het er nog aan toe gaat in de katholieke kerk, ik heb echt op het punt gestaan alles af te blazen. Echt jammer, dat ze nog altijd conservatieve opvattingen hebben en niet met de tijd mee willen (In ieder geval bij ons niet, wil niet alles over 1 kam scheren).

We mochten nog een paar liedjes uitzoeken, gezien er met de viering geen koortje is. Opperde ze bijv Nick & Simon, Boudewijn de Groot. Toen ik aangaf dat Marco Borsato ook wel mooie teksten heeft was het meteen "nou, zou je dat wel doen....die ligt wel onder discussie met misbruik"
Mijn antwoord was dan ook..... klopt, maar dat ligt de kerk toch ook? :}

Gisteren nog kennissen op bezoek gehad met een Astra K SW als Lease-auto. Ze moet eind dit jaar een andere hebben, haar 1e voorkeur was een nieuwe Astra. Maar bijkt dat ze de 1.2T gewoon nauwelijks kunnen leveren *-) Een soortgelijk iets vertelde de dealer laatst ook, die hadden een 1.2T en 1.6 Hybrid besteld. Kregen alleen de Hybrid.
Ze is naar de ** dealer geweest en heeft een T-Roc besteld, die nog vlot geleverd kon worden.

@Ruud, scherp, heel scherp! :}. Iedereen zijn ding, ik ben ook gedoopt etc. maar heb niets met geloof. Mooi als je dat wel hebt, maar niet voor ons.

Wij hebben de zondagmiddag in het klimbos doorgebracht in Bergen op Zoom, ik heb het niet zo op hoogtes, maar het was echt super leuk! een aanrader voor ieder met avontuurlijke kids. Heb me goed vermaakt Sportief, Gelach en angstzweet in 1 middag, gezekerd aan een touw, 6 meter boven de grond.
We hadden de oranje routes genomen omdat we het nooit eerder hebben gedaan, maar dat goed geslaagd! Volgende keer gaan we hoger :D
impressie website: Klimbos

Haha Ruud maakt even vrienden :}

Ik ben ook gedoopt en vroeger vaak naar de kerk geweest, maar zelf doe ik er niks actiefs mee. Moet wel zeggen dat onze kerkgemeenschap (PKN, protestants dus) gelukkig vrij modern is.

Zaterdagavond hebben we een mooi concert gegeven buiten in het dorp, en zondag zijn we naar Enschede geweest. Leuke stad, waar ik nog nooit geweest was. Uiteraard nog even de grens over gegaan om te tanken en op de terugweg even bij een prachtig te koop staand huis langsgereden, pannenkoekje gegeten en daar een stukje gewandeld. Heerlijk!

@Marc: je kan daar in de buurt ook wel mooi en goedkoop wonen hoor :D

Midje!

ook hier heerlijk weekend gehad. Zaterdag naar festival op Almere strand geweest en tot in de late uurtjes gefeest. Gisteren dus maar effe rustig aan. Ik was de BOB en man..wat rijdt de Astra zoveel beter na het tunen..heel veel meer rust op de weg. Ook bij hogere snelheden.
Merk alleen wel dat mijn ogen bij donker wel wat moeite krijgen (zeker met wat vermoeidheid) en dat ik wel wat voorzichtiger ben op de snelweg in het donker.
Maar echt wel weer genoten van de Intellilux en het gemak ervan. Vriend van mij (die met zijn dikke S90) verbaasde zich ook over het systeem.

Donderdagavond zaten wij (B, L en ik) in de kerk voor de doopvoorbereiding, gezien L komende zondag gedoopt zal worden. Nou eerlijk, het is dat we het katholieke geloof in de familie hebben en ik de basis dan ook maar voor L wil leggen. Maar zo ouderwets als het er nog aan toe gaat in de katholieke kerk, ik heb echt op het punt gestaan alles af te blazen. Echt jammer, dat ze nog altijd conservatieve opvattingen hebben en niet met de tijd mee willen (In ieder geval bij ons niet, wil niet alles over 1 kam scheren).

Bij de doop van onze dochter kregen we ook niet zoveel ruimte om vooral de oude garde niet tegen het zere been te stoten. Nu bij onze zoon mochten we veel meer en was er prima een eigen draai aan te geven. Kregen we ook terug van mensen dat het een mooiere dienst was.

Mogguh!

Lekker relaxed weekendje: vrouwlief was een weekend weg, dus mooi thuis wat aangerommeld, terrasje gepakt en lekker een stuk gewandeld met de hond. (tu)

@ Vacature: Ja sorry, thuiswerken zit er in dit geval niet in. Aanwezigheid op kantoor is echt wel noodzaak :D

@ Ruud: Terechte reactie haha
Maar dat is jammer dat er bij jullie kerk blijkbaar nog wat ouderwetse opvattingen zijn. Bij 'mijn' gemeente is het gelukkig allemaal heel vooruitstrevend qua opvattingen. En durft iedereen z'n woordje te doen over zaken; die vrijheid is erg. Dat vind ik mooi. Maar ja, dat verschilt per plaats volgens mij ;)

@ Jimmy: Ziet er tof uit! Niks voor mij gezien mijn hoogtevrees :}

een prachtig te koop staand huis langsgereden,
Bezichtiging gepland?

