Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Vanmorgen was het goed te doen op de weg. De weggetjes buitenaf zijn nog wel spierwit en glad. je moet opletten dat je wel het verschil ziet tussen weg en greppel. Ook hier voor de deur is het met zomerbanden echt geen doen nog. Overige wegen is te doen (tu) Heb 1 crafterbus nog zien vastzitten in een parkeerhaven. stond precies met de achterwielen in een bult waar de sneeuwschuiver langs is geweest.

Stookkosten zijn wel hoog (voor ons doen). Gisteren waren we €14,27 kwijt aan een dagje gas stoken, terwijl we in veel ruimtes de verwarming niet eens aan hebben. En de komende dagen word het hier alleen nog maar kouder tot -20 aan toe komend weekend verwachten ze lokaal.

Stookkosten zijn wel hoog (voor ons doen). Gisteren waren we €14,27 kwijt aan een dagje gas stoken, terwijl we in veel ruimtes de verwarming niet eens aan hebben. En de komende dagen word het hier alleen nog maar kouder tot -20 aan toe komend weekend verwachten ze lokaal.
Wel grappig dat je het dagverbruik zo ziet. Ik heb bijna alle radiatoren wel een tikkie open staan zodat ze handwarm zijn, zodoende stroomt er in ieder geval water door.
Stilstaand water in metaal kan snel bevriezen. Betaal nu liever een tientje meer aan gas, dan dat ik nadien met lekkages zit.

Radiatoren? Wat zijn dat? Die hebben wij niet..:)

Onze heteluchtverwarming heeft er weinig moeite mee. Ons huis wordt sowieso nooit echt erg koud omdat het houtenskeletbouw is en goed geïsoleerd.
€ 14 euro; das voor ons als bijna 12% van ons maandelijks gas- én elektriciteitsverbruik...:)

Wel frappant hoe de temperaturen binnen Nederland steeds zo verschillen. Vannacht was Limburg weer heel koud en ook rondom Groningen terwijl het Oosten juist weer wat minder koud was. Eergisteren was het andersom.

Vanmorgen even wat rondjes gebeld naar fokkers van ons geliefde ras. De vraag is nog steeds groot, de wachtlijsten zijn lang en weinig aanbod. En de prijzen zijn ook fors gestegen..zo'n 1400 euro zijn we kwijt voor en flatcoated..B)

Wij hebben geen slimme thermostaat. Daar zie ik het nut niet van met vloerverwarming die altijd op dezelfde stand staat.
Ik heb mij wel aangemeld bij SlimmemeterPortal.nl. Gewoon een betrouwbare site, waarbij je je verbruik per jaar/maand/dag/uur in kunt zien. Vind ik, in onze situatie, wel handig.

Vanmorgen even wat rondjes gebeld naar fokkers van ons geliefde ras. De vraag is nog steeds groot, de wachtlijsten zijn lang en weinig aanbod. En de prijzen zijn ook fors gestegen..zo'n 1400 euro zijn we kwijt voor en flatcoated..cool smiley

Veel mensen willen een hond in corona tijden, dus de fokkers hebben het allemaal druk.
Wat ik van mijn vriendin hoor is dat er ook maar weinig echt goede fokkers zijn per ras. Daar zijn de wachtlijsten nog wat langer en de prijzen wat hoger. Hoef ik jou uiteraard niet te vertellen.

Wij (of nouja, mijn vriendin) heeft een volgende hond ook al op het oog en goed contact met een fokker. Daar nemen wij t.z.t. een pup van, maar dat duurt nog wel een hele tijd. Ze fokt maar zeer weinig en alleen met de juiste honden. Ik vind het prima, niet dat ik er niets mee heb, maar mijn vriendin heeft er vele malen meer mee en is ook echt heel goed met honden.
Alleen wil ze sowieso wachten tot ons oude kleine zwartjoekeltje er niet meer is, maar dat is een taaie met dik 16 jaar levenservaring :D

So, dat zijn flinke bedragen voor een hond. Ik zelf heb niets met honden, die 2 konijnen vind ik meer dan genoeg :)

de 1 serie deed het prima, wel even spannend hier en daar met de achterwielaandrijving op zomerbanden.. en niet zo maar het parkeervak inrijden, want dan kom ik er niet meer uit :D Maar prima! die kan weer een paar dagen slapen zo :)

