Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Dat was in Braunschweig ook, maar helaas deden niet alle winkels mee.Overal was 2G, dus elke winkel die je in moest moest je een QR code laten zien en legitimatie. Later kregen we een bandje waarmee we alle winkels in die plaats in en uit konden lopen zonder 'gedoe'.
Eerlijk gezegd hetzelfde met EV's: die zie je in Duitsland in de stad, maar verder niet.Viel mij ook op hoe weinig Upjes en consorten je ziet. Begrijp wel dat autofabrikanten ze niet willen maken. Ook al kun je je in nederland dat niet voorstellen
Eerlijk gezegd hetzelfde met EV's: die zie je in Duitsland in de stad, maar verder niet.
Mooi dat het bij jou makkelijk op te lossen was. Die van mij is weer slecht. Rustig rijden gaat nog wel maar een beetje meer tempo resulteert gelijk weer in een slippende koppeling.rjthefrisian zei:Er zit nog heel klein beetje vloeistof in dus dat is sowiezo niet goed. Heb ik garage al aangegeven. Maar hij is nog steeds niet opgehaald. Hebben het druk denk ik door de strenge vorst van afgelopen dagen en de kou.
Hoe is het met jouw koppeling?
Moderator
Tectyl zou kunnen, maar dan is het wel erg locaal gedaan. Eigenlijk alleen waar de koppeling zelf in zit is geel, de bak zelf heeft het niet. Bovendien lijkt het mij aluminium, dus eigenlijk niet nodig om te tectyleren. Maar goed, misschien klamp ik me aan een strohalm vast, binnenkort maar eens opnieuw langs gaan bij de dealer. Zo rond kerst heeft weinig zin, ze zijn dan niet echt aanwezig.rjthefrisian zei:Die gele waas. Is dat niet gewoon tectyl?
Zie ook heel zelden een Insignia...als ik er een zie is ie altijd zwart en is het vaak een van de eerste demo modellen.
Vind het best fraaie auto tzt maar ga dan toch de k ik eerder weer voor een PSA Astra L. Veel modernere techniek en groot zat.
Man..kids zijn te logeren en lekker productief dagje..douchecabine vervangen, regendouche geplaatst, keuken deels gedemonteerd en in de verf gezet. Vanavond nog tweede keer in de verf en dan morgen de rest.
Af en toe wel even zalig zonder kids want je kunt weer eens even wat doen..![]()
Ik zie in duitsland naast de Tesla's de ID3 en ID4 ook steeds meer voorbij komen. Inmiddels rijden 2 collega's van de werkvloer ook al een EV (E-UP! & Dacia Spring). Met de umweltbonus heb je voor weinig centen dan een prima woon-werk verkeers mogelijkheid. Ook de bezetting aan de snelladers bij ons tuincentrum gaat jaarlijks fors omhoog, wat ik ook terug zie aan aantal auto's wat er staat te laden. Voorheen waren het vooral Tesla's, maar inmiddels worden de andere snelladers ook steeds drukker bezet met E-Niro's en ID3's.Eerlijk gezegd hetzelfde met EV's: die zie je in Duitsland in de stad, maar verder niet.
Heel herkenbaar, da's echt drama bij onze oosterburenEn man man wat een regen op de terugweg, en dat op die betonplaten kon je echt niet harder dan 130 rijden. Het zicht van opstuivend regen was echt belabberd. Iedereen reed deze snelheid op een enkele mafkees na die met een noodgang voorbij kwam. Wat een verademing in nederland met zoab wegdek.
De huidige Insignia zou ik nog best willen rijden. De B2 vind ik ook nog altijd erg mooi, maar hij is gewoonweg te zwaar.Zie ook heel zelden een Insignia...als ik er een zie is ie altijd zwart en is het vaak een van de eerste demo modellen.
Vind het best fraaie auto tzt maar ga dan toch de k ik eerder weer voor een PSA Astra L. Veel modernere techniek en groot zat.
Ik heb nog net de dag voordat de gekte begon dat ze geen nieuwe contracten meer wilden aansluiten (en geen cadeaus wilden weggeven) nog een contract bij Vattenfal voor 1 jaar kunnen afsluiten. Tarief was nog netjes en ik kreeg 300 euro aan Bol.com cadeaubonnen :TVattenfal 3 jaar vast Pepper
Helaas werkt ie inmiddels niet meer.