Nee huis is wel erg groot. En die kant op gaan is toch wel een stap. Maar binnen nu en tien jaar gaat het wel gebeuren denk ik. Even goed vaststellen of het niet een tijdelijk gevoel is ;)

Tsja..laat de huizenmarkt eerst maar even wat afkoelen. Dat is ie bij ons nog steeds niet.
Dit huis bij ons is voor vorige week voor bijna 3,5 ton verkocht..echt belachelijk veel geld voor een redelijk bedaagde 2-1 kapper bij ons in de regio...
Maar jah..er staat domweg niks te koop...

link

Tel je zegeningen Rob met dat soort huizen voor dat soort bedragen, al is het verschil tussen vraagprijs en wat er uiteindelijk waarschijnlijk voor betaald is natuurlijk wel echt belachelijk.

Edit : Wat is er bijvoorbeeld mis met dat huis op de Julianalaan? Lijkt mij ook niet verkeerd.
Maar snap wel dat het vrij lastig is in zo'n klein dorp om iets te vinden in deze tijd, zag dat er letterlijk 10 huizen te koop zijn.
Aan de andere kant zal dat waarschijnlijk ook betekenen dat jullie huis ook zo verkocht is.

Komt ie weer Rob, ik vind het een koopje.
Net als dit huis, twee deuren verder hier. Ze hebben al twee dagdelen met kijkers gehad. Denk dat ie wel over de 4 gaat. Lang geleden dat er iets onder de 4 te koop stond hier in het dorp.
<https://www.funda.nl/koop/vreeland/huis-88217072-graaf-floris-v-straat-3/>

Jullie moeten niet de huizenmarkt in jullie regio vergelijken met die van ons. Das geen vergelijk.

Ik vergelijk binnen het dorp. Dat huis is voor bijna 350k weg gegaan. Ons huis is moderner, stuk energiezuiniger en ongeveer even groot en hebben we voor de helft(!) van dit bedrag gekocht. Ons huis zal ook in waarde gestegen zijn maar echt niet naar 350k. Deze bedragen gaan echt nergens meer over. Vind ik in deze regio echt veel te veel geld voor een eenvoudig 2-1 kappertje.

@Rob, laat eens een makelaar door je huis lopen, kost niets en zo heb je een goede inschatting van waarde. en overwaarde.
Nu de rente stijgt zie je dat het overbieden volgens mij wel wat afneemt.

Ach ja, woningwaarde is maar een getal. De maandelijkse woonlasten is vooral waar het om gaat lijkt mij.
Afgelopen weekend een neef uit Den Haag gesproken, die gaan deze week kijken bij een huis(je) van een 1 mln. Idioot veel geld, maar qua woonlasten valt het reuze mee omdat ze ook behoorlijk wat overwaarde meenemen. Hij gaf aan ook nooit gedacht te hebben in deze prijscategorie te kunnen shoppen, maar het hoort er daar gek genoeg "gewoon" bij.

En ja, dat kan alleen maar als je qua timing geluk hebt gehad, als starter is het onbegonnen werk natuurlijk.
Wat niet wegneemt dat ik het ook achterlijk veel geld vind voor een prima/ruime woning, maar in het niets valt met wat we hier gewend zijn. Hij vond het ook fijn dat er een grote tuin bij zat. Een tuin die net zo groot is als onze voortuin als ik de oprit niet meereken :}

Gisteren even bij een BMW dealer geweest. Had wat tijd over en was in de buurt.
Heb daar een aantal modellen bekeken die mij (ooit) wel wat lijken, maar die ik dus nog nooit in real life bekeken had. Daarbij ook gelet op de praktische kant. Onderstaand van diverse bouwjaren en lang niet allemaal de meest recente modellen. Wel allemaal premium selectie en vrijwel allemaal stevig boven budget.

- 6-serie Gran Coupe: plaatje van een wagen, maar de kofferbak valt toch wat tegen. Zeker de opening. Verder was het een M6 waar zo ongeveer alles op zat, dat is prettig vertoeven in het interieur :D Toch voelde het wat krapper, ik zat met mijn hoofd dichter bij het dak dan in mijn eigen auto. Niet echt gespeeld met de stoelen, er zaten volledig elektrisch verstelbare stoelen in en daarmee zit je sowieso wat hoger.
- 6-serie GT: van binnen veel groter/ruimer als de 6GC. Logisch want staat op het onderstel van een 7, maar de kofferbak is amper/ niet groter dan de 6GC.
- 5 serie sedan: kofferbak kleiner dan verwacht en de opening is echt zo groot als het gat van een speld. Nu ben ik wel verwend met het gapende gat van de 4GC maar toch...
- 3 serie sedan: Kofferbak is echt te klein. Interieur is wel erg fijn, navigatie vind ik qua lay out geen vooruitgang bij het meest recente model.
- 5 serie touring: tsja, het was wel een heel dik exemplaar die er stond (550d) maar dat voelde op alle gebieden toch wel als thuiskomen hoor. Stoelkoeling is ook prettig, stond al op het nice to have lijstje maar er staat inmiddels een klein uitroeptekentje bij :)
- 7-serie: tsja, over the top voor mij maar wat vind ik het gaaf. Wat een bak van een auto. Totaal onverstandig natuurlijk, want hoe kom je er ooit weer vanaf? Maar wellicht valt de toekomstige kilometerheffing wel gunstig uit en zakken de brandstofprijzen nog tegen die tijd nog wat. Wie weet :)

Bij BMW heb je qua audio de keuze uit standaard, HiFi, Harman Kardon of Bower & Wilkins. Ik heb nu HK en dat is heerlijk. Toen ik het samen met mijn vader voor het eerste hoorde bij de proefrit van de 4GC viel gelijk op hoe mooi en zuiver het klinkt, zelfs op normaal volume en een radiozender. Pak een willekeurig nummer in goede kwaliteit, zet het geluid zo hard je wilt en het blijft loepzuiver. Wel iets wat ik op een volgende eigenlijk ook wel zou willen hebben.

