Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik verbaas mij er meer over dat ze de C-stijl van de Tourer er op hebben geplakt, dat oogt ook wat gek op een hatchback.

Het zijn ook gewoon ideeën hoe de astra er uit zou kunnen gaan zien volges autojournalisten.

Wie weet is het wel helemaal anders (laten we het hopen)

Ik hoop net als ruud gewoon een wat strakker serieuze auto. Je kunt het saai noemen, maar ik denk wel dat het voor opel het beste is. Voor creatieve ideeën hebben ze citroen en DS nog in het portfolio.

Maargoed, we wachten af.... de nieuwe astra staat wel hoog op de opvolgerslijst van de Leaf.

laat had je het er ook over, ondanks er nog vrijwel niets bekend is over het model, echte opel liefhebber :} (tu)

Ik ben wel benieuwd naar de DS4 variant. Met name omdat alle auto's er tegenwoordig agressief en sportief moeten ogen en dynamisch moeten rijden. Niet dat ik altijd even positief ben over het design van de DS4, maar het concept stijlvol, luxe, comfort vind ik wel een verademing. Daarom vind ik de initiale paris uitvoeringen van Renault ook mooi, net als vignale van Ford.

Die impressies slaan als een tang op een varken..het onderdeel van de voorbumper van die witte is gewoon hetzelfde als de Astra K..en het dak is slecht gekopieerd van de Corsa.

Die Visor snuit gaat er uiteraard wel komen en ik vind hem wel mooi. De rest wachten we wel af.
Laat het nog meer even duren. Blijf ik voorlopig nog in het meest recente model rondrijden...:}

Mijn zus heeft nog een Megane II erbij gekocht. Nu hebben ze een vijfdeurs en een Grand Tour. Laatst even in de GT gezeten en wel dik ding hoor en bommetjevol.
Maar loopt toch al weer een flinke generatie achter op de Astra qua multimedia e.d.. Dat zie je aan veel dingen.
Maar voor hun een hele stap vooruit tov hun Grande Punto...(tu)

laat had je het er ook over, ondanks er nog vrijwel niets bekend is over het model, echte opel liefhebber
Dat sowieso. Ik vind ze ook altijd sterk in value for money, de huidige Astra scoort daar ook prima mee.
En tevens zijn ook de fijne AGR+ stoelen en de intellilux-led verlichting zaken waarmee hij zich in zijn klasse goed weet te onderscheiden.

Dus ja, hij staat wel hoog in de lijst....maar wil niet zeggen dat ik persé een opel zou rijden. Bewijs is er nu wel in de vorm van de Leaf.
Misschien heeft Hyundai in die tijd ook wel een leuk model, die doet het samen met KIA momenteel ook erg goed.

In een vergelijkende test op Autobild halen ze naast de Golf en Focus er al een Hyundai bij ipv de Astra.

Over het onderscheiden van de astra weet ik zo nog niet. intellilux (matrix led) bieden andere merken denk ik ook inmiddels wel in het C segment dacht ik. Skoda heeft het sowieso in de octavia en superb. Waarschijnlijk alle andere VW producten ook. net als AGR stoelen hebben de meeste andere merken ook wel. Skoda heeft dat label ook gekregen bij de octavia alleen hangen ze het niet in de borchure, weet niet of het op alle modellen is. En skoda bied ook value for money, dus.... ;) :} ik weet dus niet hoe onderscheidend de astra is / word.

Want om bij skoda te blijven, laat met de configurator gespeeld en voor 35.000 euro heb je gewoon een hele dikke bak. met adaptive cruise control, stuurverwarming, achterbankverwarming, climat control op de achterbank, hele rambam aan veiligheidssystemen, hele reeks USB stopcontacten en 230V aansluiting, matrix led half leer met uitgbreid verstelbre stoelen. En het oogt ook nog eens heel prima vind ik (tu)

Wil je nog panoramadak, dikke wielen, headup display en andere 'goodies' dan zit je nog niet aan de 40.000

ze moeten in ieder geval flink aan de bak bij Opel

Dat sowieso. Ik vind ze ook altijd sterk in value for money, de huidige Astra scoort daar ook prima mee.
En tevens zijn ook de fijne AGR+ stoelen en de intellilux-led verlichting zaken waarmee hij zich in zijn klasse goed weet te onderscheiden.