Gerwin zei:moeten we doorgeven voor bouwdepot, maar geen idee wat de kosten zijn
rjthefrisian zei:Is 1400 kg niet genoeg dan voor jullie? Wij willen over paar jaar okk wel aan de caravan maar 1400 kg is dan meer dan zat. Eventueel nog laten chippen dat het allemaal nog wat makkelijker gaat. Op het astra k forum zijn diversen met een caravan en bevalt hun uitstekend.
Mijn Insignia is rijklaar 1633 kg, maar dat is dan wel met een zware dieselmotor. Op zich vind ik het verschil met mijn vorige niet heel groot, die was dacht ik 170 kg zwaarder maar had wel een automaat in plaats van een handbak en een panorama dak.AsconaGT zei:Verschil in trekgewicht zit hem denk ik niet in het vermogen maar waarschijnlijk ander onderstel / ophanging / remmen of gewichtsverdeling.
Zo'n insignia B is toch helemaal niet zo zwaar? (Relatief gezien)
Dat valt best mee Joost, bij de Insignia B hebben ze het gewicht echt wel beperkt. Die was in het begin ook nog met een fijn 1.5T blok leverbaar, waarmee het best een geschikte caravantrekker was. Helaas hebben ze bij de facelift vreemde motorenkeuzes gemaakt, waardoor hij niet meer interessant is.Een Insignia B 165PK sports tourer weegt 1403 kilo wat ik zo snel zag, met handbak. Dat vind ik helemaal niet zwaar voor zo'n lel van een auto
Fendt zit kwalitatief aan de bovenkant van de markt. Dat merk je direct in de caravan, alles is degelijk, sluit goed en kan tegen een stootje. Nadeel is dat je dit ook terugziet in het forse eigen-gewicht.Maar ik weet van 1 dat die zweert bij het merk Fendt, die schijnen al wat zwaarder te zijn dan gemiddeld. Dus mogelijk is zijn antwoord ook niet helemaal eerlijk.
Fendt zit kwalitatief aan de bovenkant van de markt. Dat merk je direct in de caravan, alles is degelijk, sluit goed en kan tegen een stootje. Nadeel is dat je dit ook terugziet in het forse eigen-gewicht.
Dank voor je info. Ik moet zeggen dat de diesel met zijn 400Nm wel erg prettig rijdt, dat is op zich ook wel terug te zien in tussenacceleratie cijfers, waarin de diesel bijna 2 seconden sneller is in 80-120... Maar goed, even terug schakelen is ook niet zo'n punt natuurlijk.Astra K Turbo zei:EVV zei:Ik zit nu echt enorm te twijfelen over de Insigna. Doorrijden en doen alsof er niets aan de hand is, de boel los laten halen en vervangen (met zoals hier al gezegt, het risico na 40.000 weer te staan). Andere optie is auto inruilen, maar een auto met dezelfde opties en prijs komt eigenlijk alleen een Insignia in beeld, dan zou het een bezine worden, wat weer meer brandstof kost. En dan, inruilen en niets zeggen (gaat tegen mijn principes is), of open kaart spelen... Maar het is gewoon zo raar, zover ik weet is een versleten koppeling niet ineens niet meer versleten. @Astra K Turbo, wat gebruikt die van jou ongeveer bij 100km/u (wat ik meestal rijd)? Heb jij wel eens in een 2.0 diesel gereden, hoe vergelijkt dat met elkaar?
Mijn verbruik met de huidige snelheidsbeperkingen is zo rond de 7,3 l / 100 km ( 1.5 Turbo 165 PK Handgeschakeld.) ( gemiddelde over zo'n 8.000km )
Ik heb geen ervaring met de 2.0 diesel. Vroeger wel een 150 PK diesel gehad in een Vectra maar dat is lang geleden. Ik was destijds wel onder de indruk van het koppel.
Ik heb er wel een speciaal luchtfilter op zitten ( Wist ik niet eens) Volgens de garage heb je dan ook wat meer koppel bij lager toerental.
Sterkte met jouw afweging ! Ik kan de benzine-uitvoering van harte aanbevelen. De 1.6 Turbo ( 180 pk )in mijn Astra is een stuk rauwer en zeker niet soepeler.
Met die gedachte speel ik wel mee. Een SACHS koppelingset kost 600 euro, dat is al bijna de helft van wat Opel er voor vraagt... Helaas hebben ze wel de garantievoorwaarden dusdanig opgesteld dat als er een niet-dealer aan werkt, de garantie kan vervallenSanoma zei:@ EVV: misschien nog een onafhankelijke garage naar laten kijken?