Gisteren in een 5-serie het standaard audio systeem gehoord en je hoort gelijk dat het een pak minder is. Zelfs op laag volume, hoog volume in een showroom niet geprobeerd.. Onacceptabel op een dergelijke auto. Ter vergelijking, het klonk voor mijn gevoel minder dan de **** met standaard audio en zeker een klap minder dan de Astra/Focus waar de audio dikke prima was.
Op normaal volume klinkt HiFi prima (vergelijkbaar met de Astra/Focus denk ik ), schijnt ook makkelijk en goedkoop te upgraden te zijn naar HK. Is dus het overwegen waard bij een volgende.
Tot slot Bower & Wilkins in een 5-serie en 7-serie. Niet uit te leggen, maar je hoort gelijk dat het beter/voller/scherper/gedetailleerder klinkt. Mag ook wel, want daar waar HK een optie van +/- 1000eu was kost BW doorgaans 5 á 6.000eu volgens mij :O

Midje,

Net telefoon van S. dat er lekkage is: na het douchen lag het aanrecht vol water en druppels aan de afzuigkap. Hoort nie!
Gelukkig een installateur gevonden die gelijk langs kon komen... ben benieuwd wat er uit komt.

@ Huizenmarkt: bij ons komt de laatste tijd bijna niks 'betaalbaars' te koop. (voor onze begrippen) al gauw prijzen vanaf 4 ton. Voorheen kwam er ook nog wel regelmatig wat rond de 250.000 voorbij.
Maar wat er te koop komt is alsnog vrij snel verkocht.

@ Richard: leuk om zo eens rond te neuzen en te kijken wat de voors en tegens zijn. Wel vrij duidelijk dat het bij BMW een 5 serie touring moet worden ;)
Begrijp wel dat een audiosysteem meetelt; zou ik bij een volgende auto ook liever wat geupgrade hebben waar mogelijk!

Was aantal weken geleden ook bij de BMW dealer om een trapauto voor mijn neefje daar te halen.

Ik deel grotendeels de mening wel wat je zelf ook zegt. 6-serie coupe stond er niet. Maar ik was toch wel onder de indruk van de 6-serie GT. Je kijkt er in eerste instantie een beetje gek op. Maar stiekem in de juiste uitvoering heel erg gaaf vind ik zelf. En je ziet ze ook vrijwel nooit (prijs was ook bizar)

3-serie viel wat tegen, niet dat het een verkeerde auto is maar ik zit soms wel eens in die van mijn broer (model er voor) en dan is het niet gelijk de stap die je misschien verwacht. Zal ook wel aan de uitvoering liggen want het exemplaar in de showroom was niet iets bijzonders.

5-serie blijft ook mijn lieveling, net als het 'oude' model van 2012-2018. Maar recentere model is echt niet te betalen voor mij helaas. Het oude F11 model wel maar je komt daar zelfs nog halogeen lampjes tegen 8-)
Maar volgend jaar komt hij wel op de shortlist

5-serie, touring, F11 generatie, automaat, RWD, geen M-sport onderstel, comfortstoelen, geen wit of zilver, uitgebreidere navi, xenon of led, en liefst nog wat leuke zaken zoals HUD, betere audio of collision warning, adaptive cruise zal leuk zijn. Maar al die luxe is op een 5-serie vrij zeldzaam.

DEZE voldoet qua kleur en uitvoering redelijk aan de eisen. Geen noodrem, geen panoramadak, geen adaptive cruise of andere 'goodies' maar wel wat andere luxe.
Maar 23.000 euro voor een auto uit 2014 met 164.000 km gaat mij echt te gek. km stand is te hoog

DEZE is wel super de luxe met lage km stand helemaal perfect, maar dan betaal je ook 37.000 euro voor een auto uit 2016 *-)

En als ik dan zo'n insignia zie (ook km stand net iets te hoog voor mijn wens, maar mits de prijs goed is nog te overwegen met 10.000 per jaar)

2017, leren bekleding, AGR stoelen met geheugen en massage, stoelverwarming, stuurverwarming, stoelventilatie, panoramadak, head-up display, standkachel, adaptief onderstel, matrix led lampen 360 graden camera, moderne multimedia en een geweldige kleur, dan maakt het mij wel aan het twijfelen of ik zo'n 5-serie wel waard vind.

E-klasse vind ik niks in de generatie van mijn budget, audi A6 heb ik ook niks mee, interieur is mooi maar verder niet. Rijd ook niet bijzonder. V90 is duur en hoor/lees toch wel wat probleempjes daar mee, verder nooit mee gereden of gezeten. Superb vind ik van binnen niet mooi (buiten wel in juiste uitvoering)

Die Insignia is wel gaaf. Alleen de teksten en logo's in het multimedia systeem vind ik zo lelijk bij Opel...
Maar wat een gaaf ding verder!

Heb zelf even terug gekeken aangezien het mij niet gelijk was opgevallen. Het is niet heel fraai inderdaad maar eerlijk gezegd stoor ik mij daar ook niet zo aan. Vind ook vooral de verhouding knoppen/scherm heel mooi in de auto. En ook het dashboard vind ik wel mooi met de combi analoog/digitaal. Ik heb wel eens in een insignia gezeten maar niet heel goed op alles gelet. ben wel benieuwd hoe 'erg' het inleveren is qua kwaliteitsbeleving / afwerking / gevoel tov mijn huidige auto. En het model vind ik heel mooi.

