Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ruud, Is de Astra F nog in leven ? Die had je toch verkocht aan een familielid ?
Klopt, echter heeft die de auto relatief snel ingeruild. Had er problemen mee, wat gezien zijn rijstijl te verwachten was.
Net ff gecheckt, RDW vind geen gegevens meer op dit kenteken.

De Kadett Canrio heeft het bij zijn nieuwe eigenaar ook nog best een tijd volgehouden, maar is nu verleden tijd.

De GTS is destijds heel snel verkocht, en rijdt volgens de RDW nog steeds.
Ik zou wel eens willen weten waar hij nu rijdt en hoeveel km. er op de teller staat. Volgens mij had hij al 2,3 ton toen ik hem verkocht.

Ik zat mij ook al af te vragen van wie de Tigra was. Niet van Frans volgens mij, want zijn OPC staat er ook.

De Corsa GSi van Nick (toch?) was destijds ook nog een regelmatig geziene gast hier. Had destijds niet veel gescheeld of ik had een zwarte Corsa GSi gehad. Zou er een gaan bekijken op dezelfde dag als de Leon, echter toen ik bij de Leon was geweest was ik verkocht en zijn we dus niet meer bij de Corsa geweest :D

Speedster van Gerard was ook een tof exemplaar. Mijn Leon met Sportec velgen staat ook nog net een beetje op de foto, blijft toch een mooi gezicht.

we rijden nu allemaal degelijk grinning smiley

Mwah, de meesten die ik spreek vinden dat wel meevallen. Hoe kun je een station wegdoen voor een coupé terwijl je een kind hebt :D

Mwah, de meesten die ik spreek vinden dat wel meevallen. Hoe kun je een station wegdoen voor een coupé terwijl je een kind hebt big smile smiley

Ik snap het ook nog niet hoe je dat doet..:} we waren afgelopen weekend maar weekendje weg en Astra zat tot de nok toe vol inclusief dakkoffer...:)
Maar jah..er zit bij ons ook nog een forse hond bij en een tweede kindje..:) Maar het is vooral die kolere kinderwagen die veel ruimte opslokt...

Die Tigra was van Frans, toch?
Ik zat mij ook al af te vragen van wie de Tigra was. Niet van Frans volgens mij, want zijn OPC staat er ook.

Heeft Frans niet de Tigra (van zijn vrouw) ingeruild op de GT?
En zijn eigen Astra H OPC, na eerst een J OPC te hebben gereden, ingeruild op een Focus RS? (Bij gebrek in aanbod van een Astra K OPC)

Die Tigra was van de vrouw van Frans, volgens mij Marianne, die deden/doen toch altijd mee met Tigra/Opel-cabrio rondritten, later ook met de GT.

Inderdaad...dat is hem volgens mij!

Had de review van de LineaRosso er nog even bijgepakt maar kon aan de hand daarvan ook niet achterhalen van wie hij was..:)

Volgende week de kindertjes al kerstvakantie. Leek er lang niet op maar gisteravond en vanmorgen voelde je het al wat aankomen.
Van werken zal volgende week dus niet veel komen.. maak ik er ook maar drie weken vakantie van...:)

Ik vind het wederom een verschrikkelijke beslissing om de scholen een week eerder dicht te doen.
Dat betekend dat die kinderen toch naar Opa en Oma, BSO en vrienden/innen gaan want niet iedereen kan zomaar vrij nemen. Hier niet iig.

Ik had wat vrije dagen gepland in de 2e week van de kerstvakantie, die zet ik dan maar om naar volgende week.

Je kunt wel raden wat ik er van vind om scholen eerder dicht te doen :(

Ik sta al weer inmiddels 12 dagen in de min met vrije dagen, B ook redelijk wat dagen. Mijn schoonvader vind het niet fijn om op te passen en is ook oud. Mijn ouders werken nog gewoon, alleen zouden die vrijdagmiddag wel kunnen oppassen.

Ik zit echt met de handen in het haar, krijg dat echt niet meer geregeld. Zeker niet zo kortdag. ochtendje kunnen ze naar mijn oom en tante en verder maar wéér mijn werkgever vragen om nog meer vrij te vragen ondanks we met een eindejaars drukte zit en we met onze afdeling al soms overwerken. Echt heel vervelend om weer te vragen, want dat betekend ook dat mijn andere collega's meerder avonden in de week door moeten werken volgende week om mijn werk af te maken :( en mijn afspraken met klanten over te nemen. die staan er ook niet om te springen. Begrijp wel als die ook een keer nee zeggen.

