Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het zit'm in de aantallen x een paar Euro.... Voorbeeld (stel, ik weet niet de prijsverschillen) besparing:
Kleinere radiator € 10,-
Koelvloeistof € 5,-
Ventilator € 20,-
Besparing € 35,- x 200.000 auto's = € 7.000.000 en dan wordt het in enen serieus geld. Vandaar dat er wordt overgestapt van aluminium deurpennetjes naar die van plastic. (besparing 4 x € 0.60 en voor het "premiumgevoel" die aluminium dingen voor € 5,- /stuk verkopen)

Mogguh,

@ vakantie: ik ben al wat aan het rondkijken in Oostenrijk. Maar het vervelende is dat er qua reizen nog zo weinig duidelijk is qua regels... dus misschien toch maar in Nederland.
Of toch wat boeken met de optie 'gratis annuleren'.

@ Ruud: mooi dat je toch een camping hebt kunnen vinden (tu) en als je weet dat je nog een keer moet verhuizen, dan hou je er al rekening mee bij het neerzetten natuurlijk.

@ Jimmy: Gave motor man! Mooie collectie straks zo bij elkaar :D

@ Joost: Weet je broer dat de airbags geploft zijn? :p

Proficiat met de nieuwe wagen Jimmy (tu)
Motor staat er ook lekker bij (tu)

Maaruh, waar ga jij je straks mee vermaken? Huis en motor zijn (zo goed als) af en de kitcar is al af. Tijd voor een nieuwe hobby :D

Maar sommige keuzes zijn wel bijzonder; neem ook het handvat. Daar zit nog een groot jaren 90 slot op (ook al heeft hij keyless). Die gebruik je dus in principe nooit. Bij de laguna en nu mercedes (en de meeste andere automerken) zit dat mooi achter een kapje.

net als dat je keyless niet op de achterportieren zit. Wat vrijwel alle andere automerken wel hebben.

Heeft de Focus ook beide niet, snap ik ook niet. De Astra had beide wel. Zeker keyless op de achterdeuren is verrekte handig als je met een maxicosi in je handen staat, maar ach een voorportier is dan een klein metertje verder en het aanraken van het handvat is al voldoende.

Thanks Richard, Huis is nog niet af hoor.. Zijn nog een hoop puntjes op de i te zetten... Enne ook wel leuk om het eens te gebruiken ipv. er aan te sleutelen :)

Richard zei:
Maaruh, waar ga jij je straks mee vermaken? Huis en motor zijn (zo goed als) af en de kitcar is al af. Tijd voor een nieuwe hobby big smile smiley

Ik heb zo het vermoeden dat Jimmy hierna een boot gaat bouwen. Daar zet ik mijn geld op in ieder geval. (tu)

Hahahaha, nu hebben wij eerder serieus een bootje overwogen, maar de jaarlijkse kosten die daarbij komen kijken ivm. aanlegplaats en onderhoud zijn best hoog. Dus nee, geen boot :)

Corsa 20SEH zei:
Hahahaha, nu hebben wij eerder serieus een bootje overwogen, maar de jaarlijkse kosten die daarbij komen kijken ivm. aanlegplaats en onderhoud zijn best hoog. Dus nee, geen boot :)

Boattail?

bgly14dbq1c8_800.jpg

Heeft de Focus ook beide niet, snap ik ook niet. De Astra had beide wel. Zeker keyless op de achterdeuren is verrekte handig als je met een maxicosi in je handen staat, maar ach een voorportier is dan een klein metertje verder en het aanraken van het handvat is al voldoende.

Ook ik heb alleen voor..dat zijn nou die bezuinigingen die je stiekumaan bij veel merken ziet.

Vond het in begin irri maar bij instappen ga ik nu automatisch even met hand langs de voordeur voordat ik de achterdeuren open. Alles went. Maar keyless start+entry is echt ideaal.
De automatische achterklep met voetsensor vind ik ook nog steeds ideaal. Sta heel vaak met handen vol en voetje erlangs en gooi de boel er maar in.

Denk dat ik deze opties samen met intelli het fijnst vind. Alle veiligheidsmeuk zoals bliz, rijbaanassistent en botsdetectie kunnen me gestolen worden. Al heeft die laatste me vorige week wel gered bij een plotselinge remactie voir me terwijl ik andere kant opkeek.