Ben vooral benieuwd na de motoren (hoor/lees wisselende verhalen over de 1.5, 1.6 en 2.0), en automaat en interieur kwaliteitsbeleving

@rob, aangezien de insignia ook deels op astra techniek leunt; weet jij of de insignia ook kan profiteren van de zaken die op het astra K forum worden besproken? Bij BMW kun je bijvoorbeeld start/stop op geheugenstand zetten, meende dat je bij de astra ook het e.e.a. kunt instellen met bepaalde tools

Gewoon lekker in DE shoppen dan toch, veel meer keus.

Een bruine

21.990 €
Kilometerstand 114.115 km
Erstzulassung 10/2017

0d07581b-799d-4c1d-8693-d3b4c4425e97

0c1edfda-9d9f-4573-9999-82595b1fd7ab

Of een zwarte

21.990 €
Kilometerstand 126.700 km
Erstzulassung 04/2018

4345513c-d550-43f0-8dd2-d32b5d15df7a

1b9bb3fe-ebd9-4a38-b1c2-8157aeb714fb

Gewoon lekker in DE shoppen dan toch, veel meer keus.

prachtige exemplaren inderdaad, je hebt ze wel weer gevonden, helemaal top (tu) nadeel van Duitsland is dat ik eerst hier mijn auto wil verkopen. Wil namelijk niet met 2 auto's voor de deur zitten. En ook zeker weten wat ik er voor krijg voor dat ik wat nieuws koop

- dan zit ik met mensen aan de deur en van die gelukszoekers als ik dat via MP doe. Van die inruil sites krijg je weinig voor denk ik? (geen ervaring)
- er moet maar net een auto beschikbaar zijn in (west)duitsland naar mijn wens, al zal dat wel lukken denk ik
- je moet er naar toe, of met trein of iemand die mee wil rijden wat ook nog wel wat tijd kost. Mogelijk wel te regelen
- en mijn duits is echt heel erg slecht, praat hele dag engels waardoor mijn matige duits zo beperkt is dat ik nog geen gesprek meer kan voeren *-) zal ook wel los lopen maar wel een dingetje.
it is ook wel mooi.

530i

Voor een 5 serie uit de G generatie ga ik niet meer naar een insignia kijken, dan liever een 5-serie. Maar ik ga sowieso geen 30+ K aan een auto stuk slaan

Ik vind het nieuwste model 5-serie juist niet zo mooi. Vind de kop- en achterlampen niet mooi en vreemd uitgesneden. Ik ben veel meer liefhebber van de 3-serie. Beter in balans en dynamischer om te zien. Klasse kleiner vind ik meer hebben en is toch allemaal net wat dynamischer. Al zal ik een Insignia tzt niet afslaan maar zijn me nu nog te duur en zeer zeldzaam met een 1.6T. Ik vind de meerprijs tov een Astra ook zeer fors.

Maar bmw is er bij sommige modellen wel een potje van aan het maken.
Dit is toch echt niet om aan te gluren met die patatsnijder voorop:

2022-Goodwood-Festival-of-Speed-BMW-M3-Launch-32.jpg

Die Insignia's die TL laat zien zijn perfect. Die velgen moet je gewoon hebben, maken hem echt af. En dat OPC line pakket doet hem ook goed.
Plaatjes weer!

@rob, aangezien de insignia ook deels op astra techniek leunt; weet jij of de insignia ook kan profiteren van de zaken die op het astra K forum worden besproken? Bij BMW kun je bijvoorbeeld start/stop op geheugenstand zetten, meende dat je bij de astra ook het e.e.a. kunt instellen met bepaalde tools

Dat valt vies tegen. Alles wordt steeds meer dichtgetimmerd en is tegenwoordig steeds lastiger. Wel hebben we 'een tovenaar' op het forum die heel veel zaken voor je kan aan/uitzetten. Nu zijn we bv bezig met een module waarmee je de spiegels bij ver-/ontgrendelen kan in- en uitklappen,. kan bij de Astra alleen handmatig en nu ook met de AB als je een module inbouwt.

Die Insignia is wel gaaf. Alleen de teksten en logo's in het multimedia systeem vind ik zo lelijk bij Opel...

Ouwe zeur..:} Ik vind het gewoon hartstikke duidelijk en helder. En het werkt gewoonweg allemaal prima en lekker vlot.
De schermen gaan alleen af en toe stuk maar daar hebben meer merken last van.

Bij Mercedes vind ik dat cursieve lettertype ook zo lelijk, en bij Ford dat blauwe digitale dash. En dat zijn wel dingen waar je de hele tijd tegenaan zit te kijken...

Ach jah..tis maar waar je je druk om maakt..jij zit de hele dag tegen zo'n vw logo te kijken..daar zou ik me pas druk om maken..

:}:}:}

Maar bmw is er bij sommige modellen wel een potje van aan het maken.
Dit is toch echt niet om aan te gluren met die patatsnijder voorop:

vreselijk inderdaad, kan er nog niet aan wennen. gewone 3 serie front vind ik wel mooi

Al zal ik een Insignia tzt niet afslaan maar zijn me nu nog te duur en zeer zeldzaam met een 1.6T. Ik vind de meerprijs tov een Astra ook zeer fors.

Astra's die goed zijn uitgerust in goede specs (beetje wat jij hebt) zijn ook toch wel fors aan de prijs vind ik, net als de meeste occasions. 1.6T is inderdaad wel heel zeldzaam. volgens mij maar sporadisch geleverd.