B is nog aan het kijken of de oudste nog bij een vriendje kan spelen een keer 's middags. De jongste misschien bij de buurvrouw een ochtend. Maar dat is natuurlijk allemaal totaal niet de bedoeling tegen corona. Maarja... De rek is er echt uit overal. En ondertussen betalen we honderden euro's per maand aan opvang waar ze grotendeels niet naar toe gaan laatste tijd vanwege een snottebel of omdat ze helemaal dicht zijn zoals volgende week.

Ik vraag me ook af wat het doel is van de maatregelen. Besmettingen hou je toch niet tegen. Doel zou moeten zijn om evenwicht te krijgen tussen IC vraag en aanbod. Dan kom je toch op het spoor van vaccinatieplicht maar dan ben je wel van dit gezeik af. Nu gaan opa's en oma's weer oppassen, dus dan wordt de risicogroep straks door de kinderen besmet. Is dat wat we met z'n allen willen? Totaal ondoordacht allemaal.

Tsja..ik sta er wat anders in...scholen zijn momenteel wel de grootste besmettingsbron...nu worden klassen en scholen al massaal dicht gegooid en hapert het aan alle kanten.
Ik snap dat voor veel werkende ouders het niet fijn is maar maakt ook pijnlijk zichtbaar hoe afhankelijk veel werkende ouders van school als "veredelde opvang" zijn. Wij kiezen bewust om ook redelijk veel thuis te zijn voor de kids en dan maar wat minder te werken/verdienen. Wij kunnen de kids ook niet of nauwelijks kwijt bij ouders/schoonouders en wij kiezen er bewust voor om wat minder te werken zodat we beide de kids goed op kunnen vangen. bij uitval op school of ziekte We zijn in deze tijd nog steeds heel blij met deze keuze. Maar begrijp ook wel dat het voor velen lastiger is. Bv als je beide op je werk moet komen opdagen of wel twee full time inkomens nodig hebt om rond te kunnen komen.

Nu gaan opa's en oma's weer oppassen, dus dan wordt de risicogroep straks door de kinderen besmet. Is dat wat we met z'n allen willen? Totaal ondoordacht allemaal.

Dan heb je je dus niet verdiept in de gedachte achter deze maatregel. De gedachte is juist om ze tijdje thuis te houden zodat ze mekaar niet allemaal op school besmetten en dan met de kerst gezellig met opa en oma aan een tafel zitten te dineren. Nu heb je en weekje buffer er tussen zitten. Tuurlijk zal een deel de kids nu ook bij opa en oma moeten brengen of naar de opvang gaan maar per saldo denk ik wel dat het positieve invloed op de besmettingen heeft.

Dan kom je toch op het spoor van vaccinatieplicht maar dan ben je wel van dit gezeik af.

Why? Het gros is ingeënt en het helpt bijzonder weinig. In de verzorgingstehuizen overlijden bosjes ingeënte bewoners. Denk dus ook niet dat dit de oplossing is.
Meer geld naar de zorg en die IC opkrikken! Maar daar hoor je in de politiek geen woord over.

Ik snap dat voor veel werkende ouders het niet fijn is maar maakt ook pijnlijk zichtbaar hoe afhankelijk veel werkende ouders van school als "veredelde opvang" zijn. Wij kiezen bewust om ook redelijk veel thuis te zijn voor de kids en dan maar wat minder te werken/verdienen. Wij kunnen de kids ook niet of nauwelijks kwijt bij ouders/schoonouders en wij kiezen er bewust voor om wat minder te werken zodat we beide de kids goed op kunnen vangen.

Wij kiezen daar ook bewust voor. Ik werk maar 34 uur en B maar 24 uur. Juist omdat we het belangrijk vinden om tijd door te brengen met kinderen. Financieel geen probleem.

Maar Er zijn 3 dagen dat we beide werken. En dat is nu wel echt het probleem.

Vroeg nog bij mijn collega met kinderen van 1 en 3. Die vond de maatregelen ook geen probleem. Maar hij brengt ze de hele week bij opa en oma. Ja dan word het wel een stuk makkelijker van.

De IC capaciteit opkrikken doe je niet zo even. En natuurlijk blijven er mensen omvallen, ook al zijn ze gevaccineerd. Maar als iedereen gevaccineerd zou zijn dan zou de druk wel van de IC's weg zijn.