Dus ja, hij staat wel hoog in de lijst....maar wil niet zeggen dat ik persé een opel zou rijden. Bewijs is er nu wel in de vorm van de Leaf.
Misschien heeft Hyundai in die tijd ook wel een leuk model, die doet het samen met KIA momenteel ook erg goed.

.

Hier idem hoor. Het zijn gewoon dondersfijne auto's met een enorm goede value for money. Mooie prijs, veel luxe, de laatste technieken, prima afwerking en rijgedrag en veel ruimte. Ik kon er gewoon niet omheen. Ik heb nu bijna een nieuwe auto; bij andere, met name de premium merken, had ik minstens een aantal bouwjaren extra en een ton op de teller extra op moeten toegeven. Hyundai en Kia maken inderdaad prima auto's maar gevoelstechnisch heb ik toch nog altijd meer met auto's met een Duitse origine.

In een vergelijkende test op Autobild halen ze naast de Golf en Focus er al een Hyundai bij ipv de Astra

Ach jah zo gaat het bijna altijd...de Astra is ook verreweg de oudste van het stel en dan krijg je het lastig.

Eens Joost, veel merken hebben inderdaad de ergonomische stoelen en LED (matrix) verlichting. Zelfs als snel standaard vanaf een bepaald uitrustingsniveau.
Volgens mij kun je bij VAG niet eens meer standaard cruise controle krijgen en is het altijd adaptief, ze scharen het onder een veiligheidssysteem.

Maar laten we ook eerlijk zijn. Achterbankverwarming, gescheiden climate control voor de achterbank en 230v aansluitingen. Is het echt nodig?
Ja de achterbankverwarming in de Astra werd (vooral bij vrouwelijk passagiers) wel gewaardeerd, maar veel toegevoegde waarde heeft het doorgaans niet.
Gescheiden climate control rechts, links én achter in zo'n kleine ruimte? Volgens mij werkt het niet en is dus meer een gimmick.
230V aansluiting is ook leuk, maar wat sluit je er op aan? Veel vermogen kun je er niet van trekken. Een koelbox voor op vakantie doet het ook prima op 12V.
Voldoende USB aansluitingen in deze tijd zijn wel wenselijk met alle mobiele apparaten tegenwoordig, maar ik zou graag zien dat die USB poorten dan eens een fatsoenlijk vermogen leveren. Altijd een heikel punt geweest in mijn Astra.

Laat de gescheiden climate control, achterbankverwarming en meer van dat soort gimmicks achterwege en zo'n auto kan nog een stuk goedkoper.

Wat niet wegneemt dat ik op eenzelfde manier mijn zoektocht insteek. Hoe krijg ik zoveel mogelijk waar voor mijn geld. Dat was in 2016 de Astra. Is nu de Focus (oke, enigszins geholpen door richtlijnen vanuit het bedrijf) en zou nu best wel eens de Octavia kunnen zijn mocht ik in de running zijn.

Ach jah zo gaat het bijna altijd...de Astra is ook verreweg de oudste van het stel en dan krijg je het lastig.

Dat de modellen qua generatie niet gelijk lopen maakt het vergelijken sowieso lastig. Is niet Opel specifiek natuurlijk.
Vind dat altijd wel grappig hoe de 5-serie, A6 en E-klasse elkaar bij een nieuw model telkens de loef afsteken en net weer iets beter zijn dan hun concurrenten. Zit, bij wijze van, telkens een jaar (of twee) tussen

ohh nee ik was ook meer voor de gein die dingen aan het aankruizen richard :} vooral omdat die opties eigenlijk heel goedkoop zijn. Achterbankverwarming was iets van 180 euro, al die stopcontacten 90 euro of zo. Dat kruist zo lekker weg dan. Maar als ik dan zie dat je al die zaken zelfs nog kunt aankruizen voor een octavia en dan nog onder de 35000 blijft. Dan is dat gewoon heel netjes.
Ik kwam hier om omdat die vriend van mij die Karoq heeft gehaald en aan 35.000 vast zat. Een octavia is iets ruimer maar je kunt hem dan ook nog veel ruimer uitrusten, zelfs met die geinige opties wat je in de maand al helemaal amper terug ziet in geval van lease.