Nu zijn we bv bezig met een module waarmee je de spiegels bij ver-/ontgrendelen kan in- en uitklappen,. kan bij de Astra alleen handmatig en nu ook met de AB als je een module inbouwt.

Zelfs bij die oude laguna van mij uit 2008 was dat gewoon standaard aanwezig *-) grootste ergernis voor mij is start-stop. Bij BMW kun je dat zo instellen dat je dat niet bij elke rit uit hoeft te zetten. een heel groot pluspunt voor mij. Bij handbak hou je gewoon koppeling in maar bij automaten ervaar ik dat echt als storend.

Maar werken zaken van die 'astra tovenaar' ook op een insignia? Of is dat onderhuid toch wel weer behoorlijk anders.
Bij mercedes is ook veel dichtgetimmerd, al kun je als bestuurder zelf wel heel veel zaken instellen/configureren. Maar alles wat je als bestuurder niet kan zit dichtgetimmerd. Heb wel eens gevraagd of ik de achterlichten kan laten branden overdag samen met DRL. Maar is gewoon niet te doen. Bij BMW gaat dat heel makkelijk waarbij je zelfs de sterkte van de lampen kunt regelen.

Ach jah..tis maar waar je je druk om maakt..jij zit de hele dag tegen zo'n vw logo te kijken..daar zou ik me pas druk om maken..

:}

Zelfs bij die oude laguna van mij uit 2008 was dat gewoon standaard aanwezig nut smiley grootste ergernis voor mij is start-stop. Bij BMW kun je dat zo instellen dat je dat niet bij elke rit uit hoeft te zetten. een heel groot pluspunt voor mij. Bij handbak hou je gewoon koppeling in maar bij automaten ervaar ik dat echt als storend.

jah die spiegels is erg bijzonder...maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook totaal niet mis..;)
Zal tzt de update wel eens doen.

Start stop klagen ook veel Astra rijders ook over maar als ik stil sta voor bv een stoplicht zet ik eigenlijk nooit de auto in de vrij en uit de versnelling en daardoor wordt het ook nooit actief. Maar de "tovenaar' schijnt het wel uit te kunnen zetten. En snap dat het bij een automaat lastiger is.

Bij de Mini heb ik ook e.e.a. laten instellen, start en stop uit, 1x knipperen bij vergrendelen, achterlampen (GB vlag) aan bij dagrijverlichtiging.
Erg handig, en volgens mij met wat kennis ook zelf te doen.

@Richard, lekker he zo door de BMW showroom lopen, zeker als je al verwend bent wordt een stapje hoger erg mooi, maar ook de wensen/eisen worden hoger.

@insignia, Heel mooi die je laat zien Joost, ik zie ze eigenlijk maar weinig.

@Gerwin, Hopelijk was het niets ernstigs?

rjthefrisian zei:
Zelfs bij die oude laguna van mij uit 2008 was dat gewoon standaard aanwezig nut smiley grootste ergernis voor mij is start-stop. Bij BMW kun je dat zo instellen dat je dat niet bij elke rit uit hoeft te zetten. een heel groot pluspunt voor mij. Bij handbak hou je gewoon koppeling in maar bij automaten ervaar ik dat echt als storend.

jah die spiegels is erg bijzonder...maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook totaal niet mis..;)
Zal tzt de update wel eens doen.

Start stop klagen ook veel Astra rijders ook over maar als ik stil sta voor bv een stoplicht zet ik eigenlijk nooit de auto in de vrij en uit de versnelling en daardoor wordt het ook nooit actief. Maar de "tovenaar' schijnt het wel uit te kunnen zetten. En snap dat het bij een automaat lastiger is.

Met de up stoor ik mij ook niet aan start/stop, zet hem idd vrijwel nooit in de vrij of ik moet lang voor het spoor staan of een open brug. Maar bij een automaat is het wel hinderlijk. Het is een grote plus als er een mogelijkheid is omdat uit te schakelen (voegt qua milieu ook echt niets toe in de praktijk)

Die spiegels heb ik in de laguna ook uitgezet dat ze automatisch in/uit klappen bij vergrendelen. Ik woon niet aan een drukke straat of iets. Maar met name in de winter met sneeuw/ijs vorst kunnen de motortjes stuk gaan als alles is vast gevroren. Dus heb het helemaal uitgezet en incidenteel met knopje ingeklapt.

Bij de Mini heb ik ook e.e.a. laten instellen, start en stop uit, 1x knipperen bij vergrendelen, achterlampen (GB vlag) aan bij dagrijverlichtiging.
Erg handig, en volgens mij met wat kennis ook zelf te doen.

klopt, bij mijn broer ook veel zaken aangepast. heeft hij zelf gedaan. felheid DRL aangepast, achterlichten aan met DRL. Recht spiegel kantelen bij achteruit. Radio uit bij deur openen (of zoiets), start stop op geheugen gezet en zo nog wel wat kleinigheden. bij vag modellen kun je ook veel maar bij meeste andere merken zicht het aardig dicht getimmerd.

@insignia, Heel mooi die je laat zien Joost, ik zie ze eigenlijk maar weinig.

En dat vind ik juist wel aantrekkelijk! Je rijdt nog iets wat je niet veel ziet of wat iedereen in deze regio zo nodig moet rijden om erbij te horen.

Vroeger zag je op elke hoek een kadett..nu staat op elke hoek een Polo, Golf, bmw 3/5 serie of Skoda Enyaq / Model 3...:}

En dat vind ik juist wel aantrekkelijk! Je rijdt nog iets wat je niet veel ziet of wat iedereen in deze regio zo nodig moet rijden om erbij te horen.

