Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kristian zei:Ik vond dit altijd wel leuk. Zou wel geinig zijn als je in de nieuwe Astra zo’n retro weergave kan kiezen.
![]()
Barri zei:Zo'n Corsa A is voor jullie toch een ideale tweede auto, Jimmy? Goedkoop in de vaste lasten, en toch droog vervoer als het even nodig is.
Moderator
Barri zei:Wat een Opels allemaal! Bij mij maar eentje, als voorloopauto. Verder nogal wat **.
Hierbij mijn lijst:
Volkswagen Kever 1200 - 1972 (gedeeld bezit)
Volkswagen Golf 1.3 Avance Comfort - 1987
Volkswagen Golf 1.3 - 1990 (projectje, gered van de sloop)
Citroën C1 - 2008 (lease. Voorloper was een nieuwe Corsa)
Volkswagen Kever - 1973 (nog steeds in bezit)
Citroën DS3 eHDI - 2012 (lease. Voorloper was een 207 HDI)
Porsche 924 - 1983
Volkswagen Golf 1.3 CL - 1988
Volkswagen Golf 1.3 Memphis - 1988 (projectje, gered van de sloop)
Volkswagen Golf Variant 2.0 Highline - 2002
Fiat Punto Evo 1.3 mjet - 2010
Fiat Barchetta - 1999?
Volkswagen Golf VR6 - 1994
Ford Focus wagon 1.0 Ecoboost Titanium - 2013 (nog steeds in bezit)
Ford Fiesta 2.0 ST - 2005
En van mijn vrouw begint het lijstje bij de Golf 1.3 CL van hierboven. Daarna Twingo, Alto, Citigo.
Leuke herinneringen aan het lijstje!
Kristian zei:Beste lijst zeg! Zover kom ik niet:
1. Opel Kadett E 1.3 Club 1988
2. Mitsubishi Colt 1.3 GLI 1993
3. Honda Civic Coupe 1.6is 1997
4. Trabant 601s 1987 (hobby-auto)
5. Suzuki Swift 1.3 Shogun 2007
6. Honda Civic 1.4iS 1996 (2e auto)
7. Honda Civic 1.8 Sport 2009
8. Toyota Aygo 2006 (2e auto)
9. Suzuki Swift 1.2 Comfort 2011 (2e auto)
10. Mazda 6 2.0 TS Lease+ Sportbreak 2012
11. Suzuki Swift 1.6 Sport 2012 (2e auto)
12. Volkswagen Up Cup 2014 (2e auto)
13. Mazda 6 2.0 Signature Sportbreak 2018
14. BMW 320iA M-Sport Touring 2018
Astra F zei:Haha, leuk die lijstjes.
Ik:
-
- Vectra C GTS (fijnste auto ooit, mis hem nog)
-/quote]
Snap ik heel goed. Ik heb er niet voor niets een behoorlijk aantal gehad 5 volgens mij. En heb nog steeds de neiging om te speuren op gaspedaaa.nl naar een mooi exemplaar
Moderator
Barri zei:We zitten echt al lang op het forum he! Bij Richard weet ik me alleen de Civic niet te herinneren en bij Joost begint het bij de Twingo (met die kleine dikke wieltjes).
Bij Gerwin kan ik me elke auto nog wel herinneren. Die Alto was Tweety toch? Of was dat het gedeeld bezit, de Frontera![]()
bij Joost begint het bij de Twingo (met die kleine dikke wieltjes).
De Alto was Tweety inderdaad! Knalgeel geval met Tweety zonneschermen... het was watDie Alto was Tweety toch? Of was dat het gedeeld bezit, de Frontera
Moderator
En als ik kan me bij een aantal goed voorstellen dat er spijt is dat ze een bepaalde auto hebben weg gedaan; ik heb dat gelukkig niet meegemaakt nog.
Opel:
Zag nog een test tussen de Grandland, XC40 en Jaguar als Hybride, waarbij de Grandland hem won. Ze waren erg tespreken over het hybridesysteem in de Grandland, minpunt was de matige kwaliteitsbeleving in het interieur.
Dit weekend ook nog eens gekeken naar trekgewicht van de Peugeot 308SW Hybrid. Die is maar 1450 kg
Moderator
Barri zei:Kan je dat trekgewicht niet alsnog op kenteken krijgen bij jouw Benz?
.
. Een i pace dacht dat ie alleenrecht had en stond bijna hele weekend continu een paal bezet te houden.