Kinderen en werken: wij willen beide niet stoppen met werken en zien het ook niet zitten een kind naar de opvang te brengen voor meer dan één dag. En op m'n ouders rekenen ga ik ook niet doen, hebben ze ook altijd gezegd (al passen ze nu wel één dag per week op mijn neefje). Dat is één van de redenen (er zijn er meerdere) dat wij geen kind hebben.

Hier werkt K. 20 uur, maar wel op het voortgezet onderwijs, dus geen optie tot vrijnemen, wel gelukkig de schoolvakanties.
Ik werk 40 uur, maar ze zijn gelukkig erg flexibel bij ons. Ik vind het helemaal niet erg dat L thuis is en ik daar vrij voor moet nemen, integendeel zelfs, Maar zij is zoveel meer in haar hum op school en tussen haar vriendinnen.

@Rob, de gedachte is er zeker, maar niet iedereen heeft de optie om vrij te nemen, thuis te werken, of zelfs minder te werken als er kinderen komen. Ik denk dat wij hier op het AW forum het allemaal prima voor elkaar hebben, maar vergeet niet dat er heeeeel veel mensen zijn die dat niet hebben. Die kunnen dar ook zeker niet altijd zelf wat aan doen.

Vaccinatieplicht is natuurlijk ook kansloos, dat bewijst de huidige situatie wel lijkt me. Ik ben zo klaar met deze hele schijnvertoning van de "overheid".

De IC capaciteit opkrikken doe je niet zo even. En natuurlijk blijven er mensen omvallen, ook al zijn ze gevaccineerd. Maar als iedereen gevaccineerd zou zijn dan zou de druk wel van de IC's weg zijn.

Maar liet de overheid maar eens zien dat ze wat deden aan de zorgcapaciteit. Daarin mis ik elke vorm van communicatie of inzet.
Zo zitten we volgeden winter weer exact met hetzelfde probleem.
Vaccinatieplicht of 2G vind ik persoonlijk veel te ver gaan en vraag me echt af of dat gaat helpen in deze problematiek gezien het enorme aantal besmettingen onder gevaccineerden. En heb nog geen overtuigend bewijs gehoord/gezien dat een hogere vaccinatiegraad leidt tot minder IC opnames.

@Rob, de gedachte is er zeker, maar niet iedereen heeft de optie om vrij te nemen, thuis te werken, of zelfs minder te werken als er kinderen komen. Ik denk dat wij hier op het AW forum het allemaal prima voor elkaar hebben, maar vergeet niet dat er heeeeel veel mensen zijn die dat niet hebben. Die kunnen dar ook zeker niet altijd zelf wat aan doen.

Jah snap ik ook hoor maar de balans werk-prive is bij veel mensen teveel naar werk doorgeslagen. Hard werken om in een dure auto of duur huis te kunnen wonen is bij veel mensen belangrijker dan zorgen voor je gezin.

Jah snap ik ook hoor maar de balans werk-prive is bij veel mensen teveel naar werk doorgeslagen. Hard werken om in een dure auto of duur huis te kunnen wonen is bij veel mensen belangrijker dan zorgen voor je gezin.

Eens! Ken wel iemand waar de kinderen 5 dagen in de week naar de opvang gaan. Dat vind ik echt niet normaal,

Maar hoe vaak of hoe weinig je ook werkt. Iedereen die kinderopvang heeft, ook al is het maar 1 dag, zit dan dat niet gezellig thuis en werkt gewoon. Als die opvang (BSO) en school dan weg valt, voor de zoveelste keer. dan is daar de rek er nu uit. Dus ja, wij zijn afhankelijk van school / BSO. Ondanks ze er maar weinig naar toe gaan.

Sprak gisteren nog een paar collega's en de meesten zijn inmiddels door hun dagen heen. Die gaan ook maar weer aan mijn werkgever vragen om coulant te zijn. Iets wat ik ook maar weer ga doen voor de zoveelste keer. En dan in de avonduren de echte prio's wegwerken om mijn collega's niet te belasten. En de echte afspraken overdag door te laten gaan.

En dat vaccineren 'de' oplossing is geloof ik ook niet meer. Merk dat in mijn omgeving de bereidwilligheid heel erg af neemt om zich overal maar aan te houden. Volgens jaar zitten we waarschijnlijk toch precies zo weer als nu.

Ik zag een collega gisteren nog met dit ding wegrijden. Geen idee hoe hij er aan komt, is een jonge vent, maar die heb ik in geen tijden gezien.

opel_sintra_904.jpg

Opel Sintra..nee kan me niet heugen dat ik die voor het laatst zag..net als zijn amerikaanse broer overigens...