Inderdaad! het feit dat je ze amper ziet, zeker in leuke uitvoering maakt het voor mij alleen maar aantrekkelijker. maar vind een insignia ook gewoon een mooie verschijning. Mooi interieur. Testen zijn positief. Ben alleen nieuwschierig naar de afwerking van interieur, de look & feel. En de motoren. Nu moet ik zeggen dat de motor in de benz naast dat hij prima is,soepel en vooral heel krachtig niet uit blinkt in verfijning of geluid. Maar als je een 320i op zn staart trapt klinkt het ook niet echt fijn.

Mijn oude 325i was echt een juweel wat dat betreft (tu) maar zo worden ze niet meer gemaakt, ook niet bij de premium merken.

Inderdaad! het feit dat je ze amper ziet, zeker in leuke uitvoering maakt het voor mij alleen maar aantrekkelijker. maar vind een insignia ook gewoon een mooie verschijning. Mooi interieur. Testen zijn positief. Ben alleen nieuwsschierig naar de afwerking van interieur, de look & feel.

Ach..die is dikke prima. Tuurlijk is het geen Merc, BMW of Audi maar daar is de prijs ook naar...:}
Je moet alles wel in perspectief zien.

AsconaGT zei:

Inderdaad! het feit dat je ze amper ziet, zeker in leuke uitvoering maakt het voor mij alleen maar aantrekkelijker. maar vind een insignia ook gewoon een mooie verschijning. Mooi interieur. Testen zijn positief. Ben alleen nieuwschierig naar de afwerking van interieur, de look & feel. En de motoren. Nu moet ik zeggen dat de motor in de benz naast dat hij prima is,soepel en vooral heel krachtig niet uit blinkt in verfijning of geluid. Maar als je een 320i op zn staart trapt klinkt het ook niet echt fijn.
Je mag altijd eens komen kijken hoe die van mij er uit ziet van binnen... Het is alleen een diesel dus niet te vergelijken met een benzine.

@Rob, dat vind ik ook, ik waardeer dat altijd wel. Wij hebben de Mini Clubman, een gewone Mini 3 deurs zie je veel, maar een Clubman toch al weer een stuk minder. Ik vind het leuk!

En zeker in dat kleurtje Jimmy!
Want hier in de buurt staan toch best wat Clubmans, maar vaak grijs of zwart.

Tof hoor al die autowensen: zit veel tussen wat mij ook wel aanstaat. Maar goed, vrij onbereikbaar voor mij.
Scheelt wel dat we geen kinderen hebben, dus ruimte is wat minder belangrijk ;)

@Gerwin, Hopelijk was het niets ernstigs?
Loodgieter dacht aan een lekkage bij een kitrand... wel bijzonder dat er dan ineens zo'n lekkage is. Maar goed; morgen komt iemand de kitranden vervangen en dan zullen we het zien! Zou mooi zijn als het de oplossing is.

@Rob, dat vind ik ook, ik waardeer dat altijd wel. Wij hebben de Mini Clubman, een gewone Mini 3 deurs zie je veel, maar een Clubman toch al weer een stuk minder. Ik vind het leuk!
En jullie hebben dan ook nog eens een leuk exemplaar :)

Ik vind een wat uniekere auto ook altijd wel tof, maar ik ben ook zeer tevreden met mijn V40.

Lekkage is een van de grootste ellende die je in huis kunt hebben. Hopelijk is het alleen een kitrand (tu)

@ Joost, de 5-serie zit nu op een kantelpunt. Een F11 is goed te vinden, maar de luxere/mooiere exemplaren kosten nog veel geld. De G30 is er inmiddels ook al wat jaartjes, is ook voor acceptabel geld te vinden voor een "oke" uitrusting maar ze zijn ook te vinden voor verschrikkelijk veel geld.
Wat mij vooral "stoort" is dat ik met enige regelmaat een G30 zie die aan het wensenlijstje voldoet en dan een hele dikke motor heeft en/of een hele lage km stand en daarmee dus ook een hoge prijs. Ik wil gewoon een 520 of desnoods 530i, km stand onder de 100.000km is prima.

Bij BMW kun je bijvoorbeeld start/stop op geheugenstand zetten, meende dat je bij de astra ook het e.e.a. kunt instellen met bepaalde tools

Bij BMW (maar ook VAG) kun je zo verschrikkelijk veel instellen, dat is echt wel een pluspunt aan die merken.
Bij BMW kan het ook erg eenvoudig. Koop een WiFi adapter, schaf een app op je telefoon aan en je kunt 70% van de mogelijkheden kinderlijk eenvoudig aanpassen.

Ik ga voor de vakantie ook nog een paar dingen laten aanpassen:
- Apple Carplay op fullscreen
- Verkeersbordherkenning activeren (ik heb de juiste camera's al in de auto, dus gek dat de optie niet is vrij geschakeld).
- Start/stop die de laatst stand onthoud. Ik heb mij nooit geërgerd aan het systeem, maar met een automaat is het echt waardeloos.
- Radio én ruitenwissers uit als je de auto af zet én de deuren open doet. Nu gebeurt dat pas als je de auto op slot doet.
- Inschakelen bandentemperatuur en olietemperatuur
- En nog wat andere kleine dingetjes

@ Marc, je weet ze wederom wel weer te vinden hoor (tu)
Toch doet een Insignia mij niet zoveel. Absoluut mooi om te zien, maar van binnen vond ik het destijds al teveel op mijn Astra lijken. Daar is niets mis mee, maar van een segment hoger verwacht ik ook wat meer/anders.
Is uiteraard ook bij een 3/5-serie het geval. Daarom zou ik mijn 4GC ook niet weg doen voor een 5-serie van dezelfde lichting, dat moet dus een modelreeks nieuwer zijn.