En dat is gelijk het verneukeratieve aan lease. Al die opties hebben marginaal invloed op je leasebedrag en bijtelling, maar tel het over vier jaar op en je betaald de opties gewoon zelf. Reken het terug naar een bedrag per gebruik en het kwartje valt wel :D
Echter, soms is het ook een kwestie van "omdat het kan" :}

Karoq en consorten zijn wat duurder doordat het midi-SUV's zijn en daardoor een wat ongunstiger verbruik met hogere BPM als gevolg. Maar als je valt voor het SUV concept dan moet je dat er voor over hebben. Ik snap het wel, lijkt mij ook wel lekker om te rijden maar ik mag ook graag wat sportiever een bocht door en heb dan toch iets wat lager bij de grond zit.

AsconaGT zei:
Want om bij skoda te blijven, laat met de configurator gespeeld en voor 35.000 euro heb je gewoon een hele dikke bak.

Ik ben op de Belgische configurator gestopt toen ik over de 50.000 EUR ging... :(

Ten tijde van de introductie was de Astra inderdaad vrij uniek met zijn AGR en matrix lampen. De nieuwere concurrentie heeft dit inmiddels wel ingehaald waardoor het nu geen USP's meer zijn.. Maar kijk je op de tweedehands markt dan is de Astra gewoon een hele scherpe aanbieding. De Focus of Golf van dezelfde generatie hebben dan bv. geen Matrix of AGR stoelen. Ook heb je voor dezelfde prijs bij de Astra een viercilinder met veel luxe terwijl je bij de Focus of Golf met een driepitter moet doen en minder luxe. En de Golf doet daar vervolgens nog heel wat extra euro's bijop.

Voldoende USB aansluitingen in deze tijd zijn wel wenselijk met alle mobiele apparaten tegenwoordig, maar ik zou graag zien dat die USB poorten dan eens een fatsoenlijk vermogen leveren. Altijd een heikel punt geweest in mijn Astra.

Dat is in mijn 2018 model al opgelost. Hij laadt als een speer en heb ook punten achterin.

Achterbankverwarming, gescheiden climate control voor de achterbank en 230v aansluitingen. Is het echt nodig?
Ja de achterbankverwarming in de Astra werd (vooral bij vrouwelijk passagiers) wel gewaardeerd, maar veel toegevoegde waarde heeft het doorgaans niet.

Tis inderdaad ook maar wat je belangrijk vindt. Ik mis de stoelverwarming totaal niet en zou echt niet weten wat ik met achterbankverwarming en gescheiden verwarming achter moet. Daar zit vrijwel nooit iemand en de kids hebben dat echt niet nodig.
Goede verlichting, een goed multimediasysteem, voldoende ruimte en een fijne motorbak combi vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Maar als ik dan zie dat je al die zaken zelfs nog kunt aankruizen voor een octavia en dan nog onder de 35000 blijft. Dan is dat gewoon heel netjes.

Het is toch serieus veel geld hoor. En zeker als je het als particulier gaat aftikken terwijl je voor de helft een bijna net zo lekkere auto kan vinden die nog bijna als nieuw is.

een octavia? dat is toch vrijwel onmogelijk *-)

zelfs een 245PK DSG RS combi kost in NL 43.000. als je daar dan van alles aan klikt ga ik net over de 50K heen. Zou toch niet zo zijn dat auto's in België duurder zijn dan NL ? *-)

Octavia RS 245 DSG 7 2.0 TSi : 43.200 EUR

Kleur Steel Grey 360 €
Velgen Lichtmetalen velgen 7,5J x19" ALTAIR - Anthraciet 670 €
Interieur RS
Verwarmde voorruit 325 €
Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel 550 €
Verwarmde zetels voor- en achteraan, individueel regelbaar 455 €
PARK ASSIST met Parking Distance Control voor- en achteraan met Manoeuvre Assist 370 €
Panoramisch open dak 1 200 €
CLIMATRONIC - airconditioning met automatische klimaatregeling, 3 zones 305 €
Elektrisch verstelbare zetels vooraan met geheugenfunctie 980 €
Buitenspiegels anti-reflectie met geheugenfunctie en SIDE ASSIST 540 €
Verduisterde ruiten 95% 514 €
Radiaal ruimtebesparend reservewiel (5-gats) 140 €

(een aantal opties werden door de configurator zelf toegevoegd om een andere optie mogelijk te maken).

en toen zat ik aan 49.609 EUR en ben ik gestopt... dus nog geen virtual cockpit etc...