So, dat zijn flinke bedragen voor een hond. Ik zelf heb niets met honden, die 2 konijnen vind ik meer dan genoeg smiling smiley

Als je wat minder eisen stelt kan het ook veel goedkoper qua aanschaf. Zeker via broodfokkers via MP, maar dat moet je niet willen. Pure dierenmishandeling van de teefjes en je weet absoluut niet wat je koopt. Dan liever een hond van een goede fokker, met een goede stamboom zodat je een hoop ellende kunt voorkomen. Behandeling van doorgefokte kwaaltjes kost ook veel geld. Nu hebben veel rassen nog steeds wel hun mankementen, maar een goede fokker kan onderaan de streep zomaar voordeliger zijn.

Buurman van een paar huizen verderop zat net wel vast met zijn zomerbandjes.
Het is bij ons oprit > fietspad > bosjes met doorgang naar de straat > straat.

Fietspad en straat zijn goed schoon. Oprit en doorgang is je eigen pakkie an. Oprit heb ik grotendeels schoon, van de doorgang het meeste weg gehaald.
Bij de doorgang werd alles op een hoop geschoven door de sneeuwschuivers, dat had de buurman dus niet (genoeg) schoon gemaakt.
Buurman dacht er wel even doorheen te boenderen, maar zat dus vast :D

Stond zojuist even voor de schuifpui in de keuken te kletsen met mijn vriendin. Man, wat is dat lekker met dat zonnetje erbij! Heerlijk! B)
Straks nog maar even naar buiten toe (tu)

Mail je vanavond terug Richard!
Prima weertje al had ik op iets meer zo'n gehoopt, het is nu wat bewolkt. Zit nu te lunchen, zo even een rondje wandelen.
Huisdieren : katten zijn soms ook duur om te kopen. De tijd dat je ze gratis ophaalde op een boerderij is (gelukkig) voorbij.

Joost zei:
Stookkosten zijn wel hoog (voor ons doen). Gisteren waren we €14,27 kwijt aan een dagje gas stoken

Dat is idd vrij hoog, net even gekeken en bij mij was het verbruik gisteren € 4,69 aan gasverbruik.
De 2 dagen ervoor was het toch wel een stuk kouder ( meer wind? ) en ging mijn verbruik richting de € 7,50.

Ach jah...het is een flink bedrag maar voor ons het dubbel en dwars waard. Een ander geeft het uit aan een set velgen of een spoilerpakket om het in perspectief te plaatsen...B)

Maar we staan nu op twee lijsten van fokkers.
We willen beslist voor een rasechte flatcoated gaan.
Echt verknocht aan het ras. Heeft ook zijn kwaaltjes (komt veel kanker voor) maar het karakter en de will to please zijn zo geweldig.

Maar kan nog wel wat maanden duren. Staan nestjes op planning en dan is het maar net afwachten wat en hoeveel eruit komt..anders moeten we nog een ronde wachten..:}

Heeft ook zijn kwaaltjes (komt veel kanker voor) maar het karakter en de will to please zijn zo geweldig.
Een hond staat bij ons ook op de wensenlijst, maar wil de keuze voor het ras later afstemmen op grootte huis/tuin. Kennissen hebben een Dalmatiër in een relatief kleine woning met nauwelijks tuin. Het is hun keuze, maar het zou mij niet passen.

Wij hebben een dwergpapagaai thuis. Beestje zit in zijn hokje, maar mag ook regelmatig in huis rondvliegen als wij aanwezig zijn. Die beestjes zijn ook erg aanhankelijk (lovebirds). Grappig is, dat hij mij heeft gebombardeerd tot zijn grootste maatje (ze richten zich vaak sterk naar 1 persoon). Dat betekend dus dat als ik in huis ben, het beestje steevast bij mij wil zijn. :} Dat terwijl B ook echt gek is met de vogel.

@Rob, ik kan me goed vorostellen dat je graa ggaat voro een bepaald ras. THuis hadden wij vroeger altijd een schotse collie. Daar waren mijn ouders echt gek van.

@Ruud, zo werkt dat met kinderen vaak ook. Die trekken ook meer naar 1 ouder. :}

Mogguh!