Vandaag weer dagje kantoor. Viel me op gruwelijk veel 3-series touring je ziet rijden. Is in deze regio echt een modeverschijnseltje.

Gefeliciteerd Jimmy, goede keus!

@Veluwe, welkom allemaal! Geniet van de rust en de natuur, kom gerust eens naar Harderwijk voor een vers visje op de Boulevard of iets minder toeristisch, kom met mij een rondje mountainbiken om je helemaal suf te trappen door het bos. :}
Als je dan nog energie over hebt: rondje Radio Kootwijk met een elektrische scooter?
Er is genoeg te doen, ook op plekken die niet in de vvv gidsjes staan (tu)

rjthefrisian zei:
Ook ik heb alleen voor..dat zijn nou die bezuinigingen die je stiekumaan bij veel merken ziet.

Vond het in begin irri maar bij instappen ga ik nu automatisch even met hand langs de voordeur voordat ik de achterdeuren open. Alles went. Maar keyless start+entry is echt ideaal.
De automatische achterklep met voetsensor vind ik ook nog steeds ideaal. Sta heel vaak met handen vol en voetje erlangs en gooi de boel er maar in.

Denk dat ik deze opties samen met intelli het fijnst vind. Alle veiligheidsmeuk zoals bliz, rijbaanassistent en botsdetectie kunnen me gestolen worden. Al heeft die laatste me vorige week wel gered bij een plotselinge remactie voir me terwijl ik andere kant opkeek.

Dat heeft mij in de eerste week dat ik de auto had ook van een botsing behoed. Was ook afgeleid maar een tikje op de rem en ik hing vol in de gordels. Heerlijk;)

Die knopjes heb ik wel op de achterdeuren, erg fijn!
De achterklep begint bij mij een frustratie te worden. Tijdens het autowassen gaat hij spontaan open, maar sta ik met 6 laptops en 2 beeldschermen bij de auto wat te klungelen met m’n voet onder de bumper door, dan weigert hij. Is gewoon pest gedrag. :|

Ik had de leasemaatschappij een mailtje gestuurd met het verzoek om het onderhoud bij de Opel dealer uit te voeren. Antwoord: nee, meld je maar bij Renault (td)
(Leasemaatschappij is van een Renault dealergroep, dus eigenlijk wel logisch)
Wedden dat ze Elf olie erin gooien ipv 0w20 GM Dexos 1 gen 2?

Die olie is wel heel belangrijk, fer.

Achterklep werkt bij mij feilloos. Doet het altijd en nooit spontaan.

@Veluwe, welkom allemaal! Geniet van de rust en de natuur, kom gerust eens naar Harderwijk voor een vers visje op de Boulevard of iets minder toeristisch, kom met mij een rondje mountainbiken om je helemaal suf te trappen door het bos

Helaas..laat deze keer de MTB thuis..nemen al twee gewone fietsen en fietskar voor de kleine man mee. Gaan veel fietsen maar dan op de gewone fiets.

Wat vinden jullie van de eerste glimpjes van de Astra?

x0syy0cby1rz_800.jpg

Details zien er goed uit en lekker kleurtje..hoop dat er nu wat meer lekkere kleurtjes komen!

Ik zie op die verzamel foto het dashboard met 2 schermen, op de linker zie ik een blauw balkje met links een bliksem en rechts een motortje.
Plus dat hij als ST op de markt komt maakt het een interessante voor mij als opvolger van mijn rooie.

Ik zie wel, zag ook dat er nog jonge Tesla’s voor 4% aangeboden worden..

klopt, maar bij de zogenoemde premium merken waarbij je al veel betaald voor weinig auto verwacht ik dat zulke dingen gewoon goed voor elkaar zijn. Niet alleen net wat mooie materialen of net wat fijnere rij eigenschappen. Ook zulke zaken moet gewoon voor elkaar zijn. Bij de Laguna en nu ook bij de benz gewoon rondom Keyless. En inderdaad, zeker met een maxi cosie in je hand eerst je hand langs het voorportier te moeten doen om de achterportieren te ontgrendelen is echt niet 'premium'

De achterklep begint bij mij een frustratie te worden. Tijdens het autowassen gaat hij spontaan open, maar sta ik met 6 laptops en 2 beeldschermen bij de auto wat te klungelen met m’n voet onder de bumper door, dan weigert hij. Is gewoon pest gedrag.