Ik vond het ook al zo weinig; die 35 k voor een octavia. Ik hoor juist iedereen klagen dat die zoveel duurder is geworden dan het vorige model.

Dus ben ook even in die configurator ingedoken. Als ik een beetje power wil (1.5 TSI Sport business) begin ik al met 35k....dan heb je een complete auto maar moet je toch nog wat extra zaken bestellen om hem op te leuken (parkeersensoren, grotere wielen, draadloos opladen, rijsystemen, BLIS) en ga je zo richting de 40k.

OCTAVIA COMBI Sport Business
Consumentenprijs
Basisauto 1.5 TSI m-HEV 110 kW 150 pk 7 versn. DSG C+2021+NX53JD+SPB € 34.358
BPM: € 4.070
De prijzen zijn gebaseerd op de WLTP CO2-uitstoot en WLTP BPM-tabel van na 1 juli 2020
Exterieur
Kleur: Crystal Black Metallic
6J6J
€ 990
Velgen: Lichtmetalen velgen 18 inch Vega Aero zwart 7,5Jx18" met banden 225/45 R18
PJ4
€ 1.190
Interieur
Bekleding: Stoelbekleding van stof "Sport" Zwart interieur
N0T-AH
Geen meerprijs
Opties
Travel Assistant pakket
PSK
€ 590
Bluetooth telefoonvoorbereiding met LTE en draadloos opladen
PT2
€ 290
Parkeersensoren voor en achter
7X2
€ 320
Reservewiel, tijdelijk (in geval van 16" of 17" velgen)
PJA
€ 140
Side Assist(dode hoek detectiesysteem en rijbaan-assistent)
7Y1
€ 490
17 inch lichtmetalen zomerset, Pulsar zwart
5E3CON497D_FL8
€ 1.435
Totaalbedrag extra's
€ 5.445
Overig
Rijklaarmaakkosten, recyclingbijdrage, beheerbijdrage en leges
€ 860
Consumentenadviesprijs incl. BTW en BPM
• Aan deze consumentenadviesprijs kunnen geen rechten worden ontleend, zie Algemene Verkoopinformatie voor meer informatie.
€ 40.662

Maar jah..als ik een Astra zo configureer dan kom je ook al bijna op dat bedrag.

Ik heb hem net ook even bij elkaar geklikt en kwam tot dezelfde conclusie als Rob. Ik kwam tot 38 of 39k. Veel geld, maar dan heb ik echt alles aangeklikt wat ik zou willen. Met de laatste paar dingetjes aangevinkt zit je op 40k en is de auto fully loaded.

Ga ik naar Opel en pak ik een Astra Tourer 1.4 Turbo automaat in Ultimate uitvoering en klik ik dan nog de voor mij noodzakelijke dingetjes aan dan zit ik ook op net geen 43k.

Kortom, al met al verschilt het niet heel veel met de verschillende merken.

Heb ook eens naar de Golf Variant gekeken en dan kom je toch wel weer stuk hoger uit. Bij een R-line business moet je bijvoorbeeld zelf nog bijbetalen voor fatsoenlijke climatronic, led matrix, telefoonvorbreiding, enz..

Dat was wel te verwachten natuurlijk, ** staat immers boven Skoda gepositioneerd en is dus per definitie niet goedkoper :D
Geen zin om het uit te zoeken, maar een gelijkwaarde Focus zit ook op 40k+ dacht ik.

Ja je kunt het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. Maar voor 35.000 rij je wel een hele complete auto. wil je echt wat meer vermogen en nog meer opties dan kom je rond de 40.000 inderdaad.
maar als je dan de keuze hebt tussen een oude astra of een nieuwe octavia dan is de keuze wel makkelijk. Zaken wat ruud aan gaf zoals matrix led en AGR is op de octavia ook allemaal wel te krijgen. Dus ze mogen bij opel wel heel goed hun best doen om iets onderscheidends neer te zetten. zelfde geld voor de de broertjes 308 en DS4

Ach laten we eerlijk zijn. Mocht ik als particulier 35 - 40k te besteden hebben dan ging ik toch echt voor wat anders met de kop eraf dan dergelijke bedragen te besteden aan een nieuwe octavia, golf of astra.
Wat een geld en na een paar jaar zie je een groot deel van je investering alweer verdampen.

Sja Rob, met 8 wielen kom ik ook wel op 40k uit!