Helaas geen kavel weten te bemachtigen; dus we speuren nog even rustig verder :)

@ Hond: ontzettend leuk, maar ik weet niet of ik weer voor een hond zou kiezen hierna. Maar hopelijk heeft deze nog een heel aantal jaren te gaan :D

@ Stookkosten: hoog op dit moment. Kwam er tijdens de sneeuwstorm achter waar de tocht vandaan kwam: als ik de hand bij de achterdeur hield, voelde ik koude sneeuw tegen mijn hand komen.... dus. Vanavond maar even een tochtstripje plakken.

Jammer Gerwin, gewoon in de gaten houden en wie weet (tu)

@Hond; ik vind het wel erg leuk. Mijn ouders hadden vroeger ook een ierse setter. zoiets zou ik ook wel willen. maar B heeft niets met honden en is er zelfs doodsbang voor. ze steekt ook over als er iemand met een hond haar tegemoet komt. Mede mogelijk gemaakt door mensen hun hond niet aangelijnd houden en lang niet altijd even onder controle hebben.
Ik heb laatst ook de oudste opgepakt omdat er een iets grotere hond recht op ons af kwam rennen en tegen ons op wilde springen. Die eigenaar heel stuk verderop maar schreeuwen dat hij terug moest komen. Mooi niet dus. Beestje had geen kwaad in de wil zag ik al dus niet heel erg. maar als mijn vrouw er bij was geweest die was keihard wezen gillen of schoppen of iets. Die staat echt doodsangsten uit.

Ik ben in het verleden overigens ook in het ziekenhuis beland omdat een onbekende hond mij in de arm had gegrepen. Een bloedbad was het omdat een zij-tak van de slagader was doorgebeten. Was een jaar of 6 oud. Gelukkig goed afgelopen. Allen nog steeds een lidteken aan overgehouden.

Nee een hond komt er niet snel hier. Maar een keer oppassen vind ik wel heel leuk (tu) zolang het maar niet zo'n klein kefbeestje is.

Jammer Gerwin. Lijkt me wel een teleurstelling.
Een tip..laat je momenteel niet gek maken door de huizenmarkt. Wij werden er vreselijk onrustig van..continu zoeken..geen aanbod en gigahoge prijzen.
Het gaf ons heel veel onrust omdat het zoeken (nou jah eigenlijk wachten) was op de speld in de hooiberg. Het begon ons hele leven te beheersen.
Ik heb de notificaties in Funda uitgezet en we zien wel wanneer we er weer zin aan hebben en misschien komt er tzt wel eens iets voorbij.
Wij hebben het voorlopig even laten vieren en zien later wel weer eens. We hebben een dak boven ons hoofd, zitten droog en genieten volop.
Tuurlijk kan het altijd duurder, groter, luxer maar niet ten koste van alles.

Leuk om te lezen dat iedereen verschillend tegen dieren aankijkt. We hebben er vannacht wel even wakker van gelegen. Nu we ons op een wachtlijst hebben gezet begon het ons toch wat aan te vliegen en vooral mijn vrouw kreeg nu toch wel wat twijfels of het allemaal niet te druk wordt met werk en kids. We nemen de komende tijd even goed de tijd om er over na te denken. De dekking van de hond heeft nog maar net plaats gevonden en is eerst kijken of ze uberhaupt zwanger is dus we hebben nog wel even. Dat er tzt een pup komt daar zijn we wel uit maar de vraag is even of het nu het moment is of dat we het nog even uitstellen.

@ Hond: ontzettend leuk, maar ik weet niet of ik weer voor een hond zou kiezen hierna. Maar hopelijk heeft deze nog een heel aantal jaren te gaan big smile smiley

Die gedachte hadden wij ook. Maar bij ons blijft het vreselijk kriebelen.

zolang het maar niet zo'n klein kefbeestje is.

Daar heb ik ook weinig mee. Het moet wel wat body hebben en vaak zijn die kleintjes het minst geciviliseerd. Die kleintjes zijn natuurlijk wel makkelijk en een stuk goedkoper in de dagelijks lasten...;)

Ik zag laatst ook zo'n grote beer van een kerel met zo'n ding onder de arm. past zo in de handtas. :} Ik wil daar gewoon echt niet mee gezien worden *-) Maar kan mij het idee van een hond wel goed voorstellen. Ik wil eigenlijk een biggetje :} maar dat wil B ook niet.