Ik heb het zelfde. Als ik hem uit kon zetten deed ik dat ook gelijk, want ik kom nooit met volle handen bij de auto. Mijn laadpoort zit achter de auto. Heb denk ik 2x per maand dat ik de auto van de lader wil halen of aan de lader wil zetten dat onbedoeld de achterklep open gaat omdat ik te dicht bij de auto sta denk ik.

Alle veiligheidsmeuk zoals bliz, rijbaanassistent en botsdetectie kunnen me gestolen worden. Al heeft die laatste me vorige week wel gered bij een plotselinge remactie voir me terwijl ik andere kant opkeek.

Botsdetectie is een van de redenen waarom ik de 3 serie had laten staan. Was wel leverbaar maar zeer zelden mee uitgerust.

Op de up zit (wellliswaar simpel systeem, meer voor in de stad) dat standaard (!). Ook op de mercedes zit dat gewoon op. Die kijkt niet alleen naar 1 auto voor je maar ook nog verder. Bij mijn vorige werkgever is destijds iemand achter op een file geklapt en uiteindelijk zoveel klachten nadien waardoor 100% afgekeurd. Ik weet zeker dat zo'n systeem er voor had gezorgd dat er de klachten zeer gering waren of misschien wel helemaal geen aanrijding.

Ik ben met de laguna ook eens aan zo'n situatie op een haar naar ontsnapt. De auto voor mij had volgens mij wel zo'n systeem, ik kon daar echt niet tegen remmen. Ondanks ik meer genoeg afstand hielt stond dat ding voor mij bizar snel stil. Kon het op een haar naar afremmen. Nee, ik wil dat nu echt gewoon aan boord hebben. rijstrook assistentie en dode hoek waarschuwing is leuk en aardig maar dat kan ik ook prima missen.

Ik zie wel, zag ook dat er nog jonge Tesla’s voor 4% aangeboden worden..

Is de tesla hype niet wat voorbij..ik ben wel wat uitgekeken op het model en blijf die model 3 maar een raar ding vinden met die vissekomvoorkant..

Zo Opel begint de smaak te pakken te krijgen. Nu ook al een flink vernieuwede Grandland die ook weer is opgeknapt en een stuk frisser is geworden!

jk6y2e5bg1p7_800.jpg

Wat vinden jullie van de eerste glimpjes van de Astra?

Erg lastig in te schatten nog. Koplampen zullen wel op die van de Grandland/Mokka gaan lijken en dat vind ik op zich wel iets moderns en sportiefs hebben (tu)

Zo Opel begint de smaak te pakken te krijgen. Nu ook al een flink vernieuwede Grandland die ook weer is opgeknapt en een stuk frisser is geworden!

ziet er voor een crossover prima uit zo (tu)

Ben wel benieuwd hoe die visor lekker gaat staan op een moderne lagere hatchback, zoals de astra.

Mogguh!!

Oei, die Grandland ziet er wel heel lekker uit zo. Ik vind de huidige versie al erg gaaf, goeie combinatie van chique en sportief....enkel het interieur vind ik een tegenvaller voor Opels grootste SUV. Had daar meer invloeden van de Insignia in verwacht.
De facelift doet hem goed en zorgt dat hij weer goed mee kan in zijn klasse. Is een strakke auto geworden!

Astra ben ik heel benieuwd naar, en is een goede kanshebber om de Leaf op te volgen als de bijtellingsregels niet veranderen. Opel laat hem in het geel zien, die kleur gebruiken ze tot op heden enkel voor volledige EV's. Dus ben benieuwd.

Ik ben wel gecharmeerd van de vizor snuit. Ik denk ook dat ie op de Astra wel erg goed gaat staan:

opel-astra-2021.jpg

198547267_10208688054596992_8277866765017348398_n.jpg

Maar ben uiteraard vooral benieuw naar de ST...voor over tig jaar..:)

Ruud zei:
Opel laat hem in het geel zien, die kleur gebruiken ze tot op heden enkel voor volledige EV's. 