En meer vermogen betekend zeker niet altijd meer trekgewicht (wat mensen vaak denken). zeker als de komt uit grote zware accus dan word het gewicht achter de auto minder. (ondanks hij qua vermogen makkelijk veel meer mag trekken)
Heerlijk weekendje weg geweest naar Landal Aelderholt. Leuk park en voor de kids lekker veel vermaak!
Jeps, dat zijn de mensen die enkel aan zichzelf denken. In een stad kan ik me het nog iets voorstellen, soms moet je best een stuk van je bestemming parkeren voor een vrije laadpaal. Dat je dan niet 2x 15 min gaat lopen om je auto te verzetten (heen en terug lopen) kan ik me voorstellen.eb me wel verwonderd over de praktijken die er bij de laadpalen bij het park plaats vonden. Er waren er slechts twee en het was continu een gevecht om de plekjes. Een i pace dacht dat ie alleenrecht had en stond bijna hele weekend continu een paal bezet te houden. Echt belachelijk.
Die i-paces moeten dan ook zeker een 12 uur laden als ze goed leeg zijn. De eerste bouwjaren hebben ook maar 1-fase laden. Maar na een nacht is het wel zo netjes om even een parkeerplekje te zoeken.
Jeps, dat zijn de mensen die enkel aan zichzelf denken. In een stad kan ik me het nog iets voorstellen, soms moet je best een stuk van je bestemming parkeren voor een vrije laadpaal. Dat je dan niet 2x 15 min gaat lopen om je auto te verzetten (heen en terug lopen) kan ik me voorstellen.
Moderator
Wat een gedoe. Die individuele keuring is rond de €550 dacht ik. Valt me nog mee! Bij de Tourneo Courier van m'n vader zou dat toen moeten. Gelukkig gaven zowel Ford NL als Ford Duitsland schriftelijk aan dat ie gewoon een trekgewicht zou moeten hebben. Heb begrepen dat men bij de typegoedkeuring in 2014 was vergeten dat trekgewicht aan te vragen/te registreren.AsconaGT zei:RDW zegt --> als mercedes akkoord geeft als constructeur, dan passen wij het aan
Mercedes zegt --> wij geven alleen maar een trekgewicht af als die ook zo onze fabriek heeft verlaten. Jou auto heeft zonder goedkeur de fabriek verlaten en dan laten we het zo
je kunt nog moeilijk gaan doen met indivuduele keuring en zo, maar dat is zeer kostbaar.
Bij Opel kan je nog wel een prima caravantrekker krijgen, mijn Insignia mag 1900 kg trekken, ik denk dat die dat ook wel kan trekken (als de koppeling het houdtAstra F zei:Mogguh,
Leuke lijstjes, ook grappig om te zien hoe vaak sommigen wisselen van auto.
Gistermiddag zoals velen van ons toch maar eens de Formule 1 race bekeken.
Na een slechte start en de voorsprong van Hamilton na het "afsnijden" van Max waren volgens mij de kansen bekeken. Het was hopen dat Hamilton er nog af schoof, maar feitelijk was de race gelopen. En dan de safetycar waardoor zijn hele voorsprong slonk en Max achter hem kon komen. Ik vond het prachtig dat Max hem won, zeker omdat hem dit seizoen meermaals onrecht is aangedaan...... maar het laat maar weer eens zien hoe oneerlijk de Formule 1 is, dat je hele voorsprong door toedoen van een ander kan slinken.
Opel:
Zag nog een test tussen de Grandland, XC40 en Jaguar als Hybride, waarbij de Grandland hem won. Ze waren erg tespreken over het hybridesysteem in de Grandland, minpunt was de matige kwaliteitsbeleving in het interieur.
Dit weekend ook nog eens gekeken naar trekgewicht van de Peugeot 308SW Hybrid. Die is maar 1450 kg
Oftewel, er blijft bijna geen fatsoenlijke caravantrekker meer over bij Opel (vanuitgaande dat gegevens Astra identiek zijn).
Daarnaast ben je dan meteen rond de 40.000 euro kwijt.![]()
Bij het Landalpark waar wij waren, stonden de elektrische auto's gewoon bij de huisjes. Er waren huisjes met een eigen laadpaalHeb me wel verwonderd over de praktijken die er bij de laadpalen bij het park plaats vonden. Er waren er slechts twee en het was continu een gevecht om de plekjes.
Tja... ik weet het qua overgang van een A5 niet. Toch een wat grotere auto, praktisch, etc...Hier toch met een begerig oog naar dit karretje aan het kijken.
Sanoma zei:Tja... ik weet het qua overgang van een A5 niet. Toch een wat grotere auto, praktisch, etc...Hier toch met een begerig oog naar dit karretje aan het kijken.