Nee, voorlopig saaie maar stabiele jaren hoop ik hier. Geen autowissel in de planning, geen huizenkriebels, geen dieren er bij (en hopelijk ook niet minder), geen verbouwingen of andere grote uitgaven. Andere baan ook nog even niet. Die rust is erg prettig voor nu merk ik en 'geniet' ik wel van de perikelen van een ander :}

@Rob, je moet ook niet vergeten dat een neiuwe hond de oude niet vervangt.
MIjn ouders hebben destijds ooit een hond verloren aan een bijtincident met een Husky.
Ze hadden hier erg veel verdriet van en hebben na 6 maanden besloten weer een collie te nemen, ook netjes bij een goede fokker met stamboom enzo, maar het kon het gemis van de oude hond niet wegnemen omdat dit toch een andere hond was met andere "nukken en eigenschappen".
Dat is ook de reden dat wij nadat omze kat is overleden geen andere terug hebben genomen, al was dat een asiel kat, toch een heerlijk beest!
Verstandig dat je er goed over nadenkt.

@Huis, voor ons was het de beste keuze ooit! Flink lagere lasten, we lossen meer af en hebben een groter huis :). Gisteren de op maatgemaakte raambekleding binnengekregen en betaald. * slik* maargoed, als het van het weekend hangt zal dat het ook weer meer afmaken :)

Wij hebben het voorlopig even laten vieren en zien later wel weer eens. We hebben een dak boven ons hoofd, zitten droog en genieten volop.
Tuurlijk kan het altijd duurder, groter, luxer maar niet ten koste van alles.
Ik snap helemaal wat je zegt Rob, als het je leven gaat beheersen doe je er verstandig aan een stap terug te doen....zeker als je die mogelijkheid hebt.
Vraag is echter of de situatie zich op de korte termijn zal verbeteren? Hoe lang wil je er mee wachten om jullie wens te vervullen, de tijd tikt immers wel door......

Is ook een beetje de spagaat waar wij nu in zitten. We hebben wat gespaard voor een huis, weten wat we financieel kunnen........ alleen is er nauwelijks aanbod.
Voor nu geen probleem, want ook wij wonen opzich voor nu prima, maar ik zou het ook jammer vinden als we nog 8 jaar moeten wachten totdat we onze "droom" kunnen vervullen. Wij stellen nu ook "upgrades" aan ons huis uit omdat we er vanuit gaan met 2 jaar ergens anders te wonen.
Bijvoorbeeld schuifdeuren in de tuinoverkapping die er nu niet komen. als ik zou weten dat ik hier nog 6 jaar zou wonen, dan kocht ik ze wel...

Astra F zei:
Wij stellen nu ook "upgrades" aan ons huis uit omdat we er vanuit gaan met 2 jaar ergens anders te wonen.
Bijvoorbeeld schuifdeuren in de tuinoverkapping die er nu niet komen. als ik zou weten dat ik hier nog 6 jaar zou wonen, dan kocht ik ze wel...
Welk percentage van de kosten zou de waardeverhoging zijn van zo'n wijziging? Dat zou ik mee laten wegen.
Wij zitten nu met hetzelfde: wel of niet uitbouwen, wel of niet de keuken aanpakken.

Wat ruud zegt herken ik ook in mijn omgeving. Ik zie dus veel mensen die hun bestaande woning gaan verbouwen / uitbouwen / moderniseren. Door de enorme toename in woningwaarde is het ook makkelijk wat extra geld te lenen voor zulke zaken en hoeft men niet mee toen doen aan de hectiek in de huidige woningmarkt. Moet het uiteraard wel kunnen in de huidige woning. Die besluiten dus om nog te wonen op hun plek om misschien over een jaar of 10 te verhuizen (of niet)

Ons huis is ook niet perfect en zeker geen droomwoning. Geen enkel bestaand huis zou dat zijn geweest in ons budget en nieuwbouw moesten we al helemaal veel concessies doen qua ruimte, tuin of/of locatie. Ergens denk ik ook wel eens; hoe belangrijk vind ik het echt. Enige was ik wel wil is vloerverwarming, dat komt er dus ooit nog wel een keer.