Dat is/was Oranje en die kleur is/was ook gewoon leverbaar op benzineversies ;)

Het standaard geel zit op de Peugeot 208.

De nieuwe Astra komt er voorlopig nog niet als EV maar wel meteen als plug-in hybride ( die je dus ook op deze teasers ziet )

Beloofd veel goeds deze eerste beelden! (tu)

Wat zien de bestaande Opels er meteen achterhaald en ouderwets uit :(
Toch wel heel drastische neuscorrectie.

Inderdaad, erg vernieuwend, maar dat vind ik van de laatse modellen Peugeot ook. Niet direct mijn smaak, maar wel lekker fris.

Wat zien de bestaande Opels er meteen achterhaald en ouderwets uit sad smiley
Toch wel heel drastische neuscorrectie.

Moet ook wel even slikken hoor...man wat gaat het snel tegenwoordig...voor mij was een digitaal infotainment met touch, AA, dab+, achteruitrijcamera al een helestap vooruit maar dit is toch weer een heel stuk moderner...

Kom deze net tegen, heel apart ding. Wat looks betreft echt bijna een OPC ( incl. de Recaro's ) met het is slecht een 1.4 16v met een Automaat.
Zou in ieder geval wel nog van die matzwarte stickers op de B-stijlen plakken want dit is geen gezicht zo.

Nou ik weet niet wat allemaal niet werkt en niet goed gaat maar lijkt wel of er iets anders is met betrekking tot link plaatsen.
Krijg niet meer de optie om de naam aan te passen en dacht eerst dat het helemaal niet lukte daardoor en nu zie ik tot mijn verbazing hierboven toch die link staan.

Plaatje lukt ook niet op de ouderwetse manier, vaag.

https://cdn.autowereld.nl/I498637360/1280x0/opel-corsa-1-4-16v-opc-edition-automaat-unieke-uitvoering.jpg

@ astra; erg benieuwd hoe die er uit komt te zien. Hopelijk houden ze het strak en niet te overstyled met allerlei overbodige stylingdingetjes.

@ grandland: mooie auto en met de facelift nog mooier geworden. Interieur wordt met al die schermen wel wat 'veel van hetzelfde'... maar blijkbaar hoort dat zo tegenwoordig.

Wel een nette auto! Jammer van de koplampen en velgen, maar goed; dat is wel weer te fixen.
Tellerstand historie is ook wel een opmerkelijke lijst. Die wagen heeft heel wat handel gezien volgens mij.

@ astra; erg benieuwd hoe die er uit komt te zien. Hopelijk houden ze het strak en niet te overstyled met allerlei overbodige stylingdingetjes.
Ik heb ook het idee dat Opel wat te graag ineens HIP wil zijn. Dat is best leuk bij modellen als de Corsa en Mokka, maar bij de wat grotere modellen mag het naar mijn idee wel iets ingetogener en chiquer/luxer.
Maargoed, we gaan het zien....

Valt me wel op dat ik de nieuwe Mokka tot op heden nog maar 2x in het wild ben tegengekomen, terwijl hij nu best al ff bij de dealer staat. Ook de nieuwe Corsa zie ik weinig rijden, zeker als ik dat af zet tegen de 208. Nu rij ik voornamelijk in Duitsland, maar juist daar kom ik voor mijn gevoel meer Opels tegen als op de nederlandse wegen.

Wat dat betreft zie je ook beste verkoopverschillen tussen de Corsa & 208. Nu ik beide modellen vaker heb zien rijden, komt de 208 ook chiquer over als de Corsa. De laatste ziet er eigenlijk alleen als GS line met een lekker kleurtje leuk uit. Kom mede door de weinig sprekende voorkant.