Wijsneus...jij werkt bij die club toch? Doe er wat aan. Als je ene velg kiest moet de andere toch vervallen...:)

Ik denk dat ik heel mijn leven geen 35K aan een auto ga uitgeven aan prive geld. Of ik moet een zeer royale geldprijs winnen of wat. En nieuw al helemaal niet snel.

Ik laat de leaserijders wel nieuw leasen, Neem ik het na een jaar of 4 - 5 wel weer over ;)

Moarn!

Vriend van mij wil op termijn zijn gechipte S60 T4 vervangen door wat anders. Hij wil iets snels, luxe en weer even vooruit kunnen.
Hij heeft niet zoveel met het imago van een BMW, Mercedes of Audi en voelt zich daar niet in thuis dus die vallen af.
Hij had lang de Giulia op zijn lijstje staan en kwam gisteren met de Aerteon aanzetten maar op het laatst ook iets heel bijzonders en behoorlijk out of the box.

Echt een plaatje..

large_1608706791651789.JPG

large_1608706791651394.JPG

Hij zou er even nadenken of we er zaterdag een tripje van maken om deze even te gaan bekijken... :)

Ga ik naar Opel en pak ik een Astra Tourer 1.4 Turbo automaat in Ultimate uitvoering en klik ik dan nog de voor mij noodzakelijke dingetjes aan dan zit ik ook op net geen 43k.
Dan heb je ook een dik aangeklede versie. Zat laatst ff te spieken, maar voor 35k heb je al een lekker complete station staan bij Opel. Dat is voor een particulier natuurlijk nog altijd serieus geld, een leaserijder kijkt er echter niet van op. Toen ik de offerte van de Leaf voorlegde op t werk (ook 35k) stond de handtekening er binnen 3 seconde onder.
Collega's rijden al snel richting de 45k.

Dus ze mogen bij opel wel heel goed hun best doen om iets onderscheidends neer te zetten. zelfde geld voor de de broertjes 308 en DS4
Ik hoop vooral dat Opel ook kwalitatief goede auto's blijft bouwen. Ik ben wat dat betreft wel wat huiverig voor de doorwerking van de overname door PSA.

Ze hoeven niet onderscheidend te zijn, het totaalpakket moet kloppen. Een Focus, 308, Megane is nu ook niet echt onderscheidend.
Ja, een focus heeft een strak onderstel, de 308 een aparte cockpit..... maar ik vraag me af hoeveel mensen voor een focus kiezen omdat ie net wat strakker op de weg ligt als een astra. Meestal zijn het financiën en uiterlijk wat de doorslag geeft.

De mensen die ik ken met een focus, in mijn directe omgeving zijn dat er 2, hebben uiteindelijk voor de ford gekozen ivm de rij eigenschappen (uiteraard ook het verdere totaalplaatje)

De 308 mensen ken ik alleen vanwege de lage bijtelling destijds, die heeft zijn beste tijd ook wel gehad. maar destijds absoluut onderscheidend, ook ivm het stuurtje en cockpit

De gewone versies van de megane zijn inderdaad niet echt heel bijzonder. De GT heeft dan wel vermogen, vierwielsturing en hele fijne rij-eigenschappen

qua prijzen ligt het allemaal wel aardig bij elkaar

Auto's zoals skoda octavia is wel iets waar de astra zich aan moet meten met zijn no-nonsens, value for money. En dan mogen ze echt wel flink aan de bak met het nieuwe model. Op dit moment is de astra K gewoon te oud om met de verse modellen uit de vag stal en nog wat andere modellen mee te komen. Vraag mij af hoe veel er afgelopen jaar op kenteken zijn gezet

Hij wil iets snels, luxe en weer even vooruit kunnen.

ik vind de exterieur en interieur combi echt heel mooi. De S90 is niet gelijk een model wat mij heel erg aan spreekt maar het is wel lekker onderscheidend (tu)

bij out of the box denk ik eerder aan zoiets of zoiets , maar zo'n S90 lijkt mij wel een heerlijke kilometervreter en ontspannend rijden.

B Real zei:
Vind ik ook niet echt out of the box inderdaad, maar wel een prachtige keuze! (tu)

Een donkerblauwe S90 T5 ; wie wil dat nu ;) ?
Maar ik vind mijn bleke interieur en wit stuur wel mooier.

Met out of the box bedoel ik met name door niet in een geijkte merc, audi of bmw te stappen.