Daar heb ik ook weinig mee. Het moet wel wat body hebben en vaak zijn die kleintjes het minst geciviliseerd. Die kleintjes zijn natuurlijk wel makkelijk en een stuk goedkoper in de dagelijks lasten...winking smiley
Wij hebben een klein kefbeestje :D Maar oooh wat een leuk beestje is het: lekker karakter, wil graag leren/luisteren (ook nog tijdje behendigheid mee gedaan), ze is af en toe een beetje maf en (voor ons) ontzettend lief.
Maar ik begrijp wel wat je met de doorsnee kleine hondjes bedoeld: had ook niet bij ons gepast. Deze is voor mij wel perfect (voor vrouwlief had het een slag groter gemogen)

Een tip..laat je momenteel niet gek maken door de huizenmarkt. Wij werden er vreselijk onrustig van..continu zoeken..geen aanbod en gigahoge prijzen.
Ja, ik weet precies hoe dat voelt! Dat hadden we tot een half jaar geleden ook. Maar toen we bij een huis zijn wezen kijken wat al wat (te) hoog geprijsd was en met overbieden werd verkocht, waren we er ineens helemaal klaar mee. En nu zijn we gewoon af en toe nog wat aan het rondkijken.
Zo kwam dit nieuwbouwplan ook op ons pad: sta nu bij 2 gemeentes ingeschreven voor updates over nieuwe kaveluitgifte, dus dan horen we vanzelf.

Het voelt gekgenoeg ook niet als een teleurstelling dat we geen kavel hebben gekregen moet ik zeggen, dus dat is wel prettig!

Ons huis is ook niet perfect en zeker geen droomwoning. Geen enkel bestaand huis zou dat zijn geweest in ons budget en nieuwbouw moesten we al helemaal veel concessies doen qua ruimte, tuin of/of locatie. Ergens denk ik ook wel eens; hoe belangrijk vind ik het echt. Enige was ik wel wil is vloerverwarming, dat komt er dus ooit nog wel een keer.
Nouja, ik denk dat dit het algemene beeld wel goed omschrijft. Ik weet ook dat ik nooit de 100% droomwoning ga vinden, maar we hebben wel wat basiswensen waaraan de woning moet voldoen. Is in deze tijd gecombineerd wat lastig te vinden maar met nieuwbouw zou het zeker mogelijk zijn.

@Rob, je moet ook niet vergeten dat een neiuwe hond de oude niet vervangt.

Nee, het zal geen kopie van Kyara worden maar de flatcoated heeft wel een geweldig karakter wat ze allemaal hebben. En wij vinden het heerlijk om dingen met de hond te ondernemen. Dat zal een ander ook bieden! Tuurlijk missen we Kyara maar we missen vooral de aanwezigheid en uitdaging die een hond op zich biedt.

Het voelt gekgenoeg ook niet als een teleurstelling dat we geen kavel hebben gekregen moet ik zeggen, dus dat is wel prettig!

Dat is fijn! Verder inderdaad de kop niet laten gek maken!

oe lang wil je er mee wachten om jullie wens te vervullen, de tijd tikt immers wel door......

Is ook een beetje de spagaat waar wij nu in zitten. We hebben wat gespaard voor een huis, weten wat we financieel kunnen........ alleen is er nauwelijks aanbod.
Voor nu geen probleem, want ook wij wonen opzich voor nu prima, maar ik zou het ook jammer vinden als we nog 8 jaar moeten wachten totdat we onze "droom" kunnen vervullen. Wij stellen nu ook "upgrades" aan ons huis uit omdat we er vanuit gaan met 2 jaar ergens anders te wonen.

Och..je moet ook gewoon blij zijn met wat je hebt. Zijn genoeg gezinnen die niet eens zo'n huis als ons kunnen veroorloven.
We willen wel wat meer ruimte in huis, een bijkeuken en onze badkamer en keuken zijn ook bijna op maar het werkt allemaal nog prima en biedt voldoende comfort en we zitten er hartstikke warmpjes bij en hebben een heerlijke lage maandlast. We hebben een leuke buurt en alles loopt lekker in het dorp dus we hoeven echt niet weg.
Van wegtikkende tijd trek ik me bij een huis niet zoveel aan. Zeker als je nu gewoon prima woont.