Marktaandeel 2021 opel Nederland: 4,87% (echt bizar slecht, destijds toen ik bij opel werkte vonden ze marktaandeel onder de 8 % zeer zorgwekkend)

Marktaandeel Opel Duitsland: 5,01 (minimaal beter dan nederland, denk ook niet dat ze daar mee tevreden zijn in hun 'thuisland')

Dus ja, statistisch gezien is de kans minimaal groter dat je daar meer opels op de weg tegen komt B)

De Corsa zie ik ook vrij weinig in het echt rijden terwijl die al bijna 2 jaar op de markt is. Mokka heb ik alleen nog bij de dealer zien staan

Denk ook dat ze bij Opel in nederland niet lekker zitten nu. Ze worden bijna de top 10 uitgestoten als best verkopend merk 2021. KIA, peugeot, Toyota, Skoda, Ford, Vrijwel alle gangbare volumemerken verkoopt beter dan Opel.

Ter vergelijking, KIA heeft een marktaandeel van 8.46 in nederland dit jaar. Bijna het dubbele (!) Terwijl opel juist de rol van de KIA / Skoda etc zou moeten vervullen in mijn ogen. Volumemerk, veel auto voor je geld, etc. Ergens slaan de modellen niet echt aan op een of andere manier. De astra zal wel eind dit jaar ergens leverbaar worden, maar ik vrees voor opel dat ze dit jaar niet lekker gaan eindigen.

Ik zie de Astra heel veel rijden, daarna de Insignia, de Mokka en Mokka X en de Crossland/Grandland zie ik ook nog wel rijden, maar de Corsa of de Karl helemaal niet. De Adam dan weer wel regelmatig. Fiesta en Clio zie ik wel heel veel rijden hier, ik denk dat veel mensen die kiezen.

Zin in morgen! :) Alles rond maken, datum van aflevering afspreken. :)

Bij Ford zie ik hetzelfde: toen ik daar stage liep was het marktaandeel rond de 6% dacht ik, en zaten ze in de top-5. De Europese merken kunnen niet op tegen Kia. Ze moeten echt zorgen dat ze niet hetzelfde laten gebeuren met de nieuwe Chinese merken.
De nieuwe Opel modellen heb ik nog helemaal niet zien rijden. Nu zit ik ook niet veel op de weg, maar hier in de buurt zie ik alleen veel BMW, Mini en het elektrische spul: Kona, Niro, Tesla Model 3, VW ID.3, Audi eTron, Taycan. Ook de XC40 zie ik best veel, terwijl dat ook een vrij duur ding is.

Als Kia ook in het B-segment weet te score (de Rio loopt nooit heel lekker), dan komen ze zonder twijfel op nummer 1.

Grappig, die Karl zie ik nog behoorlijk veel hier. Insignia's is echt heel zelden als ik die van mijn collega niet mee tel. Wel jammer, want die zie ik liever dan die crossovers van opel, die ik ook wel regelmatig zie.

Alles rond maken, datum van aflevering afspreken.

:-D

Denk ook dat ze bij Opel in nederland niet lekker zitten nu. Ze worden bijna de top 10 uitgestoten als best verkopend merk 2021. KIA, peugeot, Toyota, Skoda, Ford, Vrijwel alle gangbare volumemerken verkoopt beter dan Opel.
Is denk ik een heel stuk imago kwestie, waar Opel last van heeft.
Het is totaal niet cool om te zeggen dat je een Opel rijdt, komt ook wel omdat het een aantal keer "net niet" was met Opel.

De Corsa E was een te eenvoudige doorontwikkeling van de Corsa D, waardoor hij het vanaf het begin al aflegde tegen concurrenten. De GT, Antara en Amper's waren totaal niet herkenbaar als Opel, aan alles was te merken dat het een Amerikaanse auto was. Zeker voor het kwaliteitsgevoel was het geen opsteker. Daarmee gooi je je eigen identiteit wel ten grabbel. En kijk ik naar bijv. de Astra, waar de Golf/Focus met fijne DSG-achtige automaten leverbaar zijn moet Opel het doen met een CTV transmissie..... ze kunnen op enkele cruciale punten niet mee met de concurrentie, terwijl met de auto zelf in de basis niks mis is.

En op gebied van bedrijfswagen is het al net zo onrustig. De wisselingen van de Combo, Vivaro en Movano in de laatste jaren......