Absoluut mooi om te zien, maar van binnen vond ik het destijds al teveel op mijn Astra lijken. Daar is niets mis mee, maar van een segment hoger verwacht ik ook wat meer/anders.
Is uiteraard ook bij een 3/5-serie het geval. Daarom zou ik mijn 4GC ook niet weg doen voor een 5-serie van dezelfde lichting, dat moet dus een modelreeks nieuwer zijn.

Dat herken ik wel. Zie in de Astra veel elementen die ik ook in de Insignia gewoonweg zie en de ACC bediening in de Astra vind ik zelfs luxer overkomen.
Maar jah..volgens mij is dat bij BMW ook zo..als ik het dash van de nieuwste 5 zie dan lijkt dat sprekend op het dash van de X1 van mij pa en zie je ook duidelijk overeenkomsten met het dash van de vorige 3 en de 4.
Pas vanaf de nieuwe 3 serie zie ik echt behoorlijke veranderingen in het design.

Wat mij destijds, toen ik de Astra nog had, tegenstond waren de knoppen op het stuur. Ik had één van de eerste Astra's (bouwjaar 2016), die had mooie verchroomde knopjes op het stuur. Zag er luxe uit en voelde ik luxe. Bij de facelift werden dat ineens zwarte plastic knopjes, zag er veel goedkoper uit en zo voelde het ook. Voelde wel degelijk aan, dat was het probleem niet.
De Insignia had destijds die knopje al standaard, maar ik vond het dus niets om dat ik de verchroomde knopjes gewend was.

Dat is dus ook het eerste wat mij opvalt als ik nu een van de advertenties op deze pagina open. Ongetwijfeld een rare kronkel in mijn hoofd :D

Pas vanaf de nieuwe 3 serie zie ik echt behoorlijke veranderingen in het design.

klopt, maar vind zeker niet alles gelijk een verbetering

Maar jah..volgens mij is dat bij BMW ook zo..als ik het dash van de nieuwste 5 zie dan lijkt dat sprekend op het dash van de X1 van mij pa en zie je ook duidelijk overeenkomsten met het dash van de vorige 3 en de 4.

Bij BMW loopt van van boven naar beneden. eerst de 5 in 2012 en toen de 3 in 2014. Je ziet dat een 3 fractie moderner is. Mijn zwager rijd een 5 serie uit 2016 en daar zijn gewoon echt heel gedateerde zaken aan boord. Het is zeker niet zo dat een 5-serie mooier is dan een zelfde gereneratie 3. Bij opel kwam de insignia later dan de astra. Dan verwacht je wel misschien wat meer. Maar dat is dus blijkbaar ook niet helemaal het geval

Overigens kan ik bij elke auto wel rare zaken / details opmerken wat mij stoort. zelfs vrij nieuwe. (en zelfs tegenwoordig wel meer misschien nu steeds meer merken veel knopjes verwerken in schermen)

Bij de facelift werden dat ineens zwarte plastic knopjes, zag er veel goedkoper uit en zo voelde het ook. Voelde wel degelijk aan, dat was het probleem niet.
De Insignia had destijds die knopje al standaard, maar ik vond het dus niets om dat ik de verchroomde knopjes gewend was.

Grappig...ik vind de oude knopjes juist minder. Erg aanwezig op het stuur, de knopjes zaten veel verder van elkaar af en werkten veel minder fijn dan de nieuwe. Ik heb ze in my 2018 ook al.

Deze week viel me wel op dat Stellantis goede inhaalslag aan het maken is. Veel nieuwe 208'jes, corsa's, mokkas (die groene is wel vet) en ook al de nieuwe 308 in 5 deurs en SW (die laatste is qua design erg druk met alle vouwen, lampjes en knikjes)

B Real zei:
Wat mij destijds, toen ik de Astra nog had, tegenstond waren de knoppen op het stuur. Ik had één van de eerste Astra's (bouwjaar 2016), die had mooie verchroomde knopjes op het stuur. Zag er luxe uit en voelde ik luxe. Bij de facelift werden dat ineens zwarte plastic knopjes, zag er veel goedkoper uit en zo voelde het ook. Voelde wel degelijk aan, dat was het probleem niet.

Dat is dus ook het eerste wat mij opvalt als ik nu een van de advertenties op deze pagina open. Ongetwijfeld een rare kronkel in mijn hoofd :D
Ach, nog genoeg chroom over in het interieur en exterieur, dan hoeft het voor mij niet ook nog om de knoppen op het stuur.

Goed interieur vind ik dat er intiutief de knopjes zitten waar je ze verwacht (peugeot ben ik gewoon geen fan van)
Niet te veel knoppen maar al helemaal niet te weinig (ID3 bijvoorbeeld)
Multimedia moet snel werken
Stoelen moeten perfect zitten (heb zwakke rug)
Gezellig interieur, een tesla model 3 bijvoorbeeld vind ik echt vreselijk
Niet kraken of piepen
En als er dan op veel plekker leer zit, stuur pakt lekker vast, mooie sfeerverlichting in het donker en wat fijne opties dan ben ik al wel snel tevreden qua interieur.