Maar hij is al in onderhandeling en misschien zaterdag leuk tripje in het vooruitschiet staan..als dat doorgaat kan ik het mooi even combineren met een bezoekje aan harderwijk..;)

Ik heb een Focus gekozen om het totaalplaatje. Alle luxe zit er op die ik wens, het ziet er sportief uit, heeft een lekker kleurtje en de prijs is goed te doen. Dat het wat sportiever stuurt kwam ik pas achter toen ik hem had, daarvoor was het vooral "van horen zeggen".

Echter klopt het wel. Ik weet nog precies waar het was in een van de eerste dagen met de auto. Ik reed op een 80 weg en stuurde een bocht in die met die snelheid precies lekker is, zeker niet full attack dus. Ik was gewoon verbaasd hoe lekker dat instuurde t.o.v. de Astra en zeker de ****. Wat er nou precies anders aan is kan ik niet uitleggen, maar het gevoel toverde wel gelijk een klein glimlachje op mijn gezicht.
Nu stond de **** op wiebelige hoge 16" banden, maar de Astra deed het op 18" toch best goed. De Focus voelde op 17" met all-season banden zoveel fijner in dat bochtje.

Wat daarnaast verschil maakt is de stabiliteit op de snelweg. In rechte lijn valt het wel mee, maar juist dwarsrichels in van die lange bochten op een snelweg daar voelde je de Astra altijd voor je gevoel een fractie opzij springen aan de achterkant. Dat heeft de Focus totaal niet.

Erg blij met hoe het stuurt, maar voor 95% van de tijd gaat het mij daar echt niet om en geef ik meer om de luxe en hoe het eruit ziet (zowel van binnen als van buiten). Komt ook omdat de Astra, maar ook de ****, echt niet slecht stuurden. Stuk voor stuk hele fijne en goede auto's.

@ Rob, heel benieuwd! Kun je hier (of elders ;)) een link naar de advertentie delen?

Het is inderdaad het totaalplaatje. Ik moest nu versneld wat anders en daardoor heb ik een bepaald budget gesteld en daar vervolgens in gekeken wat het beste totaalplaatje bood. Daarnaast wilde ik wel wat power, een viercilinder, weinig kilometers en de nodige luxe (iig goede verlichting en stoelen). Dan kon ik gewoon niet om de Astra heen. Bij Ford en ** kreeg je een driecilinder met minder power, mindere verlichting en minder luxe en bij de Ford minder moderne multimedia.
Het rijden is voor mij wel belangrijk maar een minder primaire eis; dat doen ze inderdaad allemaal hartstikke goed en de Ford zal dat vast wat beter doen.

@ Rob, heel benieuwd! Kun je hier (of elders winking smiley) een link naar de advertentie delen?

Als het echt wat wordt doe ik dat wel even met je..;)

35K, dat kosten mijn 4 vervoersmiddelen bij elkaar niet eens. Maar dit jaar zal er waarschijnlijk wel iets in de plaats komen voor de Megane en de 1 serie. Zal Sowieso BMW, Mini of met een kleine kans een Audi worden. Als we straks nog maar 1 "dagelijkse" auto hebben mag het ook wel iets meer kosten dan wanneer je er 2 hebt :)

35K particulier op een auto, is ook echt serieus geld en ik zou dan ook niet een nieuwe kopen, maar iets van 2-3 jaar oud uit een klasse hoger.
Die S90 is wel erg dik! niet mijn model, maar wel sjiek zo.

Werk valt me nog even tegen zeg, na 2 weken vrij zijn, en nog een hoop klussen te doen ben ik snel afgeleid aan de keukentafel hier. Gisteren op kantoor gelukkig veel kunnen doen dus dat is wel fijn. Zeer nu K werken is en Lize thuis, is het een beetje aanpassen he :)

35k is best geld. Voor een nieuwe zou ik het ook uitgeven aan een Proceed.
Gisteren na drie weken weer een ritje gemaakt met de Focus. Heerlijk!

Prachtige S90 hierboven, helemaal goed!

Corsa 20SEH zei:
Werk valt me nog even tegen zeg, na 2 weken vrij zijn, en nog een hoop klussen te doen ben ik snel afgeleid aan de keukentafel hier. Gisteren op kantoor gelukkig veel kunnen doen dus dat is wel fijn. Zeer nu K werken is en Lize thuis, is het een beetje aanpassen he :)

Dus (in het nieuwe) thuis is alles inmiddels op z´n plek terecht gekomen? Er valt natuurlijk altijd nog wel wat te doen.