Tjah Jimmy staat mooi op plek 2 :} B)

gelukkig valt mijn auto buiten het artikel

De Up ziet er trouwens echt niet meer uit met dit weer. Vol onder het zout. Als ik dan even door de garage loop en de Mercedes staat zo mooi te glimmen en droog in een verwarmde garage. Geen vlokje sneeuw of zout gezien deze winter, is het zowat zonde om er mee te gaan rijden :}

De Up ziet er trouwens echt niet meer uit met dit weer. Vol onder het zout. Als ik dan even door de garage loop en de Mercedes staat zo mooi te glimmen en droog in een verwarmde garage. Geen vlokje sneeuw of zout gezien deze winter, is het zowat zonde om er mee te gaan rijden
Scheelt, bij de wasstraat op steenworpafstand van jouw huis kun je regelmatig via social deal voor een prikkie je auto wassen met luxe programma.

De Leaf moet komende maandag voor de 3-jaars beurt....over een maandje verloopt de garantie. Ze krijgen hem super smerig binnen, ik krijg hem dan weer netjes schoon terug:}
Kan er wel moeite in stoppen de auto te wassen, maar met het huidige wegennet gaat hij sowieso daar eerst in de wasstraat voordat de monteur er mee aan t werk gaat.
Vorige week net de 70.000km aangetikt :)

Ps. Toch besloten om de **polo van B bij de bandenwissel winter-zomer te laten voorzien van een nieuwe D-riem.

Scheelt, bij de wasstraat op steenworpafstand van jouw huis kun je regelmatig via social deal voor een prikkie je auto wassen met luxe programma.

Ja klopt. Heel soms ga ik daar inderdaad wel eens naar toe. kost ons sowieso niets omdat we dat van de tankpas mogen betalen, al betaal ik het ook wel eens zelf.

Maar als het even te combineren is gaan we in oldenzaal, daar is een wasstraat waar ze de auto vooraf ook goed schoonmaken voordat hij de wasstraat in gaat. dan word hij ook echt op alle plekken goed schoon en is ook beter voor de wasstraat. Maar de reden waarom daar is omdat de oudste dat heel erg leuk vind. niet alleen kun je daar blijven zitten, ze hebben daar ook allemaal kleurenverlichting, lavalampen en gekke droogborstels. Een heel avontuur, dus als het even te combineren is met een ritje.... :} En die hebben ook vaak kortingsbonnen

Maar als straks het zout er even af moet is dat misschien wel even goed goed idee als snel alternatief. Maar eerst maar even temperaturen boven nul en wat regen zodat het zout weg spoelt, anders heeft het toch weinig zin

Bij ons staan de auto's nog te glimmen op de oprit. Alleen de Fiesta staat erbij alsof ie net van de rallytrack komt. M heeft 'm nu weer mee.

Schaatsgekte in de regio. Wegen zijn afgesloten in Ankeveen, Kortenhoef en Loosdrecht. Snelheidsbeperkingen op de doorgaande provinciale weg, lastig een parkeerplek te vinden als je gaan schaatsen. Schijnt erg mooi te zijn op Loosdrecht. Het is ook geweldig weer! Ik hoop dit weekend toch wel even te kunnen schaatsen!

@ Gerwin, jammer dat jullie de kavel misgelopen zijn. Rustig verder zoeken, komt vanzelf weer iets voorbij (tu)

De C1 is al maanden niet gewassen, vriendin geeft daar niets om. Dus die is smerig.
De Focus gaat ongeveer 1x per maand door de wasstraat, maar is nu ook al weer even geleden en is nu wit/grijs van al het zout. Moet zeggen, dat dat best mooi kleurt met het blauwe.

Maar de reden waarom daar is omdat de oudste dat heel erg leuk vind.

Weet je nog ongeveer vanaf welke leeftijd ze dat leuk begonnen te vinden?
Ik wilde een paar weken terug door de wasstraat terwijl ik de kleine man bij mij had, maar durfde het niet aan. Is best wel wat lawaai en indrukwekkend, denk dat dat met vier maanden nog iets teveel van het goede is :D

Gaat beetje met fases Richard. Ik ben er vaak met onze dochter doorheen geweest. In de eerste fase was ze nog wat te klein en begreep ze het niet echt, later vond ze het machtig. Op een gegeven moment leren ze angsten kennen en vond ze het vooral spannend. Nu vind ze er weinig meer aan en gaat ze pappa liever helpen in de wasbox...:)

Maar geen kind is hetzelfde, gewoon proberen en tijdig eraan laten wennen en er een feestje van maken!