Maar blijft raar, waar de Corsa in 3 aandrijfmogelijkheden leverbaar is en de Polo volgens mij enkel als Benzine.......verkoopt die laatste toch beter.
Had zeker in NL van de Corsa E wel meer verwacht. Maargoed, misschien is er wel beperkte productiecapaciteit binnen het stellantis concern voor de EV's en ligt de prioriteit dan eerder bij Peugeot als bij Opel.

Gisteren nog even bezig geweest met de vakantie (regels): gele vaccinatieboekjes zijn besteld en als vrouwlief haar geboortejaar voor vaccineren aan de beurt is, gaan we samen de afspraak inplannen. Hopelijk lukt dat minimaal 22 dagen voor vertrek want dan mag je Oostenrijk in met 1 vaccin :)

Als dat allemaal gepland is, gaan we de vakantie boeken; zin in!

Karl en Astra regelmatig, Grandland, Mokka X en Crossland ook wel eens en de rest nagenoeg niet.
Nieuwe Corsa en Mokka nog maar heel weinig gezien in het wild; nieuwe Mokka 2x denk ik? En zou me niks verbazen dat 1 ervan een demo was van de plaatselijke Opel'dealer'.

Zin in morgen! Alles rond maken, datum van aflevering afspreken.
:-D

Is denk ik een heel stuk imago kwestie, waar Opel last van heeft.
Het is totaal niet cool om te zeggen dat je een Opel rijdt, komt ook wel omdat het een aantal keer "net niet" was met Opel.

Ik weet het zo nog niet. Mensen zijn al een stuk minder merken trouw. Zeker bij volumemerken. Is KIA met het dubbele aantal verkopen dan wel cool ? Ik denk dat het vooral te maken heeft met prima rijdende auto's, 7 jaar garantie, moderne techniek en over het algemeen vinden mensen de modellen van KIA mooi. Mooi totaal pakketje. En ook zakelijk is KIA inmiddels een geaccepteerd merk.

Een van mijn beste vrienden heeft een grandland X laten staan en een Karoq gekozen. De karoq reed volgens hem beter, voor het zelfde geld kreeg hij een 1.5 4 cilinder met 150PK waarbij de grandland een 1.2 3-cilinder was met minder vermogen. En de karoq was een heel stuk ruimer. qua looks was het hem om het even.

Mijn schoonzus heeft een e-2008 gekocht (geleased). De mokka (e) viel af omdat deze simpelweg veel te krap was en nog wat kleine zaken zoals kleine ruitjes achter en zo.

beide niet vanwege het imago van opel voor wat anders gekozen. Nu zijn 2 situaties niet representatief natuurlijk, maar ik denk dat opel gewoon beter zijn best moet doen ;) en duidelijker moet positioneren.

20210520122447stellantis.jpeg

Ik denk idd dat het er slecht uitziet voor Opel.
Kijk eens naar alle merken in de Stellantis-groep:
- innovatie en eigenzinnigheid : Citroen
- degelijkheid en klasse : Peugeot
- budget : Fiat
- sportiviteit : Alfa
- terrein : Jeep
- topsegment : Maserati

Ik heb eigenlijk geen idee waar ze Opel in deze groep kunnen positioneren om bijvoorbeeld een Kia-killer te worden.

@ Jimmy, lekker vooruitzicht (tu)
@ Vaccinatie, wij zijn ook aan de beurt. Ruim op tijd voor onze vakantie (tu)

@ Opel. het merk heeft de laatste 10 á 20 jaar gewoon zwaar concurrentie gekregen van nieuwe (opkomende) merken en ook nog eens merken die een veel gevarieerder modellen aanbod hebben. Opel daarentegen bleef wat achter met nieuwe en gevarieerde modellen en kon ook niet echt grondig innoveren onder GM.

En ik denk dat het een zware dobber wordt om onder PSA/Stellantis die achterstand in te lopen

Ze blinken ook nergens echt in uit.. Dat maakt het ook lastig, + in de volksmond heeft Opel een poorman's naam. Dat is voor de nieuwe generatie auto rijden niet belangrijk, maar het imago van veen andere merken is gewoon beter. Wat spreekt je aan, wat niet. die keuze is al in de eerste 3 seconden gemaakt, merkbeleving speelt daarbij een belangrijke rol.. Maar tevens, wat krijg ik voor mijn (lease)bedrag.