Eens! Ken wel iemand waar de kinderen 5 dagen in de week naar de opvang gaan. Dat vind ik echt niet normaal,

Jah hebben we hier ook in de straat. gezin werkt zich te pletter om allemaal dure rommel en luxe te kopen en voor carrière te gaan maar kinderen zitten naast school volledig elke dag bij de BSO. Vind het altijd zo sneu..moeder of vader staat nooit eens bij school om kindje op te halen of te brengen.... zelf op schoolreis zijn ze er niet bij..enz...kind wordt altijd pas om half zes/zes uur van de BSO opgehaald.. dan zie je haar steeds zo sneu bij het hek staan...waarom ben je dan aan kinderen begonnen denk ik dan wel eens...

Opel Sintra..nee kan me niet heugen dat ik die voor het laatst zag..net als zijn amerikaanse broer overigens...

de buren een paar deuren verder hebben de amerikaanse broer. Dit is echt wel gaaf. Eigenlijk alles wat de sintra ruk maakt is daar gewoon top. ze willen er ook niet vanaf omdat er weinig vergelijkbaars te koop is.

Chevrolet trans sport is veel groter. Luxe captain chairs achterin elektrische schuifdeuren, schermpjes aan plafond, hele fijne motor. Vering en demping is ook heerlijk. En een heel ander sfeertje van binnen. Bij mijn vorige werk hadden we er meerderen in ondehroud. Collega had er destijds ook 1 op gas.

de sintra was heel goedkoop. van binnen. gevoelsmatiger stuk rumoeriger. Onderstel was ook minder soepel. Motoren vreselijk, kwalitatief veel slechter (met name de 2.2, motorisch) en ziet er ook niet prettig uit

rjthefrisian zei:

Dat is ook zeker waar, dat zie ik ook gebeuren om ons heen, Heel blij dat wij er inderdaad heel bewust niet zo instaan.

Verlengde kerstvakantie...
Is hier in BE goed geregeld.
Wie geen opvang heeft voor een kind (wegens quarantaine of verplichte sluiting van school) heeft RECHT op een overheidsuitkering voor de benodigde duur.
De werkgever moet enkel de aanvraag doorgeven en mag deze afwezigheid (zonder loon) niet weigeren!

Maar liet de overheid maar eens zien dat ze wat deden aan de zorgcapaciteit. Daarin mis ik elke vorm van communicatie of inzet.
Dat is nu makkelijk roepen. 2 jaar geleden hadden we met zijn allen geklaagd indien er 50% capaciteitsoverschot was op de IC. Een gebouw kun je eenvoudig neerzetten, maar er moet ook personeel zijn. Daar ligt momenteel het grootste probleem. Echter is dat niet 1-2-3 op te lossen. En wat voor perspectief biedt je de mensen dan? Baangarantie t/m einde pandemie?

Het is met tijden dat er overschot/schaarste is. 4 jaar terug konden jonge docenten nergens aan de bak, momenteel staan je om je te schreeuwen. Hetzelfde bij de vrachtwagenchauffeurs. Het is echt moeilijk hier telkens goed op te anticiperen.

In duitsland hebben ouders aanspraak op 30 dagen "opvangverlof" voor de kinderen, voor dit soort gevallen. Wordt dan vergoed door de overheid.
Nadeel, er zijn weer velen die hier misbruik van maken door of goedkoop vakantie op te nemen of kinderopvangkosten uit te sparen.

Dat is nu makkelijk roepen. 2 jaar geleden hadden we met zijn allen geklaagd indien er 50% capaciteitsoverschot was op de IC. Een gebouw kun je eenvoudig neerzetten, maar er moet ook personeel zijn. Daar ligt momenteel het grootste probleem. Echter is dat niet 1-2-3 op te lossen. En wat voor perspectief biedt je de mensen dan? Baangarantie t/m einde pandemie?

Dat is zeker wel op te lossen! De zorg is door de afgelopen kabinetten helemaal kapot gemaakt en iedereen vlucht eruit of wil er niet meer in werken. Veel te veel administratieve rompslomp, harde cultuur, afknijpen tot en met, menselijkheid verte zoeken, enz... Ook mijn vrouw is dichtbij het punt om de zorg te verlaten want het is echt niet leuk meer.