@barri: wil ook dolgraag schaatsen maar gaat gaat lastig worden. Morgen vrouwlief hele dag aan het werk en heb ik de zorg voor twee kids, zaterdag gaan we de Vulvo ophalen en zondag moet mijn vrouw ook weer werken.

Vanmiddag eindelijk weer eens een flink stuk mogen rijden met de astra. Heerlijke lichtvoetige auto en als je hem de sporen geeft is ie echt wel heerlijk snel. Ook schakelt ie erg fijn. Qua vermogensopbouw, bakverhoudingen en sprintcapaciteit echt wel een hele bak fijner en sneller dan mijn vorige J.
Wat me ook erg opvalt is dat de auto totaal geen windgeruis heeft. Dat is bij andere wel eens anders.
Was dus weer even genieten!

En eindelijk is Flitsmaister beschikbaar voor Android auto...(tu)

Android auto is fijn, helaas heeft de Focus dat niet.
Flitsmeister gaat vanzelf aan als de Bluetooth koppelt. Geeft steeds een leuk geluidssignaal als ie koppelt en ontkoppelt :)

Moet me nog steeds wat verdiepen in het intellilink systeem. Kwam er gisteren ook pas achter dat je ook whatts apps kan bekijken en laten voorlezen en ook via de stem terug kan sturen.

android auto zou ik ook wel willen.

Maar voor nu is het wel een beetje; ik heb het niet, dus mis het ook niet. Maar ik weet nu al als ik het heb, dat het prettig is. Niet voor whatsapp of wat. Meer voor zaken zoals flitsmeister en googlemaps.

Weet je nog ongeveer vanaf welke leeftijd ze dat leuk begonnen te vinden?

B heeft dat eens gedaan toen de oudste 1 jaar oud was. Die raakte compleet overstuur *-) Waarschijnlijk door het geluid. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd toen hij 2,5 was door echt in de auto te blijven zitten. Toen vond hij het wel spannend en geweldig. Wel is het zo dat we echt naar de 'kleurtjes wasstraat met de gekke borstels' moeten gaan.

De Tesla heeft geen Android Auto of Apple Carplay. Maar ik mis het ook niet. Er is niets dat de Tesla niet zelf kan, navigatie is beter en mooier dan Google Maps, webbrowsen kan gewoon, stembediening van de auto werkt net iets specifieker naar de omgeving waar je in zit. Flitsmeister via de iPhone die op een mooie zichtbare locatie draadloos wordt opgeladen. Geluiden via de One.

De Z4 en de i3 zijn voorzien van bluetooth audio op de originele radio/navi, daar zou Android Auto of Apple Carplay wellicht een welkome toevoeging zijn.

heeft tesla ook geen apple carplay? Ik had wel verwacht dat ze dat wel soort van geïntegreerd zouden hebben, ondanks ze een eigen systeem hebben.

Voor mijn auto zijn ook setjes te koop voor ongeveer 300 euro. Je krijgt dan een nieuw (groter) scherm, en apple carplay en android auto en allerlei andere functionaliteiten + behoud van OEM functionaliteiten. Ondanks het chinese 'meuk' is, zijn de recensies toch wel heel positief. Maar zoveel is het mij dan ook weer niet waard.

Tesla is denk ik ook het enige merk waar het echter beter is en wellicht de nieuwste dure auto's, vanaf een 5-serie o.i.d.?
Wat ik er van heb gezien bij de nieuwste C-segmenters is dat het originele navigatiesysteem meer dan prima is, maar Google Maps toch echt nog wel een paar stappen voorloopt.

@ Wasstraat, ik wacht nog wel even met de kleine man denk ik. Of wellicht moeders op de achterbank zetten om hem te kunnen troosten. Dikke kans ook overigens dat hij er dwars doorheen slaap :}

rjthefrisian zei:
Moet me nog steeds wat verdiepen in het intellilink systeem. Kwam er gisteren ook pas achter dat je ook whatts apps kan bekijken en laten voorlezen en ook via de stem terug kan sturen.

Heb het met Intelilink nooit geprobeerd volgens mij, maar als je Carplay/AA je berichtjes voor laat lezen is het wel hilarisch. Zeker met emoji's.
Vriendin en ik hebben wel eens met tranen van het lachen in de auto gezeten, door domweg emoji's naar elkaar te sturen :}

Haha..jah lag gisteren ook in een deuk toen ie inderdaad een bericht voorlas met emoji's...:}

Maar wist niet hoe ik bij die apps kwam...zag wel steeds berichtjes voorbij komen. Totdat ik opeens op het belletje drukte..:)

En de projectie van maps is gewoon perfect en nu ik de appjes kan lezen en de app van flitsmaister heb kan de telefoon echt opgeborgen worden.