Maar bij vrijwel elke auto kan ik wel wat aanmerken, maar dat is met name persoonlijke voorkeur

AsconaGT zei:
Goed interieur vind ik dat er intiutief de knopjes zitten waar je ze verwacht (peugeot ben ik gewoon geen fan van)
Niet te veel knoppen maar al helemaal niet te weinig (ID3 bijvoorbeeld)
Multimedia moet snel werken
Stoelen moeten perfect zitten (heb zwakke rug)
Gezellig interieur, een tesla model 3 bijvoorbeeld vind ik echt vreselijk
Niet kraken of piepen
En als er dan op veel plekker leer zit, stuur pakt lekker vast, mooie sfeerverlichting in het donker en wat fijne opties dan ben ik al wel snel tevreden qua interieur.

Maar bij vrijwel elke auto kan ik wel wat aanmerken, maar dat is met name persoonlijke voorkeur
Klinkt alsof je een Insignia zeker een keer een kans moet geven :) Vooral de stoel zit erg prettig. En erg fijn dat er nog knoppen voor de verwarming in zitten, die gebruik ik toch nog best vaak.
Ik vind de auto ook prettig sturen. Ik was een beetje bang dat dat tegen zou vallen aangezien mijn vorige Insignia nog hydraulische bekrachtiging had en deze electrische. Onze vorig Mini had ook elektrische bekrachtiging en die voelde soms toch wat vaag. Dat is bij de huidige Insignia absoluut niet het geval, voelt eigenlijk hetzelfde als mijn vorige.

Wat minder goed nieuws over die van mij:
Jr71Px3kXw1wsR9c8

Ik stond in de berm geparkeerd, waarna iemand een blackout kreeg en de keuze had of de vrachtwagen die mijn passeerde te raken, of mij.
Zo op het eerste gezicht lijkt de schade zich te beperken tot bumper een achterklep, maar gezien de schade van de andere auto kan het o zomaar onderhuids wat meer zijn. De auto staat nu bij de dealer, maandag maar horen hoe het verder gaat. Het plan was om over twee weken ermee op vakantie te gaan, dat kan zomaar niet door gaan.

@EVV Ai, dat is vervelend zeg. Als de auto toch al bij het schadebedrijf staat en de nodige onderdelen zijn op voorraad zou je geluk kunnen hebben, dan krijgen ze dat normaal gesproken echt wel binnen 2 weken gerepareerd hoor.

Zullen we het weer eens over huizen hebben?

Net als het bezoeken van occasion sites open ik ook een paar keer per week Funda. Hoewel we hier niet weg hoeven kwam er een huis te koop die toch onze aandacht trok. Toch maar eens bellen voor een bezichtiging, om te kijken wat we er in het echt van zouden vinden. Niet met de intentie dat we het zouden kopen, sterker nog we dachten vooraf al dat het op een aantal punten tegen ging vallen.

Lang verhaal kort. Inmiddels heb ik zelfs afgelopen weekend al meermaals contact gehad met "mijn" makelaar en staat een gesprek met de financieel adviseur gepland *-)

@ EVV, pfff fijn zo vlak voor de vakantie.
Ik ben geen specialist, maar de schade lijkt mij te vallen qua te vervangen onderdelen en weinig verborgen schade. Hopelijk valt het mee.

Ik had afgelopen vrijdag ook een akkefietje. Stonden de boodschappen in te laden. Vriendinlief zegt ineens "gaat dat goed?" wijzend naar de Citroën C5 die uit het parkeervak naast ons probeert te stuntelen. "NEE, DAT GAT NIET GOED!" riep ik terwijl ik er tussen sprong.
Exact op tijd want ik kon serieus mijn hand niet meer tussen de voorbumper van de C5 en mijn voorscherm/deur krijgen zo dicht zat hij er op en zich totaal van geen kwaad bewust. Het gestuntel ging verder, terwijl ik bleef schreeuwen welke kant hij wel op moest sturen. Liet de auto nog even afslaan, startte de auto waarbij deze naar voren schoot etc. Zonder op of om te kijken sukkelde hij de parkeerplaats af.

Allemachtig, wat een mafjoekel. 10 minuten later bonkte mijn hart nog steeds in mijn keel. Gelukkig geen schade, maar was ik een te later geweest of überhaupt niet in de buurt geweest had hij 100% flink wat schade verricht aan de zijkant van mijn auto.

Mogguh!

Helaas is de lekkage nog niet weg, dus kit alleen heeft niet geholpen. Misschien toch ergens in de afvoer maar we werden al gewaarschuwd dat het een dure grap kan worden om de lekkage te achterhalen. Dus we gaan nu eerst nog even hobbyen om te kijken of we het zelf kunnen achterhalen ;)

Op de plaatjes ben ik daardoor wel fan van het A-klasse interieur; lijkt me een heerlijke plek om in te sturen :)
maxresdefault.jpg

Wat minder goed nieuws over die van mij:
Aj, dat is balen zeg zo kort voor de vakantie! Ben erg benieuwd of er nog onderhuidse schade is...

Lang verhaal kort. Inmiddels heb ik zelfs afgelopen weekend al meermaals contact gehad met "mijn" makelaar en staat een gesprek met de financieel adviseur gepland
Hahaha, mooi man! Wat was de voornaamste reden dat het huis de aandacht trok? (hoeft niet in detail hoor, maar ben gewoon benieuwd naar de reden)

Gelukkig geen schade, maar was ik een te later geweest of überhaupt niet in de buurt geweest had hij 100% flink wat schade verricht aan de zijkant van mijn auto.
En geen briefje onder de ruitenwisser waarschijnlijk....

Terug
Bovenaan