Wij gaan tussen kerst en O&N een paar dagen naar Ameland. Verjaardagscadeautje en heb ik mij erg op verheugd. Zie het nu wel wat somber in met alle horeca die gesloten is. We zien wel of we gaan of het toch maar cancelen. En verder, tsja........ we slikken het maar weer.
Zaterdag de winterwielen even gewisseld bij de C1. Afgelopen jaren lagen de wielen opgeslagen bij mijn schoonouders en heeft mijn vriendin ze proberen te wisselen met haar vader, maar zaten de velgen telkens verschrikkelijk vast. Dus het uiteindelijk maar op laten lossen door de plaatselijke garagehouder.
Dit jaar zelf samen met mijn vader een poging gewaagd, met een beetje hulp van de Makita slagmoersleutel van mijn broertje. Het spul zat inderdaad weer behoorlijk vast, maar kwam met wat aandringen toch los. Alles netjes op moment vastgezet, ben benieuwd of het ook bij de volgende wissel weer zo vast zit.
Zaterdagavond nog een lichtjesroute gereden. Kende ik wel van vroeger. Door een dorp heenrijden waar de verschillende straten hadden uitgepakt met verlichting. Deze was echter iets anders.
De plaatselijke VVV had icm met diverse partijen een route van 35km uitgezet door/lang verschillende dorpen. Handige app die, naast de bordjes langs de weg, de route aan gaf en er was audio ondersteuning. Vooral om verhaaltjes te vertellen cq reclame te maken voor de deelnemers, maar ook om aan te geven als je ergens onverwacht een weg in moest slaan. Erg goed gedaan. Alles mooi aangekleed, over boerenerven, over terreinen van bedrijven, door koeienstallen etc
Veel opkomst ook, dus lekker treintje gereden op de ACC