Het wordt tijd dat de overheid daarin actie onderneemt en zorgt dat de zorg weer aantrekkelijk wordt als werkgever. Dan komen de mensen vanzelf wel weer. We krijgen zo echt een probleem en zolang Corona elke herfst winterperiode terugkeert en die spuit weinig helpt zitten we elk jaar met de ellende. En als er dan ook nog eens niemand in de zorg wil werken...het onderwijs wordt continu wel gestimuleerd terwijl leraren echt niet slecht verdienen tov verzorgend personeel. Waarom doen ze dat niet in de zorg?

Ik heb de nieuwe kabinetsplannen nog niet gezien maar hoop wel dat daar meer aandacht aan geschonken wordt.

En IC capaciteit is een duur en lastig probleem en kost inderdaad tijd en veel geld om dat op te bouwen maar laat als overheid tenminste zien dat je structureel werkt aan iets ipv alleen maar met paniekvoetbal bezig te zijn.

Net even vluchtig coalitieakkoord bekeken..voor ons als woningcorporaties zit er een hele mooie meevaller in. Het afschaffen van de verhuurderheffing..kale platte jaarlijkse belasting van ons aan de overheid waar niks tegenover staat. Daardoor houden we gewoon over komende vijf jaar echt heeeel veel miljoenen 'over' die we nu weer kunnen inzetten om huizen te bouwen, verduurzamen en renoveren en bij de huurders terecht komen. De uitwerking van het akkoord moet natuurlijk nog plaats vinden en er komen vast wel weer konijnen uit de hoge hoed maar voor de huurders erg goed nieuws.

Dat is zeker wel op te lossen! De zorg is door de afgelopen kabinetten helemaal kapot gemaakt en iedereen vlucht eruit of wil er niet meer in werken. Veel te veel administratieve rompslomp, harde cultuur, afknijpen tot en met, menselijkheid verte zoeken, enz... Ook mijn vrouw is dichtbij het punt om de zorg te verlaten want het is echt niet leuk meer.
Het beeld is verre van ideaal en kan me voorstellen dat het invloed heeft op de manier waarop ze tegen haar werk aan kijken. Ik vraag me wel af of dit enkel de zorg treft.
Je hoort het van velen uit vele branches. De werkdruk neemt overal toe, bureaucratie wordt erger.....het is ook deels een cultuur die we onszelf opleggen door steeds meer normen te willen vastleggen. Het zou altijd een verbetering van situaties moeten betekenen, in de praktijk is het veelal een verslechtering.

We kunnen naar de overheid wijzen bij de huidige zorgproblematiek, maar kijken we ook naar onszelf? Wat doen wij eraan om die cijfers laag te houden?
Als die 6% van de bevolking die geen vaccinatie heeft gehad, hem wel had gehaald.....dan had het er heel anders uit gezien.
Tegen de tijd dat de zorg echt is opgeschaald IC's zijn gebouwd en personeel is geworven en opgeleid, is de kans groot dat de behoefte al weer veel minder is.

Als die 6% van de bevolking die geen vaccinatie heeft gehad, hem wel had gehaald.....dan had het er heel anders uit gezien.

En dat betwijfel ik dus ten zeerste. Er liggen nog genoeg mensen in het ziekenhuis die wel ingeënt zijn en er gaan ook nog heel veel oudjes en mensen met een zwakke weerstand dood die door wel ingeënte mensen besmet worden. Daarnaast vind ik gewoon niet dat je mensen kan verplichten om een prik te nemen.

We kunnen naar de overheid wijzen bij de huidige zorgproblematiek, maar kijken we ook naar onszelf? Wat doen wij eraan om die cijfers laag te houden?
Tegen de tijd dat de zorg echt is opgeschaald IC's zijn gebouwd en personeel is geworven en opgeleid, is de kans groot dat de behoefte al weer veel minder is.

En vorig jaar riepen we ook allemaal dat het dit jaar beter zou zijn maar met vaccinatiegraden die hoger liggen dan verwacht blijkt dus niet zo te zijn. En zo zal de de druk op de zorg er volgend jaar ook weer zijn. Voorlopig zijn we nog niet van Corona af en tzt duikt er wel weer een Corona variant of een heel ander pandemisch virus op.

Gelukkig lees ik in het coalitieakkoord wat hoopvolle dingen dat ze o.a. een flexible schil in de IC-capaciteit gaan creëren.

En vorig jaar riepen we ook allemaal dat het dit jaar beter zou zijn maar met vaccinatiegraden die hoger liggen dan verwacht blijkt dus niet zo te zijn.
Vorig jaar werden meer mensen die getroffen zijn door Corona dermate ziek dat ze zorg nodig hadden, maar door de strenge regels kwamen we nauwelijks met elkaar in contact en dus kon het virus zich beperkt verspreiden. Dit jaar zijn veel mensen ingeënt, daardoor hadden we veel contact (de cafés waren weer vol) en dus droegen we het virus snel naar elkaar over. Dan gaan de getallen ook wel omhoog.