@Speedtouch, er valt nog een hoop te doen, maar eerst even tot rust komen en stapsgewijs zover als mogelijk naar onze smaak maken. :) Niet alles kan nu ivm. de lockdown, dus ja...

Precies, over verhuisd en dan eerst ff uitrusten :)

Ik zie wat geks, hetzelfde als wat Rob zag toen ie een Astra zocht: Stern biedt nu tientallen Focussen van april en juli 2019 aan. Titanium uitvoering, alle kleuren, en allemaal de 1.5 150pk motor. En bijna allemaal voor €22.495.

De astra van mijn lichting waren ex leen auto's voor als je je auto voor onderhoud had.

Dit lijkt wel een complete geannuleerde leasevloot te zijn. Allemachtig wat een hoop.

Maar zon titanium is niet moeders mooiste. Je moet bij de Focus echt de ST line hebben. De rest zit er van voren wat sneuig uit.

Ja dit zijn er echt bizar veel he! Ik vond ze op AutoScout. Titanium gaat nog (ST line is mooier ja), maar deze hebben ook nog eens de gewone halogeen koplampen :(

9 van de 10 x zijn die hele vloten in 1x toch gewoon ex-huurauto's.
Wij hadden toen destijds een hele opvolgende serie ..-DL-RP waar toen mijn latere Corsa ook onder viel met 69-DL-RP.
Bij het schadebedrijf hadden wij in ieder geval vast de 75-DL-RP ( Astra Station Sport ) rondrijden en ik heb ook een paar x met de 80-DL-RP gereden ( Omega V6 ) Die hele series worden volgens mij allemaal voor vaste bedragen ingezet en na x aantal tijd/kilometers allemaal weer "teruggegeven" om dan in verhouding goedkoop weer in de verkoop te zetten.

Kan ook een lading poolauto's zijn.
Mijn eerste lease auto kreeg ik samen met nog +/- 60 starters uit heel Nederland. Op cursusdagen, waarbij alle starterts in hetzelfde programma zaten, kon je dan kwartetten met het kenteken :D

Dat deden niet alleen wij, dat deden (en doen) veel meer kantoren, die auto's komen natuurlijk ook allemaal tegelijk weer terug.

Wat is er aan de hand met de configurator van de Insignia in Nederland? Is die auto gewoon niet te koop of wat moet ik ervan denken? Iedere uitvoering alleen te krijgen met een 2L 200pk benzine... m.u.v. van de GSI (!) die is er met 170pk benzine blok...
De instappers alleen met 1.5 diesel, t/m de 2L diesel met 170pk icm allerlei verschillende versnellingsbakken.

Ook zijn diverse opties tegenstrijdig of niet te combineren. En kun je ongeveer kiezen uit zwart leer of stof en zwarte velgen, van een soort?

Kijk je opel.de is ongeveer iedere combinatie wél mogelijk.
Zit Opel NL te slapen?

Insignia is alleen leverbaar met 2.0 benzine.

170, 200 en 230 pk

170 en 200 is uitstoot gelijk. Prijsverschil is daardoor marginaal en dus heeft de importeur besloten alleen de 200pk versie aan te bieden.

Uitvoeringen en zo weet ik niet.

Mogguh,

Aantal Insignia's die op kenteken worden gezet zijn ook zo klein, dat het ook niet lonend is veel versies aan te bieden.
Toch wel bijzonder, hoe een segment zo snel dreigt te verdwijnen. Voor 15 jaar terug waren de Laguna's, 407, Vectra, Passats en Mondeo's niet aan te slepen.

En geloof toch dat deze klasse snel terugkeert, al dan niet elektrisch aangedreven.
Nadeel is wel dat deze klasses zichzelf zijn ontgroeid, en daardoor ook haast onbetaalbaar. De astra van nu is de Vectra van 15-20 jaar terug.

Precies dat Ruud.
Auto's worden steeds groter en ook steeds duurder. Paar jaar geleden had je nog een fijne D-segmenter voor 40k in luxe/vlotte uitvoering, zoals we gisteren zagen sla je dat nu ook al prima stuk op een C-segmenter. Komt nog bij dat autorijden, zowel prive als lease, de afgelopen jaren verschrikkelijk veel duurder is geworden.

