Hier was het gisteren op school (al voor de 3e keer) studiedag op school. Dan is het; ouders zoek het maar uit. en toevallig meestal op de dagen dat we beiden werken.
Op de opvang maar extra opvang aangevraagd, kost extra omdat het buiten contract valt , maar so be it.
Is de oudste maandag niet heel fit en iets verhoging en iets verkouden

mag hij niet naar de opvang, geld wat we betaalden voor d extra opvang krijgen we niet terug en hij moet zich laten testen. Als je denkt dat je daar tussen komt? vergeet het. wachttijd om kinderen te testen is 3 a 4 dagen en dan nog 48 uur wachten op telefonische uitslag bij kinderen. En nog vervelender, we moeten wéér dagen vrij nemen. En ik heb dus al mijn vrije dagen op, en B ook voor corona. Dus deze week maar weer overleggen met mijn werkgever hoe we dit nu weer kunnen oplossen. gelukkig zijn ze flexibel maar vind het heel vervelend om collega's weer met mijn werk op te zadelen en ik weer afspraken moet maken met mijn werkgever. Ik begin volgend jaar waarschijnlijk dik in de min qua vrije dagen. En die ik nog over heb gaan ook op aan oppassen voor een iets snotterig kind zolang de landelijke maatregelen zo zijn
de opvang zei gelukkig wel dat als hij 24 uur klachtenvrij was hij daar gewoon wel naar toe kan, of de uitslag er nu wel of niet is. kun je tenminste nog even tussendoor wat doen. Dit is toch echt geen doen zo
Huizenprijs.....we maken massaal weer dezelfde fout als rond 2010. Allemaal hoge leningen aangaan voor de hypotheek (rente is laag, we lenen wel 50.000 extra) en daar naast ook nog andere zaken op afbetaling zoals telefoonabbo's en private lease. Dat gaat allemaal goed, zolang je werk hebt. We hebben alle jaren nog met hoog & laag conjunctuur te maken gehad, dus dat zal niet veranderen. Die klap komt er echt wel!
klopt, nu is het wel zo dat de regels nu veel strenger zijn. je mag veel minder lenen en je moet verplicht aflossen. Maar dat het een keer fout is een kwestie van tijd. Een vriend van mij die makelaar is beaamt dat, maar verwacht dat dit echt nog wel even duurt zolang er woningen tekorten zijn. komende 5 jaar verwacht hij geen crisis in ieder geval.
Maximaal lenen als starter is ook sterk aan regels gebonden tegenwoordig. Daarmee raad ik het zeker niet voor iedereen aan, maar als de omstandigheden goed zijn dan is het risico beperkt.
Bij mijn eerste huisje had ik ook maximaal geleend. (anders kon ik überhaupt niet kopen in mijn eentje met een starterssalarisje) Toen waren er al veel strengere regels. Maar de maandlasten waren heel goed behapbaar en nog steeds heel stuk goedkoper als ik zou gaan huren. dus het is idd situatie afhankelijk.
nu met zn tweeén kijken we gewoon meer naar de maandlasten. Weet eigenlijk niet eens of we tegen de max zitten of niet. We hebben gewoon een maximum maandlasten bepaald waar we echt niet overheen wilden om verder ook gewoon goed te kunnen leven
achterkant vind ik niet zo storend. is overigens bestaat dat al langer. Ik weet nog de op de Insignia A gebaseerde Saab 9-5 ergens in 2009, die had dat ook. Prachtig!
Maar de voorkant vind ik ook heel lelijk. Ik zie er geregeld een golfje 8 en ID3's mee rijden.

hopelijk slaat die trend niet over naar andere merken om dat ook aan de voorzijde te maken. Ik wacht nog op de Skoda Enyak waarvan je ook een compleet verlichte grille kunt krijgen. dat gaat toch echt nergens meer over
En dan zijn er nog allerlei subsidies en speciale (interessante) duurzaamheidsleningen. Het is wel een oerwoud aan info: collega was er ook mee bezig.
hier idem. krijg wel iets subsidie volgend jaar omdat ik spouwmuurisolatie ga doen en we een paar kozijnen naar trippleglas gaan volgend jaar. Duurzaamheidsleningen zijn er genoeg, maar ik wil subsidie, geen lening, want dan betaal je nog alles zelf

Ik wacht nog even verder, verwacht dat er dan wel een grote pot met geld open word getrokken voor versnelde verduurzaming en dan in de vorm van subsidie. Hopelijk is de techniek dan ook wat verder ontwikkeld en wat goedkoper. zeker warmtepompen en dergelijke staat gevoelsmatig nog echt in de ontwikkelmodus / kinderschoenen, voor fikse prijzen.