Klopt, zag een tijdje terug al een bericht op FB voorbij komen.
De voorraad is ook gelijk aangepast, zag eerder deze week een foto voorbij komen met op de achtergrond maar liefst vier of vijf Rolls Royces *-)

Heb zo'n vermoeden dat je daar dus niet meer moet zijn voor een mooie (youngtimer) Mercedes welke nog enigszins haalbaar is voor de normale man.

Ze krijgen op korte termijn een SLK binnen,
maar of dat - gelet hun huidige aanbod - nog binnen mijn range valt?
Kan net zogoed een recente SLK55AMG zijn.

Er staat wel een leuke 350 bij YoungTimers Nederland in Heerhugowaard (woonplaats van Marco); had gewoon even gevraagd of dat ook een (iets betaalbaarder) business van Marco was ;)

Marco is idd weg bij Next. Is nu deels aan de slag bij A9 nogiets en bij Autohuis Breukelen. Gewoon beetje helpen links en rechts.

Ik ben ondertussen op het punt aangekomen dat mocht mijn Insignia in brand vliegen, ik er nog een jerrykan benzine in gooi. Nadat de dealer de NOx sensor vervangen heeft (voor een groot deel onder garantie als het goed is, ik moet de rekening nog krijgen), is nu de koppeling in alle versnellingen behalve 1 en 2 aan het slippen:
[video]https://photos.app.goo.gl/aeUQNsSu2b6otU1u6[/video]
Maandag maar weer naar de dealer en hopen dat ook dit onder garantie valt.
Ik vind het nog steeds een geweldige auto om te zien en te rijden, maar met nog geen 20.000 km gereden en al zo vaak bij de garage, gaat de lol er wel van af. Je zou zo'n auto maar gekocht hebben zonder of beperkte garantie....

Dat klinkt niet best nee. Wat te doen? Verkopen, of toch maar niet?

Ik hoorde dat de corona maatregelen weer aangescherpt zijn. Wat een gezeik, ik ben er zo onwijs klaar mee.
Gelukkig zijn we een paar dagen weg: na Braunschweig en Poznan zitten we nu in Berlijn. Heerlijk hier weer te zijn! Vandaag meer dan 35.000 stappen gelopen. En naar de kapper geweest :D want dat kan in NL niet meer.
Worden de komende tijd veel weekendjes richting Duitsland denk ik. Heerlijk hier: overal FFP2 mondmaskers op en overal je QR en ID bewijs tonen.
Een Kerstmarkt kwamen we zelfs niet op zonder Boosterprik dus helaas...

En naar de kapper geweest big smile smiley want dat kan in NL niet meer.

Ik zag het ( net als vorige keer ) al weer precies op tijd aankomen en ging op tijd naar de kapper, deze keer een week van tevoren, vorige keer 2 dagen :}

Ik wil ook graag weer naar Berlijn. Veel te lang geleden door die verrekte pandemie. Prachtige stad!
Ik had vandaag ook een afspraak bij de kapper staan, maar die heeft mijn vrouw ingepikt. Dit weekend maar even een nieuwe tondeuse bestellen, hoef ik niet met een aangebreid kapsel de kerstdagen in.

Ik was zes jaar niet in Berlijn geweest. Nu even als tussenstop op de terugweg, maar toch bizar veel gezien. Wat een heerlijke stad is het toch!
Kapper: mijn vaste kapster stopt er eind dit jaar na 18 jaar mee, dus ik moest toch op zoek naar een andere. Deze beviel goed, maar is wat ver weg om vaker heen te gaan :}

Sorry hoor...maar is de kapper nu echt het belangrijkste in deze tijd...ik schaam me een beetje voor alle Nederlanders die op zo'n laatste dag nog naar de kapper, nagelstilist, schoon heidsspecialist, enz..moeten.

Uiteraard baal ik ook van de lock down...heb straks twee weken vrij samen met de kids maar kan vrijwel niks. Maar dan bedenken we samen wel wat leuke dingen! We kunnen ons ook prima vermaken zonder winkels, direntuinen en pretparken.