Het lijkt wel alsof het D-segment gewoonweg verdwijnt. Voor mijn gevoel had je voorheen voor het geld van een dik aangeklede C-segmenter een wat kariger uitgevoerde D-segmenter, daar zit nu gewoon een flink gaat tussen. Dus mensen die op die scheidslijn shopten gaan nu voor een C-segmenter.
Dat fenomeen is, wederom voor mijn gevoel, naar beneden verschoven. Voor een dik aangeklede B-segmenter heb je nu ook een wat kariger uitgevoerde C-segmenter.

Het E-segment (A6, 5-serie, E-klasse etc) doet het dan wel weer goed, maar als je dat budget hebt dan zou ik ook niet voor een D-segmenter gaan of in elk geval een lekker aangeklede "premium" D-segmenter uitkiezen.

@ Insignia, de mogelijkheden qua motorisering zijn dus beperkt. Ga maar eens kijken naar de Mondeo. Die is alleen te krijgen als 187pk E-hybrid met CVT, keuze is dus reuze *-)

Ik denk dat de D-segment rijders nu in SUV’s rijden.
1 omdat ze wat ouder zijn geworden en 2 daardoor gevoelig zijn voor verkoopargumenten als ‘hoge instap’ en ‘prima caravantrekker’.

Een D segmenter was voor mij misschien wel een goede optie geweest, maar dan was de insignia SW wel afgevallen. Er staat verderop een net zo rode als mijn Astra, ik vind het maar een plompe verschijning tov de Astra SW die veel gespierder en hipper overkomt.

Ik vermoed dat we met de elektrische wagen allemaal op termijn stukken kleiner zullen gaan rijden.
Zo denk ik dat de S90 dan bijvoorbeeld zou kunnen opgevolgd worden door een Fiat 500e met maximale range.

Een D segmenter was voor mij misschien wel een goede optie geweest, maar dan was de insignia SW wel afgevallen. Er staat verderop een net zo rode als mijn Astra, ik vind het maar een plompe verschijning tov de Astra SW die veel gespierder en hipper overkomt.
Kwam gisteren nog een rode Astra van na de facelift tegen, maar vind het toch altijd nog een chique en sportieve verschijning. Lijkt ook alsof de huidige kleur rood een tint donkerder is als voorheen. Stond de auto in ieder geval heel goed.

Ik vermoed dat we met de elektrische wagen allemaal op termijn stukken kleiner zullen gaan rijden.
Zo denk ik dat de S90 dan bijvoorbeeld zou kunnen opgevolgd worden door een Fiat 500e met maximale range.

als die grotere elektrische bakken zo duur blijven en de benzine (en bezit er van) steeds duurder, gaan we ons wat meer in die kleine gebakjes verplaatsen. Maar in NL zie je dat nu ook al dat wij als een van de weinige landen in europa veel in kleine goedkope auto's verplaatsen vanwege de kosten.

Ik denk dat met opkomst van meer EV auto's dat MPV's weer een opwachting maken. Veel glas, veel praktische bruikbaarheid op een compact platform (tu) SUV is stoer en leuk, maar een MPV is veel beter voor de CW waarde. Niet met die grote grove dikke banden, en onnodig veel hoogte en gewicht. nee, de MPV komt terug (tu)

Vanmiddag met de Benz naar Enschede. Ik moet een houten plaat hebben maar geen enkele bouwmarkt zaagt op dit moment. ook al ga ik het zelf op maat zagen thuis, ik krijg een 244x122 plaat nooit mee.
Maar nu via mijn vrouw en haar zakenrelaties daar kunnen laten zagen voor mijn meterkast project (tu) Op EV haal ik dat nooit heen en terug dus lekker op benzine cruizen. Nu vrijwel niets meer kan vermaak ik mij maar met huis projectjes binnenhuis. De 40 jaar oude meterkast opknappen en groepenkastvervangen is mooi projectje wat je normaal niet snel op pakt. Het is ook iets psychisch dat ik soms even iets anders kan doen dan kinderen of werk. *-) alles mooi strak afwerken in beugeltjes, mooie pijpjes mooi strak geordend. Paar extra groepen er in en alles voor de toekomst voorbereiden. Ergens in maart moet het klaar zijn als het weer wat beter weer is en ik buitenhuis paar dingen kan aanpakken

Terug
Bovenaan