En ik denk dat het een zware dobber wordt om onder PSA/Stellantis die achterstand in te lopen
Of juist niet, als ik zie hoe groot het concern nu is moet er ook voldoende capaciteit en middelen zijn om mee te kunnen concurreren met andere grote concerns. Tot voorheen konden investeringen door de relatief lage afzetaantallen worden terugverdient. Dat is nu wel anders.

En Opel kan gerust de rol van Skoda of Seat vertolken. Een betaalbare allrounder of de sportievere variant. Maar dan moeten ze nu wel een keuze maken, en niet continu switchen.

Het kan inderdaad prima, maar dan moeten ze wel duidelijke keuzes maken inderdaad

de seat-rol is meer voor alfa weggelegd straks. Ook peugeot willen ze wat meer in de sportieve hoek drukken

DS in de luxe hoek, citroen in de eigenzinnige comfortabele hoek die iets betaalbaarder is dan DS

Opel moet gewoon de plek van skoda gaan vertolken. Dat gaatje is er nog en past mi prima bij Opel. Maar als ik dan zie hoe ruim en praktisch de fabia is die op de markt komt dit jaar en hoe krap de corsa...

Maar wat willen ze met opel? Niemand weet het zo lijkt het, en dat is niet goed voor het merk.

Dat is dus exact wat Peter al zei. Elk merk in de Stellantis groep kun je toewijzen aan een categorie, bij Opel is deze verre van duidelijk. Dat is niet gunstig voor het merk en dus blijven ze vooralsnog gewoon achterlopen op de concurrentie.

Volvo ging bijvoorbeeld dood in de Ford groep.
Niks mocht
En overal moesten Ford onderdelen gebruikt worden, tot de stoelen toe.
Volvo leeft - in tegenstelling tot Saab - vandaag nog omdat ze van de Chinezen weer mochten groeien.

Ik vrees voor Opel voor het Volvo scenario destijds onder Ford.

Opel was altijd een veel value for money merk. Alles goed voor elkaar maar nergens erg in uitblinkend.
De Corsa en Mokka zijn lekker fris maar gewoon wel erg krap.

Opel zou gewoon tussen Peugeot en Fiat in moeten komen.
Peugeot wat chiquer en aparter en duurder. Fiat wat meer budget.

Ben ook wel benieuwd welke kant het met Fiat en Alfa op gaat. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een nieuwe fiat of alfa heb gezien. Fiat is nog veel meer van de ladder gekletterd dan Opel. En alfa...tsja een handjevol liefhebbers maar zeker de giulia is een zeldzaamheid.

Ik ben ook heel benieuwd hoe Stellantis dat gaat doen met al die merken. Er zijn wat ideetjes geweest voor een nieuwe Fiat, een beetje in de sfeer van de oer Panda. Dat is een goed idee. Laat Fiat maar de kleintjes maken. Maarja, Opel moet een best breed gamma krijgen. Kleintjes, maar ook wel tot aan D-segment. Gaat Opel een reeks kopieën worden van modellen van andere merken? Ik ben benieuwd of er een Opel identiteit is en of men dat de modellen kan laten uitstralen.

Wat ik een topper van Opel vind, is de Astra G. Prachtig gelijnd, 3-deurs, 5-deurs, sedan, stationwagon, coupé, cabriolet, MPV. Dat was echt heel goed gedaan. Hij borduurde iets voort op de Vectra, wat ik een iets minder model vind, maar ook erg herkenbaar. Jammer dat de nieuwe Corsa toen écht te laat kwam. Maarja, zo'n sterk gamma moet men weer naar toe.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=320148084&colors=GOLD&colors=GREEN&colors=ORANGE&colors=PURPLE&colors=RED&colors=YELLOW&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=35&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=a26a4520-ff69-99cf-546b-b02839aa8f64

Dit lijkt me wel een mooie volgende auto voor Berrie, de kleur klopt in ieder geval.

Groot nieuws, of eigenlijk niet maar we hebben hem gekocht.
Goede prijs voor de megane gekregen, komt nog een afneembare trekhaak onder, onderhoudsbeurt. Waarschijnlijk over 2 weken ophalen. :)

Terug
Bovenaan