Ik gebruik I-phone en android oneplus door elkaar. Maar heb alleen geen auto die een van beide systemen ondersteund. Ik ken het vooral van anderen.

Die vriend van mij die onlangs een Karoq heeft, is android auto ook draadloos (ga er van uit carplay ook). Dat had ik nog niet eerder gezien.

Bij de nieuwste is het inderdaad draadloos. Ik heb het nog met een kabeltje.

Al die Android gebruikers die nu ineens ervaren wat I-Phone gebruikers al tijden kunnen

Heb net een nieuwe iphone van het werk. Het zijn niet mijn telefoons. Android vind ik veel intuïtiever werken. Wat ik ook een groot nadeel van iphones vind is dat ze heel snel leeg zijn en ze ook zomaar uitvallen. Ben je aan het bellen met nog de nodige prik en opeens weg zonder enige waarschuwing.
Hoor ik al mijn collegas over.

rjthefrisian zei:

Android auto installeren buiten de Play store om als hij nog niet beschikbaar is (nog niet voor elk model, komt geleidelijk beschikbaar). Gebruik evt Samsung Browser ipv Chrome, die is namelijk minder veilig waardoor installeren makkelijker gaat. Een link mag ik je hier niet geven maar als je Googled op Android auto apk mirror en op de juiste knopjes drukt (nogal veel reclame) kan je de ARMeabi of ARM64 downloaden. Ff kijken wat voor processor jouw telefoon heeft..

Als je dan je telefoon koppelt met kabel aan de usb in je armsteun, moet je misschien iLink nog laten bijwerken maar dan heb je de volledige Android Auto ervaring.
Op het laatst van mijn Samsung A5 periode werden whatsappberichten in het Zweeds voorgelezen :}

Nu Apple CarPlay, scheelt niet veel tov Android Auto alleen Google Maps is iets minder goed, maar stembediening is veeeel beter.

Bedankt fer maar dat had ik al klaar voordat ik de auto had...:) apk mirrortje gedownload en het werkte.

Heb alleen nog niet zoveel tijd en moeite gehad om het hele systeem te testen uitproberen.

Toch grappig dat het in een topic met de naam 'Opel' erin over heel veel zaken en merken gaat, behalve over Opel..

Of is er destijds voor gekozen om een topic te verzinnen met een zo saai mogelijk automerk, zodat het altijd wel over iets anders moet gaan? (:P)

Reacties in 3, 2, 1...! :}

Gister wezen schaatsen op m’n favoriete stekje, wat was het weer gaaf!
Vandaag ga ik het nog eens doen, maar dan wat verder (van Harderwijk naar Elburg en weer terug)

Bij het parkeren was ik iets te overmoedig, ik wilde de auto alvast omdraaien dus stuurde ik iets te wild de Astra een weiland in.. kwam er nooit meer uit! :O
Heb ‘m maar zo laten staan, eerst schaatsen..
Bij het teruglopen naar mijn auto kwam er een oud dorpsgenoot voorbij rijden met een landrover (en een heel dik touw) Die heeft me er ff uit geholpen (tu)

Ik ga zo even de ijsbaan op. Liever de plassen, maar dan niet alleen. Als t maar niet zo waait als gisteren. Dat was bijzonder koud.

HarmenA zei:
Toch grappig dat het in een topic met de naam 'Opel' erin over heel veel zaken en merken gaat, behalve over Opel..

Of is er destijds voor gekozen om een topic te verzinnen met een zo saai mogelijk automerk, zodat het altijd wel over iets anders moet gaan? (:P)

Dat zou binnenkort hier ten huize weer eens kunnen veranderen. De i3 staat op de nominatie om ingeruild te worden.

McShine zei:
HarmenA zei:

Dat zou binnenkort hier ten huize weer eens kunnen veranderen. De i3 staat op de nominatie om ingeruild te worden.

Grandland X Hybrid 4 ?

Edit to myself : Of misschien een Mokka-e?

Terug
Bovenaan