Meppen is op zich wel een prima stad, je moet er alleen geen Opels kopenKristian zei:Staat hier sinds een paar weken ook een Insigna in de straat. Een lichtbruine Sportstourer van een jaar of twee oud. Nette uitvoering maar doet me niet zoveel. Zal ook aan de kleur liggen. Is overigens wel een 1.6 Turbo dus een lekkere vlotte.
Vanmiddag even met gezin naar Meppen (D) geweest. Kwam goed uit want vlak voor bestemming begon het brandstoflampje te branden en kon ik 53 liter bijtanken. Scheelt toch mooi 15 euro op een tank. Boodschappen gedaan bij de Marktkauf, Bratwurst gegeten de kids een doos Lego gekocht want dat is daar ook vaak stukken goedkoper.
Met die gedachte speel ik wel mee. Een SACHS koppelingset kost 600 euro, dat is al bijna de helft van wat Opel er voor vraagt... Helaas hebben ze wel de garantievoorwaarden dusdanig opgesteld dat als er een niet-dealer aan werkt, de garantie kan vervallen sad smiley
Met die gedachte speel ik wel mee. Een SACHS koppelingset kost 600 euro, dat is al bijna de helft van wat Opel er voor vraagt... Helaas hebben ze wel de garantievoorwaarden dusdanig opgesteld dat als er een niet-dealer aan werkt, de garantie kan vervallen sad smiley
Moderator
De boot naar Ameland was ook leuk "motor af en alarm uit" stond er op de borden. Tsja, alarm kan ik niet uitzetten. Die heeft dus gewoon een paar keer staan joelen
Moderator
Waarschijnlijk dan alleen aan de koppeling want zou een beetje raar zijn dat de garantie vervalt op een onderdeel waar niet aan gewerkt isHelaas hebben ze wel de garantievoorwaarden dusdanig opgesteld dat als er een niet-dealer aan werkt, de garantie kan vervallen
Herkenbaar iets... stond er weer zo'n ding irritant te joelen, batterij van de afstandsbediening voor het alarm leeg... och, drama. Daarna ging zo'n auto gelijk de werkplaats in om het alarm te ontkoppelenBij m'n bijbaantje bij Lexus destijds had ik ook altijd ruzie met de aftermarket alarmsystemen
Barri zei:Haha dat had ik ook! Hadden ze bij de APK de koplampen gesteld, ik vind ze ook duidelijk te laag staan.
Maar welk Frans merk heeft er een eigen leasemaatschappij waar ze ook Opels doen?
Moderator
Zow, da's wel heel bizarUp heeft een fiscale waarde van its van 13.000 euro, een zelfde 60pk basis up met cruise control (zit in een pakketje) kost nu 18.850 euro.
@Berry, Renault, met een B winking smiley
@Joost: zeker! Wij hebben zeker ook andere merken, we hebben zelfs geheel universele labels.
De Up is vrijwel net zo oud als jou leaf, de Up moet ergens in maart voor zijn eerste APK, is dan 4 jaar oud. Tegen die tijd zal er iets van 70.000 op staan. Ze willen het leasecontract nog een jaar verlengen. Prima smiling smiley zo weinig bijtelling heb je met geen enkele benzineauto meer op dit moment. Up heeft een fiscale waarde van its van 13.000 euro, een zelfde 60pk basis up met cruise control (zit in een pakketje) kost nu 18.850 euro. eye popping smiley
Moderator
Mwah, dat vind ik soms wel tegenvallen. Al zitten er soms aardige acties tussen (zoals destijds de Citigo EVWaarbij jullie waarschijnlijk de VAG modellen net wat scherper weten weg te zetten als een andere leasemaatschappij.
Daarom klaag ik ook niet met de Leadf, 4% over 34.000 euro. Zo goedkoop rijdt ik nooit meer.Mijn Clio had destijds een fiscale waarde van 16.000eu met 14% bijtelling was dat ook heerlijk goedkoop rijden. Ik betaal nu al meer aan wegenbelasting per maand grinning smiley
Hoe lang baby in maxi cosi mag? Het advies is om je baby niet langer dan twee uur achter elkaar in het autostoeltje te laten zitten. Dat geldt ook voor je pasgeboren baby in een Maxi-Cosi. Als een baby vaker langere tijd in een Maxi-Cosi zit, heeft hij bovendien meer kans om een voorkeurshouding te ontwikkelen en op afplatting van de schedel. Probeer je baby dus niet in de Maxi-Cosi te laten slapen.
lgens kennissen kun je als de kleine echt klein is, nog vrij makkelijk een wat langer stuk reisen.