Onze thuiskapster zou morgen komen maar gaat ook niet door en die zien we ook nooit meer want ze gaat emigreren naar Zweden. Was toch wel wat klaar met haar want begon ook een vreselijke wappie te worden...😀

Mijn afspraak bij de kapper stond al lang voordat ook maar iemand aan een lockdown had gedacht. En nee, niet belangrijk want red me wel met een tondeuse. Ligt bij vrouwen net wat anders dus die mocht mijn plek wel innemen.

Wij vermaken ons ook prima hoor. Hou toch niet van mensenmassa's en laatste wat ik zou doen is met de kerst naar een woonboulevard gaan.
Koop sowieso weinig in winkels door het gemak van online-winkelen.

Maar hoop echt volgend jaar weer naar Berlijn te kunnen voor een citytrip.

Jah ik smacht ook naar een zomervakantie in het buitenland. Zeker nu we in het hoogseizoen moeten en met de belachelijke prijzen in Nederland...maar ik durf nog niks te boeken. Er is totaal geen persoectief.

Heb een hele trits aan tegoedbonnen en vouchers voor zaken die zijn afgeblazen...:)

Wij gaan tussen kerst en O&N een paar dagen naar Ameland. Verjaardagscadeautje en heb ik mij erg op verheugd. Zie het nu wel wat somber in met alle horeca die gesloten is. We zien wel of we gaan of het toch maar cancelen. En verder, tsja........ we slikken het maar weer.

Zaterdag de winterwielen even gewisseld bij de C1. Afgelopen jaren lagen de wielen opgeslagen bij mijn schoonouders en heeft mijn vriendin ze proberen te wisselen met haar vader, maar zaten de velgen telkens verschrikkelijk vast. Dus het uiteindelijk maar op laten lossen door de plaatselijke garagehouder.
Dit jaar zelf samen met mijn vader een poging gewaagd, met een beetje hulp van de Makita slagmoersleutel van mijn broertje. Het spul zat inderdaad weer behoorlijk vast, maar kwam met wat aandringen toch los. Alles netjes op moment vastgezet, ben benieuwd of het ook bij de volgende wissel weer zo vast zit.

Zaterdagavond nog een lichtjesroute gereden. Kende ik wel van vroeger. Door een dorp heenrijden waar de verschillende straten hadden uitgepakt met verlichting. Deze was echter iets anders.
De plaatselijke VVV had icm met diverse partijen een route van 35km uitgezet door/lang verschillende dorpen. Handige app die, naast de bordjes langs de weg, de route aan gaf en er was audio ondersteuning. Vooral om verhaaltjes te vertellen cq reclame te maken voor de deelnemers, maar ook om aan te geven als je ergens onverwacht een weg in moest slaan. Erg goed gedaan. Alles mooi aangekleed, over boerenerven, over terreinen van bedrijven, door koeienstallen etc

Veel opkomst ook, dus lekker treintje gereden op de ACC :D

EVV zei:
Ik ben ondertussen op het punt aangekomen dat mocht mijn Insignia in brand vliegen, ik er nog een jerrykan benzine in gooi. Nadat de dealer de NOx sensor vervangen heeft (voor een groot deel onder garantie als het goed is, ik moet de rekening nog krijgen), is nu de koppeling in alle versnellingen behalve 1 en 2 aan het slippen:
[video]https://photos.app.goo.gl/aeUQNsSu2b6otU1u6[/video]
Maandag maar weer naar de dealer en hopen dat ook dit onder garantie valt.
Ik vind het nog steeds een geweldige auto om te zien en te rijden, maar met nog geen 20.000 km gereden en al zo vaak bij de garage, gaat de lol er wel van af. Je zou zo'n auto maar gekocht hebben zonder of beperkte garantie....
Dat is wel echt kl*ten, en kun je naast alle ergernis ook goed op leeglopen. Hoe lang heb je hem nog? Als hij nog binnen de garantie zit, zou ik toch eens in gesprek gaan om mogelijkheden te verkennen om hem terug in te ruilen. Kan me voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt.

@ Lockdown: Kloten, vooral voor de middenstand. Maar als de omnikron-variant echt zo erg is als men zegt, vind ik het wel positief dat ze nu pro-actief reageren ipv op het moment dat het te laat is.

Wel bijzonder. Zouden 2e kerstdag bij schoonfamilie gaan eten, met 16 man in een woonkamer. B klaagde er deze week over dat ze een x naar kantoor moet, waar dan 8 man zit. Maar ze wilde 2e kerstdag dan wel gewoon naar dat familie-etentje *-) Dat hebben we nu maar verzet naar een ontbijt op 1e kerstdag, dan zijn we nog wel met 8 man bij elkaar.....maar scheelt iig de helft.

Moet ook wel eerlijk zeggen dat, zolang we met zijn allen nog gewoon naar het werk gaan en wel met 80 man in een kantine zitten (wel op 1,5 meter afstand), ik ook weinig druk voel mijn complete privé leven te cancelen.

Balen EVV. Je treft het niet met je Insignia.

Wij gaan tussen kerst en O&N een paar dagen naar Ameland. Verjaardagscadeautje en heb ik mij erg op verheugd. Zie het nu wel wat somber in met alle horeca die gesloten is. We zien wel of we gaan of het toch maar cancelen. En verder, tsja........ we slikken het maar weer.

Ameland is leuk maar moet je wel mooi weer hebben en er moet wat te beleven zijn. Anders is het er wel heel lastig. Wij hebben bij ons afgelopen weekendje weg ook getwijfeld tussen waddeneiland en elders maar toch voor elders gegaan omdat op een waddeneiland in de winter niet veel te beleven is en met kou er weinig aan is.
En met de kids moet je met de auto en dan heb je met een waddeneiland (muv Texel) alweer een flinke opslag.

Zaterdag de winterwielen even gewisseld bij de C1. Afgelopen jaren lagen de wielen opgeslagen bij mijn schoonouders en heeft mijn vriendin ze proberen te wisselen met haar vader, maar zaten de velgen telkens verschrikkelijk vast. Dus het uiteindelijk maar op laten lossen door de plaatselijke garagehouder.
Dit jaar zelf samen met mijn vader een poging gewaagd, met een beetje hulp van de Makita slagmoersleutel van mijn broertje. Het spul zat inderdaad weer behoorlijk vast, maar kwam met wat aandringen toch los. Alles netjes op moment vastgezet, ben benieuwd of het ook bij de volgende wissel weer zo vast zit.

Misschien toch een citroen kwaaltje (alhoewel hoe Citroen is de c1). Bij onze C3 zitten ze ook steeds muurvast en moet ik steeds naar de lokale garage om ze los te laten drillen.
be er ook nog niet achter of de garage ze nu steeds veel te vast zet of dat ze toch wat vast gaan zitten door roest/corrosie.

Valt me sowieso op; op de C3 zitten bouten en op de Astra's die ik had/heb moeren en moeren willen over het algemeen veel makkelijker los.

Wel bijzonder. Zouden 2e kerstdag bij schoonfamilie gaan eten, met 16 man in een woonkamer. B klaagde er deze week over dat ze een x naar kantoor moet, waar dan 8 man zit. Maar ze wilde 2e kerstdag dan wel gewoon naar dat familie-etentje nut smiley Dat hebben we nu maar verzet naar een ontbijt op 1e kerstdag, dan zijn we nog wel met 8 man bij elkaar.....maar scheelt iig de helft.

16 man was ook wel een beetje een utopie in deze tijd, niet..;)

. Maar als de omnikron-variant echt zo erg is als men zegt, vind ik het wel positief dat ze nu pro-actief reageren ipv op het moment dat het te laat is.

Zo pro-actief vind ik het allemaal niet, een van de grootste redenen dat we nu weer zitten waar we nu zijn is juist omdat er laks gereageerd word op alles

- te laat met boosteren (op bulgrije na staan we helemaal onderaan in europa, alle landen doen het (veee!) beter)
- te laat met IC bedden opschalen (doen meeste landen ook beter)
- te laat met maatregelen invoeren
- zwabber beleid

Ja nu moeten ze hals-over-kop drastische maatregelen nemen (als een van de eerste in EU), maar dat komt mijn inziens deels door het zwakke beleid wat er word gevoerd.

Je zou denken met een klein land wat goed is in dingen regelen dat we zoiets wel voor elkaar kunnen krijgen. En ja, de beste stuurlui staan aan wal, maar het feit dat we op alle EU lijsten onderaan bungelen is dan toch wel een teken aan de wand dat er echt gefaald is.

Je zult maar eigenaar zijn van zo'n getroffen bedrijf en voor de zoveelste keer al je inkomsten zien verdampen. Heb het echt wel met ze te doen. Maar eens zien of ik de lokale horeca in ons dorp weer kan helpen in deze tijden.

Hier is kerst gewoon gecanceld. Voelt gewoon niet goed zo. Alleen de broer van B komt bij ons omdat die anders helemaal alleen zit. Op het werk is het ook weer vrijwel alleen maar thuis werken. morgen mag ik nog 1 dag naar kantoor en dan is het klaar voor dit jaar

Terug
Bovenaan